Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ljud från reciever utan koppling

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 september 2016 - 13:18

Unregistered01a687fa
  • Unregistered01a687fa
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hej!

 

Förlåt för den luddiga titeln. Jag har införskaffat ett Wii mini som jag ville koppla till recievern. Då min reciever inte kan konvertera RCA till HDMI testade jag en Wii2HDMI adapter, men detta funkar tydligen inte på just Wii mini. Men när jag kopplade RCA direkt till TVn så får jag ljud från mina högtalare. Antar att TVn skickar vidare sitt ljud via HDMI till recievern? Är allting frid och fröjd eller går jag miste om någon ljudförbättring etc?

 

Tacksam för svar!

/Turtle



#2

Postad 05 september 2016 - 18:37

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Det brukar även bli lite sämre ljudkvalité när det går igenom TVn.

Men jag förstår inte vad du menar med att din receiver inte kan göra om RCA till HDMI? Du kopplar ljudet till receivern och bilden till TVn så är allt frid och fröjd.



#3

Postad 05 september 2016 - 19:21

Unregistered01a687fa
  • Unregistered01a687fa
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det brukar även bli lite sämre ljudkvalité när det går igenom TVn.

Men jag förstår inte vad du menar med att din receiver inte kan göra om RCA till HDMI? Du kopplar ljudet till receivern och bilden till TVn så är allt frid och fröjd.

 

Tack för svar!:) 

 

Kopplar jag ljudet till receivern och bilden direkt till TVn så får jag ljudet när jag har HDMI1(kopplad till receivern) men för att få bild behöver jag ju gå till AV på TVn. Får alltså inte bild och ljud samtidigt.

 

Vad jag menar med att min receiver inte tycks kunna konvertera RCA till HDMI är att om jag kopplar in RCA till en AV-port på receivern så kan den inte förmedla input från Wii över till TVn via HDMI-out. Läste någonstans att det bara var väldigt dyra/exklusiva receivers som kunde göra detta. 

 

Alternativet vore ju att koppla in via RCA till receivern och sedan ha ytterligare en RCA från recievern till TVn, men nu när jag ändå får ljud känns det ju lite ovärt...


Redigerat av Unregistered01a687fa, 05 september 2016 - 19:26.


#4

Postad 06 september 2016 - 07:23

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Om du går in med ljudet via RCA, till valfri input på receivern, så räcker det med att du väljer den ingången via receivern för att det ska bli ljud. Om du har AV eller HDMI1 valt på TVn spelar ingen roll. För du vill väll ha ljudet i dina högtalare som är kopplad till receivern och inte via TVns högtalare?



#5

Postad 06 september 2016 - 07:37

Unregisteredb857a8c2
  • Unregisteredb857a8c2
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Tror du krånglar till det onödigt mycket här,

precis som ekon sa här ovan, koppla ljudet till en rca ingång på receivern, välj sen den källan. Då kommer du enbart höra ljudet.

Själva bilden kopplar du direkt från Wii mini till tv.

Annars är väl enklast att koppla allt direkt till tv både ljud o bild!

 

Få man fråga vad du ska med en Wii mini till ? ;)

Det är ju en konsol som fått så botten betyg att den inte ens bör få säljas.

 

http://www.trustedre...wii-mini-review





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.