Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Handkontroll till PC spel

11 svar i tråden
Saitek P2900 (PC) (Handkontroller) 0 7,5 (2) Inga priser

Skickat 19 februari 2012 - 12:25

Jag har en handkontroll till PC som är en Saitek P2900.

Det är inte bara till att starta spelet och spela. Det är en massa inställningar man måste göra innan man kan börja använda det. Det gäller alla spel.

Finns det någon handkontroll som är som till PS3 eller Xbox att vilket spel som man än spelar så fungera kontrollen.

Eller är det så men PC att varje kontroll måste genomgå en inställning förre varje spel?

Skickat 19 februari 2012 - 12:38

Dyrlösning är att köra med Xbox 360 kontrollern. konsolportarna till PC använder den som mall allt som oftast så den brukar bara fungera helt enkelt utan att behöva mappa om. Mappa om går på en halv minut så inte speciellt jobbigt iof.

Gillar 360 kontrollern dock. Känns som man får lite vad man betalar för :)

Skickat 19 februari 2012 - 12:56

jag använder min trådlösa 360 handkontroll. funkar fint för det mesta. inte alla spel som har stöd för den dock

Skickat 19 februari 2012 - 15:46

• zxcv
  • Forumräv

• 642 inlägg
Använd den här emulatorn så behöver du inte köpa ngn ny kontroll, lurar spelet att det är en 360-dosa man har så alla knappar blir placerade på rätt ställe.
http://code.google.c.../downloads/list
Använt det till Arkham City och Super Meat Boy med en gammal Logitech-kontroll och fungerar utmärkt.

Ladda ner filen som heter "x360ce.App". Sen extraherar man bara exe-filen till spelmappen, svarar ja på ngn fråga och trycker sedan på "save".

Skickat 19 februari 2012 - 22:49

Visa inläggzxcv 19 februari 2012 - 15:46 skrev:

Använd den här emulatorn så behöver du inte köpa ngn ny kontroll, lurar spelet att det är en 360-dosa man har så alla knappar blir placerade på rätt ställe.
http://code.google.c.../downloads/list
Använt det till Arkham City och Super Meat Boy med en gammal Logitech-kontroll och fungerar utmärkt.

Ladda ner filen som heter "x360ce.App". Sen extraherar man bara exe-filen till spelmappen, svarar ja på ngn fråga och trycker sedan på "save".

Det här ska jag prova.

tack

Skickat 20 februari 2012 - 17:44

• zxcv
  • Forumräv

• 642 inlägg
Låter bra.

Hoppas det fungerar lika felfritt för dig som det gjort för mig.

Skickat 21 februari 2012 - 20:04

Jag har nu provat att installera x360ce.App i spelets rotkatalog. Men jag får upp direkt det här Emulatorn har slutat att fungera och sen händer ingenting. Kanske fel katalog? Ska jag ha kontrollen pluggad?

Skickat 21 februari 2012 - 21:30

• zxcv
  • Forumräv

• 642 inlägg

Visa inläggklauzer 21 februari 2012 - 20:04 skrev:

Jag har nu provat att installera x360ce.App i spelets rotkatalog. Men jag får upp direkt det här Emulatorn har slutat att fungera och sen händer ingenting. Kanske fel katalog? Ska jag ha kontrollen pluggad?
Aldrig fått det felmeddelandet du beskriver.

Hittade en tråd på deras hemsida där de diskuterar problemet
http://code.google.c...s/detail?id=236
Någon verkar ha kommit på en lösning längre ner i den tråden

Bara att googla på x360ce och "stopped working" inom citationstecken så får du upp en hel del andra träffar också om du inte hittar din lösning i den tråden.

Har du drivrutinerna till padden installerade? Det kan göra skillnad.

Kontrollen ska vara inkopplad, x360ce ska läggas i samma mapp som spelets exe-fil. Endel spel lägger inte exe-filen i första mappen utan lägger den i någon undermapp.

Sen när jag dubbelklickar på x360ce.exe säger programmet x360ce.ini was not found, create that file, bara svara Yes
Sen frågar den samma sak om xinput 1_3.dll, svara Yes

Efter det kommer det upp "New device detected" och där väljer jag "search automatically for settings" "search the internet"

Sen trycker jag Save och så är kontrollen inställd.

Skickat 22 februari 2012 - 19:37

Jag har nu fixat det. Jag har uppdaterat DirectX. I rutan för kontroller inställningar verkar allt se bra ut.
Men i spelet fungerar det inte.

Är det något man ska behöva ställa in i programmet?
Jag förstår att programmet ska stängas ner när spelet startas, eller gör jag fel?

Skickat 22 februari 2012 - 20:43

• zxcv
  • Forumräv

• 642 inlägg
Skumt...

För Super Meat Boy var jag tvungen att döpa om en av filerna som programmet skapade. Så här skrev en kille på Steamforumet:

Citat

I'm using a Saturn USB pad! You just need that emulator. Look for x360ce.exe

The only thing you have to do after setting it up is rename xinput1_3.dll to xinput9_1_0.dll
Nu vet jag inte om det här fungerar på andra spel men alltid något.

Vilket spel är det du försöker använda emulatorn i? Har du installerat drivisar till gamepaden?

Prova med något annat spel och se om emulatorn fungerar i det.

Skickat 23 februari 2012 - 08:07

Uppskattar verkligen din hjälp zxcv.

Jag har kopplat in paden och automatiska inställningar blev lyckade (så stod det i alla fall).

Spelet jag provade på var Crysis 2. Jag får försöka and ändra namnet eller prova ett annat spel.

Men det är inga inställningar i programmet som ska göras? Där finns tex. flera olika padar att välja på.

Skickat 23 februari 2012 - 09:04

• zxcv
  • Forumräv

• 642 inlägg
Ingen orsak, trist bara att det inte vill fungera.

Det enda jag har behövt göra i spelen efter att den har hittat de automatiska inställningarna är att trycka på save, stänga ner emulatorn, sen har det fungerat. Allt jag har tyvärr...

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Dressade PB13-Ultra
    cbjorkman
    2013-06-19 12:48:04
  • Krigrik
    2013-06-19 11:40:19
  • Krigrik
    2013-06-19 11:34:02
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.