http://www.skattever...bc80002582.html
Fast det är väl bara de få dagarna pengarna är in och vänder på skattekontot....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vad köpte du för skatteåterbäringen?
Startad av
Chrissofsweden, jun 07 2012 23:41
74 svar i tråden
Skickat 10 juni 2012 - 17:03
Fast visst får man ränta på pengarna på skattekontot:
http://www.skattever...bc80002582.html Fast det är väl bara de få dagarna pengarna är in och vänder på skattekontot.... Skickat 11 juni 2012 - 21:30
Eftersom jag driver ett AB vid sidan om lär jag inte få mina pengar förrän i slutet av året Hm, troligtvis inget speciellt. Pengarna går in på ett vanligt sparkonto. Jag kommer ändå åka iväg till Alperna några under säsongen och förhoppningsvis blir det även Grekland nu till sommaren. Jag bryr mig inte så mkt om de här pengarna om jag ska vara helt ärlig. Resor gör jag med andra sparade pengar vilka redan finns på kontot. Men visst jag tackar inte nej till mina slantar som Staten fått låna av mig under ett års tid, utan att betala ränta. Tänk bara om det vore omvänt? Dvs att jag lånat pengar av staten? Då hade man nog inte kunnat vänta ett år på pengarna och räntan hade dessutom varit skyhög... G Det har var första året på länge då jag fick beskedet och pengarna på våren istället för i december. Skickat 12 juni 2012 - 00:03
Det tänker jag inte ha. Jag tänker ju dock försöka kunna ha ett liv även när jag blir äldre. Med tanke på att man kommer få ca 40% (om ens det) av sin lön i pension så måste man spara själv om man ska kunna leva gott även då Skickat 18 juni 2012 - 17:11
Eftersom jag driver ett AB vid sidan om lär jag inte få mina pengar förrän i slutet av året Hm, troligtvis inget speciellt. Pengarna går in på ett vanligt sparkonto. Jag kommer ändå åka iväg till Alperna några under säsongen och förhoppningsvis blir det även Grekland nu till sommaren. Jag bryr mig inte så mkt om de här pengarna om jag ska vara helt ärlig. Resor gör jag med andra sparade pengar vilka redan finns på kontot. Men visst jag tackar inte nej till mina slantar som Staten fått låna av mig under ett års tid, utan att betala ränta. Tänk bara om det vore omvänt? Dvs att jag lånat pengar av staten? Då hade man nog inte kunnat vänta ett år på pengarna och räntan hade dessutom varit skyhög... G 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
|