Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Assassins Creed - Unity

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Assassin's Creed: Unity (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 (0) 69:-
Assassin's Creed: Unity (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 5,24 (16) 89:-
Assassin's Creed: Unity (PC) (PC-spel) 7 5,27 (10) 81:-
Assassin's Creed: Unity - Bastille Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 8 (0) Inga priser
Assassin's Creed: Unity - Bastille Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 (0) Inga priser
Assassin's Creed: Unity - Bastille Edition (PC) (PC-spel) 7 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 17 november 2014 - 01:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sedan så har jag precis spelat klart platinum trophy (PS4) på Last of Us. Och jag e kanske lite bortskämd med grafiken... men den känns ingen vidare i AC:unity... Känns som man sitter på sin gamla PS3:a och spelar.. Ska det vara så? :-(

PS3-spel? Då måste PS4-versionen vara slaktad jmft med PC-versionen ;)

Det är coop i Unity ja.

#152

Postad 17 november 2014 - 06:11

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

PS3-spel? Då måste PS4-versionen vara slaktad jmft med PC-versionen ;)

Det är coop i Unity ja.


Skulle kunna gissa det... man får ont i ögonen för att det är så suddigt. Känns inte så next-gen direkt.. :-(

#153

Postad 17 november 2014 - 06:18

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag kan dock förstå att dom har skalat ner spelet.. för redan som det är nu så hackar det och blir konstiga hopp ibland, typ prestandarelaterat...

Sedan så kan man ha åsikt om hur spelet i sig är och hur man springer.. det är inte lika bra flyt som i de gamla assassins creed, utan man hoppar omkring som en galen person och gör vändningar i luften som man teleporteras och liknande.. inte direkt naturligt... :P

Don't get me wrong.. Assassins creeed har fina landskap och världen är verkligen imponerande.. Men det är ju lite prestandabrist...

#154

Postad 17 november 2014 - 18:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Skulle kunna gissa det... man får ont i ögonen för att det är så suddigt.


http://www.eurogamer...-unity-face-off

Jo, konsollversionen har låg upplösning på texturerna och dålig AA. Kombinationen av FXAA och uppskalning från 900p gör bilden suddig jämfört med PC-versionen i 1080p.

Eurogamer hittade en bugg som fick ner Xbox One i 6 fps i multiplayer med. Stabilt spel ;)

Redigerat av Ageve, 17 november 2014 - 19:37.


#155

Postad 17 november 2014 - 21:01

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Sitter hos grannen nu, han spelar på Xbox One. Det är verkligen snyggt som tusan, dock är framerate totalt pt skogen för dålig för att jag ska våga köpa till ps4 än...

Tror ni det blir fixat med patch snart?

#156

Postad 17 november 2014 - 21:14

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Inte i 3:e patchen åtminstone men står att man undersöker framerate drops http://assassinscree...cm:148-76770-32

#157

Postad 18 november 2014 - 09:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Låter ju hyffsat lovande iallafall. Som jag förstått det så har det med Ubisoft och deras Uplay (?) att göra.

Men bortser man från personer som ploppar fram, att man fastnar på vissa ställen och att framerate är ostabil så är det ju ett sjukt snyggt spel.

#158

Postad 18 november 2014 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Tror det kan bli bra efter ett antal patcher.

Så novaland tycker det ser ut som ett PS3-spel och du sjukt snyggt. Alla äro vi olika :)

Spoiler


#159

Postad 18 november 2014 - 15:51

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Tror det kan bli bra efter ett antal patcher.

Så novaland tycker det ser ut som ett PS3-spel och du sjukt snyggt. Alla äro vi olika :)

Spoiler

;) Same minds think alike

#160

Postad 18 november 2014 - 21:10

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Tror det kan bli bra efter ett antal patcher.

Så novaland tycker det ser ut som ett PS3-spel och du sjukt snyggt. Alla äro vi olika :)

Spoiler


Jag hade fel... Jag körde precis Rogue på PS3:an och Rouge ser snyggare ut än Unity :P

Saken som gör att jag inte gillar PS4:ans AC är att det ser så suddigt ut och man blir trött i ögonen, men som sagt, texturer, partiklar, design m.m. ser välkdigt fint, men som sagt.... så suddigt...

#161

Postad 19 november 2014 - 13:05

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Jag hade fel... Jag körde precis Rogue på PS3:an och Rouge ser snyggare ut än Unity :P

Saken som gör att jag inte gillar PS4:ans AC är att det ser så suddigt ut och man blir trött i ögonen, men som sagt, texturer, partiklar, design m.m. ser välkdigt fint, men som sagt.... så suddigt...


Börjar undra om du har tvn felinställd haha, eller så är det jag som har sämre syn eller nåt :D för jag tycker inte det är suddigt alls :)

#162

Postad 19 november 2014 - 13:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Ansiktsbuggen är tydligen fixad ;)
http://www.eurogamer...isoft-reassures

#163

Postad 19 november 2014 - 14:48

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ansiktsbuggen är tydligen fixad ;)
http://www.eurogamer...isoft-reassures


Den roliga buggen kunde ju tagit till sist. ;)

#164

Postad 19 november 2014 - 23:02

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag provade att spela Unity idag igen, och idag så var det MYCKET snyggare. Jag trodde först att det kanske hade blivit upp-patchat nu, så jag tog och avinstallerade all uppdatering och körde spelet igen, men jag råkade inte ut för samma problem igen. Men jag lovar... det såg hemskt ut... Typ kanske som att man körde i "felsäkert läge" eller något. INGEN anti-aliasing över huvud taget misstänker jag att det var då.. och kanske det var bara det. Jag vart vettskrämd över hur det såg ut..

Men nu när det uppenbarligen verkar fungera så ser det helt okej ut faktiskt.. :P

#165

Postad 21 november 2014 - 10:33

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Men nu när det uppenbarligen verkar fungera så ser det helt okej ut faktiskt.. :P


Då var jag inte helt fel ute då med min misstanke om att nånting inte stod rätt till hos dig :) Skönt att det funkar bättre !

#166

Postad 24 november 2014 - 11:33

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Grafiken känns väl lite småtråkig, inte PS3 tycker jag men det är väl inte heller så man får en wow-känsla. Fast stor karta som brukligt och intressant miljö med Paris. Spelat klart huvudstoryn och orkar nog inte traggla mig igenom alla sidouppdrag.

Vad gäller buggar verkar jag haft lite tur eller något, jag har inte upplevt så många. Det där med att ansikten inte syns har jag över huvud taget inte sett av. Däremot tycker jag kontrollen inte kändes helt hundra. Ibland funderade jag på om det var X- och O-knappen på min kontroll som är dassiga :P

Överlag kändes det som ett steg bakåt med kontrollen och styrningen av karaktären. Viss reservation då jag inte spelat Black Flag, men när man ska klättra upp för väggar t.ex. och trycker X för att hoppa så kan det vara väldigt kinkigt ibland och ibland funkar det perfekt. Sedan rätt frustrerande ibland när Arno ibland fick för sig att utföra ett svandyk på 50 meter. Förmodligen mer för att jag själv ledsnade ibland på kontrollen och började peppra på X och O :P

#167

Postad 25 november 2014 - 19:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Patch 3

http://forums.ubi.co...g-Out-This-week

#168

Postad 25 november 2014 - 20:34

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Verkar ta sig, efter denna patch kommer jag nog prova köra spelet igen.

#169

Postad 25 november 2014 - 20:51

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Gött att de fixar problemen, tycker spelet verkar bra förutom buggarna. Gillar att de gjort det svårare att slåss bland annat, kanske blir att lira det i vår någon gång när allt är fixat och det är lite billigare.

#170

Postad 26 november 2014 - 19:46

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Någon som testat och kan uttala sig om patch 3?

#171

Postad 26 november 2014 - 20:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
De gör det första DLC:t gratis nu pga problemen. De som köpte season pass får välja ett gratisspel från Ubi.

#172

Postad 27 november 2014 - 23:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Den roliga buggen kunde ju tagit till sist. ;)


Hehe, buggen fanns bara på PC-versionen, med en viss modell av grafikkort.

Bifogad fil  assassins-creed-unity-screenshot.jpg   125,19K   16 Antal nerladdningar

#173

Postad 28 november 2014 - 07:00

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Någon som kört spelet på PS4 som kan bekräfta ifall det skett en förbättring gällande frameraten?

#174

Postad 28 november 2014 - 08:38

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Hehe, buggen fanns bara på PC-versionen, med en viss modell av grafikkort.

Bifogad fil  assassins-creed-unity-screenshot.jpg   125,19K   16 Antal nerladdningar


Så romantisk scenen blir med den buggen! :wub:

Bra av dem att kompensera med DLC faktiskt. Hoppas de vänder denna kassa trend sen.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 28 november 2014 - 08:40.


#175

Postad 28 november 2014 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Bra av dem att kompensera med DLC faktiskt. Hoppas de vänder denna kassa trend sen.

Folk blev ändå förbannade eftersom de inte vill ha ett gratisspel, de ville ha pengarna tillbaka (för season pass) =P

#176

Postad 29 november 2014 - 00:46

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Hur kvitterar man ut kompensationen? Blir det perautomatik eller vad händer, fick mail från Ubisoft men det var rätt intetsägande.

#177

Postad 03 december 2014 - 18:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
ah vad störande löste in min pick your path kod köpet går okej jag får order kopian men ingen länk att ladda ner liret på någonstans vare sig på ubi eller uplay?

#178

Postad 10 december 2014 - 19:18

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
spelade igenom rogue nyss.och börja på unity nu,det är som att man kalibrerat om tvn helt plötsligt,allt går ju i blåton.inte nöjd efter 15 minuters spelande

#179

Postad 10 december 2014 - 19:53

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Har beställt spelet nu, hur är det med patchar, jobbas det på?

#180

Postad 10 december 2014 - 21:08

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Tycker patcharna gett lite bättre flyt i bilduppdateringen. Droppar på vissa ställen fortfarande men aldrig ospelbart. Buggar har jag bara råkat ut för en gång under hela spelet. Iaf som jag upptäckt, dvs inte mer än andra spel.

#181

Postad 17 december 2014 - 00:19

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Patch 4 lär vara online. Ca. 6,7GB.

#182

Postad 17 december 2014 - 14:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Jag har spelat igenom spelet på PS4:an och har bara kvar att göra co-op uppdragen och göra alla uppgraderingar av gubben.

Jag kan ju dela med mig av de buggar som jag stört mig på:

Vid ett tillfälle när jag var nere i en katakomb så sjönk frame raten drastiskt och då handlade det om ett par sekunder mellan uppdateringarna och det slutade inte förrän jag startade om spelet. När jag gick tillbaka till samma ställe så var allt normalt.

Häromdagen så började touchpaden pausa spelet istället för att visa kartan. Det avhjälps att starta om spelet eller aktivera en shop eller något liknande. Det återkommer lite då och då.

Annars har jag inte märkt av några problem förutom de vanliga AC problemen att gubben kan vara lite väl sticky och inte hoppa springa gå exakt som jag vill. Den vill gärna klättra upp på saker som man helst vill springa förbi. Det kan ju också bero på att jag är kass på att styra också.

#183

Postad 17 december 2014 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
We have received and confirmed reports that some Xbox One players who have previously applied Patch 3 are seeing a 40GB download instead of the expected 6.7GB download. Unfortunately, an issue with the patch downloading process is replacing the entire game instead of just the parts affected by the patch. This is obviously not the expected behavior, and we apologize that many of you will have to wait longer than expected to complete this download. This issue isn't causing any other problems and once the download is completed players will have the most-up-to-date and fully patched version of Assassin's Creed Unity.

We are working with Microsoft on a solution to reduce the total download to the intended size so that you can get back into the game faster, but as of now we have no ETA on when this will be resolved.

Currently there is one known workaround: Owners of the disc version of the game can uninstall the game and reinstall it. On starting the game, the patch process will start with the correct download size.

#184

Postad 18 december 2014 - 07:08

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Det lät ju smidigt och lyckat. Varför är allting så slarvigt? Känns ju som något STORT misstag någon gjort.

#185

Postad 18 december 2014 - 09:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Allt är stabilt med det här fullt färdigutvecklade spelet märker jag :D

#186

Postad 18 december 2014 - 14:09

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
PC patchen på plats nu eller?

#187

Postad 23 december 2014 - 18:27

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Den senaste patchen ger bättre prestanda på PS4, och fixar en del buggar:
http://www.eurogamer...sts-performance

Hade de väntat med att släppa spelet tills nu, så hade det nästan varit färdigt vid release :rolleyes:

Redigerat av Ageve, 23 december 2014 - 18:31.


#188

Postad 24 december 2014 - 01:09

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Då kanske Unity fungerar helt enligt vad de hypeade före release att det skulle klara till sommaren :)

Redigerat av andersos, 24 december 2014 - 10:15.


#189

Postad 24 december 2014 - 08:18

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Då blir det köp nu efter julrushen :)

#190

Postad 28 december 2014 - 18:32

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Då blir det köp nu efter julrushen :)

Fick ett extra i julklapp och hade ett redan. Skicka PM så får du det till ett bra pris.

#191

Postad 05 januari 2015 - 01:01

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Självklart så spelade jag klart huvuduppdragen innan patchandet blev klart :( Finns det något datum för DLC-paketet som ska vara kompensation för oss köpare?

Redigerat av Guarana, 05 januari 2015 - 01:01.


#192

Postad 05 januari 2015 - 08:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Vad som förvånar mig är att det fortsatt att hålla nästintill fullpris sedan release, trots den massiva kritiken. Andra spel på Playstation Store har sjunkit i pris pga. bristande popularitet: Murdered Soul Suspect mm. Det finns fler spel som fungerar problemfritt men som ändå säljs till mer förmånliga priser. Att folk betalar över 600-700:- för ett spel som alla vet behöver patchas övergår mitt förstånd.

För de som inte sett Tomb Raider Definitive Edition på PS4, - Run and get it!

En del gillar: Donken, Max, Frasses, men själv är jag lite mer av en Burger King-Kille! Vad är är genomgående för just Donken och Burger King är att de ogärna avviker från ett vinnande koncept. Donken ändrar formen på en Big Mac, gör den oval och tillsätter lite grillkrydda, och vips har vi ett Mexicanskt tema :)

Samma sak gäller flertalet av dagens shooter eller action-spel, vet inte var AC skulle passa in? Men jag går alltid i samma fälla, köper ett AC-spel när det droppar i pris, och så inser jag 20 min in i spelet att jag är fullständigt uttråkad. Allt är snyggt, animationer fungerar överlag, fina miljöer, men what's the point?

Redigerat av Glidtassen, 05 januari 2015 - 09:01.


#193

Postad 05 januari 2015 - 12:01

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Någon på ps4 som känner för att hjälpa till med The Tournament co-op uppdraget och samtidigt ta choreography trophyn? Lägg till reksallad

#194

Postad 05 januari 2015 - 16:38

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Alla co-op uppdrag går att klara solo men jag kan nog hjälpa till. :)

#195

Postad 05 januari 2015 - 17:50

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Tack! Men jag lyckades få någon random att lugna ner sig och spela stealth istället för att rusha runt så de gick bra i slutändan... Hinderbanan gick inte alls för mig solo. Kontrollen gör ju att Arno fastnar på allt man inte vill fastna på. Annars trevligt spel :-)
Fast Abstergostoryn är ju över sedan länge... Det är mjölkning på hög nivå nu.

#196

Postad 06 januari 2015 - 20:20

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Självklart så spelade jag klart huvuduppdragen innan patchandet blev klart :( Finns det något datum för DLC-paketet som ska vara kompensation för oss köpare?



13/1 i USA åtminstone.

#197

Postad 06 januari 2015 - 23:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Nu när spelet är nere på 299:- och det har fått ett antal buggfixar, så tänkte jag passa på att skaffa spelet.
Men, jag vet inte om jag ska skaffa PS4 eller Xbone versionen.
PS4:an har ju full upplösning, men verkar (enligt diverse video jämförelser) fortfarande ha lite sämre framerate än Xbone versionen (som "bara" är i 900p).
Eftersom det fortfarande verkar va strul med frameraten, så vill jag ha den versionen som har mildare problem på denna punkt.
Så är det nån som vet om PS4 versionen flyter lika "bra" som på Xbone nu? Annars väljer jag Xbone versionen, då jag prioriterar flyt framför upplösningen.

#198

Postad 07 januari 2015 - 08:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nu när spelet är nere på 299:- och det har fått ett antal buggfixar, så tänkte jag passa på att skaffa spelet.
Men, jag vet inte om jag ska skaffa PS4 eller Xbone versionen.
PS4:an har ju full upplösning, men verkar (enligt diverse video jämförelser) fortfarande ha lite sämre framerate än Xbone versionen (som "bara" är i 900p).
Eftersom det fortfarande verkar va strul med frameraten, så vill jag ha den versionen som har mildare problem på denna punkt.
Så är det nån som vet om PS4 versionen flyter lika "bra" som på Xbone nu? Annars väljer jag Xbone versionen, då jag prioriterar flyt framför upplösningen.

Tycker det inte är bra flyt på Xbox One just nu iaf, har testat en hel del hos grannen. Man gruvar sig nästan att springa i folkmassor pga framedrops.

Jag har inte hunnit testa PS4 versionen än, men kan inte tänka mig att det ska flyta på sämre än på Xbox One. Tidigare videos på Youtube har ju tytt på att Xbox haft bättre fps, har inte sett någon nyare video efter patcharna om hur det är just nu dock.

#199

Postad 07 januari 2015 - 09:30

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag har inte hunnit testa PS4 versionen än, men kan inte tänka mig att det ska flyta på sämre än på Xbox One.

Jag har hört att PS4 hade större problem eftersom man körde den i 1080p och därmed hade sämre fps.

http://www.eurogamer...rmance-analysis

#200

Postad 07 januari 2015 - 10:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag har hört att PS4 hade större problem eftersom man körde den i 1080p och därmed hade sämre fps.

http://www.eurogamer...rmance-analysis

Även efter senaste patchen? För jag har sett videos där man ser att Xbox har bättre flyt, men det var tidigare innan alla fixar som kommit.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.