Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7,25 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8,31 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8,25 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 8,75 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8,1 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7,5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 7,87 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8,57 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 8,72 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6,2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 5,83 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5,67 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8,25 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 8,41 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8,19 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 7,79 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 6,7 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 6,67 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 8,82 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 7,61 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7,29 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 8,8 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 3,9 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7,33 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 4,67 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 6,7 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6,55 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#1201

Postad 19 oktober 2015 - 17:02

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

"Nya Roomba 980 styrs via din smartphone"

 

http://m3.idg.se/2.1...-din-smartphone



#1202

Postad 21 oktober 2015 - 09:48

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

Försökte komma på hur jag skulle få in min LG HomBot i mitt hemmaautomationssystem (den har ir mottagare) då jag upptäckte att folk har hackat in en WiFi dongle ( http://www.roboter-f...ll=1#post107354 ).

Filerna kan laddas ner från http://www.domotica....ombot-vparquet/ om man inte vill regga sig på det första forumet.



#1203

Postad 20 november 2015 - 22:26

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Samsung powerbot kämpar på och håller funktion och delar verka hålla, går genom 51 kvm varje dag

#1204

Postad 25 november 2015 - 09:37

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

"6 nya robotdammsugare - här är bästa köpet"

 

http://m3.idg.se/2.1...obot-roomba-880

 

3 sidor.

 

Miele Scout RX1 bäst, 9 av 10, går att köpa för 'bara' 4.400:-.

 

https://www.prisjakt...t.php?p=2682740



#1205

Postad 25 november 2015 - 09:40

Unregistered9e4096b0
  • Unregistered9e4096b0
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Siktar själv på Neato's D85 dock. Såg att mediamarket med sin black friday sale fortfarande är bra mycket dyrare än andra med normalpris. Urgh.



#1206

Postad 04 februari 2016 - 14:59

galvatron
  • galvatron
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Finns det någon robot som har problem med att städa olika våningar? Jag förstår att man får flytta upp och ner den själv men i övrigt?

Funderar mest på en BotVac 85



#1207

Postad 18 februari 2016 - 07:20

Unregistered893a872f
  • Unregistered893a872f
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
kör en botvac 85. klockrent!

#1208

Postad 17 mars 2016 - 21:22

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig nu när tretti har 20% så jag beställde en
Neato connected!
Någon som har och kan ge lite feedback?

//B

#1209

Postad 17 mars 2016 - 21:47

xenonlampa
  • xenonlampa
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Kunde inte hålla mig nu när tretti har 20% så jag beställde en
Neato connected!
Någon som har och kan ge lite feedback?

//B

 

Har en signature pro, köpte den lite för skojs skull i Viared på öppningserbjudande för 2000Kr, tog hem den till far (som har det rent och välstädat) och körde en sväng som första prov, gjorde ca tre rundor med den då batteriet ska köras in någon gång i tio minuter första gången, både jag och far stod med hakan i golvet när vi kikade i behållaren.

Han ägde någon vecka senare en modell värre.

 

Tycker den har väldigt bra kolla på vart den är och att den tar överallt där den ska, hunden bryr sig knappt om den längre och låter den dutta emot för att sedan köra runt, kör väldigt sällan fast, reservdelar finns billigt på Ebay. 

 

Absolut viktigast är att du inte har några kablar framme, min har sugit i sig två Iphoneladdare och skalat av all isolering för mig, andra föremål som strumpor, kläder, skosnören osv får den att stanna totalt, se också till att säkra vattenskålar till husdjur så den inte välter ut det, min gjorde det och sög i sig massor av vatten men det krävdes bara ett filterbyte och lite uttorkning. 



#1210

Postad 17 mars 2016 - 23:58

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Kunde inte hålla mig nu när tretti har 20% så jag beställde en
Neato connected!
Någon som har och kan ge lite feedback?

//B


Hej! Jag har en botvac connected, den fungerar vänligt bra och städar bra men det krävs som vanligt att man robotsäkrar sitt hem och sätter upp kabelkanaler och inte har några lösa kablar liggandes på golvet.

Nackdelar: wi-fi funktionen med att fungerar kanon så länge har roboten kontakt med mitt lokala trådlösa nätverk. Tyvärr så tappar den ofta kontakten till nätverket och man måste starta om dammsugaren för att den skall återfå kontakten.
Jag hade innan en Neato XV-25 och jag tycker att den städade mattorna något bättre men då är jag rätt petig. Sidoborsten tycker jag varken gör från eller till.
Det bästa med botvac connected är att den har ett Lithiumbatteri med bra kapacitet! Fråga om du undrar nåt mer?!

#1211

Postad 18 mars 2016 - 10:22

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Hej, jag kanske skulle ha skrivigt att jag har en XV-15 sedan ca 4 år som jag har bytt batteri på en gång men som nu måstes lirka lite med! 

Jag måste nämligen stoppa i usb-sladden i Roberta och sedan in i dator för att väcka den efter körning för att den ska ta laddning?!?!

Har senaste fw, vet inte om man kan göra någon recett förutom att ta ur batterierna några timmar?

Kan man återställa den till fabriksinställningarna?

 

/B



#1212

Postad 19 mars 2016 - 17:10

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Gå in i Support-menyn och ticka för att du har bytt batteri. Tror att det är en slags återställning:
https://www.neatorob...-series-robots/

Redigerat av PDDNOS, 19 mars 2016 - 17:10.


#1213

Postad 19 mars 2016 - 18:26

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Tror att jag har gjort det men skulle vilja göra en total resett!
Tack iaf.

#1214

Postad 10 maj 2016 - 09:44

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Har skaffat mig en botvac connected. 

Funderar på om man kan montera en webcamera eller liknande på den? 

Skulle vara lite kul att kunna se när den åker omkring. 

Går det att plocka ut ström till en wifi aktiverad kamera via usb porten ? 

Är det någon som gjort något liknande? 

 

Skulle vara jäkligt fränt om man kunde ansluta till den och se hur den ritar upp rummet osv. 



#1215

Postad 15 maj 2016 - 11:11

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Tjenare!

Vi har precis skaffat oss en Neato BotVac 75. En utgående modell men MediaMarkt sålde ett demoex för 3000 spänn som vi slog till på. (Åkte egentligen dit mest för att kolla utbudet av robotdammsugare).

 

Efter initialt strul med att den inte ville ladda (löste det genom att trycka till batterikontakten) så är den nu igång med städandet.

Men ni andra som kanske har lite mer erfarenhet av Neatos produkter (eller andra tillverkare för den delen) kanske kan besvara mina undringar.

Efter att ha laddat hela natten så startade jag den för första gången vid 9-tiden i morse. Den körde runt och det första som hände var att den började kämpa med en långhårig ryamatta (som är placerad precis mitt emot laddningsstationen som i sin tur är placerad under TV-bänken). Efter ett tag hittade den runt och dammsög området runtom mattan. Efter att ha dammsugit samma område hur många gånger som helst så hittade letade den sig vidare. Men sedan fick den slut på batteri (jag tyckte inte att den kom särskilt långt på den laddning får jag säga) och försökte ta sig tillbaka till laddaren. Detta gjorde den genom att ta en genväg tvärs över den långhåriga ryamattan. Det gick ju inte så bra så den fastnade och bad om hjälp. Jag ställde ut den på golvet och lät den fortsätta. Det första den sedan gör är att ge sig på ryamattan igen... med samma resultat. Efter tre försök fick jag vika upp mattan så att den kunde ta sig förbi och hitta hem till laddare.

Efter en stund när den återhämtat sig lite och fått ny batterikraft ger den sig på städningen igen. Och dammsuger exakt samma område om och om igen som den redan dammsugit första rundan. Efter att åter igen ha kämpat med ryamattan så verkar den ha lärt sig att inte köra dit.

 

Vårt hur har en öppen planlösning och när den väl hittade ut på en öppen yta så fick den bra fart. Men den stannar och vänder mitt på golvet, hur kommer det sig? Istället för att köra längst med kanterna så stannar den och vänder.... Den letade sig vidare i den öppna planlösningen till en annan del av vardagsrummet och ut vid entrén. Sen fick den för sig att batteriet var slut igen (antar att det är batterikrävande att kämpa med ryamattan) och gav sig iväg i jakt på sin laddare. Ryamattan låg i vägen igen men den uppfattade det lite bättre men envisades om att ta genvägen tvärs över den.

Efter att ha hjälpt den tillbaka till sin laddare så gick den i vila och började ladda.

Efter en stunds laddande så skall den fortsätta städa tror den. Men det som händer nu är att den kör ut från sin laddare, börjar varva upp men ångrar sig och säger att han städat klart och backar sedan tillbaka till laddaren.

 

Så mina undringar är:

  • Vad är bästa sättet att få den att sluta bråka med ryamattan? Skall jag sätta magnetremsor runt den? Varför vill den snedda över ett hinder när den skall ladda?
  • Varför säger han att han är färdig med städningen när han inte ens dammsugit halva nedervåningen?

Hjälper det att trycka igång nya städningar tills han hittar runt i huset?

 

Hur har ni andra gjort?



#1216

Postad 15 maj 2016 - 12:06

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

Se att lada hem senaste mjukvaran från nätet kanske den hjälper. Om mattan kasta ut den :D



#1217

Postad 15 maj 2016 - 12:09

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Tänkte på det men jag hittade ingen info om hur det förfarandet går till på Neatos hemsida...

#1218

Postad 15 maj 2016 - 12:22

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

Jag tror du måste skapa ett konto i Min Neato då får du  tillgång till mjukvaran.



#1219

Postad 15 maj 2016 - 12:25

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Har gjort det men det står ingenting om någon mjukvara nånstans

#1220

Postad 15 maj 2016 - 12:27

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

Ok då har de tagit bort det. Sök på nätet men det svårt att hitta den.


Eller skicka ett mail till supporten 



#1221

Postad 17 maj 2016 - 21:57

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Tjenare!

Vi har precis skaffat oss en Neato BotVac 75. En utgående modell men MediaMarkt sålde ett demoex för 3000 spänn som vi slog till på. (Åkte egentligen dit mest för att kolla utbudet av robotdammsugare).

...

 

Tyvärr får du nog leva med racklig batteriladdningslogik och lite problem med navigeringen ibland.

Vad jag vet så finns det inga mjukvaruuppdateringar till den modellen och med tanke på att den fasas ut så är det nog inte sannolikt att det dyker upp någon heller.

 

Om jag skulle ha fel och du hittar något så posta gärna en uppdatering här.

Hade dock en del kontakt med deras support för någon månad sedan då fanns det inget.

 

//j



#1222

Postad 18 maj 2016 - 06:17

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

En reset på själva roboten kanske kan hjälpa.



#1223

Postad 20 maj 2016 - 10:19

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Nu har min Neato börjat strula med laddningen. Kör i 24 min, kör sen o laddar i ca 35 min, kör sen ut igen!

 

Får köra med den till Siba och se vad de säger. Nån som provat ersättningsbatterierna på NetOnNet o Siba?


Redigerat av Melmac, 20 maj 2016 - 10:48.


#1224

Postad 20 maj 2016 - 14:14

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

Gör du en reset oxå innan du tar det till Siba.



#1225

Postad 23 maj 2016 - 07:34

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Siba ville inte ta det, Hade gått 1 år och en månad sen jag köpte den.

 

Har gjort en reset nu, så får vi se. Ska bråka lite till med Neato.



#1226

Postad 23 maj 2016 - 13:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Efter lite klagande på chatten med Neato så gav jag upp och köpte nya batterier på Komplett.se. Hoppas de funkar bra.

De hänvisade bara till att batteri garantin är 6 mån.



#1227

Postad 30 maj 2016 - 11:09

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Mina senaste batterier (kinaimport) i Neaton har nu hållit i ett och ett halvt år än så länge (ta i trä). Mitt recept för längre livslängd är en timer som slår på laddningen en halvtimme innan start dom dagar den ska köra och har laddningen på till ca en timme efter den borde vara klar. Här är detta ett nytt världsrekord, första omgången höll 10 månader och andra 6 månader. :)


Redigerat av MumboJumboMike, 30 maj 2016 - 11:09.


#1228

Postad 30 maj 2016 - 13:36

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Mina senaste batterier (kinaimport) i Neaton har nu hållit i ett och ett halvt år än så länge (ta i trä). Mitt recept för längre livslängd är en timer som slår på laddningen en halvtimme innan start dom dagar den ska köra och har laddningen på till ca en timme efter den borde vara klar. Här är detta ett nytt världsrekord, första omgången höll 10 månader och andra 6 månader. :)

Nej nu är du dessvärre helt ute och cyklar.

 

Ett uppladdningsbart batteri slits vid kraftiga urladdningar men inte om det står på laddning hela tiden.

 

Jämför t. ex. hur länge ett batteri till en trådlös telefon räcker. Ett sådant är ju alltid helt uppladdat pga laddningsstället.

 

Att köpa uppladdningsbara batterier från Kina är ett lotteri. Ibland är de bra men rätt ofta dåliga. Kan trots det ändå löna sig då priset är väsentligt lägre. Kanske...

 

Så du har helt enkelt haft tur med sista batteriet, inget annat. 



#1229

Postad 31 maj 2016 - 08:17

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

 

Så du har helt enkelt haft tur med sista batteriet, inget annat. 

 

Så kan det vara. Min teori är dock att underhållsladdningen i Neaton är för stark och att det är värmen som dödar batterierna i längden. Det blir väl en lion-Neato när priserna rasat lite, då borde det problemet vara borta.



#1230

Postad 31 maj 2016 - 11:42

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Så kan det vara. Min teori är dock att underhållsladdningen i Neaton är för stark och att det är värmen som dödar batterierna i längden. Det blir väl en lion-Neato när priserna rasat lite, då borde det problemet vara borta.

Med min Neato XV-15 underhållsladdade jag batteriet kontinuerligt i 4 år innan det tog slut. Köpte sen ett nytt originalbatteri som nu har laddat i två år utan problem.

Det senare är t.o.m. lite bättre då det går i 58 minuter mot 50 för det förra.

 

Men visst, Neato hade ju en del kvalitetsproblem för ett par tre år sen så det är ju möjligt att elektroniken även fallerade på uppladdningssidan.

Bästa sättet att kolla upp det är att känna efter om batteriet är ovanligt varmt någon timma efter det har gått över till underhållsladdning. 



#1231

Postad 31 maj 2016 - 14:57

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Med min Neato XV-15 underhållsladdade jag batteriet kontinuerligt i 4 år innan det tog slut. Köpte sen ett nytt originalbatteri som nu har laddat i två år utan problem.

 

Lucky you!

 

Ok, då kanske det är det som är pudelns kärna, vissa enheter har en underhållsladdning som är paj, våran maskin är ständigt varm när den står i laddaren.



#1232

Postad 01 juni 2016 - 12:49

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Efter att ha fått hem batterierna så gjorde jag ett nytt kalibreringsförsök med de gamla innan jag gav upp. Nu går Sigrid som hon ska igen i stort sett hela nedervåningen på en laddning.

Märkligt att det kan bli så med batteritiden, eller?

 

Vad tror ni, ska jag ladda upp de nya batterierna och lägga dem på hyllan tills de gamla havererar totalt? Eller ska man bara låt dem ligga som de är?


Redigerat av Melmac, 01 juni 2016 - 12:50.


#1233

Postad 06 juni 2016 - 07:25

Krister2
  • Krister2
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Hej, jag kanske skulle ha skrivigt att jag har en XV-15 sedan ca 4 år som jag har bytt batteri på en gång men som nu måstes lirka lite med! 

Jag måste nämligen stoppa i usb-sladden i Roberta och sedan in i dator för att väcka den efter körning för att den ska ta laddning?!?!

Har senaste fw, vet inte om man kan göra någon recett förutom att ta ur batterierna några timmar?

Kan man återställa den till fabriksinställningarna?

 

/B

 

När den hamnar i läget att du måste använda USB-sladden, lyser den den grönt, fast lite svagare än vanligt? I så fall har du "dim green light" problemet. Det är en (eller flera) kondensatorer som är dåliga på kretskortet. Specifikt sägs det vara den som är märkt med C10 på kretskortet men eftersom alla 7 kondensatorerna är av samma sort så bytte jag alla 7 på min och efter fungerar den perfekt igen.

 

Sök på "neato xv dim green light" på youtube så finns det flera videos som visar hur du plockar isär roboten. Väldigt många skruvar blir det så försök dokumentera ner vilka skruvhål som har vilka skruvar blir det lättare att få ihop den igen sen.

 

Kondensatorerna har specifikationerna 25V 100uf (-40-105 grader). Jag köpte dock dessa som "bara" skall klara 85 grader: http://www.electroki...c-o6x12mm.41796  Kostade mig ca: 45:- med frakt (köpte 10 st för att ha några extra i reserv).



#1234

Postad 08 juni 2016 - 18:10

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Hej, ja det var mitt i prick! Tack så mycket för tipset, det blir till & beställa...tack igen!

#1235

Postad 25 juni 2016 - 16:08

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har en gammal "red devil", Trilobite ZA1, som jag inte använt på en väldigt massa år. Fick tag i nya batterier billigt och skulle koppla in den men får error code 11, någon som har koll på vad koden står för?

#1236

Postad 04 juli 2016 - 04:11

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Fick en robotdammsugare i julas som har strulat nonstop och efter 3e maskinen fick jag nog och la emellan på en miele och kunde inte vara nöjdare, strategisk och städar bra.
Som jag förstår det så uppdaterade dom scouten i nov-15 med lite småsaker så jag vet inte om den första hade varit sämre om jag hade fått en sån.

Mycke nöjd som sagt

#1237

Postad 12 juli 2016 - 11:58

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ni som har de senare generationerna med lasernavigering (tänker närmast på Neatos dyrare modeller), hur bra är de på att undvika saker?

 

Krockar de med stolsben och liknande eller undviker de sådant helt? Funderar på att köpa en Neato men vill inte ha märken i möbler eller välta prydnadssaker.



#1238

Postad 12 juli 2016 - 12:01

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

Ni som har de senare generationerna med lasernavigering (tänker närmast på Neatos dyrare modeller), hur bra är de på att undvika saker?

 

Krockar de med stolsben och liknande eller undviker de sådant helt? Funderar på att köpa en Neato men vill inte ha märken i möbler eller välta prydnadssaker.

https://youtu.be/V7PIjwfw30U



#1239

Postad 12 juli 2016 - 12:25

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Videor har jag hittat en del men de säger inte så mycket om hur det fungerar i verklig miljö. Jag har t.e.x. inte en labyrint av helt vita plankor hemma ;) Jag vill veta hur bra de undviker stolsben i träfärg, glasvaser, prydnadsskulpturer etc.



#1240

Postad 12 juli 2016 - 12:46

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Videor har jag hittat en del men de säger inte så mycket om hur det fungerar i verklig miljö. Jag har t.e.x. inte en labyrint av helt vita plankor hemma ;) Jag vill veta hur bra de undviker stolsben i träfärg, glasvaser, prydnadsskulpturer etc.

Jag har en två år gammal neato och det är riktigt imponerande att se den navigera just stolsben (i mitt fall svarta, smala lackade). Däremot undviker den absolut inte allting så räkna med att lätta saker som står på golvet flyttas runt. Mer regel än undantag när det gäller att leta fram tofflorna som knuffats under sängen exempelvis. Sladden till mobilen är nog det viktigaste att inte ha liggande då den lätt äts upp annars. Riktigt nöjd generellt ska sägas och har inte sett till några svarta märken någonstans. 


Redigerat av letmefly, 12 juli 2016 - 12:47.


#1241

Postad 12 juli 2016 - 12:47

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0

Videor har jag hittat en del men de säger inte så mycket om hur det fungerar i verklig miljö. Jag har t.e.x. inte en labyrint av helt vita plankor hemma ;) Jag vill veta hur bra de undviker stolsben i träfärg, glasvaser, prydnadsskulpturer etc.

https://youtu.be/qajjRpl4j6Q?t=1m59s



#1242

Postad 12 juli 2016 - 15:45

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Jag har en två år gammal neato och det är riktigt imponerande att se den navigera just stolsben (i mitt fall svarta, smala lackade). Däremot undviker den absolut inte allting så räkna med att lätta saker som står på golvet flyttas runt. Mer regel än undantag när det gäller att leta fram tofflorna som knuffats under sängen exempelvis. Sladden till mobilen är nog det viktigaste att inte ha liggande då den lätt äts upp annars. Riktigt nöjd generellt ska sägas och har inte sett till några svarta märken någonstans. 

 

Tack. Om de flyttas lite gör absolut ingenting men vi har en del ömtåliga saker stående på golvet och jag misstänker att många små inkörningar till slut kommer att ge skada.

 

 

 

Tack. Den var lite mer informativ och tyvärr ser det ju ut som om den knuffar en del på möblerna.



#1243

Postad 13 juli 2016 - 08:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Vet de som klistrat på en gummi remsa eller en bit filttyg framme på "stötfångaren" för att undvika att den skadar det den ev. kör in i.



#1244

Postad 01 augusti 2016 - 22:20

Unregistered76ac207c
  • Unregistered76ac207c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tja,

 

Har en Neato XV-15 från 2013 där displayen lagt av. Någon som har erfarenhet av det? Så sjukt jobbigt, går ju inte att ställa in scheman längre... :/



#1245

Postad 02 augusti 2016 - 17:33

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Det har inte diskuterats tidigare! Har du googlat nått? Hittar
tyvärr inget matnyttigt! Någon annan som har någon erfarenhet av detta?

#1246

Postad 02 augusti 2016 - 22:38

Unregistered76ac207c
  • Unregistered76ac207c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Googlat en del och pratat med deras support, tyvärr ingen hjälp... :/



#1247

Postad 06 augusti 2016 - 16:07

Krister2
  • Krister2
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Tja,

 

Har en Neato XV-15 från 2013 där displayen lagt av. Någon som har erfarenhet av det? Så sjukt jobbigt, går ju inte att ställa in scheman längre... :/

 

Jag råkade ut för det under garantitiden. Först när jag hade köpt och bytt till nya batterier så insåg supporten att det verkligen var fel på den och jag fick den utbytt på garantin. Om det fortfarande är under 3 år sedan du köpte den så har du 3-års reklamationsrätt även om garantin gått ut.

 

Reklamationsrätt: http://www.konsument...tten-i-sverige/


Redigerat av Krister2, 06 augusti 2016 - 16:08.


#1248

Postad 16 augusti 2016 - 19:29

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 1

18 månader med "Niitoo" 75 och ni-mh börjar bli slitet. Jag kommer att konvertera den till li-ion celler av typen 18650.

Eftersom energidensiteten är minst två gånger högre, så kommer även körtiden att dubblas.

Originalbatteriet är på 3,6Ah och man får lätt in 7Ah om man använder de bästa 3,5Ah cellerna som finns på marknaden idag.

Nu återstår bara att se hur många i serie man ska använda för att laddningen ska bli optimal utan att förstöra li-ion batterierna.


Redigerat av Unregistered13206d48, 16 augusti 2016 - 19:30.


#1249

Postad 17 augusti 2016 - 07:31

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 1

18 månader med "Niitoo" 75 och ni-mh börjar bli slitet. Jag kommer att konvertera den till li-ion celler av typen 18650.

Eftersom energidensiteten är minst två gånger högre, så kommer även körtiden att dubblas.

Originalbatteriet är på 3,6Ah och man får lätt in 7Ah om man använder de bästa 3,5Ah cellerna som finns på marknaden idag.

Nu återstår bara att se hur många i serie man ska använda för att laddningen ska bli optimal utan att förstöra li-ion batterierna.

 

Intressant! Posta gärna guide på hur man gör.



#1250

Postad 02 september 2016 - 13:28

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Köpte nu en Neato Robotics BotVac Connected. Verkar vara bra i tester. Jag städar knappt aldrig så jag tror denna kommer passa mig om den nu fungerar som den ska. Verkar vara många som får måndagsex tyvärr. Någon som har den?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.