Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Philips DVD963SA *

1045 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Philips DVD-963SA (DVD-spelare) 1 7,78 (44) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#1

Postad 21 mars 2003 - 17:37

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
Jag tÀnkte att jag skulle skapa en Officiell Philips DVD963SA-trÄd dÀr jag sammanstÀller lite information, lite instruktioner och annat smÄtt och gott om denna DVD-spelare eftersom denna typen av information för nÀrvarande Àr vÀldigt utspridd pÄ forumet...

NOTERA!
Innan jag börjar, sÄ avskriver jag för sÀkerhets skull mig sjÀlv frÄn allt ansvar gÀllande fel som eventuellt kan uppstÄ med den information som jag skriver hÀr nedan. Alla instruktioner följer ni pÄ egen risk, med andra ord - jag kan bara sÀga för min egen del att jag inte haft nÄgra som helst problem med nedanstÄende instruktioner.

DÄ kör vi... ;)



Information om Philips DVD963SA

Jag tÀnker inte gÄ djupare Àn eventuellt nödvÀndigt angÄende dom tekniska specifikationerna för denna DVD-spelare. Men men, hÀr kommer i alla fall lite information om Philips DVD963SA...
  • Har progressive scan (PS) PAL/NTSC med Faroudja DCDi FLI2310 (PS-NTSC frĂ„n fabrik).
  • AnvĂ€nder 13bit/108MHz video DAC via komponentvideoutgĂ„ngen.
  • AnvĂ€nder 10bit/27MHz video DAC via SCART-utgĂ„ngen.
  • Har inbyggd DD5.1-, dts- och SACD-dekoder.
  • Har "Audio Direct"-funktion, vilket stĂ€nger av videokretsarna för renare musikuppspelning.
  • LĂ€ser DVD-video, SACD, CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, MP3, VCD och SVCD.
  • DVD-spelaren spelar upp MP3 i 32, 64, 96, 128, 192 och 256kbps i 32, 44.1 och 48kHz. (Har sjĂ€lv Ă€ven testat 160kbps utan problem.)
  • MP3 och SACD kan endast spelas upp via multikanalutgĂ„ngarna.
  • MP3 pĂ„ DVD-R, DVD-RW, DVD+R och/eller DVD+RW fungerar ej.
  • Kameravinkel-ikonen visas nĂ€r DVD med t.ex. flera kameravinklar eller s.k. "storyboards" spelas upp och detta Ă€r inte en bugg utan Philips har valt att implementera funktionen som den Ă€r, tyvĂ€rr. Ingen Ă€ndring/fix till/för detta Ă€r pĂ„tĂ€nkt.
Instruktioner för Philips DVD963SA

1. Hur aktiverar man progressive scan PAL (PS-PAL)?
2. Hur gör man DVD-spelaren regionsfri?
3. Hur ÄterstÀller man fabriksinstÀllningarna pÄ DVD-spelaren?
4. Var pÄ/i DVD-spelaren ser man firmware-versionen?
5. Vilka firmware-versioner finns att ladda ned?
6. Vad gör firmware-uppdateringarna?
7. Hur uppdaterar man firmware?



1. Hur aktiverar man progressive scan PAL (PS-PAL)?

För att aktivera PS-PAL pÄ Philips DVD963SA med originalfjÀrrkontrollen, gör följande:

1.1. Se till att DVD-spelaren Àr avstÀngd.
1.2. StÀll Progressive / Interlace SELECTOR-knappen pÄ Progressive pÄ baksidan av DVD-spelaren.
1.3. SÀtt igÄng DVD-spelaren.
1.4. Se till att ingen skiva sitter i DVD-spelaren.
1.5. Tryck PLAY-knappen.
1.6. Tryck sedan 159 pÄ fjÀrkontrollens nummerknappar.
1.7. NÀr displayen pÄ DVD-spelaren visar streck (--------), tryck 22202300 pÄ fjÀrkontrollens nummerknappar.
1.8. Tryck Äterigen pÄ PLAY-knappen.
1.9. Displayen visar NO DISC efter ovan angivna instruktion.
1.10. Ändra PScanOutput i DVD-spelarens setup frĂ„n 480p till unprocessed och DVD-spelaren har nu PS-PAL aktiverad.

OBS 1: DVD-spelaren blir automatiskt region 2 med ovanstÄende instruktion, varför PS-PAL mÄste aktiveras innan DVD-spelaren görs regionsfri. Om din DVD-spelare var regionsfri innan PS-PAL aktiverades, mÄste DVD-spelaren göras regionsfri pÄ nytt enligt punkt 2.

OBS 2: PS-PAL/NTSC fungerar endast med komponentutgÄngen. Kontakta tillverkaren av din TV, projektor eller plasma för information om du Àr osÀker pÄ om din apparat kan ta emot en progressiv signal.



2. Hur gör man DVD-spelaren regionsfri?

PÄ denna sida beskrivs hur bl.a. Philips DVD963SA görs regionsfri pÄ olika sÀtt.
DirektlÀnk till beskrivningen finns hÀr.

DVD-spelaren blir auto-regionsfri och RCE-kompatibel med ovan angivna instruktion – jag har inte haft nĂ„gra problem med RCE DVD i alla fall.

Mig veterligen finns det heller inga andra "enkla" sÀtt att göra denna DVD-spelare regionsfri.



3. Hur ÄterstÀller man fabriksinstÀllningarna pÄ DVD-spelaren?

För att ÄterstÀlla fabriksinstÀllningarna pÄ Philips DVD963SA med originalfjÀrrkontrollen, gör följande:

3.1. SÀtt igÄng DVD-spelaren.
3.2. Se till att ingen skiva sitter i DVD-spelaren.
3.3. Tryck PLAY-knappen pÄ fjÀrrkontrollen.
3.4. Knappa sedan in 159 med fjÀrrkontrollens nummerknappar.
3.5. NÀr displayen pÄ DVD-spelaren visar streck (--------), sÄ knappa in 22201200 med fjÀrkontrollens nummerknappar.
3.6. Tryck Äterigen pÄ PLAY-knappen pÄ fjÀrrkontrollen.
3.7. Displayen visar NO DISC efter ovan angivna instruktion och DVD-spelaren Àr nu fabriksÄterstÀlld (= region 2, samt PS-PAL avaktiverad).



4. Var pÄ/i DVD-spelaren ser man firmware-versionen?

För att se vilken firmware-version DVD-spelaren har, gör följande:

1. Tryck pÄ System Menu-knappen pÄ fjÀrrkontrollen och gÄ in i User Preference Settings.
2. BlÀddra ned till ikonen som ser ut som en resvÀska (Features) pÄ vÀnster sida.
3. BlÀddra ned till- och förbi Smart Power-off pÄ höger sida, sÄ visas firmware-versionen.



5. Vilka firmware-versioner finns att ladda ned?

Följande firmware-versioner finns att ladda ned för nÀrvarande:

v.4.81.18 med servo v.7.10.0 (officiell)
v.4.81.20 med servo v.7.11.01 (icke officiell)
v.4.81.21 med servo v.7.12.0 (icke officiell)
v.4.81.24 med servo v.7.12.0 (officiell)
v.4.81.25 med servo v.7.12.0 (officiell)


OvanstÄende firmware-versioner gÄr att fÄ tag pÄ genom att skicka ett Postad bild till mig.



6. Vad gör firmware-uppdateringarna?

Firmware v.4.81.18 ... 7.10.0 (officiell)
...uppdaterar programvaru-mjukvaran till v.4.81.18;
...uppdaterar servo-mjukvaran till v.7.10.0;
...tar inte bort regionsmodifieringen;
...tar inte bort PS-PAL;
...Àndrar inte instÀllningarna i DVD-spelarens setup.
NÄgra andra uppdateringar eller förbÀttringar vet jag inte om denna officiella firmware-version tillför...

Firmware v.4.81.20 ... 7.11.01 (icke-officiell)
...uppdaterar programvaru-mjukvaran till v.4.81.20;
...uppdaterar servo-mjukvaran till v.7.11.01;
...tar inte bort regionsmodifieringen;
...tar inte bort PS-PAL;
...Àndrar inte instÀllningarna i DVD-spelarens setup.
...aktiverar PS-PAL (om detta ej redan fanns tillgÀngligt i DVD-spelarens setup);
...fÄr slÀden att Äka ut och in mjukare/saktare (om den inte gjorde det redan innan);
...kan eventuellt fÄ drivverket att lÄta mindre vid CD-uppspelning Àn innan;
...kan eventuellt förbÀttra lipsync-problem vid VCD- och SVCD-uppspelning (om sÄdant problem finns/fanns innan);
NÄgra andra uppdateringar eller förbÀttringar vet jag inte om denna icke-officiella firmware-version tillför...

Firmware v.4.81.22 ... 7.12.0 (icke-officiell)
...uppdaterar programvaru-mjukvaran till v.4.81.22;
...uppdaterar servo-mjukvaran till v.7.12.0;
...tar inte bort regionsmodifieringen;
...tar inte bort PS-PAL;
...Àndrar inte instÀllningarna i DVD-spelarens setup.
...aktiverar PS-PAL (om detta ej redan fanns tillgÀngligt i DVD-spelarens setup);
...fÄr slÀden att Äka ut och in mjukare/saktare (om den inte gjorde det redan innan);
...TOC (Table Of Contents) lÀses eventuellt av snabbare pÄ vissa brÀnda audio-CD;
...DVD-spelaren kan ha problem att lÀsa av TOC pÄ vissa SACD - öppna och stÀng slÀden i sÄnt fall, funkar för det mesta efter detta, i annat fall öppna och stÀng slÀden pÄ nytt (alt. stÀng av DVD-spelaren och slÄ pÄ den igen);
...kan eventuellt frysa vissa SVCD till-och-frÄn vid uppspelning;
...icke-44.1kHz MP3 kan eventuellt ha tempo-problem vid uppspelning;
...vissa bokstÀver Àr fel nÀr Polskt menysprÄk anvÀnds;
NÄgra andra uppdateringar eller förbÀttringar vet jag inte om denna icke-officiella firmware-version tillför...

Firmware-version v.4.81.24 ... 7.12.0 (officiell)
...uppdaterar programvaru-mjukvaran till v.4.81.24;
...tar inte bort regionsmodifieringen;
...tar inte bort PS-PAL;
...Àndrar inte instÀllningarna i DVD-spelarens setup.
...aktiverar PS-PAL (om detta ej redan fanns tillgÀngligt i DVD-spelarens setup);
...fÄr slÀden att Äka ut och in mjukare/saktare (om den inte gjorde det redan innan);
...icke-44.1kHz MP3 kan fortfarande ha eventuella tempo-problem vid uppspelning;
...eventuell förbÀttring vid uppspelning av SVCD - har tyvÀrr ingen mer specifik information;
NÄgra andra uppdateringar eller förbÀttringar vet jag inte om denna officiella firmware-version tillför...

Firmware-version v.4.81.25 ... 7.12.0 (officiell)
...uppdaterar programvaru-mjukvaran till v.4.81.25;
...tar inte bort regionsmodifieringen;
...tar inte bort PS-PAL;
...Àndrar inte instÀllningarna i DVD-spelarens setup.
...förbÀttrar kompatibilitet med SACD-skivor;
NÄgra andra uppdateringar eller förbÀttringar vet jag inte om denna officiella firmware-version tillför...

OBS: OvanstÄende information Àr sammanstÀllt frÄn mina egna och andra anvÀndares erfarenheter.



7. Hur uppdaterar man firmware?

För att uppdatera firmware i Philips DVD963SA, gör följande (vill man inte stÀlla in DVD-spelaren frÄn grunden efter firmware-uppdateringen, sÄ gÄ till punkt 7.3):

7.1. Notera instÀllningarna i DVD-spelarens setup, ifall ni inte vill stÀlla in DVD-spelaren frÄn grunden efter firmware-uppdateringen.
7.2. ÅterstĂ€ll DVD-spelaren enligt punkt 3.
7.3. Skapa en ISO CD-ROM med CD-brÀnnarprogram.
7.4. Skapa en icke-multisession CD.
7.5. AnvÀnd ISO Level 2 (Max. of 31 chars).
7.6. AnvÀnd Mode 2/XA.
7.7. AnvÀnd ISO 9660.
7.8. Se till att stÀnga CD vid brÀnning.
7.9. BrÀnn filerna 09980001.016 och DOWNLOAD.04C direkt i rooten pÄ CD-R eller CD-RW (jag anvÀnde CD-RW eftersom den gÄr att tömma/radera efterÄt).
7.10. Stoppa CD-R/CD-RW i DVD-spelaren efter att CD brÀnts klart och vÀnta till DVD-spelarens display visar END.

OBS: Garantin gÀller med största sannolikhet inte vid firmware-uppdatering.



SmÄtt och gott om Philips DVD963SA

Garanti...
I och med att Philips har vĂ€rlds-/Europa-garanti pĂ„ sina produkter, sĂ„ kontaktar man en auktoriserad Philipsreparatör i Sverige vid eventuella fel eller garantiĂ„taganden. SĂ„ om du köpt din DVD-spelare frĂ„n utlandet, sĂ„ Ă€r det inga konstigheter – eller svĂ„righeter, för den delen – att fĂ„ eventuella fel eller garantiĂ„taganden Ă„tgĂ€rdade i Sverige.

True Life...
Faroudja DCDi (FLI2310) har en inbyggd funktion kallat True Life vilket ger en mer dynamisk bild genom att öka bildkontrasten och fÀrgintensiteten, enligt handboken. Dock sÄ fungerar endast True Life med DCDi aktiverad (i DVD-spelarens setup) och genom komponentvideoutgÄngen.
Jag har True Life avstÀngd (= stÀlld pÄ 0) - ser bÀttre ut pÄ duken, för min del.

Diskreta- och universiella koder...
NedanstĂ„ende s.k. diskreta koder av typ RC6 Ă€r för att eject:a slĂ€den och anvĂ€nds till Philips Pronto-fjĂ€rrkontrollen

Device: 004 (DVD-spelaren)
Function: 42h (Öppna/StĂ€ng)


Med dessa universiella diskreta koder kan man enkelt programmera en Ström PÄ- och en Ström Av-knapp:
- Genom att trycka pÄ PLAY-knappen följt av STOP-knappen pÄ fjÀrrkontrollen, sÀtter man vanligtvis igÄng DVD-spelaren.
- Genom att trycka pĂ„ PLAY-knappen följt av STRÖM AV-knappen, stĂ€nger man av DVD-spelaren.
Dessa ”koder” fungerar Ă€ven för vilken CD-spelare som helst (förutsatt att spelaren kan sĂ€ttas igĂ„ng genom att trycka pĂ„ PLAY-knappen.

Uppspelning av musik...
Viktigt att poÀngtera Àr att vid analog överförning av CD, sÄ ska (lÀs: bör) multikanalsutgÄngarna (höger- och vÀnster) anvÀndas. Dom vanliga AUDIO OUT-utgÄngarna Àr nÀmnligen skrÀp.

Den andra SCART-anslutningen...
SCART 2-anslutning fungerar som pass-through Àven nÀr DVD-spelaren Àr i "OFF-lÀge".

MacroVision...
MacroVision kan eventuellt avaktiveras pÄ DVD-spelaren genom att Àndra till 480p och sedan tillbaka till Unprocessed efter att PS-PAL remote-hacket gjorts.

TrÄden som gav inspiration...
Modern till "alla Philips DVD963SA-trÄdar" Àr den som heter DVD 963 SA Arrived Today pÄ AVS Forum, vilket startades av soundman38 som var bland de första i vÀrlden att Àga en Philips DVD963SA (han jobbar pÄ Philips).



Jag hoppas att ovanstÄende information och instruktioner kan vara till hjÀlp!? :D

Redigerat av Unregisteredf380a49e, 04 januari 2006 - 16:12.


#2

Postad 21 mars 2003 - 18:26

Unregistered1dd2b606
  • Unregistered1dd2b606
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0
Mycke bra jobbat C-Quence!

Den hÀr typen av informationen behövdes verkligen sammanstÀllas, speciellt för alla dessa nya Àgare till denna apparat. Hoppas vi kan fÄ en mer lÀttbegriplig och strukturerad trÄd med denna, Äter igen bra initiativ..
du Àr nu vÄr Philips 963sa guru [:(]

#3

Postad 21 mars 2003 - 18:30

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlĂ€gg
  • 0
Mycket bra initiatv.

#4

Postad 21 mars 2003 - 19:35

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0
C-Quence,

Mycket bra sammanfattning av 963:an. Bra jobb!

Jag funderar dock pÄ om trÄden inte borde ligga under handla/rek. dÄ det Àr den största pÄ detta forum och dessutom kanske lite bÀttre för just att diskutera för/nackdelar med 963:an mot andra spelare.

För övrigt, nÄgot nytt om uppdatering av firmware frÄn Philips. Det skulle inte skada med lite bÀttre sync mellan ljud och bild vid vissa tillfÀllen (matar en Sony vw11ht via komponent naturligtvis med PS).

/professorB

#5

Postad 21 mars 2003 - 19:36

Unregistered07a5df97
  • Unregistered07a5df97
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte denna DVD-spelare, men blir lika glad som alla andra nÀr det finns sÄdana sjÀlar som du C-Quence. Grymt bra jobbat!!!!!!!![:(]

#6

Postad 21 mars 2003 - 20:04

juan
  • juan
  • ForumrĂ€v

  • 823 inlĂ€gg
  • 0
bra jobbat!

#7

Postad 22 mars 2003 - 10:28

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
Om denna trÄd gör sig bÀttre i [url="http://"https://www.minhembio.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=2"]Handla/Rekommendationer[/url], sÄ fÄr en moderator gÀrna flytta den dit.

#8

Postad 22 mars 2003 - 10:33

Unregistered0c525be1
  • Unregistered0c525be1
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
Alright,

Jag har en frÄga.. Har kört min 963a ett par veckor nu, och döm till min förvÄning hÀromdagen nÀr jag skulle kolla pÄ B.S Dracula (Superbit) och dÄ inte fick nÄgon bild pÄ projjen (hade dock bild pÄ tvn). NÄgon som har varit med om nÄgot liknande?
Sen sÄ har jag ocksÄ besvÀr med lÀppsynken emellanÄt (sÄg pÄ Robocop CC igÄr och dÀr var det lite ur synk i vissa scener).

#9

Postad 22 mars 2003 - 10:49

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte haft problem med Superbit-DVD (har i.o.f.s. endast "The Fifth Element", men ÀndÄ).

LÀppsynk-problem har jag heller inte pÄtrÀffat vid DVD-uppspelning, visserligen kan DVD-spelaren eventuellt ha lite lÀppsynk-problem med VCD/SVCD, som jag skrev i mitt första inlÀgg.

#10

Postad 22 mars 2003 - 11:30

miol11
  • miol11
  • ForumrĂ€v

  • 511 inlĂ€gg
  • 0
Inte heller jag har sett nÄgot problem med suberbit (The Fifth Element, Hollow man)
Ditt "fel" verkar skumt.....................

#11

Postad 22 mars 2003 - 11:32

GĂ€st_jedi_*
  • GĂ€st_jedi_*
  • 0
Detta var ju helt suverÀnt! Kalasbra jobbat.

#12

Postad 22 mars 2003 - 11:33

miol11
  • miol11
  • ForumrĂ€v

  • 511 inlĂ€gg
  • 0
C-Quence:
Bra jobbat!!

#13

Postad 22 mars 2003 - 11:43

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlĂ€gg
  • 0
FörstÄr inte varför den skulle ligga under Handla/rek som nÄgon hÀr inne ville?

#14

Postad 22 mars 2003 - 11:57

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • ForumrĂ€v

  • 615 inlĂ€gg
  • 0
Kanonbra initiativ, C-Quence

Tack !

#15

Postad 22 mars 2003 - 12:44

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende eventuell flytt till handla/rek.,

Jag sÄg att det just nu finns 8 olika trÄdar om 963:an pÄ det forumet. Kanske det skulle vara lÀttare att samla att om Àven denna vore dÀr? Det Àr dock ingen stor sak. Huvudsaken Àr att allt om 963:an kan samlas i en trÄd dvs. denna.

/professorB

#16

Postad 23 mars 2003 - 00:27

jesse67
  • jesse67
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0
Bra jobbat C-Quence!

vilken Àr den billigaste fjÀrren som klarar RC6 koden för att göra den regfri?

#17

Postad 23 mars 2003 - 02:44

partajare
  • partajare
  • MĂ€stare

  • 3 282 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en frÄga ang. denna spelare
Visar den titel o.dyl. nÀr man kör mp3?

Är riktigt sugen pĂ„ denna spelare eftersom min 722 hĂ„ller pĂ„ att dö.

#18

Postad 23 mars 2003 - 02:58

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • ForumrĂ€v

  • 758 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara kommentera ett fel i sammanstÀllningen. Jag har kört DVD+R/+RW pÄ Philips 963SA. Funkade kalasbra! Vad jag vet klarar den dock inte DVD-R/-RW... Detta har dock inte testats.


/Jordan

#19

Postad 23 mars 2003 - 18:26

Unregistered20ec675f
  • Unregistered20ec675f
  • Amatör

  • 77 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by C-Quence

En icke-officiell firmware-version finns att ladda ned [url="http://"http://www.chez.com/skr/Philips/Test_963SA_4.81.20_07.11.01.zip"]hÀr[/url] (högerklicka och vÀlj Save Target As...)
En uppdaterad officiell firmware-version (jĂ€mfört med den som fanns i min DVD-spelare frĂ„n fabrik) gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ genom [url="http://"mailto:[email protected]"]e-post[/url]-kontakt.



Denna gav mig en GRÖN bild pĂ„ component och S/V pĂ„ S-Video :) nĂ„tt fel dĂ€r ?

#20

Postad 23 mars 2003 - 20:31

d-boy
  • d-boy
  • AnvĂ€ndare

  • 246 inlĂ€gg
  • 0
Hmm...jag har ocksÄ "lip sync" problem emallanÄt. Jag har firmware: 4.81.17...9.7.0.

Kanske Àr dags att uppgradera (om det hjÀlper).

#21

Postad 23 mars 2003 - 20:57

partajare
  • partajare
  • MĂ€stare

  • 3 282 inlĂ€gg
  • 0
Och ni som har denna spelare kanske kan svara lite snabbt pÄ mi frÄga?

Hur visar den lÄttitel nÀr det Àr mp3?
Min nuvarande 722 visar ju inget alls gör 963an det?

#22

Postad 23 mars 2003 - 21:10

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlĂ€gg
  • 0
KÀnner mer och mer att denna Àr pÄ vÀg att bli nÀsta dvd-spelare.

Edit: Men jag förstÄr inte meningen att ha inbyggd DD och DTS dekoder. Köper man en relativt dyr dvd-spelare sÄ har man mycket troligen en förstÀrkare som redan kan avkoda dem.
Är dekodern i spelaren bĂ€ttre Ă€n dekodern pĂ„ en förstĂ€rkare?

Kan man anvÀnda den extra rgb-scarten till pass-through nÀr spelaren inte Àr i "ON-lÀge"?

#23

Postad 23 mars 2003 - 21:15

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by Jordan
TÀnkte bara kommentera ett fel i sammanstÀllningen. Jag har kört DVD+R/+RW pÄ Philips 963SA. Funkade kalasbra! Vad jag vet klarar den dock inte DVD-R/-RW... Detta har dock inte testats.


/Jordan

Det finns personer pÄ [url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=185126"]AVS Forum[/url] som testat DVD-R/RW pÄ 963:an utan problem - dÀrför skrev jag det i sammanstÀllningen... [:)]

#24

Postad 23 mars 2003 - 21:52

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by partajare
Och ni som har denna spelare kanske kan svara lite snabbt pÄ mi frÄga?

Hur visar den lÄttitel nÀr det Àr mp3?
Min nuvarande 722 visar ju inget alls gör 963an det?

963:an visar album, artist och lÄttitel i nÀmnd ordning - testade nyss, för sÀkerhets skull... [:)]

HÀr kommer lite specifikationer frÄn handboken:

MP3 Disc Features
Support following MP3-CD formats (ISO9660 format):
Max. 30 characters
Max. nested directory is 8 levels
The max. ALB number is 32
Supported VBR bit-rate
Supported sampling frequencies for MP3 disc are: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz
Supported Bit-rates of MP3 disc are: 32, 64, 96, 128, 192, 256 kbps (har Àven sjÀlv testat 160 kbps)

Following formats can’t be supported
The files like *.WMA, *.AAC, *.DLF, *.M3U, *.PLS
Chinese filenames
The non-session closed discs
The discs recorded under UDF format

Mer information om DVD-spelaren finns att lÀsa i handboken, som finns att ladda ned frÄn [url="http://"http://www.philips.se"]Philips[/url]' hemsida...

#25

Postad 23 mars 2003 - 21:59

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by jesse67
Bra jobbat C-Quence!

vilken Àr den billigaste fjÀrren som klarar RC6 koden för att göra den regfri?



[url="http://"http://www.oneforall.com"]One For All[/url] (modellerna: URC7560 och URC4300, enligt [url="http://"http://www.home.zonnet.nl/jeroenverhaar/en/vervolgindex/dvdregiovrij/dvdregiovrijall.htm"]denna[/url] sida) Àr bland de billigaste fjÀrrkontrollerna som kan anvÀndas för att göra 963:an regionsfri, tror jag.

Se [url="http://"http://www.oneforall-int.com/cgi-universa/wheretobuy.pl?layout=0&category=Sweden"]hÀr[/url] för nÀrmaste ÄterförsÀljare...

Lycka till! [:)]

#26

Postad 23 mars 2003 - 22:17

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by studiox

Denna gav mig en GRÖN bild pĂ„ component och S/V pĂ„ S-Video :) nĂ„tt fel dĂ€r ?

Jag kör PS-PAL/NTSC utan problem/missfÀrgning med den icke-officiella firmware-versionen... (Antar att du stÀngt av DVD-spelaren och slagit pÄ den igen...? [:I])
TV-systemet bör ju Àven den stÄ pÄ AUTO i DVD-spelarens setup.
Jag har Àven lÀst att en del personer har bytt plats pÄ tvÄ av komponentkablarna nÀr de fÄtt missfÀrgning/överfÀrgning via komponent (kommer tyvÀrr inte ihÄg vilka tvÄ).
DÀremot att S-video blir svart-vit, kan jag tyvÀrr inte sÀga sÄ mycket om - kolla kanske TV-systeminstÀllningen i DVD-spelarens setup.

Du kan ju Ă€ven prova med den officiella firmware-versionen, om du vill? [url="http://"mailto:[email protected]"]Maila[/url] mig i sĂ„nt fall, sĂ„ skickar jag den till dig (har dock inte testat den sjĂ€lv).

EDIT: Du kan Àven lÀsa den [url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=185126"]massiva 963-trÄden[/url] pÄ [url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=185126"]AVS Forum[/url] som innehÄller mycket matnyttig information om denna DVD-spelare.

Lycka till!

#27

Postad 23 mars 2003 - 22:19

d-boy
  • d-boy
  • AnvĂ€ndare

  • 246 inlĂ€gg
  • 0
FrÄga angÄende "inofficiella" firmware:

Efter man har zippat den blev det tvÄ mappar; DCU Download och Download Disc.

Ska man inte anvÀnda bin-filen i DCU Download mappen alls, utan "bara" brÀnna filerna frÄn Download Disc-mappen?

#28

Postad 23 mars 2003 - 22:19

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by d-boy
Hmm...jag har ocksÄ "lip sync" problem emallanÄt. Jag har firmware: 4.81.17...9.7.0.

Kanske Àr dags att uppgradera (om det hjÀlper).

Den icke-officiella firmware-versionen Àr 4.81.20...7.11.01.

#29

Postad 23 mars 2003 - 22:25

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by d-boy
Ska man inte anvÀnda bin-filen i DCU Download mappen alls, utan "bara" brÀnna filerna frÄn Download Disc-mappen?


BrÀnn bara filerna 09980001.016 och DOWNLOAD.04C frÄn Download Disc-mappen direkt i rooten pÄ CD-R eller CD-RW. [:)]

#30

Postad 23 mars 2003 - 23:45

d-boy
  • d-boy
  • AnvĂ€ndare

  • 246 inlĂ€gg
  • 0
Tack!
DÄ ska jag testa det nÀr jag fÄtt hem min All For One 6 fjÀrris.[:)]

#31

Postad 23 mars 2003 - 23:52

d-boy
  • d-boy
  • AnvĂ€ndare

  • 246 inlĂ€gg
  • 0
Ähum..och i "roten" betyder att man brĂ€nner filerna direkt, utan mapp va...?[:I]

#32

Postad 24 mars 2003 - 01:35

partajare
  • partajare
  • MĂ€stare

  • 3 282 inlĂ€gg
  • 0
C-Quence e du en gud?[:)]
Tack sÄ jÀttttttemycke!!

#33

Postad 24 mars 2003 - 02:35

Unregistered3fb0505f
  • Unregistered3fb0505f
  • Amatör

  • 92 inlĂ€gg
  • 0
Nu nÀr det verkar vara sÄ mÄnga som har en 963:a sÄ kan ni vÀl berÀtta för mig vad det finns för finesser och bildförbÀttringsfunktioner pÄ den!

Har en NAD T562 och har tÀnkt att byta efter mycket problem med denna modell och har förövrigt bara gamma-justering pÄ denna.

Juste om ni ville besvara min frÄga eftersom jag inte hittat nÄt hÀr om just det.

#34

Postad 24 mars 2003 - 09:05

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by d-boy
Ähum..och i "roten" betyder att man brĂ€nner filerna direkt, utan mapp va...?[:I]

Det stÀmmer. [:)]

#35

Postad 24 mars 2003 - 09:25

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by PsyCor
KÀnner mer och mer att denna Àr pÄ vÀg att bli nÀsta dvd-spelare.

Edit: Men jag förstÄr inte meningen att ha inbyggd DD och DTS dekoder. Köper man en relativt dyr dvd-spelare sÄ har man mycket troligen en förstÀrkare som redan kan avkoda dem.
Är dekodern i spelaren bĂ€ttre Ă€n dekodern pĂ„ en förstĂ€rkare?

Kan man anvÀnda den extra rgb-scarten till pass-through nÀr spelaren inte Àr i "ON-lÀge"?

Om du köper denna DVD-spelare och har en projektor/plasma/TV-appart som kan ta emot en progressiv signal, sÄ kommer du definitivt inte blir besviken - inte för den lilla summa pengar som denna DVD-spelare kostar! [:)]
Att den Àven Àr total-suverÀn vid CD-uppspelning (för att vara en DVD-spelare), sÄ kommer du inte behöva införskaffa en renodlad CD-spelare i första taget (om du inte redan har det, i.o.f.s.?)...
Jag Àr helnöjd med denna pjÀs. [;)]

Ang. den inbyggda dekodern sÄ vet jag tyvÀrr inte om den Àr bÀttre Àn jÀmfört med en i en A/V-receiver eftersom jag lÄter min A/V-receiver (Sony STR-DA50ES) avkoda DD- och dts-signalerna - har Àven för delen inte tillrÀckligt med kvalitativ kablage för att testa den. [:D] Jag ska dÀremot bygga flera lÄgnivÄkablar sÄ smÄningom, men tills dess lÄter jag nÄgon annan svara pÄ din frÄga...

Jag kan testa SCART 2-anslutningen ikvÀll - jag Äterkommer.

EDIT: Jag har nu testat DVD-spelarens SCART 2-anslutning och den fungerar som pass-through Àven i "OFF-lÀge". [:D]

#36

Postad 24 mars 2003 - 09:30

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by Demonjohan
Nu nÀr det verkar vara sÄ mÄnga som har en 963:a sÄ kan ni vÀl berÀtta för mig vad det finns för finesser och bildförbÀttringsfunktioner pÄ den!

Har en NAD T562 och har tÀnkt att byta efter mycket problem med denna modell och har förövrigt bara gamma-justering pÄ denna.

Juste om ni ville besvara min frÄga eftersom jag inte hittat nÄt hÀr om just det.

Jag kollar detta ikvÀll nÀr jag kollat min DVD-spelare - pÄ sÄ sÀtt fÄr du dom exakta instÀllningsvalen och funktionerna.
Jag Ă„terkommer.

EDIT: Nu har jag kollat bildinstÀllningarna pÄ denna DVD-spelare, och följande val/instÀllningsmöjligheter finns:

TV Shape = 4:3 letterbox, 4:3 panscan, 16:9
Black level shift (NTSC endast) = On, Off
Video shift = flytta bilden horisontellt/sidledes
Colour settings (SCART endast) = 1 Personal (modifierbar), 2 Rich, 3 Natural, 4 Soft
Personal colour (Àndrar ovanstÄende "1 Personal") = Saturation, Brightness, Contrast
Digital Crystal Clear (PS-PAL/NTSC endast) = Chroma Delay, Gamma, Sharpness, DCDi, True Life
P-Scan Aspect Ratio = Non Linear Stretch, 4:3 Pillar Box, Off
PScanOutput = Unprocessed (denna finns efter PS-PAL-remote hack), 480p
TV System = PAL, NTSC, Auto

#37

Postad 24 mars 2003 - 14:34

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlĂ€gg
  • 0
Jag anvÀnder den inbyggda dekodern pÄ min 963:a idag. I.o.f.s med sÀmsta tÀnkbara kablage men under dom förutsÀttningarna sÄ tycker jag inte att det fungerar sÄ bra. Tycker inte det lÄter riktigt lika bra som det gjorde nÀr min H/K skötte avkodandet. TyvÀrr kan jag inte göra nÄgra direkta jÀmförelser dÄ H/K:ns digitalingÄngar numera Àr stendöda.
Sen tycker jag oxĂ„ det Ă€r vĂ€ldigt störande att filmen pausas sĂ„ fort man ska in och Ă€ndra t.e.x sub nivĂ„n, vilekt jag gör rĂ€tt ofta. DĂ„ligt jĂ€mfört med nĂ€r receivern avkodar Ă€r oxĂ„ att det Ă€r mycket krĂ„ngligare att komma in till nivĂ„ instĂ€llningarna Ă€n vad det Ă€r pĂ„ receivern. PÅ receiver Ă€r det bara ett knapp tryck och sen börja Ă€ndra nivĂ„, pĂ„ Philipsen ska man först trycka pĂ„ meny, sen nerĂ„t för att komma in i meny, sen blĂ€ddra ner till ljud delen, sen ner till högtalar instĂ€llning o.s.v.
Nej har man dekoder i receivern sÄ Àr det enklast/bÀst och anvÀnda den i dom flesta fall.

Mattias.

#38

Postad 24 mars 2003 - 18:01

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0
Jag har Supra kablage mellan 963:an och min HK5000 för analog överföring. Jag tycker mig höra lite bÀttre ljud med analogt dvs. med omvandlingen i spelaren Àn med digitalt, men skillnanden Àr inte sÄ stor att man direkt tÀnker pÄ den nÀr man vÀl startat en film. Skulle man spela ljud endast kanske skillnaden skulle vara större. Det blir ju lite mer aktivt lyssnade dÄ men Ä andra sidan Àr det sÀllan DD/DTS man anvÀnder vid de tillfÀllena.

BekvÀmligheten med förstÀrkaren pÄ "DVD" istÀllet för "6 channel direct" ökar dÄ man med "dvd" tryckt pÄ fjÀrren till stÀrkaren stryr bÄde DVD:n och förstÀrkaren. Basjustering etc. blir ju lite enklare dÄ. Faktiskt fungerar ocksÄ lucköppning med HK-fjÀrren genom att vÀlja rÀtt förprogrammerad kod. NÄgot Philips egen fjÀrr inte klarar.

En bra anledning till att anvÀnda analog inkoppling Àr att SACD och MP3 bara ges ut denna vÀg.

/professorB

#39

Postad 24 mars 2003 - 21:03

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
Viktigt att poÀngtera Àr att vid analog överförning av t.ex. CD, sÄ ska (lÀs: bör) multikanalsutgÄngarna (höger- och vÀnster) anvÀndas. Dom vanliga AUDIO OUT-utgÄngarna Àr nÀmnligen rent sk!t.

#40

Postad 24 mars 2003 - 21:40

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by C-Quence
Om du köper denna DVD-spelare och har en projektor/plasma/TV-appart som kan ta emot en progressiv signal, sÄ kommer du definitivt inte blir besviken - inte för den lilla summa pengar som denna DVD-spelare kostar! [:(]
Att den Àven Àr total-suverÀn vid CD-uppspelning (för att vara en DVD-spelare), sÄ kommer du inte behöva införskaffa en renodlad CD-spelare i första taget (om du inte redan har det, i.o.f.s.?)...
Jag Àr helnöjd med denna pjÀs. [:D]


Ska definitivt införskaffa projektor. Troligen efter sommaren. Fast det lutar Ät en beggad crt. DÄ blir det nog svÄrare att anvÀnda proggresiv signal. Fast om man köper en lcd och kör med progressiv sÄ kanske det blir schysst...

#41

Postad 24 mars 2003 - 22:32

Unregistered3fb0505f
  • Unregistered3fb0505f
  • Amatör

  • 92 inlĂ€gg
  • 0
HeHe.. Kul nÀr man fÄr bra info..Tack!

En par saker jag tÀnkt pÄ över natten;

Kan man plocka bort nÀtsladden?
Är fjĂ€rren upplyst??
Varför lÄter just dom utgÄngarna bÀttre? Man ska alltsÄ köra med Front Left och right??

#42

Postad 24 mars 2003 - 22:59

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by C-Quence
Viktigt att poÀngtera Àr att vid analog överförning av t.ex. CD, sÄ ska (lÀs: bör) multikanalsutgÄngarna (höger- och vÀnster) anvÀndas. Dom vanliga AUDIO OUT-utgÄngarna Àr nÀmnligen rent sk!t.



Varför skulle det skilja sig sÄ mycket? Kan det vara sÄ att det gÀller för andra DVD-spelare ocksÄ?

#43

Postad 24 mars 2003 - 23:11

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by Demonjohan
Kan man plocka bort nÀtsladden?
Är fjĂ€rren upplyst??
Varför lÄter just dom utgÄngarna bÀttre? Man ska alltsÄ köra med Front Left och right??

NÀtsladden Àr en s.k. "Ätta" (vanlig konsumentprodukt kontakt, som Äterfinns i bl.a. bandspelare, VHS-videospelare, o.s.v.).

FjÀrren Àr tyvÀrr inte upplyst.

MULTICHANNEL AUDIO OUT-anslutningen bör anvÀndas för överförning av CD, SACD och MP3, enligt handboken. Jag har Àven lÀst inlÀgg i [url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=185126"]den massiva 963-trÄden[/url] pÄ [url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=185126"]AVS Forum[/url] dÀr personer testat skillnaden mellan MULTICHANNEL AUDIO OUT- och AUDIO OUT-anslutningarna - den Àr/var tydligen mÀrkbar.

Dom vanliga AUDIO OUT-anslutningarna bör i första hand anvÀndas för att överföra ljud till TV frÄn DVD-spelaren eller som ett sista steg för att överföra ljudet frÄn DVD-spelaren till förstÀrkaren.

Jag har inte sjÀlv testat AUDIO OUT-anslutningarna, utan gÄr helt och hÄllet pÄ inlÀgg/rÄd frÄn andra, samt att handboken instruerar sÄ... [:(]

EDIT: NÀtsladden Àr INTE en vanlig "Ätta", sorry! [:D]
Det Àr en PC-strömkabel = en sÄdan som passar till nÀtaggregaten i vanliga PC-datorer... My bad! [:I]

#44

Postad 25 mars 2003 - 00:13

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by Black Rob
quote:Originally posted by C-Quence
Viktigt att poÀngtera Àr att vid analog överförning av t.ex. CD, sÄ ska (lÀs: bör) multikanalsutgÄngarna (höger- och vÀnster) anvÀndas. Dom vanliga AUDIO OUT-utgÄngarna Àr nÀmnligen rent sk!t.



Varför skulle det skilja sig sÄ mycket? Kan det vara sÄ att det gÀller för andra DVD-spelare ocksÄ?

Hmm, jag har faktiskt inte tÀnkt pÄ förrÀn nu nÀr du sÀger det, och vet heller inte om sÄ Àr fallet, tyvÀrr...

Men för min del sÄ gÄr jag pÄ Philips rekommendation - och pÄ information frÄn den [url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=185126"]massiva 963-trÄden pÄ AVS Forum[/url] - att anvÀnda multikanalsutgÄngarna för ljudöverförning till förstÀrkare.

#45

Postad 25 mars 2003 - 10:31

Unregistered3fb0505f
  • Unregistered3fb0505f
  • Amatör

  • 92 inlĂ€gg
  • 0
Hmm..konstigt... Jag var runt och surfade lite hÀromdan och hittade en kille som modifierade sin 963:a (fjÀrren) och han visade en bild pÄ baksidan men dÀr satt en sexkantig-plugg??? Vet ej vad för land han kom ifrÄn dock..

Skulle gÀrna vilja anvÀnda min HarmonicTech AC11 utan att modifiera den.
Den dÀr "Ättan" du snackade om mÄste varit samma som jag hade pÄ min 737:a.

#46

Postad 25 mars 2003 - 11:08

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by Demonjohan
Hmm..konstigt... Jag var runt och surfade lite hÀromdan och hittade en kille som modifierade sin 963:a (fjÀrren) och han visade en bild pÄ baksidan men dÀr satt en sexkantig-plugg??? Vet ej vad för land han kom ifrÄn dock..

Skulle gÀrna vilja anvÀnda min HarmonicTech AC11 utan att modifiera den.
Den dÀr "Ättan" du snackade om mÄste varit samma som jag hade pÄ min 737:a.

NÀtsladden Àr INTE en vanlig "Ätta", sorry! [:(]
Det Àr en PC-strömkabel = en sÄdan som passar till nÀtaggregaten i vanliga PC-datorer... My bad! [:I]

Ang. fjÀrren... Moddade den?! [?] Har du kvar lÀnken?
Jag anvÀnder förvisso Philips Pronto (RU940), sÄ jag har inte behov av att modda min fjÀrrkontroll, men intressant att fÄ lÀsa om det...

#47

Postad 25 mars 2003 - 11:40

Unregistered378cc22c
  • Unregistered378cc22c
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0
Underbar info,

BestÀllde min 963SA i fredags ihop med PT-AE300 sÄ jag fÄr la vÀnta och se hur bra den Àr :(

Tack för all info

#48

Postad 25 mars 2003 - 12:24

Unregistered3fb0505f
  • Unregistered3fb0505f
  • Amatör

  • 92 inlĂ€gg
  • 0
OjOj..nu snurrar det kraftigt hÀr alltsÄ..[:(]

PÄ min HT sÄ sitter det en kraftig plugg som Àr 6-kantig. OK.
Samma som sitter i dyrare slutsteg och Ă€ven pĂ„ nĂ€ttagg pĂ„ datorer som min och alla andras.OK.[:D] Är det en sĂ„n du menar? Jag trodde att du menade denna lilla jĂ€kelen som ser som en 8:a som inte kan jordas. ?????

JaJa..LÀnken hittade jag(tror jag) genom en lÀnk hÀr i en trÄd om 963:an och dÄ kom jag till nÄt annnat (avs?)forum och sen klickade jag pÄ en lÀnk dÀrifrÄn men nu kan jag inte finna den, kanske nÄn annan???

Den handlade om att förbÀttra prestandan i fjÀrren eftersom den verkar riktningskÀnslig(?) SÄ han joxade lite med mottagardioden och sÄ...Han plockade isÀr typ hela spelaren(?) Sen tror jag det va nÄt annat men det kommer jag inte ihÄg.. Skulle sjÀlv vilja titta i trÄden igen..Mvh

#49

Postad 25 mars 2003 - 13:00

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • MĂ€stare

  • 2 991 inlĂ€gg
  • 0
quote:Originally posted by Demonjohan
PÄ min HT sÄ sitter det en kraftig plugg som Àr 6-kantig. OK.
Samma som sitter i dyrare slutsteg och Ă€ven pĂ„ nĂ€ttagg pĂ„ datorer som min och alla andras.OK.[:D] Är det en sĂ„n du menar? Jag trodde att du menade denna lilla jĂ€kelen som ser som en 8:a som inte kan jordas. ?????

Hmm, skall försöka förklara... [:(]
Strömkabelanslutningen pÄ baksidan av Philips DVD963SA Àr alltsÄ en sexkantig anslutning med 3st stift; m.a.o. likadan som sitter i t.ex. dagens ATX-nÀtaggregat; Canton AS 50 SC och S.A.T. Amplifix.
Se Àven [url="http://"https://www.minhembio.com/images/tester/90_4.jpg"]denna bild[/url] (nÄgot svÄr att se, men ÀndÄ).

#50

Postad 25 mars 2003 - 13:18

Unregistered3fb0505f
  • Unregistered3fb0505f
  • Amatör

  • 92 inlĂ€gg
  • 0
Åhhyeaa!!! That®s the one[:D][:D][:D][:D][:D]

Nu kan jag taÂŽt lungt igen...[|)]

Tur att vi har dig C-Quence[:(]



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.