Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Seeker AI-70 *

432 svar i tråden
Seeker AI 70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 5 8 (4) Inga priser
Seeker AI-70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 22 8,75 (4) Inga priser

Skickat 11 januari 2005 - 02:22

Dioden är ju säkert lätt att koppla ur, bara man får tummen ur att ta ut den ur racket igen ;) . startupp tiden är det lite värre med och har mailat sendsound och frågat om det går att ta bort på något sätt, tyvärr inget svar än :)

Skickat 15 januari 2005 - 13:05

Vad tar den för format, har/tar den, PCM, MP3, DPL IIx, DTS Neo:6 osv?
Vore kul om nån som har den och testat kunde svara, så man vet.

Skickat 17 januari 2005 - 16:01

Står i valet och det berömda kvalet - lutar åt att köpa en Ai70 och möjligen importera Canton RC-L. Jag har fått någon kommentar på detta tidigare i annat forum vill jag minnas.

Tänkte dock att detta är rätt forum för att få fler synpunkter kring denna kombination????

Skickat 17 januari 2005 - 16:21

Burdus Jan 17 2005, 15:01 skrev:

Står i valet och det berömda kvalet - lutar åt att köpa en Ai70 och möjligen importera Canton RC-L. Jag har fått någon kommentar på detta tidigare i annat forum vill jag minnas.

Tänkte dock att detta är rätt forum för att få fler synpunkter kring denna kombination????
Varför inte Seeker ai-70 och ett par Swan diva 6.1?
Bra priser på svanarna med Tim audio gruppköpet

Skickat 17 januari 2005 - 16:23

jodå - jag har allt ögonen på dem med, men de känns lite mer som oprövade kort?

Skickat 17 januari 2005 - 16:27

Burdus Jan 17 2005, 15:23 skrev:

jodå - jag har allt ögonen på dem med, men de känns lite mer som oprövade kort?
Jo men de är ju också gamla testvinnare, samtidigt kostar ju de betydligt mindre

Skickat 17 januari 2005 - 16:37

Nja, jag tänkte på RC-L från Tyskland för dryga 700 euro...

Testvinnare? Var? Har inte hittat några recensioner!

Det här inlägget har ändrats av Burdus 17 januari 2005 - 16:38

Skickat 19 januari 2005 - 09:15

Ska köpa en Seeker, hade jag tänkt mig. Undrar bara om någon av dom har hörlursutgång som jag vill ha. Det verkar på bilderna som om AI-50 och AI-60 har detta, men inte AI-70. Stämmer detta? Måste få veta idag, annars måste jag väl maila någon av kineserna och fråga....

Tack på förhand

Skickat 19 januari 2005 - 09:45

Den har inte det vad jag sett, men jag kan ha fel.

Skickat 19 januari 2005 - 11:17

Anledningen till att jag tror att AI-50 och AI-60 har hörlursutgång är bilderna på sid 1 på samma tråd. Någon som kan bekräfta?

Skickat 19 januari 2005 - 11:31

Jag är rätt säker på att det inte finns någon på AI-70n

Skickat 19 januari 2005 - 13:18

Tack nixda1, då vet jag det. Då behöver jag bara bekräfta att det finns på AI-60n (alternativt AI-50). Annars finns det ingen mening för mig att inte välja AI-70 istället.

Det här inlägget har ändrats av zansibal 19 januari 2005 - 13:19

Skickat 19 januari 2005 - 19:20

Finns ej något hörlursuttag på AI-50

Skickat 20 januari 2005 - 20:06

Hello, i'm french and i have bought the seeker ai-70 recently.
Thanks your for your photos because it was the only on the web

I received it, and now i add my own photos to this topic :(

http://nickopok.free.fr/

The seeker works great, all good except pre-out :
They are fixed output, always at top volume, so you must add a preamp :) before power amplifier

Postad bild

Skickat 20 januari 2005 - 20:19

Welcome to prisjakt Nicko500! Nice picture :)

Skickat 20 januari 2005 - 20:31

Someone have a seeker ?

Skickat 22 januari 2005 - 00:12

Angående hörlursuttag på AI70 - är det vanligt att det inte finns sådana på förstärkare av denna kalibern? Vad gör man då (MÅSTE ha det) - separat hörlursförstärkare antar jag - kan man koppla in en sådan till alla förstärkare och framförallt - funkar det till AI70.

Har ni tips på någon bra hörlursförstärkare som inte kostar skjortan, har ingen lust att lägga lika mycket som på förstärkaren direkt :)

Skickat 22 januari 2005 - 01:26

Nicko500: Soon im having one :)

Burdus: VAL E10 ... 100$

Enough OT now... back to topic

edit: Resized your pictures Nicko ... awesome pics on an awesome machine!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Det här inlägget har ändrats av Martin.M 22 januari 2005 - 03:18

Skickat 23 januari 2005 - 20:51

Fina bilder :unsure:
Jag kommer eventuellt att sälja min till förmån för något annat "dyrt", skall dock få bekräftat att mitt nästa objekt går att få fram B) . Tar emot lite eftersom denna best verkligen är helt underbar, men förhoppningsvis är även nästa pryl det och lite till. B)

Skickat 23 januari 2005 - 21:31

mr huhta Jan 23 2005, 20:51 skrev:

Fina bilder :D
Jag kommer eventuellt att sälja min till förmån för något annat "dyrt", skall dock få bekräftat att mitt nästa objekt går att få fram :D . Tar emot lite eftersom denna best verkligen är helt underbar, men förhoppningsvis är även nästa pryl det och lite till. :D
Nice, har själv köpt en seeker, om den håller måttet så testar
jag nog en Jungon 1000C MUMMA :D B)
Behåller min Yamaha så jag kan göra ett A-b test.

Skickat 23 januari 2005 - 21:52

Seeker's logotyp ser precis ut som Pioneer's... :D
Fast mycket snyggare!
Annars så kliar det i fingrarna (vill ha!) men vart i hela friden skulle den få plats..?

Skickat 24 januari 2005 - 14:56

Kommer förmodligen att äga en AI-70 snart :D .

Nu har jag en fråga som kanske inte hör hemma just här....men:

Eventuellt så skulle jag vilja koppla in 8 ohms högtalare till front och center, och 4 ohms till surrarna.

Är det något som skulle kunna ställa till prolem? Inte för att jag tror att det skulle vara skadligt på något sätt, men kan det bli någon typ av obalans i systemet :D

Någon som är insatt i det hela eller har erfarenheter?

Skickat 24 januari 2005 - 17:05

Jag har erfarenheter :P både vad gäller din fråga och mycket annat ;) :blink: .
Sorry back to topic. Det kommer inte att skapa några problem.

Skickat 25 januari 2005 - 20:35

bipolar transistors of Seeker :

Transistors Toshiba 2SA1943 et 2SC5200

http://www.ampslab.com/PDF/2sa1943.pdf

http://www.ampslab.com/PDF/2sc5200.pdf

:)

Skickat 25 januari 2005 - 22:48

Que :) Jag som inte är så inne på just komponentnivå. Vad säger detta oss, är det bra eller dåliga prylar?

Skickat 09 februari 2005 - 13:23

Vad jobbigt, hittar den här tråden och blir grymt intresserad. Men så ser jag att kina beställningen är avslutat?

Kan man ta hem en sån här själv måntro? Mycket dyrare?

Och ja! som vanligt, hur skulle ni tro att den här passar med B&Ws 300 serie?

Skickat 09 februari 2005 - 13:29

Japp du kan ta hem en själv och JA det blir dyrare ;) , MEN den är värd det och den ÄR ruskigt bra :wub:
Hur den passar med B&W vet jag fatiskt inte.

Det här inlägget har ändrats av mr huhta 09 februari 2005 - 13:30

Skickat 09 februari 2005 - 13:34

Hrm...
Vad kan det röra sig om, några tusen i frakt? Så kan det bli kanske 1kkr dyrare? Men å andra sidan kanske man får hem den snabbare...hehe

Måste bara säga att den ser så gryyym ut. Är rattarna lika sköna som de ser ut?

Om ni MÅSTE säga något negativt om seekern, vad skulle det bli?

Skickat 09 februari 2005 - 14:02

Tycker den är lite hård i registret. Samt hörs fläkten i bland när man spelar högt

Skickat 09 februari 2005 - 14:05

då ska man alltså inte matcha den med ergo rc-l?

Skickat 09 februari 2005 - 14:23

Jag har inte upplevt något av de två som Nixda1 tar upp. Dock så är de 10s reklam vid uppstarten väldigt störande och det blå skenet. Samt att den snygga fjärren inte är så användbar, den är mest bara snygg inget annat ;) . Har använt den ett fåtal gånger.
Rattarna har en "oljedämpad" känsla och är lagom tunga att vrida :wub:

Det här inlägget har ändrats av mr huhta 09 februari 2005 - 14:24

Skickat 09 februari 2005 - 14:24

undrar hur den står sig i fin lir mot min marantz sr 7500

den lär säkert spöa den i kraft, men frågan är hur den står sig i hifi sammanhang?

Skickat 13 februari 2005 - 23:46

Då var denna tråden * Officiell tråd * för Seeker AI-70

Detta har inget att göra med att jag själv får hem en om ett par dagar ;) Postad bild

Det här inlägget har ändrats av Martin.M 13 februari 2005 - 23:47

Skickat 15 februari 2005 - 13:05

Nu när alla beställt kan jag säga vad jag tycker om den.

Ljudet är jag mycket nöjd med, det spelar med bra djup samt kontroll.

Nackdelar jag märkt:
* Ljudtapp vid digital signal, vet inte om det endast är på min men vid vissa filmer, ex Chronicles of Riddick när det är tyst i filmen är det helt tyst i högtalarna, det varkar som att den klipper av ljudet, det hörs inget brus. Efter ett tag kommer den igång och då mitt i en mening, det är störande. Jag tror det är så med alla.
* Fläkten hörs väldigt hört när man spelar vissa skivor. Ex Sophie Zelmani, då hörs det rätt mycket. Lugn musik med tryck.
* Tycker ej om att den går i Standbyläge heller.

Skickat 15 februari 2005 - 14:12

...jag har inte kunnat testa min Seeker ännu, men tycker kanske att den brummar lite svagt alltså från själva burken, vilket kräver lite "tillvänjning" förmodar jag. Undrar hur den kommer att låta när jag fått koppla upp mina Swan:ar mot den och drar på? Jag hoppas inte vi pratar liten turboprop här... :D :D :lol:

Skickat 15 februari 2005 - 14:44

Burdus jag håller med dig, det låter lite lite svagt från burken, som att den matar ström hela tiden..

Störande när jag ska sova.

Skickat 15 februari 2005 - 16:28

Hade själv problem med brum, för mig så var det trafona som satte skyddsplåten runtom i gungning.
Jag stagade upp den så nu märker jag knapp något brum.

Min uppfattning om Seekern är att kvaliteten är urusel!
gängpaj lite överallt mm.

//Rickard

Skickat 15 februari 2005 - 16:38

Aha - kan vara värt att titta på kanske då...

Kalenen - gängpaj, vad menas? Har du haft upp den och är tekniskt lagd (som inte jag är) - är det fler saker i burken som ligger bakom att du tycker kvaliteten är "urusel"? Lödningar, komponenter etc?

Jag hoppas det inte är ljudkvaliteten som ligger bakom ditt utlåtande :-S

Någon av övriga nytillkomna Seekerägare som har hunnit göra en första provlyssning? Åsikter?

Skickat 16 februari 2005 - 08:53

Jaha, då har man beställt en Seeker AI-70 då, efter att ha läst många positiva omdömmen. Knappt så har bläcket torkat på beställningen så kommer det mindre smickrande omdömmen om denna pryl :) .

Några av sakerna som påpekas borde ju vara enkla att fixa, byta fläktar och uppstagning av skyddsplåt (som kalenen nämnde).

Det som oroar mig dock är det här med ljudtapp vid digital signal, är det fler som känner igen detta problem?

Uttalandet om urusel kvalitet känns ju heller inte så bra :rolleyes: .
Gäller det allt i Seekern? Utvändig och invändig mekanik? Elektroniken, lödningar mm?

Kalenen: Är du fortfarande lika nöjd med ljudet som du var i oktober, eller överskuggar bristerna i kvalitet även detta?

Vad tycker ni andra om ljudet??

Det här inlägget har ändrats av degis 16 februari 2005 - 10:23

Skickat 16 februari 2005 - 10:30

Att ni vågar köpa kina-hifi, det skulle jag aldrig våga själv. Vad gör ni om grejorna går sönder? Skickar ni tillbaka dem till Kina då eller? Vem står i så fall för frakten? Eller går de att laga här hemma?

Skickat 16 februari 2005 - 11:52

Detta med att tappa ljudet vid lugna partier av filmen gjorde inte seekern för mig en enda gång :rolleyes: , dock hände det med Vincenten. Samma med fläkten och brummet. Hörde aldrig något ifrån själva apparaten :). Antagligen så har jag väldigt högt störljud/allmänljud hemma :D .
Degis: Oroa dig inte ;) Vänta med att bilda dig en uppfattning tills du har en hemma själv ;)

Skickat 16 februari 2005 - 14:29

Degis - Du bör ju se det som en nyanserad diskussion - bättre det än 300 personer som höjer sina nyinförskaffade saker till skyarna. Även om jag inte har haft möjlighet att testa min Seeker annat än med mina gamla Carlssonhögtalare, så har jag definitivt inget negativt att säga om ljudet, jag tycker dessutom att den ger ett minst sagt mycket gediget intryck vid handhavande.

Det som "störde" lite var kanske det lilla surret och måhända bävar jag lite för hur den skall låta när jag krämar ur lite mer ur den i 5.1. Jag vill än så länge inte ge intrycket av att vara missnöjd, längtar snarare till lite stresstest av den när mina Swan-högtalare dyker upp i Kinaköp 2. :)

Audiovector - alternativet med den budget jag har hade varit någon annan mainstream "madeinchina-med japansktmärkepåfronten" förstärkare för 5-6000:- och en uppsättning Prosonhögtalare. Det hade varit tryggt och säkert inte helt fel heller. Suget att trampa lite nya stigar/överraskningsmomentum tog dock överhanden - jämför att köpa en 5 år halvslö Volvo kontra en ny bil av uddamärke med en sexa och en del lull lull...

(...och JA - jag ägde Skoda Octavia när folk pekade finger och skrattade åt mig, nästan på samma sätt som en del gjorde när jag köpte Citroën (C5) för några år sedan :rolleyes: )

Det här inlägget har ändrats av Burdus 16 februari 2005 - 14:43

Skickat 16 februari 2005 - 15:52

Ljudkvaliteten har jag inget ont att säga om.
Nja, lödningar har jag ej studerat ej kompnenter heller, har inte förstått det roliga
att jämföra komponenter hit o dit :) Jag lyssnar istället.
Vad jag menar mer med dålig kvalitet är att passformen på delar till Seekern håller dålig kvalitet.

//Rickard

-EDIT-

Till en början tyckte jag Seekern verkade hålla bra kvalitet, ända
tills jag började skruva isär den.
Men utåt sett så ser den gedigen ut så länge man inte synar den väldigt noga.

Burdus Feb 15 2005, 15:38 skrev:

Aha - kan vara värt att titta på kanske då...

Kalenen - gängpaj, vad menas? Har du haft upp den och är tekniskt lagd (som inte jag är) - är det fler saker i burken som ligger bakom att du tycker kvaliteten är "urusel"? Lödningar, komponenter etc?

Jag hoppas det inte är ljudkvaliteten som ligger bakom ditt utlåtande :-S

Någon av övriga nytillkomna Seekerägare som har hunnit göra en första provlyssning? Åsikter?

<{POST_SNAPBACK}>

Det här inlägget har ändrats av kalenen 16 februari 2005 - 15:58

Skickat 16 februari 2005 - 16:00

En sak som slog mig med Seekern - utan att ha ens bläddrat igenom alla inställningsmöjligheter och bara ha kopplat i högtalarna och hängt på DVD via coax, så tycker jag man måste hålla relativt ganska hög volym på Seekerns skala för normalhög lyssningsvolym. Jag ligger på 40-50/100 och då är det inte jättehög volym på något sätt, kan det bero på högtalarna? Med min gamla 70-tals Marantz låg jag säker på 25-30% på potten för samma volym.

Jag vet att det är svårt att jämföra sådant här, men ändå - kanske är jag som stått framför Marshallstacken i replokalen för mycket och ådragit mig hörselskador :)

Det här inlägget har ändrats av Burdus 16 februari 2005 - 16:03

Skickat 16 februari 2005 - 18:16

Citat

Nu när alla beställt kan jag säga vad jag tycker om den.

Jaha :) och vad var meningen med att vänta???

Skickat 16 februari 2005 - 18:21

Ja ska bli kul och se om man får måndagsex som vissa verkar ha fått
eller en suverän maskin som de flesta fått.. både här och på andra forum :)

Skickat 16 februari 2005 - 18:48

Min kommer att vara helt fantastisk :) :rolleyes:

Skickat 16 februari 2005 - 19:43

Martin M - skulle vara kul att läsa andras synpunkter kring sina AI70:or - har du länk(-ar) till andra forum där detta diskuteras?

Det är så personligt det där med vad man stör sig på och inte, själv tycker jag inte det blå ljuset stör mig ett dugg, jag tycker också den är ganska snygg till skillnad mot vad en del andra sagt, det lilla lilla surrandet går förmodligen att åtgärda. Däremot är det idiotiskt att den går i standby-läge av sig själv efter några minuter - speciellt med tanke på att det tar 10sek att boota om den :)

Hmm - måste gå förhoppningsvis gå att komma förbi sistnämnda med något apgrepp el dyl.

Skickat 16 februari 2005 - 19:51

Det tror jag också att din kommer att vara :D
Burdus: Ja visst är den 10s "booten" irriterande. Jag maialde sendsound om den och frågade ifalld et finns nån service meny eller liknande, så man kan stänga den. Tyvärr har jag inte fått svar :rolleyes: . Så uppmanar ALLA att maila till sendsound, då kanske de lyssnar och ger ut något som kan lösa detta :) . De gör ju trots allt reklam för sin sida då skall ju den reklamen vara värd något ;)
Ang volym. När jag spelade "normalt" så låg jag på ca 30-35 och när jag spelade högt så var jag uppe på runt 45, 50-55 var extremt högt.

Skickat 16 februari 2005 - 20:21

Och jag ligger på Normal volym ca 50, dvd filmer 60-65.

Oerhört trögdrivet?

Kef XQ5

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.