Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4251

Postad 30 december 2011 - 07:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Komiskt med alla på Blocket och annorstädes som säljer sin begagnade Boxee för ibland mer än den just nu kostar. Tystnaden från dessa personer är total då de verkar ha köpt något som inte alls är vad de trodde att det skulle vara.
Kan bara säga att jag är mycket skeptisk till att folk köper Boxee och sen packar upp den och kollar den och sen säljer den. Jag välkomnar mer än gärna kritiska röster i denna tråd för just nu är det lite Apple fan boys-feeling över den här tråden.
Nej, det du köpt är inte bäst i hela världen!

Och med dessa menlösa inlägg du gjort som inte tillför denna tråd mer än irritation vill du åstadkomma vad?

Det enda du lyckats med i denna tråd är att kalla folk för fanboys, okunniga och prata som en foliehatt om trådlösa nätverk, inget om sjäva Boxeen.

Om du inte gillar produkten föreslår jag att du håller dig borta från denna tråd, alternativt att du börjar med inlägg som hör tråden till.

#4252

Postad 30 december 2011 - 07:43

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har köpt en Boxee och en hdd. Och koppla ihop dej var enkelt. Men går det att komma åt den externa hdd via min dator?
Den är kopplad till Boxeen och den via en router till min dator. Men som det är just nu måste jag koppla bort hdd från Boxeen och koppla in den i datorn för att flytta saker till den.

Har kollat runt lite för att hitta hjälp om det på internet. Men ännu inte fått napp :)

Förmodligen är det någon lätt lösning? Men för en novis rätt svårt :)

Gott nytt år på er!

//Benny Alias Bumpen

Följ den här guiden
http://forums.boxee....ead.php?t=22107

Min disk är mappad som Y: på \\BOXEEBOX\new_volume
Var väldigt enkelt, nyckeln är att sätta upp PC'n som del av ett hemmanätverk (HOME).

#4253

Postad 30 december 2011 - 09:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Tack, jag vet hur det ska funka men det funkar inte här. Antingen hjälper det med en total återställning eller så har jag fipplat med nåt som jag inte är medveten om. Fast jag tror jag kan ha hittat en bugg.
Kan nån testa på sin Boxee?


Det var ett konstigt fel som jag aldrig hört talas om??
Att få fram siffror har fungerart för mig i alla lägen.

#4254

Postad 30 december 2011 - 09:45

rky
  • rky
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Tack, jag vet hur det ska funka men det funkar inte här. Antingen hjälper det med en total återställning eller så har jag fipplat med nåt som jag inte är medveten om. Fast jag tror jag kan ha hittat en bugg.
Kan nån testa på sin Boxee?

Testa så du inte har tryckt på Caps-knappen innan. Vet att jag hade gjort det nån gång och då gick det inte att skriva siffror med att hålla inne Alt-knappen.

#4255

Postad 30 december 2011 - 10:02

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Komiskt med alla på Blocket och annorstädes som säljer sin begagnade Boxee för ibland mer än den just nu kostar. Tystnaden från dessa personer är total då de verkar ha köpt något som inte alls är vad de trodde att det skulle vara.
Kan bara säga att jag är mycket skeptisk till att folk köper Boxee och sen packar upp den och kollar den och sen säljer den. Jag välkomnar mer än gärna kritiska röster i denna tråd för just nu är det lite Apple fan boys-feeling över den här tråden.
Nej, det du köpt är inte bäst i hela världen!

Vill inte bajsa på din lilla parad här.
Men i och med att du totalt saknar basala kunskaper om ethernet och andra nätverksfrågor så är det svårt att ta dig seriöst.
Dina varningar angående wifi har inget att göra med denna produkt och vill du driva någon slags kampanj bör du vända dig till IEEE.
I övrigt är det svårt att svara på paranoida antaganden så det är nog bäst att du vänder dig till respektive individuell säljare om du vill ha svar på varför denne lagt ut en annons.

#4256

Postad 30 december 2011 - 10:10

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Vi lämnar detta nu tack.

Och herr PaceEpson. Om du inte är intresserad av produkten i fråga, skriv INTE i tråden mer.

#4257

Postad 30 december 2011 - 10:50

hensod
  • hensod
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
När jag kör svt play via boxee så laggar det oavsett blidkvalité jag undrar om jag kan ha fel på någon inställning någonstans (jag kör trådat och 100mbs).
När jag kör svt plat på min apple tv2 streamat från min ipad så flyter det på fint...

Någon som har någon idé om det kan vara inställning i boxeen som måste pillas på eller om det bara är att gilla läget?

Henrik

#4258

Postad 30 december 2011 - 12:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

När jag kör svt play via boxee så laggar det oavsett blidkvalité jag undrar om jag kan ha fel på någon inställning någonstans (jag kör trådat och 100mbs). När jag kör svt plat på min apple tv2 streamat från min ipad så flyter det på fint... Någon som har någon idé om det kan vara inställning i boxeen som måste pillas på eller om det bara är att gilla läget? Henrik


Nästintill omöjligt att svara på vad felet kan vara.
Såg bägge avsnitten av Misterioso på Svtplay appen utan problem.
Från början hade jag inställt Automatisk på bildkvalitet och då varierade den men efter jag ändrade till 720p blev det stabilt.

#4259

Postad 30 december 2011 - 12:43

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Tjena

Har två frågor som jag hoppas någon påläst person kan svara på...
Är en mycket nöjd Boxeeägare sedan ett år tillbaka, men funderar på att skaffa ytterligare en till min lilla friggebod. Kan man köra 2 st Boxee på ett konto?

När jag kollar på Blu-ray rippar (filer på runt 40 gig) så har min Boxee börjat att buffra hela tiden. Har verkligen ingen flaskhals som stoppar upp någonstans, är därför konfunderad huruvida detta skall gå?

Jag kör trådat och hämtar alla mina filer från en Synology 211....

Ha det gott

#4260

Postad 30 december 2011 - 13:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Tjena

Har två frågor som jag hoppas någon påläst person kan svara på...
Är en mycket nöjd Boxeeägare sedan ett år tillbaka, men funderar på att skaffa ytterligare en till min lilla friggebod. Kan man köra 2 st Boxee på ett konto?

När jag kollar på Blu-ray rippar (filer på runt 40 gig) så har min Boxee börjat att buffra hela tiden. Har verkligen ingen flaskhals som stoppar upp någonstans, är därför konfunderad huruvida detta skall gå?

Jag kör trådat och hämtar alla mina filer från en Synology 211....

Ha det gott

1. inga problem
2. kör du dem i mkv, iso, rar? Ifall sistanämda... packa upp.

Redigerat av Unregistered577c6879, 30 december 2011 - 13:24.


#4261

Postad 30 december 2011 - 13:27

hensod
  • hensod
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Nästintill omöjligt att svara på vad felet kan vara.
Såg bägge avsnitten av Misterioso på Svtplay appen utan problem.
Från början hade jag inställt Automatisk på bildkvalitet och då varierade den men efter jag ändrade till 720p blev det stabilt.


Haha det var mitt senaste exempel såg första avsnittet på ATV/ipad och halva andra, men sista halvan kollade jag genom Boxee och det var inte en kul upplevelse..
Ja jag får väl leva med det =)

#4262

Postad 30 december 2011 - 15:21

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Spännande! Impulsköpte boxee boxen på rea på dustin, trots att jag redan har en fungerande streaming hemma i form av en xtreamer sidewinder (version 1) i vardagsrummet och en likadan i sovrummet. Dessa kopplade med tråd i ett gigabitsnätverk till en Qnap TS-259 Pro+ Turbo NAS.
Så varför skrota ett fungerande koncept?
Jo, jag vill...
1. I vardagsrummet kunna bläddra bland mina filmer och serier i ett trevligt gränssnitt med omslag, trailers, uppdelning på genrer mm.
2. Jag vill strömma musik från mitt spotify-premiumkonto. Jag var tidigare sugen på att köpa en LOGITECH SQUEEZEBOX TOUCH för detta, men läste nyheten om en spotify-app till boxen och boxen är 500 kr billigare än squeezeboxen, så det blev ett köp.

Jag har ett par inledande frågor, innan jag hämtar ut boxen på posten.
1. Alla mina filmer ligger sorterade i mappar på genre enligt mitt tycke. När boxen indexerar, kan man behålla min gruppering eller bestämmer boxen genre för mig? Och varifrån hämtas detta info i så fall?
2. Jag använder logitech harmony one för att styra alla mina prylar inklusive xtreamern. Bboxen går inte på IR. Har någon löst detta på något sätt? Eller är boxens fjärr så bra så att ingen bryr sig om andra lösningar?

Kommer säkert att återkomma med fler frågor när jag fastnat under installationen ;)

#4263

Postad 30 december 2011 - 15:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Haha det var mitt senaste exempel såg första avsnittet på ATV/ipad och halva andra, men sista halvan kollade jag genom Boxee och det var inte en kul upplevelse..
Ja jag får väl leva med det =)


Du vet väl om att du kan ställa in högre upplösning när du tittar på SvtPlay genom appen?

#4264

Postad 30 december 2011 - 15:45

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Vad finns det för fördelar/nackdelar att använda img/iso-filer istället för att koda om till t.ex. mkv?

#4265

Postad 30 december 2011 - 15:49

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Jag har ett par inledande frågor, innan jag hämtar ut boxen på posten.
1. Alla mina filmer ligger sorterade i mappar på genre enligt mitt tycke. När boxen indexerar, kan man behålla min gruppering eller bestämmer boxen genre för mig? Och varifrån hämtas detta info i så fall?
2. Jag använder logitech harmony one för att styra alla mina prylar inklusive xtreamern. Bboxen går inte på IR. Har någon löst detta på något sätt? Eller är boxens fjärr så bra så att ingen bryr sig om andra lösningar?


Hej!

Jag är absolut ingen expert på Boxee Box:en, men jag ska försöka att besvara dina frågor.
1. Boxee Boxen utgår från filmnamnet och hämtar ner uppgifterna om den från "nätet". Uppgifter om genre ingår i denna informationsmängd. Om inte detta skulle duga så går det även att navigera i Boxeens filläsare, men jag tror att du kommer att bli nöjd :).
En stark rekommendation är att skapa NFO-filer för allt via Ember Media Manager (freeware) som Boxeen kommer att använda sig av. Inte för att Boxeen själv gör ett dåligt jobb, men det ger möjlighet att styra "allt" som att exempelvis välja posters mm. Visst är det ett extrasteg, men går i ett nafs...och PC:n sitter man ju ändå vid ;).

2. Jag använder uteslutande Boxeens egen fjärr. RF är överlägset IR och den är helt okänslig för riktningen. Om du inte gillar utseendet på Boxeen så kan den även gömmas i ett skåp utan problem.


Jag använder min Boxee till tittande på film och TV-serier. I dessa fall är allt rippat till ISO-filer som fungerar bra i Boxeen. Senaste uppgraderingen av programvaran gjorde dock så att man inte kan återstarta en film mitt i...något som fungerade tidigare.

Playkanalerna och Youtube fungerar perfekt i min box, och jag tittar även en del på streamat material via Naxi-X, som är en bra app som bör installeras direkt.

Är det något som irriterar mig en del är att stödet för DTS-ljudet är buggigt...om jag pausar en film så kommer inte ljudet tillbaka...även detta har fungerat förr. Fram- och bakåtspolning i en film är också lite yxigt. Dessa tillkortakommanden kanske beror på att jag kör allt som ISO-filer, men sammanfattningsvis så är dock Boxee Boxen helt klart den bästa mediaspelare som jag har haft eller varit i kontakt med. Det enda serösa alternativet är en HTPC men då pratar vi om andra pengar och en hel del micklande...

Vad finns det för fördelar/nackdelar att använda img/iso-filer istället för att koda om till t.ex. mkv?


I mitt fall så är det ett "oförstört" format som går snabbt att rippa till. Nackdelen är att det tar mer utrymme, men det är inte en tillräckligt stor fördel i mitt fall.

#4266

Postad 30 december 2011 - 16:06

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är absolut ingen expert på Boxee Box:en, men jag ska försöka att besvara dina frågor.
1. Boxee Boxen utgår från filmnamnet och hämtar ner uppgifterna om den från "nätet". Uppgifter om genre ingår i denna informationsmängd. Om inte detta skulle duga så går det även att navigera i Boxeens filläsare, men jag tror att du kommer att bli nöjd :).
En stark rekommendation är att skapa NFO-filer för allt via Ember Media Manager (freeware) som Boxeen kommer att använda sig av. Inte för att Boxeen själv gör ett dåligt jobb, men det ger möjlighet att styra "allt" som att exempelvis välja posters mm. Visst är det ett extrasteg, men går i ett nafs...och PC:n sitter man ju ändå vid ;).

2. Jag använder uteslutande Boxeens egen fjärr. RF är överlägset IR och den är helt okänslig för riktningen. Om du inte gillar utseendet på Boxeen så kan den även gömmas i ett skåp utan problem.

Jag använder min Boxee till tittande på film och TV-serier. I dessa fall är allt rippat till ISO-filer som fungerar bra i Boxeen. Senaste uppgraderingen av programvaran gjorde dock så att man inte kan återstarta en film mitt i...något som fungerade tidigare.

Playkanalerna och Youtube fungerar perfekt i min box, och jag tittar även en del på streamat material via Naxi-X, som är en bra app som bör installeras direkt.

Är det något som irriterar mig en del är att stödet för DTS-ljudet är buggigt...om jag pausar en film så kommer inte ljudet tillbaka...även detta har fungerat förr. Fram- och bakåtspolning i en film är också lite yxigt. Dessa tillkortakommanden kanske beror på att jag kör allt som ISO-filer, men sammanfattningsvis så är dock Boxee Boxen helt klart den bästa mediaspelare som jag har haft eller varit i kontakt med. Det enda serösa alternativet är en HTPC men då pratar vi om andra pengar och en hel del micklande...


Tack för svaren.

Antagligen blir jag nöjd med inbyggda indexering. Gör du en nfo-fil för varje film/avsnitt du har på hårddisken? Att man kan bläddra direkt på hårddisken fungerar som komplement vid behöv, så det var bra.

Trist med att nya uppdateringar medför mer problem än nytta. Detta bekräftas av massa folk på nätet. Jag är van vid gamla xtreamers stabilitet.

#4267

Postad 30 december 2011 - 16:47

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Och med dessa menlösa inlägg du gjort som inte tillför denna tråd mer än irritation vill du åstadkomma vad?

Det enda du lyckats med i denna tråd är att kalla folk för fanboys, okunniga och prata som en foliehatt om trådlösa nätverk, inget om sjäva Boxeen.

Om du inte gillar produkten föreslår jag att du håller dig borta från denna tråd, alternativt att du börjar med inlägg som hör tråden till.



Word, man

#4268

Postad 30 december 2011 - 16:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Trist med att nya uppdateringar medför mer problem än nytta. Detta bekräftas av massa folk på nätet. Jag är van vid gamla xtreamers stabilitet.

Det går bra att nedgradera även om det är lite omständigt att blockera deras servrar i routern. Det kommer bli vanligare med tvingande eller icke nedgraderingsbar mjukvara i fler streamers eftersom nätfilmsleverantörer ställer högre krav på drmskydd.

#4269

Postad 30 december 2011 - 18:57

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Tack för svaren.

Antagligen blir jag nöjd med inbyggda indexering. Gör du en nfo-fil för varje film/avsnitt du har på hårddisken? Att man kan bläddra direkt på hårddisken fungerar som komplement vid behöv, så det var bra.

Trist med att nya uppdateringar medför mer problem än nytta. Detta bekräftas av massa folk på nätet. Jag är van vid gamla xtreamers stabilitet.


Ja, Ember Media Manager skapar en NFO-fil till varje film...och lite av en specialare till TV-serier som ska se ut på ett visst sätt.
Jag använder även resultatet av dessa NFO-filer för YAJM till min ACRyan som är en annan mediaspelare som är betydligt tristare i gränssnittet, men spelar upp allt utan problem...precis som Boxee Box:en.

Ut och sök rätt på Ember Media Manager samt leta efter instruktioner hur man bör ställa in saker och ting. Ett tag var den svår att hitta, men inte värre än att jag hittade igen den åtminstone ;). Sitt och lek lite med programmet och prova dig fram, det är riktigt kompetent om än t.o.m lite för komplext innan man får till inställningarna som man vill ha dem.


Ja, i mitt fall så fungerar nog den senaste versionen sämre än vad den första versionen gjorde...men jag ska inte överdriva problemen för mig då jag har bra bild och ljud utan buffring.

Redigerat av Manor, 30 december 2011 - 19:00.


#4270

Postad 30 december 2011 - 19:54

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

1. inga problem
2. kör du dem i mkv, iso, rar? Ifall sistanämda... packa upp.


Den filen som buffrar är en Iso-fil. Har även mkv som buffrar.....

#4271

Postad 30 december 2011 - 20:04

PaceEpson
  • PaceEpson
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Vi lämnar detta nu tack.

Och herr PaceEpson. Om du inte är intresserad av produkten i fråga, skriv INTE i tråden mer.


Jodå, intresserad är jag och det råder det nog inga tvivel om men tyvärr är folk för arga för att svara på frågor eller så vet de inte helt enkelt. Ingen verkar ha en teori om varför Boxee dumpas som en påse skit på Blocket. Att de som har annons där inte svarar varför de säljer den gör mig rejält misstänksam.
Jag konstaterar att en del upplever problem med SVT Play och det känns ju inte bra direkt. Vad gäller trådlöst har jag ingen egen kunskap men däremot erfarenheter då jag sett andra visa mig vilken risk det innebär.
Nu handlar denna tråd om Boxee men jag välkomnar kritiska röster som lyfter fram problemen som ännu existerar.

#4272

Postad 30 december 2011 - 20:36

Puckelito
  • Puckelito
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Den filen som buffrar är en Iso-fil. Har även mkv som buffrar.....


Jag har exakt samma problem som dig. Köpte bboxen för några dagar sedan.
Vanliga DVDR filmer går utmärkt att köra.
Provade med en BD film som låg i .rar, buffrade var 3-5e sekund.
Då blev jag tillsagd att packa upp. Did so.
Samma problem kvarstår ändå.

Filmerna går klockrent i datorn.

Så vad är problemet?

Fel nummer 2: När jag startade boxen första gångerna så fick jag startbilden och dom droppande boxarna som bildar en stor box.
Efter uppdatering så tar boxen längre tid vid uppstart och dom droppande boxarna är borta. Får bara en svart bild som är tyst och sen kommer en stor Boxee-logga.

Fel nummer 3: När jag stänger av boxeen via fjärr, alltså Shutdown, så hänger sig boxen, vägrar stänga av sig. Efter 5-10 min måste jag hålla nere knappen ovanpå boxen för att tvinga fram stängning.

Spekulationer på mina fel? Vad är det som gör att det blir så här? Har jag ett måndagsexemplar?

#4273

Postad 30 december 2011 - 20:38

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Den filen som buffrar är en Iso-fil. Har även mkv som buffrar.....


Har du möjlighet att köra med NFS på din NAS och inte smb?
Jag bytte och sen dess har jag inga problem med att det buffrar.

#4274

Postad 30 december 2011 - 20:42

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att köra med NFS på din NAS och inte smb?
Jag bytte och sen dess har jag inga problem med att det buffrar.


Ska givetvis se om detta är möjligt......

#4275

Postad 30 december 2011 - 20:43

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Hitta precis denna underbara maskin. Har dock 2 frågor om den!

Såg att den har stöd för Spotify, men finns det någon app för att byte musik med min Iphone?

Går det t.ex lägga valfri nerladdad film.x264 och spela upp med extern hårddisk kopplad med cover art osv?

Om detta går är detta en fulländad media maskin.

#4276

Postad 30 december 2011 - 20:51

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

...Ingen verkar ha en teori om varför Boxee dumpas som en påse skit på Blocket...


Vad pratar du om?! En sökning på boxee på blocket ger 2 st privatannonser i hela sverige, en för 1200 och en för 1600 kr. (Jag köpte min ny med garanti för 1500)

#4277

Postad 30 december 2011 - 20:58

Unregistered7cde3c8f
  • Unregistered7cde3c8f
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Några enkla frågor kanske men jag stör mig på detta:

* När jag lägger in en film som den inte kan indexera, så kan jag inte få till det själv, alltså skapa en egen identitet för filmen. självklart hittar inte bb filmen när den söker så därför kan jag heller inte identifiera den... finns det lösning?

* När jag bläddrar bland min musik så plockar den fram alla artister ur VA album och sätter de i artist listan, blir väldigt många tyvärr, vill bara ha artister med eget album framme,

* Surare blir det när jag inte kan sortera albumen efter artisterna A-Z utan bara album, vill jag ha en Artist A med album Ö så hamnar den längst ner då den sorterar endast på album A-Z

#4278

Postad 30 december 2011 - 21:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Några enkla frågor kanske men jag stör mig på detta:

* När jag lägger in en film som den inte kan indexera, så kan jag inte få till det själv, alltså skapa en egen identitet för filmen. självklart hittar inte bb filmen när den söker så därför kan jag heller inte identifiera den... finns det lösning?

* När jag bläddrar bland min musik så plockar den fram alla artister ur VA album och sätter de i artist listan, blir väldigt många tyvärr, vill bara ha artister med eget album framme,

* Surare blir det när jag inte kan sortera albumen efter artisterna A-Z utan bara album, vill jag ha en Artist A med album Ö så hamnar den längst ner då den sorterar endast på album A-Z


A och O för att BB ska kunna identifiera filmen är att den verkligen är korrekt namngiven..tex Avatar 2009.mkv
Skulle BB alla fall inte hitta filen så ser du om den finns i Oidentifierade Objekt och om inte där så letar du fram den genom nätverket och väljer att manuellt identifiera den.

Nu lämnar musik funktionen mycket att önska och BB har aldrig saluförts som en musikspelare.

#4279

Postad 30 december 2011 - 22:11

mrfree
  • mrfree
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Är på väg att inhandla en Boxee Box nu i helgen :) (bättre sent än aldrig eller?)
Är det fortfarande en bra mediaspelare som kommer att klara sig bra ett tag till
eller är det något på ingång som kan konkurrera med Boxee?
Något som är bättre rentav?

Är intresserad av 3D, fixar Boxee det till mig eller ska jag då leta efter något annat?
(inget jättemåste men ändå)

Fick hem en extern WD 2TB hdd igår och sitter nu och undrar över om jag köpt något
jag inte behöver/eller kan använda på det sätt som jag vill.
Var lite naiv och trodde att det bara vara att koppla in den i tv'n och att jag sen skulle hitta
den i mitt nätverk och bara kunde skicka över filmer mm. Så var ju inte fallet :( Då skulle
jag behövt en NAS hdd istället om jag förstått det rätt?

MEN om jag nu skulle koppla hdd'n till Boxee box kan jag då komma åt den i mitt nätverk
utan att behöva koppla ur och flytta hdd'n? Vill kunna se på film utan att ha för mycket
prylar igång helt enkelt så jag letar efter ett alternativ där jag inte nödvändigtvis behöver
streama filmerna utan ha dem fint liggande i hdd'n sidan om tv'n...

Är det möjligt? Att med en hdd inkopplad i Boxee som i sin tur är kopplad till nätet, kommer
jag åt den och kommer jag att kunna skicka filmer mm via nätverket från mina datorer till den
externa hdd'n? Tips, länkar vad som helst tack... Men gärna på svenska ;)

#4280

Postad 30 december 2011 - 22:20

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Är det möjligt? Att med en hdd inkopplad i Boxee som i sin tur är kopplad till nätet, kommer
jag åt den och kommer jag att kunna skicka filmer mm via nätverket från mina datorer till den
externa hdd'n? Tips, länkar vad som helst tack... Men gärna på svenska ;)


Ja, sök bara på nätverket med din dator så ska du hitta den.

#4281

Postad 30 december 2011 - 22:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Ja det är en bra mediaspelare men kanske inte bra för dina behov i slutändan.
Och ja det kommer alltid komma bättre mediaspelare i framtiden för det är det som kallas utveckling :)

Frågan ifall du kan komma åt HDD´n genom nätverk har redan avhandlats i tråden bara en sida bakåt men min erfarenhet är att det fungerar sådär.

Ja, sök bara på nätverket med din dator så ska du hitta den.


Hitta ja men att sen föra över eller ta bort filer går inte så bra.

#4282

Postad 30 december 2011 - 22:36

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Jodå, intresserad är jag och det råder det nog inga tvivel om men tyvärr är folk för arga för att svara på frågor eller så vet de inte helt enkelt. Ingen verkar ha en teori om varför Boxee dumpas som en påse skit på Blocket. Att de som har annons där inte svarar varför de säljer den gör mig rejält misstänksam.
Jag konstaterar att en del upplever problem med SVT Play och det känns ju inte bra direkt. Vad gäller trådlöst har jag ingen egen kunskap men däremot erfarenheter då jag sett andra visa mig vilken risk det innebär.
Nu handlar denna tråd om Boxee men jag välkomnar kritiska röster som lyfter fram problemen som ännu existerar.


Ingen aning varför de säljer dem så snabbt, men man kan väl anta att Boxeen inte var precis det som eftersöktes...

Webhallen säljer Boxee Box för 1500:- med 30-dagars "pröva på"...så jag vet inte vad du är orolig för.
Det finns ingen mediaspelare som är bäst på allt...det finns alltid för- och nackdelar med alla.
Boxee Boxen är den bästa mediaspelare som jag har haft åtminstone, och 1500:- är ju bara växelpengar jämfört med mycket annat...och med 30-dagars "pröva på" så är det väl bara att tuta och köra :).

Jag kör DVD-ISO-filer, Play-kanaler + annat streamat från nätet och aldrig haft problem med detta.

Om det främst är musik som intresserar så är väl en Squeezebox eller Sonos ett bättre val, men de flesta som köper en Boxee Box är nog ute efter videovisning, misstänker jag.

#4283

Postad 30 december 2011 - 22:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Ingen aning varför de säljer dem så snabbt, men man kan väl anta att Boxeen inte var precis det som eftersöktes...

Webhallen säljer Boxee Box för 1500:- med 30-dagars "pröva på"...så jag vet inte vad du är orolig för.
Det finns ingen mediaspelare som är bäst på allt...det finns alltid för- och nackdelar med alla.
Boxee Boxen är den bästa mediaspelare som jag har haft åtminstone, och 1500:- är ju bara växelpengar jämfört med mycket annat...och med 30-dagars "pröva på" så är det väl bara att tuta och köra :).

Jag kör DVD-ISO-filer, Play-kanaler + annat streamat från nätet och aldrig haft problem med detta.

Om det främst är musik som intresserar så är väl en Squeezebox eller Sonos ett bättre val, men de flesta som köper en Boxee Box är nog ute efter videovisning, misstänker jag.


Svara inte honom är du snäll.
Det är bara att söka efter hans tidigare inlägg så ser man att han bara är ute efter att förstöra.

#4284

Postad 30 december 2011 - 22:42

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Svara inte honom är du snäll.
Det är bara att söka efter hans tidigare inlägg så ser man att han bara är ute efter att förstöra.


Ok, sorry....han är väl ett sådant där "Internet TROLL" man har läst så mycket om ;).

#4285

Postad 30 december 2011 - 22:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Ok, sorry....han är väl ett sådant där "Internet TROLL" man har läst så mycket om ;).


Ungefär som jag enligt vissa personer ;)

#4286

Postad 31 december 2011 - 02:12

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Är intresserad av 3D, fixar Boxee det till mig eller ska jag då leta efter något annat?
(inget jättemåste men ändå)


BluRay-iso i 3D får inte jag att spelas upp i 3D, lite synd nu när man inhandlat en ny Samsung LED-TV med 3D stöd...

#4287

Postad 31 december 2011 - 07:51

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag slog iaf till på en från Inet sent igår.
Min uppfattning är, efter att läst en hel del om den, att det finns en del buggar och att vissa av dom funnits ett tag (och för mig signalerar det att dom inte kommer att åtgärdas) så det får man leva med.

Har en xtreamer nu som funkar alldeles utmärkt men jag vill ha något som ser lite bättre ut, tillgång till play (framför allt svt) och kunna titta på NHL Gamecenter.
Den kombon är svår som tusan att få till med ett htpc-bygge utan att pengarna drar iväg.

Ska bli spännande att se om BB kan överraska mig positivt, hoppas på det :)

Redigerat av Topper Harley 77, 31 december 2011 - 07:52.


#4288

Postad 31 december 2011 - 08:39

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Topper Harley 77: då tänker vi ungefär lika. Har också 2 st xtreamer sen tidigare, men ville ha nåt roligare. Snacka om i-landsproblem ;)

Körde igång nyinköpta BB igår och initialt är jag imponerad. Startar och stängs av snabbt (märker inget av de slöa avstängningar som det klagats på här).

Indexeringen fungerar förvånansvärt bra, trots att jag inte förberett mina filer för detta alls.

Kopplingen till NAS:en gick utan problem, MEN boxen frågar efter lösenord till NAS:en efter varje avstängning och så kan man inte ha det. I alla fall, så kommer de andra familjemedlemmar aldrig acceptera ;) Just nu så är det smb som används då det bara fungerade rakt av. NAS:en har givetvis stöd för NFS också, men då verkar det som att jag får pilla med konton och rättigheter på NAS:en för att komma åt filerna. Hur som, frågan är hur man löser detta, så att man aldrig ska behöva mata in några lösenord när man ska se på film?

Redigerat av Adamski, 31 december 2011 - 08:45.


#4289

Postad 31 december 2011 - 08:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

BluRay-iso i 3D får inte jag att spelas upp i 3D, lite synd nu när man inhandlat en ny Samsung LED-TV med 3D stöd...

Beror på att den inte stödjer Bluray 3D. Det finns inga streamers på svenska marknaden som gör det.

#4290

Postad 31 december 2011 - 09:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Kopplingen till NAS:en gick utan problem, MEN boxen frågar efter lösenord till NAS:en efter varje avstängning och så kan man inte ha det. I alla fall, så kommer de andra familjemedlemmar aldrig acceptera ;) Just nu så är det smb som används då det bara fungerade rakt av. NAS:en har givetvis stöd för NFS också, men då verkar det som att jag får pilla med konton och rättigheter på NAS:en för att komma åt filerna. Hur som, frågan är hur man löser detta, så att man aldrig ska behöva mata in några lösenord när man ska se på film?

Låter som du satt upp något fel.
Sätt upp alla shares i file sources. Se till att det är rätt workgroup mm
http://forums.boxee....ead.php?t=22107

Redigerat av Unregistered577c6879, 31 december 2011 - 09:05.


#4291

Postad 31 december 2011 - 09:20

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Topper Harley 77: då tänker vi ungefär lika. Har också 2 st xtreamer sen tidigare, men ville ha nåt roligare. Snacka om i-landsproblem ;)

Körde igång nyinköpta BB igår och initialt är jag imponerad. Startar och stängs av snabbt (märker inget av de slöa avstängningar som det klagats på här).

Indexeringen fungerar förvånansvärt bra, trots att jag inte förberett mina filer för detta alls.

Kopplingen till NAS:en gick utan problem, MEN boxen frågar efter lösenord till NAS:en efter varje avstängning och så kan man inte ha det. I alla fall, så kommer de andra familjemedlemmar aldrig acceptera ;) Just nu så är det smb som används då det bara fungerade rakt av. NAS:en har givetvis stöd för NFS också, men då verkar det som att jag får pilla med konton och rättigheter på NAS:en för att komma åt filerna. Hur som, frågan är hur man löser detta, så att man aldrig ska behöva mata in några lösenord när man ska se på film?


Och gå över till NFS för det är snabbare än SMB.

#4292

Postad 31 december 2011 - 09:26

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

  • 569 inlägg
  • 0

Köpt 3D TV (panasonic) och testade en film (lejonkungen) som hade bild side-by-side. När jag kör den via boxee:n och ställer in TV:n på 3D-sbs blir det svarta kanter på sidorna. Bilderna ligger inte riktigt över varandra en ligger för långt till höger medans den andra ligger för långt till vänster och 3D-bilden blir då väldigt ansträngd att titta på (lite dubbel). I TV:n finns inga mer inställningar men finns det något för BB:n?
Någon som har haft detta problem och kommit på en lösning?

Ingen som kör eller testat lite med 3D?
Har surfat runt och fått tips om att ta bort overscan - Blev lite bättre - satt upplösningen till 720P - hände inget -
Vissa skriver att det funkar perfekt "out of the box"

#4293

Postad 31 december 2011 - 09:42

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Pröva factory reset. Möjligt att du lyckades ändra iställningarna första gången du ställde in bilden.

#4294

Postad 31 december 2011 - 10:24

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Precis köpt mig en Boxee, i butiken såg jag en folder från headweb, man fick fria filmer en viss tid.
Grejen är att jag glömde ta med mig lappen hem. Man skulle maila en bild på kvittot, serienr osv.

Nån som möjligtsvis har lappen, eller vet hur man skulle göra?

#4295

Postad 31 december 2011 - 12:21

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Och gå över till NFS för det är snabbare än SMB.


Japp, kör nu genom NFS. Med rätt inställningar i NAS:en så lirar nu boxen hur fint som helst, utan att behöva mata in lösenordet vid uppstarten.
Över huvud taget, så kan jag sammanfatta att boxee boxen är hur grym som helst, i alla fall för mig som mest strömmar eget material från en NAS.
Headweb och Spotify-appar är också grymma.

Det enda negativa jag kommer på just nu är att jag måste mata in lösenordet varje gång Spotify ska köras efter att boxen startats om. Likadant är det i Headweb. Tanken är säkert att obehöriga inte ska kunna använda dina betalkonton. När det gäller Headweb, så är det faktiskt bra, annars finns det riskt att barnen hyr en massa filmer på mitt konto. Men Spotify-appen bör kunna ha en inställning för att spara lösenordet. ...men detta har inte med BB att göra utan är upp till apptillverkaren.

#4296

Postad 31 december 2011 - 12:49

Keiser
  • Keiser
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Postad Idag, 08:39
Topper Harley 77: då tänker vi ungefär lika. Har också 2 st xtreamer sen tidigare, men ville ha nåt roligare. Snacka om i-landsproblem ;)

Körde igång nyinköpta BB igår och initialt är jag imponerad. Startar och stängs av snabbt (märker inget av de slöa avstängningar som det klagats på här).

Indexeringen fungerar förvånansvärt bra, trots att jag inte förberett mina filer för detta alls.

Kopplingen till NAS:en gick utan problem, MEN boxen frågar efter lösenord till...


Faktum är att jag också fått detta problem på senare tid. Uppdaterade till den senaste firmwaren (från katastrof-firmwaren dessförinnan) för en tid sedan och då fungerade det. Sen segade boxen ner och betedde sig allmänt instabilt ett tag så jag gjorde en facory reset, uppdaterade och lade in källorna på nytt. Därefter frågar den efter lösenordet till NAS:en vid varje ny uppstart... Irriterande.

Är väl halvnöjd med BB så här långt, saknar en del funktioner (tex att köa videos) och tycker den är för instabil och har en del irriterande småbuggar. Var faktiskt inne på att köpa en ATV2 och köra XBMC (och offra möjligheten till 1080p) men den tycks också dras men en del problem så är fortfarande kvar med BB. Hoppas verkligen kommande uppdateringar tar några steg framåt istället för tvärtom.

#4297

Postad 31 december 2011 - 14:38

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Japp, kör nu genom NFS. Med rätt inställningar i NAS:en så lirar nu boxen hur fint som helst, utan att behöva mata in lösenordet vid uppstarten.
Över huvud taget, så kan jag sammanfatta att boxee boxen är hur grym som helst, i alla fall för mig som mest strömmar eget material från en NAS.
Headweb och Spotify-appar är också grymma.

Det enda negativa jag kommer på just nu är att jag måste mata in lösenordet varje gång Spotify ska köras efter att boxen startats om. Likadant är det i Headweb. Tanken är säkert att obehöriga inte ska kunna använda dina betalkonton. När det gäller Headweb, så är det faktiskt bra, annars finns det riskt att barnen hyr en massa filmer på mitt konto. Men Spotify-appen bör kunna ha en inställning för att spara lösenordet. ...men detta har inte med BB att göra utan är upp till apptillverkaren.


Hej!
Måste du starta om Boxee Boxen? Jag väljer att ställa den i "vänteläge" istället, då är den igång på 1 sekund...och lär väl ändå inte dra många watt.

Jag har valt att betala Headweb-filmerna från PC:n istället för att betala via ett förtankat konto på Boxeen. Då ligger filmen ändå accessbar direkt från Boxeen tills jag har sett den...åtminstone i 24 timmar. Det skulle ju kunna lösa problemet med att barnen skulle hyra film utan din vetskap. Det trista med Headweb är ljudstödet som bara är stereo.

Har du sett "standard-kanal-apparna" som du kommer åt genom att stå på "hem/huvudsidan", klicka på återgångsknappen längst ner på fjärren...pila upp till TV-Serier så ser du underkategorierna...bl.a kanaler...välj den och då finns ett antal Play-kanaler liksom en del annat intressant.
Tanka även ner appen för Navi-X så kan du söka fram det mesta du önskar i film och TV-serieväg :).

#4298

Postad 31 december 2011 - 14:42

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Faktum är att jag också fått detta problem på senare tid. Uppdaterade till den senaste firmwaren (från katastrof-firmwaren dessförinnan) för en tid sedan och då fungerade det. Sen segade boxen ner och betedde sig allmänt instabilt ett tag så jag gjorde en facory reset, uppdaterade och lade in källorna på nytt. Därefter frågar den efter lösenordet till NAS:en vid varje ny uppstart... Irriterande.

Är väl halvnöjd med BB så här långt, saknar en del funktioner (tex att köa videos) och tycker den är för instabil och har en del irriterande småbuggar. Var faktiskt inne på att köpa en ATV2 och köra XBMC (och offra möjligheten till 1080p) men den tycks också dras men en del problem så är fortfarande kvar med BB. Hoppas verkligen kommande uppdateringar tar några steg framåt istället för tvärtom.


BB levererar bättre än ATV2, så det ger dig inget mer att satsa på den...annat än ett svårare navigeringssätt (min egen uppfattning).
Se inställningar för nätverk och se att du har angivit userid + password så kommer dessa uppgifter att användas vid uppkopplingen mot din NAS. Jag har bara angivit dessa uppgifter en gång, och har inte någonsin fått upp påloggningsinformationen igen utom när jag bytte server nyss...

#4299

Postad 31 december 2011 - 15:35

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
...fortfarande supernöjd med boxen :)

En liten fråga. Håller på och namnger filer så att de ska passa boxens indexering. Hur gör ni med serieboxar som ligger säg på 4 st dvdskivor och varje skiva innehåller tex 4 st avsnitt?

#4300

Postad 31 december 2011 - 15:46

Unregistered7cde3c8f
  • Unregistered7cde3c8f
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

A och O för att BB ska kunna identifiera filmen är att den verkligen är korrekt namngiven..tex Avatar 2009.mkv
Skulle BB alla fall inte hitta filen så ser du om den finns i Oidentifierade Objekt och om inte där så letar du fram den genom nätverket och väljer att manuellt identifiera den.

Nu lämnar musik funktionen mycket att önska och BB har aldrig saluförts som en musikspelare.


Tack, men jag har gjort så, men grejen är att filmen inte hittas när jag skriver in vad den heter, så den finns alltså inte i den lista som BB söker i, och jag hittar inte var jag manuellt kan skriva vad det är för film så att den inte är oidentiferad

Jag har en Squeezebox så jag lider inte så värst iaf, men det är ju ett multicenter så lite på musiksidan borde väl kunna funka.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.