Jag är några timmar in i Ascension nu och är inte allt för imponerad, men många av pusslen är roliga och delen med de gigantiska mekaniska ormarna skulle ha platsat i GoW III. I stort saknar spelet driv och grafiken är en stor besvikelse. Det skulle inte förvåna mig om Ascension visar sig vara ett mellanspel och att Santa Monica sparar lite på krutet till GoW 4. Det spekuleras ju förresten i om inte följande påskägg i Ascension är en GoW 4-teaser (klippet innehåller inte några spoilers):
Det skulle inte förvåna mig om Sony offentliggör både GoW 4 och Uncharted 4 på E3. Hoppas det!
Det här inlägget har ändrats av ONT77 20 mars 2013 - 12:05
Det är det ju iom att de inte gör det en del av huvudserien. Men om GoW4 ska bli något måste de förändra konceptet betydligt.
Visserligen, men jag tänkte mer i termer av ambitionsnivå. Halo: Reach kändes till exempel som ett lika stort spel som både Halo 3 och Halo 4, även om det inte heller ingick i huvudserien. Hur som helst, jag känner också att det behövs en hel del nytänkande om GoW 4 ska funka. Men jag är optimistisk. De är helt enkelt så illa tvungna att tänka nytt med hänsyn till hur (den fortfarande fantastiska) trean slutade... Förhoppningsvis låter de en ny gudaskara från en annan mytologi återupprätta ordningen i världen så att Kratos kan förgöra allt i sin väg igen. En fråga är dock hur de ska göra honom förbannad. Han har ju redan förlorat allt och utkrävt sin hämnd...
Det här inlägget har ändrats av ONT77 20 mars 2013 - 13:57
Behöver de Kratos dock? Börja om med en ny protagonist eller nåt, inför RPG-element, gör något utöver att ändra gudarna. Inte ens säkert de gör det iofs, de har sagt att det finns hur mycket som helst i den gregiska mytologin. Men de måste ju lyssna på konsumenterna och de kräver förändring.
I Ascension blir man lätt trött på kamerans panorerande över alla stora vyer. "Här är våra vyer, kolla på dem, se vad liten du är".
Däremot pusslen var roliga, fast jag tycker de ska ha mer variation istället för att de ska bygga på samma princip allihopa. Där kommer man inte nära Tomb Raider: Legend/Underworld som hade fysikbaserade pussel.
Det här inlägget har ändrats av Zoiler 20 mars 2013 - 14:53
Har inte spelat själv utan sett lite diverse videos. Såg en boss som var väldigt lik posidon från gow3. rörlig platform och "ben" som slår efter kratos. Lite idé-torka har de nog allt...
Vill gärna se ett God of War 4, men med en viking eller en einhärjer eller nåt och en massa nordiska gudar, jättar, Valhall, midgårdsorm etc etc.
Oden är dödsguden. Valikyrjorna samlar de döda för att föra dem till Oden och hans fru Freja. Hälften av de stupade i strid kommer till Oden. De hamnar i Valhall och kallas sedan för "einhärjer". I Valhall väntar den ständiga festen för de stupade krigarna. Enligt sägnen sitter Oden ibland under hängda människor för att inhämta dold kunskap.
Du menar att du vill se en krigare som redan dött och som kommer till Valhall och sedan blir pissed off och dödar alla gudar för att komma tillbaka till det riktiga livet?
Men det går ju inte ihop om man ska peta, eftersom Valhall är den största äran du kan få som viking, speciellt en härdad, trött och grinig vikingakrigare.
Man kan dock få in det på något sätt så man har ett finger med i spelet när Ragnarök tar sin början, men det kommer väl bli Robo-Odin och Metal-Tor som vanligt, suck...
Men det går ju inte ihop om man ska peta, eftersom Valhall är den största äran du kan få som viking, speciellt en härdad, trött och grinig vikingakrigare.
Perfekt, då nekas vikingen Olaf Den Elake inträde i Valhall eftersom han badade Hugin och Mumin i komjölk, det enda rätta är ju då att köra ett personligt ragnarök mot asagudarna.
Kom fram till Trial of Archimedes igår, och jösses vad tjatigt det blev. Problemet blev inte mindre av att jag redan brydde mig ganska lite om vad som hände i spelet, och alltså inte var tillräckligt engagerad för att göra den helhjärtade insats som skulle krävas för att ta sig vidare. Och det i ett spel som i övrigt varit lite väl lätt (på Normal) och jag i stort sett bara dött upprepade gånger vid vissa plattformssekvenser innan dess. Jag lägger faktiskt ner det här och byter in spelet, så lite engagerar det mig. Jag har visserligen hört att den här sekvensen kommer att patchas, men det orkar jag inte vänta på. En stor besvikelse. Nu glömmer jag det här och ser jag fram emot Bioshock: Infinite istället.
Pga den kritik spelet har fått så har jag beslutat mig för att inte köpa Ascension som jag tidigare hade sett fram emot. Det har ju inte fått dåliga recensioner men det låter som att det är mer av samma, vilket i sig inte är något dåligt men jag tyckte det roliga med tidigare spel var att fightas mot faktiska gudar (och titaner!), jag bryr mig inte direkt om några furies.
Hur som helst, jag beslöt mig för att titta på sista bosssekvensen på youtube då jag hört att den ska vara cool och då jag ändå inte ska skaffa spelet (åtminstone inte på ett bra tag) och jävlar! Man undrar ju hur de lyckas med detta på PS3an, det var verkligen otroligt snyggt! Tur att de patchar Trial of Archimedes så att folk faktiskt når fram dit också
Ja, mellansekvenserna (quick time events) eller vad man ska kalla det är snygga, men de är lite svåra att koncentrera sig på eftersom man måste hålla utkik efter knappar att trycka på. Men resten av spelet var fulare än GoW3 imo.
Hittade det här liret på bibblan. 100 % idissling så här långt men det är rätt så trevligt ändå. Men de hade kunnat lägga ner detta och sedan göra comeback på PS 4. Hyfsat demo lir hade det ju kunnat bli. Är inte God of War 4 i 3D så ska någon skjutas... Frågan är bara hur de ska göra för att själva spelmekaniken ska kännas fräscht... been there done that börjar bli rätt jobbigt efter fyra lir...
Ah jo har läst att de ska ha sänkt svårighetsgraden där. Har bara en veckas lånetid så jag drog igång en kampanj på easy. Jag blev lite besviken när jag lyckades dö en gång efter några timmars speltid i en hoppsekvens lol
En vecka klarar du det lätt på hard också dock, det är inte så långt . Men nu kan du inte byta mitt i (om de inte patchat det). Att det åtminstone var hyfsad utmaning var en av anledningarna till att jag körde vidare.
Det beror ju på hur många h man har att tillgå per vecka. Snart tagit mig igenom Trial of Archimedes så har väl inte många h kvar nu förhoppningsvis.
Har speedrushat inte jagat orbs alls egentligen och har jag fastnat mer än 5 minuter har det blivit google. Men det har egentligen inte behövts mer än ett pussel jag inte riktigt fick Ahan. Annars går det nästan som på autopilot.
Trial på Archimedes var pissenkel på easy. Hade vart intressant köra det på hard innan patchen då. Kan förstå att de drog på med svårighetsgraden där för så otroligt tråkigt designat moment. Jag kör mycket elektrodelen och då får man ju gratis magiska attacker hela tiden. Det är bara trycka R2 och win riktigt lamt men tidseffektivt. De andra tilläggen kan jag inte utnyttja lika effektivt.
Jag kör mycket elektrodelen och då får man ju gratis magiska attacker hela tiden. Det är bara trycka R2 och win riktigt lamt men tidseffektivt. De andra tilläggen kan jag inte utnyttja lika effektivt.
Och tänk då på att jag fick ta mig igenom utmaningen utan liv/mana boost från magier, på hard, innan nerfpatchen =P.
Sen har du ju valt att det ska vara lätt och gå snabbt och googla pussel etc så det är klart det är lamt, hela easy är lamt =P. Du är precis i slutet nu.
God of War är iaf ett av få spel idag som kan vara utmanande (utan att behöva spela på extremnivåer som ger dig ett liv etc som många spel har idag) så det är synd att skippa den delen, men men.
Lamt på ett skönt sätt. Det är mest spektaklet jag vill åt. Jag har harvat GOW på hard tidigare så det är ingen ny utmaning ändå.
Nu har jag sällan upplevt GOW som speciellt svårt och jag är en sådan som skulle va helt chanslös i tekken eller något... Har de vart svåra på hard så är det av fel anledning.
Både GOW och GOW 2 har en sektion där du måste springa på mm rätt och ha en del flyt. Du kan inte klara det på ren skicklighet utan det gäller att kuta fram och tillbaks och hoppas du får till det där ******** hoppet på mm. Med övning ökar du sannolikheten att du lyckas men du måste fortfarande ha flyt.
Lamt på ett skönt sätt. Det är mest spektaklet jag vill åt. Jag har harvat GOW på hard tidigare så det är ingen ny utmaning ändå.
Tja, det är (var iaf) svårare än de tidigare spelen, det är nog de flesta överens om så det kanske inte hade varit jättelätt. Sen gör jag skillnad på svårt och utmanande också . Utmanande är spel som du behöver åtminstone tänka någonting på i striderna, de flesta spel steamrollar man faktiskt bara igenom. Plus att det fanns ett par pussel jag fick hålla på med ett tag, det är ju också en utmaning, om än en mental sådan. Exempel på ett svårt spel är NG3 till Wii U eller challenges i New Super Mario Bros U, grejer som tar tid och flera försök, de är ännu ovanligare.
Jag är också chanslös i Tekken, enda fightingspelet jag klarar av är typ Smash Bros-liknande typen.. Man måste nog ha växt upp med det och nött när man var yngre.
Så avklarat. Antagligen det bästa GOW spelet hittills. Alltid svårt att kalkylera med been there done that faktorn. Kanske lite väl traditionell men men.
En sak som vore trevligt vore om de kom på något sätt så man blir av med de här speja efter vilken kontrollknapp man ska hålla intryckt. Tappar en hel del av det cinematiska när man tvingas lägga fokus på fel håll. Varför inte använda toner eller något istället eller som alternativ.
Jag var tvungen att hyra om liret då jag läste på baksidan att det skulle finnas med ett demo av the Last of Us. Redeem koden verkade lyckligtvis va oanvänd så jag får upp the last of US på meny displayen. Startar upp och jag får en countdown på 29 dagar???????
Falsk marknadsföring? Early late 29 day access på demot eller är det själva liret de klockar ner till?
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".