Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

sixaxis

20 svar i tråden

Skickat 14 november 2009 - 16:23

Hejsan!
Nu har jag en liten fråga ang ps3 kontrollen sixaxis.
Jag har tidigare användt Xbox 360 i 3-4 år.
Och på deras kontroller så blinkar ju Xbox märket när det är dags för att ladda batterierna.
Och i förrigår bytte jag mitt 360 mot en ps3:a.
Nu är min fråga följande:
Hur ser man att kontrollen behöver laddas?
för efter lite tittande härinne så finner jag tyvär inget svar på min fråga.
De kanske är en dum fråga ;) , men som en nybliven ps3 ägare så vet jag inte hur dom fungerar.
Vore tacksam för svar..

Skickat 14 november 2009 - 16:28

Du får ett meddelande på tv:n.
Då gäller det att ha en laddad kontroll i beredskap ;)

Skickat 14 november 2009 - 16:30

Visa inläggflinken07 Nov 14 2009, 16:23 skrev:

Hejsan!
Och på deras kontroller så blinkar ju Xbox märket när det är dags för att ladda batterierna.
De kanske är en dum fråga ;) , men som en nybliven ps3 ägare så vet jag inte hur dom fungerar.
Vore tacksam för svar..

Du får ett meddelande på skärmen, och så börjar den röda lampan på kontrollen blinka. Jag brukar ändå kunna sitta med den i 10-15 min innan den slocknar av.

Skickat 14 november 2009 - 16:43

Röda lysdioderna börjar blinka på dosan också

Skickat 14 november 2009 - 17:09

Visa inläggJockeJ Nov 14 2009, 16:28 skrev:

Du får ett meddelande på tv:n.
Då gäller det att ha en laddad kontroll i beredskap ;)

Okej tack så jätte mycket för ditt snabba svar ;)
Tycker den dessutom är så himmla lätt.
Finns de inga vanliga batterier i den som de gör på xbox kontrollen?
Finner nämligen ingen batteri lucka på den..haha

Skickat 14 november 2009 - 17:17

Visa inläggflinken07 Nov 14 2009, 17:09 skrev:

Okej tack så jätte mycket för ditt snabba svar ;)
Tycker den dessutom är så himmla lätt.
Finns de inga vanliga batterier i den som de gör på xbox kontrollen?
Finner nämligen ingen batteri lucka på den..haha

Nope, inbyggda (på gott och ont)

lättare vikt, men svåra att byta själv när de väl tagit slut,
fast det lär ju å andra sidan ta väldigt många timmars spel ;)

ett tips: köp en separat usb-hub med extern strömförsörjning,
på så sätt kan du alltid ha dina kontroller på laddning..

nackdelen med ps3an är ju att om du laddar dem via den,
och stänger av konsollen så slutar kontrollerna laddas..

Skickat 14 november 2009 - 20:38

Är du seriös? Vem f*n försöker byta batterier i en ps3-kontroll?

Ser det inte som speciellt nödvändigt med usb-hub heller. För om du ändå har 2 kontroller så är det bara att låta den ena laddas i PS3an under tiden du spelar med den andra. Så har du alltid en fulladdad.

Det här inlägget har ändrats av Rangwald 14 november 2009 - 20:39

Skickat 14 november 2009 - 21:00

Går även ladda kontrollen via PCn.

Skickat 15 november 2009 - 23:13

Visa inläggNastycrew Nov 14 2009, 21:00 skrev:

Går även ladda kontrollen via PCn.

Gör det?..de visste jag faktiskt inte, men grymt bra att veta iaf eftersom jag bara har en kontroll.
Men måste fråga er nu om de finns nått grymt bra First person shoot spel som man bara MÅSTE ha när man har en ps3:a
Är ju som sagt en nyägare på den konsollen och har faktiskt inte så bra pejl på vilka spel som är bra eller mindre bra.
Hade 360 förrut och gillade då att spela Far Cry 2 och The godfather 2, eller liknande spel. (uppdrags spel/action)
Läste nånstans att Metal gear spelen ska vara bra..stämmer de eller har ni andra bra tipps att komma med?

Skickat 15 november 2009 - 23:16

Visa inläggRangwald Nov 14 2009, 20:38 skrev:

Är du seriös? Vem f*n försöker byta batterier i en ps3-kontroll?

Ser det inte som speciellt nödvändigt med usb-hub heller. För om du ändå har 2 kontroller så är det bara att låta den ena laddas i PS3an under tiden du spelar med den andra. Så har du alltid en fulladdad.
Jag sa inte att jag hade försökt byta, utan att den var så himmla lätt så jag undrade om de fanns batterier i den, eftersom jag gemförde den med 360 kontrollen som är betydligt tyngre och skönare att hålla i för den delen...read the hole question before you answer...

Skickat 16 november 2009 - 00:11

Eftersom jag inte hade ngt citat i mitt inlägg så syftade jag till inlägget före mitt. Där står det följande: Nope, inbyggda (på gott och ont) lättare vikt, men svåra att byta själv när de väl tagit slut, :(

Skickat 16 november 2009 - 12:40

• h_z
  • Beroende

• 1 094 inlägg

Visa inläggflinken07 Nov 14 2009, 16:23 skrev:

Hejsan!
De kanske är en dum fråga :( , men som en nybliven ps3 ägare så vet jag inte hur dom fungerar.
Vore tacksam för svar..
Tryck på den runda PS-knappen i mitten av kontrollen en gång så ser du även batterisymbolen längst upp till höger.
Då ser du statusen på batteriet innan det tar slut.

Skickat 12 december 2009 - 17:44

Visa inläggh_z Nov 16 2009, 12:40 skrev:

Tryck på den runda PS-knappen i mitten av kontrollen en gång så ser du även batterisymbolen längst upp till höger.
Då ser du statusen på batteriet innan det tar slut.
Okej, tack så jätte mycket för era inlägg, och de där med batteri symbolen visste jag inte heller om :P
Sen en fråga om man kan spela Rock band 1 gitarren på Guitar Hero spelen?
Har fått veta att min bror har beställt de till mig i julklapp, men har själv aldrig lirat Rock band.
Hade Guitar Hero när jag hade Xbox 360, Men kan ju vara kul att testa nått nytt.
Men då jag vill ha även Guitar Hero på ps3 så undrar ja som sagt om de går att spela GH spelen med Rock band 1 gitarren? :) Eller måste jag köpa en GH gitarr för att kunna spela dom spelen?
Vore tacksam för svar.

Skickat 13 december 2009 - 02:48

Visa inläggflinken07 Nov 15 2009, 23:13 skrev:

Men måste fråga er nu om de finns nått grymt bra First person shoot spel som man bara MÅSTE ha när man har en ps3:a

KillZone 2! Kanske Uncharted 2 också som har en hel del eldstrider och är jävligt roligt. Och Borderlands (som ju även finns för PC/360 dock).

Angående instrumentkompatibilitet så ska du kolla in följande länk:
http://www.rockband.com/compatibility

Om jag tolkar den rätt så funkar din Rockband-gitarr till t ex Guitar Hero Wold Tour. Annars finns det Guitar Hero Aerosmith för 149-199:- på många Ica Maxi just nu om du har nån sån i närheten.

Det här inlägget har ändrats av reflux 13 december 2009 - 02:52

Skickat 13 december 2009 - 03:25

Visa inläggreflux Dec 13 2009, 02:48 skrev:

KillZone 2! Kanske Uncharted 2 också som har en hel del eldstrider och är jävligt roligt. Och Borderlands (som ju även finns för PC/360 dock).

Om jag tolkar den rätt så funkar din Rockband-gitarr till t ex Guitar Hero Wold Tour. Annars finns det Guitar Hero Aerosmith för 149-199:- på många Ica Maxi just nu om du har nån sån i närheten.

Frågan om bra FPS (?)

Vad sägs om COD 4 modern warfare samt modern warfare 2 ???

Skickat 13 december 2009 - 14:23

Visa inläggreflux Dec 13 2009, 02:48 skrev:

Tack för länken reflux :)
Tror du att Rock band gitarren passar till GH Metallica?
Tänkte på att GHWT gitarren är ju densamma som till GH Metallica fast med en annan faceplate...

Skickat 13 december 2009 - 14:28

Visa inläggnajksorn Dec 13 2009, 03:25 skrev:

Frågan om bra FPS (?)

Vad sägs om COD 4 modern warfare samt modern warfare 2 ???
COD 4 ska tydligen vara grymt bra, har hört av andra att de ska vara ett av dom bästa spelen som någonsin släppts.
Så de ska jag verkligen kolla in, testade "Medel of honor Airborn" nyligen, men de var ju så jäkla kort så de klarade jag på tre dagar :)

Skickat 13 december 2009 - 14:37

Citat

Tack för länken reflux :)
Tänkte på att GHWT gitarren är ju densamma som till GH Metallica fast med en annan faceplate...

Det enklaste sättet att få reda på det är ju genom att testa. Men, det är klart. Du vill väl veta innan du köper. Länken som en tidigare gav borde ge dig ett hyfsat svar. Och om du köper spelet och det inte fungerar med den gitarren så kanske du skulle kunna utnyttja någon form av "öppet köp".

Ett sista alternativ är väl att köpa en ps3 gitarr (guitar hero) som fungerar trådlöst till samtliga GH spel, och även alla Rock Band. Du får lägga 199kr på webhallen för det kalaset. Med det är ju helt klart lättare att göra något sådant här med en trådlös.

Skickat 13 december 2009 - 17:52

Visa inläggflinken07 Dec 13 2009, 14:23 skrev:

Lite offtopic, men Ja!

http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/

Skickat 19 december 2009 - 21:20

Visa inläggHenkeEdge Dec 13 2009, 17:52 skrev:

Har nu testat Rock band till Ps3:an, och måste säga att gitarren till de spelet är ju helt "fucked-up"
Knapprna samt strum baren är ju helt olika från GH spelen. Man får lixom inte samma känsla i spelningen.
Och eftersom man är van vid GH så tycker jag faktiskt att denna gitarr till Rock band är bra mycket sämre..
Måste få tag på en beg, GH gitarr ifall jag nu skulle få Rock band i julklapp, för den gitarren vill jag inte lira med.
Är de bara jag som tycker så eller får man medhåll från några av er? ;)

Skickat 19 december 2009 - 21:29

Visa inläggLambert002 Dec 13 2009, 14:37 skrev:

Det enklaste sättet att få reda på det är ju genom att testa. Men, det är klart. Du vill väl veta innan du köper. Länken som en tidigare gav borde ge dig ett hyfsat svar. Och om du köper spelet och det inte fungerar med den gitarren så kanske du skulle kunna utnyttja någon form av "öppet köp".

Ett sista alternativ är väl att köpa en ps3 gitarr (guitar hero) som fungerar trådlöst till samtliga GH spel, och även alla Rock Band. Du får lägga 199kr på webhallen för det kalaset. Med det är ju helt klart lättare att göra något sådant här med en trådlös.
Tack så mycket för tippset. ;)
199:- är ju ingenting om man får en gitarr som är skön samt att den kan spelas till dom flesta spelen.
Rock band gitarr suger ju, den är ju verkligen as kass...
så de blir alla gånger ett inköp av en GH gitarr..

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.