Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hur får jag 3d att funka?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 juli 2011 - 08:32

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna tv:n
http://www.dustinhom..._Adwords__RTA__

Köpte även ett par glasögon som ska funka till denna tv:n.

Glad i hågen kopplade jag in allt ihop med min ps3 ,på med brillorna startade 3d-läget på tv:n,men upplevde verkligen ingen 3d-effekt i spelet,har provat med flera olika spel men inget blir bra.
Då tv:n kan konvertera 2d till 3d så tycker man ju att man skulle se någon skillnad,men inte,testade lite tv (har telias digital-tv),satte på 3d-läget men det blev inte heller bra,så den simulerade 3d:n verkar ju bara vara ren skit!
Nu har jag tyvärr ingen 3d bluray-film hemma,men är det endast då jag kommer uppleva den där "wow-känslan".Såg en demo på netonnet,var visserligen en led-tv (3d) och där var det verkligen den där wow-känslan.
sedan ska tilläggas att jag inte har en 1.4 hdmi-kabel kopplat mellan tv o ps3,är det verkligen det som krävs,eller är det nåt mer jag missat?,vill gärna veta så jag vet vad jag behöver kompletera med.
mycket tacksam för svar.

#2

Postad 15 juli 2011 - 11:14

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Du har nog besvarat din egen fråga:

"Nu har jag tyvärr ingen 3d bluray-film hemma,men är det endast då jag kommer uppleva den där "wow-känslan"."

#3

Postad 18 juli 2011 - 09:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Du har kört "Skräminställningar" i PS3:an en gång till efter att du koppla in din nya tv? Du måste tala om för PS3:an att du har en 3DTV. :)

Iövrigt så är det väl bara att köra ett 3D-spel eller en 3D-film så ska du få en 3D effekt.

sedan ska tilläggas att jag inte har en 1.4 hdmi-kabel kopplat mellan tv o ps3,är det verkligen det som krävs,eller är det nåt mer jag missat?

Finns inget som heter "1.4 hdmi kabel" men nej, det krävs ingen speciell hdmi-kabel.

#4

Postad 23 november 2011 - 22:53

japantoe
  • japantoe
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Glad i hågen kopplade jag in allt ihop med min ps3


Nu är ja väldigt långt efter med detta men ändå.. Såg det nu och hade bara lust att fylla på med lite om du mot förmodan inte har fått nått svar nån annan stans ifrån.. Är det PS3-slim el tjockisvarianten du har? Detta är ren spekulation från mig men ja vet att ja fick en mjukvaruuppdatering till mitt tjockisps3 som skulle ge mig "tillgång till 3d-stöd", vet inte om slim har det från fabrik men om du inte har fått det att funka och inte har internet kopplat, så testa de. Sen vet ja att 2d-material inte alls blir bra i 2d-3dläget, det krävs att det ska vara filmat/gjort för 3d för att det ska bli bra.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.