Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8701

Postad 06 april 2012 - 18:14

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Tack trixeo.

Redigerat av Unregistered6b959977, 06 april 2012 - 18:17.


#8702

Postad 06 april 2012 - 21:19

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

VIll du ha original så laddar du hem det mde Navifirm. Vad du vinner på att använda min finns i releaseposten, finns inget att förlora.
Det går att uppdatera i vanlig ordning med NSU även med min CFW men du kommer troligen bli av med en del finesser. Om det kommer en uppdatering till Belle kommer jag troligtvis även uppdatera min CFW.


Kör sedan i morse din cfw.
Upplever telefonen som rappare men om det beror på din cfw eller bara att telefonen blev ominstallerad vet jag inte :)
Följde dina instruktioner till punkt och pricka, inga som helst problem.
Första intrycket, mycket gott ^_^
Som ny användare av smartphone uppskattar jag mest att det nu är lite lättare att träffa rätt med klumpfingrarna när jag skriver.
Jag ska hålla ögonen öppna om du fortsätter utveckla cfw till N8:an!

Tack för jobbet du lägger ned, kul att prova nya mjukvaror.

#8703

Postad 06 april 2012 - 21:23

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Vad menar du med "strömmar jag filer som ligger på min mediaserver"? TIll eller från din N8? Till finns mig veterligen inte någon väl fungerande app, från gör du med Nokia Play to. TVersity kan strömma flash till din N8, se http://n8geeks.com/s...-your-nokia-n8/ tex.


Jag menar strömma film, musik med mera från min server till telefonen.
Lite konfunderad att Nokian inte fixar det, det fixar ju Android nallarna hur enkelt som helst.
Har för mig man även kunde bläddra på hela nätverket och kopiera filer med mera, ganska bra om man inte orkar plugga in telefonen till datorn.

#8704

Postad 07 april 2012 - 08:43

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Jag menar strömma film, musik med mera från min server till telefonen.
Lite konfunderad att Nokian inte fixar det, det fixar ju Android nallarna hur enkelt som helst.
Har för mig man även kunde bläddra på hela nätverket och kopiera filer med mera, ganska bra om man inte orkar plugga in telefonen till datorn.

Jag anv myexplorer när jag skall bläddra bland husets datorer.. finns på n8fanclub.com
http://www.n8fanclub...-file.html#more

Redigerat av big_swede70, 10 april 2012 - 11:22.


#8705

Postad 07 april 2012 - 13:41

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Någon som har samma strul med kameran som jag har, den hänger sig typ varje gång när jag ska använda den. Måste starta om telefonen.

#8706

Postad 08 april 2012 - 15:29

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Någon som har samma strul med kameran som jag har, den hänger sig typ varje gång när jag ska använda den. Måste starta om telefonen.


har inte haft det strulet nej... har du någon kameraapp isntallerad?....

#8707

Postad 08 april 2012 - 17:48

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

I Trixeos variant så finns det en av/på-knapp för 3G, blåtand och wifi som jag kunde lägga upp på startsidan. Men i orginal-Belle så hittar jag bara wifi-knappen. Var kan jag hitta de andra två "knapparna"?


Jag hittade de jag installerade här http://forum.dailymo...p?topic=63220.0

#8708

Postad 08 april 2012 - 18:11

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 2
Ska nu överge Symbian (låter hårdare än vad det är haha) och köpa en Xperia S imorgon. Jag övervägde länge om jag skulle vänta på 808 istället, men när jag såg att den kommer kosta 600 Euro (5200 kr) i Italien, bestämde jag mig för att köpa Xperia S istället. Att betala 5200 kr för i stora drag lika hårdvara och mjukvara som N8 har (förbättrad cpu och RAM, jag vet) känner jag inte för att göra.

Jag kommer självklart behålla N8 och ta med mig när jag vet att riktigt bra bilder spelar roll, för även om Xperia S har en bra kamera så är N8 överlägsen i mörka förhållanden!

Vill bara passa på att tacka alla här inne för all hjälp och support (speciellt Trixeo som verkar kunna precis allt om N8 :D ), den här tråden är tametusan 1000 ggr bättre än Nokias egna support :)

#8709

Postad 08 april 2012 - 18:24

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Sony Experia S ser väldigt trevlig ut och en ganska bra telefon om man vill ge upp Symbian. Den har faktiskt allt som N8 har, minus Nokia maps men annars verkar den mycket trevlig.

Jag undrar om de artificiellt har gett Nokia 808 så högt pris för att de inte vill att någon ska köpa den?

#8710

Postad 08 april 2012 - 18:25

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Sony Experia S ser väldigt trevlig ut och en ganska bra telefon om man vill ge upp Symbian. Den har faktiskt allt som N8 har, minus Nokia maps men annars verkar den mycket trevlig.

Jag undrar om de artificiellt har gett Nokia 808 så högt pris för att de inte vill att någon ska köpa den?


Exakt, och sen kommer jag sakna xenon blixt, LED blixt blir inte alls lika bra.

Alla företag vill tjäna pengar, de har spenderat ett antal år på att utveckla 808, tror de vill tjäna tillbaka de pengerna de spenderat på att skapa den :)

#8711

Postad 08 april 2012 - 19:03

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Xperia S saknar ett av 3G-banden som N8 har, den är för stor enligt mina kriterier, displayen är mer högupplöst men inte amoled, den har glas som ska stå emot repor men inte gorilla glas, sämre kamera på många punkter, ingen FM-Sändare, sämre GPS och Plastigare hårdvara. Så att säga att den har allt som N8 har är knappast korrekt. Säkert en vettig lur men inget som jag går igång på.

Klart att 808:an kommer kosta pengar. Som sagt så är utvecklingen av kameran inte gratis.

#8712

Postad 08 april 2012 - 19:05

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Xperia S saknar ett av 3G-banden som N8 har, den är för stor enligt mina kriterier, displayen är mer högupplöst men inte amoled, den har glas som ska stå emot repor men inte gorilla glas, sämre kamera på många punkter, ingen FM-Sändare, sämre GPS och Plastigare hårdvara. Så att säga att den har allt som N8 har är knappast korrekt. Säkert en vettig lur men inget som jag går igång på.

Klart att 808:an kommer kosta pengar. Som sagt så är utvecklingen av kameran inte gratis.


Edit: Såg att det inte var min post du svarade på :D

Klart det kostar att utveckla en telefon, men som sagt, att betala 5200 kronor för en i stort sett lika lur som N8 känns inte aktuellt, speciellt när telefoner som Xperia S går på mindre :)

Plus att kameran är inte såå jäkla viktig för mig, visst är den viktig, men inte 5200 kronor viktig.

Om 808 hade funnits nu hade jag lätt tagit den, köper ju Xperia S med Tele2 abonnemanget de har just nu, men det går ju ut på onsdag.

Redigerat av donpipino, 08 april 2012 - 19:13.


#8713

Postad 08 april 2012 - 19:32

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Du läste om 3:s erbjudande i 808:a-tråden? man får tillgodokvitto på 5500:- som man kan handla ny telefon för inom två år... är väl i princip samma abonnemang?

#8714

Postad 08 april 2012 - 19:34

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Du läste om 3:s erbjudande i 808:a-tråden? man får tillgodokvitto på 5500:- som man kan handla ny telefon för inom två år... är väl i princip samma abonnemang?


Yes I did, och ja det är typ identiskt abonnemang, men har inget intresse av att ha Tre, trivs bra med Tele2. :) För antar att man måste teckna upp sig i 24 månader där också?

#8715

Postad 08 april 2012 - 19:57

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
ingen aning, jag sitter med ett halebop-abonnemang. har aldrig varit nöjd med de andra operatörerna.

Redigerat av bag, 08 april 2012 - 22:40.


#8716

Postad 09 april 2012 - 01:12

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Xperia S saknar ett av 3G-banden som N8 har, den är för stor enligt mina kriterier, displayen är mer högupplöst men inte amoled, den har glas som ska stå emot repor men inte gorilla glas, sämre kamera på många punkter, ingen FM-Sändare, sämre GPS och Plastigare hårdvara. Så att säga att den har allt som N8 har är knappast korrekt. Säkert en vettig lur men inget som jag går igång på. Klart att 808:an kommer kosta pengar. Som sagt så är utvecklingen av kameran inte gratis.


Hade en Xperia S som jag fick från Tele2... den hade jag en vecka... o sen gick tillbaka till N8:an.
För stor... för lite batteritid... obekväm... KRAPPIG kamera... Ingen FM-sändare... Och plastig.. oprecis i menyknapparna... laggig i gränssnittet...
Men det är min erfarenhet.. =)

#8717

Postad 09 april 2012 - 11:25

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Någon som har samma strul med kameran som jag har, den hänger sig typ varje gång när jag ska använda den. Måste starta om telefonen.

Inget strul med kameran men har märkt att telefonen ibland bootar om när jag redigerar video.

#8718

Postad 09 april 2012 - 11:59

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

har inte haft det strulet nej... har du någon kameraapp isntallerad?....



Inga appar, står bara att man ska starta om telefonen och hjälper inte det ska man kontakta återförsäljaren. Finns det ingen ny mjukvara till kameran, någon beta?

#8719

Postad 09 april 2012 - 14:07

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Någon som har samma strul med kameran som jag har, den hänger sig typ varje gång när jag ska använda den. Måste starta om telefonen.


Inget strul med kameran här heller (Original Belle)

#8720

Postad 09 april 2012 - 14:08

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Jag undrar om de artificiellt har gett Nokia 808 så högt pris för att de inte vill att någon ska köpa den?


Du tycker den har högt pris, vad blir då priset på den när den introduceras i Sverige?

#8721

Postad 09 april 2012 - 14:14

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

men när jag såg att den kommer kosta 600 Euro (5200 kr) i Italien, bestämde jag mig för att köpa Xperia S istället


Du köper ju vilken mobil du vill men att basera valet på vad ett företag satt på en mobil i förköpspris i Italien är nog lite skevt.

Det där säger inget om vad den kommer att kosta i Sverige, inte ens vad kan få den för i Italien när den introduceras.

#8722

Postad 09 april 2012 - 14:43

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Du köper ju vilken mobil du vill men att basera valet på vad ett företag satt på en mobil i förköpspris i Italien är nog lite skevt.

Det där säger inget om vad den kommer att kosta i Sverige, inte ens vad kan få den för i Italien när den introduceras.


Du har nog rätt tror jag, det fanns ju rena fantasipriser även på N8:an när den kom t o m i Sverige innan den fanns i lager.

#8723

Postad 09 april 2012 - 19:50

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
N8 hade ett lägre pris än 808, jag är övertygad om att den kommer säljas för åtminstone 4900:-.

Den har ju varit satt till €500 i en månad (sista länken), så jag bryr mig inte om vad de säger i Italien.

Redigerat av SL2, 09 april 2012 - 20:00.


#8724

Postad 10 april 2012 - 10:52

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag är fortfarande överlag nöjd med min N8 men det finns ett par småsaker som verkligen stör användarupplevelsen för mig och jag tänkte höra om någon av er vet hur man kan lösa dessa?

1) Musikspelaren är ju erkänt mysko och sorterar lite som den vill men nu senast när jag lade in tre skivor så häpp! ligger de precis som jag vill ha det: en folder med omslag och allt, när man klickar på den så får man upp en lista med låtar. Hur gör jag för att få samma struktur överallt i musikspelaren, det är ju exakt samma struktur i både gamla och nya foldrar?

2) Videospelaren har blivit sämre i Nokia Belle tycker jag, dels vad gäller vilka format den tar men framförallt för att den har blivit segare och gärna visar "laddar" i tre sekunder istället för att börja spela en videofil som den alltså spelade utan mankemang i Symbian Anna! WTF?

#8725

Postad 10 april 2012 - 13:17

alllex
  • alllex
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

1) Musikspelaren är ju erkänt mysko och sorterar lite som den vill men nu senast när jag lade in tre skivor så häpp! ligger de precis som jag vill ha det: en folder med omslag och allt, när man klickar på den så får man upp en lista med låtar. Hur gör jag för att få samma struktur överallt i musikspelaren, det är ju exakt samma struktur i både gamla och nya foldrar?



Markera låtarna i din playlist i winamp. Sen högerklicka och välj "Visa filinformation" sen "Tagga automatiskt"
Finns kanske smidigare sätt, men så har jag alltid gjort och jag har aldrig haft några problem med musikspelaren på min N8.

Över till nåt helt annat:
Hur är batteritiden för N9 om man jämför med N8?

#8726

Postad 10 april 2012 - 20:28

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Markera låtarna i din playlist i winamp. Sen högerklicka och välj "Visa filinformation" sen "Tagga automatiskt"
Finns kanske smidigare sätt, men så har jag alltid gjort och jag har aldrig haft några problem med musikspelaren på min N8.


Jo, jag har ju som gjort ungefär så fast med annat program hela tiden och idag helt plötsligt så fungerade det, när precis samma sak inte har fungerat tidigare. Det enklaste är väl att ta bort all musik och lägga in på nytt, så kanske det ordnar sig.

#8727

Postad 11 april 2012 - 14:05

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Nu har tydligen feature Pack 1 släppts till nokia 603 & 701.

http://symbian-devel...og-screenshots/


http://symbian-devel...e-for-download/

Redigerat av KarlzZ, 11 april 2012 - 14:11.


#8728

Postad 11 april 2012 - 16:36

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Microsoft Office kommer snart till N8.

http://conversations...ce-for-symbian/

#8729

Postad 13 april 2012 - 12:29

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Microsoft Office kommer snart till N8.

http://conversations...ce-for-symbian/

Finns att ladda ner redan nu på n8fanclub..

#8730

Postad 13 april 2012 - 15:07

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Jag kör med Trixeos senaste cfw och har problem med att telefonen bootar om när jag ska redigera foto eller filmklipp.
Händer ganska frekvent.
Det kanske inte beror på mjukvaran utan nå´t hårdvarufel på telefonen.
Därför är jag intresserad att köra in originalmjukvaran för att se om felet kvarstår och sedan skicka den på service.
Jag har provat göra det men får inte riktigt till det.
Om jag förstått saken rätt kan man bara nedgradera till en inofficiell version och det lyckas jag med.
Efter det lyckas jag inte söka efter senaste mjukvaran, följde trixeos guide.
Får nå´t kryptiskt meddelande.
Är det någon som kan ge mig lite hjälp på traven?
Skicka in telefonen med modifierad mjukvara för service är nog ingen bra ide´

Redigerat av Caper, 13 april 2012 - 15:08.


#8731

Postad 13 april 2012 - 16:48

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Jag kör med Trixeos senaste cfw och har problem med att telefonen bootar om när jag ska redigera foto eller filmklipp.
Händer ganska frekvent.
Det kanske inte beror på mjukvaran utan nå´t hårdvarufel på telefonen.
Därför är jag intresserad att köra in originalmjukvaran för att se om felet kvarstår och sedan skicka den på service.
Jag har provat göra det men får inte riktigt till det.
Om jag förstått saken rätt kan man bara nedgradera till en inofficiell version och det lyckas jag med.
Efter det lyckas jag inte söka efter senaste mjukvaran, följde trixeos guide.
Får nå´t kryptiskt meddelande.
Är det någon som kan ge mig lite hjälp på traven?
Skicka in telefonen med modifierad mjukvara för service är nog ingen bra ide´

Du behöver inte nedgradera. Ladda bara hem originalfilerna med Navifirm+ och använd min guide för min CFW med dessa filer istället. Under Variants i Navifirm skriver du in din egen telefons produktkod i sökfältet (kolla på telefonen med *#0000#). Se till att alla filer som finns med i min CFW laddas hem, även massminnesfilen RM-596_M006.50.emmc.fpsx som är 1.22 GB.

Redigerat av trixeo, 13 april 2012 - 16:49.


#8732

Postad 13 april 2012 - 19:18

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Caper: Precis samma sak händer mig (kör också Trixeos senaste, eller näst senaste).

#8733

Postad 13 april 2012 - 21:41

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ok, det var ju intressant.
Ska se om jag får möjlighet att återställa fånen till originalmjukvara och se om den beter sig likadant.
Nu är det ju så att jag inte vet om min gjorde det med org mjukvara eftersom jag körde in Trixeos cfw direkt.
jaja...det visar väl sig!

#8734

Postad 13 april 2012 - 21:59

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Ok, det var ju intressant.
Ska se om jag får möjlighet att återställa fånen till originalmjukvara och se om den beter sig likadant.
Nu är det ju så att jag inte vet om min gjorde det med org mjukvara eftersom jag körde in Trixeos cfw direkt.
jaja...det visar väl sig!

Det är väl tyvärr troligen så att den applikationen inte klarar av att flyttas till e: som jag gjort i min cfw. Dock borde jag lätt kunna göra en patch för detta så att folk med detta problem (för mig är det inget problem eftersom jag varken använder photo- eller videoeditorn) slipper flasha om telefonen. Jag skriver upp det på min todo-lista och kommer förmodligen att fixa det när jag har tid över.

#8735

Postad 13 april 2012 - 22:07

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ok, kan du meddela här när det är gjort?
Jag kan leva med det så länge, orkar inte prova flasha om till org cfw just nu.

#8736

Postad 13 april 2012 - 23:20

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Ok, kan du meddela här när det är gjort?
Jag kan leva med det så länge, orkar inte prova flasha om till org cfw just nu.

Självklart, kommer fixa så snart tillfälle finns. Men jag tror också det finns en snabb lösning; avinstallera de båda editors och installera om dem på c:. Det borde gå att få tag på originalen som .sis på forum.dailymobile.se eller www.ipmart-forum.com. Har inte tid att söka efter dem just nu.

#8737

Postad 14 april 2012 - 10:11

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Appen fMobi för Facebook har uppdaterats till v3.0

http://jiikoo.com/20...of-awesomeness/
  • Widget for fMobi, a feature people have been asking for a long time. This is our first widget and we will make changes to it as we get user feedback.
  • Caching of almost all images which you see. We automatically flush the cache when needed but you can also do it manually.
  • Cover picture when you see someone’s profile.
  • Optimization of whole interface for 20px font size. We want to gather user feedback if they like this font size and optimization or not and will change things accordingly in new version.
  • Ability to post status update to a particular list only. More privacy features coming soon.
  • New design for checkin and events page. We are also showing preview of your location in check in via Nokia maps now.
  • Code optimizations. This is a continues process and with each new version of fMobi, we are trying to make it faster and less taxing on RAM.
  • New design for chat which will also come for fChat in few days.
  • New design for pictures and albums.

    http://store.ovi.com/content/167633


#8738

Postad 14 april 2012 - 13:52

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Självklart, kommer fixa så snart tillfälle finns. Men jag tror också det finns en snabb lösning; avinstallera de båda editors och installera om dem på c:. Det borde gå att få tag på originalen som .sis på forum.dailymobile.se eller www.ipmart-forum.com. Har inte tid att söka efter dem just nu.

Har provat leta efter sis filerna men inte hittat.
Är det någon som vet hur man får musikspelaren att sortera musiken korrekt efter album?
Lägger in musik men spelaren sorterar lite hur som helst.
Får en ny mapp som heter okänd där den lägger ganska många låtar från alla andra mappar.
Ganska puckat :)

Edit: Ser nu att den visar 2 låtar i varje mapp jag lägger in.
Alla andra sorterar den i en ny mapp okänd.

Redigerat av Caper, 14 april 2012 - 13:58.


#8739

Postad 14 april 2012 - 15:03

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Appen fMobi för Facebook har uppdaterats till v3.0

http://jiikoo.com/20...of-awesomeness/

  • Widget for fMobi, a feature people have been asking for a long time. This is our first widget and we will make changes to it as we get user feedback.
  • Caching of almost all images which you see. We automatically flush the cache when needed but you can also do it manually.
  • Cover picture when you see someone’s profile.
  • Optimization of whole interface for 20px font size. We want to gather user feedback if they like this font size and optimization or not and will change things accordingly in new version.
  • Ability to post status update to a particular list only. More privacy features coming soon.
  • New design for checkin and events page. We are also showing preview of your location in check in via Nokia maps now.
  • Code optimizations. This is a continues process and with each new version of fMobi, we are trying to make it faster and less taxing on RAM.
  • New design for chat which will also come for fChat in few days.
  • New design for pictures and albums.

    http://store.ovi.com/content/167633



Vet inte om detta är samma men såg precis detta på N8fanclub, verkar va den "bästa" som alla säger till ansiktsboken...
Edit:såg nu att detta är just Fmobi, varsågoda...(anv ej fb själv...)
http://www.n8fanclub...bian3.html#more

Redigerat av big_swede70, 14 april 2012 - 15:05.


#8740

Postad 15 april 2012 - 05:57

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Har provat leta efter sis filerna men inte hittat.
Är det någon som vet hur man får musikspelaren att sortera musiken korrekt efter album?
Lägger in musik men spelaren sorterar lite hur som helst.
Får en ny mapp som heter okänd där den lägger ganska många låtar från alla andra mappar.
Ganska puckat :)

Edit: Ser nu att den visar 2 låtar i varje mapp jag lägger in.
Alla andra sorterar den i en ny mapp okänd.


Musikspelaren sorterar musiken efter taggar (ID3) i mp3:orna, finns ej dessa eller om de är felaktiga/ej stämmer så blir det rörigt, för att fixa det finns diverse program där man kan ändra/lägga till dessa samt skivomslag. Har själv använt ett gratisprogram som heter Tagscanner.

#8741

Postad 15 april 2012 - 09:47

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Tack för tipset, tagit hem Tagscanner men begriper mig inte på programmet :unsure:
Nåja, får prova mig fram!

#8742

Postad 15 april 2012 - 13:38

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Musikspelaren sorterar musiken efter taggar (ID3) i mp3:orna, finns ej dessa eller om de är felaktiga/ej stämmer så blir det rörigt, för att fixa det finns diverse program där man kan ändra/lägga till dessa samt skivomslag. Har själv använt ett gratisprogram som heter Tagscanner.


Fast jag vill nog påstå att det kan vara svårt att få det i ordning ändå, fast ens ID3-taggar är i ordning. Jag har tagit bort alla mina låtar, kollat så att de har rätt taggar och sedan lagt in dom igen - ändå ligger de huller om buller. Album art visas ibland, en del gånger är det till och med rätt omslag till rätt låt. Men helt rätt blir det inte, vilket säkert beror på nåt helt annat. Eller nåt..

#8743

Postad 15 april 2012 - 13:44

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Har testat lite med Tagscanner nu, har fått det att fungera som jag vill ha det.
Spelaren sorterar som jag vill och visar rätt omslag.
Jag tror iaf att det kommer funka hädanefter.

#8744

Postad 15 april 2012 - 15:32

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0
syntax error

Redigerat av trixeo, 15 april 2012 - 17:46.


#8745

Postad 15 april 2012 - 16:46

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Tack för din ansträngning!

Återkoppling:
Installerade patchen i 2 olika N8:or.
Efter installation blev problemen värre.
Telefonerna bootar fortfarande om, ofta redan då man startar videoredigeraren.
Har nu även tappat möjligheten att lägga snygga övergångar mellan bilderna.
Övergångarna är puts väck?

#8746

Postad 15 april 2012 - 17:48

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Tack för din ansträngning!

Återkoppling:
Installerade patchen i 2 olika N8:or.
Efter installation blev problemen värre.
Telefonerna bootar fortfarande om, ofta redan då man startar videoredigeraren.
Har nu även tappat möjligheten att lägga snygga övergångar mellan bilderna.
Övergångarna är puts väck?

Jag har fu**** up. Var inte vaken när jag gjorde patchen. Testade som hastigast på min egen och det gick då att starta apparna men testade inte att redigera. Ska försöka ordna till det för dem som installerat denna patch, samt lägga ut en fungerade. Sorry.

#8747

Postad 15 april 2012 - 18:01

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Har testat lite med Tagscanner nu, har fått det att fungera som jag vill ha det.
Spelaren sorterar som jag vill och visar rätt omslag.
Jag tror iaf att det kommer funka hädanefter.


Bra att det löste sig


Fast jag vill nog påstå att det kan vara svårt att få det i ordning ändå, fast ens ID3-taggar är i ordning. Jag har tagit bort alla mina låtar, kollat så att de har rätt taggar och sedan lagt in dom igen - ändå ligger de huller om buller. Album art visas ibland, en del gånger är det till och med rätt omslag till rätt låt. Men helt rätt blir det inte, vilket säkert beror på nåt helt annat. Eller nåt..


Det kan vara rätt kinkigt med taggarna har jag märkt t o m om bandnamnet skrivits på något olika sätt kanske även skillnader vad gäller stor bokstav och sånt (osäker), men jag har fått allt att funka.
Kan rekommendera copy/paste i fält som ska ha samma information i låtarna på samma album. Omslag är ju också individuellt per låt/fil vilket kan vara bra att tänka på därför kan omslag bytas för olika låtar på samma album då kanske inte rätt omslag ligger i just den MP3:an.

#8748

Postad 15 april 2012 - 18:51

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Tack för din ansträngning!

Återkoppling:
Installerade patchen i 2 olika N8:or.
Efter installation blev problemen värre.
Telefonerna bootar fortfarande om, ofta redan då man startar videoredigeraren.
Har nu även tappat möjligheten att lägga snygga övergångar mellan bilderna.
Övergångarna är puts väck?

Jag hoppas att jag löst det nu. Eftersom jag redan lyckats sabba din telefons installation av både Video- och Fotoeditorn kanske du kan vara vänlig och prova denna nya patch innan jag lägger upp den. Jag har provat den själv och den fungerar för mig.
1. Koppla telefonen till datorn med Nokia Suite avstängt, sätt telefonen i Masslagrings-läget.
2. Zippa upp pveditor.zip i roten på telefonens Massminne (E:) - heter förmodligen något annat i Windows, tex "Removable Disk (F:)" - detta återställer vad den första patchen ställde till med. Om du får en fråga om du ska skriva över så gör det!
3. Zippa upp och kopiera filen Patch1b-CFW9b.sis till telefonen och koppla ifrån den från datorn. Installera sedan denna nya patch och starta om telefonen efter det.
4. Nu ska förhoppningsvis allt fungera som det ska!

Meddela så snart som möjligt hur det gått!

Bifogad fil(er)



#8749

Postad 15 april 2012 - 19:19

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Jag har fu**** up. Var inte vaken när jag gjorde patchen. Testade som hastigast på min egen och det gick då att starta apparna men testade inte att redigera. Ska försöka ordna till det för dem som installerat denna patch, samt lägga ut en fungerade. Sorry.


Inga problem, du behöver inte ursäkta dig för nå´t!
Jag har avinstallerat patchen men det strular fortfarande.
Inga problem, kan redigera video/bilder där det gör sig bäst...med datorn :)

Jag hoppas att jag löst det nu. Eftersom jag redan lyckats sabba din telefons installation av både Video- och Fotoeditorn kanske du kan vara vänlig och prova denna nya patch innan jag lägger upp den. Jag har provat den själv och den fungerar för mig.
1. Koppla telefonen till datorn med Nokia Suite avstängt, sätt telefonen i Masslagrings-läget.
2. Zippa upp pveditor.zip i roten på telefonens Massminne (E:) - heter förmodligen något annat i Windows, tex "Removable Disk (F:)" - detta återställer vad den första patchen ställde till med. Om du får en fråga om du ska skriva över så gör det!
3. Zippa upp och kopiera filen Patch1b-CFW9b.sis till telefonen och koppla ifrån den från datorn. Installera sedan denna nya patch och starta om telefonen efter det.
4. Nu ska förhoppningsvis allt fungera som det ska!

Meddela så snart som möjligt hur det gått!

Jag hoppas att jag löst det nu. Eftersom jag redan lyckats sabba din telefons installation av både Video- och Fotoeditorn kanske du kan vara vänlig och prova denna nya patch innan jag lägger upp den. Jag har provat den själv och den fungerar för mig.
1. Koppla telefonen till datorn med Nokia Suite avstängt, sätt telefonen i Masslagrings-läget.
2. Zippa upp pveditor.zip i roten på telefonens Massminne (E:) - heter förmodligen något annat i Windows, tex "Removable Disk (F:)" - detta återställer vad den första patchen ställde till med. Om du får en fråga om du ska skriva över så gör det!
3. Zippa upp och kopiera filen Patch1b-CFW9b.sis till telefonen och koppla ifrån den från datorn. Installera sedan denna nya patch och starta om telefonen efter det.
4. Nu ska förhoppningsvis allt fungera som det ska!

Meddela så snart som möjligt hur det gått!


Jag testar!

Redigerat av Caper, 15 april 2012 - 19:17.


#8750

Postad 15 april 2012 - 19:39

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Meddela så snart som möjligt hur det gått!


Testat lite snabbt nu.
Bättre, nu verkar videoeditorn samt fotoeditorn fungera...dvs kan lägga snygga övergångar med mera.
Men, telefonen bootar fortfarande om ibland då jag startar någon av editorerna.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.