Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 03 april 2011 - 12:06

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Jadå utan problem om du installerar XBMC.

Plex kommer också stödja det någon gång i framtiden, Dolby Digital fungerar bra nu men inte DTS.

#202

Postad 03 april 2011 - 12:20

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Ok! Hur blir det om jag kör en DTS fil i plex då? Får jag ut 5.1 pcm?

#203

Postad 03 april 2011 - 12:54

apansson17
  • apansson17
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet att koppla in en extern hårddisk till apple tv:n? Hur går man i så fall tillväga?

#204

Postad 03 april 2011 - 15:44

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
En fråga till, klara den att skicka ut korrekt 24p alltså 23.976 fps ?

#205

Postad 03 april 2011 - 22:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jadå utan problem om du installerar XBMC.

Plex kommer också stödja det någon gång i framtiden, Dolby Digital fungerar bra nu men inte DTS.


Öhh va? jag har aldrig haft problem med DTS i plex. Eller du menar kanske specifikt på apple tv? Funkar fint på mina macar iaf.

#206

Postad 04 april 2011 - 07:13

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Öhh va? jag har aldrig haft problem med DTS i plex. Eller du menar kanske specifikt på apple tv? Funkar fint på mina macar iaf.


Min fråga gällde apple tv iaf ;)

#207

Postad 04 april 2011 - 08:29

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Finns det möjlighet att koppla in en extern hårddisk till apple tv:n? Hur går man i så fall tillväga?


Eftersom den saknar USB port så blir det svårt att använa en USB-disk men en nätverksansluten disk går alldeles utmärkt.

Går det att ansluta en usb-dac (se: Nuforce Udac 2) till Apple Tv:n? Har ingen digital ingång på min förstärkare så det hade varit guld värt!


Eftersom den saknar USB port så, NEJ!

#208

Postad 04 april 2011 - 09:32

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

Köper du en ny av en svensk återförsäljar är sannolikheten hög att du får en 4.1 då de importerar.

Ok, men vad innebär det att 4.2.1 är signat av Apple?
Om man jailbreakar den, måste man ha den kopplad till datorn varje gång man startar upp den?

#209

Postad 04 april 2011 - 09:39

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Ok, men vad innebär det att 4.2.1 är signat av Apple?
Om man jailbreakar den, måste man ha den kopplad till datorn varje gång man startar upp den?


Gör som alla andra, använd sökfunktioenen så hittar du massor i det ämnet.

#210

Postad 04 april 2011 - 19:55

zmalex
  • zmalex
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Untethered 4.3.1 (4.2.1 atv) jailbreak ute.
http://ih8sn0w.com/i...hp/welcome.snow

#211

Postad 05 april 2011 - 10:11

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

Untethered 4.3.1 (4.2.1 atv) jailbreak ute.
http://ih8sn0w.com/i...hp/welcome.snow

Funkar tydligen inte så bra untethered, problem med ljud och XMB. Löses förhoppningsvis snart.

#212

Postad 05 april 2011 - 10:13

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Nån som testat om det är samma problem med PwnageTool ?

#213

Postad 05 april 2011 - 10:47

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte just en AT2 igår men har lite funderingar.

1) Hur stänger jag av den? Kapar jag bara strömmen?
2) Hur jailbreakar jag på bästa sätt? Alltså vilket JB ska man köra?
3) Hur får jag spotify att fungera? Fungerar det att köra både från Macbook och iphone och måste isf min iphone oxå vara jaikbreakad?

#214

Postad 07 april 2011 - 10:31

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
1. Den går in i viloläge efter en stunds inaktivitet. Finns även ett menyalternativ under "inställninigar" (eller vad den sista menyn heter) som heter "vila nu".

3. Airplay fungerar så länge du är ansluten till samma nätverk som ATV:n. Du behöver inte ha någon jailbreakad enhet.

#215

Postad 07 april 2011 - 11:57

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Fungerar verkligen inte 720p i 24p? Jag får det inte att funka iaf :/

#216

Postad 07 april 2011 - 13:16

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Nä tyvärr inte

#217

Postad 07 april 2011 - 20:11

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

1. Den går in i viloläge efter en stunds inaktivitet. Finns även ett menyalternativ under "inställninigar" (eller vad den sista menyn heter) som heter "vila nu".

3. Airplay fungerar så länge du är ansluten till samma nätverk som ATV:n. Du behöver inte ha någon jailbreakad enhet.


Ja viloläget har jag hittat men någon ON/OFF finns alltså inte. Jag bryter alltid strömmen varje natt med en grendosa där AT sitter och tycker alltid att det känns oskönt att bryta strömmen till apparater som är igång.

Tack för hjälpen!

Ny fråga, fast kanske redan ställd; Om jag jailbreakar och installerar XBMC kan jag då fabriksåterställa den så att den blir som när jag köpte den om jag ångrar mig eller om det blir krångel?

Redigerat av Unregistered291b229b, 07 april 2011 - 20:26.


#218

Postad 08 april 2011 - 08:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ja viloläget har jag hittat men någon ON/OFF finns alltså inte. Jag bryter alltid strömmen varje natt med en grendosa där AT sitter och tycker alltid att det känns oskönt att bryta strömmen till apparater som är igång.

Tack för hjälpen!

Ny fråga, fast kanske redan ställd; Om jag jailbreakar och installerar XBMC kan jag då fabriksåterställa den så att den blir som när jag köpte den om jag ångrar mig eller om det blir krångel?


Jepp du kan återställa

#219

Postad 09 april 2011 - 16:48

mandrom
  • mandrom
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en Apple tv (2 gen) som jag jailbreakat. Har dock 2 problem som jag undrar
om någon har en lösning på.

1.
Jag kör plex och var 25 sekund så fryser bilden till i 1sekund. Inte ljudet,
Fryser till även om jag kör xbmc eller internettjänster som "youtube" eller "på bio"

2.
När jag testat streama 720p material så är det dålig bild, inte alls i närheten
som trailers man kan se på "på bio" tjänsten. Youtube klipp kan snyggare.
Har testat plex och xbmc, samma resultat.. (och ja, det är fint på imacen)
(Har ändrat inställningarna i plex mellan bra, bättre och bäst inställningar)

Övrigt: Streamar från iMac, har inget annat på vid tillfället. Har 30mbit ner,
starkaste signal vid trådlöst, testat på två olika TV, har jailbreakat om den.

Tack för svar!

#220

Postad 09 april 2011 - 17:42

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Hej hej.

Sitter o funderar så huvudet snart brinner upp... ;) Ganska vanligt när jag letar prylar... Hur som helst, så här är det:

Jag har, som många andra, upptäckt Apple´s fantastiska produkter. Äger både iPhone och iPad. Har gått och klurat på hur man ska kunna lösa allt från trådlös streaming av spotify eller annan musik och även film. Jag vill att det ska vara enkelt och låta bra! Filmstreamingen kommer i andra hand, då jag lika gärna kan bränna dem själv.
Jag har läst lite om ATV2 och tycker den kan svara på mina behov. Men är lite osäker hur jag ska göra med resten runt omkring.
Hade tänkt mig följande:

iPad/iPhone -->streamar spotify--> ATV2--> Skickar signal till DAC---> Till min Marantz 8001. Så långt borde väl allt fungera bra?

Nu är det så att jag funderar på att rippa alla min skivor och ha dessa på en NAS eller en gammal stationär dator. Anledningen till stationär dator är att man då kan köra spotify från den, med högre bitrate än från iPhone/iPad.
Kan man köra spotify från en ren NAS?
Är det några problem att koppla in en NAS eller Pc till ATV2 för att kunna köra musiken därifrån? Även filmer är aktuellt.
Har även funderat på en Airport Express, men om jag förstått det rätt så kan ATV2 ungefär samma sak. Det skulle kanske vara att AE har andra ljudutgångar... hmm...
Hur går man tillväga att föra över filer till en NAS eller Pc enklast och snabbast?

Ursäkta dumma frågor, men vill få till ett bra paket av allt och med bra kvalitet på både ljud, bild och användarvänlighet. Jag vet att ATV2 bara skickar ut max 720p, men det räcker bra till mig just nu. Funderar även på att Jailbreaka ATV2an så den klarar fler filformat.

Finns det någon DAC som fungerar bättre än andra med Apples produkter? Prisläge 1500-3000:-

Tack på förhand!

#221

Postad 09 april 2011 - 17:55

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Finns det någon DAC som fungerar bättre än andra med Apples produkter? Prisläge 1500-3000:-

Tack på förhand!


Den måste ha optisk eftersom det är den enda audio ut AT2 har. Så i under 3000 kr finns det bara en att välja på och det är DACmagic förutom Pro-ject då fast den hanterar inte hög bitrate så då går den väl bort för dig antar jag.

#222

Postad 09 april 2011 - 18:44

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Ok!
Men om jag köper en Airport Express oxå, så kan jag komma runt det problemet och får mer att välja på!
Jag kanske inte ens behöver en ATV2? Man kan väl använda NAS till att spela upp filmer och musik?

#223

Postad 10 april 2011 - 13:47

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Sådär ja. Beställde en Apple TV och en NAS. Får vi hoppas detta fungerar fint! Lite tips om hur jag bör gå tillväga hade vart fint! Finns det någon bra guide!?

#224

Postad 10 april 2011 - 14:27

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Har nu äntligen kommit åt ATV2 genom terminal i Mac:en och kunnat installera XBMC. Tyvärr kraschar XBMC så fort jag ska spela upp en film från min NAS. Har Googlat lite men hittar inte några bra tips. Har hittat en betaversion av XBMC med vet inte hur jag ska installera den på ATV2. Tips om hur man får XBMC att fungera utan att krascha mottages tacksamt.

#225

Postad 10 april 2011 - 17:37

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Har nu äntligen kommit åt ATV2 genom terminal i Mac:en och kunnat installera XBMC. Tyvärr kraschar XBMC så fort jag ska spela upp en film från min NAS. Har Googlat lite men hittar inte några bra tips. Har hittat en betaversion av XBMC med vet inte hur jag ska installera den på ATV2. Tips om hur man får XBMC att fungera utan att krascha mottages tacksamt.


Hittade ett sätt att installera XBMC beta. Har provat lite och nu kraschar inte programmet. Är dock mycket besviken på att det laggar nästan hela tiden och det oavsett om jag kör trådlöst eller med tråd.

#226

Postad 10 april 2011 - 17:53

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Nån som testat om det är samma problem med PwnageTool ?


Kör PwnageTool på min AT2 nu och det fungerar sådär, när man streamar film i PLEX så fryser bilden så som mandrom beskriver ovan.

Filmerna hackar så mycket att det inte ens går att använda XMBC när man kör 720p dessutom får jag inget ljud står bara "Check your audio device"

Någon lösning på problemen?

Och vilken media spelare skall man använda, PLEX eller XMBC, vilken är bäst?

Redigerat av Unregistered291b229b, 10 april 2011 - 19:49.


#227

Postad 10 april 2011 - 21:41

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Kör PwnageTool på min AT2 nu och det fungerar sådär, när man streamar film i PLEX så fryser bilden så som mandrom beskriver ovan.

Filmerna hackar så mycket att det inte ens går att använda XMBC när man kör 720p dessutom får jag inget ljud står bara "Check your audio device"

Någon lösning på problemen?

Och vilken media spelare skall man använda, PLEX eller XMBC, vilken är bäst?

Jopp kör seasonpass istället

#228

Postad 10 april 2011 - 22:07

stgus
  • stgus
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Kör PwnageTool på min AT2 nu och det fungerar sådär, när man streamar film i PLEX så fryser bilden så som mandrom beskriver ovan.

Filmerna hackar så mycket att det inte ens går att använda XMBC när man kör 720p dessutom får jag inget ljud står bara "Check your audio device"

Någon lösning på problemen?

Och vilken media spelare skall man använda, PLEX eller XMBC, vilken är bäst?


Hej.
Jag skaffade en Apple TV 2 för att använda till att streama Spotify mm. via AirPlay, och det funkar klockrent. Bestämde mig i går för att försöka jailbreaka för att få mer funktionalitet. Jailbreakade med Seas0nPass (från en Windows XP), därefter installerade jag XBMC. Min ATV hade senaste firmware installerad och vad jag förstår är den ganska nyligen jailbreakad och därmed räknade jag med att stöta på en och annan konstighet. Den ville inte spela upp film alls först, det visade sig att stöd för hårdvaruacceleration av grafiken inte var implementerad ännu. Det löste sig dock genom att jag laddade ner den senaste "nightly build" av XBMC. Nu funkade det fint - i några minuter, men sen blev man utslängd till ATVns startbild igen. Lite mer googlande och sen hittade jag lösningen på detta också, genom att installera NitoTV och sen starta om så kan man stänga av funktionen som automatiskt letar efter programuppdateringar och därefter funkar det fint. Helt 100%-igt är det inte ännu, men MKV i 720p flyter på fint, jag har inte upplevt något lagg alls. Däremot har jag lite ljudproblem, 2-kanaligt analogt funkar bra (men jag upplever lite ljudknäpp ibland) men DD och DTS funkar inte alls (jag använder optisk ljudanslutning då min förstärkare saknar HDMI-in). Jag har heller inte riktigt fått ordning på undertexterna på mina MKV-filmer. Testade SVT-play plugin:et och det fungerar över förväntan, kollade på Mästarnas Mästare och både bild och ljud var riktigt bra. Faktum är att jag upplevde bildkvaliteten nästan lika bra som via min HD-digitalbox på SVT HD! De ursprungliga funktionerna är kvar (typ AirPlay, YouTube mm.) och funkar också utan anmärkning. Jag är alltså väldigt nöjd med min ATV med XBMC, har inte testat Plex.
/S

#229

Postad 10 april 2011 - 22:17

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Jopp kör seasonpass istället


OK, tjejens lillebror har ju varit här och pillat på den och lyckats uppdatera till 4.2.1 (2100). Är det kört med seasonpass då? Tänker inte hålla på att stoppa in den i datorn varje gång jag ska starta den då väntar jag hellre på nya lösningar. . .

#230

Postad 11 april 2011 - 06:23

stgus
  • stgus
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

OK, tjejens lillebror har ju varit här och pillat på den och lyckats uppdatera till 4.2.1 (2100). Är det kört med seasonpass då? Tänker inte hålla på att stoppa in den i datorn varje gång jag ska starta den då väntar jag hellre på nya lösningar. . .


Min hade senaste uppdateringen 4.2.1 och jag körde Seas0npass. Den är untethered dvs. Du behöver inte koppla in datorn vid omstart.

#231

Postad 11 april 2011 - 07:55

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0

Fungerar verkligen inte 720p i 24p? Jag får det inte att funka iaf :/



Nä tyvärr inte


Det är ATV2 stora akilleshäl som mediaspelare: den klarar inte av att skicka ut 24p vilket gör att alla filmer juddrar (rycker) lite i kamerapanoreringar. Alla märker inte detta, men har man en gång sett judder så är det svårt att inte störa sig på det. Orsaken är att ATV2 skickar en bildsignal i 50 Hz (60 Hz i USA, antar jag) vilket gör att 24p (som ju är 24 Hz, eller 23.976 för att vara exakt) måste konverteras till 50 Hz vilket leder till judder/stutter. En bra indikation är att rullande eftertexter inte flyter som de ska, utan "vibrerar"/rycker.

Judder/stutter verkar ö h vara ett problem på ATV2, även den inbyggda spelaren som gör bildspel av fotografier, "rycker" vid uppspelning, vilket tyder på att Apple har tänkt fel någonstans. Jag har även en Ipad, Iphone och Imac och på alla tre så sker uppspelning av bildspel utan judder/stutter. Samma sak gäller filmer, om jag streamar Airvideo till Ipad så finns inget judder/stutter, men skickar jag uppspelningen till ATV2 så finns det.

Det finns även en tråd om detta på Apples support-forum. Apple måste fixa en ny firmware där det går att välja utsignalstyp, och då "native" som skickar ut samma signal som bildkällan.

Jag kör original-firmware, jag ser ingen anledning att jailbreaka ATV2. Jag kör Airvideo med Imac:en som server och kan se mkv med undertexter i väldigt bra kvalitet, jag startar bara filmen på Ipad eller Iphone och skickar den sedan till ATV2 med Airplay, vilket funkar perfekt. Ipad/iphone funkar sedan som fjärrkontroll. Samma sak gäller flera av Play-kanalerna, t ex SVT Play.

Det enda smolket i bägaren är judder/stutter... :) Jag antar att man inte kan köra 24p med jailbreak?

Redigerat av Veritas, 11 april 2011 - 07:58.


#232

Postad 11 april 2011 - 10:17

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Min hade senaste uppdateringen 4.2.1 och jag körde Seas0npass. Den är untethered dvs. Du behöver inte koppla in datorn vid omstart.


Ok, nästa problem! När jag skall jailbreaka med Seas0npass får jag medelandet "The itunes script failed" när den ska restora i itunes och längre än så kommer jag inte :/ Vad är problemet? (MAC)

EDIT: Svarar mig själv. Lösning; byta språk på datorn till engelska eller välja IPSW filen manuelt i Itunes.

Efter lite läsning verkar det ju som ATV har en förmåga att balla ur med Seas0npass, tappat nätverk, fryser vid uppstart, problem med återställning . . . tror jag väntar på uppdatering.

Måste man hålla på att gröta i terminal när man ska installera saker med Seas0npass? Var grymt smidigt i PwnageTool när man fick NitoTV på köpet sedan bara klicka runt och installera i menyerna.

Redigerat av Unregistered291b229b, 11 april 2011 - 16:35.


#233

Postad 11 april 2011 - 18:12

mandrom
  • mandrom
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en Apple tv (2 gen) som jag jailbreakat. Har dock 2 problem som jag undrar
om någon har en lösning på.

1.
Jag kör plex och var 25 sekund så fryser bilden till i 1sekund. Inte ljudet,
Fryser till även om jag kör xbmc eller internettjänster som "youtube" eller "på bio"

2.
När jag testat streama 720p material så är det dålig bild, inte alls i närheten
som trailers man kan se på "på bio" tjänsten. Youtube klipp kan snyggare.
Har testat plex och xbmc, samma resultat.. (och ja, det är fint på imacen)
(Har ändrat inställningarna i plex mellan bra, bättre och bäst inställningar)

Övrigt: Streamar från iMac, har inget annat på vid tillfället. Har 30mbit ner,
starkaste signal vid trådlöst, testat på två olika TV, har jailbreakat om den.

Tack för svar!



Jag jailbreaka om den igen, nu flyter den på som vanligt. Så om ni kör
pwnagetools, kör bara om den snabbt igen.

Tycker fortfarande att bilden inte är nog fin, men borde inte
vara någon skillnad om man kör seas0npass?!

Tänkte också kolla om någon testat:

Enable a higher Quality (optional)

This part is optional, but if you feel like experimenting a lot, you might want to install a testing built of ffmpeg, that enables higher bitrates for the (currently) highest available quality (which is the only quality your ATV will use). This will also increase the image quality on other iOS devices, however you will need a potent Mac for the encoding!


#234

Postad 11 april 2011 - 19:20

stgus
  • stgus
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Ok, nästa problem! När jag skall jailbreaka med Seas0npass får jag medelandet "The itunes script failed" när den ska restora i itunes och längre än så kommer jag inte :/ Vad är problemet? (MAC)

EDIT: Svarar mig själv. Lösning; byta språk på datorn till engelska eller välja IPSW filen manuelt i Itunes.

Efter lite läsning verkar det ju som ATV har en förmåga att balla ur med Seas0npass, tappat nätverk, fryser vid uppstart, problem med återställning . . . tror jag väntar på uppdatering.

Måste man hålla på att gröta i terminal när man ska installera saker med Seas0npass? Var grymt smidigt i PwnageTool när man fick NitoTV på köpet sedan bara klicka runt och installera i menyerna.

Jag är själv en newbie på ATV och jailbreaking, har inte testat med någon annan än Seas0npass. Är lite osäker på om jag fick med NitoTv vid själva jailbreaken eller om den först kom med via terminal... Det strulade nämligen lite vid första försöket och jag missuppfattade nog installationsanvisningarna som jag hittade. Nu ligger den dock där och övriga installationer kan man göra direkt i ATVn utan att behöva köra terminal.

#235

Postad 11 april 2011 - 21:45

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Jag är själv en newbie på ATV och jailbreaking, har inte testat med någon annan än Seas0npass. Är lite osäker på om jag fick med NitoTv vid själva jailbreaken eller om den först kom med via terminal... Det strulade nämligen lite vid första försöket och jag missuppfattade nog installationsanvisningarna som jag hittade. Nu ligger den dock där och övriga installationer kan man göra direkt i ATVn utan att behöva köra terminal.


Lyckades jailbreaka med Seas0npass men inget kom med. Fick gå in via terminalen för att installera NitoTV det finns inte från början. Problemet är bara att jag inte kommer åt min apple tv via ssh root komandot på något vis får bara felkomando meddelanden, testat alla kommandon, brandvägg och så vidare . . . vilket j*vla sull! Snart får man väl nypa sig i näsan, klappa sig på magen och hoppa på ett ben för att jailbreaka. Pwnagetool var ju bra mycket bättre även fast det var lagg.

#236

Postad 11 april 2011 - 22:42

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Lyckades jailbreaka med Seas0npass men inget kom med. Fick gå in via terminalen för att installera NitoTV det finns inte från början. Problemet är bara att jag inte kommer åt min apple tv via ssh root komandot på något vis får bara felkomando meddelanden, testat alla kommandon, brandvägg och så vidare . . . vilket j*vla sull! Snart får man väl nypa sig i näsan, klappa sig på magen och hoppa på ett ben för att jailbreaka. Pwnagetool var ju bra mycket bättre även fast det var lagg.

Men du kom in för att installera nito? Kan det vara så att den bytt ip av någon anledning? Min bytta någon gång när jag mixtrade i helgen.

#237

Postad 11 april 2011 - 22:55

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Men du kom in för att installera nito? Kan det vara så att den bytt ip av någon anledning? Min bytta någon gång när jag mixtrade i helgen.


Nej, jag kom alltså inte ens åt den så att den frågade efter lösenordet.

#238

Postad 13 april 2011 - 05:58

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Någon som testat nedgradera från 4.3? Hittade denna variant att nedgradera och blev lite sugen på att testa

#239

Postad 15 april 2011 - 16:57

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Sådär!
Då har man JB:at med greenpois0n och installerat xbmc. Vad ska man göra nu ? ;)
Installerat en del extra apps, kopplat min NAS med musik, men tänkt till att föra över mina DVD filmer till NASen. Då kom jag på att man kanske skulle ta och rippa ner dem till något annat format än .iso och .img. Vilket format rekommenderar ni? Jag vill fortfarande ha möjlighet att välja subs, jag vill ha bra ljud och bra bild... Samt vilket program är smidigt o snabbt?

#240

Postad 17 april 2011 - 21:50

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har problem med att xbmc kraschar när man ser på film ? GÖr jag nåt fel? .iso filmen kom aldrig över menyvalet, xvid kraschade efter ett par minuter...

#241

Postad 19 april 2011 - 10:59

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Om man har XBMC på ATV2 går det då att installera tillägg i XBMC? tex undertexter tillägget?

#242

Postad 19 april 2011 - 11:50

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Svar ja

#243

Postad 19 april 2011 - 12:06

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har problem med att xbmc kraschar när man ser på film ? GÖr jag nåt fel? .iso filmen kom aldrig över menyvalet, xvid kraschade efter ett par minuter...


Ja xbmc har kraschat även för mig, gör det inte det så hackar filmen. Att Jailbreaka AT2 verkar inte vara helt lyckat än . . .

#244

Postad 19 april 2011 - 17:29

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Ja xbmc har kraschat även för mig, gör det inte det så hackar filmen. Att Jailbreaka AT2 verkar inte vara helt lyckat än . . .

För mig fungerar den rätt bra när jag kör 720p. Har inte testat så mycket annat img och iso fungerar inte
Min setup: ios 4.21 jailbreakad med seasonpass
nyaste xbmc nighly från 0418 tror jag.

#245

Postad 19 april 2011 - 21:50

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Får väl kika på detta i helgen... hmm..

#246

Postad 21 april 2011 - 11:14

PeRoY
  • PeRoY
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle lägga mina 2 cents.

Jag har 3 st AppleTV Gen 2.

Först lade jag in senaste 4.3.1, körde Jailbreak med senaste Pwnagetool och lade in NitoTV/xbmc.

Allt hackade och jag fick inte ens ljud via hdmi<->tv.

Läste massa trådar och fick nys på att 4.3.1 ej var 'knäckt' ordentligt (iaf inte via pwnagetool), och tipset var att tanka hem Officiella 4.2.1 (googla) vilken eventuellt fortfarande signas av Apple. Sedan kördes Pwnagetool för 4.2.1 (googla så att du får rätt version).

Sen blev det NitoTV/Xbmc (den senaste officiella, ej betas eller nightly builds).
Glöm inte att lägga in den funktion som blockar att Apple vill autouppdateras (ligger längst upp i NitoTV's tillägg).

Jag kör bara 720p (scene-rellar, .mkv) och det fungerar klockrent. Hackar aldrig, inga problem med ljudet.

Mitt tips blir således att nedgradera till 4.2.1

Lycka till!

// P

#247

Postad 21 april 2011 - 12:57

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Samma här! 4.2.1 funkar fint.

#248

Postad 21 april 2011 - 15:34

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Samma här! 4.2.1 funkar fint.

Men det går väl inte att nedgradera till 4.21 fortfarande? Jag lyckades då inte när jag testa. Kanske gjorde fel?

#249

Postad 21 april 2011 - 17:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
om jag har äldre än 4.2.1 ska jag uppgradera till den då?

#250

Postad 21 april 2011 - 17:49

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Om Apple signar 4.2.1 fortfarande? Så tankar du ner den lokalt till din dator och återställer i iTunes och håller in shift.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.