Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech Harmony 1100

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 februari 2010 - 21:04

Galnafinnen
  • Galnafinnen
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Tjaba! Jag tänkte inskaffa en Logitech harmony 1100 och har lite frågor angående den tänkte om nån kanske har svar till dom.

1) Kan man programera så att när man trycker på Tex Tv/Bluray/Spel etc, Att det kopplar igång allt med Förstärkare/tv/blueray så det sätts igång allt på en gång och rätt kanal? eller måste man starta allt var för sig?
Tex om man vill kolla på en film så räcker det o klicka på "Bluray" iconen så startar allt upp automatiskt sen äre bara o Justera Ljud.

2) Hur funkar det digital boxer? kan man starta boxern med Logitech och programera in kanalerna där med rätt bild icon för Kanalen.

3) Kan man installera att den ska kunna styra Lampor?

4) Kan ni rekomendera den?

Har inte hittat några riktiga bra guider om den så prövar o fråga här.

Tank på förhand! :)

#2

Postad 07 februari 2010 - 12:21

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Hej,
Har haft den ett par månader och den gör sitt jobb men är inte lika flexibel som en philips pronto
1/ Det går bra den startar allt
2/ Det går bra. Finns ikoner för kanaler att ladda ner. Googla på icons harmony
3/ Den kan styra lampor men du behöver en RF extender. Har inte gjort det själv
4/ Den fungerar men är lite styrd i programmeringen men visst, snygg och enkel att komma igång med.

#3

Postad 22 februari 2012 - 21:59

Ståltermos
  • Ståltermos
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min 1100 som jag tänkte att någon här kan av hjälpa. Jag har skapat en aktivitet där 1100 ska starta tv´n förstärkare och dra igång xbmc på htpc´n. men problemet är att jag inte får den att ställa in tv´n på rätt ingång.

När man starta tv´n så får man först trycka på AV sedan får man välja PC ingången. men det fattar inte 1100 och jag kan inte programera den så att den efter uppstart av tv´n väljer AV och sedan rätt AV kanal för pc´n, någon som kan hjälpa mig med detta eller som kanske också har samma problem? tacksam för svar..

#4

Postad 26 februari 2012 - 10:33

Unregistered02c1a564
  • Unregistered02c1a564
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Logitech har en utmärkt support som löser flesta problem. De kan t o m ändra direkt i din profil via din profil så att du slipper programmera om kontrollen själv.

#5

Postad 19 mars 2012 - 22:43

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0

Tjaba! Jag tänkte inskaffa en Logitech harmony 1100 och har lite frågor angående den tänkte om nån kanske har svar till dom.

1) Kan man programera så att när man trycker på Tex Tv/Bluray/Spel etc, Att det kopplar igång allt med Förstärkare/tv/blueray så det sätts igång allt på en gång och rätt kanal? eller måste man starta allt var för sig?
Tex om man vill kolla på en film så räcker det o klicka på "Bluray" iconen så startar allt upp automatiskt sen äre bara o Justera Ljud.

2) Hur funkar det digital boxer? kan man starta boxern med Logitech och programera in kanalerna där med rätt bild icon för Kanalen.

3) Kan man installera att den ska kunna styra Lampor?

4) Kan ni rekomendera den?

Har inte hittat några riktiga bra guider om den så prövar o fråga här.

Tank på förhand! :D


1. Ja
2. Ja
3. Ja 1100 har inbyggd RF så det kan den göra.
4. Ja det är snäppet under philips pronto värstingar men de kostar också 10 000. så det är nog bästa valet iaf under 8000...



Jag har ett problem med min 1100 som jag tänkte att någon här kan av hjälpa. Jag har skapat en aktivitet där 1100 ska starta tv´n förstärkare och dra igång xbmc på htpc´n. men problemet är att jag inte får den att ställa in tv´n på rätt ingång.

När man starta tv´n så får man först trycka på AV sedan får man välja PC ingången. men det fattar inte 1100 och jag kan inte programera den så att den efter uppstart av tv´n väljer AV och sedan rätt AV kanal för pc´n, någon som kan hjälpa mig med detta eller som kanske också har samma problem? tacksam för svar..


Kolla om din tv har några dolda/mutet ir-signaler så att man kan skicka en ir-signal och välja rätt ingång. Det brukar de flesta tv apparater ha och på 1100 kan man i kunfigurationen välja vilken ingång den ska välja med det kan vara lite bökigt att hitta ibland.

Lycka till.

#6

Postad 16 april 2012 - 00:55

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Tja på er.Någon som är villig på ett byte? jag har en harmony 1100 och skulle vilja byta den mot dessa två. Det blir under 1000 kr för harmony 1100. Den är i skick som ny kartongen finns kvar även den. Den har mest stått och inte blivit använd, gillar inte formatet alls tycker den är otymplig. Garantin tror jag precis har utgått men reklamations rätten är ju kvar. Mvh Reijo.

http://www.pixmania....sight-touc.html

http://www.pixmania....rrkontroll.html

#7

Postad 29 april 2012 - 16:24

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

  • 396 inlägg
  • 0

1. Ja
2. Ja
3. Ja 1100 har inbyggd RF så det kan den göra.
4. Ja det är snäppet under philips pronto värstingar men de kostar också 10 000. så det är nog bästa valet iaf under 8000...
Lycka till.


Jag hör och läser det här ofta, även från Logitechs sales reps ute i butiker, så det är värt att repetera: ingen Harmony-kontroll kan styra RF-belysning. Dvs de kan inte kontrollera t.ex. Nexa, Waveman eller liknande RF-mottagare som går på 433 MHz.

Harmony 1100 har RF men den är enbart till för att styra Logitechs egna RF-extender. Bra om man har gömt undan sina prylar eller vill kunna styra från flera rum. Men att styra lampor är alltså inte möjligt via RF.

#8

Postad 02 maj 2012 - 20:02

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Har både en logitech och irule. Måste säga att irule med en itach är mycket flexiblare. Har du ett trådlöst nätverk så kör på irule. Priset blir nog samma om inte billigare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.