Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 oktober 2010 - 15:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
En polare är i USA och kommer hem med en Apple TV av den nya generationen.

Frågan är bara vad kan man göra med den i Sverige?

Står inget om vilka format den klarar eller så, kan man streama film till den?

#2

Postad 12 oktober 2010 - 17:23

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
För tillfället, inget :) mer än att streama musik och hyra serier/filmer om du har amerikanskt itunes konto. Den är dock jailbreakad så det lär inte dröja allt för lång tid tills man kan göra lite vad som helst med den.

#3

Postad 13 oktober 2010 - 11:46

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Lite lamt med max 720p output, men den ser ju trevlig ut ;)

#4

Postad 13 oktober 2010 - 13:41

necken18
  • necken18
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Kan man inte köra boxee på den?

#5

Postad 13 oktober 2010 - 14:35

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Inte med Gen2 än sålänge. Ska tilläggas att den klarar 1080p videor men är "strypt" till 720p. Anledningen är troligtvis att apple vill försäkra sig om att det går att streama från nätet utan problem och att det man köper laddas fort. Den körs mer eller mindre redan idag på en IOS4 lösning vilket förhoppningsvis innebär att en Plex lösning inte är helt omöjlig i framtiden.

#6

Postad 13 oktober 2010 - 14:39

necken18
  • necken18
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
En plex lösning låter ju helt underbart! Men det lär väl dröja ett bra tag antar jag?

#7

Postad 13 oktober 2010 - 16:47

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Vad alla hoppas på är ju att apple "gör om" appletvn så att den funkar precis som en ipad eller iphone. Det finns ju redan en Plexapp och problemet skulle således vara löst. Det hänger alltså på att den IOS-lösning som finns nu tweakas lite, förhoppningsvis av apple själva.

#8

Postad 20 oktober 2010 - 21:00

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Funderar på att kika om jag kan få tag på en när jag åker till London i helgen, det är väl bara att köpa en ny strömsladd så borde den väl funka galant?

Stämmer det att man inte kan ansluta en extern hdd?

Är det krångligt att skaffa ett utländskt itunes konto?

#9

Postad 21 oktober 2010 - 16:33

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Funderar på att kika om jag kan få tag på en när jag åker till London i helgen, det är väl bara att köpa en ny strömsladd så borde den väl funka galant?

Stämmer det att man inte kan ansluta en extern hdd?

Är det krångligt att skaffa ett utländskt itunes konto?


Inga problem att byta ut sladden. En helt vanligt elsladd som ofta sitter i vanliga radios.

Man kan inte ansluta extern HD i nuläget. Kanske löser sig ju längre de kommer med att "låsa" upp den.

Att skaffa ett utländskt ituneskonto är en barnlek. Googla på det så finns det dessutom flera steg för steg guider. Jag har haft det i några år och det funkar skitbra.

#10

Postad 01 november 2010 - 13:07

braxen10
  • braxen10
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som har koll på hur den fungerar med NAS? (Med/utan jailbreak)

#11

Postad 04 november 2010 - 22:23

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
http://gizmodo.com/5...looks-delicious

Det här ser ljust ut!

Nu blir det ett köp för min del! :)

#12

Postad 15 november 2010 - 13:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Nu börjar den dyka upp hos stora kedjor. Kanske den snart släpps offentligt i Sverige?

Netonnet kör den för 1390
http://www.netonnet....en/145279.3141/

Hur ligger det till med Plex nu? samma basic, movie only version?

#13

Postad 15 november 2010 - 21:13

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
HAr faktiskt funderat på att köpa in en appletv tillsovrummet, dock tycker jag att gränssnittet är så fruktansvärt fult att den faller på det, annars är formatet, fjärren och hela tanken med produkten lysande. Sen är det lite trist att den inte har stöd för de vanligaste filformaten utan att man får förlita sig på en server som transkodar innehållet i realtid.

EN minipc med windows7 kostar några lakan extra men man får oerhört mer frihet och ett flerfaldigt snyggare GUI.

Men, när det väl går att trycka in plex på appletv så blir det helt plötsligt annorlunda...

/H

#14

Postad 16 november 2010 - 08:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

HAr faktiskt funderat på att köpa in en appletv tillsovrummet, dock tycker jag att gränssnittet är så fruktansvärt fult att den faller på det, annars är formatet, fjärren och hela tanken med produkten lysande. Sen är det lite trist att den inte har stöd för de vanligaste filformaten utan att man får förlita sig på en server som transkodar innehållet i realtid.

EN minipc med windows7 kostar några lakan extra men man får oerhört mer frihet och ett flerfaldigt snyggare GUI.

Men, när det väl går att trycka in plex på appletv så blir det helt plötsligt annorlunda...

/H


Det går idag, som App dessutom. Känns ändå som en rätt bra combo att kunna köra musiken via Apples egna gränssnitt och sen film via Plex.

#15

Postad 23 november 2010 - 01:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som uppdaterat till 4.2 idag och misslyckats rejält? Enda som syns nu är Connect To iTunes-loggan... och inte har jag någon micro-USB-kabel att göra det med...

#16

Postad 23 november 2010 - 10:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som uppdaterat till 4.2 idag och misslyckats rejält? Enda som syns nu är Connect To iTunes-loggan... och inte har jag någon micro-USB-kabel att göra det med...


Afan, konstigt. Var köpte du din?

Jailbreakat den?

#17

Postad 23 november 2010 - 10:20

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Uppdaterade igår och det fungerar utmärkt :(

#18

Postad 23 november 2010 - 12:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Uppdaterade igår och det fungerar utmärkt :)


Vad kan man göra med den i dagsläget? Har du jailbreakat den?

#19

Postad 23 november 2010 - 14:55

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
MIn uppdatering sket sig också. Koppla in den med microusb till datorn och kör en restore så ska det lösa sig

#20

Postad 23 november 2010 - 15:03

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Vad kan man göra med den i dagsläget? Har du jailbreakat den?


nop kör bilder musik och Airplay samt Netflix och hyrfilmer från Apple Store, reggade amerikanskt Konto.
En sak är riktigt imponerande och det är att hyrfilmer har oftast lika bra kvalite (720p) som mina 1080P mkv filmer, hur det nu är möjligt men Apple har verkligen fått till komprimeringsalgoritmen måste jag få säga.

Redigerat av motif, 23 november 2010 - 15:05.


#21

Postad 23 november 2010 - 15:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

nop kör bilder musik och Airplay samt Netflix och hyrfilmer från Apple Store, reggade amerikanskt Konto.
En sak är riktigt imponerande och det är att hyrfilmer har oftast lika bra kvalite (720p) som mina 1080P mkv filmer, hur det nu är möjligt men Apple har verkligen fått till komprimeringsalgoritmen måste jag få säga.


Då kommer min viktigaste. Kan jag streama Spotify från iPhonen till Apple TV via Air Play?

#22

Postad 23 november 2010 - 15:09

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Då kommer min viktigaste. Kan jag streama Spotify från iPhonen till Apple TV via Air Play?


Självklart :) ljud funkar ur alla App´s det är Video som inte fungerar för alla Apps men det lär ju droppa in fler och fler allt eftersom nu när det är lanserat.
Tänker på SVT Play, TV 4 osv.

Nu har jag tagit bort mitt Spotifykonto men när man kör iPod så får man även upp omslag osv, antar att det fungerar med Spotify också.
Ljud är dock inga problem.

Redigerat av motif, 23 november 2010 - 15:10.


#23

Postad 23 november 2010 - 15:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Självklart :) ljud funkar ur alla App´s det är Video som inte fungerar för alla Apps men det lär ju droppa in fler och fler allt eftersom nu när det är lanserat.
Tänker på SVT Play, TV 4 osv.

Nu har jag tagit bort mitt Spotifykonto men när man kör iPod så får man även upp omslag osv, antar att det fungerar med Spotify också.
Ljud är dock inga problem.


Men du sa youtube fungerade?

#24

Postad 23 november 2010 - 15:13

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Men du sa youtube fungerade?



Japp, det är ju Apples App så det är inte så konstigt att de är först ut, det handlar bara om att utvecklarna släpper en update för sina Apps för att få ut bild, detsamma gällde när iPhone 4 kom med Retina skärmen det tog inte många dagar/veckor innan flera program uppdaterade just för iPhone 4 med den högre upplösningen.
Dessutom har ju utvecklarna haft iOS 4.2 under en längre tid (mig inräknad) så att dem redan skickat in eller är i slutstadiet för endast godkännandet ser jag som mkt positivt

#25

Postad 23 november 2010 - 15:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Japp, det är ju Apples App så det är inte så konstigt att de är först ut, det handlar bara om att utvecklarna släpper en update för sina Apps för att få ut bild, detsamma gällde när iPhone 4 kom med Retina skärmen det tog inte många dagar/veckor innan flera program uppdaterade just för iPhone 4 med den högre upplösningen.
Dessutom har ju utvecklarna haft iOS 4.2 under en längre tid (mig inräknad) så att dem redan skickat in eller är i slutstadiet för endast godkännandet ser jag som mkt positivt


Men hur är det med upplösningen då? Om vi nu tar Boxee och Youtube är det 720p, skickas iPhone upplösning till TVn?

#26

Postad 23 november 2010 - 15:20

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Men hur är det med upplösningen då? Om vi nu tar Boxee och Youtube är det 720p, skickas iPhone upplösning till TVn?

720p jag ser ingen skillnad att köra youtubeklipp via iphone till ATV jämfört med direkt via ATV

#27

Postad 23 november 2010 - 17:45

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Hur kör du Netflix Motif? via vpn i routern?

#28

Postad 24 november 2010 - 00:09

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Afan, konstigt. Var köpte du din?

Jailbreakat den?


Köpte på Bazula.se. Nej, inte jailbreakat (än). Väntar på att Plex blir stabilt på den först.

#29

Postad 24 november 2010 - 00:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Dubbelpost.

Redigerat av shapic, 24 november 2010 - 00:10.


#30

Postad 24 november 2010 - 09:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Köpte på Bazula.se. Nej, inte jailbreakat (än). Väntar på att Plex blir stabilt på den först.


Ska man köpa där istället för NetOnNet eller du hade inga options just då?

#31

Postad 24 november 2010 - 11:11

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Varför ligger denna tråden under HTPC? Passar den inte bättre under Media Extenders?

#32

Postad 24 november 2010 - 12:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Gillar inte NetonNet. Och Bazula har optimalt snabba leveranser.

#33

Postad 25 november 2010 - 14:02

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Kör nya Apple TV (2010) med nya fw 4.1 som släpptes häromdagen. Det mesta funkar helt OK, dock har jag problem med min videokvalitén. Postade även detta i tråden om LG´s 2010 Plasma men kan dra det här också. På något sätt så upplevs bilden som video-baserad, oavsett om jag testar egenkonverterade DVD filmer, MKV som transcodats med MKVTools, hyrda filmer och TV-serier från iTunes. Dessutom har jag som så många andra problem med microstutter eller vad man skall kalla det.

Hur har ni det andra?

#34

Postad 25 november 2010 - 22:11

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Köpte en idag på NetOnNet. De hade brutit förpackningen och lagt i en svensk strömsladd. Jag är mycket nöjd med produkten och väntar med glädje på allt bus som kommer med Jailbrakes. Är även spänd på vad Steve Jobs kan komma med.

Skulle faktiskt hyra några filmer om priset inte blir för högt.

Funkar i alla fall mkt bra med att strömma film, musik och bilder trådlöst från min Mac Mini.

Eftersom den är så billig lägger jag ut en stark köprekommendation om man redan är inne i iTunes och ännu mer om man som jag också har en iPhone.

MVH
JOEKO

#35

Postad 30 november 2010 - 22:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Har köpt en nu också.

IMPONERANDE. Kanske inte som en total HTPC lösning idag men som extender till iPad/iPhone/iPod är den sjuk!

AirPlay är så smidigt så det saknar ord!

Kör jailbreakad iPhone och installerade ett hack så att tredjeparts program kan ta del av video via AirPlay. Körde in AirPlay Server på datorn, delade ut en mapp av filmer.

Alla var Xvid så de behövdes konverteras i realtid. Laddade ner AirVideo till min iPhone 3GS. Ställde in den på max kvalité och 720x480 (DVD).

Startade streaminegn till iPhone, super snyggt! inga hack. Slog så sen på AirPlay till Apple TV 2........

Pang! riktigt bra bild och inga hack! Fungerade också bra över 3G. Du kan alltså komma åt dina saker hemma när du är hos andra och det är super enkelt!

Detta visar på möjligheterna! Jag är imponerad!

#36

Postad 01 december 2010 - 09:13

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Vill följa upp min post häromdagen där jag hade problem med microstutter och "soap-effect". jag testade något så drastiskt att inte låta HDMI signalen gå via stärkaren utan direkt till TV:n och pang, perfekt bild. Verkar som kombinationen av Apple TV, Denon AVR1610 och LG 60PK550 inte trivs. Hursomhelst så funkar det som det skall nu.

Då jag även har skaffat en VPN router och kan använda Netflix så lutar det åt att jag överger XBMC och kör Apple TV istället. Smidigt med att kunna hyra nya filmer samt se massa "äldre" filmer och TV-serier för endast $8 i månaden. Behovet av att ha en stor server minskar naturligtvis också i det långa loppet. Med små barn i hushållet så blir det mycket enklare att bara sätta sig i soffan och se på en film, tv-serie, podcast eller musik utan att behöva ladda ner nåt först. Funderar även på att utöka hemmet med en iPad för att streama Spotify via Airplay också...

#37

Postad 01 december 2010 - 09:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vill följa upp min post häromdagen där jag hade problem med microstutter och "soap-effect". jag testade något så drastiskt att inte låta HDMI signalen gå via stärkaren utan direkt till TV:n och pang, perfekt bild. Verkar som kombinationen av Apple TV, Denon AVR1610 och LG 60PK550 inte trivs. Hursomhelst så funkar det som det skall nu.

Då jag även har skaffat en VPN router och kan använda Netflix så lutar det åt att jag överger XBMC och kör Apple TV istället. Smidigt med att kunna hyra nya filmer samt se massa "äldre" filmer och TV-serier för endast $8 i månaden. Behovet av att ha en stor server minskar naturligtvis också i det långa loppet. Med små barn i hushållet så blir det mycket enklare att bara sätta sig i soffan och se på en film, tv-serie, podcast eller musik utan att behöva ladda ner nåt först. Funderar även på att utöka hemmet med en iPad för att streama Spotify via Airplay också...



Har också hört om en del problem med HDMI. Ska dock vara mer Philips TV och Sony TV.

#38

Postad 01 december 2010 - 19:55

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Vill följa upp min post häromdagen där jag hade problem med microstutter och "soap-effect". jag testade något så drastiskt att inte låta HDMI signalen gå via stärkaren utan direkt till TV:n och pang, perfekt bild. Verkar som kombinationen av Apple TV, Denon AVR1610 och LG 60PK550 inte trivs. Hursomhelst så funkar det som det skall nu.

Då jag även har skaffat en VPN router och kan använda Netflix så lutar det åt att jag överger XBMC och kör Apple TV istället. Smidigt med att kunna hyra nya filmer samt se massa "äldre" filmer och TV-serier för endast $8 i månaden. Behovet av att ha en stor server minskar naturligtvis också i det långa loppet. Med små barn i hushållet så blir det mycket enklare att bara sätta sig i soffan och se på en film, tv-serie, podcast eller musik utan att behöva ladda ner nåt först. Funderar även på att utöka hemmet med en iPad för att streama Spotify via Airplay också...


tänkte byta ut min router och är inne på VPN router. Vilken har du?

#39

Postad 02 december 2010 - 08:08

jonasgr
  • jonasgr
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det har varit väldigt mycket strul med ATV2, inte helt smidigt att få den att fungera för alla användare, så jag hade själv valt att köpa den i en fysisk butik för att ha en enklare möjlighet att reklamera.

Jag köpte min på Netonnet och trots allt strul jag haft/har kommer jag köpa en till när den kommer in i lager igen. Mitt strul har bestått av att ATV2:an inte fungerar med nätverksladd utan bara med Wifi (detta är numera löst), men den syns fortfarande inte under "devices" i iTunes vilket jag förstått den ska göra.

ATV2 är helt värdelös som mediaspelare, men däremot är det en Airport Express med lite extra lull-lull. Att synkroniserat kunna spela musik till alla högtalare som är anslutna är världens partytrick — samma låt spelas samtidigt ur olika högtalare i samtliga rum i min bostad. Därtill har vi Airplay som är ett grymt partytrick det med. Be samtliga kompisar ta med sig tio quiz-låtar, och sen kan var och en trådlöst spela upp sina låtar till dina högtalare, iofs bara mot en uppkoppling åt gången, men jag lovar att det imponerar ändå :)

. För er med Mac ska det funka bra redan nu att jailbreaka och köra Plex. För oss med PC får vi nöja oss att kunna spela mp4 tills vidare, ingen lösning finns för att spela upp MKV, men det är troligt att Plex även dyker upp på pc framöver (Plex har nyligen portats till LG:s tv-apparater), alternativt gissar jag någon annan produkt kommer finnas tillgänglig, som t ex VLC. Det trevligaste hade dock varit ett hack i iTunes som innebar ett större filstöd.

Redigerat av jonasgr, 02 december 2010 - 08:12.


#40

Postad 02 december 2010 - 08:18

jonasgr
  • jonasgr
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har också hört om en del problem med HDMI. Ska dock vara mer Philips TV och Sony TV.

Jag har inte upplevt några HDMI-problem alls och har kör hemma mot både Samsung och Sony, däremot blir det synkproblem om man köra HDMI via förstärkaren och inte direkt till teven. Detta märks ganska tydligt om man spelar upp den optiska ur stereon och ljudet från teven via HDMI. ATV:n har ingen microfon och återlyssningsmöjlighet för att kunna avgöra vad för delay teven/förstärkaren har för att bearbeta signalerna; så kör du HDMI direkt till teven ökar chanserna till bra resultat.

#41

Postad 02 december 2010 - 10:55

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Köpte en förinställd router från Sabai Technology. Blev en Asus RT-N16 för PPTP, funkade kanonenkelt när jag fick den.

tänkte byta ut min router och är inne på VPN router. Vilken har du?



#42

Postad 02 december 2010 - 16:08

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Det har varit väldigt mycket strul med ATV2, inte helt smidigt att få den att fungera för alla användare, så jag hade själv valt att köpa den i en fysisk butik för att ha en enklare möjlighet att reklamera.

Jag köpte min på Netonnet och trots allt strul jag haft/har kommer jag köpa en till när den kommer in i lager igen. Mitt strul har bestått av att ATV2:an inte fungerar med nätverksladd utan bara med Wifi (detta är numera löst), men den syns fortfarande inte under "devices" i iTunes vilket jag förstått den ska göra.

ATV2 är helt värdelös som mediaspelare, men däremot är det en Airport Express med lite extra lull-lull. Att synkroniserat kunna spela musik till alla högtalare som är anslutna är världens partytrick — samma låt spelas samtidigt ur olika högtalare i samtliga rum i min bostad. Därtill har vi Airplay som är ett grymt partytrick det med. Be samtliga kompisar ta med sig tio quiz-låtar, och sen kan var och en trådlöst spela upp sina låtar till dina högtalare, iofs bara mot en uppkoppling åt gången, men jag lovar att det imponerar ändå :)

. För er med Mac ska det funka bra redan nu att jailbreaka och köra Plex. För oss med PC får vi nöja oss att kunna spela mp4 tills vidare, ingen lösning finns för att spela upp MKV, men det är troligt att Plex även dyker upp på pc framöver (Plex har nyligen portats till LG:s tv-apparater), alternativt gissar jag någon annan produkt kommer finnas tillgänglig, som t ex VLC. Det trevligaste hade dock varit ett hack i iTunes som innebar ett större filstöd.


Så om jag har förstått saken rätt har AppleTV fortfarande väldigt lite med "television" att göra, mer än att man kan koppla den till en "tv apparat"? Man kan alltså glömma att titta på rapport med den?

Jag kan ytterst lite om mac-produkter men är alltid öppna inför nya produkter. Söker en liten låda till vårat nya sovrum. Men det får nog bli en pytteliten WMC7 burk och dvblink.

/H

#43

Postad 02 december 2010 - 22:42

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Nu har det börjat hända lite kul saker.
Kolla in det senaste hacket!

http://www.appletvhacks.net/

MVH
JOEKO

#44

Postad 03 december 2010 - 16:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det har varit väldigt mycket strul med ATV2, inte helt smidigt att få den att fungera för alla användare, så jag hade själv valt att köpa den i en fysisk butik för att ha en enklare möjlighet att reklamera.

Jag köpte min på Netonnet och trots allt strul jag haft/har kommer jag köpa en till när den kommer in i lager igen. Mitt strul har bestått av att ATV2:an inte fungerar med nätverksladd utan bara med Wifi (detta är numera löst), men den syns fortfarande inte under "devices" i iTunes vilket jag förstått den ska göra.

ATV2 är helt värdelös som mediaspelare, men däremot är det en Airport Express med lite extra lull-lull. Att synkroniserat kunna spela musik till alla högtalare som är anslutna är världens partytrick — samma låt spelas samtidigt ur olika högtalare i samtliga rum i min bostad. Därtill har vi Airplay som är ett grymt partytrick det med. Be samtliga kompisar ta med sig tio quiz-låtar, och sen kan var och en trådlöst spela upp sina låtar till dina högtalare, iofs bara mot en uppkoppling åt gången, men jag lovar att det imponerar ändå ;)

. För er med Mac ska det funka bra redan nu att jailbreaka och köra Plex. För oss med PC får vi nöja oss att kunna spela mp4 tills vidare, ingen lösning finns för att spela upp MKV, men det är troligt att Plex även dyker upp på pc framöver (Plex har nyligen portats till LG:s tv-apparater), alternativt gissar jag någon annan produkt kommer finnas tillgänglig, som t ex VLC. Det trevligaste hade dock varit ett hack i iTunes som innebar ett större filstöd.



Man får vad de erbjuder. Den säljs ju inte som en HTPC lösning.

Jag tycker den ska ses som ett tillbehör till övriga iDevice saker man har.

#45

Postad 03 december 2010 - 18:28

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Köpte en förinställd router från Sabai Technology. Blev en Asus RT-N16 för PPTP, funkade kanonenkelt när jag fick den.


Coolt, kan du vpna till en enhet och låta de andra gå igenom som vanligt?

#46

Postad 07 december 2010 - 22:42

Unregistered6796c5e3
  • Unregistered6796c5e3
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Då man nu, som jag förstått det, kan få in Plex för uppspelning av video på den så har jag börjat kika på om man ska köpa en sådan här istället för en ren mediaextender(typ Tvix N1). Anledningen till att jag tittar på den här istället är för att jag är riktigt sugen på Airplay-funktionen då jag har både Macbook och iPhone.

Frågan är då, kommer jag på något sätt kunna spela upp mkv med mera från en NAS med denna i framtiden? Via t ex plex eller någon annan lösning såsom VLC?

Om den här inte kan fungera hyfsat som en mediaspelare som kan spela upp filer från en NAS, så får det helt enkelt bli en tvix N1 istället då det inte verkar någon liten, och inte alltför dyr lösning som ordnar både spotify till högtalarna och uppspelning från NAS..

#47

Postad 08 december 2010 - 22:48

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Limpas: kolla länken i mitt senaste inlägg. Där står set om NAS och olika filtyper.
Vidare har även Steve J sagt att AirPlay skall bli bättre nästa år. Man skall kunna ströma från webläsare och andra appar. Kollad just nu att det går att ströma från Sveriges radio appen.

Mvh
JOEKO

#48

Postad 09 december 2010 - 08:19

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0

Coolt, kan du vpna till en enhet och låta de andra gå igenom som vanligt?


Eftersom jag ville använda VPN för Netflix men även kunna spela upp musik, film och TV-serier från mitt lokala iTunes bibliotek valde jag att sätta VPN Routern först i kedjan.

#49

Postad 09 december 2010 - 09:57

Unregistered6796c5e3
  • Unregistered6796c5e3
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Limpas: kolla länken i mitt senaste inlägg. Där står set om NAS och olika filtyper.
Vidare har även Steve J sagt att AirPlay skall bli bättre nästa år. Man skall kunna ströma från webläsare och andra appar. Kollad just nu att det går att ströma från Sveriges radio appen.

Mvh
JOEKO


Läste igenom och detta verkar ju helt klart väldigt lovande, det skulle ju göra den till en kompetent mediaspelare. Nu är bara frågan hur lång tid detta tar och hur väl det verkligen kommer fungera och det får antagligen tiden utvisa. Men jag är så less på min PS3 som inte tar undertexter hit och inte mkv dit osv så jag vill ha en ordentlig mediaspelare nu och inte om ett halvår.

När det gäller AirPlay, innebär det att jag kommer kunna spela upp t ex Tv4Play på min iPhone eller MacBook och skicka det till AppleTV med schysst kvailtet över trådlöst nätverk?

Som jag förstått det ska man även kunna använda iPhone som tangentbord till den, och det vore ju perfekt.

På något sätt känns detta lite för bra för att vara sant, och jag är orolig för att det verkligen är så också.

Har denna några fördelar jämfört med D-link Boxee, förutom AirPlay och att den är snyggare? ;)

#50

Postad 09 december 2010 - 14:13

Unregistered674d346a
  • Unregistered674d346a
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Ska hämta min i eftermiddag så det blir hårdtestande i helgen :-)
Blir nog till att jailbreaka (även fast man inte får det :-P)

Håller med Limpas om att man lackar på PS3an som inte tar alla format och subs.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.