Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7,25 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8,31 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8,25 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 8,75 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8,1 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7,5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 7,87 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8,57 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 8,72 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6,2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 5,83 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5,67 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8,25 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 8,41 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8,19 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 7,79 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 6,7 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 6,67 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 8,82 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 7,61 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7,29 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 8,8 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 3,9 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7,33 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 4,67 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 6,7 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6,55 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#501

Postad 31 augusti 2011 - 10:25

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Tycker det vore bra om man kunde ändra trådens titel till "Dammsugarrobotar" eller liknande eftersom andra märken än iRobots Roomba diskuteras...

Framtidsvariant... om den dessutom städar bra skulle jag inte backa!! http://www.prylporta...n-1.482930.html

#502

Postad 03 september 2011 - 09:16

Gundam
  • Gundam
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
hallå? är tråden död?

Jag har fått min nu och är inte imponerad hur den hittar, den missar ibland 50% av lägenheten efter den har körts en stund säger den att den är klar.

#503

Postad 04 september 2011 - 22:10

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

hallå? är tråden död?

Jag har fått min nu och är inte imponerad hur den hittar, den missar ibland 50% av lägenheten efter den har körts en stund säger den att den är klar.

Men det fina i kråksången är ju att om du kör den dagligen så kommer den täcka hela din yta på 2-3 dar, och om du schemalägger det så kommer du i stort sett aldrig behöva bry dig. Att den inte kirrar helöa ytan på en gång spelar mindre roll.

#504

Postad 05 september 2011 - 07:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

hallå? är tråden död?

Jag har fått min nu och är inte imponerad hur den hittar, den missar ibland 50% av lägenheten efter den har körts en stund säger den att den är klar.

Vilken har du? när det gäller flera rum ska man nog använda lighthouse för att få den att gå från rum till rum. Jag har öppen planlösning och min städar överallt. Någon gång har den sagt att den är klar, men då har jag bara satt igång den igen.

En annan sak är att man måste tömma behållaren, jag fick ett dammspår efter dammsugaren en gång för då hade jag inte tömt den på ett par körningar, så den spottade ut smutsen igen.

#505

Postad 05 september 2011 - 11:47

Gundam
  • Gundam
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har en Samsung Navibot Silencio SR8895.

Tar nog tillbaka det där att den hittar dåligt, nu efter ca 4-5 gånger så tar den hela lägenheten, den missar endast i två hörnen pga hörnenas fel.

Den är tyst och städar väldigt bra, i början hittade den väldigt mycket skräp och fick inte upp allt, men nu när den har lite mer rutin så lyckas den få upp allt.

Jag är nöjd, den är tyst snabb och smidig. Om ni köper en läs manualen nogrant, jag skippade det och gissade mig fram till allt helt i onödan.

#506

Postad 05 september 2011 - 15:11

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Nästa steg får bli att sätta igång den och larma skarpt vartefter vi får vistas i trädgården för att snabbt kunna agera om larmet skulle dra igång.

OK, nu har jag (ofrivilligt ;) )testat och det går INTE att ha larm som inte hurdjursanpassats!!!
Jag hade glömt att jag ställt in Roomba på att köra 09.00 på söndagar... vi var borta under helgen och när vi kom hem låg ett brev från Securitas på hallmattan... Strax efter 09.00 hade larmet gått men när de väl kom till huset och kontrollerade hur det såg ut så kunde de inte hitta orsaken till larmet (Roomba hade städat klart och åkt för att ladda igen...). Dessutom hade ena barnet lego på golvet så halva behållaren var full med legobitar...

Mvh
/Gelmax

#507

Postad 06 september 2011 - 10:39

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Neato har lancerat en EU model som heter Neato xv-15, är i princip likvärdig med xv-11. Är billigare än roomba
http://eushop.neator...eato-xv-15.html


Har precis beställt en! 4032 KR inkl frakt blev det. Lär dock dröja innan jag får den, står ju shipping 3-4 weeks så.. Återkommer med rapport i alla fall!

#508

Postad 15 september 2011 - 12:31

Luctus
  • Luctus
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag tänkte försöka föra diskussionen tillbaka till Roomba en stund :lol:

Jag hade tänkte köpa mig en Roomba 581 i somras men fick reda på att den nya 700-serien skulle komma till Sverige i September så jag har tålmodigt väntat fram till nu, eftersom som en del kanske sett så har Roomba 780 dykt upp på prisjakt sedan några veckor och m.a.o. dags att planera inköp igen.

Kan ju börja med att fråga om det någon som har vågat språnget och inhandlat sig någon 700-modell och har några åsikter om apparaten?

Dock har jag vissa reservationer. För det första är det bara 780 som säljs i Sverige och jag hade siktat in mig på 770-modellen eftersom den tydligen ska vara funktionellt identisk med 780. Enda skillnaden vad jag lyckats komma fram till är avsaknad av touch-kontroller och att ingen virituell vägg medföljer, men ett antal pengar billigare. Utöver det är priset svenska handlare begär för 780 rätt svinigt dyrt. 6000kr+ att jämföra med ungefär 5000kr från england eller 4000kr+moms från USA. Så alternativet skulle vara att helt enkelt slänga iväg en beställning på en 770 från Amazon så kommer man undan med en kostnad på ca. 4000kr, men hur blir det då med garanti och reservdelar? Någon som köpt en Roomba utomlands och vet om det går att få service från Sverige?

#509

Postad 16 september 2011 - 10:25

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Fick min Neato XV-15 igår! Efter en körning kan jag säga att jag är riktigt nöjd och lite smått imponerad faktiskt. Den känns riktigt smart och fick upp en jädra massa skräp. Den blev dock aningen förvirrad ibland, av till exempel bordsbenen på mitt lilla soffbord. Men det var bara för en kort stund, hanterade det bra till slut ändå.

Tar o lägger upp en video om en liten stund. :(

#510

Postad 16 september 2011 - 10:33

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Vad snabba de var med leveransen! Var beställde du Neaton? Har själv en roomba 581 men funderar på en Neato till mina föräldrar. Hur klarar den trösklar och tjocka mattor?
Mvh
/Georg

#511

Postad 16 september 2011 - 22:16

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Vad snabba de var med leveransen! Var beställde du Neaton? Har själv en roomba 581 men funderar på en Neato till mina föräldrar. Hur klarar den trösklar och tjocka mattor?
Mvh
/Georg

Se inlägget på det här forumet:
http://www.byggahus....aedrobot-2.html

#512

Postad 18 september 2011 - 11:49

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Vad snabba de var med leveransen! Var beställde du Neaton? Har själv en roomba 581 men funderar på en Neato till mina föräldrar. Hur klarar den trösklar och tjocka mattor?
Mvh
/Georg


Jo det gick mycket snabbare än vad jag trodde! Beställde direkt från Neatos egna webbshop. Skickades ifrån Irland och kom hit på 5 dagar. http://eushop.neator...eato-xv-15.html

Mina mattor och mina trösklar klarar den galant, se video 2 nedan. Men min matta är väl inte speciellt tjock, så svårt att säga hur bra den klarar tjockare.. Har hört att ryamattor osv är problematiskt dock.


Den är inte perfekt, den får till exempel ibland inte upp allt i kanterna (förmodligen borsten som inte når riktigt). Den ersätter inte en vanlig dammsugare, fast det var väl ungefär vad jag väntade mig, så än så länge är jag nöjd. Den missar aldrig några ytor vad jag kan se, navigerar rummen väldigt bra. Händer att den blir förvirrad men den hittar hittills alltid rätt till slut ändå. Verkar också ta upp smuts och damm bra, det var en hel del i smutsbehållaren när den var klar. Bara den håller ett bra tag nu så. :D

Lite video på när den kör i lägenheten (temporär lägenhet, därför allt står på golvet):

När jag kör igång den i vardagsrummet
http://www.youtube.c...h?v=BKZkc4wvMqA


Hallen + klädkammaren. Här får den lite problem med benen på min torkställning, men den tar sig loss. Den verkar vara bra på att komma loss själv och har aldrig fastnat hittills.
http://www.youtube.c...h?v=rkR1L4u2u2s

#513

Postad 19 september 2011 - 11:09

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Den verkar bra, men är den lika "högljödd" som det låter på film?

/Niklas

EDIT. Den verkar sjukt noggrann.

Redigerat av evil_nike, 19 september 2011 - 11:10.


#514

Postad 19 september 2011 - 12:25

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Den verkar bra, men är den lika "högljödd" som det låter på film?

/Niklas

EDIT. Den verkar sjukt noggrann.



Ja den är ganska högljudd på hårt golv, ungefär samma som min vanliga dammsugare (ca 78 db enligt soundmeter för android). På matta är den betydligt tystare. Det är främst att borsten som slår emot golvet som låter, men jag tycker inte det är något problem då jag kommer köra den på schemaläggning. Kommer köra den kl 14:45 onsdagar till att börja med, så kan man ju köra igång den manuellt om man vill också.


Kan bjuda på en video till.

När den är klar med städningen kör den tillbaka till laddstationen.

http://www.youtube.c...h?v=G5in8DZmsDI

Redigerat av AndreasA88, 19 september 2011 - 12:32.


#515

Postad 19 september 2011 - 19:43

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej Andreas!

Har du lust att göra ett litet hinderprov med din Neato och kanske lägga ut som film?
Jag skulle gärna köpa en till vårt ganska stora hus men undrar om den kommer kunna ta sig över de gamla trösklarna i huset? Så har du lust att göra ett litet test så vore det kanonbra.

Hur högt måste t.ex. element sitta för att den ska gå under och städa?

Tack och hej!
/J

#516

Postad 20 september 2011 - 10:13

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag har testat att köra lite hinderbana, slänga lite saker framför den osv. Det mesta drog den bara med sig, som t ex en t-shirt, A4-papper, en plånbok osv. En strumpa fick den att sätta i halsen, dvs borsten fastnade, den stängde av sig och bad mig ta bort det som fastnat.

Den kan inte se saker som är lägre än den själv, eftersom lasern inte når dit. Då får den förlita sig på känsel istället, det vill säga bumpern som sitter i fronten. Om objektet inte ger tillräckligt med motstånd för att bumpern ska ge utslag så kommer den inte märka av det o bara köra på. :P

Hur höga är dina trösklar? Testade om den kunde komma upp på en skärbräda som är ungefär 1,5 cm hög när den ligger på golvet och det gick bra. Högre än så tror jag nog att den får problem med dock, beror väl på hur branta de är också.

Redigerat av AndreasA88, 20 september 2011 - 10:14.


#517

Postad 20 september 2011 - 12:41

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Hej Andreas! Har du lust att göra ett litet hinderprov med din Neato och kanske lägga ut som film? Jag skulle gärna köpa en till vårt ganska stora hus men undrar om den kommer kunna ta sig över de gamla trösklarna i huset? Så har du lust att göra ett litet test så vore det kanonbra. Hur högt måste t.ex. element sitta för att den ska gå under och städa? Tack och hej! /J

minimum fri höjd är 10 cm
höjd på trösklar/kanter den klarar är ca 20 mm

#518

Postad 21 september 2011 - 09:49

ottoangel
  • ottoangel
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Jag har testat att köra lite hinderbana, slänga lite saker framför den osv. Det mesta drog den bara med sig, som t ex en t-shirt, A4-papper, en plånbok osv. En strumpa fick den att sätta i halsen, dvs borsten fastnade, den stängde av sig och bad mig ta bort det som fastnat.

Den kan inte se saker som är lägre än den själv, eftersom lasern inte når dit. Då får den förlita sig på känsel istället, det vill säga bumpern som sitter i fronten. Om objektet inte ger tillräckligt med motstånd för att bumpern ska ge utslag så kommer den inte märka av det o bara köra på. :P

Hur höga är dina trösklar? Testade om den kunde komma upp på en skärbräda som är ungefär 1,5 cm hög när den ligger på golvet och det gick bra. Högre än så tror jag nog att den får problem med dock, beror väl på hur branta de är också.


Den verkar ju vettig. Frågan är hur den klarar leksaker som ligger lite överallt. Det mesta lär den bara putta runt lite.

#519

Postad 21 september 2011 - 09:59

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0


Den verkar ju vettig. Frågan är hur den klarar leksaker som ligger lite överallt. Det mesta lär den bara putta runt lite.


Det är därför en robotdammsugare är dubbelt bra - dels för att den faktiskt dammsuger och dels för att barnen vet att om de inte städar sina rum varje kväll så kommer roboten och äter upp leksakerna nästa dag!

Mvh
/Gelmax

#520

Postad 21 september 2011 - 10:03

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0


Den verkar ju vettig. Frågan är hur den klarar leksaker som ligger lite överallt. Det mesta lär den bara putta runt lite.


Tack för svar Andreas och Ottoangel.
Mina trösklar är av lite "pyramid" variant, första hindret är ca 1,2 cm sedan kommer nästa med ca 1,5 cm till. Så som många gamla trösklar kan se ut. Det kanske blir för mycket för Neato?
Kommer den köra fast tror ni eller bara ge upp och vända och göra klart rummet?

#521

Postad 21 september 2011 - 13:37

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0


Tack för svar Andreas och Ottoangel.
Mina trösklar är av lite "pyramid" variant, första hindret är ca 1,2 cm sedan kommer nästa med ca 1,5 cm till. Så som många gamla trösklar kan se ut. Det kanske blir för mycket för Neato?
Kommer den köra fast tror ni eller bara ge upp och vända och göra klart rummet?


Svårt att säga, inte helt omöjligt att det går. Om den känner av att den inte kommer vidare kommer den att backa och försöka köra in från lite längre fram så att säga. Det är det jag har sett, min har aldrig fastnat så svårt att säga tyvärr.


Den verkar ju vettig. Frågan är hur den klarar leksaker som ligger lite överallt. Det mesta lär den bara putta runt lite.


Japp, det tror jag också. Allt som är för lätt för bumpern och för lågt för lasern kommer den att putta runt. Det finns väl en liten risk att mindre saker fastnar i borsten, men den är väldigt liten tror jag. Min fick med sig en skruv från tröskeln (satt löst) som den bara drog med sig en liten sträcka.

Första schemalagda körningen idag förresten, 14:45 kör den. Ska bli intressant att komma hem. ;)

#522

Postad 21 september 2011 - 21:41

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag har hört att vissa versioner av Roomba inte kan köra på svart golv på grund av att den då tror att det är en trappa som den är på väg utöver. Är Neato byggd på samma vis?

Jag har schackrutigt, svart vitt, plastgolv i köket och det vore ju bra om den kan städa där utan problem.

#523

Postad 22 september 2011 - 08:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Jag bytte namn på tråden till Robotdammsugare.

Är själv sugen på en Samsung SR8895.



Redigerat av BrittBastard, 22 september 2011 - 08:49.


#524

Postad 22 september 2011 - 08:53

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Jag har hört att vissa versioner av Roomba inte kan köra på svart golv på grund av att den då tror att det är en trappa som den är på väg utöver. Är Neato byggd på samma vis?

Jag har schackrutigt, svart vitt, plastgolv i köket och det vore ju bra om den kan städa där utan problem.

PRoblemet med svarta golv är egentlgien ett icke problem. Om golvet har nåt sånär refkleterande yta (klinker, plast) så ska det fungera. Jag sökte med ljus o lykta efter info innan jag köpte Roomba. Det visar sig att den hade problem med mörkbuna och eventuellt svarta helmatta tygmattor.
Jag har helsvart klinker i Hall och badrum, en blank och en matt. Fungerar hur bra som helst.


Britt: Jag var själv sugen på den, men den kostade mer än 6000 då när den kom, var inte värt det enligt mig. speciellt som Samsungs förra modell fick blandade omdömen om att den städar dåligt, så ville jag inte chansa. Roomba hade fått väldigt bra betyg. (kollade på tyska och engelska siter, bla a Amazon)

Redigerat av Bulldog76, 22 september 2011 - 08:55.


#525

Postad 22 september 2011 - 08:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Vad jag sett så har alla robotdammsugare fått både ris och ros och betalar man lite drygt 5k så vill man ju veta att den är bättre än "medel" iallafall.
Tyvärr finns det ju bara ett svenskt omdöme på den.

Redigerat av BrittBastard, 22 september 2011 - 08:59.


#526

Postad 22 september 2011 - 09:10

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag har hört att vissa versioner av Roomba inte kan köra på svart golv på grund av att den då tror att det är en trappa som den är på väg utöver. Är Neato byggd på samma vis?

Jag har schackrutigt, svart vitt, plastgolv i köket och det vore ju bra om den kan städa där utan problem.

Jag hade också hört det men vår Roomba har varken haft problem med vår röd-svarta hallmatta eller vårt antracit-grå (nästan svarta) klinkergolv i badrummet.

Mvh
/Gelmax

#527

Postad 22 september 2011 - 09:23

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0


Det är därför en robotdammsugare är dubbelt bra - dels för att den faktiskt dammsuger och dels för att barnen vet att om de inte städar sina rum varje kväll så kommer roboten och äter upp leksakerna nästa dag!

Mvh
/Gelmax


Helt rätt :D

Jag bytte namn på tråden till Robotdammsugare.

Är själv sugen på en Samsung SR8895.





Ser intressant ut dock funderar jag på hur mycket repor blir det efter ett par dagar på mina lackerade möbler? Den kör ganska hårt och krockar jämt med allt.


http://www.youtube.com/watch?v=idHXpL7vP0E&feature=player_detailpage

Redigerat av master_of_rock, 22 september 2011 - 10:04.


#528

Postad 22 september 2011 - 09:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Intressant video master!

Här är en till där dom jämför iRobot och Samsung:

http://www.youtube.c...feature=related

#529

Postad 22 september 2011 - 09:31

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
HUR infogar ni videos??? :blink:

EDIT: De ser inte så smarta ut. Kör dubbelt väldigt mycket. Skall det vara så svårt att skanna av först och köra runt sedan. Varför skall de krocka jämt?

Redigerat av master_of_rock, 22 september 2011 - 09:36.


#530

Postad 22 september 2011 - 09:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

HUR infogar ni videos??? :blink:

EDIT: De ser inte så smarta ut. Kör dubbelt väldigt mycket. Skall det vara så svårt att skanna av först och köra runt sedan. Varför skall de krocka jämt?


Läs texten till videon också, dom fungerar på lite olika sätt.

För att infoga en video klickar du på den tredje symbolen från höger i den övre raden i editorn. "Speciell BBCode" heter den.
Sen väljer du "Media" och sen är det bara att klistra in länken i "Media URL"-rutan och klicka på "OK". Klart!

#531

Postad 22 september 2011 - 10:00

Snarko
  • Snarko
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag har schackrutigt, svart vitt, plastgolv i köket och det vore ju bra om den kan städa där utan problem.


Jag har en roomba 530 och schackrutigt svart/vitt plastgolv i köket (rutorna är kanske 25*25cm) och det funkar utan problem!

#532

Postad 22 september 2011 - 10:29

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Under hur låga soffor, element mm kommer Navibot SR8895. Hur hög är den?

#533

Postad 22 september 2011 - 11:26

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag antar att Neato kommer med svensk stick-kontakt?

#534

Postad 22 september 2011 - 21:14

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
We'll soon find out, fick precis trackingnummer på en Neato från amazon.co.uk

#535

Postad 22 september 2011 - 21:27

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har hört att vissa versioner av Roomba inte kan köra på svart golv på grund av att den då tror att det är en trappa som den är på väg utöver. Är Neato byggd på samma vis?

Jag har schackrutigt, svart vitt, plastgolv i köket och det vore ju bra om den kan städa där utan problem.


Har hört att Neato inte ska ha problem med detta, har dock inget svart golv själv så kan inte bekräfta.


EDIT: De ser inte så smarta ut. Kör dubbelt väldigt mycket. Skall det vara så svårt att skanna av först och köra runt sedan. Varför skall de krocka jämt?


Köp en Neato om det är den typ av städning du vill ha. :) Tyvärr händer det att den åker in i saker trots sin laserteknik (den verkar ha problem med mitt svartglansiga soffbord av någon anledning), men det är inte speciellt hårt.


Jag antar att Neato kommer med svensk stick-kontakt?


Självklart! Fick med en kabel för UK och en för resterande europa (alltså sån som vi använder här i sverige). Fick även med en extra borste, 7 st filter och en rulle "boundry markers" (magnetremsa som den inte kör över).

På tal om Navibot, är det inte den som använder en kamera riktad mot taket för att navigera? Någon man bör tänka på i så fall är att det måste vara ljust i rummet för att den ska kunna se. Det var det jag läste om den i alla fall, har ingen erfarenhet av den själv.

Prövade förresten att uppgradera firmware i Neaton idag, funkade ganska bra men föredrog ändå den gamla så jag gick tillbaka.

Redigerat av AndreasA88, 22 september 2011 - 21:47.


#536

Postad 22 september 2011 - 22:51

dempen
  • dempen
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag har åkt på det förbenade "Nine beep error" på min Roomba. Är det nån annan som har fått det och löst det...?

#537

Postad 22 september 2011 - 23:11

Aidan-E
  • Aidan-E
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har haft en cleanmate qq-2 plus sen några månader nu och den är suverän, inga problem än så länge.
Gav endast 2950:- för den och då har denna veckoschema, love it!

#538

Postad 23 september 2011 - 09:10

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Prövade förresten att uppgradera firmware i Neaton idag, funkade ganska bra men föredrog ändå den gamla så jag gick tillbaka.


Vad upplevde du att skillnaden blev? Vad var det du inte gillade i uppgraderingen?

#539

Postad 23 september 2011 - 09:15

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag har åkt på det förbenade "Nine beep error" på min Roomba. Är det nån annan som har fått det och löst det...?

Har ej provat själv men här är lite info:
__________________________
The “Uh-Oh” sound followed by nine (9) beeps means that the Roomba 500 series bumper is stuck. This can be caused by debris getting into the bumper, or obstacles wedging in Roomba. To troubleshoot this issue, please follow these steps:

1. Move Roomba away from any obstructions.

2. Press the bumper to feel for inconsistencies.

3. Clean the bumper from underneath using canned air or q-tips.
_______________________________

Här är en tråd om aktuellt ämne: http://www.robotrevi...pic.php?p=68212

#540

Postad 26 september 2011 - 18:32

Unregisteredf33c2cef
  • Unregisteredf33c2cef
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Är grymt sugen på antingen en Neato eller Roomba 770, priset skiljer sig inte särskilt mycket på amazon.uk. Men vilken...? Mitt enda krav är att det blir dammfritt... Har inga höga trösklar, mattor eller annat som kan vara hinder.

#541

Postad 26 september 2011 - 19:19

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Är grymt sugen på antingen en Neato eller Roomba 770, priset skiljer sig inte särskilt mycket på amazon.uk. Men vilken...? Mitt enda krav är att det blir dammfritt... Har inga höga trösklar, mattor eller annat som kan vara hinder.


Finns det EN enda recension som visar att Roomba är bättre?? =)

#542

Postad 27 september 2011 - 07:41

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0


Finns det EN enda recension som visar att Roomba är bättre?? =)


När jag var i köptaknar så snurra jag in mig på Neato. Men efter han läst privata tester så vann Roomban för det mesta.
Jag köpte en 581 och ångrar inte det.


De ser inte så smarta ut. Kör dubbelt väldigt mycket. Skall det vara så svårt att skanna av först och köra runt sedan.


Det är meningen att roomban ska köra dubbelt, gör inte du det när du dammsuger vanligt?

#543

Postad 27 september 2011 - 11:24

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0


Vad upplevde du att skillnaden blev? Vad var det du inte gillade i uppgraderingen?



Tyckte den körde aningen snabbare och mer "aggressivt". Hur den dockar var också annorlunda. Den nyare var inte dålig föredrog bara den gamla då jag upplevde den som lite mer försiktig.

#544

Postad 29 september 2011 - 21:23

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Det är meningen att roomban ska köra dubbelt, gör inte du det när du dammsuger vanligt?


Faktiskt inte. Har ganska kraftig damsugare så det behövs inte helt enkelt.

#545

Postad 30 september 2011 - 07:06

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0


Faktiskt inte. Har ganska kraftig damsugare så det behövs inte helt enkelt.


Men ingen robotdamsugare är kraftig.

#546

Postad 30 september 2011 - 14:16

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
En robotdammsugare kör man dock oftare än en vanlig. I alla fall jag, men jag är rätt lat när det gäller städning också så. :) Om du vill kan den ju köra varje dag, har som sagt kör min en gång i veckan nu, men funderar på att ändra till 2 gånger i veckan. Måndag och fredag känns vettigt.

#547

Postad 10 oktober 2011 - 08:15

Unregistered4d3ed91d
  • Unregistered4d3ed91d
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag har hört att vissa versioner av Roomba inte kan köra på svart golv på grund av att den då tror att det är en trappa som den är på väg utöver. Är Neato byggd på samma vis?

Jag har schackrutigt, svart vitt, plastgolv i köket och det vore ju bra om den kan städa där utan problem.


Jag har beställt en Neato på Inges El i Värnamo och går här och väntar på en leverans.
Kan inte riktigt förstå att man kan bli så nyfiken på en "Dammsugare".
Dessa maskiner har ju inte direkt intresserat mig tidigare, men nu känns det spännande!

Vi har ett svart nylagt plastgolv i vårt kök så jag kan snart komma med ett besked om det fungerar eller ej.

Har läst en massa tester från USA och inget test ha nämnt att det är problem med svart underlag.

Hoppas att jag kan "städa" lite i eftermiddag så kan jag återkomma här på forumet.

/ Dudde

#548

Postad 20 oktober 2011 - 09:46

tjena
  • tjena
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
verkar som dom flesta är nöjda med sina robotdammsugare...
vilken skulle ni köpa idag? är på gång att handla här....
är dom olika höga ?..man vill ju gärna att den kan gå under soffa o säng...

#549

Postad 22 oktober 2011 - 21:10

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

verkar som dom flesta är nöjda med sina robotdammsugare...
vilken skulle ni köpa idag? är på gång att handla här....
är dom olika höga ?..man vill ju gärna att den kan gå under soffa o säng...

Tjena Tjena! LOL

Jag har vart ute efter en Robot damsugare under en längre tid men inte fått aha känslan för någon då de antingen vart för högljuda, för höga (min soffa har bara 85mm och de flesta robotar har 90mm i höjd) MEN så såg jag Samsungs nya på IFA releasen som känns som ett givet köp faktiskt:) http://www.robotrevi...pic.php?t=15218 Skall tydligen komma ut senare i år så mitt julklappsköp är nu klart!!!



Samsung Navibot-S specifications


General



Brand: Samsung

Model name: Navibot

Model number: S

Category: vacuum cleaner robot

Height 8 cm

Remote control: n/a

Navigation method: systematic

Mapping technology:

Visionary Mapping Pro System (ceiling pattern recognition)

Distance sensors: yes (8× infrared)

Cliff sensors: yes

Collision sensors: yes

Gyroscopes: yes

Accelerometer: yes

Cameras: yes (one camera on the top, and another one on the front)

Laser mapping: no

Area delimiters: Smart Fence (infrared virtual wall)

Doorsill crossing: up to 1 cm

Docking station: included

Auto charging: yes

Charging time: 180 minutes

Battery life: 100 minutes

Cleaning

Vacuum: yes

Brush: yes

Wet cleaning: no

Mopping: yes

Edge handling: two side brushes, one on each side

Dust / Dirt collector: bagless dust bin

Bin capacity: 0.6l but 2.0l in selfdocking station

Accessories:

Included accessories:

Auto empty docking station

Någon annan som hittat pris på denna?
/Alfons

Redigerat av AlfonsÅberg, 22 oktober 2011 - 21:24.


#550

Postad 23 oktober 2011 - 17:10

Unregistered44593
  • Unregistered44593
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Någon annan som hittat pris på denna?
/Alfons

Det står i länken du postat:
Price: €699 for SR8950 and €799 for SR8980.
Den dyrare är självtömmande.

Lite väl dyr i övrigt riktigt fin



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.