Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer VSX-2104i-S problem

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2016 - 19:30

Unregistered1c1bc8b0
  • Unregistered1c1bc8b0
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej. 

 

Jag har en Pioneer VSX-2014i-S som just börjar krångla. 

Den är inte ny men enligt mig en fantastisk förstärkare. 

 

Felet är att den plötsligt inte reagerar på knapptryckning från fjärren. Trodde först att fjärren var trasig. Jag bytte givetvis batterier. Detta hjälpte tyvärr inte. 

Jag öppnade fjärren och rengjorde kretskortet med elektronikrengöring men utan resultat. 

När jag sedan går fram till förstärkaren svarar den inte heller på knapptryckning direkt på förstärkaren. Allt är helt låst. Dock fungerar den utmärkt då jag utan problem kan spela musik genom den (står i source-läge CD).

Vad som skall tilläggas är att detta har hänt förr. Dock testade jag aldrig trycka på förstärkarens knappar den gången. Dock öppnade jag fjärren och rengjorde. Detta hjälpte tydligen. Det konstiga första gången var att ingen av de 4 fjärrkontroller jag har funkade alls. Mycket mystiskt. 

 

Men nu är den iallafall helt låst. Verkar som ett mjukvarufel då förstärkardelen fungerar felfritt men jag kan som sagt inte kontrollera den alls. 

Har öppnar förstärkaren för att leta efter ett backupbatteri men utan framgång. Hade kanske varit konstigt om ett sådant fanns. 

 

Finns här någon här som är expert på området?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.