Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7851

Postad 20 mars 2014 - 14:53

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Det är inte speciellt längesen jag köpte min och då var dom rätt billiga, det kom mest som en chock. Det blir till att söka sig en till då som backup. Finns det nåt lika bra eller bättre att köra xbmc i med tangentbord i fjärren?


HTPC, Mac Mini, Android-pinne + BT-keyboard? Borde annars finnas begagnade BB för en hyfsad peng.

#7852

Postad 20 mars 2014 - 15:02

hellfire666
  • hellfire666
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jo jag har lagt lite bud, android har jag testat både stickor och tizzbird men det fattas alltid nåt, det får bli en reservboxee.

#7853

Postad 24 mars 2014 - 12:41

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Min Boxxe har börjat strula en del, hackar vid uppspelning av MKV och startar om när jag kör FLAC lokalt (inkopplad disk via USB). Är speciellt de tunga MKV:erna som hackar, har originalskivan kvar så inte hela världen men ändå.

Kör Boxee+ och XBMC men även provad utan att köra XBMC men ingen skillnad, har även kört diskarna via närverket men ingen skillnad där heller. Blir det trött med tiden..?Hjälper det med en fabriksåterställning tror ni?

#7854

Postad 24 mars 2014 - 12:51

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Min Boxxe har börjat strula en del, hackar vid uppspelning av MKV och startar om när jag kör FLAC lokalt (inkopplad disk via USB). Är speciellt de tunga MKV:erna som hackar, har originalskivan kvar så inte hela världen men ändå.

Kör Boxee+ och XBMC men även provad utan att köra XBMC men ingen skillnad, har även kört diskarna via närverket men ingen skillnad där heller. Blir det trött med tiden..?Hjälper det med en fabriksåterställning tror ni?

Blås ur den om det går, kanske är damm som skapar värme som i sin tur skapar hack.

Är det på en gång eller sker det efter du haft boxen igång ett tag?

#7855

Postad 24 mars 2014 - 13:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Blås ur den om det går, kanske är damm som skapar värme som i sin tur skapar hack.

Är det på en gång eller sker det efter du haft boxen igång ett tag?


När det gäller uppspelning av FLAC så funkar det ett tag för att sedan reboota, händer kanske var 10:e/15:e låt. Vid uppspelning av MKV-containers så får jag oftast endast ljud men ingen bild, funkar inte heller att låta den buffra. Enda skillnaden jag kan komma på är att den numera står lite varmt vilket den inte gjorte tidigare, i samma utrymme står två usb diskar och en NAS.

Är den känslig för värme? Skall förbättra luftcirkulationen men kör med skåpsluckor öppna samt två ventilationshål i bakstycket.

#7856

Postad 24 mars 2014 - 14:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

När det gäller uppspelning av FLAC så funkar det ett tag för att sedan reboota, händer kanske var 10:e/15:e låt. Vid uppspelning av MKV-containers så får jag oftast endast ljud men ingen bild, funkar inte heller att låta den buffra. Enda skillnaden jag kan komma på är att den numera står lite varmt vilket den inte gjorte tidigare, i samma utrymme står två usb diskar och en NAS.

Är den känslig för värme? Skall förbättra luftcirkulationen men kör med skåpsluckor öppna samt två ventilationshål i bakstycket.

Vet inte om den är känslig, vet bara att elektronik fungerar bäst under lagom temperatur.

Annars är det ju snabbt gjort att återställa den, man installerar ju hacks/xbmc relativt fort så.

#7857

Postad 30 mars 2014 - 01:25

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Min Boxxe har börjat strula en del, hackar vid uppspelning av MKV och startar om när jag kör FLAC lokalt (inkopplad disk via USB). Är speciellt de tunga MKV:erna som hackar, har originalskivan kvar så inte hela världen men ändå.

Kör Boxee+ och XBMC men även provad utan att köra XBMC men ingen skillnad, har även kört diskarna via närverket men ingen skillnad där heller. Blir det trött med tiden..?Hjälper det med en fabriksåterställning tror ni?

Om du kör XBMC från minneskort så är det inte att rekommendera, använd istället extern kortläsare eller USB sticka

#7858

Postad 01 april 2014 - 10:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Om du kör XBMC från minneskort så är det inte att rekommendera, använd istället extern kortläsare eller USB sticka


Kör från USB sticka och har testat ett par olika modeler/fabrikat. Har dock ställt upp den på tv-bänken istället för i skåpet och det fungerar mycket bättre, skumt bara at detta aldrig var ett problem tidigare när den stod i skåpet.

#7859

Postad 02 april 2014 - 23:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Gick in på boxeed.in forumet idag för att se när en ev uppdatering kommer, och ser då att det har kommit 2 st.. 1.5.4 och 1.5.5! Ska fixa problemen som vissa (inkl mig) har med xmbc bl.a.! Har uppdaterat bägge mina boxar men inte hunnit testa xmbc igen

Edit: nu funkar Xmbc för mig, tycker dock det är att segt..

#7860

Postad 13 april 2014 - 16:12

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

Om du kör XBMC från minneskort så är det inte att rekommendera, använd istället extern kortläsare eller USB sticka

Har du lust att utveckla detta lite? Varför skulle USB-porten vara bättre än SD-slotten? Jag har ett snabbt SD-kort i min och kör utan problem.

#7861

Postad 15 april 2014 - 09:18

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag har en fråga:
Jag streamade Spotify till Boxee. Visst är det då AirPlay som används? Ärligt talat lät det sådär. Men jag vill minnas att jag har läst någonstans att AirPlay både kan använda bluetooth och wi-fi (men får aldrig reda på vad som används). Kan man då logga in ipaden eller tvinga in den på wi-fi, för jag misstänker att det är blåtanden som ligger bakom det bristfälliga ljudet?

#7862

Postad 15 april 2014 - 17:01

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag har en fråga:
Jag streamade Spotify till Boxee. Visst är det då AirPlay som används? Ärligt talat lät det sådär. Men jag vill minnas att jag har läst någonstans att AirPlay både kan använda bluetooth och wi-fi (men får aldrig reda på vad som används). Kan man då logga in ipaden eller tvinga in den på wi-fi, för jag misstänker att det är blåtanden som ligger bakom det bristfälliga ljudet?


Nej det är inte BT som används utan WiFi

#7863

Postad 18 april 2014 - 16:02

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Har du lust att utveckla detta lite? Varför skulle USB-porten vara bättre än SD-slotten? Jag har ett snabbt SD-kort i min och kör utan problem.

Det har inget med hastigheten att göra, det är värmen, många som bränt både läsare och kort

#7864

Postad 05 maj 2014 - 19:26

hild
  • hild
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Afton!
Använt Boxee ganska exakt två år nu, fungerat fint (med undantag för några småfrustrationer ibland).
Somnade som vanligt till en film då den agerar sovrumsslav häromdagen och när jag vaknade idag så var skärmen helt svart.
Startade om den men fortfarande bara en svart skärm. Värt att tillägga är att den verkar ha resettat sig själv dagen innan (alla settings och shares var borta?) sen hände detta efter att jag satt upp alla inställningar igen.

TV'n registrerar upplösningen (720x480) så något händer. Logon är grön osv.
Prövat gå in i recovery mode, men ingen skärm där heller :(

Någon som haft liknande problem? Läst en hel del trådar och passar bra med vad andra erfarat.


Bumpar min fråga - fortfarande svart skärm :(

#7865

Postad 06 maj 2014 - 02:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Bumpar min fråga - fortfarande svart skärm :(

provat byta hdmisladd?

#7866

Postad 13 maj 2014 - 15:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?p=732165

WTF, priset på över 1800kr?? :o va' hende?

#7867

Postad 13 maj 2014 - 15:20

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

https://www.prisjakt...kt.php?p=732165

WTF, priset på över 1800kr?? :o va' hende?


Det som hände är väl att den inte tillverkas längre så de små skumraskbutikerna som har den kvar ser sin chans ;)

#7868

Postad 13 maj 2014 - 15:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Det som hände är väl att den inte tillverkas längre så de små skumraskbutikerna som har den kvar ser sin chans ;)

Såg nu att det inte var de mest kända butikerna som sålde ut dom ;)

#7869

Postad 02 juni 2014 - 17:45

atr
  • atr
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

...


Redigerat av atr, 04 mars 2017 - 16:52.


#7870

Postad 02 juni 2014 - 22:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

provat byta hdmisladd?

Eller de olika output,typ rgb high,rgb low,yuv 4:2:2 yuv 4:4:4 i boxen?

#7871

Postad 06 juni 2014 - 12:05

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Ok kanske inte är exakt rätt tråd men....
Köpte ny WD Hd1Tb som jag la över mina filmer på och det funkar alldeles utmärkt att kolla på i Boxee, men dagen efter när jag stoppade in den i datorn säger den att den måste formatteras, ingen info..... trodde först den pajat men testade den i Boxee i vilket den funkar utmärkt i.
Vad kan vara fel?

#7872

Postad 16 juli 2014 - 10:02

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag testade nyss, för första gången att streama bild från min ipad. Det gick ju inte och jag läste i den tidigare sidan att det är trassel med det. Går det att göra något för att få igång det?

Sen tänkte jag höra, hur är det egentligen på mediaspelar-fronten idag. Hänger Boxee fortfarande med prestandamässigt eller börjar det bli läge att byta snart? Vore skönt om man fick igång airplay riktigt, svtplay och Netflix. Kanske också 3D och 4k om man ändå investerar.

#7873

Postad 16 juli 2014 - 10:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag testade nyss, för första gången att streama bild från min ipad. Det gick ju inte och jag läste i den tidigare sidan att det är trassel med det. Går det att göra något för att få igång det?

Sen tänkte jag höra, hur är det egentligen på mediaspelar-fronten idag. Hänger Boxee fortfarande med prestandamässigt eller börjar det bli läge att byta snart? Vore skönt om man fick igång airplay riktigt, svtplay och Netflix. Kanske också 3D och 4k om man ändå investerar.


Ja om du återställer till en tidigare version av iOS (som naturligtvis inte går om du inte har jailbreakat den)

#7874

Postad 16 juli 2014 - 10:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

Jag testade nyss, för första gången att streama bild från min ipad. Det gick ju inte och jag läste i den tidigare sidan att det är trassel med det. Går det att göra något för att få igång det?

Sen tänkte jag höra, hur är det egentligen på mediaspelar-fronten idag. Hänger Boxee fortfarande med prestandamässigt eller börjar det bli läge att byta snart? Vore skönt om man fick igång airplay riktigt, svtplay och Netflix. Kanske också 3D och 4k om man ändå investerar.

Boxee är föråldrad, men slår ändå många nya mediaspelare på fingrarna.

Att spela upp 1080p 3D med DTS HD Mastered utan lagg är det inte alla mediaspelare som gör, men enligt vad jag testat så funkar det utan problem. (trådat, ej testat trådlåst).

Kombinerar du Chromecast med Boxee så är man enligt mig på torra land oavsett vad man söker från en Mediaspelare :)

#7875

Postad 16 juli 2014 - 11:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Boxee är föråldrad, men slår ändå många nya mediaspelare på fingrarna.

Att spela upp 1080p 3D med DTS HD Mastered utan lagg är det inte alla mediaspelare som gör, men enligt vad jag testat så funkar det utan problem. (trådat, ej testat trådlåst).

Kombinerar du Chromecast med Boxee så är man enligt mig på torra land oavsett vad man söker från en Mediaspelare :)

Nackdelen är väl att det bara är i sbs och inte i 1080p framepacked alltså så att du nyttjar full upplösning ...

#7876

Postad 16 juli 2014 - 11:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nackdelen är väl att det bara är i sbs och inte i 1080p framepacked alltså så att du nyttjar full upplösning ...

Tror det är väldigt svårt att se någon skillnad dock. Ser du skillnad?

Redigerat av hifimarcus, 16 juli 2014 - 11:36.


#7877

Postad 16 juli 2014 - 11:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Tror det är väldigt svårt att se någon skillnad dock. Ser du skillnad?

Nu kör ju jag duk och projektor så jag kan säga att det blir stor skillnad mellan sbs och frampacked.
Blir som skillnaden mellan 720p 0ch 1080p och den är rätt markan på 104 tum

Redigerat av jimjans, 16 juli 2014 - 11:54.


#7878

Postad 16 juli 2014 - 12:05

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nu kör ju jag duk och projektor så jag kan säga att det blir stor skillnad mellan sbs och frampacked.
Blir som skillnaden mellan 720p 0ch 1080p och den är rätt markan på 104 tum

Okej, ja det är klart att då kanske man ser viss skillnad.
Men till 2D material så finns det nog inga downsides :)

#7879

Postad 16 juli 2014 - 12:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
nej det är en rätt kompetent mediaspelare :)

#7880

Postad 23 juli 2014 - 09:30

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Köpte en till på tradera för 3v sedan, gav 600kr.
Grabben har den på sitt rum nu, blev lite nojig att min kan ge upp och då kan det vara men en backup :)


#7881

Postad 23 juli 2014 - 11:13

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Köpte en till på tradera för 3v sedan, gav 600kr.
Grabben har den på sitt rum nu, blev lite nojig att min kan ge upp och då kan det vara men en backup :)

Haha , själv har jag 4 st . använder 3 och 1 på lager i reserv.

#7882

Postad 23 juli 2014 - 13:15

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Haha , själv har jag 4 st . använder 3 och 1 på lager i reserv.

haha. Helt rätt!
Finns det någon annan trevlig mediaspelare där utan som man kan ha som komplement till Boxee, har inte varit särskilt aktiv på den fronten. Annars så känns det som att Boxee ger mycket för pengarna :)

Haha , själv har jag 4 st . använder 3 och 1 på lager i reserv.

haha. Helt rätt!
Finns det någon annan trevlig mediaspelare där utan som man kan ha som komplement till Boxee, har inte varit särskilt aktiv på den fronten. Annars så känns det som att Boxee ger mycket för pengarna :)

#7883

Postad 23 juli 2014 - 13:53

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

haha. Helt rätt!
Finns det någon annan trevlig mediaspelare där utan som man kan ha som komplement till Boxee, har inte varit särskilt aktiv på den fronten. Annars så känns det som att Boxee ger mycket för pengarna :)

haha. Helt rätt!
Finns det någon annan trevlig mediaspelare där utan som man kan ha som komplement till Boxee, har inte varit särskilt aktiv på den fronten. Annars så känns det som att Boxee ger mycket för pengarna :)

Köper du en Chromecast är du komplett! Då har du ju möjlighet att dels kolla på playkanalerna, Netflix med superbt ljud och bild och Youtube :)

Boxee har dåligt Netflix och dåligt youtube samt ej uppdaterade playkanalsappar. Därför är CC ett perfekt komplement!

#7884

Postad 23 juli 2014 - 16:33

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Köper du en Chromecast är du komplett! Då har du ju möjlighet att dels kolla på playkanalerna, Netflix med superbt ljud och bild och Youtube :)

Boxee har dåligt Netflix och dåligt youtube samt ej uppdaterade playkanalsappar. Därför är CC ett perfekt komplement!

Jag har chromecast i kombination till min boxee endast för netflix , funkar hur bra som helst.

#7885

Postad 23 juli 2014 - 19:25

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Tackar för tipset. Den koster ju inte en förmögenhet :)

#7886

Postad 24 juli 2014 - 10:52

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Jag köpte en Wd Live enbart till Netflix för 499 ink frakt.
Funkar ungefär som Boxee.

#7887

Postad 24 juli 2014 - 11:21

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Här kommer det en kluring.
Som jag skrev innan så köpte jag ännu en Boxee som är i grabbens rum medans min är i gillestugan.
Nu när man ska bläddra i menyn och filmer mm så börjar den hoppa runt lite extre. Typ som att man trycker några ggr extre på knappen. Samtidigt så startar grabbens Boxee. När vi tittade på film här om kvällen, jag hos mig och grabben hos sig och jag skulle välja film, spola, pausa mm så blev det liknande saker på grabbens Boxee.

Antar att fjärrkontroll går på samma våg?
Går detta att lösa?
Ni som har fler boxar hemma, hur är det hos er.

#7888

Postad 24 juli 2014 - 11:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Detta har tagits upp ett antal ggr redan i tråden.
Men det finns 2 saker att göra i denna ordning.

1. prova att paira om fjärren till boxen
http://boxee.zendesk...ir-Boxee-Remote

2. hjälper inte det prova att byta ut batteriet

Jag och andra har haft exakt samma problem och det har alltid varit nån av lösningarna som avhjälpt då.

Hittade även ett lite mer långsökt men tänkbart problem med lösning:
http://boxee.zendesk...ir-Boxee-Remote

Redigerat av masse70, 24 juli 2014 - 11:27.


#7889

Postad 24 juli 2014 - 11:29

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Hade samma ett tag, för mig var det batteriet. Det kan IBLAND vara att jag har kontrollen bakom något som t.ex en bok, kudde eller laptopen som gör det, då är det bara "rikta" den lite bättre mot Boxeen.

#7890

Postad 24 juli 2014 - 11:42

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Detta har tagits upp ett antal ggr redan i tråden.
Men det finns 2 saker att göra i denna ordning.

1. prova att paira om fjärren till boxen
http://boxee.zendesk...ir-Boxee-Remote

2. hjälper inte det prova att byta ut batteriet

Jag och andra har haft exakt samma problem och det har alltid varit nån av lösningarna som avhjälpt då.

Hittade även ett lite mer långsökt men tänkbart problem med lösning:
http://boxee.zendesk...ir-Boxee-Remote

Hade samma ett tag, för mig var det batteriet. Det kan IBLAND vara att jag har kontrollen bakom något som t.ex en bok, kudde eller laptopen som gör det, då är det bara "rikta" den lite bättre mot Boxeen.

Tack :)
Tråden har 158 sidor att läsa igenom :(
Tackar för svaret.

#7891

Postad 24 juli 2014 - 17:58

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Jag har glömt mitt lösenord på min användare.... Har försökt länge att återställa det. Men hittar inget som funkar.... Har ni några tips???

#7892

Postad 01 augusti 2014 - 10:51

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Är boxee hacks ett helt nedlagt projekt eller??

#7893

Postad 01 augusti 2014 - 16:26

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
Inte helt nerlagt, kalla det sparlåga
Ingen större ide att bara köra hacket när man kan köra XBMC istället

#7894

Postad 02 augusti 2014 - 09:42

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Min boxee har börjat lagga som fan när jag kör tunga MKV filer etc.


Aldrig haft problem med detta tidigare. Kör XMBX från en usbsticka. Har dock placerat boxen i tvbänken nu där det lär vara rätt varmt.
Tror ni att det hjälper att skruva upp den och blåsa rent och placera den "så svalt" som möjligt. Eller kommer problemen kvarstå med hackande bild/ljud.

Kör boxeen givetvis kablat. Funderar på att testa en bättre HDMI med då jag bytt till en standard kabel från en betydligt bättre.

#7895

Postad 02 augusti 2014 - 10:27

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Upplevde lagg i förgår när jag tiittade på en film men annars har den funkat bra. Blir lite nervös gällande lagg eftersom så många pratar om det...

#7896

Postad 04 augusti 2014 - 12:38

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
PROBLEM! Jag har fått samma problem som nån här ovan. VArje gång man använder fjärren hoopade den massa extra steg. Jag bytte batteri samt försökte paira. Men nu funkar det inte att styra alls. Boxxe reagerar inte på något :-( Jag kan följdaktligen inte heller välja olika alternativ om jag försöker ominstallera?
Va fan ska jag göra??

#7897

Postad 04 augusti 2014 - 12:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

PROBLEM! Jag har fått samma problem som nån här ovan. VArje gång man använder fjärren hoopade den massa extra steg. Jag bytte batteri samt försökte paira. Men nu funkar det inte att styra alls. Boxxe reagerar inte på något :-( Jag kan följdaktligen inte heller välja olika alternativ om jag försöker ominstallera?
Va fan ska jag göra??

En nödlösning är ju att ladda ner Boxee remote appen på din telefon eller surfplatta.

Den funkar lika bra som fjärren.

#7898

Postad 05 augusti 2014 - 13:48

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

En nödlösning är ju att ladda ner Boxee remote appen på din telefon eller surfplatta.

Den funkar lika bra som fjärren.

Ja.. Jo... Gjorde det, men det funka inte med dem heller, Så jag fruktar att Boxee dött!? :-(
Finns det inget sätt att resetta den manuellt??

#7899

Postad 07 augusti 2014 - 09:25

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

PROBLEM! Jag har fått samma problem som nån här ovan. VArje gång man använder fjärren hoopade den massa extra steg. Jag bytte batteri samt försökte paira. Men nu funkar det inte att styra alls.


Jag har haft samma problem. Men minns inte exakt hur jag löste det. Antingen kalibrera eller sa var det glapp i batteriet mellan kontrollen.

#7900

Postad 07 augusti 2014 - 09:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ja.. Jo... Gjorde det, men det funka inte med dem heller, Så jag fruktar att Boxee dött!? :-(
Finns det inget sätt att resetta den manuellt??

Prova att göra en vanlig factory reset, det kan ibland vara lösningen.

Sen bör du även testa att dra ur strömsladden helt ur boxen i minst 15 sekunder och starta den igen, har hjälpt vissa.

http://boxeed.in/for...pic.php?f=4&t=6

Redigerat av masse70, 07 augusti 2014 - 09:38.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.