Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba ger inte upp

123 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 16 januari 2008 - 19:24

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
klart Hd dvd inte ska lägga sig ner å dö, det finns mycke mer film som kan släppas än från dom stora bolagen från hollywood som värka vilja stödja BD för tillfället.

För mig har Hd dvd blivit mer intresant, jag är så ointreserad av just hollywood film man kan bli och hoppas HD-dvd tar en annan marknad, asiatisk, syd amerikansk, rysk, europeisk film, finns hur mycke som hällst, låt sony få ha fantastiska 4an, spindelmannen, hulken mm .

Redigerat av Unregistered05718b45, 16 januari 2008 - 19:25.


#52

Postad 16 januari 2008 - 19:34

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

klart Hd dvd inte ska lägga sig ner å dö, det finns mycke mer film som kan släppas än från dom stora bolagen från hollywood som värka vilja stödja BD för tillfället.

För mig har Hd dvd blivit mer intresant, jag är så ointreserad av just hollywood film man kan bli och hoppas HD-dvd tar en annan marknad, asiatisk, syd amerikansk, rysk, europeisk film, finns hur mycke som hällst, låt sony få ha fantastiska 4an, spindelmannen, hulken mm .


Såhär ser fördelningen ut för tillfället om du missat det. Det ligger fler filmbolag än Sony bakom Blu-ray:

Bifogad fil(er)



#53

Postad 16 januari 2008 - 19:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Toshiba A3 säljs det grymt många ex av på Amazon.Antar att priset talar för sig självt :)

Toshiba är ämnet och vissa har tydligen problem att minnas detta....

#54

Postad 16 januari 2008 - 19:41

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Toshiba A3 säljs det grymt många ex av på Amazon.Antar att priset talar för sig självt :)

Hur många exemplar säljer dom per dag?

#55

Postad 16 januari 2008 - 19:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Apropå PR, idag fick dom ett alldeles gratis, kvalitet betalar sig tillbaka!

Toshiba HD-XA2 HD DVD Player Wins Sound & Vision Editors' Choice Award

Knappast nån dålig nyhet :)

WAYNE, N.J., Jan. 16 /PRNewswire/ -- Toshiba America Consumer Products, L.L.C. ("Toshiba") today announced that Sound & Vision magazine, "the preeminent source for consumers of home theater, audio, video and multimedia products," has selected the Toshiba HD-XA2 HD DVD player for its prestigious 2007 Editors' Choice Award.

"Toshiba has maintained its position as a leader in delivering quality high definition products to the market," said Mike Mettler, Vice President and Editor-In-Chief of Sound & Vision. "The Toshiba HD-XA2 is a great example of a product that combines outstanding engineering and design to create an excellent value for the consumer."

The HD-XA2 was selected as one of the top products of 2007 from a large field of consumer electronics devices. The player was chosen because its "boot-up and disc-load times are vastly reduced, connections are more robust and its Silicon Optix video processor turns the HD-XA2 into one of the best upconverting DVD players we've seen," said Mettler.

"Toshiba is thrilled to receive an Editors' Choice Award from such a highly regarded publication in the industry as Sound & Vision," said Jodi Sally, Vice President of Marketing, Toshiba America Consumer Products Digital A/V Group. "Toshiba HD DVD players continue to be recognized as one of the best home theater products in the high-definition category from both A/V enthusiasts and everyday movie lovers alike. As Sound & Vision has noted, the HD-XA2's outstanding picture and audio capabilities and cutting edge interactive and Web-enabled networking features create the ultimate entertainment experience."

#56

Postad 16 januari 2008 - 20:19

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Ärligt talat har jg inte en aning om vad som säljs mest.

Det säljs ungefär 2 BD-filmer per HDDVD-film.


Ja, och det är inte särskilt imponerande med tanke på hur många BD-spelare det finns...

Men utan Warner blir det svårt att vända på statistiken, även med sänkta priser.

#57

Postad 16 januari 2008 - 20:26

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
De HD DVD-fans som finns kvar får väl leva i sin fantasivärld och tro att en #1 på Amazons dvd-säljarlista och en award för en av spelarna skulle kunna vända formatkriget, fine. Jag kör på med Blu-ray tills vidare.

#58

Postad 16 januari 2008 - 20:52

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

De HD DVD-fans som finns kvar får väl leva i sin fantasivärld och tro att en #1 på Amazons dvd-säljarlista och en award för en av spelarna skulle kunna vända formatkriget, fine. Jag kör på med Blu-ray tills vidare.

Tack och adjö.

#59

Postad 16 januari 2008 - 21:16

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

De HD DVD-fans som finns kvar får väl leva i sin fantasivärld och tro att en #1 på Amazons dvd-säljarlista och en award för en av spelarna skulle kunna vända formatkriget, fine. Jag kör på med Blu-ray tills vidare.

Undrar bara varför du över huvudtaget håller till i denna del av forumet. Ditt intresse ligger tydligt på bluary, varför inte hålla till där istället för att sprida taskiga vibbar i HD-DVD delen?

#60

Postad 16 januari 2008 - 21:17

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
XA2 är väl XE-1 här i Europa? Funderar faktiskt på att köpa en sådan - OM nu priset sjunker enligt Toshibas nya strategi... Men runt 4 lax skulle jag kunna tänka mig att pröjsa faktiskt, spelaren verkar ju grym på vanliga DVDs oxå.

#61

Postad 16 januari 2008 - 21:54

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Ärligt talat har jg inte en aning om vad som säljs mest.

Det säljs ungefär 2 BD-filmer per HDDVD-film.


Ja, och det är inte särskilt imponerande med tanke på hur många BD-spelare det finns...

Men utan Warner blir det svårt att vända på statistiken, även med sänkta priser.

Är det inte mer hddvd-standalones sålda än bd-standalones? Eller skall man räkna in PS3 som bluray-spelare när det passar ens egen agenda?

Toshiba kan inte vinna det här på egen hand tror jag. De behöver få med sig fler hårdvarutillverkare och filmbolag.

#62

Postad 16 januari 2008 - 22:31

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
va inte ens fler stand alone sålda.. va ju nån som postade graf direkt från toshiba ...

#63

Postad 16 januari 2008 - 22:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En miljon HD DVD spelare är ingen dålig siffra.

#64

Postad 16 januari 2008 - 22:35

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Blu-ray redan invaderat hemmen, i form av Ps3! Utan den hade det nog sett annorlunda ut.

Redigerat av BBQ, 16 januari 2008 - 22:35.


#65

Postad 16 januari 2008 - 22:45

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0

Blu-ray redan invaderat hemmen, i form av Ps3! Utan den hade det nog sett annorlunda ut.



Trodde att tråden handlade om HD-DVD och inte Blu-ray men rätta mig om jag har fel :)

#66

Postad 16 januari 2008 - 22:59

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Blu-ray redan invaderat hemmen, i form av Ps3! Utan den hade det nog sett annorlunda ut.



Trodde att tråden handlade om HD-DVD och inte Blu-ray men rätta mig om jag har fel :)


Hmm, lätt att sväva iväg. :)
Som HD-DVD ägare följer jag dem in i döden och kompletterar sedan med ett annat format.

#67

Postad 16 januari 2008 - 23:34

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Hur orkar ni tjafsa i 3 sidor....en stor eloge till er. :)

- Jag är bäst
-Nä jag är bäst
-Nå jag
-Neej! jag är bäst

#68

Postad 18 januari 2008 - 10:45

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Ser ut som att priserna äntligen sänks även här i Europa!
http://www.efluxmedi...rope_12948.html

"At a briefing in Hamburg on the upcoming CeBIT computing show in March, Sascha Lange, marketing chief of Toshiba Germany, announced the price cuts for HD-DVD.

Sasha said the German price of Toshiba's base model in Europe, the HD-EP30 player, would be reduced to just below 200 euros (292 dollars) including 19-per-cent German sales tax. The same model is offered in the United States at 199 dollars plus tax."

Tjaa, ca 1900 spänn för en EP30 vore ju inte helt fel. Borde betyda att EP35an hamnar runt 2900...? I Tyskland alltså, hemma i gamla Svedala, tjaa det blir säkert en annan historia det... :)

Redigerat av ajzman, 18 januari 2008 - 10:46.


#69

Postad 18 januari 2008 - 10:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Det finns nog en bra anledning till att priserna sänks på HDDVD spelare.......? :)

#70

Postad 18 januari 2008 - 11:33

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Det finns nog en bra anledning till att priserna sänks på HDDVD spelare.......? :)

När de första DVD-spelarna kom ut i butikerna kostade de c:a 5.000:- och idag kan man få en för under 300:-. Så i förhållande till det så finns det stora möjligheter till att sänka priset mot en tusenlapp eller liknande.

#71

Postad 18 januari 2008 - 13:52

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Ser ut som att priserna äntligen sänks även här i Europa!
http://www.efluxmedi...rope_12948.html

"At a briefing in Hamburg on the upcoming CeBIT computing show in March, Sascha Lange, marketing chief of Toshiba Germany, announced the price cuts for HD-DVD.

Sasha said the German price of Toshiba's base model in Europe, the HD-EP30 player, would be reduced to just below 200 euros (292 dollars) including 19-per-cent German sales tax. The same model is offered in the United States at 199 dollars plus tax."

Tjaa, ca 1900 spänn för en EP30 vore ju inte helt fel. Borde betyda att EP35an hamnar runt 2900...? I Tyskland alltså, hemma i gamla Svedala, tjaa det blir säkert en annan historia det... :)


toppen!
en EP35 för 3 papp DÅ slår jag till på en gång! också släppt jack ryan boxen snart igen också, trevligt trevligt! :-)

#72

Postad 18 januari 2008 - 14:00

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Själv är ja lite sugen på att importera en från U.S, men då
tillkommer ju frakt + tull/moms!!

http://www.bhphotovi...VD_Players.html

#73

Postad 18 januari 2008 - 14:16

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Ja bluray har försvinnande dålig attach rate måste man ju säga.

Men inget av formaten har ju ens 5% mot vanlig DVD så inget av formaten har ju inte ens en marknadsandel att prata om än så länge..

#74

Postad 18 januari 2008 - 19:11

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Nu sänker Toshiba priserna även i Sverige! En EP30 för 2200 spänn!! ;)

http://www.prylporta..._MKF053.dbp.asp

#75

Postad 18 januari 2008 - 20:01

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Satsar Toshiba på en stor reklamkampanj som det nämns i artikeln (förutsätter att reklamen gäller även i Europa) så kan företaget via sin agressiva dumpning av priset på hårdvara, uppvisa för filmbolagen av antalet personer på olika VÄRLDSMARKNADER som har HD DVD spelare i sina hem ökar snabbare och snabbare, vilket säkert gör att bolagen inte kan blunda för att antalet HD DVD och Blu/PS3 spelare jämnas ut internationellt och inte bara i USA, där Toshkampanjen precis har startat.

Smart drag av Toshiba att driva kampanjer över olika världsmarknader samtidigt för att öka penetrationen av hårdvara i hemmen så snabbt som möjligt. ;)

Vi får väl se HUR mycket reklam dom gör i Europa och om den också sträcker sig lika länge som i USA.

Redigerat av crest, 18 januari 2008 - 20:04.


#76

Postad 18 januari 2008 - 22:31

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Ja bluray har försvinnande dålig attach rate måste man ju säga.
Men inget av formaten har ju ens 5% mot vanlig DVD så inget av formaten har ju inte ens en marknadsandel att prata om än så länge..

Vad betyder det på Svenska? Hur försvinnande liten är den där du pratar om. Siffror?

#77

Postad 19 januari 2008 - 00:43

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Siffror som egentligen inte säger mig något. Mitt val av HD DVD som första alternativ bygger inte på statistik.

Jag äger redan den bästa HD-spelaren på marknaden, Toshiba XE1. Den slår allt jag testat. Inga begränsningar pga. profiler som inte är implementerade. Ej regionlåst.

Det totala filmutbudet på HD DVD är fortfarande nästan lika stort som på Blu-ray, med många exklusiva titlar. Det kommer at ta tid innan Blu-ray får alla dessa titlar, och dessutom kommer de inte att fungera fullt ut på alla spelare.

Prissänkning, bra för oss som letar biliga filmer eller vill ha en extra spelare.

Uppskalning är aldrig fel att marknadsföra, om det kan få folk att ta klivet upp till HD.

Jag köper Blu-ray när jag är tvungen, inte för att jag vill. Så länge det kommer filmer på det röda formatet kommer jag att fortsätta stödja det. Det gäller även Warner fram t.o.m. maj och så länge de finns att köpa därefter.

#78

Postad 19 januari 2008 - 02:27

Baloubic
  • Baloubic
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Nej, jag håller med om allt ovan. HD-DVD är, och har hittils varit, mer fördelaktigt för konsumenten; Färdig, interaktiv standard, regionsfrihet, billiga spelare med strålande uppskalning. Äger själv inte endera formatet, men kan se fördelarna med båda.

Men titeln på tråden är "Toshiba slår tillbaka", och jag uppfattar det som hänt som raka motsatsen. De lägger ju _ned_ formatet.

Sen är jag övertygad om att man inte förlorar något värde på sin HD-DVD med det utbudet som trots allt redan finns, särskilt som det är en av de bästa uppskalningsmaskinerna därute. Därtill kommer ju reor, mm, erbjuda stora möjligheter till fina filmköp framöver.
Men något "HD-DVD slår tillbaka" är bara en utopi. Det var allt jag ville poängtera.

#79

Postad 19 januari 2008 - 04:05

Unregistered1047
  • Unregistered1047
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
It ain't over 'til the fat lady sings...

#80

Postad 19 januari 2008 - 07:33

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Men titeln på tråden är "Toshiba slår tillbaka", och jag uppfattar det som hänt som raka motsatsen. De lägger ju _ned_ formatet.


Jaså, så du menar att Toshiba's satsning på stora reklamkampanjer och halvering av priset på HD DVD spelare är ett tecken på att de ska lägga ned formatet? Jag vet inte vad som fått dig att dra den slutsatsen men jag kan säga att det finns ingen chans i världen att dom lägger ned formatet med 30% studiosupport och 1 miljon sålda HD DVD spelare.
Jag äger själv båda formaten men med dessa nya priser finns det absolut ingen anledning att vänta med att köpa en HD DVD spelare, däremot Blu-ray med sina profiler känns ju som ett mer osäkert kort om man inte vill köpa en PS3 och nöja sig med att se på film på en spelkonsoll tills det kommer en vettig Blu-ray spelare.

#81

Postad 19 januari 2008 - 10:08

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Skitsnacket om att Blu-ray formatet inte är färdigt är bara larvigt. Det låter som att äldre spelare inte ens kan spela upp filmerna men självklart kan de det. Även den första generationens spelare kommer kunna spela upp alla filmer i framtiden. När HD DVD-fans tar upp interaktiviteten som försäljningsargument får det mig att tänka på DVD'ns "angle" funktion. Hur hypad som helst i början men sen kom folk på att den inte hade nåt nyttigt användningsområde.

#82

Postad 19 januari 2008 - 11:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Tja i manualen till min Sony BDP-300 står de ganska tydligt att det inte är
säkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

#83

Postad 19 januari 2008 - 11:17

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Skitsnacket om att Blu-ray formatet inte är färdigt är bara larvigt. Det låter som att äldre spelare inte ens kan spela upp filmerna men självklart kan de det. Även den första generationens spelare kommer kunna spela upp alla filmer i framtiden. När HD DVD-fans tar upp interaktiviteten som försäljningsargument får det mig att tänka på DVD'ns "angle" funktion. Hur hypad som helst i början men sen kom folk på att den inte hade nåt nyttigt användningsområde.


Mmja, att angle-funktionen är helt poänglös kan jag hålla med om men jag måste säga att jag uppskattar interaktiviteten som HD DVD tillför. PiP är ett väldigt trevligt nytt sätt att kolla på film med commentaries och att kunna komma åt huvudmenyn utan att stoppa filmen var verkligen efterlängtat. Sen finns det uppenbarligen framtidsplaner på fler interaktivitets-features, med tanke på USB-portarna och ethernet. Ingen av dessa nya features utgör för sig själva ett knäckande säljargument, men tillsammans så bidrar dom starkt till att höja formatet.

#84

Postad 19 januari 2008 - 11:38

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Inte bara film utan även USB-portar, ethernet och massa interaktivitet... Toshibastation 3, snart i en butik nära dig! :)

#85

Postad 19 januari 2008 - 11:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Inte bara film utan även USB-portar, ethernet och massa interaktivitet... Toshibastation 3, snart i en butik nära dig! :)

:blush: Klockren.

#86

Postad 19 januari 2008 - 12:36

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Det som är bra med hddvd är att det finns spelare som klarar allt de har sagt att hddvd ska klara. Till skillnad mot blu-ray. Ja länktar till det kommer dock, så ja får se mina BD filmer.
Får bli en 35a nu så man slipper 360 addonen.

#87

Postad 19 januari 2008 - 13:48

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 står de ganska tydligt att det inte är
säkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det står något liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det står friskrivningar av den typen på så gott som samtliga HD-spelare.

#88

Postad 19 januari 2008 - 16:20

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Men titeln på tråden är "Toshiba slår tillbaka", och jag uppfattar det som hänt som raka motsatsen. De lägger ju _ned_ formatet.


Jaså, så du menar att Toshiba's satsning på stora reklamkampanjer och halvering av priset på HD DVD spelare är ett tecken på att de ska lägga ned formatet? Jag vet inte vad som fått dig att dra den slutsatsen men jag kan säga att det finns ingen chans i världen att dom lägger ned formatet med 30% studiosupport och 1 miljon sålda HD DVD spelare.
Jag äger själv båda formaten men med dessa nya priser finns det absolut ingen anledning att vänta med att köpa en HD DVD spelare, däremot Blu-ray med sina profiler känns ju som ett mer osäkert kort om man inte vill köpa en PS3 och nöja sig med att se på film på en spelkonsoll tills det kommer en vettig Blu-ray spelare.

Håller med dig fullständigt. Sålde min Sony BDP-300 igår då jag inte tycker att den höll måttet. Kommer istället
att vänta in en vettigare spelare som förhoppningsvis dyker upp efter sommaren till ett vettigt pris.

#89

Postad 19 januari 2008 - 16:30

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Skitsnacket om att Blu-ray formatet inte är färdigt är bara larvigt. Det låter som att äldre spelare inte ens kan spela upp filmerna men självklart kan de det. Även den första generationens spelare kommer kunna spela upp alla filmer i framtiden. När HD DVD-fans tar upp interaktiviteten som försäljningsargument får det mig att tänka på DVD'ns "angle" funktion. Hur hypad som helst i början men sen kom folk på att den inte hade nåt nyttigt användningsområde.


Jag har en Samsung BD-P1200 (2:a gen) och den klarar inte att spela alla filmer idag, hur ska det då gå i framtiden?

Lär åka på att uppgradera den i år redan, vilket är lite synd då den är en fena på uppskalning...

Blu-ray är inte ett färdigt format och detta är tyvärr ett faktum. Så länge man är medveten om vad det är man köper är det väl okej, men just därför är det inget man ska försöka mörka för eventuella nya köpare, det är bara dumheter.

När det gäller interaktivitet så hypade Blu-ray sin version "BD Live" rätt kraftigt på CES, så tydligen är det ett argument som funkar, oavsett vad man tycker om det.

Redigerat av HD-Ready, 19 januari 2008 - 16:32.


#90

Postad 19 januari 2008 - 16:44

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
.

Redigerat av -Danne-, 19 januari 2008 - 16:48.


#91

Postad 19 januari 2008 - 18:01

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Det jag tror hd-dvd har förlorat mycket på är marknadsföring. Sony har ju gått ut hårt med massa reklam och hävdat nästan från början att de redan har vunnit kampen.
Hade hd-dvd satsat massa på marknadsföring och synats mer så hade det nog sett annorlunda ut nu.

För min del så skiter ja i om någon vinner eller så. Så länge ja får film i hd och det kommer bra kombospelare så är det lugnt. Har både hd-dvd å Blu-ray filmer men ingen BD spelare just nu. Väntar på en som fixar alla ljudformat via bitstream och ethernet uttag.

#92

Postad 19 januari 2008 - 18:14

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Har både hd-dvd å Blu-ray filmer men ingen BD spelare just nu. Väntar på en som fixar alla ljudformat via bitstream och ethernet uttag.

Samsung BD-P1400 skickar alla ljudformat via bitstream samt har ethernet så det är bara att slå till då. Fast jag antar att du menar att spelaren skall stödja profil 2.0 med BD-live.

#93

Postad 19 januari 2008 - 18:56

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Jo, det vore inte dumt med 2.0. Sen är den väll lite buggig av sig va ja har hört.. Men det kanske är åtjärdat.
Men den går att få multi region, vilket är ett måste.
Nej, nog med offtopic för mig nu..

Redigerat av jummen, 19 januari 2008 - 18:57.


#94

Postad 19 januari 2008 - 19:04

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 står de ganska tydligt att det inte är
säkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det står något liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det står friskrivningar av den typen på så gott som samtliga HD-spelare.


Självklart kommer de kunna spela upp filmdelen av kommande filmer. Sen om det är några flashiga BD-live features som inte funkar spelar mindre roll.

#95

Postad 19 januari 2008 - 20:02

Baloubic
  • Baloubic
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Jaså, så du menar att Toshiba's satsning på stora reklamkampanjer och halvering av priset på HD DVD spelare är ett tecken på att de ska lägga ned formatet? Jag vet inte vad som fått dig att dra den slutsatsen men jag kan säga att det finns ingen chans i världen att dom lägger ned formatet med 30% studiosupport och 1 miljon sålda HD DVD spelare.


Marknadsföring är enda sättet att tömma lagren. Amerikanska affärskedjor, såsom Best Buy, verkar redan tagit beslut att sluta sälja HD-DVD-spelare och media. Allt enligt insiders på AVS-forum (Rätt trovärdigt, eftersom det är samma insider som levererar korrekt försäljningsstatistik från samma kedjor i förhand).

Enligt honom är det denna utveckling som håller på att tvinga Paramount (och Universal) att bli neutrala.
AVS Forum

#96

Postad 19 januari 2008 - 20:11

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Marknadsföring är enda sättet att tömma lagren. Amerikanska affärskedjor, såsom Best Buy, verkar redan tagit beslut att sluta sälja HD-DVD-spelare och media. Allt enligt insiders på AVS-forum (Rätt trovärdigt, eftersom det är samma insider som levererar korrekt försäljningsstatistik från samma kedjor i förhand).

Enligt honom är det denna utveckling som håller på att tvinga Paramount (och Universal) att bli neutrala.
AVS Forum


Baloubic...blanda inte ihop Daves åsikter/spekulationer med det som händer i verkligheten. Visst kommer Blu o ha mer space på Best Buy o andra kedjor men så länge formatet finns o har exclusiva studios kommer de att sälja HDn.

Retail Remains Unchanged Post Format War

Last week, Best Buy spokesperson Brian Lucas said the retailer would continue stocking HD DVD so long as studios release content in HD DVD and there is a market for the format.

“As far as we’re concerned there are still two formats and the format war is not really over,” Lucas said.

He said Best Buy would continue telling customers about the two formats and not take sides so they could make “an informed decision.”

Lucas said as more BD titles are released, stores would offer increased shelf space for them. He said Best Buy is responsible to its customers and not studio decisions.



#97

Postad 19 januari 2008 - 20:43

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 står de ganska tydligt att det inte är
säkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det står något liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det står friskrivningar av den typen på så gott som samtliga HD-spelare.


Självklart kommer de kunna spela upp filmdelen av kommande filmer. Sen om det är några flashiga BD-live features som inte funkar spelar mindre roll.


Det kanske inte spelar någon roll för dig, men du måste väl ändå hålla med om att många kommer bli besvikna när dom upptäcker att deras svindyra Blu-ray spelare på sin höjd endast klarar "spela upp filmdelen av kommande filmer"?

#98

Postad 19 januari 2008 - 21:00

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Jag tror väldigt många är nöjda med att se filmdelen på just filmer.

#99

Postad 19 januari 2008 - 21:22

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 står de ganska tydligt att det inte är
säkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det står något liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det står friskrivningar av den typen på så gott som samtliga HD-spelare.


Självklart kommer de kunna spela upp filmdelen av kommande filmer. Sen om det är några flashiga BD-live features som inte funkar spelar mindre roll.


Det kanske inte spelar någon roll för dig, men du måste väl ändå hålla med om att många kommer bli besvikna när dom upptäcker att deras svindyra Blu-ray spelare på sin höjd endast klarar "spela upp filmdelen av kommande filmer"?


Alltså. Det kommer ju alltid att gå att spela upp filmdelen och extramaterialet. Skillnaden ligger i de utökade interaktiva funktionerna såsom webaccess kanske inte kommer kunna utnyttjas. Flashiga menyer och internetuppkoppling skiter jag fullständigt i och jag tror faktiskt att den överväldigande majoriteten inte bryr sig ett smack om menyerna rör sig häftigt eller inte, de såsom jag vill bara kunna stoppa i filmen, trycka play och sedan efter filmen starta lite extradokumentärer. Hela denna grej med nedladdningsbara ringsignaler, webbshoppar och interaktiva quiz är något som är helt meningslöst och totalt överdrivet som ett försäljningsargument.

Många HD-DVD fans verkar tro att bara för att en BD-spelare inte stöder profil 1.1 eller 2.0 så går det överhuvudtaget inte att spela upp skivan, den blir ett glasunderlägg med andra ord. Detta är helt fel.

Redigerat av Johan78, 19 januari 2008 - 21:24.


#100

Postad 19 januari 2008 - 21:31

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Köpte min DVD -97, Den spelar CD, DVD och VCD inget annat. Jag har inte behövt köpa någon ny DVD på 10 år för att få några andra format att spela.
Jag har nu köpt en PS3 och den var billigare än min DVD. Vilket gör att även om HD-DVD är billigare så är det troligen för liten skillnad mot standalone BD och vad gäller PS3 så tror jag att väldigt många familjer gillar den kombon som PS3 ger.
Jag skull heller inte bli förvånad om det kommer att gå väldigt fort nu när bollen är i rullning. Ingen handlare vi bli med ett stort lager HD-DVD som inte går att sälja, och dom vill nog heller inte få en massa kunder som kommer tillbaka och anser sig lurade då aftontidningen nästa dag har rubriken Blu-Ray vinner!

Redigerat av Unregistered828ccd15, 19 januari 2008 - 21:32.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.