Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Canon EOS 7D *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canon EOS 7D (Systemkameror) 7 9,12 (25) 13 996:-
Canon EOS 7D + 15-85/3,5-5,6 IS USM (Systemkameror) 9 7,5 (3) Inga priser
Canon EOS 7D + 18-135/3,5-5,6 IS (Systemkameror) 9 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 02 september 2009 - 05:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Du skojjar nu Martin va? :unsure:

Nej :D

#52

Postad 02 september 2009 - 06:32

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Hur bra de än gjort det har jag svårt att se att de skulle klara sig helt utan af-assistlampa... Precis som Jocke kör jag med transmittern.

Fast det är klart, den har ju inbyggd blixt - den kanske får duga i Canons oppinion.

#53

Postad 02 september 2009 - 08:05

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Jag har aldrig förstått vad jag skulle med en lampa till för AF på min 400D. Det enda skälet till det vore om jag skulle använda den inbyggda blixten, men varför skulle jag vilja förstöra mina bilder? Och om det är ljust nog att köra utan blixt helt klarar väl fokusen av att fokusera ändå.

Kör man med blixt på kameran (vilket ju är bra när det är mörkt) så behövs ingen lampa eftersom blixten hjälper till så trevligt med rött rutnät för fokuseringen.

Jag hänvisar dig till Joakim och Dreadlocks svar. Den inbyggda blixten kan vara bra att använda om man vill lätta upp lite skuggor i en utomhusscen tex. Då vill man inte släpa runt på en stor extern blixt då man inte behöver den kraften och kan ändå inte studsa den mot något.

#54

Postad 02 september 2009 - 08:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Förstår faktiskt inte riktigt varför den har inbyggd blixt egentligen..

#55

Postad 02 september 2009 - 09:37

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Med tanke på att detta är en helt ny serie från Canon har vi som har en kamera redan inte fått något 'nytt' att byta till. Jag är inte riktigt i segmentet att jag växt ur en d40 för att väderskyddet inte tål full storm.

Nu lutar det väl främst åt en fullformatsvariant om något år, kanske den väntade 3D till ett ännu högre pris.
Sedan en 60 D som ger mellansegmentet 18 MP och uppdaterad AF,
men frågan är om inte 60 D får snik-varianter av detta för att kunna dela teknik med konsumentprodukterna.
Därav min tveksamhet, det känns inte alls säkert att tekniken blir överkomlig för vanliga köpare i en nära framtid...

Man får väl hoppas att det blir en viss prispress på 50D iaf.

PS. 8 fps, 18 MP - även om canon 'lyssnat på kunderna' antar jag att man behöver en extern låda för
att trigga en HDR-sekvens som utnyttjar kameran till max. Det hade ju varit skoj med ett RAW-format som
kombinerade 3 eller 7 18 MP bilder på ett smart sätt - fast canon stödjer ju visserligen att man byter minneskort...

#56

Postad 02 september 2009 - 11:58

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

AF-lampa är mycket användbart! Jag använder min Speedlite Transmitter bara för att få AF-lampa. Då får jag AF-assist utan att behöva störa någon eller något med en elak inbyggd blixt bara för att kunna använda autofokus. Vet inte om Canon hindras av något eller om de helt enkelt är snåla och tycker att man ska köpa en extern blixt/transsmitter för flera tusen enbart för att få tillgång till AF-lampa.


Det är möjligt att jag inte helt förstått funktionen, men jag har antagit att det röda rutnät blixten fixar när man ska fokusera hjälper autofokusen på ett bra sätt. Varför skulle man vilja ha en lampa istället, finns det någon fördel?

Hur fungerar transmittern, har den lampa istället för röda dioder?

Men jag måste säga att det är lite märkligt att man har byggt in en lampa på 400D-huset (kanske andra också, men dom har ju inte jag ;)) men som enbart används för att indikera självutlösaren.

Jag hänvisar dig till Joakim och Dreadlocks svar. Den inbyggda blixten kan vara bra att använda om man vill lätta upp lite skuggor i en utomhusscen tex. Då vill man inte släpa runt på en stor extern blixt då man inte behöver den kraften och kan ändå inte studsa den mot något.


Fast ska du lätta upp lite skuggor utomhus exempelvis så förmodar jag att du menar dagtid när det ändå inte är några problem med fokusering. :)

#57

Postad 02 september 2009 - 12:23

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Något som är nytt är virtuell horisont i huset så vattenpass och räta upp bilder i PS är ett minne blott.


Att detta skulle ta så lång tid ... jag har efterfrågat det i flera år.

Superbra funktion! :) Risken är att det kostar mig dryga 20 papp att den har kommit till slut ;)

#58

Postad 02 september 2009 - 13:12

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Det är möjligt att jag inte helt förstått funktionen, men jag har antagit att det röda rutnät blixten fixar när man ska fokusera hjälper autofokusen på ett bra sätt. Varför skulle man vilja ha en lampa istället, finns det någon fördel?

Hur fungerar transmittern, har den lampa istället för röda dioder?

Men jag måste säga att det är lite märkligt att man har byggt in en lampa på 400D-huset (kanske andra också, men dom har ju inte jag :)) men som enbart används för att indikera självutlösaren.

Jodå, det är det röda rutnätet vi talar om och det är just det transmitter har (d.v.s. precis som i en extern blixt). Men saken är den att det finns ingen kamera som har det, utan vill man ha det så får man betala upp till 4000 kr för en extern blixt. Hade kameran haft en inbyggd lampa/diod så hade man sluppit använda en transmitter/blixt bara för att få AF-assist.

Har man ingen extern blixt/transmitter så får man använda den inbyggda blixten men den är väldigt störande att använda för AF-assist - en serie blixtar avlöses varje gång man fokuserar.

#59

Postad 02 september 2009 - 16:58

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Jodå, det är det röda rutnätet vi talar om och det är just det transmitter har (d.v.s. precis som i en extern blixt). Men saken är den att det finns ingen kamera som har det, utan vill man ha det så får man betala upp till 4000 kr för en extern blixt. Hade kameran haft en inbyggd lampa/diod så hade man sluppit använda en transmitter/blixt bara för att få AF-assist.

Har man ingen extern blixt/transmitter så får man använda den inbyggda blixten men den är väldigt störande att använda för AF-assist - en serie blixtar avlöses varje gång man fokuserar.


Håller med hatar när den ska blixta som en disko lampa när man kör AF med inbyggdblixt! Dessutom har jag en slavblix så går efter ljuset å då löser den ut iförväg grymt irriterande!

#60

Postad 02 september 2009 - 17:48

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Mmm...det lär ju vara lite lättare att fokusera manuellt även då det är lite dunkelt med en sådan jättesökare som på 7D t.ex. :)

Tänkte lite på det idag...när man tänker på specen till EOS 7D i sin helhet, verkar det faktiskt som om man flirtar lite med Pentax K-7 på något märkligt vis. Väldigt snarlikt koncept i mångt och mycket, bara det att man har gjort lite mer utav allting ifrån Canons sida vilket ju prislappen talar för.

Redigerat av Velodynamic, 02 september 2009 - 18:13.


#61

Postad 02 september 2009 - 18:21

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Gemensamt för de två: fotografen i åtanke :)

#62

Postad 02 september 2009 - 18:24

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Ok...kanske sent ute, men nu verkar man ha sparkat igång en egen reklam site:
http://www.canon-eur...eos7d/index.asp

#63

Postad 02 september 2009 - 18:38

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Ja, dendär jättesökaren är man som 5d-gubbe riktigt avundsjuk på...

#64

Postad 02 september 2009 - 18:41

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Som jag sa tidigare så finns ju alla dessa saker på D700 och förutom crop sensor så är de väldigt lika.
Dock så är är ju D700 mer avancerad vad gäller både ljusmätning och autofokus.

Men många saker har de sneglat på D700. T ex vattenpass i kmaeran valbara grids i kameran mm. Många av specen mm.

#65

Postad 02 september 2009 - 18:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Ja det är väl ingen hemlighet att de stora utveckllarna kollar på varandras produkter och försöker möta upp med prylar som täcker samma marknadsområde?

#66

Postad 02 september 2009 - 18:50

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Ja, dendär jättesökaren är man som 5d-gubbe riktigt avundsjuk på...

Sökaren i 5D är väl trots allt större? Inte 100% men större.

#67

Postad 03 september 2009 - 06:38

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Fel uttryckt av mig, 7d har 1x förstoring och 100% mot 5ds 0,7x och 100%

#68

Postad 04 september 2009 - 08:47

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Bifogad fil  d5d7sbs.jpg   80,65K   0 Antal nerladdningar

Inget lätt val. Man klarar sig otroligt långt med 3,9 fps samt FF-sensorn är fantastiskt åtråvärd på 5D mkII.
Men för mina behov känns den fortfarande väldigt dyr och då verkar 7D bli mycket mera prisvärd.

#69

Postad 04 september 2009 - 18:07

fishnose
  • fishnose
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har aldrig förstått vad jag skulle med en lampa till för AF på min 400D. Det enda skälet till det vore om jag skulle använda den inbyggda blixten, men varför skulle jag vilja förstöra mina bilder? Och om det är ljust nog att köra utan blixt helt klarar väl fokusen av att fokusera ändå.

Kör man med blixt på kameran (vilket ju är bra när det är mörkt) så behövs ingen lampa eftersom blixten hjälper till så trevligt med rött rutnät för fokuseringen.

Inbyggd AF assist lampa har inget med blixten att göra. Den används för att säkerställa bra AF i lågt ljus, oavsett om man ska använda blixt eller inte. Det är alltså en liten (vit) lampa som sittter på D90 huset, den blinkar till när man fokuserar.
På en del andra kameror är man tvungen att använda den inbyggda blixten till AF assist, vilket är MYCKET sämre.

#70

Postad 04 september 2009 - 19:46

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
Här är manualen till 7D.
Bifogad fil  eos7d_im_en.pdf   6,57MB   25 Antal nerladdningar

//Niklas

#71

Postad 04 september 2009 - 20:07

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
engadget.com har en liten video om hur af punkterna fungerar i sökaren + hur snabbt spegeln fälls upp i 8bps

Redigerat av Unregistered36431, 04 september 2009 - 20:08.


#72

Postad 04 september 2009 - 20:10

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
J'vligt märkligt att endel inte kan hålla sig borta och posta bilder på andra märken i en tråd som handlar om Canon EOS 7D... Gillar ni inte canon - well, läs inte i denhär tråden... Gult kort.

Redigerat av Dreadlock, 04 september 2009 - 20:11.


#73

Postad 04 september 2009 - 20:13

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
hihi, skönt att ni tar hand om forumet så det inte blir som FS där den ena är bättre en den andra på att veta mest eller har åsikter om andra produkter som man inte gillar själv. :)

Redigerat av Unregistered36431, 04 september 2009 - 20:20.


#74

Postad 04 september 2009 - 21:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jag har absolut inget emot att jämföra märken och vad de kan osv - men då tar man det i en tråd som handlar om just det. I denna tråden snackar vi som sagt om 7D och inget annat :) Men - tack för berömmet :)

#75

Postad 05 september 2009 - 09:35

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
En video som är lite mer ingående om hur auto fokus fungerar på 7D

#76

Postad 05 september 2009 - 23:03

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

En video som är lite mer ingående om hur auto fokus fungerar på 7D


Häftigt... Videon är egentligen en utav tre klipp som kan nås via amerikanska Canons EOS 7D Förhandstitt.
Fler uppgifter som HD-filmning, trådlösa funktioner, blixtfunktioner m.m. har lovats inom kort.

Redigerat av Velodynamic, 05 september 2009 - 23:07.


#77

Postad 09 september 2009 - 10:27

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Nere i 16000 nu alltså. Den startade väl på 18000 om jag inte minns fel? Ser bra ut det här. Då är skillnaden inte riktigt lika stor mot USA längre, även om det fortfarande är lite marginal pga kursen. $1699 kostar den där plus moms och frakt (och tull).

#78

Postad 09 september 2009 - 10:31

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Oki ni kan inte räkna priser på Sekvencia.
När man räknar priser så är det cyberfoto och scandinavian och de mer välrenommerade butikerna som man kollar efter.

#79

Postad 09 september 2009 - 12:52

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Oki ni kan inte räkna priser på Sekvencia.
När man räknar priser så är det cyberfoto och scandinavian och de mer välrenommerade butikerna som man kollar efter.

Jag kan hålla med om att man skall se upp för Sekvencia. Men det finns ju 20 andra butiker som säljer den för mellan 16 och 18 tusen. Alla kan ju inte vara lurendrejare eller?

#80

Postad 10 september 2009 - 05:57

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Kanske inte lurendrejare men väldigt små aktörer. Vet åtminstone 2 på den listan som agerar såhär när det kommer en ny produkt

1) Sätt ett lågt - gärna nära 0 marginal
2) Få massor med förhandsbeställningar
3) Gå till canon och säga att man har en stor kundstock - få bättre priser från Leverantör
4) Få kamerorna, men vända sig till kunderna och säga att canon höjt priset med ett par hundra och fråga om de fortfarande är intresserade.

Kunden brukar köpa ändå eftersom det kommer bli ont om kameror precis vid launchen. Vad vinner butiken? Jo de säljer kameror till kunder som annars inte hade vänt sig dit om priset hade varit i närheten av cyberphoto/scandinavian photo eller någon av de andra större handlarna.

#81

Postad 12 september 2009 - 21:35

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
I väntan på det stora släppet en ack så imponerande film. Speciellt i dåliga ljusförhållanden. :)

http://www.vimeo.com/6487566

#82

Postad 14 september 2009 - 09:17

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
När jag läser specarna står det något om en livslängd på 150 000.... jag antar att det är antalet bilder? eller spegelstängningar eller så?

Jag har aldrig haft en systemkamera tidigare, men med min superzoomare tar jag ganska många bilder, hyfsat ofta 500 på en dag, och den tar bara 3 bilder i sekunden. 150k bilder motsvarar bara 300 sådana utflykter, och det låter lite.
Vad är det som händer efter det antalet bilder? Går det att fixa? Och är det normalt sett konservativt eller frikostigt räknat?

En sådan här dyr kamera är det klart trist om den bara bryter ihop efter ett antal år.

Så till en helt annat sak. Finns det inbyggda färgfilter i 7D, svartvitt, sepia osv? Visst kan man göra det i datorn efteråt, men det är väldigt smidigt att kunna se direkt i sökaren/displayen om det blir bra med en sådan effekt, och att slippa komma ihåg/skriva ner att bild 278, 462 och 582 ska jag göra om till svartvitt/sepia när jag kommer hem, för de tror jag blir bra.

#83

Postad 14 september 2009 - 09:27

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Slutaren är testad för 150k exponeringar, har aldrig sett eller hört att någon har gått över den gränsen!
Jag själv ligger nog runt 10-20k bilder per år! Och det brukar ju bli så att man byter kamera vart tredje år eller så!

När man fotar JPEG så brukar det finnas olika "filter", bl.a B&W, Sephia och en massa annat som man kan skruva på!

Redigerat av Ponisch, 14 september 2009 - 09:28.


#84

Postad 14 september 2009 - 09:38

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

Jag har bytat kamera ungefär med den frekvensen som du säger tidigare, men jag har aldrig lagt mer än 3500 på en kamera tidigare. Tanken var isf att klämma i ordentligt och få något som går att behålla längre. Bilderna blir ju inte sämre med tiden, och 18 Mpixlar och FullHD-video borde vara tillräckligt länge.... även om tekniken på funktionerna går frammåt hela tiden.

Att lägga dryga 20k och byta om tre år blir lite för saftigt för min del.

Jag har heller aldrig hört om någon som har gått över gränsen, det var därför jag blev så paff när jag såg att siffran var så låg och när jag började räkna efter hur fort det kan bli så många... speciellt med 8 bilder i sekunden.

Trevligt att det finns lite färgeffekter ;) Det går ju alltid att ta bilderna jpeg+raw om man vill pilla med dem i efterhand sen. Jag använder de rätt mycket på min nuvarande och hade saknat det om de inte fanns.

#85

Postad 14 september 2009 - 10:34

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Det går ju att byta/laga slutaren när/om den är utsliten. Priser på sånt har jag ingen koll på dock.

Jag har för mig att "vanliga" kameror i instegsklassen är gjorda för i storleksordningen 50 000 bilder, så 7D'n är ju ett kliv upp och spelar mer i proffskamerornas liga. En snabb googling verkar göra gällande att EOS 1Ds som exempel ska hålla minst 300 000 bilder, och det är ju en kamera i 60 000-kronorsklassen.

#86

Postad 14 september 2009 - 10:37

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Instegskameror ska nog vara testade för minst 100.000 exponeringar, har för mig att jag sett någon sån lista!

#87

Postad 14 september 2009 - 11:33

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Här kan man kolla in den löpande statistiken

http://www.olegkikin.com/shutterlife/

En K-20 med 286.000 och "stil alive"

En Eos 1dsmkii med 1,8 miljoner och "still alive"

Sen om man tror på det eller inte är en annan sak ;)

Redigerat av Mikael_R, 14 september 2009 - 11:37.


#88

Postad 15 september 2009 - 17:44

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Flyttade optikdiskussionen hit: Länk

#89

Postad 16 september 2009 - 10:24

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Hur är det med auto-bracket burst funktion på 7D? För att kunna ta foton att HDR-kombinera automagiskt.
Finns det. och vad är isf max antal bilder och gränserna för exponeringsskillnad?

Nikon verkar ha en bra sådan funktion, man ställer in hur stort hopp man vill göra i EV varje exponering och hur många bilder man vill ta, sen trycker man bara på "avtryckaren".

Med 8 fps i 7D hade det varit en grym funktion, på nästan 1/3s hade man kunnat få tre bilder, då går det nästan att använda på saker som rör sig också.

#90

Postad 16 september 2009 - 10:48

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Från Canon's danska hemsida (var lat):

AEB 3 billeder +/-3 EV i 1/3 eller 1/2 trin



#91

Postad 16 september 2009 - 12:23

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Det är ok att vara lat :rolleyes:

3 bilder, med skillnad på +/-3 EV förstår jag, men vad innebär de sista siffrorna 1/2 och 1/3?

Hur bedömer ni som kan att det här är för att skapa bra och effektfulla HDR-bilder? Är det tillräckligt eller är det begränsande?

Påverkas hastigheten på seriebildstagningarna i det här läget, eller ligger det kvar på 8 fps?

De träffar man får upp på google när man bara skriver HDR är helt fantastiska. Drömmen är att kunna ta något som är i närheten av dem.

#92

Postad 16 september 2009 - 12:53

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Att du kan justera EV i halva och en tredjedels steg, inte bare -3 -2 -1 0 +1 +2 +3, men också -1 1/2 och -1 1/3.
Dock vill några gärna ha flere stegs EV (ger möjlighet för mera dynamik i bilden, fler detaljer i ljusa och mörka områden).

Nej hastigheten påverkas inte.

Practice makes perfekt :) Tycker där finns riktigt många hemska HDR bilder :rolleyes:

#93

Postad 17 september 2009 - 11:16

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Lite exempel på serietagningar med 7D :( http://www.canon.com...eams/7dsamples/

#94

Postad 19 september 2009 - 15:06

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Bilder ifrån 7D finns nu hos imaging-resource "comparometer" och kan jämföras med andra modeller.
Mina tvivel emot den mångpixliga "lilla" bildsensorn känns, om än inte helt bortblåsta, så något lättare nu. ;)

http://www.imaging-r...OMP/COMPS01.HTM

Redigerat av Velodynamic, 19 september 2009 - 15:10.


#95

Postad 24 september 2009 - 18:08

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

  • 363 inlägg
  • 0
Har idag varit i kontakt med cyberphoto. Jag ligger på 5:e plats i leveranskön på 7D. :blush:

Naturligtvis är du en av dom som får sin i den första leveransen, har idag fått bekräftat av Canon att första omgången 7d kommer att levereras 29/9 till oss.


:P ;) :D :D :D :D

#96

Postad 24 september 2009 - 18:55

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Har idag varit i kontakt med cyberphoto. Jag ligger på 5:e plats i leveranskön på 7D. :blush:

Kul! :P

#97

Postad 24 september 2009 - 19:44

patriklantto
  • patriklantto
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har idag varit i kontakt med cyberphoto. Jag ligger på 5:e plats i leveranskön på 7D. :blush:


:P ;) :D :D :D :D


Kul! När la du in din beställning för att hamna på plats 5?

#98

Postad 24 september 2009 - 21:06

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

  • 363 inlägg
  • 0
Samma dag dom la upp den i shopen :blush:

#99

Postad 24 september 2009 - 23:31

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Jag hoppas att det inte blir som med 5DmkII att det tar typ ett halvår att få kameran.

#100

Postad 26 september 2009 - 21:24

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Canon EOS 7D - Hands-on Review http://www.youtube.c...cFS83r3c3U&hd=1 :)

Usch vad det kliar i köpfingret.. :(



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.