Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2201

Postad 26 maj 2016 - 14:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jaså, det får man? Tro mig, det är lättare att titta bort eller bläddra snabbare i ett Twitter-/Facebookflöde, där jag ser att någon skriver om GoT, än om jag får ett mail från "Minhembio", ang ny post, där jag inte tror att posten kommer handla om en händelse i serien.

Samma här. Vill se alla i en följd. 



#2202

Postad 26 maj 2016 - 14:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Samma här. Vill se alla i en följd. 

Då är man inte ett särskilt intresserad fan om man inte ser avsnitten när de kommer ut.


Jaså, det får man? Tro mig, det är lättare att titta bort eller bläddra snabbare i ett Twitter-/Facebookflöde, där jag ser att någon skriver om GoT, än om jag får ett mail från "Minhembio", ang ny post, där jag inte tror att posten kommer handla om en händelse i serien.

"Titta bort"? Följer man fan-sidorna på instagram, facebook mm så hjälper det inte att "titta bort". Man får gå offline tills man har sett det.

Om du får mail så fort någon skriver något så är det också ditt val, du behöver inte ha den funktionen på trådar som du tror kan spoila.



#2203

Postad 26 maj 2016 - 14:21

emoffster
  • emoffster
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 2

Då är man inte ett särskilt intresserad fan om man inte ser avsnitten när de kommer ut.


"Titta bort"? Följer man fan-sidorna på instagram, facebook mm så hjälper det inte att "titta bort". Man får gå offline tills man har sett det.

Om du får mail så fort någon skriver något så är det också ditt val, du behöver inte ha den funktionen på trådar som du tror kan spoila.

Du drar den ena klockrena slutsatsen efter den andra. Bra. Såklart har du rätt, man kan verkligen inte tycka om serien om man gillar att sträckkolla den, och självklart har jag blivit spoilad redan.



#2204

Postad 26 maj 2016 - 14:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 man kan verkligen inte tycka om serien om man gillar att sträckkolla den

 

Jag ser inte heller avsnittet direkt, gillar dock serien skarpt :)


Redigerat av mcmike, 26 maj 2016 - 14:23.


#2205

Postad 26 maj 2016 - 14:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du drar den ena klockrena slutsatsen efter den andra. Bra. Såklart har du rätt, man kan verkligen inte tycka om serien om man gillar att sträckkolla den, och självklart har jag blivit spoilad redan.

Jag ser den när den går och sträckkollar sedan när den kommer på Blu Ray.


Jag ser inte heller avsnittet direkt, gillar dock serien skarpt :)

Det kan man göra men det är inte samma sak som att vara hardcore fan som vill diskutera avsnittet så fort det har gått.

Men nu anser jag inte att serien har blivit spoilad i denna tråd. Hänger man dock i Game of Thrones-tråden utan att ha sett det senaste avsnittet får man verkligen skylla sig själv.



#2206

Postad 26 maj 2016 - 14:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det kan man göra men det är inte samma sak som att vara hardcore fan som vill diskutera avsnittet så fort det har gått.

 

 

Skrev jag något annat eller?



#2207

Postad 26 maj 2016 - 15:10

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Jaså, det får man? Tro mig, det är lättare att titta bort eller bläddra snabbare i ett Twitter-/Facebookflöde, där jag ser att någon skriver om GoT, än om jag får ett mail från "Minhembio", ang ny post, där jag inte tror att posten kommer handla om en händelse i serien.

 

 

Det var inte meningen att förstöra hela serien för dig för att jag nämnde en karaktär och tyckte avsnittet var rörrande. Någon händelse nämns aldrig. Trams. 



#2208

Postad 26 maj 2016 - 15:20

emoffster
  • emoffster
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 1

Det var inte meningen att förstöra hela serien för dig för att jag nämnde en karaktär och tyckte avsnittet var rörrande. Någon händelse nämns aldrig. Trams.

Det har du inte gjort. Diskussionen gällde huruvida seriens innehåll skulle diskuteras i den här tråden.

#2209

Postad 26 maj 2016 - 15:43

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Vill man inte bli spoilad får man gå offline eller gå ut ur fikarummet. Det är MITT problem som inte har sett serien, inte dom som har

#2210

Postad 26 maj 2016 - 15:51

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag ser den när den går och sträckkollar sedan när den kommer på Blu Ray.


Det kan man göra men det är inte samma sak som att vara hardcore fan som vill diskutera avsnittet så fort det har gått.

Men nu anser jag inte att serien har blivit spoilad i denna tråd. Hänger man dock i Game of Thrones-tråden utan att ha sett det senaste avsnittet får man verkligen skylla sig själv.

Javisst, du är största fanet.

Men det här är ingen Game of Thrones-tråd, om det vore det skulle jag hålla mig borta tills jag sett alla avsnitt. Det här är en tråd om HBO Nordic, oftast om tekniska frågor, inte diskussioner om olika seriers innehåll, eller hur?



#2211

Postad 26 maj 2016 - 16:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Läste innan i tråden att 5.1 ljudet ska vara borta i Xbox 360 appen men jag får 5.1 ljud genom min. Föredrar också bilden därifrån än den jag får genom Apple TV4 men det kan bero på vilken TV man har.



#2212

Postad 26 maj 2016 - 19:45

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

 

Det här är en tråd om HBO Nordic, oftast om tekniska frågor, inte diskussioner om olika seriers innehåll, eller hur?

[offtpoic]

För att vara en tråd om HBO verkar den handla ovanligt mycket om AppleTV...

[/offtopic]



#2213

Postad 27 maj 2016 - 07:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

[offtpoic]

För att vara en tråd om HBO verkar den handla ovanligt mycket om AppleTV...

[/offtopic]

Det reflekterar väl i så fall att väldigt många har en AppleTV för att se HBO Nordic. Eller (mindre troligt) att det är mycket problem med AppleTV :)



#2214

Postad 27 maj 2016 - 07:25

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 2

Vi håller snacket om Game of Thrones i denna tråden. Tänk på att alla inte har sett avsnitten så använd spoilerfunktionen vid behov!



#2215

Postad 27 maj 2016 - 10:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Javisst, du är största fanet.

Men det här är ingen Game of Thrones-tråd, om det vore det skulle jag hålla mig borta tills jag sett alla avsnitt. Det här är en tråd om HBO Nordic, oftast om tekniska frågor, inte diskussioner om olika seriers innehåll, eller hur?

Absolut, men ingen har spoilat eller diskuterat serien i denna tråd, vilket påstods.


Det var inte meningen att förstöra hela serien för dig för att jag nämnde en karaktär och tyckte avsnittet var rörrande. Någon händelse nämns aldrig. Trams. 

Jag kan inte se hur det du skrev skulle kunna vara en spoiler, men jag kan hålla med om att kommentarer kan göras i rätt tråd. Själv diskuterar jag endast serien i amerikanska hardcore-fan-trådar. Där kan vi prata spolier om man inte hänger med...



#2216

Postad 30 maj 2016 - 21:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hur säger man upp HBO smidigast. Lyckas inte hitta något uppsägning av abonnemang på deras hemsida??



#2217

Postad 30 maj 2016 - 21:41

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Kontoinställningar - Abonnemang och betalning - Avsluta abonnemang. Du gör det enkla svårt...



#2218

Postad 31 maj 2016 - 01:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Har inget sånt val det existerar inte. Har tydligen egen launcher då jag beställde via tele2

#2219

Postad 31 maj 2016 - 07:02

madison6
  • madison6
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Har inget sånt val det existerar inte. Har tydligen egen launcher då jag beställde via tele2

Har du mobiltelefoni hos Tele2 så SMS:a STOPP till 72651 för att säga upp ditt HBO Nordic-abonnemang.



#2220

Postad 31 maj 2016 - 08:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Har du mobiltelefoni hos Tele2 så SMS:a STOPP till 72651 för att säga upp ditt HBO Nordic-abonnemang.

Tackar jo hittade det till slut :)



#2221

Postad 23 juni 2016 - 18:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om serien Bosch? Såg första avsnittet igår o h det var ju inte dåligt, men heller inget som jag kände att jag absolut måste fortsätta med nästa avsnitt.

#2222

Postad 23 juni 2016 - 20:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Bosch tycker man är bra om man gillar story och djupgående personporträtt. Är gjord efter en bokserie. Lite svensk  i sin uppläggning frånsett att huvudpersonen är en gammaldags hårding. Tar något avsnitt innan man fastnar.



#2223

Postad 24 juni 2016 - 08:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Bosch tycker man är bra om man gillar story och djupgående personporträtt. Är gjord efter en bokserie. Lite svensk  i sin uppläggning frånsett att huvudpersonen är en gammaldags hårding. Tar något avsnitt innan man fastnar.

 

 

har sett två avsnitt nu och det verkar faktiskt lovande. andra avsnittet var riktigt bra.



#2224

Postad 24 juni 2016 - 10:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 1
Bosch är riktigt bra tycker vi här hemma också 😆

#2225

Postad 27 juni 2016 - 23:24

Unregistered3fad9b62
  • Unregistered3fad9b62
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hur kör ni HBO för att få så bra kvalité som möjligt?

 

Kör ni stream från telefonen via Apple TV?

Kör ni via PS4?

Kör ni från datorn mot TVn?

 

Jag tycker kvalitén på HBO är minst sagt dålig i jämförelse med Netflix och detta har blivit extra tydligt då jag köpt en ny 55" TV.



#2226

Postad 28 juni 2016 - 06:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hur kör ni HBO för att få så bra kvalité som möjligt?

 

Kör ni stream från telefonen via Apple TV?

Kör ni via PS4?

Kör ni från datorn mot TVn?

 

Jag tycker kvalitén på HBO är minst sagt dålig i jämförelse med Netflix och detta har blivit extra tydligt då jag köpt en ny 55" TV.

Jag kör Airplay till en Apple TV 3. Det ska inte vara någon skillnad på vilket sätt du spelar upp det på förutom att du inte kan få DD 5.1 om du kör från en dator.

Att kvaliteten stundtals är dålig beror på att HBO Nordic har kapacitetsproblem, särskilt om kvällarna när många tittar.


Redigerat av agpath, 28 juni 2016 - 06:58.


#2227

Postad 28 juni 2016 - 08:10

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Jag kör Airplay till en Apple TV 3. Det ska inte vara någon skillnad på vilket sätt du spelar upp det på förutom att du inte kan få DD 5.1 om du kör från en dator.

Att kvaliteten stundtals är dålig beror på att HBO Nordic har kapacitetsproblem, särskilt om kvällarna när många tittar.

 

Datorn (Win10/Mac OS) kopplad till tv:n tycker jag ger märkbart sämre bild än streaming via iOS/Android även om det aldrig blir riktigt bra! Du kan även streama från datorn till en Chromecast med Chrome och plugin. Då kommer den att välja att skicka Andorid-strömmen med 5.1-ljud om jag inte minns fel när jag testade. Glöm bara inte att ställa in Choromecasten/ATV:n på 50 Hz för bästa upplevelse.


Redigerat av hugeman, 28 juni 2016 - 08:11.


#2228

Postad 28 juni 2016 - 08:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Datorn (Win10/Mac OS) kopplad till tv:n tycker jag ger märkbart sämre bild än streaming via iOS/Android även om det aldrig blir riktigt bra! Du kan även streama från datorn till en Chromecast med Chrome och plugin. Då kommer den att välja att skicka Andorid-strömmen med 5.1-ljud om jag inte minns fel när jag testade. Glöm bara inte att ställa in Choromecasten/ATV:n på 50 Hz för bästa upplevelse.

Kör du chromecast så kommer inte bilden från datorn. Casten hämtar strömmen direkt från källan oavsett vilken enhet du strömmar från. Därför får du även 5.1 med chromecast.



#2229

Postad 28 juni 2016 - 11:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Hur kör ni HBO för att få så bra kvalité som möjligt?

 

Kör ni stream från telefonen via Apple TV?

Kör ni via PS4?

Kör ni från datorn mot TVn?

 

Jag tycker kvalitén på HBO är minst sagt dålig i jämförelse med Netflix och detta har blivit extra tydligt då jag köpt en ny 55" TV.

Kör med Apple TV4 som jag flyttar mellan våra två TV-apparater. Med olika bildförbättrings-funktioner blir bilden dålig men utan förbättringar blir bilden mycket bra. Xbox 360 har, i min smak, en lugnare mer naturlig bild än APTV 4. Synd att 360 bar bjuder på 10-20 minuters tittande innan den tappar strömmen och man blir utslängd. Från datorn (Firefox/Chrome/Edge) är bilden inte lika bra men kanske beror det på att GTX 970 är mer anpassad för spel än video.



#2230

Postad 30 juni 2016 - 05:58

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Kör med Apple TV4 som jag flyttar mellan våra två TV-apparater. Med olika bildförbättrings-funktioner blir bilden dålig men utan förbättringar blir bilden mycket bra. Xbox 360 har, i min smak, en lugnare mer naturlig bild än APTV 4. Synd att 360 bar bjuder på 10-20 minuters tittande innan den tappar strömmen och man blir utslängd. Från datorn (Firefox/Chrome/Edge) är bilden inte lika bra men kanske beror det på att GTX 970 är mer anpassad för spel än video.

Köpte en Apple TV4 idag. HBO Nordic appen liksom AirPlay från dator fungerar Inte så bra. Visserligen är bilden superskarp, men flyter på dåligt. Liksom en såpaeffekt. Skumt.

Ser lika konstigt oavsett om jag kör appen eller AirPlay från ipad. . Eftersom allting annat spelar upp bra (svt play, Netfflix, youtube) på Apple tv:n så måste det bero på HBO Nordic och bristande teknik.

Som tur är så har jag HBO Nordic som app till min samsung tv, där fungerar det bra. Men känns lite surt att appen fungerar så dåligt till Apple TV4.
Tycker HBO Nordic och deras teknik oftast rimmat med problem.

Redigerat av castortroy33, 30 juni 2016 - 05:59.


#2231

Postad 30 juni 2016 - 07:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Köpte en Apple TV4 idag. HBO Nordic appen liksom AirPlay från dator fungerar Inte så bra. Visserligen är bilden superskarp, men flyter på dåligt. Liksom en såpaeffekt. Skumt.

Ser lika konstigt oavsett om jag kör appen eller AirPlay från ipad. . Eftersom allting annat spelar upp bra (svt play, Netfflix, youtube) på Apple tv:n så måste det bero på HBO Nordic och bristande teknik.

Som tur är så har jag HBO Nordic som app till min samsung tv, där fungerar det bra. Men känns lite surt att appen fungerar så dåligt till Apple TV4.
Tycker HBO Nordic och deras teknik oftast rimmat med problem.

Framförallt så lider HBO Nordic av kapacitetsproblem. Det kan skilja mycket i bildkvalitet beroende på vid vilken tid på dygnet som man tittar.



#2232

Postad 01 juli 2016 - 22:52

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Då började en ny serie för de som gillar Amerikanska serier som lunkar på i lugnare tempo som Boch, True Crimes och Jesse Stone (Serie med Tom Selleck och tyvärr inte finns på HBO).

 

Nämligen: The Night Of


Redigerat av ruva, 01 juli 2016 - 23:09.


#2233

Postad 04 juli 2016 - 08:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Då började en ny serie för de som gillar Amerikanska serier som lunkar på i lugnare tempo som Boch, True Crimes och Jesse Stone (Serie med Tom Selleck och tyvärr inte finns på HBO).

 

Nämligen: The Night Of

Of what?



#2234

Postad 04 juli 2016 - 08:28

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Köpte en Apple TV4 idag. HBO Nordic appen liksom AirPlay från dator fungerar Inte så bra. Visserligen är bilden superskarp, men flyter på dåligt. Liksom en såpaeffekt. Skumt.

Ser lika konstigt oavsett om jag kör appen eller AirPlay från ipad. . Eftersom allting annat spelar upp bra (svt play, Netfflix, youtube) på Apple tv:n så måste det bero på HBO Nordic och bristande teknik.

Som tur är så har jag HBO Nordic som app till min samsung tv, där fungerar det bra. Men känns lite surt att appen fungerar så dåligt till Apple TV4.
Tycker HBO Nordic och deras teknik oftast rimmat med problem.


Fick ordning på problemet med att ändra från 1080p 60hz till 1080p 50hz i Apple tv inställning.

#2235

Postad 04 juli 2016 - 09:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Fick ordning på problemet med att ändra från 1080p 60hz till 1080p 50hz i Apple tv inställning.

Fast även SVT Play kräver 50hz. Märkligt att du inte tänkte på det när du körde 60hz.

Detta gäller förstås även Chromecast som fick införa en inställning för att kunna ändra till 50 hz, vilket inte fanns från början.



#2236

Postad 04 juli 2016 - 12:29

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Fast även SVT Play kräver 50hz. Märkligt att du inte tänkte på det när du körde 60hz.
Detta gäller förstås även Chromecast som fick införa en inställning för att kunna ändra till 50 hz, vilket inte fanns från början.

Min Apple tv är helt ny. Hade inte testat SVT play när jag skrev. Men var samma visa som Hbo Nordic där innan jag ändrat från 60hz till 50hz.

Redigerat av castortroy33, 04 juli 2016 - 12:30.


#2237

Postad 04 juli 2016 - 12:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Min Apple tv är helt ny. Hade inte testat SVT play när jag skrev. Men var samma visa som Hbo Nordic där innan jag ändrat från 60hz till 50hz.

Aha, då måste du ha skrivet fel tidigare "Eftersom allting annat spelar upp bra (svt play, Netfflix, youtube)". ;)



#2238

Postad 04 juli 2016 - 19:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Har nu sett två avsnitt ikväll av GOT utan några bildförsämringar genom atv4. Vilken tid förväntas bildsvakan träda i kraft? :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 04 juli 2016 - 19:26.


#2239

Postad 05 juli 2016 - 08:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har nu sett två avsnitt ikväll av GOT utan några bildförsämringar genom atv4. Vilken tid förväntas bildsvakan träda i kraft? :rolleyes:

Det var problem på måndagkvällar när alla skulle se det senaste avsnittet. Nu när säsongen är slut är det gissningsvis inte alls samma problem oavsett tidpunkt.



#2240

Postad 05 juli 2016 - 08:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det var problem på måndagkvällar när alla skulle se det senaste avsnittet. Nu när säsongen är slut är det gissningsvis inte alls samma problem oavsett tidpunkt.

 

Vad bra att det är slut så att problemen förhåppningvis inte uppstår igen. Personligan har jag inte haft detta problem med HBO. Hur fungera det för dig nu genom ATV4? :)


Redigerat av mcmike, 05 juli 2016 - 08:38.


#2241

Postad 05 juli 2016 - 09:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vad bra att det är slut så att problemen förhåppningvis inte uppstår igen. Personligan har jag inte haft detta problem med HBO. Hur fungera det för dig nu genom ATV4? :)

Jag har ATV3 och kör via Airplay från min ipad. Funkar utmärkt. Det blir nog en ATV4 med tiden, men har inget behov att kunna spela på den. Mervärdet ligger då endast att det finns fler streaming-appar så jag slipper Airplay.

 

Jag tror inte att kapacitetsproblemen försvinner under hög belastning. Jag tror helt enkelt att HBO snålar och kör enligt princip "om det funkar för det mesta så behöver vi inte bry oss om att det strular ibland".



#2242

Postad 05 juli 2016 - 13:48

Max Power
  • Max Power
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Såg första avsnittet av "the night of" igår. Verkar riktigt lovande. Starkt avsnitt som dessutom var spännande trots att man "vet" vad som ska hända. Kommer definitivt att följas, hoppas det fortsätter på samma sätt. Bra skådespeleri och stämning.

#2243

Postad 05 juli 2016 - 20:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Såg första avsnittet av "the night of" igår. Verkar riktigt lovande. Starkt avsnitt som dessutom var spännande trots att man "vet" vad som ska hända. Kommer definitivt att följas, hoppas det fortsätter på samma sätt. Bra skådespeleri och stämning.


Stör mig på att huvudpersonen är så urbota korkad att jag inte vet om jag ska orka se mer.

#2244

Postad 06 juli 2016 - 05:30

Max Power
  • Max Power
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Reagerade också på att han gjorde korkade val men störde mig inte så mkt, han är väl i gymnasieåldern, college? Många gör ju vad som helst för att "få till det". Bara det inte blir rätteångsdrama nu...

#2245

Postad 11 juli 2016 - 12:01

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Jaha, efter att ha avvaktat HBO då min första provperiod var helt annat än friktionsfri var det dags att testa igen. Detta var två år sen, och jag mer eller mindre antog att man numera finns på de vanligaste plattformarna. Jo tjena!

 

1) Sökte i xbox one store, där fanns hbo go, ingen hbo nordic.

2) Har en LG-smart tv 2016 års modell med webos 3.0. Sökte där i den store, ingen HBO nordic.

3) Sökte i windows 10 surfplattans store, ingen hbo nordic app där

4) Sökte i både min windows phone (lumia 950 xl), ingen hbo nordic app där.

5) Testade till sist att köra från webbsläsaren i windows 10 och försöka "casta" innehållet till xboxen. Detta brukar fungera med det mesta. Hände ingenting.

 

...Ridå

 

Säga vad man vill om att stödja plattformar med begränsad kundtäthet (som t.ex. windows 10 mobile), men jag blev EXTREMT förvånad att vare sig Xbox One eller LG smart tv fanns med i deras utbud. Det är inget annat än skandal. LG är väl en av de mest sålda tv-apparaterna tillsammans med Samsung, och Xbox One borde väl även den ligga topp 3 bland vardagsrumskonsoler?

 

Kollade lite via webbläsaren på windows 10-plattan, men tyvärr knastrade ljudet var 10e sekund, inget som jag upplevt på vare sig youtube, viaplay, netflix, vilket således kan utesluta fel på min hård- eller mjukvara. Verkar ju vara något problem med hbo nordic?

 

Får väl försöka igen om några år.

 

/S



#2246

Postad 11 juli 2016 - 12:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Reagerade också på att han gjorde korkade val men störde mig inte så mkt, han är väl i gymnasieåldern, college? Många gör ju vad som helst för att "få till det". Bara det inte blir rätteångsdrama nu...

Seriens huvudperson är egentligen advokaten och handlingen kommer att kretsa kring hur NYPD och NYs rättsväsen fungerar. Den minst sagt korkade ynglingen är endast en förutsättning men inte på något sätt själva storyn.



#2247

Postad 11 juli 2016 - 12:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jaha, efter att ha avvaktat HBO då min första provperiod var helt annat än friktionsfri var det dags att testa igen. Detta var två år sen, och jag mer eller mindre antog att man numera finns på de vanligaste plattformarna. Jo tjena!

 

1) Sökte i xbox one store, där fanns hbo go, ingen hbo nordic.

2) Har en LG-smart tv 2016 års modell med webos 3.0. Sökte där i den store, ingen HBO nordic.

3) Sökte i windows 10 surfplattans store, ingen hbo nordic app där

4) Sökte i både min windows phone (lumia 950 xl), ingen hbo nordic app där.

5) Testade till sist att köra från webbsläsaren i windows 10 och försöka "casta" innehållet till xboxen. Detta brukar fungera med det mesta. Hände ingenting.

 

...Ridå

 

Säga vad man vill om att stödja plattformar med begränsad kundtäthet (som t.ex. windows 10 mobile), men jag blev EXTREMT förvånad att vare sig Xbox One eller LG smart tv fanns med i deras utbud. Det är inget annat än skandal. LG är väl en av de mest sålda tv-apparaterna tillsammans med Samsung, och Xbox One borde väl även den ligga topp 3 bland vardagsrumskonsoler?

 

Kollade lite via webbläsaren på windows 10-plattan, men tyvärr knastrade ljudet var 10e sekund, inget som jag upplevt på vare sig youtube, viaplay, netflix, vilket således kan utesluta fel på min hård- eller mjukvara. Verkar ju vara något problem med hbo nordic?

 

Får väl försöka igen om några år.

 

/S

Som du själv skriver så finns HBO Go, den är amerikansk. HBO Nordic finns endast i...Norden (!). Marknaden för att få in en så, globalt sett, nischad app är alltså förhållandevis liten.

Men, appen finns till Apple TV 4. Chromecast funkar utmärkt från Android och iOS och Airplay funkar ännu bättre från iOS.

Att det inte funkar från Win10 mobiler eller plattor är inte konstigt då den marknaden är liten för en rent nordisk app/tjänst. När det gäller SmartTV så finns appen endast på Samsung 2012-2015.

Allt kan läsas om här:

https://se.hbonordic.../service/how-to


Redigerat av agpath, 11 juli 2016 - 12:35.


#2248

Postad 14 juli 2016 - 09:49

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Som du själv skriver så finns HBO Go, den är amerikansk. HBO Nordic finns endast i...Norden (!). Marknaden för att få in en så, globalt sett, nischad app är alltså förhållandevis liten.

Men, appen finns till Apple TV 4. Chromecast funkar utmärkt från Android och iOS och Airplay funkar ännu bättre från iOS.

Att det inte funkar från Win10 mobiler eller plattor är inte konstigt då den marknaden är liten för en rent nordisk app/tjänst. När det gäller SmartTV så finns appen endast på Samsung 2012-2015.

Allt kan läsas om här:

https://se.hbonordic.../service/how-to

 

 

Ja det är precis det jag menar, det känns som en väldig nackdel att 1) Lansera en tjänst i Norden som är en region som ligger så pass långt fram rent tekniskt med en stor del "early adopters" och inte lägger ner så mycket energi på en tekniskt fungerande tjänst. och 2) Det känns fullständigt idiotiskt att bygga upp en helt ny plattform med appar enbart för Norden. Vad är det för fel med den HBO-app som används av övriga världen(US? Fullständigt ologiskt... 

 

Jag tror inte heller att Netflix hade funnits på så pass många plattformar som de gör om de hade skapat egna BUs för Nordic, Russia, UK, France, US, Canada,  Kina, Australien osv. Men tack och lov har netflix tänkt till och använder samma infrastruktur och plattformar över hela världen. Epic fail för HBO alltså.

 

Och som jag sa så räknar jag inte med att hbo appen ska finnas på min telefon som har kanske 2-3% av marknaden, men LG webos har funnits i några år nu och är väl mer eller mindre det enda som LG har i sina tv-apparater idag, och likaså xbox one har funnits i några år och jag kan tänka mig att ganska många byter sina 360 mot xbone allt eftersom plattformen mognar...

 

Och att appen finns på atv4 är fullständigt irrelevant. Visst, självklart bra att de har lyckats göra någon app så att inte alla måste sitta vid datorn och webbläsaren för att se på tv, men långt ifrån alla äger en ATV eller använder sig av apples ekosystem.

 

Problemet som jag ser det är att många små lirare som t.ex. Magine, HBO Nordic snabbt kan prångla ut en tjänst för webbläsaren och möjligtvis en app för iphone och kanske om man har tur android. Men den stora massan vill inte se på kvalitetstv i små mobiler eller på sin laptop utan på sin 55" tv som är kopplad till en xbox, ps3/4, atv eller har inbyggd smart-tv funktionalitet. Och det är där det brukar ta stopp för att de helt enkelt inte har råd att nå ut till denna massan.

 

Har följt detta sorgliga dramat se HBO Nordic föddes, och kan väl bara konstatera att vare sig teknik eller kundvård hör till deras starkaste sidor. Serierna är bra, men vad hjälper det när det krävs någon form av (fungerande) UI för att spela upp dem? Ungefär som att lyssna på sin favoritmusik inspelad i lossless via en transistorradio...

 

/S -  avvaktar några år till...



#2249

Postad 14 juli 2016 - 10:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

 

Och att appen finns på atv4 är fullständigt irrelevant. Visst, självklart bra att de har lyckats göra någon app så att inte alla måste sitta vid datorn och webbläsaren för att se på tv, men långt ifrån alla äger en ATV eller använder sig av apples ekosystem.

 

Problemet som jag ser det är att många små lirare som t.ex. Magine, HBO Nordic snabbt kan prångla ut en tjänst för webbläsaren och möjligtvis en app för iphone och kanske om man har tur android. Men den stora massan vill inte se på kvalitetstv i små mobiler eller på sin laptop utan på sin 55" tv som är kopplad till en xbox, ps3/4, atv eller har inbyggd smart-tv funktionalitet. Och det är där det brukar ta stopp för att de helt enkelt inte har råd att nå ut till denna massan.

Som jag skrev så funkar det utmärkt att se HBO Nordic på vilken TV som helst om man har antingen en Apple TV eller en Chromecast. CC kostar 390 kr. En mobil eller platta som kör antingen ios eller Android finns i 99% av alla svenska hushåll. Återstår 1% som tvingas se HBO via webläsaren på en dator om de nu inte orkar att dra en hdmi-kabel från denna till TVn. Jag har svårt att förstå argumentet att "den stora massan" skulle vilja se HBO på en spelkonsol som Xbox. Jag har inte ens en spelkonsol av någon typ, men en CC har alla som har råd att köpa en TV och har råd att ha en mobil råd att komplettera med. Funkar dessutom utmärkt.



#2250

Postad 14 juli 2016 - 13:23

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Stör mig allra mest på att dom inte buffrar. Min uppkoppling är svajig ibland och det märks extra tydligt på HBO. På netflix märker jag oftadt inte av det



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.