Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa matberedaren?

12 svar i tråden

Skickat 06 juni 2012 - 16:10

Jag har *nästan* fått klartecken från min sambo över att välja en matberedare att skaffa hem, och då öppnar sig massor av möjligheter. jag funderar vilken man bör välja i prisklass för max 2k.

jag har kollat på Philips HR7775 och den har en jädrans massa som hade varit bra att ha tror jag. dessutom så är den smidig iom att huvudenheten är relativt liten. ja, allt är relativt.

det jag vill ha ut av den är att den ska ha en mixer, den ska mer än gärna kunna hacka grönsaker till tacokvällen och sen så ska den ha en rätt stark motor så att det inte blir några halvmesyrer.

ser alla grönsakshackare likadana ut på markanden, eller finns det speciella maskiner som kan tärna grönsaker exempelvis? det skulle vara råfräsigt att ha hemma =)

Skickat 06 juni 2012 - 18:26

Handlade själv den här:
http://www.tretti.se.../tefal-do250dan

Tycker den ger bra resultat samt att mixern fungerar faktiskt till skillnad från många andra.
Gott om knivar och blad för att tärna det man vill ha.

Skickat 06 juni 2012 - 21:37

tackar för tips, men den var lite i minsta laget. när jag är igång med sallader och sånt så behövs det oftast rätt stora bunkar =)

Skickat 07 juni 2012 - 07:05

• -SH-
  • Lärjunge

• 279 inlägg

Visa inläggZartok 06 juni 2012 - 16:10 skrev:

jag har kollat på Philips HR7775 och den har en jädrans massa som hade varit bra att ha tror jag. dessutom så är den smidig iom att huvudenheten är relativt liten. ja, allt är relativt.

det jag vill ha ut av den är att den ska ha en mixer, den ska mer än gärna kunna hacka grönsaker till tacokvällen och sen så ska den ha en rätt stark motor så att det inte blir några halvmesyrer.

ser alla grönsakshackare likadana ut på markanden, eller finns det speciella maskiner som kan tärna grönsaker exempelvis? det skulle vara råfräsigt att ha hemma =)
Maskinen från Philips är en jag själv tittat på till den dag då min lilla Bosch ger upp. Men jag är lite kluven, ju mer jag tittar på och läser om mandoliner i proffsklass ju mer sugen blir jag på en sådan. Resultatet blir otroligt mycket bättre och de klarar långt mer än vad en matberedare kan när det kommer till att skiva och strimla. Vissa kan dessutom tärna, tex denna de Buyer:

Största problemet för mig är att de tar mer plats än min Bosch, fast det skulle Philipsen göra också... Man får ingen mixer, ingen degknådare och ingen råsaftcentrifug men resultatet... *suckar längtansfullt*

Skickat 08 juni 2012 - 10:46

den hade varit perfekt för tacokvällen, men det känns ju som att 2000 är rätt mycket för en stålskiva, om man ser till alla 35+ funktioner hos philipsen.

existerar verkligen inget skärblad som tärnar eller åtminstone gör stavar till matberedare? kan man göra stavar själv och en sätta i skivaren tro? :)

Skickat 09 juni 2012 - 21:41

Nu till veckan ska jag och honan gå och kolla på matberedare, gissa om jag är spänd på att se vad som finns på ex mediamarkt :)

Skickat 09 juni 2012 - 21:57

Kenwood och OBH Nordica har många bra matberedare.

Skickat 10 juni 2012 - 07:17

• -SH-
  • Lärjunge

• 279 inlägg

Visa inläggmrgorgo 09 juni 2012 - 21:57 skrev:

Kenwood och OBH Nordica har många bra matberedare.
Nej, OBH Nordica har ingen matberedare som är något att hänga i granen. Kenwood har ett par som säkerligen är ok men den dag du spräcker bunken kan det vara lurigt att få tag på en ny inom rimlig tid. OBH är grymma på reservdelar men vad hjälper det om maskinen är urtrist.

Sedan har både OBH och (framförallt) Kenwood fina köksmaskiner med fokus på degar, mala kött osv. Dessa ligger dock i en annan prisklass än den TS önskade.

Skickat 10 juni 2012 - 21:22

Kenwood är jag orolig för, har bara hört dåligt från dom. Degknådare har jag redan, en best som väger en 15 kg iaf, så det är inte en viktig funktion. Ska ändå kolla utbud på alla märken nu i veckan tror jag, blir mycket spännande det. Synd att man inte kan ta med grejjor och testa använda :D

Skickat 14 juni 2012 - 16:54

dåligt utbud på mediamarkt, och tyvärr ingen philipsmodell alls. netonnet hade philips mindre variant, men jag tror den är svagare också. det blir att köpa en 7775 och utvärdera senare =)

Skickat 17 juni 2012 - 21:09

• -SH-
  • Lärjunge

• 279 inlägg

Visa inläggZartok 14 juni 2012 - 16:54 skrev:

dåligt utbud på mediamarkt, och tyvärr ingen philipsmodell alls. netonnet hade philips mindre variant, men jag tror den är svagare också. det blir att köpa en 7775 och utvärdera senare =)
Har sett den på Elon i Uppsala, kan ju vara idé att titta hos din närmaste Elon-handlare.

Tillägg:
Fast du kanske redan köpt den?

Det här inlägget har ändrats av -SH- 17 juni 2012 - 21:09

Skickat 18 juni 2012 - 00:06

jag har beställt den nu i förrgår, så det var ju snyggt att man såg det här nu =D nåja, jag tror att den blir bra att ha här hemma iaf, den är ju platsbesparande då den inte har separat mixer och sånt, och spara plats behövs verkligen! =)

Skickat 05 juli 2012 - 19:15

Vi har också en 7775 och jag är mycket nöjd :)

Den klarar det mesta jag vill och ibland lite till.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Mistermister
    2013-05-21 23:01:18
  • Mistermister
    2013-05-21 22:55:33
  • Längs taket har jag satt upp LEDslingor .
    Mistermister
    2013-05-21 22:49:43
  • aeq
    2013-05-21 22:47:02
  • aeq
    2013-05-21 22:42:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.