Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#901

Postad 16 augusti 2012 - 15:05

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

På gång? Läste runt senast igår och hittar inget vettigt svar någonstans.. Källa?

http://www.appletvhacks.net/2012/08/13/confirmed-apple-tv-3-jailbreak-is-in-the-works/

#902

Postad 19 augusti 2012 - 17:43

Raz0r-X
  • Raz0r-X
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Provade köra en x264 fil idag och efter ett par min så börja det lagga.
upplösningen tror jag är 720x404..

Kör trådat också.. är det något speciellt man ska göra för att få det att fungera?

#903

Postad 22 augusti 2012 - 21:56

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa en Apple Tv för att kunna se viaplay (premier league 16.00 på lördagar, har parabol). Hur blir bilden när man kör från ipad (eller iphone) via apple tv? Är det värt att skaffa en apple tv eller är det bättre att kolla i ipad'en?

#904

Postad 23 augusti 2012 - 05:51

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Min apple tv (Gen 3) fungerar alldeles utmärkt. Bra produkt, för pengarna, om man har en iphone/ipad.

#905

Postad 23 augusti 2012 - 07:46

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Funderar på att skaffa en Apple Tv för att kunna se viaplay (premier league 16.00 på lördagar, har parabol). Hur blir bilden när man kör från ipad (eller iphone) via apple tv? Är det värt att skaffa en apple tv eller är det bättre att kolla i ipad'en?

Bilden blir kanon! Körde så hela förra säsongen. Vill man kicka upp bildkvaliteten ytterligare är det Viaplay boxen som gäller.

#906

Postad 23 augusti 2012 - 07:56

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Tack för svar! Då blir det till att inhandla en Apple Tv (3 gen). Har en box som jag kan se viaplay i men jag har bara en box. Har 3 tv-apparater hemma varav två används ganska flitigt (har canal digital också till alla tv-appareter). Som det är nu så är viasatboxen upp i v-rummet men när det är Premier League så brukar jag se den i min "mancave" och får då koppla ur boxen och ta ner den. Men med en apple tv så kan jag köra viaplay via ipad/iphone på ena och köra boxen på den andra och slippa flytta boxen :)

#907

Postad 23 augusti 2012 - 08:53

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Varsågod, du kommer att bli nöjd med denna pryl

#908

Postad 21 september 2012 - 21:07

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Jag håller på att konvertera mina fysiska bd-skivor till ett hyggligt bibliotek på min dator. Tanken är sen att köpa en Apple-Tv och använda som media-extender. Vilka filformat tar den? Vilket program bör jag använda för konvertering? Några flaskhalsar jag bör känna till?

#909

Postad 21 september 2012 - 21:11

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Jag håller på att konvertera mina fysiska bd-skivor till ett hyggligt bibliotek på min dator. Tanken är sen att köpa en Apple-Tv och använda som media-extender. Vilka filformat tar den? Vilket program bör jag använda för konvertering? Några flaskhalsar jag bör känna till?


Vilket OS kör du?

#910

Postad 21 september 2012 - 23:26

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Win 7!

#911

Postad 22 september 2012 - 08:47

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns det någon lösning på ljudproblemet ännu?
(DTS och DD bara fräser i högtalarna men analogt ljud fungerar)

Har en HK BDS870 anläggning.

Förtydligar med att det gäller XBMC

Redigerat av Göktytan, 22 september 2012 - 08:49.


#912

Postad 22 september 2012 - 09:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 978 inlägg
  • 0

Win 7!


Har du en Ipad/Iphone? Isf kan du köra airvideo genom dem! Airparrot fungerar som en spegel till apple tv:n fungerar åxo kostar dock en liten slant :)

#913

Postad 22 september 2012 - 15:59

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Hade gärna kört allt genom datorn(Pc Win7.)

Vilket filformat ska jag konvertera mina filer till så att dem är körbara på atv3? Vilket program använder jag?

#914

Postad 22 september 2012 - 16:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 978 inlägg
  • 0

Hade gärna kört allt genom datorn(Pc Win7.)

Vilket filformat ska jag konvertera mina filer till så att dem är körbara på atv3? Vilket program använder jag?


Om du använder något av förslagen behöver du inte konventera :)

#915

Postad 22 september 2012 - 17:06

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Jag har konverterat min blu-ray samling till .mkv filer, som jag förstått inte är spelbara på atv3. Efter några tips så laddade jag ner handbrake för att encoda mina hd-filmer så att dem är spelbara på en atv3. Märkte nu att varje film tar flera timmar, så detta är ju absolut ingen möjlighet. Får se mig om en mediaextender som tar .mkv filer helt enkelt..

#916

Postad 26 september 2012 - 14:16

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Börjar fundera på en lösning med lagring i nätverk då min Macbook endast har 120gb HDD.
Kör filmer filmer streamat från Macbook Pro till jailbreakad Apple TV2 med ATV Flash.

Vad ska jag satsa på för lösning om jag ska kunna filma från en server eller NAS?
Kan jag köpa en Airport Extreme, koppla in en USB disk och hitta den från nätverket?
Finns det något sätt att ha bittorrent klient inbyggt i Airport extreme eller får jag ladda hem till datorn först för att sen föra över till nätverket?

Andra NAS lösningar är även av intresseö.

#917

Postad 26 september 2012 - 15:16

jocke333
  • jocke333
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej
jag har en atv2 och har kört xbmc .
men nu vill jag lägga in alla mina filmer i itunes och göra det ordentligt :-).

Har stött på vissa problem.

jag har siktat in mig på 720p mkv med svensk text ,och gör om dom med iflicks ,det går jättebra .

MEN texten blir med den skuggade bakrunden ....går det att komma undan den ? .
jag trodde att text filerna i mkv var inbrända så man skulle slippa skuggningen ?.

Några förslag på hur man slipper skuggan ,eller får den att vara där hela tiden.

Nu har jag bara testkört via itunes på mac minin , men texten ser väl lika ut på atv .

#918

Postad 26 september 2012 - 15:24

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Börjar fundera på en lösning med lagring i nätverk då min Macbook endast har 120gb HDD.
Kör filmer filmer streamat från Macbook Pro till jailbreakad Apple TV2 med ATV Flash.

Vad ska jag satsa på för lösning om jag ska kunna filma från en server eller NAS?
Kan jag köpa en Airport Extreme, koppla in en USB disk och hitta den från nätverket?
Finns det något sätt att ha bittorrent klient inbyggt i Airport extreme eller får jag ladda hem till datorn först för att sen föra över till nätverket?

Andra NAS lösningar är även av intresseö.

Det går bra att koppla en USB-disk till AEn, men jag har personligen inte så bra erfarenhet av det. Det går ibland ohyggligt långsamt, och min AE blev instabil och kraschade flera gånger. Utan disk är den stabil. Torrentklient i AEn är bara att glömma.

Vad gäller NAS brukar jag rekommendera Synology. Har själv en DS411j som jag är väldigt nöjd med.

#919

Postad 26 september 2012 - 20:23

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Funkar det att Streama från en synology nas, eller vilken som helst egentligen till jailbreakad atv2? Antar att man får söka efter den i atv precis som man gör när man ska hitta en dator?

Har en d-Link dir-655 router, hur långt kommer jag klara mig med den?
Utanför ämnet. Någon som vet vad det finns för kraftigare antenner än standard som inte kostar blod?
Såg en trevlig guide någonstans på hur man byggde ut antennernas räckvidd med lite hemmapul, det kanske kunde vara något


#920

Postad 27 september 2012 - 07:59

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Funkar det att Streama från en synology nas, eller vilken som helst egentligen till jailbreakad atv2? Antar att man får söka efter den i atv precis som man gör när man ska hitta en dator?

Ja och ja*. Förslagsvis kör man XBMC på den.

* i XBMC

Har en d-Link dir-655 router, hur långt kommer jag klara mig med den?

Ja, om du kör sladd iaf. Trådlöst beror på omständigheter och hur högupplöst material du vill streama.

#921

Postad 30 september 2012 - 15:19

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att få tag i nya Atv 2's någonstans? Blocket priser har ju skjutit i höjden totalt.

#922

Postad 07 oktober 2012 - 08:11

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Ja det var bra pris de vill ha. Jag som gav 800kr för min på Netonnet....

#923

Postad 08 oktober 2012 - 12:42

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Funkar det att Streama från en synology nas, eller vilken som helst egentligen till jailbreakad atv2? Antar att man får söka efter den i atv precis som man gör när man ska hitta en dator?


Antingen med XBMC eller ATV Black (http://firecore.com/atvflash-black)

Jag kör på den senaste (strömmat från en Windows server) och det fungerar fint.

#924

Postad 08 oktober 2012 - 12:55

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Har man en iPad eller iPhone kan Jailbreak undgås genom att strömma från NAS till iDevice och sedan vidare till ATV genom Airplay (med diverse appar). Fungerar finfint om man har ett stabilt och kraftigt nätverk.

#925

Postad 18 oktober 2012 - 07:19

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Tjipp
Har sprungit på problem med min nya leksak ATV2.

Den är jailad och xbmc är installerat.
När jag spelar upp en fil från min stationära dator så fungerar det ett par minuter för att sedan hänga sig så totalt att den bryter ner min nätverksanslutning på den stationära datorn. Jag får då reparera nätverksanslutningen för att få den att fungerar igen. Kör windows 7. Jag kör trådat från daton till en asus rt-n56u som sedan kör trådlöst till min ATV. Har även provat att köra med trådat till ATV men samma problem. Jag har uppgraderat mjukvaran på routern till den senaste med samma resultat.

Den sista idén jag har är att den kabeln som går från routern till datorn är trasig/brott då den är egentillverkad, denna skall bytas idag och samtidigt ska jag prova att köra en kabel från datorn direkt till ATV för att utesluta min router.

Har sökt på nätet efter någon form av lösning men inte lyckats finna någon med liknande problem. Någon som har fler ideer?

#926

Postad 19 oktober 2012 - 06:54

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Nu har jag bytt kabel, provat med trådat hela vägen alltså dator -> asus rt-n56u -> AT2 samma resultat. Det fungerar en kort stund om det kommer igång, eller så hänger det sig så hårt att nätverksanslutningen kraschar på datorn.


Nästa steg som jag kommer testa är att byta till en annan dator, med ny installerat operativ för att utesluta datorn.

Fast det gnager lite i huvudet om det kanske är XBMC som kanske är boven, kör Eden som installerade enligt http://www.appletvha...stall-tutorial/
Men genom att det fungerar att start så borde det vara rätt men jag ska prova att ominstallerar XBMC.

Fler förslag mottages tacksamt

#927

Postad 19 oktober 2012 - 18:44

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Nu har jag bytt kabel, provat med trådat hela vägen alltså dator -> asus rt-n56u -> AT2 samma resultat. Det fungerar en kort stund om det kommer igång, eller så hänger det sig så hårt att nätverksanslutningen kraschar på datorn.


Nästa steg som jag kommer testa är att byta till en annan dator, med ny installerat operativ för att utesluta datorn.

Fast det gnager lite i huvudet om det kanske är XBMC som kanske är boven, kör Eden som installerade enligt http://www.appletvha...stall-tutorial/
Men genom att det fungerar att start så borde det vara rätt men jag ska prova att ominstallerar XBMC.

Fler förslag mottages tacksamt

Testa uppdatera tll en nyaste månadsversionen så vet du ju rätt fort om det är xbmc

#928

Postad 19 oktober 2012 - 19:33

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Installerade aTV Flash och avinstallerade Eden 10.0.3 och installerade 10.0.4 som verkar vara den senaste och det blev MYCKET stabilare. Stängde även av allt som har med upnp att göra. Nu har jag kunnat se en hel film dock bara en dvdiso men utan att det hängde sig. Dock hackar den och buffrar lite ibland men hänger sig inte helt iaf. Nu kör jag trådat från datorn och sedan n-trådlöst låst för bara min iPad och atv. STORA framsteg från igår alltså.

Någon som kan tipsa om något program el liknande som jag kan mäta min hastighet till atv2

#929

Postad 19 oktober 2012 - 20:08

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Installerade aTV Flash och avinstallerade Eden 10.0.3 och installerade 10.0.4 som verkar vara den senaste och det blev MYCKET stabilare. Stängde även av allt som har med upnp att göra. Nu har jag kunnat se en hel film dock bara en dvdiso men utan att det hängde sig. Dock hackar den och buffrar lite ibland men hänger sig inte helt iaf. Nu kör jag trådat från datorn och sedan n-trådlöst låst för bara min iPad och atv. STORA framsteg från igår alltså.

Någon som kan tipsa om något program el liknande som jag kan mäta min hastighet till atv2

Funkar en dvd-iso kommer 720p att funka mycket bättre.

#930

Postad 19 oktober 2012 - 20:21

dajz
  • dajz
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Verkar faktiskt som att det är så...720 verkar flyta på utan buffert stopp...

#931

Postad 25 oktober 2012 - 18:00

speedomac
  • speedomac
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Hejsan.
Införskaffat mig en Apple tv nu.
Har laddat ner appen dreambox live på iPad nu.
Kan idag se kanalerna på min iPad 2.

Till frågan.
Hur gör man för att kunna se kanalerna genom paddan till Apple tv?????
Att se svt play m.m fungerar klockrent men vill kunna se mina kanaler på dreamboxen??????

#932

Postad 19 november 2012 - 14:19

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Undrar om det går att få tag på en ny ATV2, vägrar betala typ 1600 för en beg !
Min gräns går vid 1000 å då ska den vara i nyskick.
Tacksam på tips.

#933

Postad 20 november 2012 - 22:29

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Hej,

Blir osäker på om jag ska ställa frågan här eller i Synology forumet?
Frågan är om en 212j kan streama film till ATV 2 om man kör XBMC eller aTV flash?
Plex funkar inte eftersom processorn tydligen inte är kraftfull nog på NASen (arm)

Finns det begränsningar i filformat om man kör XBMC eller aTV Flash? (Körde xbmc via en pc direktkopplad till TVn förr, och då klarade den allt inkl packade iso/img filer)

Stort tack för eventuell hjälp!

Ps. Observera att det gäller specifikt 212j

#934

Postad 21 november 2012 - 09:22

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Hej,

Blir osäker på om jag ska ställa frågan här eller i Synology forumet?
Frågan är om en 212j kan streama film till ATV 2 om man kör XBMC eller aTV flash?
Plex funkar inte eftersom processorn tydligen inte är kraftfull nog på NASen (arm)

Finns det begränsningar i filformat om man kör XBMC eller aTV Flash? (Körde xbmc via en pc direktkopplad till TVn förr, och då klarade den allt inkl packade iso/img filer)

Stort tack för eventuell hjälp!

Ps. Observera att det gäller specifikt 212j

XBMC funkar superbra, kör det mot min DS411j. NASen agerar ju bara filserver då, det krävs ingen mediaserver. Har inte haft något problem med format eller liknande. Dock har den bråkat på sistone med en del HD-material (den buffrar), men det kan lika gärna ha med mitt trådlösa att göra.

#935

Postad 21 november 2012 - 09:57

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Tack, då har det alltså ingen betydelse om det är en 212j eller vassare modell?
Har du även testar aTV Flash?

#936

Postad 21 november 2012 - 14:56

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Tack, då har det alltså ingen betydelse om det är en 212j eller vassare modell?

Precis.

Har du även testar aTV Flash?

Nope.

#937

Postad 21 november 2012 - 15:19

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Tack för infon!
Mitt problem som dök upp nyss är tyvärr att den ATV2 jag fått tag i har senaste firmwaren, och hur jag än googlar verkar hittar jag ingen jailbreak för den.

#938

Postad 26 november 2012 - 10:53

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Hej,

Tänkte skaffa en remote app till min ATV2 (Jailbreak och aTV samt XBMC)


Det finns 2 olika att välja på

Remote HD

Rowmote Pro


Vilken och varför?


Tack på förhand!


#939

Postad 29 november 2012 - 13:27

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Hallå!
Behöver lite hjälp! Har kommit över en ATV2 med senaste programvaran 5.1 och vill prova att jailbreka den, men jag hittar inget för den programvaran. Vad ska man göra? Kan man nedgradera programvaran till 5.0.2? Eller finns den någon som är bättre att söka på Google än mig!? :) Som kan posta en länk.

#940

Postad 30 november 2012 - 19:24

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Hallå!
Behöver lite hjälp! Har kommit över en ATV2 med senaste programvaran 5.1 och vill prova att jailbreka den, men jag hittar inget för den programvaran. Vad ska man göra? Kan man nedgradera programvaran till 5.0.2? Eller finns den någon som är bättre att söka på Google än mig!? :) Som kan posta en länk.

Jag råkade uppgradera firmware till 5.1 och kände mig så jävla dum. Sen läste jag på lite och om du laddar hem seas0npass, startar programmet, högerklicka på Create ISPW och välj 5.0.2. sen ska de bara vara tuta och köra. Rester står på http://support.firec...-101-seas0npass

#941

Postad 01 december 2012 - 00:02

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Har du provat skälv och vet om det funkar? Fick inte fram det av ditt inlägg.

Jag provar så får vi se :) tack för svaret!

Redigerat av bele_75, 01 december 2012 - 00:03.


#942

Postad 01 december 2012 - 12:04

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Ja det funkade för mig :) Säg till hur det gick!

#943

Postad 02 december 2012 - 09:59

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Ja det funkade för mig :) Säg till hur det gick!



Det fungerade inte för mig, när jag skulle återställa i iTunes så fick jag ett felmeddelande att enheten inte hittades. Det är väl bara att vänta på JB till 5.1? Eller vet du vad problemet kan vara?

#944

Postad 10 december 2012 - 16:10

rky
  • rky
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ja det funkade för mig :) Säg till hur det gick!



Det fungerade inte för mig, när jag skulle återställa i iTunes så fick jag ett felmeddelande att enheten inte hittades. Det är väl bara att vänta på JB till 5.1? Eller vet du vad problemet kan vara?

Jag lyckades nedgradera till 5.0.2 och sedan jailbreaka min ATV2 i helgen, så det fungerar. Att vänta på JB till 5.1 kan ta hur lång tid som helst.
Det kan vara lite problem med olika USB-kablar och USB-portar, så har du möjlighet att pröva nån annan kabel eller port - gör det! Fick du någon felkod förresten?

Efter att du (enligt seas0npass) satt den i DFU-läge ska det inte vara några problem för iTunes att hitta den. Det fungerade t.o.m. med iTunes 11 för min del.

#945

Postad 29 januari 2013 - 09:01

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Vad tycker ni är det bästa sättet för att kolla Viaplay i en jailbreakad ATV2?

Har idag testat lite olika varianter. Airplay från appar i iPhone/iPad fungerar ju hyfsat, däremot har apparna inte samma utbud som webbtjänsten vilket är trist. Det går ju att köra i Couchsurfer men tycker inte att det blir bra det heller. Skulle bli så enormt glad om det dök upp en ATV-app likt Netflix även för Viaplay, men det kan man väl fortsätta drömma om tyvärr.

Har även testat köra Airplay från min MBP Retina men tycker inte det fungerar särskilt bra det heller. Orkar inte dra in en HDMI-sladd in i Macbooken varje gång jag ska kolla på något.

Tips?

#946

Postad 29 januari 2013 - 17:05

flippmo
  • flippmo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej
jag har en atv2 och har kört xbmc .
men nu vill jag lägga in alla mina filmer i itunes och göra det ordentligt :-).

Har stött på vissa problem.

jag har siktat in mig på 720p mkv med svensk text ,och gör om dom med iflicks ,det går jättebra .

MEN texten blir med den skuggade bakrunden ....går det att komma undan den ? .
jag trodde att text filerna i mkv var inbrända så man skulle slippa skuggningen ?.

Några förslag på hur man slipper skuggan ,eller får den att vara där hela tiden.

Nu har jag bara testkört via itunes på mac minin , men texten ser väl lika ut på atv .


Bumpar gärna denna fråga då jag har samma önskan. Och för att svara på din fråga om det ser likadant ut på appletv:n så ja, det gör det. Detta kanske också kan förtydliga vissa saker för dig Jocke.
http://www.iphonelif...aptioning-bible

Den enda lösningen jag kan se är att verkligen bränna in texten i m4v-filen men har inte hittat ett program som kan göra detta utan att behöva omkoda filen som tar betydligt mer tid än att bara ompacka den genom iflicks.

Så om någon har en lösning kom gärna med förslag!

#947

Postad 22 februari 2013 - 00:12

joccee
  • joccee
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har ett litet men sjukt irriterande problem med min atv. Har haft den kopplad till min förstärkare(naimuniti) via optisk och alltid kunnat lyssna på musik med tv avstängd eller urkopplad. Så flyttade jag och kunde inte använda atvn på ca 8 månader för jag inte har haft nån tv. Nu har jag kopplat in den igen för att kunna streama musik till min stereo. Ingenting har ändrats, varken kablar inställningar eller annan hårdvara/mjukvara. Men nu får jag inte ljud ut via optisk längre. Har provat att återställa atvn och uppdaterat den. Jag har bytt mellan 2 optiska kablar och provat olika ingångar opå förstärkaren. INGET funkar.

Någon som har varit med om detta? Eller har nåt tips?
Kan det vara så att BÅDA mina optiska kablar har gått sönder när dom legat i en låda i 8 månader?

#948

Postad 29 januari 2015 - 10:56

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
http://kodi.tv/farew...v2-development/



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.