Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#801

Postad 17 december 2013 - 13:33

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Spelade själv upp Source Code på min tv från dator får 3Mb/s och hur bra bild spm helst. Undrar varför det är sån stor skillnad från användare och användare ?


Inställningar, hårdvara, fast lina resp. wifi osv. I många fall är Viaplays stream helt ok. Men kombinationer där någon har fin fiber men dåligt inställd (dvs fabriksinställd router/wifi) med signal tex bara på ett av banden som ligger på kanal som störs av grannens wifi, med en mottagare med ej uppgraderad drivrutin med lite för klen gpu, mfl kombinationer (lägga till och dra bort varianter) så blir det olika som i sin tur streaming-leverantör får skulden för.

Nu tror jag kanske att det kan skilja en del mellan Netflix och Viaplay i ev. val av tex. tekniklösning. På digitalt.tv så finns ju nyhet om att Viaplay uppgraderar sin teknikplattform. Viaplay har ju på sätt och vis ett hårt tryck rakt av under de perioder då live sport sänds. Många kunder in som skall se exakt samma NHL-match under samma tid.

#802

Postad 29 december 2013 - 16:41

Peckham
  • Peckham
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med Viaplay på Xbox just nu? (någon får gärna kolla)

Får det inte att fungera, Felkod 9000!

Redigerat av Peckham, 29 december 2013 - 16:41.


#803

Postad 10 januari 2014 - 11:19

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Det är flera som tagit upp bristfällig bildkvalitet, hackande och pixligt i Viaplays streams. Jag har själv aldrig upplevt detta, men nu såg jag det själv.

Jag har alltid tittat på Viaplay via XBOX 360 fast lina till router med ca 12 mbit in (ADSL) - funkar absolut klockrent i alla lägen hittills för mig. Jag testade dock att köra Viaplay via min Samsung Smart TV app nu när denna nyligen fått HD-utbdud. Det var just pixligt, hackande och suddigt i SD som HD av och till. Även här fast lina till samma router och 12 mbit in.

Med detta enkla exempel så kan Viaplayströmmen vara ok för en motagarplattform medan en annan inte alls klarar av det, trots att streamen är densamma. Hårdvara, drivrutiner, systemplattform och utformningen av Viaplays app varierar.

Jag kommer att se felfritt på Viaplay genom XBOX 360 framåt (kräver ju dock Gold membership på XBOX Live) tills det ljusnat för Viaplays Sammy-app. Den Viaplay-appen på Samsungs plattform är inte OK som mottagare, gör om gör rätt.

Redigerat av kenta2, 10 januari 2014 - 11:19.


#804

Postad 10 januari 2014 - 14:36

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Det är flera som tagit upp bristfällig bildkvalitet, hackande och pixligt i Viaplays streams. Jag har själv aldrig upplevt detta, men nu såg jag det själv.

Jag har alltid tittat på Viaplay via XBOX 360 fast lina till router med ca 12 mbit in (ADSL) - funkar absolut klockrent i alla lägen hittills för mig. Jag testade dock att köra Viaplay via min Samsung Smart TV app nu när denna nyligen fått HD-utbdud. Det var just pixligt, hackande och suddigt i SD som HD av och till. Även här fast lina till samma router och 12 mbit in.

Med detta enkla exempel så kan Viaplayströmmen vara ok för en motagarplattform medan en annan inte alls klarar av det, trots att streamen är densamma. Hårdvara, drivrutiner, systemplattform och utformningen av Viaplays app varierar.

Jag kommer att se felfritt på Viaplay genom XBOX 360 framåt (kräver ju dock Gold membership på XBOX Live) tills det ljusnat för Viaplays Sammy-app. Den Viaplay-appen på Samsungs plattform är inte OK som mottagare, gör om gör rätt.


jag har haft problem med PS3, iPad och PC

#805

Postad 11 januari 2014 - 00:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Jag körde en månad Viaplay för ett år sedan och var inte överdrivet imponerad. Men så hade det några filmer jag var sugen på så jag tänkte, jag kan testa en månad nu 2014 och se om det har blivit bättre.

Först apparna, PS3 såg okej ut men Xbox 360 var bedrövligt dålig, hade trott att de skulle kunna gjort något bättre där. Sedan filmerna, The Amazing Spider-Man var filmen jag ville se ikväll. Men den fanns inte på PS3 eller Xbox 360 utan bara via webbrowser, sådant stör mig. Om ni nu skall skryta om alla fantastiska filmer man kan se via er så se till att filmerna finns tillgängliga också! (om jag nu inte gjorde generalfel men att söka på amazing borde ha gett en träff). Som tur var har jag min dator kopplad till hemmabion via HDMI så jag kunde se filmen ändå. Helt okej bild och ljud även om jag hade problem med buffring ett par gånger under filmen.

Nåväl jag är inte övertygad om att Viaplay är värt 79:- om man skall ha de här problemen för att se en film.

#806

Postad 11 januari 2014 - 18:51

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Undrar i hur hög grad åtminstone teknikutveckling/support på Viaplay är insatta i orsakerna för varför det svajar så mellan de olika plattformarna - med sama mottagningsförhållanden.

Netflixappen på motsvarande plattformar och mottagningsförhållanden svajar ju inte på detta viset åtminstone hos mig.

#807

Postad 11 januari 2014 - 19:13

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Hos mig funkar det på Apples Imac, ipad, iphone, mac mini. Både på själva enheten och via airplay. Även på PC fungerar det utan hack eller buffring.

Sedan att jag inte alls är nöjd med kvalitén vid snabba panoreringar i sporter är en annan sak. Men är för kräsen och jämför med bättre alternativ via parabol.

/Fredrik

#808

Postad 15 januari 2014 - 17:46

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Nu går det att använda PS3 till Viaplay utan att ha PSN+

http://www.mynewsdes...tion-r-3-948524

#809

Postad 17 januari 2014 - 09:57

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Kan tipsa om att jag löste mitt problem med hackande bild på tvn med Viaplay via pc (win 8.1 via webbläsare), kanske hjälper någon.

Jag hade problem med hackande bild på tv:n vid sportsändningar, men det flöt bra på laptopskärmen. Löstes genom att ställa ner bildfrekvensen från 60Hz, som används default, till 50Hz i grafikkortsinställningarna. Nu flyter det hur fint som helst även på tvn!


Testade även Viaplay på ps3:an igår, men där har jag samma problem som jag löste precis med datorn. Bilden är "ryckig" hela tiden. Vet inte om även det hänger ihop med att ps3:an kör bild i 60Hz. Men där går det inte att ändra....

Kör HDMI från datorn via Onkyo 608 till en Sony 46" W4500.

#810

Postad 17 januari 2014 - 13:50

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
På hur många enheter kan man spela upp samtidigt? Lyckade starta upp på 4. Tänkte kolla fotboll hos en vän, kan man logga in på viaplay på hans PS3 med mina inloggningsuppgifter?

#811

Postad 17 januari 2014 - 16:02

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

På hur många enheter kan man spela upp samtidigt? Lyckade starta upp på 4. Tänkte kolla fotboll hos en vän, kan man logga in på viaplay på hans PS3 med mina inloggningsuppgifter?


Det kommer räknas som en enhet om du loggar in hos polaren. Enda sättet om du vill ta bort den tror jag är att kontakta Viaplays support sen.

#812

Postad 11 februari 2014 - 12:09

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Så jäkla trist att man inte får tillgång till visat os 2-7 när man kollar genom PS3an! Förstår inte varför den begränsningen finns?

#813

Postad 11 februari 2014 - 16:14

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Satt på skolan idag och där var det några som följde sprinten via någon annan sida som strömmade loppet. Jag satt med en iPad och tittade med viaplay OS-app. jag låg 2½ minut efter den andra strömmen så loppen var ju nästan klart innan viaplay visade starten.

#814

Postad 11 februari 2014 - 21:23

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Samtliga OS-sändningar jag tittat på via viaplays "live sändningar" har legat långt efter direktsändning. i övrigt får jag säga att det funkat helt ok.
Men live är det inte.

#815

Postad 11 februari 2014 - 23:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Samtliga OS-sändningar jag tittat på via viaplays "live sändningar" har legat långt efter direktsändning. i övrigt får jag säga att det funkat helt ok.
Men live är det inte.


Rätt omöjligt att få det helt live då signalen måste konverteras om till ett format de kan streama och sedan skickas ut igen. Ganska logiskt. Det tar lite tid att göra detta.
TV är aldrig helt live heller för det tar tid att skicka signalen hit från Ryssland.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 februari 2014 - 23:45.


#816

Postad 12 februari 2014 - 00:54

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

TV är aldrig helt live heller för det tar tid att skicka signalen hit från Ryssland.

Fast då pratar vi sekunder inte minuter.

#817

Postad 12 februari 2014 - 08:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Satt på skolan idag och där var det några som följde sprinten via någon annan sida som strömmade loppet. Jag satt med en iPad och tittade med viaplay OS-app. jag låg 2½ minut efter den andra strömmen så loppen var ju nästan klart innan viaplay visade starten.

Finns livestream från tyska ZDF.

#818

Postad 13 februari 2014 - 18:46

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Nu när OS börjat (dvs den riktiga ishockeyn) så försökte jag kolla via datorn men kunde intr få OS sändningarna att funka i vare sig Chrome eller Firefox, men däremot i IE. I Chrome/Firefox får jag bara meddelande om att man måste ladda ner en speciel app för att kunna se på mobil eller platta (vilket så klar är irrelevant när jag kör på dator). Någon mer som upplevt samma problem? Inte kan väl Viaplay ha gjort bort sig så totalt att det bara funkar i IE?

#819

Postad 13 februari 2014 - 18:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Nu när OS börjat (dvs den riktiga ishockeyn) så försökte jag kolla via datorn men kunde intr få OS sändningarna att funka i vare sig Chrome eller Firefox, men däremot i IE. I Chrome/Firefox får jag bara meddelande om att man måste ladda ner en speciel app för att kunna se på mobil eller platta (vilket så klar är irrelevant när jag kör på dator). Någon mer som upplevt samma problem? Inte kan väl Viaplay ha gjort bort sig så totalt att det bara funkar i IE?


Funkar utmärkt i chrome. Har du installerat flash/silverlight? Har du mediahint installerat? Ta bort det isf.

#820

Postad 13 februari 2014 - 20:49

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Funkar utmärkt i chrome. Har du installerat flash/silverlight? Har du mediahint installerat? Ta bort det isf.


Allt är installerat och funkar. Måste vara något som gör att Viaplay tror att det är en mobil/platta när,så inte är fallet. Inga större problem iom att det funkar i IE och OS snart ändå är över. Noterar att OS verkar använda sig av Flash och inte Silverlight som resten av Viaplay, Gissar att det kanske inte alls är Viasat som producerar det utan att det bara är nån branding av en annan tjänst, vilket förklarar varför det inte verkar speciellt integrerat med övriga innehållet.

#821

Postad 16 februari 2014 - 19:08

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Fått svar nu från Viaplay ang. problemen med olika webbläsare och dom bekräftar att jag hade rätt:

Tack för ditt mail.
Vi är medvetna om problemet och jag tackar för att du tog din tid och skickade in ditt meddelande till oss. Som du själv märkte så fungerar det fint med Internet Explorer, så under tiden får jag hänvisa dig till den webbläsaren. Våra tekniker är som sagt medvetna om problemet och jobbar på en lösning.
Har du några fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att återkomma,

#822

Postad 18 februari 2014 - 17:53

Poker9
  • Poker9
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Viaplay > Netflix

#823

Postad 18 februari 2014 - 18:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Extremt informativt inlägg där, Poker9. Har du lust att meddela oss varför du tycker som du gör?

#824

Postad 09 mars 2014 - 15:19

ringdaggel
  • ringdaggel
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Testade viaplay mest för att jag ville kolla på serierna The Americans och The River. Har provat både via panasonic tvns inbygda app och via ps3. Såg ett halvt avsnitt av the river på panasonicen innan jag gav upp, riktigt usel bildkvalitet. Lite bättre på ps3an. The River dök sen upp på Netflix med betydligt bättre bild och ingen buffring var och varanan minut. Viaplay är i min värld riktigt uselt och leder bara till en massa irritation. Har sen tidigare HBO Nordic via telia och Netflix (via apple tv och ps3) och de båda levererar utan problem.

Skulle fortsätta att kolla på The Americans idag på viaplay men då är det plötsligt borta!

#825

Postad 18 mars 2014 - 09:02

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Jag tycker Viaplay har funkat bra. Sen jag kopplade Ps3an med nätverkskabel så har bilden blivit bättre och buffringen försvunnit.
Men vart har appen för Win 8.1 tagit vägen???

#826

Postad 18 mars 2014 - 21:16

Threezool
  • Threezool
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Viaplay verkar nu få lov att sända alla matcher från allsvenskan:

http://community.viaplay.se/viaplay/.../83rerar3bh60o

#827

Postad 18 mars 2014 - 22:13

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 3
Jovisst men snart kostar det lika mycket som att abonnera via satellit om det fortsätter så här.
Och streaming mot parabol så vinner parabol alla dagar i veckan. 129kr extra i månaden för fotboll i slowmotion klass... Nej tack!

#828

Postad 19 mars 2014 - 09:19

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
79-89 kr hade jag nog betalt, men inte 129 kr, visst är skillnaden inte stor men psykologiskt är den enorm.

jag tror att hade dom prissatt den till 79 hade dom fått större intäkter än dom kommer få nu.

#829

Postad 19 mars 2014 - 09:44

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jovisst men snart kostar det lika mycket som att abonnera via satellit om det fortsätter så här.
Och streaming mot parabol så vinner parabol alla dagar i veckan. 129kr extra i månaden för fotboll i slowmotion klass... Nej tack!


Vad som är bäst av de olika överföringstekniker som finns avgör förslagsvis varje kund på egen hand, för egen del ser jag inte alls satellit-tv som ett alternativ, dels för att jag bor i ett område där egen parabol inte funkar så bra, dels för att jag gör allt jag kan för att komma bort från oflexibel tablå-tv. Samtidigt är det väl inget som hindrar att man t.ex. skickar en 20Mbit/s ström över Internet lika väl som över satellit (har för mig att de bättre kanalerna via satellit ligger på något sånt i bitrate, men kan ha fel). Därmed inte sagt att så också sker på dagens streamingtjänster. Men självklart, för den som har möjlighet till egen parabol och föredrar det alternativet så är det så klart också det bästa alternativet för den kunden.

#830

Postad 19 mars 2014 - 21:35

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 2

Vad som är bäst av de olika överföringstekniker som finns avgör förslagsvis varje kund på egen hand, för egen del ser jag inte alls satellit-tv som ett alternativ, dels för att jag bor i ett område där egen parabol inte funkar så bra, dels för att jag gör allt jag kan för att komma bort från oflexibel tablå-tv.


Det är väl lika mycket "tablå" över båda om vi pratar om sport sändningar.

En match sänds live Kl 20 via streaming på nätet, Viaplay, CSports etc etc..
Samma match sänds live kl 20 via satellit.

Jag ser inte streaming som en "ersättare" till TV via satellit, utan som ett komplement.

Till skillnad från dig gör jag allt jag kan för att slippa se på TV via streaming tjänster.

#831

Postad 20 mars 2014 - 11:20

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Det är väl lika mycket "tablå" över båda om vi pratar om sport sändningar.

En match sänds live Kl 20 via streaming på nätet, Viaplay, CSports etc etc..
Samma match sänds live kl 20 via satellit.

Jag ser inte streaming som en "ersättare" till TV via satellit, utan som ett komplement.

Till skillnad från dig gör jag allt jag kan för att slippa se på TV via streaming tjänster.


Jo, för sport (eller ja, direktsänt är det väl eg) så har du absolut en poäng. Det finns så klart möjligheter för att timeshifta via streaming, men den finns väl även för andra utsändningar, iaf om man varit beredd från början med inspelning/timeshift. Sen finns det väl bättre möjligheter att se sport i efterhand, t.ex. via ViaPlay får man tillgång till NHL GameCenter och kan se alla NHL matcher i efterhand när man vill, eg inte en tjänst som levereras av Viaplay men den ingår och är via streaming så den är väl ändå relevant i sammanhanget. Sen finns som bekant andra streamingtjänster som har egna arkiv för alla sportsändningar som t.ex. CSports.se, men det är väl utanför VIaplay diskussionen. Är det inte så numera att Viaplay ingår gratis om man t.ex. har Viasat via satellit? Isf får man väl det bästa av båda världar.

#832

Postad 22 mars 2014 - 15:59

vanforum
  • vanforum
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Skaffade Viaplay nu bara för att de har bra erbjudande för att få tillgång till UFC men generellt har jag upplevt mer buggar på Viaplay än på t.ex. Svt play.

#833

Postad 02 april 2014 - 15:30

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Jag har några frågor då jag just nu sliter mitt hår över Viaplay,

Jag försöker köpa matchen ikcäll PSG vs Chelsea;
(Det var ett tags en jag köpte en match på Viaplay)

1) Kan man fortfarande köpa enstaka matcher?
2) Varför går det inte att logga in?? Kommer bara till "Denna sida kan ej visas" har provat både med IE och Chrome, har provat med två olika datorer, trycker jag på att jag glömt mitt lösenord så blir det samma sak, funkar ej,

#834

Postad 02 april 2014 - 17:03

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

1) Kan man fortfarande köpa enstaka matcher?

De tog bort det alternativet för något år sedan så du måste köpa sportpaketet för 279kr.

edit: verkar som de börjat med det igen. 179kr

Redigerat av Unregisteredd6fd98d2, 02 april 2014 - 19:27.


#835

Postad 03 april 2014 - 08:32

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Jag lyckades logga in och fick köpt matchen, bra kvalitet på själva sändningen men jag fick starta om ca 6-7 gånger för att bilden frös.
Kollade genom min Pannasonic Viera TV app, har inga problem mitt bredband.

Rätt så störande att få starta om men jag fick iaf sett matchen.,

#836

Postad 05 april 2014 - 14:13

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Viaplay på PS3 eller iPhone/iPad till Apple TV via AirPlay, vilket funkar bäst?

#837

Postad 07 april 2014 - 11:38

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Viaplay på PS3 eller iPhone/iPad till Apple TV via AirPlay, vilket funkar bäst?

Jag har Viaplay på Xbox360 och appen i paddan. Skulle tro att PS3-lösningen är lika överlägsen som min Xbox-lösning. Har upplevt att det buffrar endast någon gång. Du förlorar en hel del kvalitet på att köra via AirPlay.

#838

Postad 15 april 2014 - 07:11

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Någon som hört något om en eventuell app för xbox one? Läste precis att svt kommer släppa en app också

#839

Postad 23 april 2014 - 10:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Har haft Viaplay sedan os och fortsatte mest för att följa Formel1.
Följer dock några serier också. Bl.a har jag kollat på Sleepy Hollow.
Såg fram till avsntt 8 och jag tror att det är 2 avsnitt i säsongen.
När jag skull kolla på det nionde asnittet så hittade ja inte serien längre.
Kontaktade viaplay supporten. Då säger dom att dom inte har rättigheter att visa den längre.
Otroligt nog så köper alltså viasat in serier med rättigheter att visa dom under en period vilket i detta fallet gör att man inte får se färdigt säsonen.
Helt otroligt korkat tycker jag. Man kan alltså inte anväda Viaplay för att kolla på serier om man vill vara säker på att se färdigt och att det inte bryts mitt i pågående säsong.

Redigerat av TomasL, 23 april 2014 - 10:30.


#840

Postad 23 april 2014 - 10:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Någon som hört något om en eventuell app för xbox one? Läste precis att svt kommer släppa en app också

Om det kommer (vilket jag tror det gör, så småningom) lär det ju inte komma något förrän One släpps i Sverige i höst.

#841

Postad 23 april 2014 - 10:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Helt otroligt korkat tycker jag. Man kan alltså inte anväda Viaplay för att kolla på serier om man vill vara säker på att se färdigt och att det inte bryts mitt i pågående säsong.

Det problemet har även TV Play och SVT Play. Har de inte producerat serien själva så får avsnitten bara ligga uppe en begränsad tid. Till skillnad mot Netflix som inväntar att serierna ska ha "kallnat" och sedan kan köpa in hela säsongerna (förmodligen billigt) och visa dem utan begränsning.

#842

Postad 23 april 2014 - 10:42

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 1
De har den största samlingen svensk porr jag någonsin sett! Icke att förglömma.

#843

Postad 23 april 2014 - 11:21

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Om det kommer (vilket jag tror det gör, så småningom) lär det ju inte komma något förrän One släpps i Sverige i höst.


Nej, tror inte heller den kommer förrän i höst men det skulle vara smart av Viasat att gå ut med den infon för att få lite publicitet. Vi är ju rätt många med en xbox one hemma redan.

#844

Postad 23 april 2014 - 15:38

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Det problemet har även TV Play och SVT Play. Har de inte producerat serien själva så får avsnitten bara ligga uppe en begränsad tid. Till skillnad mot Netflix som inväntar att serierna ska ha "kallnat" och sedan kan köpa in hela säsongerna (förmodligen billigt) och visa dem utan begränsning.


Men här är det ju inte riktigt samma sak. Här släpptes det ju nya avsnitt varje vecka. Alltså hela säsongen har aldrig funnits tillgänglig utan det släpptes nya avsnitt varje vecka och helt plöysligt så slutade dom släppa nya avsnitt.

Redigerat av TomasL, 23 april 2014 - 15:38.


#845

Postad 23 april 2014 - 17:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Men här är det ju inte riktigt samma sak. Här släpptes det ju nya avsnitt varje vecka. Alltså hela säsongen har aldrig funnits tillgänglig utan det släpptes nya avsnitt varje vecka och helt plöysligt så slutade dom släppa nya avsnitt.

Fast de gav dig svaret. de har inte rättigheterna att visat programmet streamat längre.

På tv3s hemsida står det: TV3 Play: Direkt efter sändning i rutan och 14 dagar framåt

#846

Postad 23 april 2014 - 19:02

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Jo jag vet att dom gav mig svaret men jag tycker det är väldigt konstigt att dom börjar att visa en serie och gör ganska mycket reklam för den när dom vet att dom inte kan visa hela säsongen. Tycker det är lite falsk marknadsföring.

Jag köper att ett avsnitt bara ligger ute en viss tid. Med den här serien är det ju så att det släpps nya avsnitt varje vecka och helt plötsligt i slutet av säsongen så slutade dom att släppa nya avsnitt. Tycker bara att när dom köper in serier så måste dom väl se till att dom kan visa hela säsongen. Inte så roligt om man följer en serie och man inte får se slutet.

Det här är ju precis samma som om en TV kanal skulle börja sända en serie på 8delar men bara visa 5 av dom och sedan sluta.
Tror det skulle bli ett ramaskri då.

Redigerat av TomasL, 23 april 2014 - 19:18.


#847

Postad 23 april 2014 - 19:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Utan att veta något och bara spekulera vilt. Den visas fortfarande på TV3 Play, de kanske bara hade rättigheter att visa några avsnitt via en ren streamingtjänst och resten av avsnitten var de tvungna att ha knutna till en tv-kanals tjänst. Alternativ klantade sig och la upp den på viaplay fast de inte fick och fick påbackning av bolaget som köpt rättigheterna.

#848

Postad 24 april 2014 - 23:29

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Det här är ju precis samma som om en TV kanal skulle börja sända en serie på 8delar men bara visa 5 av dom och sedan sluta.
Tror det skulle bli ett ramaskri då.


Du menar som TV3 gjorde med Boston Legal?
Är lite mer aktuellt, Kanal 5 gjorde med Hannibal? (Eller den började de väl sända igen efter någon månad.)

Redigerat av qahwa, 24 april 2014 - 23:30.


#849

Postad 25 april 2014 - 07:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du menar som TV3 gjorde med Boston Legal?
Är lite mer aktuellt, Kanal 5 gjorde med Hannibal? (Eller den började de väl sända igen efter någon månad.)

Det är väl inget nytt? TV4 brukar bryta sina serier mitt i en säsong för typ 6 mån sommaruppehåll. ;)

#850

Postad 25 april 2014 - 08:06

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Orka se serier på de svenska kanalerna... Är det bara i min umgängeskrets som Tv i stort sett används till att se live sport och ibland kasta ett öga på en och annan kanal, för att vid första reklamavbrott tappa intresset och zappa vidare en stund innan man kör igång sin playtjänst/htpc/bluray/etc?



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.