Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#12201

Postad 29 januari 2014 - 08:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0
Hej Ronis,

det är just där du ser vilken programvaruversion du har.
Den du nämner i ditt inlägg är den senaste.

Vänligen
Pauline

Var ser jag vilken programvara som boxen har ?
Hittar bara "Programvaruversion 1.0.2.1 / 1.2.2804r
under Systeminformation...

mvh/ Ronis



#12202

Postad 30 januari 2014 - 21:38

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej

Kan Ni på Canal Digital eller någon annan själ berätta hur man formaterar hårddisken på denna skitbox ??

#12203

Postad 30 januari 2014 - 22:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Fick den till att fungera igen genom att :
1 Tvinga en nedladdning av mjukvaran igen (vid uppstart 8888+OK+meny)
2 Fabriksåterställa
3 Formatera om (Meny sedan Röd+3+5+3+textTV+2)

Efter detta fungerar den igen utan att hänga sig men det återstår att se hur länge! Den har fungerat i några timmar nu i alla fall.



#12204

Postad 31 januari 2014 - 08:17

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Tack...från vilket läge gör man detta ?

Skall boxen vara påslagen med vanlig bildvisning eller skall man vara inne på "my tv" eller nåt sånt ?

#12205

Postad 31 januari 2014 - 09:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Nu var det länge sedan jag körde boxen men tryck på menyknappen och testa. (dvs inställningar)
Notera att du måste vara mycket snabbt när du trycker in röd+3+5+3 om jag minns rätt. Mycket snabb på knapparna. Tvåhandsgrepp ett krav.

Sök annars i tråden efter andra inlägg där detta beskrivs, det finns fler.

#12206

Postad 31 januari 2014 - 10:02

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon som vet varför vissa inspelningar helt plötsligt "fryser" och sedan kommer bilden aldrig tillbaka igen ??

Helt sjukt irriterande. Det kan ha gått 1 timme av en film eller som nu senast när jag spelar in tennisen från Australien....helt plötsligt bara så stoppar bilden och inget mer går att se :-(

Man kan alltså spola tillbaka och se där men vid samma ställe så låser bilden igen.

JÄVLA SKITBOX !!!

Jag brukar få vertikala ränder. Ibland så blir det svart och den snabbspolar bara. Bara att ta bort inspelningen. I går under en serieinspelning så startar boxen om och fortsätter spela in efteråt, till följd att det som redan var inspelat blev överspelat.

#12207

Postad 31 januari 2014 - 19:05

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Jag brukar få vertikala ränder. Ibland så blir det svart och den snabbspolar bara. Bara att ta bort inspelningen. I går under en serieinspelning så startar boxen om och fortsätter spela in efteråt, till följd att det som redan var inspelat blev överspelat.

Hmm...det har jag aldrig varit med om men att bilden fryser och inget mer händer sker väldigt väldigt ofta. Man sitter på nålar för att det inte skall ske jämt vilket är sjukt jobbigt.

CD hävdade att vi som kunder och oavsett vilken box vi hade skulle vara nöjda med produkten och de tjänster som vi betalar för.....men....så är det INTE.

Så Canal Digital...Ni som säger att Ni läser denna tråd...ge mig ett oemotståndligt erbjudande till att byta bort denna skitbox så att jag slipper lida mer !

Svansen

Redigerat av Svansen, 31 januari 2014 - 19:07.


#12208

Postad 01 februari 2014 - 08:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Så Canal Digital...Ni som säger att Ni läser denna tråd...ge mig ett oemotståndligt erbjudande till att byta bort denna skitbox så att jag slipper lida mer !

Svansen


Hej Svansen, ja vi följer tråden men har inte möjlighet att ge enstaka erbjudanden här. När Video On Demand funktionen utgick på denna boxmodell (Sagem 250GB PVR) så gick det ut ett generellt erbjudande till dem som nyttjat tjänsten med erbjudande på nyare box som har On Demand funktioner. I de fall man har exempelvis problem med en box görs en individuell bedömning samt man ser över vilket erbjudande man kan få baserat på det efter bland annat felsökning och loggar på kundbilden. Kontakta gärna vår kundservice på tel 0770-33 22 11 så vi tillsammans med dig kan se vad som kan göras.

Vänligen
Micke

#12209

Postad 01 februari 2014 - 09:05

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Jag har också problem med inspelningar som till en början fungerar bra, men efter en stund blir det svart i rutan och det är bara att radera inspelningen. I övrigt så har jag dagliga hängningar, tapp av textning och en EPG som lever sitt eget liv som lite grädde på moset i tevesoffan. Kostnadsmässigt skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa en ADB från CD, men jag vägrar av ren princip köpa fler boxar av dem. När jag köpte Sagem-skiten så var CD väl medvetna om de massiva problem som många kunder hade, men fortsatte ändå att prångla ut skiten till nya kunder. Jag köper istället en begagnad ADB om jag får tag i en. På Blocket går det ca 1 ADB på 100 Sagem-boxar...det är ju inte så svårt att räkna ut varför det finns så många Sagem till salu! Har dessutom fiber på väg in i huset så alternativen kommer öka rejält så det är inte alls nån självklarhet att CD får fortsätta leverera till oss...

#12210

Postad 13 februari 2014 - 18:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0
Tackar för mig. Parabolen nermonterad och abnnemanget avslutat.

Är det någon som vill ha min box är det bara att skicka ett PM. Ibland fungerar den flera dagar utan att man behöver dra ur kontakten så rätt unik i sitt slag. Ingen skruv till locket för jag har kört utan lock och fläkt pga massivt oljud (fläkten har jag kvar).

#12211

Postad 13 februari 2014 - 20:47

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 2
Har nu köpt en begagnad ADB HD-PVR av en annan medlem och måste säga att jag är enormt förvånad över hur mycket bättre den är en den franska skitboxen som diskuteras i den här tråden! Jag var inställd på att den skulle vara stabil och kännas mer modern och så är det absolut, men dessutom har den snabba kanalbyten och är helt knäpptyst. Både jag och sambon upplever också bilden som bättre. Ångrar bittert att jag inte bytte tidigare, det hade besparat mig massor med irritation. Fy f-n för Sagem...Tjoho för ADB! :)

#12212

Postad 14 februari 2014 - 08:35

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 1
Ingen som ville ha, ja då plockar jag ur hårddisken och har till min HTPC och slänger boxen. Håller med att boxen inte ens är värd fraktkosnaden, inte ens när den var ny.

#12213

Postad 25 februari 2014 - 21:26

Janne5095
  • Janne5095
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nu har jag tröttnat på Sagean boxen (kebel), och sagt upp avtaler med Canal Digital.
Då erbjöd de mig den nya ADB boxen för ca 2000 och 12 månaders bundet.

Jag får se om jag tar det eller byter till Boxer.

Janne

#12214

Postad 01 mars 2014 - 21:15

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 1
Ingen som ville ha min box. Ingen som tyckte den var värd fraktkosnaden. Skrotade den idag och tog vara på hårddisken. Känns gott att nu brutit alla band med opperatören som lurat på mig denna skitbox som när den till slut fungerade bytte OS i den så den blev värre än någonsin. Aldrig mer kund hos ett bolag som pissar på sina kunder.

Må denna tråd nu vila i frid och boxen glömmas. Tippar på att det är den sämsta box som släppts av en operatör i Sverige.

Min sista önskan i denna tråd är att ingen mer ska behöva skriva i den = används ine mer av någon. Så fattiga kan ni inte vara att ni inte har råd att köpa ny box?

Redigerat av ruva, 08 mars 2014 - 22:08.


#12215

Postad 30 mars 2014 - 17:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Min sagem box har haft ett stilla vilande liv i en två års tid nu, har kört ADB. Men den fungerade faktisk utan några större problem när jag drog ur proppen för några år sedan, så jag tänkte om jag kunde väcka liv i den för att ha den till en extra TV. Den startade, den gjorde en uppdatering och den låtsades fungera, men något är fel för den tror att den ska visa bilden på 46" skärm när TVn enbart är 40" :). Vad jag än gör så visas enbart 75% av centrum av bilden, kanterna ligger utanför TVn. Har försökt med olika sätt att sätta på boxen före eller efter TVn men utan att lyckas, så det ändå sätt jag fick rätt bild på TVn var att sätta den i SDmode och köra via SCART, var väl inte riktigt det jag hade tänkt med denna HD box, så det är kanske är så att några av de senaste årets uppdateringar har riktigt ställt till det för boxen att den t.o.m har blivit sämre än innan

Redigerat av Unregistered124686ac, 30 mars 2014 - 17:59.


#12216

Postad 30 mars 2014 - 18:25

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Min sagem box har haft ett stilla vilande liv i en två års tid nu, har kört ADB. Men den fungerade faktisk utan några större problem när jag drog ur proppen för några år sedan, så jag tänkte om jag kunde väcka liv i den för att ha den till en extra TV. Den startade, den gjorde en uppdatering och den låtsades fungera, men något är fel för den tror att den ska visa bilden på 46" skärm när TVn enbart är 40" :). Vad jag än gör så visas enbart 75% av centrum av bilden, kanterna ligger utanför TVn. Har försökt med olika sätt att sätta på boxen före eller efter TVn men utan att lyckas, så det ändå sätt jag fick rätt bild på TVn var att sätta den i SDmode och köra via SCART, var väl inte riktigt det jag hade tänkt med denna HD box, så det är kanske är så att några av de senaste årets uppdateringar har riktigt ställt till det för boxen att den t.o.m har blivit sämre än innan

Jag har sett problemet tidigare och det löses med en fabriksåterställning.

#12217

Postad 30 mars 2014 - 18:58

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 1
Tack, ska testa det

#12218

Postad 01 april 2014 - 11:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 1
Jo, efter fabriksåterställning så fungerar det igen. Ska bli spännade att se hur länge man kan hålla liv i den nu :)

#12219

Postad 01 augusti 2014 - 13:16

Unregistered2b211adc
  • Unregistered2b211adc
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Farsans digital box fungerar inte ihop med hans tv, det är en samsung hd ready med några år på nacken men boxen har fungerat felfritt i ett år fram tills idag.
Får upp felmedelande Kopieringsskydd (HDCP) sen står det massa onödigt dravel i rutan och det händer ingenting när man trycker på fjärrkontrollen, någon som har haft liknande problem?
Modellnummer på boxen tnr-2850st

#12220

Postad 01 augusti 2014 - 20:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Testa en fabriksåterställning av boxen. Raderar inte programmen som finns inspelade (har jag för mig) men allt annat.

#12221

Postad 08 februari 2015 - 09:38

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Någon fler som upplever taskig läppsynk på TV4HD?

#12222

Postad 10 februari 2015 - 08:26

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Någon fler som upplever taskig läppsynk på TV4HD?


Ops, jag skrev i fel tråd.

Redigerat av icamannen, 10 februari 2015 - 08:31.


#12223

Postad 26 februari 2015 - 18:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Pust, blev rädd att någon fortfarande använde denna box. Visserligen bäst i test och prisbelönt men det bevisar bara att Sagem eller Canal Digital har ett välfyllt mutkonto.



#12224

Postad 26 februari 2015 - 18:32

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1
Eftersom det är så mycket negativt måste jag skriva något bra.
Har idag deras 500 GB Box och har för den delen haft annat via CD innan och inget har krånglat på något vis så jag får helt ärligt säga detta att jag begriper inte hur ni bär er åt.

#12225

Postad 26 februari 2015 - 19:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 1

Eftersom det är så mycket negativt måste jag skriva något bra.
Har idag deras 500 GB Box och har för den delen haft annat via CD innan och inget har krånglat på något vis så jag får helt ärligt säga detta att jag begriper inte hur ni bär er åt.

Har också 500 GB-boxen och den fungerar bra. Däremot den box som denna forumdel handlar om, d.v.s. den med en 250 GB  hårddisk är bland de sämsta boxarna som CD har släppt. Den duger inte ens som bokstöd. 


Redigerat av Huddingebo, 26 februari 2015 - 19:13.


#12226

Postad 27 februari 2015 - 08:30

FlatFuru
  • FlatFuru
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 1

Blev också förvånad när jag såg det ryckte i tråden så jag får väl skriva min sista kommentar om den här boxen. Efter att ha funkat bra (Ok, tillräckligt bra) i flera år började strulet i höstas efter den senaste (sista någonsin?) uppdateringen av mjukvara. Hängningar, ingen bild, inspelningar som hackar och inte går att spela upp...   Till slut tröttnade jag och kontaktade CD. Som trogen kunde sedan 7 år ville jag bara få en hårdvara som fungerande och då utan att behöva spendera en förmögenhet iom jag redan betalar en rätt rejäl summa varje månad i abonnemangsavgift. Efter ett par samtal till CD och att deras kundansvarig ringt upp så hamnade jag på 1500kr för den nya boxen (500GB) med förbehållet att jag band mig för ytterligare 24 månader. Jag tvärvägrade för att jag ansåg, och fortfarande anser, att prissättningen på boxen är löjligt hög. Vi är ju låsta till deras hårdvara och har inte mycket att välja på. Dessutom har jag redan gjort min strafftid under bindningstid och som kund i över 7 år kunde jag inte se varför jag skulle behöva binda mig igen. Finns ingen anledning att tvinga in folk i bindningstid om man har ett bra erbjudande och kundvård för då stannar folk ändå.

 

För någon vecka sedan tröttnade jag ringde upp för att säga upp abonnemanget. Då sjönk priset för boxen till 0kr (24 månadersbindningstid), men det var försent. Det erbjudandet hade kanske funkat om jag fått det direkt.

 

Nu blir det ett enkelt abonnemang hos boxer för att få lite direktsänd TV kompletterat med någon/några Play/streaming tjänster för att komma åt lite av det unika utbudet. Vips så behöver man inte hålla koll på TV tablåer och spela in massa program. Välkommen till framtiden.

 

En sista kommentar och som också hjälpte mig bort från CD var att man väldigt enögt gått ut med att erbjuda sin ToGo tjänst till enbart användare av iOS. Deras kommentar där var att det är svårt att skriva en app till Android och andra enheter. Byt leverantör för det är bara bullshit. Skall bli kul att från håll se ur dom kommer att lansera sin ToGo tjänst för Android. Ni som är kvar hos CD och kör Android får säkert vackert betala direkt för den tjänsten och det blir inte tal om några gratismånader som iOS användare fått. 



#12227

Postad 27 februari 2015 - 10:04

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 1

Blev också förvånad när jag såg det ryckte i tråden så jag får väl skriva min sista kommentar om den här boxen. Efter att ha funkat bra (Ok, tillräckligt bra) i flera år började strulet i höstas efter den senaste (sista någonsin?) uppdateringen av mjukvara. Hängningar, ingen bild, inspelningar som hackar och inte går att spela upp...   Till slut tröttnade jag och kontaktade CD. Som trogen kunde sedan 7 år ville jag bara få en hårdvara som fungerande och då utan att behöva spendera en förmögenhet iom jag redan betalar en rätt rejäl summa varje månad i abonnemangsavgift. Efter ett par samtal till CD och att deras kundansvarig ringt upp så hamnade jag på 1500kr för den nya boxen (500GB) med förbehållet att jag band mig för ytterligare 24 månader. Jag tvärvägrade för att jag ansåg, och fortfarande anser, att prissättningen på boxen är löjligt hög. Vi är ju låsta till deras hårdvara och har inte mycket att välja på. Dessutom har jag redan gjort min strafftid under bindningstid och som kund i över 7 år kunde jag inte se varför jag skulle behöva binda mig igen. Finns ingen anledning att tvinga in folk i bindningstid om man har ett bra erbjudande och kundvård för då stannar folk ändå.

 

För någon vecka sedan tröttnade jag ringde upp för att säga upp abonnemanget. Då sjönk priset för boxen till 0kr (24 månadersbindningstid), men det var försent. Det erbjudandet hade kanske funkat om jag fått det direkt.

 

Nu blir det ett enkelt abonnemang hos boxer för att få lite direktsänd TV kompletterat med någon/några Play/streaming tjänster för att komma åt lite av det unika utbudet. Vips så behöver man inte hålla koll på TV tablåer och spela in massa program. Välkommen till framtiden.

 

En sista kommentar och som också hjälpte mig bort från CD var att man väldigt enögt gått ut med att erbjuda sin ToGo tjänst till enbart användare av iOS. Deras kommentar där var att det är svårt att skriva en app till Android och andra enheter. Byt leverantör för det är bara bullshit. Skall bli kul att från håll se ur dom kommer att lansera sin ToGo tjänst för Android. Ni som är kvar hos CD och kör Android får säkert vackert betala direkt för den tjänsten och det blir inte tal om några gratismånader som iOS användare fått. 

 

Jag försökte också få den nya boxen till ett lägre pris för att kunna motivera mig att vara kvar hos CD. Jag skrev ett email och berättade om den resa man varit med om med allt strul den gamla boxen utsatte en för i början. Bad då om att få ett rabatterat erbjudande och jag hade nog betalat 1500 om jag fått det erbjudande. Jag blev uppringd och fick det fantastiska erbjudandet på 2999 kr, alltså exakt samma som om jag hade beställt online. 

 

Nu har jag sagt upp mitt abonnemang fast av annan anledning. De påstår nämligen att jag beställt extrakanaler vilket jag inte gjort. Jag ringde dom för att se om de hade något erbjudande till en trogen kund genom att jag förlängde min bindningstid. Nu påstår dom alltså att jag beställde ett dyrt cmore-paket. 
istället för att ta tillbaka erbjudandet så vill dom få mig att betala en massa för de 3 frimånader jag ovetandes haft.

Jag håller precis på att skicka in ett ärende till ARN så vi får se hur det går.

 

Tycker det är tragiskt att man som företag inte är ett dugg intresserade av att ha en nöjd och betalande kund.



#12228

Postad 28 februari 2015 - 09:46

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Det finns ju alternativ till att köra CDs boxar med CD abbonemangskort.

Det finns ett stort utbud av fria boxar som kör conax kodsystem på marknaden. Ok, ett antal av dem är lite mer till att trixa med linux, men många är plug and play. Det som inte funkar är C Mores pairade HD kanaler Fotboll och Hockey. De finns dock i SD variant.

Vidare så kan man se till att när man byter tv nästa gång så skaffar man en tv som har inbyggd satellit tuner. Det behöver inte bli dyrare. Köpte själv en toppen-tv på 42 tum från LG för ca 3.500 kr. Med en ca modul till det så är allt i tv-n. Om jag kopplar usb-hårddisk så bandar den.

Satt även hemma med en äldre Conax CA modul som jag trodde var passe, men den funkade fint med modern Samsung-tv utan pairing, men inte med LG. Så kolla i lådorna hemma.

Det går ju även att få tag i ADB-boxar på blocket, både den vita och den större svarta.

Så även om det är lite halvmeckigt ibland så finns det ju alternativ till att låsa sig med en dyr box hos cd.

#12229

Postad 28 februari 2015 - 22:37

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

kenta2, har du hackat din TV? Tror mig veta att Smart TV endast kan spela in från Marknätet.



#12230

Postad 28 februari 2015 - 22:53

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Min TV kan spela in från CD, i och för sig BBC som är okodad, men det lär gå att spela in även kodade kanaler också.



#12231

Postad 01 mars 2015 - 15:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

kenta2, har du hackat din TV? Tror mig veta att Smart TV endast kan spela in från Marknätet.

 

 

Det var ny info för mig.

 

Smart TV refererar till att det finns ett web-gränssnitt med appar. Det har ingen koppling till vilken/vilka tuners som TV:n är utrustad med. 

 

Hemma har vi både en Samsung Smart TV och en LG utan Smart TV, men båda med Satellit-TV tuner och CD-godkända samt med USB HDD förberedelse.

 

De två jag har, har endast en sat-tuner. De nyare, lite mer premiumvarianter från i princip samtliga tillverkare har dubbla sat tuners för att man skall kunna spela in oberoende av vad för kanal man tittar på när man spelar in en kanal på andra slingan. 

 

Nästa TV som jag investerar i blir en med dubbla sat tuners, CD godkänd och med möjlighet att ansluta USB HDD. Då är boxarna borta för gott...

 

Se tex denna som exempel som har dubbla sat-tuners. En att kolla på medan man spelar in.

Samsung 55" 3D Smart LED-TV UE55HU7505XXE

Redigerat av kenta2, 01 mars 2015 - 16:21.


#12232

Postad 02 mars 2015 - 11:27

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

 

 

Det var ny info för mig.

 

Smart TV refererar till att det finns ett web-gränssnitt med appar. Det har ingen koppling till vilken/vilka tuners som TV:n är utrustad med. 

 

Hemma har vi både en Samsung Smart TV och en LG utan Smart TV, men båda med Satellit-TV tuner och CD-godkända samt med USB HDD förberedelse.

 

De två jag har, har endast en sat-tuner. De nyare, lite mer premiumvarianter från i princip samtliga tillverkare har dubbla sat tuners för att man skall kunna spela in oberoende av vad för kanal man tittar på när man spelar in en kanal på andra slingan. 

 

Nästa TV som jag investerar i blir en med dubbla sat tuners, CD godkänd och med möjlighet att ansluta USB HDD. Då är boxarna borta för gott...

 

Se tex denna som exempel som har dubbla sat-tuners. En att kolla på medan man spelar in.

Samsung 55" 3D Smart LED-TV UE55HU7505XXE

 

Tänk på att du behöver tvillingkort för att kunna köra dubbla. Det blir snabbt ganska dyrt med andra ord.

Jag har 2 tuners på min tv men valde bort att använda dom när jag började räkna på det.



#12233

Postad 02 mars 2015 - 19:02

thhmo
  • thhmo
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Du behöver inte dubbla kort med mottagaren i TV'n lika lite som du behöver två kort till en inspelningsbar box med två mottagre, dvs inget tvilling abbonemang behövs, i alla fall inte till en TV. Du spelar in den okodade signalen och när du tittar på det inspelade kodas det av.


Redigerat av thhmo, 02 mars 2015 - 19:03.


#12234

Postad 03 mars 2015 - 09:37

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Du behöver inte dubbla kort med mottagaren i TV'n lika lite som du behöver två kort till en inspelningsbar box med två mottagre, dvs inget tvilling abbonemang behövs, i alla fall inte till en TV. Du spelar in den okodade signalen och när du tittar på det inspelade kodas det av.

Så är det på min TV iaf, en Panasonic VT60. Deras sista plasmageneration. Måste erkänna att jag inte kollat upp andra modeller.



#12235

Postad 04 mars 2015 - 20:29

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
VT60 kan visa en kanal och streama en annan kanal via DLNA till en annan TV samtidigt. Det gillas inte av innehållsägare och kanalleverantörer av betal TV.

Kompromissen blir att antingen har man två kort eller bandar bara en krypterad och tittar på den andra en okrypterad kanal.

I flera länder har man tillgång till många okrypterade sat kanaler så där blir det inte så knepigt.

På andra twin sat mottagare står det ofta något liknande som main på den ena och subsequent på den andra, dvs den man främst bandar från och de har kanske inte dual channel DLNA streaming.

DLNA streamingen på din TV modell begränsar dennas inspelningsflexibilitet.

Du har två CA slots. Med Smart Wi cardsplitter har du löst detta relativt smidigt på just din TV.

Redigerat av kenta2, 04 mars 2015 - 20:34.


#12236

Postad 05 mars 2015 - 19:51

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Tror det bara är Sverige som kör med betalning på tvillingkort och som tar betalt för ej specialiserad Reklam TV (TV3 och Kanal 5). Spånar helt vilt men är det därför distributörerna i Sverige handikappar Boxarna så mycket som de gör?



#12237

Postad 22 mars 2015 - 11:50

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Fick avbrottsstrul med en sådan här box efter strömavbrott nyligen. Funkade fint innan, men inte efter med ständiga hack och stopp.

 

Kom att tänka på att strömadaptrarna kan vara lömska, tittade i garaget och hittade en likadan adapter från en tidigare utrangerad box och testade. Jo nu funkade boxen igen (men för hur länge?).



#12238

Postad 22 mars 2015 - 14:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Fick avbrottsstrul med en sådan här box efter strömavbrott nyligen. Funkade fint innan, men inte efter med ständiga hack och stopp.

 

Kom att tänka på att strömadaptrarna kan vara lömska, tittade i garaget och hittade en likadan adapter från en tidigare utrangerad box och testade. Jo nu funkade boxen igen (men för hur länge?).

Kontakta CD och begär en ny. Är de griniga får du betala 75:- (om de inte har höjt priset).



#12239

Postad 03 maj 2015 - 22:07

Mikkos
  • Mikkos
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har nyligen blivit med 500Gb boxen och har en undran:

 

Hur startar jag om ett program från början?

Säg att jag missat första kvarten på nå program på Femman, och vill se det fr start.

 Hur göra ?    ( på nåt vis lyckades jag spola tillbaka ett program tidigare, men nu funkar inte det längre )

 

Tacksam för svar...



#12240

Postad 03 maj 2015 - 22:39

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0
Nån som varit med om att boxen plötsligt raderar alla inspelningar?

#12241

Postad 04 maj 2015 - 09:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har nyligen blivit med 500Gb boxen och har en undran:

 

Hur startar jag om ett program från början?

Säg att jag missat första kvarten på nå program på Femman, och vill se det fr start.

 Hur göra ?    ( på nåt vis lyckades jag spola tillbaka ett program tidigare, men nu funkar inte det längre )

 

Tacksam för svar...

ta upp det i rätt tråd

https://www.minhembi...howtopic=283397



#12242

Postad 04 maj 2015 - 09:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 1

Har nyligen blivit med 500Gb boxen och har en undran:

 

Hur startar jag om ett program från början?

Säg att jag missat första kvarten på nå program på Femman, och vill se det fr start.

 Hur göra ?    ( på nåt vis lyckades jag spola tillbaka ett program tidigare, men nu funkar inte det längre )

 

Tacksam för svar...

Hej Mikkos,

500GB-boxen har en funktion som heter timeshift. Denna funktion gör så att boxen spelar in det du tittar på och lagrar det på hårddisken för att du ska kunna spola tillbaka i live-TV. När du byter kanal raderas det som spelats in på föregående kanal och boxen börjar istället spela in på kanalen du bytt till. Det fungerar alltså inte att hoppa in mitt i ett program och sedan spola tillbaka utan att boxen har stått på den kanalen sedan programmet startade.

Ett tips är att kolla på om det program du ville kolla på finns med i Veckoarkiv i boxen.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#12243

Postad 04 maj 2015 - 15:23

Mikkos
  • Mikkos
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Tack för svar Linnéa



#12244

Postad 24 augusti 2015 - 17:29

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hur får man in Sky nu när ingen svensk kanal visar Spanska ligan i fotboll?


Redigerat av Unregistered69f558b3, 24 augusti 2015 - 17:34.


#12245

Postad 11 september 2015 - 02:25

Maths
  • Maths
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Otroligt dåligt av Canal Digital att vissa kan få köpa den nuvarande inspelningsbara boxen till ett lågt pris men andra ska betala fullpris! De säger bara att "boxen kostar normalt 5199 men nu har vi ett erbjudande där du får den för 2199". Vad jag har sett har boxen aldrig kostat mer än 2199. Köper man som ny kund boxen så kostar den 2499. Sen läser man här inne och hör på annat håll att en del till och med fått en box!! Kundvård!!??



#12246

Postad 11 september 2015 - 07:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Otroligt dåligt av Canal Digital att vissa kan få köpa den nuvarande inspelningsbara boxen till ett lågt pris men andra ska betala fullpris! De säger bara att "boxen kostar normalt 5199 men nu har vi ett erbjudande där du får den för 2199". Vad jag har sett har boxen aldrig kostat mer än 2199. Köper man som ny kund boxen så kostar den 2499. Sen läser man här inne och hör på annat håll att en del till och med fått en box!! Kundvård!!??

Hej Maths, ordinarie pris på 500GB HD PVR är 5199 kr utan bindningstid för befintlig kund och 2999 kr mot 12 mån förlängning av avtal. Nykundspriset är 2499 då man tecknar 30, 27 eller 24 månaders avtal beroende på vilka kampanjer som är aktiva. Det finns många olika förlängningserbjudanden och ibland kan priset variera beroende på vilket utbud man har och förlänger. Bäst svar på detaljerade frågor får man via vår abonnemangsavdelning på tel 0770-33 22 11.

Vänligen
Micke



#12247

Postad 11 september 2015 - 07:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

@Maths

billigaste alternativet är givetvis att säga upp ditt abb. Rent företagsekonomiskt tjänar de allra mest på en ny kund, dvs de kan satsa lite på denna.

En existerande kund, att ge denna en box är en ren kostnad för dem, de får inte mer intäkter för det.

 

 

En kund som säger upp sitt abb däremot, denna närmar sig en ny kund ekonomiskt...kan tillochmed vara värd att satsa mer på än en helt ny kund.

Dvs var en besvärlig kund och du kan tjäna på det.



#12248

Postad 11 september 2015 - 08:25

Maths
  • Maths
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

 

Otroligt dåligt av Canal Digital att vissa kan få köpa den nuvarande inspelningsbara boxen till ett lågt pris men andra ska betala fullpris! De säger bara att "boxen kostar normalt 5199 men nu har vi ett erbjudande där du får den för 2199". Vad jag har sett har boxen aldrig kostat mer än 2199. Köper man som ny kund boxen så kostar den 2499. Sen läser man här inne och hör på annat håll att en del till och med fått en box!! Kundvård!!??

Hej Maths, ordinarie pris på 500GB HD PVR är 5199 kr utan bindningstid för befintlig kund och 2999 kr mot 12 mån förlängning av avtal. Nykundspriset är 2499 då man tecknar 30, 27 eller 24 månaders avtal beroende på vilka kampanjer som är aktiva. Det finns många olika förlängningserbjudanden och ibland kan priset variera beroende på vilket utbud man har och förlänger. Bäst svar på detaljerade frågor får man via vår abonnemangsavdelning på tel 0770-33 22 11.

Vänligen
Micke

 

Har man varit kund i många år och haft en box som strulat från dag ett. Har fått boxen utbytt flera ggr för det har varit fel på den. Då har det varit fläktproblemet. Det var sånt oljud så personen i kundtjänst undrade om det var fläkten som lät så mycket.

Sen la strömadaptern av och då köper man en ny. Och vad sitter det på strömadaptern, jo en strömbrytare så man "enkelt" kan starta om boxen när den hänger sig. Att försöka använda timeshift för att spola tillbaks och se ett program är inget som man gör längre. För gör man det så hänger sig uppspelningen och man hamnar i realtid.

När man vet att vissa fått köpa den nya boxen till ett rabatterat pris, och då menar jag inte det alltid stående "erbjudandet" som finns, så är det himla dåligt att inte kunna ge ett bra erbjudande. Jag skulle inte säga något om den box jag en gång köpt varit problemfri och ville uppgradera till en nyare. Men när det är strul dagligen och det finns en massa inringningar från mig om att det är problem med boxen så borde det vara självklart att komma med ett bra erbjudande.



#12249

Postad 12 september 2015 - 12:56

Maths
  • Maths
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Tack Canal Digital!



#12250

Postad 13 september 2015 - 06:39

FlatFuru
  • FlatFuru
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Maths: Den dagen du ringer in och säger upp abonnemanget kommer erbjudandet. Det låter som vi haft en snarlik 'resa' med strulande boxar och varit kunder en längre tid. Jag ville från CD få en ny box till ett rimligt pris, men jag fick bara samma erbjudande som nya kunder får. Till den dagen jag ringde för att säga upp abonnemanget, men då hade jag skaffat ett nytt abonnemang hos en annan leverantör och var uppenbarligen inte intresserad.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.