Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sleeping Dogs - som GTA fast bättre

183 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 29 augusti 2012 - 19:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Jag hatar att köra bil i GTA så mycket. I Sleeping Dogs är det dock lite för enkelt men hellre det än idiotstyrning där bilen glider som den är på såpa.

#102

Postad 29 augusti 2012 - 19:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Visst, det tog ett tag innan man vande sig vid bilarna i GTA4 men när man väl lärt sig var det ju inga större problem.

#103

Postad 29 augusti 2012 - 21:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Visst, det tog ett tag innan man vande sig vid bilarna i GTA4 men när man väl lärt sig var det ju inga större problem.


ja jo bilarna gick väl att köra med mycket besvär men motorcyklarna var en katastrof. Motorcyklarna fick mig att sluta spela efter jag misslyckades 20 gånger med ngt jävla motorcykeluppdrag. Det var inte långt ifrån att ps3an åke ut från 5:e våningen den gången.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 augusti 2012 - 21:14.


#104

Postad 29 augusti 2012 - 21:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jo, det var först med expansionen Lost and the Damned som motorcyklarna blev körbara.
Du har helt rätt, hade glömt hur katastrofala de var i orginalspelet...

Förresten, nån som vill jämföra poäng och så i Sleeping Dogs? Lägg till 'DonPidgeon' bara. Just nu har jag rank 1 i allt. ;)

Spelade precis en timme nu. Gick bra till Windows blåskärmade. Skulle precis göra det sista face-uppdraget innan jag fortsatte med storyn. Hoppas på bra auto-save.

Dock verkar inte min dator riktigt orka med High. Hamnar på 30 fps hela tiden. Vill inte behöva dra ner grafiken till Medium. :(

#105

Postad 29 augusti 2012 - 22:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vad har du för kort? Jag kör med ett 6870 och det funkade fint i 1920x1080 på high.

#106

Postad 29 augusti 2012 - 23:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelade precis en timme nu. Gick bra till Windows blåskärmade. Skulle precis göra det sista face-uppdraget innan jag fortsatte med storyn. Hoppas på bra auto-save.

Dock verkar inte min dator riktigt orka med High. Hamnar på 30 fps hela tiden. Vill inte behöva dra ner grafiken till Medium. :(

Autosaven är mycket bra på PS3 iaf.

Där det inte fastnade eller sabbades en enda gång under 25 timmar ;)

#107

Postad 29 augusti 2012 - 23:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad har du för kort? Jag kör med ett 6870 och det funkade fint i 1920x1080 på high.


Ett Geforce GTX 570. Det klarar inte av att leverera 60 fps i 1920x1200. Gick ner till 1440 och då hängde det med.
Enligt den första benchmarken jag hittade på nätet (http://www.hwcompare...radeon-hd-6870/) borde den vara lite snabbare än en 6870.
Datorn i övrigt är en i5 @ 3.3Ghz med 8 Gb RAM. Kör Win7 64 på den.

Autosaven är mycket bra på PS3 iaf.


Japp, funkade rätt så bra här också. Bara en lockbox som jag plockade upp mitt i uppdraget som inte hade registrerats.

Spelet överlag är riktigt bra. Synd bara att man inte vågar göra helt crazy saker för att man sitter på nålar för att det ska krasha... Gick man ner till Medium (och därmed stängde av högupplösta texturer) så krashar spelet inom några minuter. Kör man på High så krashade grafikkortet. Kanske pga överhettning? Det får jobba rätt så bra.
Slutade med att jag ner i upplösning till 1440-någonting och High grafik. Då funkade det bra. Iallafall en gång. ;)

#108

Postad 30 augusti 2012 - 05:49

aventador
  • aventador
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ett mycket bra spel indeed, men hur i helv. blockar man på PS3? Har jag missat en tutorial eller något?

#109

Postad 30 augusti 2012 - 08:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ett Geforce GTX 570. Det klarar inte av att leverera 60 fps i 1920x1200. Gick ner till 1440 och då hängde det med.
Enligt den första benchmarken jag hittade på nätet (http://www.hwcompare...radeon-hd-6870/) borde den vara lite snabbare än en 6870.
Datorn i övrigt är en i5 @ 3.3Ghz med 8 Gb RAM. Kör Win7 64 på den.



Japp, funkade rätt så bra här också. Bara en lockbox som jag plockade upp mitt i uppdraget som inte hade registrerats.

Spelet överlag är riktigt bra. Synd bara att man inte vågar göra helt crazy saker för att man sitter på nålar för att det ska krasha... Gick man ner till Medium (och därmed stängde av högupplösta texturer) så krashar spelet inom några minuter. Kör man på High så krashade grafikkortet. Kanske pga överhettning? Det får jobba rätt så bra.
Slutade med att jag ner i upplösning till 1440-någonting och High grafik. Då funkade det bra. Iallafall en gång. ;)


Märkligt. Känns som drivrutinerna är allt annat än stabila. Kraschade inte en enda gång för mig på PC. Jag kör i 1920x1080 med högupplösta texturer på high. Har noll koll på vilken fps jag har men jag upplevde aldrig att det hackade iaf.

Ett mycket bra spel indeed, men hur i helv. blockar man på PS3? Har jag missat en tutorial eller något?


Blockar? Det går inte att blocka. Counter har du antagligen på trekanten.

#110

Postad 30 augusti 2012 - 11:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ett mycket bra spel indeed, men hur i helv. blockar man på PS3? Har jag missat en tutorial eller något?

Går som sagt inte, du ska trycka på triangel när motståndaren blir röd för att kontra.

Redigerat av Zoiler, 30 augusti 2012 - 11:41.


#111

Postad 30 augusti 2012 - 14:04

nipronz
  • nipronz
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Okej. Vad tycker ni om kameran vid bil/MC-körning då? Irriterar mig något otroligt på den.

#112

Postad 30 augusti 2012 - 15:00

aventador
  • aventador
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Går som sagt inte, du ska trycka på triangel när motståndaren blir röd för att kontra.


Countern känner jag till, tycker bara att det är lite lustigt att man gör så att fienden kan blocka allt medans det enda du kan göra är countra, vilket inte alltid fungerar. Lustig balans i spelet bara.

#113

Postad 30 augusti 2012 - 16:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Okej. Vad tycker ni om kameran vid bil/MC-körning då? Irriterar mig något otroligt på den.

Kameran är ju det sämsta med spelet enligt mig, men inte så att jag irriterade mig så mycket.

@aventador: kontra har alltid fungerat för mig. Längre fram i spelet så kan de inte blocka dig om du går in i "rage"-mode (mätaren till höger, vet inte vad den heter, face?). Vilket man gör om man slåss bra utan att bli träffad. Då är det bara att puncha på.

#114

Postad 30 augusti 2012 - 23:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Kameran är inga som helst problem. Tills man försöker manuellt justera den; då är den värre än en oljad lax att styra. Bäst är att bara låta den vara så slipper man problemet. Men det suger ju att inte kunna kolla åt vissa håll ibland.

Ingen som nämnt radiostationerna än? De är ju riktigt bra. Men så gillar jag att lyssna på radio i sådana här spel. Tack och lov har de inte försökt göra den rolig som i GTA4 (där det inte riktigt passade i spelet) eller Saints Row (där det passade perfekt) utan det är precis som man skulle lyssnat på radio i Hong Kong. Skulle jag tro. :)

#115

Postad 30 augusti 2012 - 23:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Gillar att de har en Roadrunner Records kanal. Det är mitt favoritskivbolag. Nästan bara bra metalband hos dem.

#116

Postad 31 augusti 2012 - 00:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Kom precis en uppdatering:

Sleeping Dogs – Patch 1.5 Release Notes

Stability
• Improved CPU timing to reduce issues where the game plays too quickly
• Various fixes to improve stability and minimize crashes during gameplay
• Fixed an issue with the Bink video player which may improve stability during in-game videos such as the title screens

Controls & Camera
• New option added! Aim Soft Lock: Lets the player enable or disable aiming assistance from the game
• New option added! Mouse Free Look: Enables/disables camera auto-centering behind the player when using the mouse and on foot
• New option added! Mouse Raw Input: When enabled, input is sampled directly from the mouse which improves responsiveness and accuracy on supported mice
• New option added! Mouse Sensitivity: A modifier that determines how much speed is recorded from mouse movement
• Mouse camera logic has been reworked for improved precision (independent of the raw mouse input option)
• The Action Hijack binding is now independent of the Sprint/Parkour key value
• While driving players can now use the mouse to look up and down
• While driving the camera no longer immediately auto-centers when you stop moving the mouse
• The high-speed camera shake while driving has been reduced
• Mouse sensitivity no longer differs when Wei is and isn’t carrying a gun

UI
• Front End screens now support a button help bar that is fully interactive via mouse
• Users are now able to exit screens by pressing the Back button
• Corrected all issues when exiting a screen using the Backspace and Esc keys
• It’s now possible to switch sections by clicking on the corresponding icons or tab headers
• The mouse wheel will scroll through all relevant lists in the user interface
• Mouse hit regions have been fine-tuned throughout the front end to improve user experience

#117

Postad 01 september 2012 - 10:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det här är ett rätt kort spel va?

Jag tycker jag mest lekt runt lite och undvikit huvuduppdragen. Inte ens färdig med tutorialsen (inte behövt använda vapen / action hi-jack t.ex) och när jag loggar in på my.sleepingdogs.net så får jag reda på att jag är 26% färdig med spelet?

#118

Postad 01 september 2012 - 10:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hittade förresten en benchmark tool (Options -> Graphics -> Advanced -> Benchmark)

Hade du kunnat köra motsvarande, radiozo? Skiljer det sig markant kanske jag skulle börja gräva i lite inställningar på min dator...

Bifogad fil  2012-09-01_00001.jpg   89,04K   8 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered6810b893, 01 september 2012 - 10:54.


#119

Postad 01 september 2012 - 13:41

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Det här är ett rätt kort spel va?

Jag tycker jag mest lekt runt lite och undvikit huvuduppdragen. Inte ens färdig med tutorialsen (inte behövt använda vapen / action hi-jack t.ex) och när jag loggar in på my.sleepingdogs.net så får jag reda på att jag är 26% färdig med spelet?


Jo, det funkar. Det är inte supermegalångt och inte jättekort heller. Räcker som sagt säkerligen i över 12h timmar.


Autosaven är mycket bra på PS3 iaf.

Där det inte fastnade eller sabbades en enda gång under 25 timmar ;)


Fastnade ju en gång vad jag minns och du körde väl aldrig drug bust missions, så du såg aldrig skräcken som inträffade när man inte kunde röra karaktären på något annat sätt än att stänga av kontrollen, reloada och börja om efter drug busten igen ;)

#120

Postad 01 september 2012 - 20:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
MIn gubbe hängde sig när han vägrade hoppa över en kant för att komma till nästa checkpoint. Bara att göra 'fel' och starta om från förra checkpointen. Synd bara att man plöjt ner ett par tusen i massage + tea + noodles + dragon punch. <_<

#121

Postad 02 september 2012 - 09:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hittade förresten en benchmark tool (Options -> Graphics -> Advanced -> Benchmark)

Hade du kunnat köra motsvarande, radiozo? Skiljer det sig markant kanske jag skulle börja gräva i lite inställningar på min dator...

Bifogad fil  2012-09-01_00001.jpg   89,04K   8 Antal nerladdningar


finns ingen benchmark tool i mina menyer? Märkte dock att spelet inte verkar spara mina inställningar så jag har nog spelat på normal hela tiden och inte high som jag trodde

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 september 2012 - 09:56.


#122

Postad 02 september 2012 - 21:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tror Benchmark är mappat till Q i Advanced menyn längst ner bland 'back' och 'save'.

Det är typ den enda som jag får att fungera i Advanced menyn, ändrar man någonting där så hoppar den direkt tillbaks till urspungsinställningen. Det är bara när man byter mellan 'Normal', 'High' och 'Extreme' som något faktiskt ändras.

#123

Postad 03 september 2012 - 10:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Fan jag sitter och har beslutsångest om jag ska sticka och köpa detta eller inte... :huh:

#124

Postad 03 september 2012 - 12:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Gillar man sandbox spel så är det klockrent. Gillar man inte sandbox så lär inte detta spelet få dig att tycka annorlunda.

#125

Postad 03 september 2012 - 12:45

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0

Fan jag sitter och har beslutsångest om jag ska sticka och köpa detta eller inte... :huh:

Köp, gillar du det inte så sälj det. :)

#126

Postad 03 september 2012 - 15:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Gillar man sandbox spel så är det klockrent. Gillar man inte sandbox så lär inte detta spelet få dig att tycka annorlunda.


Har en viss hat-kärlek till sandboxspel, avskyr GTA, gillar RDR, SR3, The Saboteur tyckte jag var skit, Mafia2 var bra, Assassins Creed-spelen om man räknar dom till sandbox så tycker jag dom är sådär.

Köp, gillar du det inte så sälj det. :)


Sant! Har varit och köpt mig ett ex nu iaf.

#127

Postad 03 september 2012 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har en viss hat-kärlek till sandboxspel, avskyr GTA, gillar RDR, SR3, The Saboteur tyckte jag var skit, Mafia2 var bra, Assassins Creed-spelen om man räknar dom till sandbox så tycker jag dom är sådär.

....Och Just Cause, det bästa?

#128

Postad 04 september 2012 - 08:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Grabben började lira det här på PC igår och det var väldigt snyggt måste jag säga.

#129

Postad 04 september 2012 - 08:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

....Och Just Cause, det bästa?


Det första satt jag och lekte lite med tillsammans med en polare på PC när det kom, sen har jag varit så trött på sandboxspel att jag helt enkelt inte orkat.

Ang. Sleeping Dogs, har inte spelat så långt men det verkar helt okej faktiskt. Kul att mat och annat för en gångs skull ger något i spelen. Har åkt på en jävla massa däng när jag råkade åka till nån drug bust som låg på ön ovanför.
Tjockisarna som grapplar en hela tiden finns det något skydd mot dom eller har jag missat nåt?

Och kameran när man åker fordon: LOL! hahaha

#130

Postad 04 september 2012 - 12:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tjockisarna som grapplar en hela tiden finns det något skydd mot dom eller har jag missat nåt?

Slå på dem när du kan, när de grapplar dig mashar du bara triangel/Y - repeat. Du kan inte greppa dem dock.

#131

Postad 04 september 2012 - 13:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Någon som förstått varför man ibland får face-bonus när man slår folket som vaktar en lockbox / kamera och ibland inte?
Kan inte hitta något system för det. Vill utnyttja det så jag kan maxa min face. ;)

#132

Postad 04 september 2012 - 21:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Nu ger jag upp det här spelet till nästa patch. Ospelbart med Nvidia drivrutiner. Har provat de senaste, de förra samt beta drivrutinerna. Hela tiden krashar de när jag försöker spela.
Sitter fast i ett uppdrag nu där man ska köra tvärs över kartan ett par gånger. Ibland krashar det i början, ibland i mitten, ibland i slutet men jag kan omöjligen klara det.

Så om du har ett GeForce kan jag inte rekommendera detta spelet just nu. Kollar man på deras forum är det inte direkt bara jag som har problemen. <_<
Iofs skönt, då kanske de fixar dem?

#133

Postad 04 september 2012 - 23:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Slå på dem när du kan, när de grapplar dig mashar du bara triangel/Y - repeat. Du kan inte greppa dem dock.


Hade missat att det kom upp att man skulle trycka på en specifik knapp snabbt för att slippa bli slängd. Jag tryckte bara som en dåre helt random och då hann man inte se vilken knapp det gällde.

#134

Postad 05 september 2012 - 12:37

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Jag förstår inte alla här som hade svårt med körningen på GTA4. Det är ju det bästa med hela spelet!
Jag kan inte spela tex. Saints Row pga. att det är så tråkigt att köra bil. Så fort man nuddar spaken svänger bilen 90 grader, så försöker man parera, och då svänger den 90 grader åt andra hållet. Det finns lixom ingen känsla. Detta spel är lite bättre men det är fortfarande samma gokart-känsla på bilarna, helt orealistiskt.

Mafia 2, om man ställde in styrningen på simulation, var grym. Sen kommer GTA4 som oxå gick åt det lite mer fysiskt realistiska hållet.

Jag vet att majoriteten tycker som ni, att det blir för svårt. Jag förstår bara inte att alla gillar sådan plastig känsla. Kanske ni inte har kört så mycket bil irl? Vad vet jag. Smaken är som röven.

/Ingmar Stenmark

EDIT. Bara för att förtydliga hur nördig jag är med körningen i openwortld-spel. Jag köpte GTA4 till pc bara för att kunna ladda ner carmodds, som är ännu mer tunade för att bete sig som sina verkliga föregångare.

Redigerat av evil_nike, 05 september 2012 - 12:43.


#135

Postad 08 september 2012 - 12:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Har spenderat ett gäng timmar med detta nu och det är riktigt trevligt. Märkte att jag var lite väl sugen på nya bilar och kläder för jag maxade min "face" lite väl tidigt känns det som. Har två statyer kvar att fixa, två eller tre health shrines och ett gäng lådor kvar iaf.

Får man något som gör att man kan se lådorna på minimapen efter ett tag eller?
Tycker det är lite irriterande att vakterna på redan öppnade lådor alltid finns kvar och syns på kartan.

Har inte koll på hur många % jag har kvar på själva storyn men det får gärna vara ett gäng uppdrag kvar. :)

#136

Postad 08 september 2012 - 13:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Får man något som gör att man kan se lådorna på minimapen efter ett tag eller?

Japp, genom att utföra sidouppdrag på mobilen. Tror det var nån date som gjorde att man fick den buffen.

#137

Postad 08 september 2012 - 13:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Japp, genom att utföra sidouppdrag på mobilen. Tror det var nån date som gjorde att man fick den buffen.


Ok, har varit på två såna men jag antar att det kanske kommer längre fram då. Enda jag kan göra via telefonen just nu är att få bilar levererade, sno bilar och jaga nån efterlyst.

#138

Postad 11 september 2012 - 20:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Jepp då vart man färdig, 100% finito. Vart lite tråkig grinding i slutet men 1000/1000GS klart...

Är det någon DLC på väg eller är det värt att göra sig av med spelet medans man ändå får lite pengar tillbaka för det?

#139

Postad 12 september 2012 - 08:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det ska komma en del DLC som jag fattat det. Det är trots allt Capcom vi snackar om ;)

#140

Postad 12 september 2012 - 12:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det ska komma en del DLC som jag fattat det. Det är trots allt Capcom vi snackar om ;)

Ne, det är Square Enix -_-. Capcom sysslar med Resident Evil.

Det ska komma DLC under 6 månader efter release iaf har de sagt.

#141

Postad 12 september 2012 - 12:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sorry måste blandat ihop det med ngt annat spel

#142

Postad 12 september 2012 - 14:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Ne, det är Square Enix -_-. Capcom sysslar med Resident Evil.

Det ska komma DLC under 6 månader efter release iaf har de sagt.


6 månader! Det var ju lite segt. :(

#143

Postad 12 september 2012 - 14:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
De kanske håller på ännu längre än 6 månader efter launch, jag vet inte. Det är vad de sagt hittills iaf.

Sen vet jag inte vad det är för klass på DLC:n.

Game is going to get a ton of DLC:
  • Sleeping Dogs - HiRes DLC Retail (This is free, as far as I can tell)
  • Sleeping Dogs - Japanese Presell Pack
  • Sleeping Dogs - Prima Guide
  • Sleeping Dogs - Retro Triad Pack
  • Sleeping Dogs - Top Dog Silver Pack
  • Sleeping Dogs - Top Dog Gold Pack
  • Sleeping Dogs - The Red Envelope Pack
  • Sleeping Dogs - The High Roller Pack
  • Sleeping Dogs - The Swat Pack
  • Sleeping Dogs - Tactical Soldier
  • Sleeping Dogs - Street Racer Pack
  • Sleeping Dogs - Movie Masters #1
  • Sleeping Dogs - Police Protection Pack
  • Sleeping Dogs - Martial Arts Pack
  • Sleeping Dogs - GSP Pack
  • Sleeping Dogs - Deep Undercover Pack
  • Sleeping Dogs - Triad Enforcer Pack
  • Sleeping Dogs - The Dragon Master Pack
  • Sleeping Dogs - The Drunken Master
  • Sleeping Dogs - Nightmare in North Point
  • Sleeping Dogs - Square Pack
  • Sleeping Dogs - Zodiac Tournament
  • Sleeping Dogs - Transportation Terror Pack


#144

Postad 12 september 2012 - 16:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
AHA! UNDER 6 månader...jag läste att det skulle komma EFTER 6 månader :lol:

#145

Postad 12 september 2012 - 21:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Mycket av det är väl bara 'fusk' DLC? (Låser upp kläder som ger extra bonus, pengar och bilar)

Har de sagt något om 'riktig' DLC?

#146

Postad 13 september 2012 - 04:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Mycket av det är väl bara 'fusk' DLC? (Låser upp kläder som ger extra bonus, pengar och bilar)

Har de sagt något om 'riktig' DLC?


Ja, jag ser ju bara tre saker som i stort sett inte har namnet "pack". Paket med kläder, bilar m.m. känns sjukt onödigt.

#147

Postad 14 oktober 2012 - 22:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

In a panel at New York Comic-Con, the developer of Sleeping Dogs says the game will be getting "Nightmare in Northpoint," a new DLC game mode. United Front tells Kotaku the extension will be horror-themed, similar to Red Dead Redemption's "Undead Nightmare" from two years ago.

"With the DLC, we feel we can explore other aspects of Hong Kong cinema," United Front representatives told the panel. The DLC will release Oct. 30.


Game Informer says this is the first story driven DLC


Sleeping Dogs' first story-expanding piece of downloadable content is called Nightmare in North Point, and it will be available on October 30th, co-developers United Front Games and Square Enix London Studios announced at a New York Comic Con panel this afternoon.

The Halloween-themed DLC brings the supernatural into Sleeping Dogs' version of Hong Kong, with the developers' take on zombie fiction via Chinese mythology. Nightmare in North Point tells the story of a gang member whom the Triad tortured and killed; here, he comes back to life with an army of the undead, and it's up to protagonist Wei Shen to take care of the threat.

The developers presented a live demo of Nightmare in North Point in which Shen took on possessed members of the 18K Triad gang. Their eyes glow blue, and when they're killed, they disappear into the ground in a flash of green light. It's a good thing he now has lightning fists courtesy of some magical tea from an earlier mission. Shen also has to contend with Jiang Shi — Chinese vampires. For them, he has a peach wood sword. According to Chinese lore, such blades were used in Taoist exorcisms.

No price was announced at the panel. According to a representative for Square Enix, Nightmare in North Point will offer a few hours' worth of content. Previously announced DLC includes racing and police missions; those pieces of content will be available on October 16th.


#148

Postad 14 oktober 2012 - 23:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Nu när jag äntligen fått rätt på min dator måste jag börja spela det här igen. :)

#149

Postad 23 oktober 2012 - 11:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Riktigt uselt att japaner i stort sett utan undantag inte kan porta till PC :P

Lånade hem PS3 versionen från bibblan. Rekommenderas 360/PS 3 versionen?

Redigerat av oqvist, 23 oktober 2012 - 11:49.


#150

Postad 23 oktober 2012 - 12:18

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Riktigt uselt att japaner i stort sett utan undantag inte kan porta till PC :P

Jo, fast Sleeping Dogs utvecklades ju av United Front Games, som är från Kanada.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.