Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Möbelgrossen

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 oktober 2008 - 11:01

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Ni som har handlat hos Möbelgrossen... vilken kvalitet håller möblerna? På hemsidan står det att sprickor lätt kan uppstå som ett resultat av klimatskiftningar vid importen till Sverige. Det står även att kvistar kan "tona igenom" den vita lacken och ge gulaktiga fläckar. Är detta (det senare problemet) någonting som gäller alla vitlackerade möbler av massivt trä eller är det en kvalitetsfråga?

Ni som har köpt möbler från Möbelgrossen... har dessa problem framträtt? Hur länge har ni haft möblerna?

Tacksam för svar!

#2

Postad 01 november 2008 - 07:12

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag har köpt en matsalsmöbel (bord + 6 stolar) därifrån för några år seda och den är riktigt gedigen och utan problem. Väldigt nöjd!

Men köpte även en hög bokhylla med vitrinskåp och den var väl inget vidare. Skåpet var skevt med en del sprickor redan då jag köpte det. Men det visste jag ju om. Kvalitetsintrycket var väl sådär men deras möbler ärju billiga så man får väl kanske vad man betalar för.

Möblerna är antagligen gjorda av någon stackars underbetald snickare i bortre asien i något udda träslag, därav priset. :(

#3

Postad 10 november 2008 - 13:17

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Tack för synpunkterna! Någon fler som har erfarenheter att dela med sig av?

#4

Postad 12 november 2008 - 09:37

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
Man brukar väl stryka kvistar med shellack under det vita, just för att kvistarna inte ska "kåda igenom"?
Om dom gör det ändå, så är det nog en rätt slarvig historia. Jag har ingen direkt erfarenhet av andra möbler i vitt med kvistar under heller, så det är rent allmänt det jag nämner. Dörrar etc.

#5

Postad 09 december 2010 - 13:03

KlasseB
  • KlasseB
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
För att uppdatera följande svar på Möbelgrossen !

Beställde en köksskänk från Möbelgrossen i Augusti i år. Fick den levererad i slutet av Ocktober. När jag tog av embalaget som var intackt upptäckte jag till min besvikelse att hela möblen hade kraftiga sprickor i trät som gjorde att hela möbeln haverera. Ringde Möbelgrossen som bad mig skicka bilder. Fick snabbt svar att dessa var orsakade av transportskada, trots att embalaget var intackt och att inga slagmärken fanns någon stans på möblen. Kommer att skicka ärendet omgående till ARN = Allmänna reklammationsnämden för bedömning. Avråder alla från att köpa från denna skuttfirma som INTE bryr sig om kunden. Det är töm och glöm som gäller....

Betalar hellre de dubbla en att utsättas för möjligheten att bli blåst !!!
Med andra ord jag avråder alla från att" INTE " köpa från MÖBELGROSSEN!!!!

se följande länkar: http://www.fairshopp...nions/view/9313, http://www.familjeli.../m56051139.html

Mvh / Klasse

Bifogad fil(er)



#6

Postad 10 december 2010 - 20:41

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
******** det var ju ingen liten skada. Låter ju helt otroligt att du inte skulle se det på emballaget om det skickades helt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.