Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1501 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 26 januari 2011 - 19:46

Unregistered04095c57
  • Unregistered04095c57
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
jepp, tyvärr bara DVD och inte Blu ray

#202

Postad 26 januari 2011 - 20:30

Unregistered20c9dc04
  • Unregistered20c9dc04
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tack för länken, brände nyss en skiva och det funkar. Testade 4st Reg1 DVD.

Jag har testat Analogt och HDMI och basen finns knappt via analogt, nån fler som uppmärksammat detta?

#203

Postad 26 januari 2011 - 20:48

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Jag har testat Analogt och HDMI och basen finns knappt via analogt, nån fler som uppmärksammat detta?

Har du testat med att höja basen med 10db, som man bör göra om man kör analogt. Antingen i förstärkaren, om det går, eller direkt på subben. Det gäller många (alla?) dvd- och blu-ray-spelare. Se mer info i detta inlägg på AVSForum: http://www.avsforum....;postcount=3511

#204

Postad 26 januari 2011 - 21:16

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Ny bra recension test

#205

Postad 27 januari 2011 - 04:31

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att "Superdisk" funkar till BDP-93 US också - nu spelar den både region 1 och 2 (tidigare bara 1).

#206

Postad 27 januari 2011 - 08:31

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vad händer vid FW uppdatering undrar man, att "patchen" försvinner är ju nästan 100%, frågan är om den går att lägga in igen.
Som det ser ut nu så är jag egentligen bara i behov av reg.fri på DVD men har man reda beställt ett chip så kan man ju lika gärna plugga in det.

#207

Postad 27 januari 2011 - 23:28

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Har också funderat på detta, men med tanke på att patchen funkat sedan firmware på 83an och fortfarande funkar verkar det ju inte som Oppo bryr sig om att det går att göra.

Tänker själv köpa chippet senare som det ser ut, och i värsta fall får jag väl köra reg 2/B i PS3an istället, även om tanken med Oppon var att bara behöva använda en spelare.

#208

Postad 28 januari 2011 - 08:22

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Vad händer vid FW uppdatering undrar man, att "patchen" försvinner är ju nästan 100%, frågan är om den går att lägga in igen.

Som du säger, patchen försvinner men det är bara att köra filen igen så funkar det.

#209

Postad 28 januari 2011 - 10:40

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Läste på ett annat forum att Oppo sagt att de undersöker möjligheten till bättre/snyggare undertexter vid uppspelaning genom nätverk/usb/hårddisk men de lät inte så positiva. Kan inte förstå varför en sån liten grej skulle vara så svår att fixa då jag antar att andra mediaspelare har bra tex tvix/popcorn. (ja jag vet att spelaren INTE egentligen är en mediaspelare) Originalet är inte kul att titta på så detta ligger högt på min önskelista tillsammans med korrekt mkv 23.976 stöd inkl hdljud.

Redigerat av wesslan, 28 januari 2011 - 10:41.


#210

Postad 28 januari 2011 - 19:34

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Fick min spelare idag och nöjd än så länge, kört lite från dator i nätverket och på nån fil missades ljud och nån bild.
Konverterat några dvd filmer genom makemkv och lagt på hårddisk anluten till denna http://www.avm.de/en..._7390/index.php inga problem att spela upp genom nätverkskabeln.
/M


Har du möjlighet att testa konvertera Blu-ray med Makemvkv?

#211

Postad 28 januari 2011 - 19:37

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Mkv med hdljud fungerar dåligt för tillfället har jag hört om det är det du tänkte på med blu-ray rip med makemkv.

#212

Postad 28 januari 2011 - 21:11

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Hur gör ni för att dela ut era nätverk och få tillgång till dem i era BDP-93:or, jag hittar mina datorer men får inte tillgång till någonting på dem.

Redigerat av jonathan_forslund, 28 januari 2011 - 21:12.


#213

Postad 29 januari 2011 - 00:12

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Hur gör ni för att dela ut era nätverk och få tillgång till dem i era BDP-93:or, jag hittar mina datorer men får inte tillgång till någonting på dem.

Du måste ha en DLNA-server (programvara) igång. Googla på DLNA och kolla in BDP-93 UPnP/DLNA Media Streaming FAQ.

#214

Postad 29 januari 2011 - 01:13

Unregistered20c9dc04
  • Unregistered20c9dc04
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har testat en massa servrar sen jag fick min 93a, och alla har en massa brister som jag inte orkar gå in på.
Men nu verkar jag ha fått till PS3 media server att funka riktigt bra, den hittar mina flac och alla filmer. Har gjort en .conf fil som funkar.

oppo.conf

# ps3mediaserver renderer profile for Oppo BDP-93
# Refer to PS3.conf for help

RendererName=BDP - 93
RendererIcon=pch.png
# UserAgentSearch=OPPO PLAYER
UserAgentSearch=IPI/1.0 UPnP/1.0 DLNADOC/1.50
Video=true
Audio=true
Image=true
SeekByTime=false
TranscodeVideo=MPEGAC3
TranscodeAudio=pcm
DefaultVBVBufSize=true
MuxH264ToMpegTS=true
MuxDTSToMpeg=true
WrapDTSIntoPCM=false
MuxLPCMToMpeg=false
MaxVideoBitrateMbps=0
MaxVideoWidth=0
MaxVideoHeight=0
H264Level41Limited=false
TranscodeExtensions=iso,vob
StreamExtensions= gif,jpg,png,aac,m4a,mp3,pcm,wav,wma,avi,mkv,mp4,m2ts,ts,wmv,flac,m2t

Redigerat av Unregistered20c9dc04, 29 januari 2011 - 01:14.


#215

Postad 29 januari 2011 - 01:40

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Ser ut som dina inställningar gör mycket onödiga transcode men kan ha fel då jag inte är bra på PMS. Problemet med den mjukvaran är att den är optimerad för PS3 som inte klarar många filformat alls medans 93an kan spela 99% av dem själv utan att röra originalet.

#216

Postad 30 januari 2011 - 10:56

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Har själv testat PSM lite mer nu och kan inte få oppon att spela upp mkv utan att transcoda först som jag vill slippa. Tips? Prövade med denna conf baserat på din Macallan som jag ändrade lite i:

# ps3mediaserver renderer profile for Oppo BDP-93
# Refer to PS3.conf for help

RendererName=BDP - 93
RendererIcon=pch.png
# UserAgentSearch=OPPO PLAYER
UserAgentSearch=IPI/1.0 UPnP/1.0 DLNADOC/1.50
Video=true
Audio=true
Image=true
SeekByTime=false
notranscode=mkv,avi,mp3,mp4,m2ts,ts,aac,flac,m2t,pcm
TranscodeVideo=MPEGAC3 (betyder denna att allt kodas om till mpeg med ac3 och kan jag isåfall ta bort den?)
TranscodeAudio=pcm (vad skriver man här om man inte vill att ljudet ska röras, false? Vill ha bitstreaming)
DefaultVBVBufSize=true
MuxH264ToMpegTS=false (här ändrade jag)
MuxDTSToMpeg=false (här ändrade jag)
WrapDTSIntoPCM=false
MuxLPCMToMpeg=false
MaxVideoBitrateMbps=0
MaxVideoWidth=0
MaxVideoHeight=0
H264Level41Limited=false
TranscodeExtensions=iso,vob
StreamExtensions= gif,jpg,png,aac,m4a,mp3,pcm,wav,wma,avi,mkv,mp4,m2ts,ts,wmv,flac,m2t

"notranscode" som jag hittade i ett annat forum lät som en bra sak då vi vill att spelaren själv tar hand om filerna. Men Oppo gnäller på att filerna inte stöds när jag vet att de gör det, vanliga mkv´s som funkat med annan server.

Verkar vara en knepigare server att ställa in rätt och enkelt från början, möjligen för att den är baserad på den usla uppspelningen som PS3 har medans wild media server funkade så gott som direkt på allt för mig (tyvärr är programmet inte gratis som PMS).

#217

Postad 30 januari 2011 - 13:05

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ts filer funkade bra men MKV fil med Mpeg 4 AVC och DD5.1 fick jag inte att funka.

Helt fantastisk att den spelar APE och FLAC, men hur kan de ha missat MP3?
Hoppas på WV också.

#218

Postad 31 januari 2011 - 10:51

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0
Det verkar vara många tekniska finesser med Oppo BDP-93, vet inte om jag klarar av att hantera den. Kanske onödig för mig som endast vill få bra bild till min projektor Panasonic PT-AE4000 och bra ljud. Funderar även på att köpa Onkyo TX-NR708 https://www.prisjakt...kt.php?e=628199 som reciver men det är kanske onödigt eftersom båda apparaterna har nätverksfunktioner. Tacksam för hjälp.

#219

Postad 31 januari 2011 - 15:50

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Oppo'n har en helt fantastisk Easy Setup, allt funkar klockrent direkt.

#220

Postad 31 januari 2011 - 17:59

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Nu fick EU sin nya beta fw länk ;)

Själv väntar jag nog på den färdiga då jag inte har några större problem med nuvarande.

#221

Postad 01 februari 2011 - 08:13

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Fick ett mail från supporten med den länken när jag frågade angående Mp3 stödet samt andra fil stöd. Förutom det som står i länken, så skrev de följande:

There will be more files supported in the future but i cannot tell you now what will be available, we are working to support as many legal file formats as possible.


Jag fick inget svar dock ifall det fanns en chans att få Spotify i burken.

#222

Postad 01 februari 2011 - 19:27

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

Har köpt min OPPO BDP-93 från http://www.oppo-bluray.co.uk/ och den spelar endast reg 2 DVD:er och ej reg 1 "out-of-the-box".

Jag har dock gjort följande.....
Ladda ner filen super_disk.iso från http://www.multi-reg...net/oppo_bdp-83 (ja den är för 83:an).
Bränn en CD av ISO-filen
Starta spelaren
Stoppa i disken, den laddas kort och spelare gör sedan en eject.

Jag la filen som den var på en Data-CDR...funkade inte??
Hilfe

EDIT: Nu funkade det...SBS, sorry.

Redigerat av Triggerhappy, 01 februari 2011 - 19:40.


#223

Postad 02 februari 2011 - 09:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Det gick så jäkla snabbt med Superdisk att jag inte trodde det skulle fungera. :unsure:

Man kan ju undra om det kommer någon custom FW till Oppo spelarna? När jag frågade om MP3 stödet så var svaret att Licenserna är lite olika i USA mot Europa så det är därför det inte är aktiverat (Han skrev enabled) så jag tolkar det som att stödet finns där redan men inte är aktiverat i mjukvaran.
I så fall kanske det finns fler saker som inte är aktiva i nuläget? Jag tänkte på Pioneer's gamla DVD-sepelare som i strot sett var identiska (DV-470 vs. DV-575), det var bara utgångar och hur mjukvaran var konfigurerad som skiljde, så en 575 mjukvara i 470 öppnade upp fler möjligheter.

#224

Postad 02 februari 2011 - 23:31

matåsov
  • matåsov
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Om man har denna spelare skulle man då kunna köpa en förstärkare med några år på nacken och låta oppon sköta diverse "avkodande" av ljud och bild? Va tror ni bra ide eller ställer det bara till det?

Skulle ju ge ekonomiskt utrymme att köpa en ljudmässigt bättre förstärkare.

#225

Postad 03 februari 2011 - 07:40

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Det dök upp en ny firmware (US) så jag installerade den utan problem. Tänkte sedan köra "Super Disk" igen, men fick för mig att testa utan ha gjort det - till min stora förvåning så fungerade det fortfarande att köra region 2.

Undrar vad det faktiskt är som den patchar?

#226

Postad 03 februari 2011 - 09:08

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Om man har denna spelare skulle man då kunna köpa en förstärkare med några år på nacken och låta oppon sköta diverse "avkodande" av ljud och bild? Va tror ni bra ide eller ställer det bara till det?

Skulle ju ge ekonomiskt utrymme att köpa en ljudmässigt bättre förstärkare.


Ja visst kan du koppla Oppon via antingen analoga 7.2 kablar till förstärkaren eller låta Oppo'n avkoda alla ljudformat och skicka PCM via HDMI. Allt beror på vilka förutsättningar förstärkaren har.

#227

Postad 04 februari 2011 - 10:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Är Internet funktionen inte igång på den europeiska?

#228

Postad 04 februari 2011 - 10:18

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Det dök upp en ny firmware (US) så jag installerade den utan problem. Tänkte sedan köra "Super Disk" igen, men fick för mig att testa utan ha gjort det - till min stora förvåning så fungerade det fortfarande att köra region 2.

Undrar vad det faktiskt är som den patchar?


Kan det vara så att regions inställningen ligger på en separat adress, skiljt från F.W.? Har aldrig varit med om det innan, men man vet ju aldrig.

När lanserades den senate beta F.W.? Till min förvåning låg den redan i spelaren.

#229

Postad 06 februari 2011 - 14:23

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Det dök upp en ny firmware (US) så jag installerade den utan problem. Tänkte sedan köra "Super Disk" igen, men fick för mig att testa utan ha gjort det - till min stora förvåning så fungerade det fortfarande att köra region 2.

Undrar vad det faktiskt är som den patchar?


Har du en US-spelare eller lyckades du lägga in US på en EU?

#230

Postad 06 februari 2011 - 20:27

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Jag har en US-spelare.

#231

Postad 07 februari 2011 - 13:19

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Fick ett tips från Oppo om man har filer som inte går att spela upp:
Man laddar ner Format Factory som kan omvandla filerna.

Har inte provat ännu men ska göra det med den filen jag hade problem med.

Lägger även med en PDF med vilka fomat som stöds:
Bifogad fil  OPPO_BDP_93EU_Media_File_Support.pdf   34,44K   54 Antal nerladdningar

#232

Postad 07 februari 2011 - 15:58

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Det där såg ut som varenda videoformat som jag skulle kunna rabbbla iaf. Lurigaste när det gäller att strömma material är att hitta en inställning i serverprogrammet där ingen omvandling alls sker men tror jag hittat. Ser bra ut iaf :D

Redigerat av wesslan, 07 februari 2011 - 16:17.


#233

Postad 07 februari 2011 - 16:18

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Såg nu att de har missat både FLAC och Ape, lite märkligt.

#234

Postad 07 februari 2011 - 16:19

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Är inte flac ett format precis som Dolby Digital och DTS för de olika formaten finns inte heller med. Antog att det var meningen.

#235

Postad 07 februari 2011 - 16:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kan den spela .AC3 och .DTS filer också ? Kan vara som du säger.

#236

Postad 09 februari 2011 - 00:04

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag blir snart tokig på det här :D Försöker få streaming från PCn att funka så att jag kan få uppspelning av .mkv och dylika format i 23.796Hz/24Hz samt finare subs. Kör jag vanligt, MKV decoding i Oppon så får jag först och främst inte 24Hz utan 60 (känd bug), samt subtitles ser ut som dvdfont från 90-talet. Däremot så fungerar det givetvis kanonfint att hoppa mellan kapitel.

Jag vill kunna hoppa i kapitel även när jag PC transcodar, precis som jag kunde med PMS till min PS3, då den körde Tsmuxer, eller Mencoder för subs.

Har meckat med WMS och där kan jag få igång detta, hjälpligt.. men texten blir tokstor och verkar inte gå att ändra hur jag än gör, samt när man skall hoppa i kapitel så hoppar spelaren först ur filmen, sen tillbaka till Home screen, sen in i filmen igen, till nästa kapitel. Inte direkt smidigt. Dessutom har spelaren några gånger hängt sig på loading 0% samt även hängt sig inne i browsern.

Jag skulle hellre köra PMS, men där får jag inte igång transcode från PC alls. Den spelar varken upp Tsmuxer eller Mencoder. Väljer jag Tsmuxer så laddar den, för att sen gå tbx till Homescreen och ladda nästa fil i listan. Väljer jag Mencoder så får jag upp "player can not play back this file format".

Vad gör jag för fel?

Redigerat av Drem, 09 februari 2011 - 00:05.


#237

Postad 09 februari 2011 - 07:51

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Kan den spela .AC3 och .DTS filer också ? Kan vara som du säger.


Som jag förstått det så har spelaren egna dekoders för alla dessa ljudformat eller så låter man förstärkaren ta hand om signalen, vilket som ska funka (PCM och bitstream)

#238

Postad 09 februari 2011 - 12:56

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Hmm nu verkar EU beta firmware blivit officiell (när?) men min spelare har inte gett någon påminnelse att ladda den som den ska göra?

Category: Latest Official Version
Main Version: BDP9xEU-38-0126

#239

Postad 09 februari 2011 - 13:08

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Hmm nu verkar EU beta firmware blivit officiell (när?) men min spelare har inte gett någon påminnelse att ladda den som den ska göra?

Kom nog idag, för jag kikade igår kväll och då var den fortfarande beta. Jag får se när jag kommer hem senare idag om min spelare säger någonting.

#240

Postad 09 februari 2011 - 13:22

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Kom nog idag, för jag kikade igår kväll och då var den fortfarande beta. Jag får se när jag kommer hem senare idag om min spelare säger någonting.


Ok ska testas när jag kommer hem. Andra trista "rykten" :) Looks like the region free kits from Denmark will be delayed for another few weeks. According to an Australian distributor, the Danes are waiting on a part from China.
Hate to be the bearer of bad news, but if you're expecting your kit to ship on the 9th you might be out of luck.

Hmm deras egna sida säger bara: Please note: this item is in backorder. If you order now, expect shipping in 2 weeks. Betyder det att de fick ett lager som är uppbokat och snart skickas ut eller att de inte fått nånting?

Redigerat av wesslan, 09 februari 2011 - 13:25.


#241

Postad 09 februari 2011 - 13:44

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Hmm deras egna sida säger bara: Please note: this item is in backorder. If you order now, expect shipping in 2 weeks. Betyder det att de fick ett lager som är uppbokat och snart skickas ut eller att de inte fått nånting?

Det stod "In stock" häromdagen.

#242

Postad 09 februari 2011 - 13:51

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Det stod "In stock" häromdagen.


Spännande! Har man riktigt tur kanske man får nåt på posten ändå snart då :) Är ju danmark så kan inte ta så lång tid.

#243

Postad 09 februari 2011 - 14:05

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Goda nyheter :) (för vissa). Från tillverkaren:

It does overall affect how fast we can ship out boards for end users. However, the first placed (pre-orders) are served first, and we have slowly started to ship out boards this week.
So most of our customers that ordered through www.bluraychip.dk will have the board within the next two weeks.

#244

Postad 10 februari 2011 - 16:31

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Hittat på Hifimagasinet. http://www.hifimagas...p?annonsID=4791

#245

Postad 10 februari 2011 - 16:49

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Det där såg ut som varenda videoformat som jag skulle kunna rabbbla iaf. Lurigaste när det gäller att strömma material är att hitta en inställning i serverprogrammet där ingen omvandling alls sker men tror jag hittat. Ser bra ut iaf B)


Kör du WMS hela tiden nu? Kör du med några specifika inställningar för Oppon nu?

#246

Postad 10 februari 2011 - 19:06

Abraham
  • Abraham
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Hej

Någon som hört om Nuforce modden till BDP-93, ska tydligen finnas ett kitt för ca 3 000kr. Var det stor skillnad på Nuforce modden till BPD-83, någon som vet (analogt då givetvis)?

Mvh
Tobbe

#247

Postad 10 februari 2011 - 21:14

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Kör du WMS hela tiden nu? Kör du med några specifika inställningar för Oppon nu?


Japp endast WMS. Inga specialinställningar än de vi pratat om tidigare. Låter Oppon ta hand om allt. Tyvärr får man leva med lite sämre undertexter då men har antagligen vant mig för tycker inte alls de är så fula som från början.

#248

Postad 11 februari 2011 - 19:20

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Nu har jag stött på min första fil som hackade över nätverket. En orörd m2ts fil från japansk blu-ray utgåva av Sky Captain and the World of Tomorrow. Jag tror möjligen att det kan vara att bitraten är så pass hög för ibland slog den upp mot 45+ men enligt specifikationerna så ska väl chippet stödja det men då kanske det är något med mediaspelarfunktionen som inte klarar av det.

MPEG-4 AVC Video, 31721 kbps, 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
Dolby TrueHD Audio, 2589 kbps, 5.1 / 48 kHz / 24-bit

#249

Postad 12 februari 2011 - 11:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har ny fått igång de filerna som jag hade problem med innan, troligenvar det inte fel p fiulen utan USB stickan jag använde. Den funkar nämligen inte alls längre.

Men jag upptäckte ett annat "problem". Kör jag bitstream ut via HDMI med dessa filer så blir ljudet lågt och distat. Ställer jag om Oppo'n till LPCM så är det klockrent. Är det fler som råkat ut för detta?

#250

Postad 12 februari 2011 - 11:46

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Mitt problem kan vara att mkv med trueHD spår verkar ha problem över nätverket så säkert det jag har på min fil också. En annan sa att 83an hade problem med 24-bitars ljud över dlna men vet inte om detta fortfarande gäller på 93an.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.