Kommentarer till Hemma hos Gubbas av Gubbas83
Startad av
Gubbas83, jan 07 2009 22:45
641 svar i tråden
Skickat 03 mars 2013 - 13:09
Tack själv! rör har verkligen fallit mig i smaken, upplever ett helt annat liv i ljudet jämfört med transistorer.. Hoppas jag även får chans att lyssna på dyrare rörprylar i framtiden, leben är ett märke jag har höga förhoppningar på :-) ha det bra du med!
Skickat 11 mars 2013 - 21:23
har följt detta en tid nu och jag måste erkänna att du har grym smak!
men jag måste ändå fråga ang bytet med magnepan till sonus vilka är fördelarna förutom regeringen;) har själv ett par 3.7 som jag inte skulle byta bort mot i princip ingenting i ljud väg skulle bli extremt dyrt isf. 10p från mig
men jag måste ändå fråga ang bytet med magnepan till sonus vilka är fördelarna förutom regeringen;) har själv ett par 3.7 som jag inte skulle byta bort mot i princip ingenting i ljud väg skulle bli extremt dyrt isf. 10p från mig
Skickat 11 mars 2013 - 21:37
Tack för vänliga ord. Är nog rädd för att du har rätt. Tycker i sin helhet att Magnepan var en bättre högtalare. Men anser nog att rummet var största boven varför jag bytte ut mina underbar MG1.7 Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag vill prova nått annat. Så behåll dina 3.7or är mitt tips:)
Skickat 06 april 2013 - 14:02
Halloj Gubbas! nej tyvärr har jag aldrig fått möjligheten att höra coincident, dock är det en ganska stor kandidat i mitt näst kommande högtalar inköp då jag ska testa något med hög känslighet och impendens! Hoppas på att det spelas coincident i något rum på sweetspot i Jönköping här i april :)
Är det nya saker på gång hemma hos dig med?
Är det nya saker på gång hemma hos dig med?
Skickat 06 april 2013 - 15:21
Spännande! ska hålla ögonen öppna och se vad som träder in här näst hos dig :-)
Jasså är finishen dålig? Det är ju lite illa när det handlar om ett nypris runt 100 papp.. Dock blir det ju automatiskt av någon anledning att lättdrivnare högtalare är otroligt fula tyvärr :I
Bara lite nyfiken, hur känns det att gå till transistor stärkeri efter man kört rör? Känns det inte på något vis som musiken är död efter man vant in sig med rör? Det tycker jag redan nu att jag kan uppleva när jag lyssnar på transistor riggar till 5ggr mitt egna system i prisklass men ändå aldrig får den där "det händer" känslan så att säga.. Men man lär sig väl kanske att se fördelarna i transistor stärkerie med.
Jasså är finishen dålig? Det är ju lite illa när det handlar om ett nypris runt 100 papp.. Dock blir det ju automatiskt av någon anledning att lättdrivnare högtalare är otroligt fula tyvärr :I
Bara lite nyfiken, hur känns det att gå till transistor stärkeri efter man kört rör? Känns det inte på något vis som musiken är död efter man vant in sig med rör? Det tycker jag redan nu att jag kan uppleva när jag lyssnar på transistor riggar till 5ggr mitt egna system i prisklass men ändå aldrig får den där "det händer" känslan så att säga.. Men man lär sig väl kanske att se fördelarna i transistor stärkerie med.
Skickat 06 april 2013 - 15:56
Ah, har ingen erfarenhet av mcintosh direkt. varjefall inte i mitt eget rum där jag anser är enda stället jag kan avgöra hur ljudet egentligen är då jag hört mycket av mina egna saker i andra miljöer låter så illa att jag inte ens vill höra det.
Ja, se där hade missat att du inhandlat ett ARC vs110 steg! KT88/6550 är i mina öron en ganska bra balans även om EL34 är något bättre i mellanregistret.. Kan tänka mig att det blir ganska varmt när dem maxat det att lämna hela 100 watt per kanal, samt att du har en medel svår last (antar du driver sonus faberna med det)
Men du spelar vidare med vs110 till nya riggen eller kommer du lämna det steget bakom dig med?
Ja, se där hade missat att du inhandlat ett ARC vs110 steg! KT88/6550 är i mina öron en ganska bra balans även om EL34 är något bättre i mellanregistret.. Kan tänka mig att det blir ganska varmt när dem maxat det att lämna hela 100 watt per kanal, samt att du har en medel svår last (antar du driver sonus faberna med det)
Men du spelar vidare med vs110 till nya riggen eller kommer du lämna det steget bakom dig med?
Skickat 12 april 2013 - 19:48
pjolle 12 april 2013 - 16:09 skrev:
stor (ljud) skillnad på arc`n och 275án ?
VS110 har definivt mer pulver och den har mer i attack ljudet. Menas mitt MC275 spelar med mer detaljer och är betydligt tystare. MC272 är knäpptyst påminner om en transistorkonstruktion. Gillar du pulver och rå brutalstryka så välj ARC:en men vill du ha lite finlir och gillar tystnad så välj MC275:an.
Skickat 12 april 2013 - 20:43
Har jag förstått rätt, kör du transistorförsteg till ditt rörslutsteg? Fint steg du skaffat dig, även om jag personligen förmodligen valt ARC framför mcintosh just för att jag som du beskriver under föredrar lite mer attack och råhet vilket känns som det är vad man letar efter när man kör KT88 etc, vill man ha finlir är det 300B som gäller alla dagar i veckan (i mina öron) :-) Misstolka inte mitt inlägg för att "klanka", givetvis är det viktigaste att du är nöjd med dina prylar så att säga! Ska bli riktigt intressant och se vad du väljer för talare till denna uppsättning! (som jag tolkade det var det ett högt. byte på G med?)
Skickat 13 april 2013 - 10:57
Okok trevligt trevligt :) Ska bli kul och höra hur du upplever skillnaderna om du i framtiden går över till rörförsteg, har själv testat att köra ett rörslutsteg med transistor försteg och jämfört med motsvarande rörförsteg och på just dem produkterna var det ett väldigt stort lyft att köra rörförsteget men du har produkter i helt andra prisklasser så det är egentligen ganska orelevant hehe :)
Jo som du säger man blir ju ganska begränsad om man skall köra 300B på högtalarsidan, och i regel är inte högtalare med sådana höga känsligheter så vackra varken i utseende eller storlek ;)
Jo som du säger man blir ju ganska begränsad om man skall köra 300B på högtalarsidan, och i regel är inte högtalare med sådana höga känsligheter så vackra varken i utseende eller storlek ;)
Skickat 13 april 2013 - 14:12
Tycker rören är ensnygg inreddnings detalj dessutom, för mig som har lite erfarenhet av rena rörstärkare, är det lång inspelningstid? Behöver du värma dem innan de leverar? Jag upplever att mina steg behöver en halvtimme och vet inte varför men det känns som rör behöver mer.
Hoppas ljudet är vad du önskat dig och du trivs med förändringen:-)
Hoppas ljudet är vad du önskat dig och du trivs med förändringen:-)
Skickat 18 april 2013 - 16:22
Morbror_Liten 18 april 2013 - 09:42 skrev:
Man in the long black coat på Oh Mercy skivan är grymt bra! Är du nöjd med mcintoshen?
Låten är väldigt, Även en av mina favoriter:) McIntosh är märket för mig. Slutsteget har jag inte hunnit spela på så vansinnigt mycket än, Men det lilla jag hört låter det Okej.
Skickat 28 april 2013 - 20:14
Schysst med HRT stage :) Lyssnade på det under gårdagen på Sweetspot och det presterar faktiskt väldigt bra måste jag säga, fanns väl åtminstonde dyrare anläggningar som lät sämre iaf :-) Hoppas du delar med dig av vad du tyckte sen som har mycket dyrare saker att jämföra med i samma miljö!
Skickat 29 april 2013 - 05:18
Jag har testat dem, och skrivit en recension av dem. Kul produkt, men verkligen inte revolutionerande på något vis alls. Kompakt och litet coolt ljudsystem med något hög prislapp med tanke på att det inte igår sub. Men för att ha i sovrummet är det helt klart grymt. Som primäranläggning behöver du inte ens fundera om du jämför med vad du har idag, där har Stage inte en chans.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
29 bilder
267 filmer
2 annonser

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?