Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 17 augusti 2011 - 17:52

voyager
  • voyager
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Innebär detta med att man bara kan spela in en kanal i taget att om man har en pågående inspelning så kan man inte pausa på en annan kanal då detta är en typ av inspelning ?


Jo enligt manualen ska du kunna titta ett program med timeshift, samtidigt som ett annat spelas in :)

#52

Postad 17 augusti 2011 - 18:09

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jo enligt manualen ska du kunna titta ett program med timeshift, samtidigt som ett annat spelas in :)


Vi får hoppas att det stämmer, annars faller den pladask i alla fall i vår familj då det ofta pausas för att spola förbi reklamen.

#53

Postad 17 augusti 2011 - 18:36

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 1
Jag undrar vad som kan räknas som en bra "deal"?

Om man inte har en bundet abonnemang så får man köpa boxen för 2995kr, vissa verkar ha fått det erbjudandet.

Man kan då undra om det är så bra!?

Om man säger upp sitt tillsvidareabonnemang (3mån uppsägningstid) och tecknar ett nytt (ex. Familjepaketet) så får man köpa boxen för 2499kr, 195kr i engångsavgift (695kr-500kr webbrabatt), gratis parabol med quad LNB (värde 395), gratis montering/installation (värde upp till 1350kr) samt 3 månader gratis abonnemang (värde 288kr*3=864kr).

Om man bortser värdet på parabol och installation, en kostnad som Canal Digital tar, så är engångskostnaden 301kr billigare för boxen och de tre första månaderna hela 864kr billigare. Sen kan man ju montera parabolen i stugan, montera ner befintliga och låta montören sätta upp den nya eller montera den hos grannen - en kostnad som Canal Digital måste ta, 395kr (parabol) + 1350kr (montering) = 1745kr.

Så en bra deal för en befintlig kund med tillsvidareabonnemang borde vara runt:
2499kr (box) + 195kr (engångsavgift) - 395kr (parabol) - 1350kr (montering) - 864kr (3 mån gratis abonnemang) = 85kr för ADB boxen.

Nu kanske ni tycker att jag drar detta in i det längsta och tar det till det yttersta men jag vill bara påvisa hur Canal Digital ser på kundvård av befintliga kunder - kunder som varit dem trogna i många, många år :-)

Edit: Puh, blev ett långt inlägg som jag slängde ihop på två röda. Så jag lämnar öppet för eventuella felaktigheter, tankevurpor eller andra oklarheter ;-)

Redigerat av ABSiNSANE, 17 augusti 2011 - 18:55.


#54

Postad 17 augusti 2011 - 18:44

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Tycker att 3000 spänn är ett hutlöst pris för att då binda sig ytterliggare 24 månader.
När det dessutom inte går att spela in 2 program samtidigt så tänker jag inte ens tanken.

/Fredrik

#55

Postad 18 augusti 2011 - 09:58

redcoon
  • redcoon
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hur kan 2999kr för existerande kunder vara en bra deal vid förlängning av 24 mån? En nytäckning av abbonnemang blir ju billigare! Dvs

Box 2499 kr
Startavg. 195 kr (695 i startavg minus 500 kr webbrabatt)

Totalkostnad 2694 kr och då ingår dessutom tre fria månader samt fri frakt, parabol och montering (för den som behöver det).

Voyager, du har blivit lurad av Canal digital. Hade du beställt via webben istället hade du betalat 2694 istället för 2999. Ring dem och be dem fixa!

#56

Postad 18 augusti 2011 - 13:19

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Jag undrar vad som kan räknas som en bra "deal"?

Om man inte har en bundet abonnemang så får man köpa boxen för 2995kr, vissa verkar ha fått det erbjudandet.

Man kan då undra om det är så bra!?

Om man säger upp sitt tillsvidareabonnemang (3mån uppsägningstid) och tecknar ett nytt (ex. Familjepaketet) så får man köpa boxen för 2499kr, 195kr i engångsavgift (695kr-500kr webbrabatt), gratis parabol med quad LNB (värde 395), gratis montering/installation (värde upp till 1350kr) samt 3 månader gratis abonnemang (värde 288kr*3=864kr).

Om man bortser värdet på parabol och installation, en kostnad som Canal Digital tar, så är engångskostnaden 301kr billigare för boxen och de tre första månaderna hela 864kr billigare. Sen kan man ju montera parabolen i stugan, montera ner befintliga och låta montören sätta upp den nya eller montera den hos grannen - en kostnad som Canal Digital måste ta, 395kr (parabol) + 1350kr (montering) = 1745kr.

Så en bra deal för en befintlig kund med tillsvidareabonnemang borde vara runt:
2499kr (box) + 195kr (engångsavgift) - 395kr (parabol) - 1350kr (montering) - 864kr (3 mån gratis abonnemang) = 85kr för ADB boxen.

Nu kanske ni tycker att jag drar detta in i det längsta och tar det till det yttersta men jag vill bara påvisa hur Canal Digital ser på kundvård av befintliga kunder - kunder som varit dem trogna i många, många år :-)

Edit: Puh, blev ett långt inlägg som jag slängde ihop på två röda. Så jag lämnar öppet för eventuella felaktigheter, tankevurpor eller andra oklarheter ;-)

Ni som bara förlänger abonnemanget måste också ta med i beräkningen att ni eventuellt har ett gammalt LNB. Om det går sönder om ett halvår måste ni köpa ett nytt samt betala en installatör som byter det och justerar in polarisationen riktigt. Vi nytecknande gäller ju garantin även installationen.

Redigerat av AC3, 18 augusti 2011 - 13:20.


#57

Postad 18 augusti 2011 - 17:47

Tinaett
  • Tinaett
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Var och hämta ut boxen kl 14 körde hem koppla in den fick 100% på både styrka och kvalite vad det gällde signal, väntade på uppdatering av kort, beställt multiabonnemang ihop med boxen, kvart i fem ringde jag support och blev upplyst om att boxen skulle inte ha skickats ut förren den 1 sept. och därför fortfarande låg på lager i deras system. Nu skulle man ändå koppla ihop box med kort och skicka uppdatering till kort, klockan sex och inget hade hänt ett nytt samtal till Linus på support som skulle lägga ut en ny signal till kortet och ifall inte de fungera var vi överens om att skicka tillbaka boxen. Ännu ingen bild.

#58

Postad 18 augusti 2011 - 18:24

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Var och hämta ut boxen kl 14 körde hem koppla in den fick 100% på både styrka och kvalite vad det gällde signal, väntade på uppdatering av kort, beställt multiabonnemang ihop med boxen, kvart i fem ringde jag support och blev upplyst om att boxen skulle inte ha skickats ut förren den 1 sept. och därför fortfarande låg på lager i deras system. Nu skulle man ändå koppla ihop box med kort och skicka uppdatering till kort, klockan sex och inget hade hänt ett nytt samtal till Linus på support som skulle lägga ut en ny signal till kortet och ifall inte de fungera var vi överens om att skicka tillbaka boxen. Ännu ingen bild.

Pairing? Tack och adjö till den boxen. Använder mitt kort i en box i TV-rum, i en annan box koppad till projektorn samt i en tredje box i gästrummet där jag har en motionscykel som jag använder företrädesvis under vintern.

#59

Postad 18 augusti 2011 - 18:31

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Var och hämta ut boxen kl 14 körde hem koppla in den fick 100% på både styrka och kvalite vad det gällde signal, väntade på uppdatering av kort, beställt multiabonnemang ihop med boxen, kvart i fem ringde jag support och blev upplyst om att boxen skulle inte ha skickats ut förren den 1 sept. och därför fortfarande låg på lager i deras system. Nu skulle man ändå koppla ihop box med kort och skicka uppdatering till kort, klockan sex och inget hade hänt ett nytt samtal till Linus på support som skulle lägga ut en ny signal till kortet och ifall inte de fungera var vi överens om att skicka tillbaka boxen. Ännu ingen bild.


Trevligt, sj kommer jag få den imorn! Blir att hämta ut den då o testa om jag har bild då! Hoppas du får bild o kan testa den lite ikväll :)

#60

Postad 18 augusti 2011 - 18:37

Tinaett
  • Tinaett
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Mycket riktigt det är pairing som ställer till det det nya kortet fungerar i den gamla Sagem boxen. Fortfarande ingen bild.

#61

Postad 18 augusti 2011 - 19:43

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Mycket riktigt det är pairing som ställer till det det nya kortet fungerar i den gamla Sagem boxen. Fortfarande ingen bild.


Har du fått någon bild än?

#62

Postad 18 augusti 2011 - 20:52

LiquidFred
  • LiquidFred
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Nyfiken jag med...

Har precis beställd CD abb med denna box efter att ha tagit mig ur ett icke fungerande Telia digital-TV via bredband.

#63

Postad 18 augusti 2011 - 20:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
För att ett kort ska fungera i boxen måste det paras med boxen. Det kortet ska dock fungera även i andra boxar, dvs kortet paras inte med boxen utan boxen med kortet.

är ni med?

#64

Postad 18 augusti 2011 - 21:12

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

För att ett kort ska fungera i boxen måste det paras med boxen. Det kortet ska dock fungera även i andra boxar, dvs kortet paras inte med boxen utan boxen med kortet.

är ni med?

Boxen accepterar alltså endast ett kort, men det kortet kan användas i andra boxar.

Fråga är, vad vinner Canal digital på detta?

#65

Postad 18 augusti 2011 - 21:16

Tinaett
  • Tinaett
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Nej ingen bild. Antagligen fel i boxen. Kontaktar support imorgon för hur de vill ha tillbaka boxen.

#66

Postad 18 augusti 2011 - 21:52

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Som vanligt kommer Canal Digital med en stenåldersbox

Att man inte låter VU+ göra en box till dom ( tom flera olika )
och sedan Pli som mjukvara

Då hade CD Rockat Loss ordentligt :)

#67

Postad 18 augusti 2011 - 22:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Nej ingen bild. Antagligen fel i boxen. Kontaktar support imorgon för hur de vill ha tillbaka boxen.

Börjar bra det här!

#68

Postad 19 augusti 2011 - 08:46

Tinaett
  • Tinaett
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Fick bild för en halvtimme sen. Inte imponerad av kvaliten i klass med min Samsung DSR9500 detta på en Sony 40EX710.
Fjärrkontrollen påverkar Boxers Sagem box så supporten rekommenderar mig att lägga undan den medföljande fjärren och köpa en universiell fjärr.

#69

Postad 19 augusti 2011 - 08:56

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Fick bild för en halvtimme sen. Inte imponerad av kvaliten i klass med min Samsung DSR9500 detta på en Sony 40EX710.
Fjärrkontrollen påverkar Boxers Sagem box så supporten rekommenderar mig att lägga undan den medföljande fjärren och köpa en universiell fjärr.


Folk köper en box tusentals kronor och CD skickar med en fjärrkontroll som är så usel att supporten tom rekommenderar att man köper en multifjärr för säg en tusenlapp till. Vet inte vad jag ska säga om CD just nu.

Fjärren till den gamla (kanske är samma) är också ett skämt, så en multifjärr är ju att rekommendera ändå. Sedan är det smidigt att ha en sådan.

Men att be folk köpa en multifjärr är nästan komiskt.

Men kul att du fick bild till slut i alla fall.

/Fredrik

#70

Postad 19 augusti 2011 - 09:15

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Fjärren till den gamla (kanske är samma) är också ett skämt, så en multifjärr är ju att rekommendera ändå. Sedan är det smidigt att ha en sådan.

Det är samma fjärr som till den gamla mottagaren (frågade speciellt om det när jag pratade med cd:s kundtjänst senast).

Fjärrkontrollen påverkar Boxers Sagem box så supporten rekommenderar mig att lägga undan den medföljande fjärren och köpa en universiell fjärr.

Om två mottagare reagerar på samma IR-koder så förstår jag inte hur en multifjärr skulle hjälpa...
Men som porch skriver är det väldigt benhändigt med en multifjärr (harmony) oavsett, speciellt om man slår på två eller fler enheter när man startar en aktivitet. Då slipper man jonglera en massa kontroller för att starta tv, förstärkare, mottagare etc på rätt sätt i rätt ordning...

#71

Postad 19 augusti 2011 - 10:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Blir alltså att välja om man vill kolla på 3D i 540i, eller icke 3D i 1280i. Borde väl vara möjligt att se 3D i 1280i nu när de äntligen kommit till skott och lanserar ny box... kanske nästa box klarar detta ( Den som orkar vänta får se)

Vad är det där för upplösningar? :)

3D-tv skickas som Side by Side alternativt Top and Bottom 1080i/720p. SbS, alternativet alla borde använda av de två, ger halverad horisontell upplösning, TaB ger halverad vertikal upplösning. SbS och TaB har ju fördelen att de ryms, och fungerar som, plain vanilla 1080i/720p signaler.

Finns mig vetligen inga 3D tv-sändningar som ger Frame Packed 1080i/720p (ingen halvering åt nått håll, det du kallar "Full 3D") så att inte heller boxen klarar det är ju poänglöst.

Nått annat:
Den kirrar alltså inte än att spela i 2 kanaler samtidigt, men det går att spela in 1 kanal samtidigt som man tittar på en annan, right? Om boxen funkar bra och de fixar 3 och 5 i HD kanske man ska bli CD kund nästa år då...(sannolikhet 0 kanske då... :lol:)

Redigerat av pacman, 19 augusti 2011 - 10:06.


#72

Postad 19 augusti 2011 - 15:13

Unregistered14e83c84
  • Unregistered14e83c84
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har nu fått en ADB 5720sx installerad av en service kille.
Funkar jätte bra och kan inte vara mer än nöjd så här långt.

#73

Postad 19 augusti 2011 - 15:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Har pluggat in den,väntar på identifiering av kortet,kan ta 2 tim står det.Hur länge väntade ni andra på att identifieringen blev klar?

#74

Postad 19 augusti 2011 - 16:05

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Har pluggat in den,väntar på identifiering av kortet,kan ta 2 tim står det.Hur länge väntade ni andra på att identifieringen blev klar?


Jag har oxå fått igång min o är hel nöjd med den! :) Sj väntade jag ca. 5min sen så fick jag igång bilden ;) Den är snabb, o tyst är den oxå! :D

Redigerat av Unregistered76030ce5, 19 augusti 2011 - 16:09.


#75

Postad 19 augusti 2011 - 16:08

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Har nu fått en ADB 5720sx installerad av en service kille.
Funkar jätte bra och kan inte vara mer än nöjd så här långt.



Jag har oxå fått igång min o är hel nöjd med den! :) Sj väntade jag ca. 5min sen så fick jag igång bilden ;)


Grattis :D

Tips : Läs sedan inte här, för då får ni veta vad som inte fungerar ;)

Redigerat av Unregistered2000, 19 augusti 2011 - 16:19.


#76

Postad 19 augusti 2011 - 19:14

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Tredje HD-boxen på 5 år från CD som man skall betala dyra pengar för. Om jag köper denna (för att få en "fungerande" box) så har jag lagt ut över 10 tusen bara i hårdvara från CD.

Vad säger att denna skall fungera bättre än den nuvarande? Inget! Blir inte att betala för ännu en ny box från CD som kanske inte fungerar som den skall.

#77

Postad 19 augusti 2011 - 19:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Efter en massa timmar ringer jag kundtjänst och undrar varför boxen inte vill identifiera kortet och det visar sig att bägge mina kort är för gamla för boxen.Varför skickade dom inte med ett nytt? Nu blir det inget inspelat förräns efter helgen,har bara gamla HD-boxen. Lite dålig koll från CD tycker jag allrahelst när kort****t kostar 59 spänn i månaden. Fy,fy,fy.

#78

Postad 19 augusti 2011 - 21:14

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Än så länge känns det stabilt. Ett par irritationsmoment har jag dock funnit, men jag vill reservera mig för att jag inte hittat inställningarna, exempelvis verkar det inte gå att ställa in transparensen för grafik som visar exempelvis info vilket gör att eventuell programtext i bakgrunden gör det hela väldigt otydligt. Programguiden, det finns två olika lägen, är inte så överskådlig. Har hittills inte funnit var jag kan se en lista över manuellt programerade timerinspelningar, så jag vet inte om boxen registrerat inspelningarna (överhuvudtaget saknar jag någon typ av "bekräftelseknapp" vid exempelvis förändrade inställningar eller just timerinspelninga.

Det var snabbt nedtecknade första reflektioner men visst är intrycket hittills avvaktande positivt, ber att få återkomma (fick min nya Samsung PS64D8005 idag också så det är mycket roliga knappar att trycka på) när jag hunnit testa lite mer.

#79

Postad 20 augusti 2011 - 01:34

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
har ni fått igång fjärrstyrningen?

#80

Postad 20 augusti 2011 - 08:31

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Än så länge känns det stabilt. Ett par irritationsmoment har jag dock funnit, men jag vill reservera mig för att jag inte hittat inställningarna, exempelvis verkar det inte gå att ställa in transparensen för grafik som visar exempelvis info vilket gör att eventuell programtext i bakgrunden gör det hela väldigt otydligt. Programguiden, det finns två olika lägen, är inte så överskådlig. Har hittills inte funnit var jag kan se en lista över manuellt programerade timerinspelningar, så jag vet inte om boxen registrerat inspelningarna (överhuvudtaget saknar jag någon typ av "bekräftelseknapp" vid exempelvis förändrade inställningar eller just timerinspelninga.

Det var snabbt nedtecknade första reflektioner men visst är intrycket hittills avvaktande positivt, ber att få återkomma (fick min nya Samsung PS64D8005 idag också så det är mycket roliga knappar att trycka på) när jag hunnit testa lite mer.


Om du går in på MyTV så får du fram menyn över inspelningar, programmerade osv :)

#81

Postad 20 augusti 2011 - 08:34

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

har ni fått igång fjärrstyrningen?


Den funktion är inte igång ännu. Man behöver oxå aktivera funktionen via "Min Sida" på canal digitals hemsida!

#82

Postad 20 augusti 2011 - 10:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

har ni fått igång fjärrstyrningen?


Tror de sagt start för denna en första september.

#83

Postad 20 augusti 2011 - 11:16

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Klarar den sig med bara EN antennkabel och ändå uppdatera EPG med framförhållning?

Jag tänker så här: Eftersom den ändå inte spelar in 2 program samtidigt skulle jag använda den som en single tuner box. Min andra kabel används till en annan _fungerande_ SD-box ännu så länge. Så kunde jag åtminstone spela in en HD och en SD-kanal samtidigt.

#84

Postad 20 augusti 2011 - 12:00

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Tror de sagt start för denna en första september.


Ja den funktionen kommer att komma igång inom kort både med internet o app i mobilen! :)

#85

Postad 20 augusti 2011 - 12:00

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Hur är bilden med denna box jämfört med Sagemskräpet? HD, SD?

#86

Postad 20 augusti 2011 - 12:24

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hur är bilden med denna box jämfört med Sagemskräpet? HD, SD?


Bilden är inte sämre iaf, tkr att den är ngt bättre :)
Det som är skönt nu är att man slipper störningar o ljudproblem när man kollar på ett inspelat program ;) Allt flyter på bra, o man kan spola nu x64 i hastighet som snabbast! :D

#87

Postad 20 augusti 2011 - 13:33

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jaha då har jag också beställt den nya boxen, spännande, relativt bra pris efter lite dealande.

#88

Postad 20 augusti 2011 - 13:47

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Går och väntar på leverans på min box, 5-10 arbetsdagar, allting tar så j-a tid från cd, ja förutom fakturorna då......
Jag beställde i måndags, och i fredags hade de ej skickat den ännu.
Så lite avis är på er som redan fått den.

Hur funkar fjärrkontrollen?
Är den riktningskänslig?

#89

Postad 20 augusti 2011 - 15:12

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Går och väntar på leverans på min box, 5-10 arbetsdagar, allting tar så j-a tid från cd, ja förutom fakturorna då......
Jag beställde i måndags, och i fredags hade de ej skickat den ännu.
Så lite avis är på er som redan fått den.

Hur funkar fjärrkontrollen?
Är den riktningskänslig?


Beställde min oxå i måndags, hämtade ut den igår! Har du fått ett kolli nr, som du kan spåra vart paketet är?
Den fungerar bra, kan rikta den åt sidan så reagerar boxen på vad jag trycker osv! Hoppas du får din nya box snart oxå :)

#90

Postad 20 augusti 2011 - 18:56

plask49
  • plask49
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har just beställt en box, fick en hyfsat bra deal via supporten efter lite diskussion. Fick betala "kampanjpriset" för boxen, fick å andra sidan 6 månader gratistittande. Det innebär en rabatt på 6x300 spänn med mitt abbonemang. Ersätter ju på intet sätt strulet jag har haft tidigare men det känns å andra sida som ett hyfsat alternativ jfm Telia eller viasat som är alternativen för mig.
Så ni som funderar på att byta till den nya boxen se till att få minst 6 mån betalfritt. Hänvisa till att ni är trogna kunder som nu tröttnat osv

#91

Postad 20 augusti 2011 - 22:24

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Ringde till kundtjänst och ställde några frågor.
De har tydligen prioriterat att få ut en stabil box och därför kan man inte spela in 2 program samtidigt ännu.
De jobbar redan på en mjukvara där denna funktion är med, vilken är planerad till årsskiftet ungefär om jag fattade rätt.


Men allvarligt, va i **** håller de på med. Trodde ju att denna boxen skulle bli bra så att jag kunde slippa den gamla skit HD-PVR boxen. Att bara kunna spela in ett program duger inte, oftast när boxen spelar in så hade jag behövt minst 3 samtidiga inspelningar :o Kommer ju aldrig att gå med bara en....

#92

Postad 21 augusti 2011 - 07:03

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Ja jag håller med. Detta är verkligen Canal Digital-fail all over again. Dom kommer upprepa samma tragiska resa som med 101-boxen och tanken på att ersätta den gamla boxen med en ny som inte ens klarar av att spela in två kanaler samtidigt är ju komiskt. Vad tror dom om oss? Eller är det bara nya kunder dom ska lura? Jag skulle inte ta i den med tång ens i dagsläget. Den gamla funkar ju hyffsat och man har lärt sig dess avigsidor.

#93

Postad 21 augusti 2011 - 08:43

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Klarar den sig med bara EN antennkabel och ändå uppdatera EPG med framförhållning?

Jag tänker så här: Eftersom den ändå inte spelar in 2 program samtidigt skulle jag använda den som en single tuner box. Min andra kabel används till en annan _fungerande_ SD-box ännu så länge. Så kunde jag åtminstone spela in en HD och en SD-kanal samtidigt.


Ja den klarar av Single Cable installation!

#94

Postad 21 augusti 2011 - 13:34

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Kopplade in nya boxen för ett par timmar sedan och har bara gott att säga, verkar 100 gånger stabilare än sagems gräsliga PVR, snabb och tyst. Går att lyssna på radiokanalerna utan att den kraschar som sagem alltid gjorde..
Fick oxå en bra deal när jag beställde den och klagade över förra boxen.

Nu blir det hårdtestning några dagar för at se så att den verkligen klarar det den skall göra.

#95

Postad 21 augusti 2011 - 15:43

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Kopplade in nya boxen för ett par timmar sedan och har bara gott att säga, verkar 100 gånger stabilare än sagems gräsliga PVR, snabb och tyst. Går att lyssna på radiokanalerna utan att den kraschar som sagem alltid gjorde..
Fick oxå en bra deal när jag beställde den och klagade över förra boxen.

Nu blir det hårdtestning några dagar för at se så att den verkligen klarar det den skall göra.


Man saknar iaf inte sagem skiten, hehe :o
Som sagt den är stabil, tyst, o snabb: i menyer, kanalbyten, snabb ifrån standby läget till drift läget etc.. :)

Redigerat av Unregistered76030ce5, 21 augusti 2011 - 15:43.


#96

Postad 21 augusti 2011 - 15:57

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Bilden är inte sämre iaf, tkr att den är ngt bättre :o
Det som är skönt nu är att man slipper störningar o ljudproblem när man kollar på ett inspelat program :) Allt flyter på bra, o man kan spola nu x64 i hastighet som snabbast! :lol:

Är spolningen i klass med Sagem pre VOD? Då var den grym tycker jag, ett par tryck på ffw vänta 5sek så var man förbi reklamen.

#97

Postad 21 augusti 2011 - 16:10

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Men kom igen nu - enbart inspelning av en kanal? Ska det vara så svårt att få detta rätt en gång för alla...

#98

Postad 21 augusti 2011 - 17:35

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Är spolningen i klass med Sagem pre VOD? Då var den grym tycker jag, ett par tryck på ffw vänta 5sek så var man förbi reklamen.


Ja det är den, fast med ADB så reagerar den snabbt när man trycker för spolning osv, :o tar som sagt bara några sek så är man förbi reklamen etc!

Fjärrinspelnings fuktionen planeras att bli lanserad i månadsskiftet kring september - oktober enl. CD!

Redigerat av Unregistered76030ce5, 21 augusti 2011 - 17:48.


#99

Postad 21 augusti 2011 - 20:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Missade inte att man kan ställa in hur långt boxen ska hoppa vid uppspelning av inspelat eller timeshift via tryck på styrkorset, exempelvis två minuter framåt och 30 sek bakåt.

Riktigt smidigt.

Samt att du i inspelat material kan hoppa till given minut genom att skriva tiden via sifferknapparna.

Och parallella inspelningar, hoppas de får ordning på det. Klart minus att den inte klarar det.

#100

Postad 22 augusti 2011 - 07:51

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Jag fick till svar att 2 inspelningar samtidigt skulle komma senast första kvartalet 2012. Så det känns inte som att jag kommer skaffa denna boxen innan den funktionen verkligen finns och fungerar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.