Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4951 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Stereoförsteg) 0 (0) Inga priser

#4051

Postad 19 januari 2015 - 14:55

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Eller om du ställer spelaren direkt på sd-fötterna?, utan skiva.


Konstruktionen med den fristående motorn och spike-fötterna gör det lite bökigt att få den stående direkt på SD-fötterna. Se bild nedan.

http://www.blackpear...nie_grado_2.jpg

#4052

Postad 19 januari 2015 - 16:20

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Alltså, är det en dålig lösning att ha skivspelaren stående på en ca 9mm tjock plexiplatta med någon typ av dämpande fötter under? Finns det material som är bättre än plexi för detta ändamålet?

#4053

Postad 19 januari 2015 - 22:10

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

  • 306 inlägg
  • 0

Alltså, är det en dålig lösning att ha skivspelaren stående på en ca 9mm tjock plexiplatta med någon typ av dämpande fötter under? Finns det material som är bättre än plexi för detta ändamålet?

Plexilösningen är ganska vanlig, finns till och med färdiga såna produkter att köpa. Annars är sten förmodligen ännu bättre, förslagsvis granit eller svart diabas. Har själv en bit diabas under min Rega. De går att köpa hos företag som bryter och skär sten till köksskivor och liknande.

#4054

Postad 19 januari 2015 - 22:16

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Plexilösningen är ganska vanlig, finns till och med färdiga såna produkter att köpa. Annars är sten förmodligen ännu bättre, förslagsvis granit eller svart diabas. Har själv en bit diabas under min Rega. De går att köpa hos företag som bryter och skär sten till köksskivor och liknande.

Jag med, en "nätt liten" sten :D
Bild finns i gallerit.

#4055

Postad 20 januari 2015 - 14:14

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Flikar in ytterliggare en fråga angående underlag till RIAA:t. Behövs detta? Om svaret är ja, kan man då köra med skumgummit som riat var förpackat med som underlag?

#4056

Postad 20 januari 2015 - 14:53

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Har startat en egen tråd angående detta men testar att fråga här.

Mitt kylskåp orsakar ett elektriskt störningsljud i riaat/skivspelaren så fort kylskåpsfläkten är igång.

Så fort jag slår av kylskåpet försvinner det.

Har testat alla möjliga eluttag i huset. Har även testat ett störningsfiler från clasohlson.

Jordkontakterna är hela och sitter korrekt. Om jag håller en hand mot skivspelarens jordkontakt blir det mycket bättre fast kylskåpet är igång.


Detta kan vara svårt att hitta! Ännu värre att ange ett direkt fel i din anläggning, men jag personligen tror på en jordslinga allternativ övertoner!
Läs mera här: http://wiki.kontroll...ningar#Jordning

#4057

Postad 20 januari 2015 - 22:55

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Personligen tror jag inte man får någon större effekt med ett bra underlag till riaa, framförallt inte om du har en något sånär "vanlig" anläggning. Då är ju skivspelarens placering betydligt viktigare. Men det finns säkert folk som hävdar motsatsen.

#4058

Postad 25 januari 2015 - 00:51

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Skivor är väl om något vinyltillbehör, även om detta är placerat i fel tråd uppskattar säkert flera av er detta. På lördag den 31/1 säljer Sveriges Radio Värmland ut hela sin "samling" vinylskivor på Gengåvan i Karlstad. Ni som bor i krokarna kanske redan har snappat upp detta. Om inte så har ni det kanske nu! Fin fint tillfälle att fynda skivor i bra skicka. Googla så hittar ni mer information.

#4059

Postad 09 februari 2015 - 21:24

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Hej, bifogar en bild på senaste leksaken, kul med lite rörexperiment när det inte är så förfärligt dyrt! Låter väldigt bra, ett klart lyft i mitt ljud(vardags)rum. Någon annan som testat en sån apparat? Finns mycket att läsa om den på nätet, fått bra kritik mestadels.
Lite andra uppgraderingar under året har varit nätkabel/nätlist (Supra) och högt. kabel,(Audioquest 4) Trodde inte mycket på detta men var och en gav en definitiv förbättring överlag! Där ser man. Hade tur också med att hitta begagnat, prisvärt och bra på alla vis.

Bifogad fil(er)



#4060

Postad 09 februari 2015 - 21:53

Martgus
  • Martgus
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Gillar verkligen den grekiska klubben man inte ens skulle få vara suppleant i själv, såg klippet någon annanstans på forumet men vet inte vart.
50% är elektriciteten, 30% racket. Skönt med folk som bjuder på sig själva.

#4061

Postad 16 februari 2015 - 21:10

mostling
  • mostling
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

En minst sagt annorlunda skivspelare, finns en making of också: http://evanholm.com/...rged-turtables/

 



#4062

Postad 22 februari 2015 - 08:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Priset för Soundsmith verkar ha skjutit i höjden. 

 

Verkar som om det drar åt en Ortofon 2M Bronze för mig igen, men även där skiljer sig priserna åt beroende varifrån man köper. Skillnaderna jag har läst mellan Bronze och Black verkar vara försumbara. 



#4063

Postad 22 februari 2015 - 09:46

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Priset för Soundsmith verkar ha skjutit i höjden. 

 

Verkar som om det drar åt en Ortofon 2M Bronze för mig igen, men även där skiljer sig priserna åt beroende varifrån man köper. Skillnaderna jag har läst mellan Bronze och Black verkar vara försumbara.

Jag drog samma slutsats efter mängder av läsning och A/B tester och köpte Bronze. Älskar den. 



#4064

Postad 22 februari 2015 - 16:16

mostling
  • mostling
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Priset för Soundsmith verkar ha skjutit i höjden. 

 

 

 

Ja, priset för € och $ har ju förändrats så allt från utlandet har blivit dyrare.



#4065

Postad 24 februari 2015 - 18:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Nytillskottet till min Rega P3-24

 

Den är under inspelning, men än så länge är jag glad. 

 

Så, förlåt alla vinyl-rackare för min skepsis. Jag brukar vara den ständigt ifrågasättande av vinylmediet, och måste nu medge att det finns mkt mer att hämta. Min Dynavector har bara snurrat någon dryg timme, och det kommer att ta en stund innan den mjuknar, men ändå... suck vad bra det låter. 

 

Ortofon 2M Blue: Detta är en är en allsidig puppa där allt är mjukt, och allt svänger. Perfekt som instegsmodell för alla som just köpt sin första spelare 

 

Dynavector: Artisterna tar ett kliv framåt, varje instrument framträder i sin egen prakt, och jag förstår hur alla musiker samverkar till en helhet. Puppan är stramare, men har framförallt bättre separation och timing. Basen flyter inte ut lika mkt längre, och den viktigaste förändringen är hur varje takt snärtas fram med bättre driv. 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 24 februari 2015 - 19:29.


#4066

Postad 24 februari 2015 - 22:06

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Kul med ny puppa Glidtassen. Själv vill jag dela av ett paket jag länge längtat efter. Den är inte helt korrekt inställd ännu. Manualen var minst sagt bristfällig och helt hopplöst för en lekman som jag att få till allt korrekt. Återkommer med intryck när den är installerad mer korrekt.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   95,61K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredd2fae390, 24 februari 2015 - 22:07.


#4067

Postad 25 februari 2015 - 09:35

Unregisteredf8bd25e3
  • Unregisteredf8bd25e3
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Trevligt Glidtassen, Dynavectorn är en väldigt uppskattad puppa, vilket även jag tittade länge på innan jag gick på soundsmith ...

 

Happy spinning!



#4068

Postad 25 februari 2015 - 11:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Grattis till den fina spelaren Marklunda.

 

Nottingham har svagare motorer, och man får dra igång tallriken för hand, lite roligt faktiskt. Min spelare och anläggning är som förbytt efter en seriös puppa. Sitter i pyamas-brallor i solfläckar på vardagsrumsgolvet omgiven av skivor. 



#4069

Postad 25 februari 2015 - 17:24

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0

Kul! Har sneglat ofta mot Dynavectors puppor, men inte slagit till. Hade jag stannat kvar med Regan så är det ytterst sannolikt att det blivit en sådan (kanske man skulle slagit till när pundet var lågt...)



#4070

Postad 25 februari 2015 - 18:35

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag är mkt nöjd med mitt val, men det var spontant eftersom jag sällan går förbi Audio Concept.

 

Men det är så mkt av musikan som öppnats upp just nu, och anar att puppan inte ens är inspelad eftersom jag bara haft den ett dygn. Men hittills har musiken fått sig en vitamin-kick. 

 

I början av mitt sökande var jag säker på att jag tröttnat lite på Regas rappa spelstil, men med Dynavectorn har jag fått ännu mer driv, och nu i efterhand tycker jag att det inte gör någonting. Det som jag egentligen letade efter var en tightare bas. 

 

Nu har jag fått en mer öppen spelstil, mer detaljer men framförallt mer fokus. 



#4071

Postad 25 februari 2015 - 20:05

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Grattis Tassen! Fint köp där, härligt när skivsamlingen får nytt liv igen... :)



#4072

Postad 28 februari 2015 - 12:01

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Grattis med en väldigt god pu, och som är en kanon match till Rega! Hade själv en Dyna 20xl tidl på min P3.24 :)

Våran bortgångne hifi entusiast Bongo-mongo skrek seg hes över sin glädje til Dynavector pu'er, han hade så rätt!!!!!

 

Spelar med hans XX2 här hos mej nu så den lever vidare.....



#4073

Postad 28 februari 2015 - 15:10

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Har nu beställt en Trigon Vanguard till min anläggning. Kände att min nuvarande riaa inte hängde med i svängarna. Blir spännande att se vad nytt riaa kan göra. Har aldrig prövat något annat än mitt Pro-Ject för tusenlappen.

#4074

Postad 28 februari 2015 - 18:10

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Har nu beställt en Trigon Vanguard till min anläggning. Kände att min nuvarande riaa inte hängde med i svängarna. Blir spännande att se vad nytt riaa kan göra. Har aldrig prövat något annat än mitt Pro-Ject för tusenlappen.

Hade själv den billiga Pro-Jecten till mig Rega p1. Införskaffade en Rp3:a och tyckte att det inte var så stor skillnad. Hittade en beg Heed Questar som många andra här har till rätt pris. Fick lyftet som jag aldrig fick tidigare. Tror det kommer göra en enorm skillnad för dig oxå. Har själv spanat på ett steg till och Lejonklou.



#4075

Postad 28 februari 2015 - 19:02

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Såg att stereophile rankat lejonklou väldigt högt i deras rekommenderade riaa. Valet av Trigon Vanguard var just för att det går att köpa till en batteridel som uppgradering.

#4076

Postad 28 februari 2015 - 19:35

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Grattis flinken! ;)

 

Du kommer att få ett rejält lyft med Trigon Vanguard, du är "framtidssäkrad" med mängder av inställningsmöjligheter och möjlighet till en ytterligare uppgradering i form av den separata nätdelen Volcano III. Kul!

 

Absolut värt att lägga en extrapeng på RIAA- steget precis som du har gjort här. Det är själva hjärtat i vinylriggen som jag ser det och ibland lite underskattat då mången stirrar sig blind på val av skivspelare och pickup- så gjorde även jag under lång tid...


Redigerat av GyroSE, 28 februari 2015 - 20:04.


#4077

Postad 28 februari 2015 - 20:43

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Jag tror också att jag kommer få det lyft jag eftersträvar med ett nytt riaa. Att ha en så pass dyr anläggning i övrigt och ett billigt riaa känns som en flaskhals. Tror nog jag kommer bli nöjd. Hoppas få den till veckan.

#4078

Postad 01 mars 2015 - 09:53

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Lejonklou fick jag jag upp ögonen efter en demo och träffade och lyssnade på mr Lejonklou själv. En annorlunda och intressant kväll måste jag säga. 



#4079

Postad 04 mars 2015 - 20:01

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Wow!! Ett nytt riaa gjorde verkligen susen! Har lyssnat på platta efter platta och bara ler för mig själv. Svärtan är total, 3D perspektivet är ett helt annorlunda än min Rega P2 och Pro-Ject riaa. Ljudbilden är i jämförelse med tidigare nämnda helt enorm. Mena små högtalare har aldrig låtit större. Separation av instrument, upplösningen.....Nej nu måste jag slänga på nästa skiva!

#4080

Postad 04 mars 2015 - 22:22

Jas 74
  • Jas 74
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Wow!! Ett nytt riaa gjorde verkligen susen! Har lyssnat på platta efter platta och bara ler för mig själv. Svärtan är total, 3D perspektivet är ett helt annorlunda än min Rega P2 och Pro-Ject riaa. Ljudbilden är i jämförelse med tidigare nämnda helt enorm. Mena små högtalare har aldrig låtit större. Separation av instrument, upplösningen.....Nej nu måste jag slänga på nästa skiva!


Ok det blev ett?

#4081

Postad 05 mars 2015 - 08:29

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Trigon Vanguard!

#4082

Postad 06 mars 2015 - 23:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1

Jätteroligt för dig Flinken

 

Är jättetrött efter en slitsam vecka som lärare. Jag lutar mig tillbaka med The Modern Lovers och lite IPA-öl :)

 

 

 

 

Bifogad fil(er)



#4083

Postad 10 mars 2015 - 12:14

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Ni som gör den egna blandningen till Knosti-skivtvätt.

 

När ni ska använda alkohol, använder ni denna typen då?

 

http://www.kjell.com...propanol-p18358



#4084

Postad 10 mars 2015 - 12:26

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Min vätska tog slut igår. Vad har du för "recept" på din blandning?

#4085

Postad 10 mars 2015 - 13:07

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Min vätska tog slut igår. Vad har du för "recept" på din blandning?

7 dl IPA, 3 dl renat/destillerat vatten, några droppar Yes per liter



#4086

Postad 10 mars 2015 - 14:13

Jas 74
  • Jas 74
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

7 dl IPA, 3 dl renat/destillerat vatten, några droppar Yes per liter

Tjabba tomano

 

vill inte vara petig men för att förtydliga så tror jag man bör vända på förhållandet mellan IPA och DES vatten.

Lycka till med eran tvätt mvh Jas



#4087

Postad 10 mars 2015 - 14:22

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Tack för tipset båda två! Ligger efter med tvätten där hemma!

#4088

Postad 10 mars 2015 - 14:22

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Ni som gör den egna blandningen till Knosti-skivtvätt.

När ni ska använda alkohol, använder ni denna typen då?

http://www.kjell.com...propanol-p18358


Den ja. Och det är 2-3 delar iso och 7-8 dest vatten (renat vatten på Apoteket). 1 droppe diskmedel.

#4089

Postad 10 mars 2015 - 14:23

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
IPA = indian pale ale? ;)

#4090

Postad 10 mars 2015 - 14:50

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

IPA = indian pale ale? ;)

IsoPropyl Alcohol. Inte att stoppa i magen som den andra ipan 😊

#4091

Postad 10 mars 2015 - 14:53

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Och du bör nog inte tvätta vinylskivor med indian pale ale heller.. ;)

#4092

Postad 10 mars 2015 - 16:01

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Den ja. Och det är 2-3 delar iso och 7-8 dest vatten (renat vatten på Apoteket). 1 droppe diskmedel.

Tack!

 

Hur mycket vätska går det egentligen åt om man tvättar säg, 20-30 skivor?

 

Ska man be Apoteket ta hem en 5-liters dunk? :)



#4093

Postad 10 mars 2015 - 16:11

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Finns en skola inom detta med tvätt av vinylskivor som säger att alkoholinblandning skall undvikas då risk finns för att man skadar plasten i skivan. Man riskerar helt enkelt att lösa upp plasten med ljudförsämring som följd enligt denna inriktning. Vilka åsikter finns runt detta bland vinylfantasterna härinne på forumet?



#4094

Postad 10 mars 2015 - 16:32

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

  • 306 inlägg
  • 0

Finns en skola inom detta med tvätt av vinylskivor som säger att alkoholinblandning skall undvikas då risk finns för att man skadar plasten i skivan. Man riskerar helt enkelt att lösa upp plasten med ljudförsämring som följd enligt denna inriktning. Vilka åsikter finns runt detta bland vinylfantasterna härinne på forumet?

Försökte ta reda på vad som fanns i Okki Nokkis egen rengöringsvätska men hittade ingen info någonstans. Mitt antagande är åtminstone att det och många andra innehåller alkohol och man kan ju hoppas att de gjort sin research angående huruvida det skulle kunna skada vinylen. Därför utgår jag från att det inte bör påverka skivorna negativt med rätt typ av alkohol-lösning i sin rengöringsvätska. Detta bör ju dock vara ganska enkelt för någon med kemikunskaper att svara på.



#4095

Postad 10 mars 2015 - 16:47

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Tack!

 

Hur mycket vätska går det egentligen åt om man tvättar säg, 20-30 skivor?

 

Ska man be Apoteket ta hem en 5-liters dunk? :)

 

Kör du Knosti så behöver du iallafall 1L totalt för att fylla badet över borstarna. Sen beror det också hur ofta du vill byta vatten. Beror på hur skitiga skivor du ska tvätta. Jag skulle säga att 2l tar dig igenom 20-30 skivor. Ett byte av vatten/iso halvvägs in. Om du kör vidare på knosti så rekommenderar jag att beställa en extra balja (ebay) som du avslutar med Apotekets renade vatten i. Jag tyckte det blev bättre resultat med två bad än ett. 

 

 

Är ganska säker på att Okkis egen vätska innehåller alkohol. Den luktar starkt. Jag gör L´art du son som känns mildare men jag var aldrig orolig för mina skivor. Man kan dra ner till 20/80 om det känns bättre. Jag tror personligen det är mer snack än bevisat. Som så ofta i denna branch   ^_^

 

PS: Apotea har renat vatten fraktfritt om man som jag är lat.. 25kr för 500ml. 


Redigerat av Drobbo, 10 mars 2015 - 16:49.


#4096

Postad 10 mars 2015 - 16:54

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Är rädd om min nya puppa från Dynavector

 

Fick med en liten borste som jag tar bort "smuts-kluddet" som kommer efter att jag använt min Knosti. Men jag skulle gissa att Onzow fortfarande är ok, och att den inte skadar nålen?



#4097

Postad 10 mars 2015 - 17:48

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0

Är rädd om min nya puppa från Dynavector

 

Fick med en liten borste som jag tar bort "smuts-kluddet" som kommer efter att jag använt min Knosti. Men jag skulle gissa att Onzow fortfarande är ok, och att den inte skadar nålen?

Jag har samma puppa som dig och jag har använt Onzow i ett par år nu och har inte märkt något.



#4098

Postad 10 mars 2015 - 17:58

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Ang den rengöringsvätska som följer Okki Nokki så har jag uppfattningen att den flaska jag fick med när jag köpte min skivtvätt inte innehåller alkohol. "Sniffar" ( :D)  just nu på lite av denna vätska, visst är doften frän men jag har svårt att tänka mig att den innehåller alkohol. Kan vara så att "receptet" har ändrats sen jag köpte min Okki för 3 år sen...eller så har jag fel uppfattning...

 

Har testat lite olika tvättvätskor genom åren men använder själv L'Art du Son numera, jag är supernöjd med resultatet efter en tvätt med denna vätska. Jag har "hittat rätt" med L'Art du Son som det känns och ser ingen anledning att experimentera med några egna hemkokta lösningar.

 

Alkohol i sig är ett lösningsmedel men när man spär ut den med vatten så minskar man dess lösande effekt, vet dock inte vid vilken blandning den kan vara ok att använda till skivtvätt...



#4099

Postad 10 mars 2015 - 18:13

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Är rädd om min nya puppa från Dynavector

 

Fick med en liten borste som jag tar bort "smuts-kluddet" som kommer efter att jag använt min Knosti. Men jag skulle gissa att Onzow fortfarande är ok, och att den inte skadar nålen?

Onzow Zerodust anses väl av de flesta hardcore snubbar vara det bästa man kan ha till sin nål? Jag har en själv och är mycket nöjd. 



#4100

Postad 10 mars 2015 - 21:42

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Tjabba tomano

 

vill inte vara petig men för att förtydliga så tror jag man bör vända på förhållandet mellan IPA och DES vatten.

Lycka till med eran tvätt mvh Jas

Såklart! Rätt ska vara rätt. Tack för räddningen ;)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.