Micca 04 augusti 2012 - 15:44 skrev:
Finns det någon mediaspelare som klarar 3D.iso MED menyer?
Edit: efter lite mer letande verkar det som att det inte finns. Inga spelare som verkar ha BD licens för menyer.
Ber om ursäkt för att jag drar upp en äldre tråd, men jag vill bara påpeka för intresserade att det faktiskt finns "mediaspelare" som spelar upp 3D BD.iso filer med menyer :-)
Köpte mig en:
nyligen eftersom det är en av de få blu-ray spelarna som inte har cinavia - tydligen var det en av de sista modellerna som fick licens innan cinavia blev obligatoriskt.
Förutom att det är en 3D Blu-ray spelare som går att köra regionsfritt med ett simpelt fjärrkontroll-trick och saknar cinavia så klarar den BD.iso med fulla menyer via usb - både vanlig blu-ray och 3D.
Den klarar dock inte att köra via nätverk - endast via lokal usb. Via nätverk finns endast dlna och det fungerar inte bra alls.
Den har stöd för externa hårddiskar med filsystemen Ext3 och NTFS vilket är en förutsättning för att köra stora ISO-filer.
Den här spelaren har funnits i svenska affärer i ca 1 år, men tråden om spelaren här på minhembio:
http://www.minhembio...howtopic=291933
...handlar mest om diverse uppspelningsproblem från skiva.
Tydligen har även en del modeller från oppo (annan prisklass) samma funktion: att de klarar 3D BD.iso från usb med menyer, men där har det tydligen kommit nya firmware uppdateringar som tar bort det stödet och inför cinavia (gäller att inte uppdatera)
Ville mest tipsa för intresserade