Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1351

Postad 01 januari 2015 - 10:10

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Spelade nyss ut Far Cry 4, kanske skriver mer om det sen. Men det blev lite enformigt i längden och jag hade hoppats man lagt mer energi på huvudkampanjen. Att göra plånbok av noshörningar är kul.

svag 8/10

#1352

Postad 07 januari 2015 - 09:31

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

World of Tanks

Fullt med pillig info och stats överallt. Säger att man inte har ammo fast ammon är full och sen har man ingen ammo när man spelar. Tanksen kryper fram och nästan alla kör ifrån en. De man spelar mot är inte rädda för att ta några hits från mig (som inte gör någon skada) och kör sonika fram och one-shottar mig. Gång på gång. Ingenting gick att konvertera där man konverterar till sånt man verkar specialbehöva för att kunna köpa en mindre dålig tank. Den var tier 3 och kostade 1300 erfarenhetspoäng. Jag fick 6 för en vinst såg jag. Så då behöver jag bara spela 1300/6=217 matcher för att köpa den billigaste, närmaste bättre som går, 1 tank av... hundratals? Eller det blir kanske fler matcher om jag blir tvingad att uppgradera saker först för att få köpa nåt annat. Men jag har massor med silvermynt som verkar vara spelets axelryckningsvaluta utan egentligt värde. Så följaktligen får man mycket av den efter varje match. Jag tror för att man ska bli glad för att man får nåt som blänker med ökande siffra på.

3/10

Det är en uppförsbacke i början på WoT, däremot så är det grymt roligt när man kommit in i det. Tyckte exakt som dig i början.

War Thunder som är en Free2play WW2 Flygplanssimulator/arkad har exakt samma fenomen, man har en uppförsbacke innan det börjar bli riktigt kul.

#1353

Postad 07 januari 2015 - 21:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Incredible Adventures of Van Helsing.

Köpte för sju kronor för ett bra tag sedan. En Diabloklon fast mycket sämre. Karaktärerna är obalanserade så att deras version av sorceress är helt underpowered i början. Försökte köra epic men det var meningslöst. Bytte till hard och då var det åtminstone möjligt, om man fegade och kitade eftersom alla fiender är snabbare än en själv. Dvs, sätt upp firewall i en vertikal linje och spring ned i den så att fienderna följer efter. Repeat.

Spelar ingen roll vad man sätter sina skills på, finns inget användbart. Satte ALLA statpoints på mana men kunde ändå bara lägga en firewall och sedan behöva vänta fem sekunder innan jag kan lägga nästa. Helt oproportionell risk/reward med spells som kostar 200 (all mana man har i början) och inte gör mer skada än ens main attack.

Men det största problemet var osparad framgång, buggar och krascher - så här långt efter släpp när tvåan redan är ute. Usch, lär undvika tvåan också nu.

#1354

Postad 07 januari 2015 - 21:57

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Incredible Adventures of Van Helsing.

Men det största problemet var osparad framgång, buggar och krascher - så här långt efter släpp när tvåan redan är ute. Usch, lär undvika tvåan också nu.


Bra att du sa till, har varit nära att slå till på tvåan som är på rea på steam.

Är ändå sugen på att testa ettan, har hört en del bra om det.

#1355

Postad 07 januari 2015 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Ja det hade jag också, trodde det skulle vara bättre.

Kanske om man kör på normal, kör med Hunter (enda karaktären som inte var DLC från början och därmed mest "gjord" för spelet) och har tur med att undvika krascher.

#1356

Postad 07 januari 2015 - 23:40

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Jag tyckte Van Helsing var helt ok. Men så har jag ingen referensram på området heller. Gav den 7/10 här såg jag. Spelade svärdviftare på normal.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 januari 2015 - 23:42.


#1357

Postad 08 januari 2015 - 20:58

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Uncharted 3 (PS3)
Hade för avsikt att spela för storyn och det var riktigt bra, påminde rätt mycket om "National Treasure" filmerna.
Gameplayet var dock ointressant och kontrollen kändes lite sladdrig.

#1358

Postad 08 januari 2015 - 21:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

kontrollen kändes lite sladdrig.

Då skulle du spelat från början när siktet var helt fucked up. De fick patcha det rätt snabbt efter alla klagomål.

#1359

Postad 14 januari 2015 - 23:07

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Dragon Age: Inquisition
Klar efter 88h 32 min. Vad ska man säga?

Det bra:
Gillade verkligen storyn. Hade hållit mig undan i stort sett all info före spelet och undrade hur lite vad spelet egentligen skulle handla om mer än Mages vs Templars. Men den engagerade mig verkligen. Gillade också hur den återkopplade till tidigare spel.

Och karaktärerna gillade jag också! Eller inte alla, men alla som jag rekryterade. ;) Kändes verkligen som att de var väl genomtänkta och sen fanns ju en hel uppsjö dialoger och uppdrag för dem. Sånt gillar jag verkligen i ett Bioware-spel.

Gillade också den öppna världen och de fantastiska miljöerna.

Det dåliga:
- Mitt största gnäll måste ändå vara hur spelet verkligen inte känns anpassat för pc. Körde därför med handkontroll och det funkade bättre. Som action-rpg kan jag väl tänka att det passar lika bra eller bättre med handkontroll, men jag körde nästan uteslutande med den taktiska vyn och då hade jag velat ha bättre kontroller för mus/tb. Kändes tyvärr inte speciellt genomarbetat.

- Hade velat kunna zooma ut mer i den taktiska vyn, som i Origins. Fick inte alls samma överblick. Dessutom var ju muspekaren/markören i den taktiska vyn terrängberoende?! Man kunde bara röra muspekaren där man kunde gå. Varför?! Väldigt irriterande att man mer eller mindre inte kunde utnyttja terrängfördelar, för att man ibland inte kunde markera fiender utan att lämna den taktiska vyn!!

- Och utvecklingsträden för förmågorna kändes ganska begränsade, även jämfört med DA2. Och att man inte kunde ha fler än 8 aktiva förmågor på en gång. Lite synd.

- Hade gärna sett att man kunnat utveckla Val Royeaux till ett fullstort område (eller iaf större/fler hubbar). Fick väldigt mycket (otrevliga) DA2-vibbar av den lilla hubben, där väldigt mycket pågick på väldigt liten yta. Hade då hellre sett att de skippat någon eller några av de andra områdena och flyttat en del av handlingen dit. Kändes ändå som att jag efter nästan 90 timmar hade sjukt mycket kvar att göra. Två av områdena hade jag mer eller mindre bara "öppnat" och gjort huvuduppdraget i. Och det hade jag ändå inte behövt(!), men var nyfiken på hur de såg ut. Så jag hade hellre sett Val Royeaux i all sin prakt, som kontrast till alla andra landskapsmiljöer.

Slutsats:
Så även om känslan av att besöka Thedas var riktigt fin, så lämnar det ändå en sur eftersmak att det känns som att DA:I kunde varit ett bättre spel mekanikmässigt, vilket jag tycker är viktigt för ett spel. :( Men på det hela ändå en trevlig upplevelse! Annars hade jag ju knappast spenderat fler timmar än på många år med ett enda spel. Och på bara en månad!! :)

Redigerat av jayreso, 15 januari 2015 - 08:17.


#1360

Postad 18 januari 2015 - 18:45

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Då var det dags för en minirecension igen:

Dragon Age Inquisition

I stora drag uppskattade jag spelet väldigt mycket, huvudstoryn var trevlig och jag hade kul att spela genom den. Gjorde en del sidoquests på vägen men nog inte överdrivet många. Precis som jayreso skriver ovan var karaktärerna i spelet trevliga bekantskaper, alla har sin personlighet som får smilgroparna att dra ibland. Grafiken var trevlig också och miljöerna välgjorda, spelade det på PC med höga inställningar. Tycker att kontrollerna fungerade bra, vill dock tillägga att jag aldrig prövade mus och tangentbord utan körde gamepad direkt. Storyn verkar kunna ta väldigt många olika vändningar beroende på vad man väljer under resans gång.

Klagomål? Combat känns lite mmo-aktigt och så även många sidoquests. Blir lätt en grind av det i vissa delar kan jag känna, vissa saker kunde integrerats bättre i genomspelningen. Vet fortfarande inte var man hittar alternativa mounts t.ex, inte för att jag nånsin använde den hästen jag fick fatt i.

Slutsats?

Får ge det en 9a, spelade trots allt 46 timmar och hade mestadels kul under genomspelningen. Kommer jag ge mig in i Thedas igen? Osannolikt, isf för att döda alla drakar. Tog bara 2/10 under min genomspelning och tycker de fighterna var ganska kul.

#1361

Postad 29 januari 2015 - 09:42

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Uncharted: Golden Abyss
Jag tyckte första spelet var riktigt bra, tvåan lagom kul och jag kom till kapitel 8 på trean. Det här är också sådär, tillräckligt underhållande för att spela igenom, men inte mer. Man har inkluderat vitafunktionerna touchscreen och bakplattan i spelet, och det är ju rätt tänkt och så, men det blir mest en gimmick-känsla ändå. Sista bossen kräver att man sätter 30 touchscreen-swipes i rad, annars dör man (det finns två särskilda swipes man tillåts missa) och tvingas spela om från början fast fighten innehåller ett par cutscenes som brukar indikera checkpoint. Inte för att det var något jätteproblem, jag fick spela om några gånger (spelade hard) men det kändes ganska avvikande jämfört med hur övriga spelet är. Ett stort skäl till att det inte alls kändes särskilt spännande eller att den där wow-känslan av att upptäcka antika, spektakulära omgivningar är att de blir mindre spektakulära på en liten skärm och att man springer omkring bland ruiner nästan non-stop.

Desert Eagle är bästa vapnet (one-shot kills utan zoom) och det var nytt och roligt att kunna snabbspola end-credits med hjälp av X knappen.

6/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 januari 2015 - 09:53.


#1362

Postad 29 januari 2015 - 11:21

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Ninja gaiden 3 razors edge till wii u.
Äntligen kommit igenom detta, körde på normal och det var frustrerande svårt.
Klart sämsta i serien men kände ändå att jag ville spela igenom det då ettan och tvåan är några utav mina favoritspel.
Mer handling än sina föregångare men den var inte speciellt bra, det som drev mig framåt var att få låsa upp alla vapen och attacker.

Blodigt, brutalt, sköna attacker och vapen men ganska risig grafik, framedrops och sämre känsla överlag än sina föregångare.

6 av 10 lemlästade kroppar

Guacamelee super turbo edition också det till wii u.
Det här var bra! Metroidvania i Mexico med skön grafik och bra kontroll. Går att spela coop på ett alldeles utmärkt sätt också.
Gillar sådana här plattformsspel där man låser upp nya förmågor, lite backtracking med en bra och utförlig karta, lite sidequests och pusslande.
Och själva actiondelen/fightingen var djupare än jag trodde.

Ett utav de roligare indie spelen jag spelat ihop med Hotline Miami och Olliolli. Börjat lite smått med Shovel knight nu och det verkar hittills också riktigt roligt.

stark 8 av 10

Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 29 januari 2015 - 11:25.


#1363

Postad 29 januari 2015 - 12:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Imponerande att du tog dig igenom spelet dock, det gör knappast alla.

#1364

Postad 29 januari 2015 - 14:59

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Imponerande att du tog dig igenom spelet dock, det gör knappast alla.


Det testade verkligen mitt tålamod på hög nivå. Det är nog tur att jag inte köpt en pro controller för den hade blivit skrot och jag då hade känt att det inte är värt att spela det längre.
Nu när jag dött för femtioelfte gången, tittade ner och såg att jag hade gamepaden i min hand tog snålheten över och jag lugnade mig och gjorde sedan ett nytt försök

#1365

Postad 29 januari 2015 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Hehe, ja de går väl inte ens att köpa löst.

#1366

Postad 29 januari 2015 - 15:24

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Det testade verkligen mitt tålamod på hög nivå. Det är nog tur att jag inte köpt en pro controller för den hade blivit skrot och jag då hade känt att det inte är värt att spela det längre.
Nu när jag dött för femtioelfte gången, tittade ner och såg att jag hade gamepaden i min hand tog snålheten över och jag lugnade mig och gjorde sedan ett nytt försök

Har otaliga gånger gjort samma sak...övervägt om kostnaden för mus/tangentbord/kontroller/TV/kompis varit värd att slå sönder i vrede :P Snålheten har slagit till i sista sekund som oftast!

#1367

Postad 29 januari 2015 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Apropå klart sämsta så lär det nog ändå vara Yaiba Ninja Gaiden. Inte spelat det men 43 på Metacritic är rätt talande.

#1368

Postad 29 januari 2015 - 18:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Inte spelat genom men är nog färdig med Watch Dogs, det lyckades inte fånga mig nånstans. Känns bara meningslöst att spela vidare, ändå är inte spelet väldigt dåligt. Bara lite meningslöst :(

#1369

Postad 30 januari 2015 - 10:12

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Har otaliga gånger gjort samma sak...övervägt om kostnaden för mus/tangentbord/kontroller/TV/kompis varit värd att slå sönder i vrede :P Snålheten harslagit till i sista sekund som oftast!

Ja det är dyrt att köpa nya vänner! :D

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 30 januari 2015 - 10:14.


#1370

Postad 30 januari 2015 - 11:06

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja det är dyrt att köpa nya vänner! :D

Exakt! Och vart sjutton ska man köpa dom?

#1371

Postad 30 januari 2015 - 14:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Hyfsat klar med Black Flag. Har inte testat multiplayer. Men fixat storyn givetvis, Alla naval missions. 50 % av assassin uppdragen kvar. Oslagbar på de öppna haven med full flotta med level 60 man o¨wars 250 papp på banken och ingenting att spendera på :(. Har lite kvar att hacka i Animus också inte fokuserat så mycket på den biten.
Kommer inte springa runt och samla de sista animus och kistorna meningslöst.

Betyg då ja som vanligt med AC det är miljöerna som gör det och får en att stå ut med all extrem repetition. 8/10. Tyvärr är det ett så extremt styltigt upplägg Ubisoft kör benhårt med. De har forskat på hjärntvätt och spelberoende och lagt upp deras spel precis som barnprogram. Där de ofta kör exakt samma mantra om och om och om igen. Kolla på Jake och Piraterna samma upplägg :). Finns ingenting att bita i. Legendary skeppen men när jag väl kom på att verkliga stridstekniker är ineffektiva och man bara ska in och kötta så tog jag alla fyra inom en timme också.

Överlag dock riktigt bra och klart spelvärt 8/10. Kanske är det här liret man ska rekommendera om man ska lira ett AC. Har ju piratandet förutom det vanliga AC-delen.

För att utveckla serien så behöver de släppa lös tyglarna mera. Just nu är de lite emellan extremt linjära äventyr som Tomb Raider och mer öppet ala morrowind. Varken hackat eller malet men ändå spelvärt.

#1372

Postad 01 februari 2015 - 18:52

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Har spelat okristligt mycket i helgen och klarat ut två spel som jag sen tidigare hade påbörjat men lagt på is.

Alien Isolation (PS4)
Kan vara det bästa spelet jag spelat, grymt bra atmosfär och känsla i spelet. Vet inte hur många timmar det tog, men över 20h iallafall. Som stort fan av Alien och Prometheus så var detta spel extra grymt att spela igenom.

9/10

Infamous Second Son
Börjar intressant men faller rätt snabbt, storyn fångar mig inte riktigt.
Det som ändå väger tungt i detta spel är alla krafter man har, riktigt kul att ta sig fram och slåss med de olika krafterna.
Riktigt snyggt och bra flyt.

7/10

#1373

Postad 01 februari 2015 - 23:05

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
The Wolf Among Us (Android/Samsung Galaxy Tab S 8.4")
Var ute på resa i jobbet och passade på att testa ett "riktigt" spel på surfplatta. Spelar väldigt lite mobilt, men tänkte att varför inte passa på. Har tidigare spelat The Walking Dead säsong 1 och mindes varför jag gillade det så mycket. Och måste faktiskt säga att bortsett från några grafikbuggar här och var och två krascher, så gillade jag nog detta bättre på platta än på pc/konsol, tack vare QTE-delen. Är normalt ingen jättefan av QTE, men var rätt kul att dra och peka på rätt ställe på skärmen istället för att trycka på knappar. Möjligen för att jag som sagt inte spelar mycket på platta?

Sen storymässigt så har jag inte läst Fables, men måste nog säga att jag gillade The Wolf Among Us rätt mycket mer än The Walking Dead som serie. En spännande liten detektivupplevelse! :)

Men inbillar jag mig, eller är TWAU kortare än TWD? Spelade säsong 1 i december 2012 tror jag, så mitt minne är lite luddigt.

#1374

Postad 02 februari 2015 - 10:16

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Saints row 4.
Ja, serien har ju ballat ur rejält så jag köpte det mest för att se hur tokigt det blivit sen ettan och tvåan.
Storyn gav mig inget så jag tryckte bort alla dialoger. Mayhem och uppgraderingar var lite kul men är det nån som kör och uppgraderar sina bilar i spelet?
Sista timmarna i spelet så var jag så ointresserad att jag stressade igenom allt för att bli klar.
Jag brukar gilla sandlådespel men detta gick jag inte igång på alls.

#1375

Postad 02 februari 2015 - 13:26

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Har spelat okristligt mycket i helgen och klarat ut två spel som jag sen tidigare hade påbörjat men lagt på is.

Alien Isolation (PS4)
Kan vara det bästa spelet jag spelat, grymt bra atmosfär och känsla i spelet. Vet inte hur många timmar det tog, men över 20h iallafall. Som stort fan av Alien och Prometheus så var detta spel extra grymt att spela igenom.

9/10


Lite off topic men nu känner jag verkligen att jag får lägga GTA V åt sidan ett tag och sätta tänderna i detta. Har haft det installerat på PS4 ett tag men inte börjat än. :D

#1376

Postad 02 februari 2015 - 13:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Lite off topic men nu känner jag verkligen att jag får lägga GTA V åt sidan ett tag och sätta tänderna i detta. Har haft det installerat på PS4 ett tag men inte börjat än. :D

Helt magiskt spel, man får se till att ta det i längre sessioner också för att behålla tråden :) Som sagt, Prometheus och Alien-filmerna ligger i luften hela tiden. Finns ett moment i spelet som verkligen är Prometheus på pricken, hade rysningar i hela kroppen! :D

#1377

Postad 08 februari 2015 - 14:22

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Är klar med Metro last light.

FY FAN!!

Vilket jävla spel, s*tan vad obehagliga timmar det varit.

Fuktigt, mörkt, klaustrofobiskt och med stora spindlar. Fick inte någon förklaring om hur något funkade heller, fattade inte förrän jättesent att jag kunde ladda upp batteriet till lampan och det tog en väldig tid innan jag lyckades byta från kastknivar till dynamit. Jag spelade på ranger så inget GUI eller någon hjälp alls. Hade aldrig en jävla aning om hur många skott jag hade kvar. Fick hjärtklappning varje spelsession.

Det var den värsta jävla skiten jag varit med om. Vill aldrig se möget igen.

9/10 - Ett underbart spel.

#1378

Postad 10 februari 2015 - 22:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Rouge Legacy

 

Beroendeframkallande Castlevania-liknande indiespel som är gratis på PS+ nu. Det var 11 timmar som gick väldigt fort. Kul med slumpmässiga rum så att varje spelomgång känns fräsch.

 

Det anses tydligen vara väldigt svårt men i och med att man blir starkare ju mer man spelar/dör så blir det till slut inga problem att klara av slutbossen.

 

Det enda jag tycker är dåligt är att man inte får välja vem man vill spela som. Tre "barn" att välja mellan efter att man dött och jag bara väntar på att få den snabbe med mycket skada varje gång. Dumt att behöva välja någon annan och dö med meningen för att man har otur med lottningen och sitta och hoppas att man får ninjan nästa gång istället.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8T5HaFvlW3k



#1379

Postad 10 februari 2015 - 22:47

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Jag har spelat Rogue Legacy i evigheter men klarar aldrig av det för att det finns... så mycket... att uppgradera... hnnnngh...



#1380

Postad 10 februari 2015 - 23:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

vadå dö? vem fan går och dör? man spelar så gott man kan med den bästa det gick att välja!

 

buu!

 

zoiler confirmed casual! :P



#1381

Postad 11 februari 2015 - 00:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

I början kanske men sen är det slöseri med tid så fort man får ninjan. Måste kunna döda snabbt. Alla andra som inte var ninjor mötte sin död på spikarna direkt :)

 

77 barn fick sätta livet till.

 

Citeringsfunktionen är ju helt knas.


Redigerat av Zoiler, 11 februari 2015 - 00:11.


#1382

Postad 11 februari 2015 - 07:44

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

minns inte hur många som fick sätta livet till innan jag klarade spelet, men ganska säker på att det var tresiffrigt :D



#1383

Postad 11 februari 2015 - 09:18

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Citeringsfunktionen är ju helt knas.

Det är massor som är knas och som varit länge med det här forumet (tekniskt). Hade man inte varit fanatiker så hade man aldrig orkat slåss mot systemet varenda gång.

#1384

Postad 11 februari 2015 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Steamworld Dig... eh ja, gjort för Minecraft-generationen kanske. Själv ser jag inte riktigt vad som är roligt med att hacka sönder stenar i sju timmar.



#1385

Postad 11 februari 2015 - 22:01

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Steamworld Dig... eh ja, gjort för Minecraft-generationen kanske. Själv ser jag inte riktigt vad som är roligt med att hacka sönder stenar i sju timmar.

 

You´re gettin old

Edit Jävla uppdatering av forumet, nu hamnar all som citat


Redigerat av Benkke, 11 februari 2015 - 22:02.


#1386

Postad 11 februari 2015 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

 

Steamworld Dig... eh ja, gjort för Minecraft-generationen kanske. Själv ser jag inte riktigt vad som är roligt med att hacka sönder stenar i sju timmar.

Iofs, bara positivt i det här fallet :)

You´re gettin old

Edit Jävla uppdatering av forumet, nu hamnar all som citat

 



#1387

Postad 11 februari 2015 - 22:28

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Obs kan innehålla spoilers på Borderlands.

 

Kört igenom Borderlands nu. Har lite DLC kvar men huvuduppdraget är klart. Tycker det kunde varit så mycket mer. Spelmotorn och grundidén med miljoner med vapenvarianter och sköldar som slumpas fram och skapar samlarmani är kanon. Men uppdragen är så jäkla enformiga, gå dit, skjut alla och dra i spaken...typ. Gå tillbaka, hämta reward ...and repeat. Storyn var någonstans i bakgrunden och rätt ointressant... hitta valvet... gäsp. Fiendernas egenskaper slumpas ju också fram och ska skapa någon typ av utmaning, oj en spindel som skjuter syra. Men eftersom de ser rätt likadana ut så bryr man sig inte så mycket. Och en bra rifle knäpper ju det mesta ändå förutom några gubbar med rustning somv var lite knepiga tills jag insåg att de var svaga för corrosive damage.

 

Och dessutom blev det alldeles för lätt rätt tidigt in i spelet. Hittade en trevlig rifle och sedan var jag i princip odödlig mot allt. Som tur var jag fann jag 4-player difficulty tool och ställde in på 4-spelare, då vart det roligare igen med lite motstånd på vissa ställen. Men sista uppdraget orkade jag inte panga ihjäl allt pga tröttsam respawning utan kutade förbi, märkligt att man kan göra det på ett slutuppdrag.

 

Frågan nu är, är det ens värt att spela 2:an i singleplayer?



#1388

Postad 11 februari 2015 - 23:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nej, ingen ide att spela tvåan. Det är bättre men samma sak.



#1389

Postad 12 februari 2015 - 09:22

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Du verkar inte ha uppskattat spelet fullt ut och därför finns nog ingen anledning till att spela den mycket mer expanderade och förfinade uppföljaren.

#1390

Postad 12 februari 2015 - 10:37

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Du verkar inte ha uppskattat spelet fullt ut och därför finns nog ingen anledning till att spela den mycket mer expanderade och förfinade uppföljaren.


Fast pangandet är riktigt underhållande vissa stunder. Äger ju redan 2:an så vi får se om abstinensen kommer krypande.

#1391

Postad 12 februari 2015 - 10:45

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Det är ett hyllat spel med rätta. Ettan var mer atmosfärisk tyckte jag, men tvåan är större och bättre på allt annat.

#1392

Postad 13 februari 2015 - 07:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Just satt igång med dragon age inquisition. Märkligt system utan healing och rätt långsamt, men efter att ha gjort tre olika karaktärer så börjar jag känna mig lite mer intresserad av spelet.

Fel tråd märker jag :D

Redigerat av Zartok, 13 februari 2015 - 09:42.


#1393

Postad 25 februari 2015 - 23:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Arkham Origins

Riktigt bra även om det börjar bli lite tjatigt med Jokern som nemesis hela tiden. Batman har blivit än mer beefcake än jag minns honom från Arkham City. Föredrar nog det mer metroidvania-liknande upplägget från Arkham Asylum, men det här funkar det med. Ser fram emot Arkham Knight.



#1394

Postad 27 februari 2015 - 18:50

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Det är ett hyllat spel med rätta. Ettan var mer atmosfärisk tyckte jag, men tvåan är större och bättre på allt annat.

 

Jag tyckte absolut att ettan var mer atmosfärisk. Tvåan är mycket mer av allt och nästan ogreppbart stundvis. Men humorn i båda är absolut min typ av humor. Det var nästan den största behållningen med tvåan. Alla dialoger (och monologer) är så sjukt bra att jag skulle vilja spela om allt för att bara få uppleva det igen. Samt att Short Change Hero är en sjukt bra introlåt. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZZR1WSYCMX8



#1395

Postad 01 mars 2015 - 18:32

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Rogue Legacy

 

 

På Vitan. Tror jag har lagt ner 30h på detta lilla spel. Otroligt beroendeframkallande när man väl kommer över den inledande fasan över att man dör hela tiden. Jag är nu inne på new game + och kommer nog avsluta detta varv också. Måste ju låsa upp allt och köpa allt! Kan...inte...sluta...spela...



#1396

Postad 01 mars 2015 - 18:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Jag provade New Game+ men tyckte det var lite för lätt tbh, sprang och dödade första bossen på första försöket och då tyckte jag inte det var någon idé att göra om allt igen. Men det var väldigt kul under första genomspelningen.



#1397

Postad 01 mars 2015 - 20:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

finns väl några extrabossar i ng+ eller nåt va? som är helvetiskt svåra.



#1398

Postad 01 mars 2015 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Menar du de där man får spela med en förvald gubbe? De finns i så fall även från början. Ja de orkade jag inte med, kommer så sällan att man inte kan öva.



#1399

Postad 01 mars 2015 - 22:59

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Menar du de där man får spela med en förvald gubbe? De finns i så fall även från början. Ja de orkade jag inte med, kommer så sällan att man inte kan öva.


Man dör ju inte när man förlorar mot dem utan man kommer tillbaka till ingången till just den extrabossen så de går att nöta rätt bra. Däremot orkar jag nog inte med dem. Man går in som en lvl1 mot typ en lvl200 boss så man får knappt göra några misstag.

Iaf det lustiga var att efter din förra kommentar gick jag in och testade bossarna och drog alla 5 i följd. Kändes verkligen som att bossarna var lättare än de vanliga mobsen i ng+. Och jag som hade dragit mig för att möta bossarna eftersom jag trodde de var mycket svårare.

#1400

Postad 02 mars 2015 - 00:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Man är lite OP eftersom de inte höjer svårighetsgraden så mycket och så kan man dem ju redan dessutom.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.