Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

AudioQuest-klubben

301 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Audioquest CV-4 2Banana - 2Banana (par) 1,5m (Högtalarkablar) 2 8,76 (16) Inga priser
Audioquest Type 4 (Högtalarkablar) 1 8,46 (69) Inga priser
Audioquest Coral 1RCA - 1RCA 0,75m (RCA-kablar) 1 8,54 (12) Inga priser
Audioquest Granite (Högtalarkablar) 0 8,6 (4) Inga priser
Audioquest Bedrock (Högtalarkablar) 1 8,67 (20) Inga priser
Audioquest Slate (Högtalarkablar) 1 8,88 (24) Inga priser
Audioquest Gibraltar 2Banana - 2Banana (par) 1,5m (Högtalarkablar) 1 8,82 (10) Inga priser
Audioquest Type 6 (Högtalarkablar) 1 8 (4) Inga priser
Audioquest caldera (Högtalarkablar) 1 9 (5) Inga priser
Audioquest Type 8 2Banana - 2Banana (par) 1,5m (Högtalarkablar) 2 9 (23) Inga priser
Audioquest Pikes Peak (Högtalarkablar) 0 8,75 (3) Inga priser
Audioquest Volcano 2Banana - 2Banana (par) 1,5m (Högtalarkablar) 2 8,75 (3) Inga priser
Audioquest HDMI-3 HDMI - HDMI 1m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 2 9,38 (12) Inga priser
Audioquest CV-8 2Banana - 2Banana (par) 1,5m (Högtalarkablar) 2 8,8 (4) Inga priser
Audioquest Panther (RCA-kablar) 1 9,12 (7) Inga priser
Audioquest HDMI-1 HDMI - HDMI 1m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 2 7,89 (8) Inga priser
Audioquest Mont Blanc 2Banana - 2Banana (par) 1,5m (Högtalarkablar) 1 7,5 (1) Inga priser
Audioquest Rocket 33 2Banana - 4Banana (par) 2,5m (Högtalarkablar) 1 7,8 (4) Inga priser
Audioquest DV-1 DVI-D - DVI-D Single Link 1m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 2 8,5 (3) Inga priser
Audioquest Sub-1 Subwoofer 1RCA - 1RCA 3m (RCA-kablar) 2 8,83 (11) Inga priser
Audioquest Alpha-Snake 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 2 7,29 (6) Inga priser
Audioquest G-Snake 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 2 8,16 (18) Inga priser
Audioquest Sidewinder 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 2 7,92 (24) Inga priser
Audioquest Copperhead 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 2 8,67 (5) Inga priser
Audioquest Sky 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 2 7 (1) Inga priser
Audioquest Colorado 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 1 8,5 (3) Inga priser
Audioquest King Cobra 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 1 8,89 (27) Inga priser
Audioquest Diamondback 2RCA - 2RCA 0,75m (RCA-kablar) 1 8,33 (20) Inga priser
Audioquest Hawk Eye Coax 1RCA - 1RCA 1m (RCA-kablar) 1 8,25 (3) Inga priser
Audioquest Eagle Eye Coax 1RCA - 1RCA 1m (RCA-kablar) 1 8,33 (2) Inga priser
Audioquest Columbia 2RCA - 2RCA 1m (RCA-kablar) 1 8,5 (5) Inga priser
Audioquest Diamondback 2RCA - 2RCA 1m (RCA-kablar) 0 8,4 (14) Inga priser
Audioquest Niagara 2RCA - 2RCA 1m (RCA-kablar) 1 (0) Inga priser
Audioquest NRG-1 CEE 7/16 - IEC C7 1,8m (Elkablar) 1 9,25 (7) Inga priser
Audioquest NRG-2 CEE 7/7 - IEC C13 0,9m (Elkablar) 1 8,37 (7) Inga priser
Audioquest Everest 2Banana - 2Banana (par) 1m (Högtalarkablar) 1 (0) Inga priser
Audioquest King Cobra 2XLR - 2XLR M-F 0,75m (XLR-kablar) 1 7,67 (2) Inga priser
Audioquest Forest HDMI - HDMI High Speed with Ethernet 1m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 1 6,5 (1) Inga priser
Audioquest Coffee HDMI - HDMI High Speed with Ethernet 1m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 1 7,5 (1) Inga priser
6 relaterade trÄdar

#101

Postad 25 augusti 2005 - 13:05

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag fÄtt hem mina kÀra kablar och redan efter 15minuter kan jag sÀga WOW!
Allt jag saknat och vill ha bort finns dÀr nu!!! :D :unsure: :(
SLATE kabeln gav mig rappare och mer kontroll pÄ basen.
GIBRALTAR Den vassa diskanten Àr helt borta,mer jÀmnare ljud!
EAGLE EYE HÀr har jag bara testat vÀldigt lite,men jag vet inte om jag inbillar mig men surround ljudet dvs bakhögtalar ljuden kommer fram med mer detalj...
Bruset frÄn högtalarna Àr Àven det nÄgot mindre (kanske inbillar mig bara)... :ph34r:
Jag Àr otroligt nöjd med mina nya kablar....
Hade nÄgon frÄgat mig för 1Är sedan hade jag bara skrattat Ät att köpa lite dyrare kablar och tÀnk för mig sjÀlv "vilka nördar som slÀnger sÄ mycket pengar pÄ kablar" ;)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 26 augusti 2005 - 23:11.


#102

Postad 26 augusti 2005 - 15:04

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

Hade nÄgon frÄgat mig för 1Är sedan hade jag bara skrattat Ät att köpa lite dyrare kablar och tÀnk för mig sjÀlv "vilka nördar som slÀnger sÄ mycket pengar pÄ kablar" :)

<{POST_SNAPBACK}>



;)

#103

Postad 26 augusti 2005 - 19:30

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlĂ€gg
  • 0

Hade nÄgon frÄgat mig för 1Är sedan hade jag bara skrattat Ät att köpa lite dyrare kablar och tÀnk för mig sjÀlv "vilka nördar som slÀnger sÄ mycket pengar pÄ kablar" :)

<{POST_SNAPBACK}>



;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade samma Äsikt för ett tag sedan, inte att folk var nördar, men jag tyckte att försÀljarna lurade folk.

Första gÄngen jag fick lÄna hem Gibraltar sÄ Àndrade jag mig snabbt. :D

Redigerat av Unregistered33cc6995, 26 augusti 2005 - 19:37.


#104

Postad 26 augusti 2005 - 19:40

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
Hifi nördar Àr vi alle hoppa!!! ;)
SkÀmtar bara :D
Jag Àr det sjÀlv och jag Àr en stolt sÄdan...
Inte trodde jag att en bÀttre digitalkabel kunde göra sÄ ruskig skillnad som med min nya. :)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 26 augusti 2005 - 19:44.


#105

Postad 26 augusti 2005 - 19:50

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
visst Àr den lagom tunn och lÀtt den dÀr eagle eyen... man kan nog döda nÄn med den kabeln. den Àr ju för fet... :)

#106

Postad 26 augusti 2005 - 20:05

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

visst Àr den lagom tunn och lÀtt den dÀr eagle eyen... man kan nog döda nÄn med den kabeln. den Àr ju för fet... :D

<{POST_SNAPBACK}>



Den Àr vÀl en lika stor tjockis som King Cobra :P
Softman! Du som sÀkert har Audioquest som startsida ;) :P
Vilken modell har samma typ av koppar som King Cobra men dubbelt sÄ tjocka ledare totalt??? :)
TÀnkte att isÄfall köra den frÄn försteget till delningsfiltrerna och sedan King Cobra ut frÄn dem... ;)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 26 augusti 2005 - 22:30.


#107

Postad 26 augusti 2005 - 22:23

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som testat Audioquest nĂ€tkablar???
Hittade en del frÄn ett test pÄ NRG-2 (kostar rek. 1200:- för 1.8m) :)

"I would describe the Audioquest cable as grain-free, clean, highly resolving with a slightly 'crisp' tonality
as exemplified by its performance in my tube-based stereo system. Resolution was manifested in
several instances, namely resolving timbral and pitch differences, displaying subtle detail,
a wide and occasionally deep sound stage and believable spacing between instruments."

FrÄn Audiophilia

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 26 augusti 2005 - 22:27.


#108

Postad 26 augusti 2005 - 22:32

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

Softman! Du som sÀkert har Audioquest som startsida :D  :P

<{POST_SNAPBACK}>


ha ha... nej det Àr faktist prisjakt... ha ha ha....

Vilken modell har samma typ av koppar som King Cobra men dubbelt sÄ tjocka ledare totalt??? :)

<{POST_SNAPBACK}>


inte dubbelt sÄ tjocka utan dubbelt antal ledare, den Àr i psc+ , 6 ledare - 3 i pe och 3 i teflonrör. det Àr anacondan.
annars vet jag ej vilken du tÀnker pÄ...

TÀnkte att isÄfall köra den frÄn försteget till delningsfiltrerna och sedan King Cobra ut frÄn dem... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


den Àr bra... dom jag och andy fick var helt nya... han har fler vad jag vet...
du kan skicka ett mail till han via audiogon och sÀga att du Àr sugen pÄ en sÄdan...
han sÄlde till oss för 2500 per par inkl frakt sÄ det Àr ganska bra priser hos honom. nya kostade dom 9700 i sverige...

ska du ha rca eller xlr?

Är det nĂ„gon som testat Audioquest nĂ€tkablar???

<{POST_SNAPBACK}>


inte jag... finns dock för bra priser pÄ audiogon. ;) sugen?

Redigerat av softman3, 26 augusti 2005 - 22:36.


#109

Postad 26 augusti 2005 - 22:41

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlvklart menar jag dubbelt antal ledare!
Hittar du ett par Anaconda till bra pris sÄ kan du ju höra av dig.
SÄg pÄ Audioon för $500 men tycker det verkar nÄgot dyrt. eller?


Man Àr ju alltid sugen men det fÄr vÀnta tills vi skaffat hus...
DÄ blir det SUB-3 till subben,CV-4 bak,HDMI kabel (till projektorn som köps dÄ)
samt att vi ej har jordade uttag i lÀgenheten,sen sÄ fÄr man ju sÀkert dra jord till hela huset om man inte köper ett rÀtt sÄ nytt hus ;) :)

#110

Postad 26 augusti 2005 - 22:43

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

ska du ha rca eller xlr?


XLR :)
Är det PGJ du tĂ€nker pĂ„ eller vad kallar han sig??? ;)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 26 augusti 2005 - 22:47.


#111

Postad 26 augusti 2005 - 23:02

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
sÄg att hans annons har gÄtt ut. jag ska skicka ett mail till han och sÀga att du fÄr hans mail.

( dom brukar vara dyrare med xlr... du kan ju skicka ett mail till han som har en frÄga om han skicka internationelt samt vad han slutgiltiga pris Àr inkl frakt. )

#112

Postad 26 augusti 2005 - 23:03

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

sÄg att hans annons har gÄtt ut. jag ska skicka ett mail till han och sÀga att du fÄr hans mail.

( dom brukar vara dyrare med xlr... du kan ju skicka ett mail till han som har en frÄga om han skicka internationelt samt vad han slutgiltiga pris Àr inkl frakt. )

<{POST_SNAPBACK}>


Kanon!
Vad snÀll du Àr! :)

#113

Postad 26 augusti 2005 - 23:12

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • ForumrĂ€v

  • 841 inlĂ€gg
  • 0
Ska du köpa en Anaconda lÀr du garanterat fÄ mersmak utav AQ för att den Àr sÄ GRYM den kabeln..

Med den kabeln kommer med all sannolikhet hela ditt system lyftas fram ordentligt..

#114

Postad 26 augusti 2005 - 23:17

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

Ska du köpa en Anaconda lÀr du garanterat fÄ mersmak utav AQ för att den Àr sÄ GRYM den kabeln..

Med den kabeln kommer med all sannolikhet hela ditt system lyftas fram ordentligt..

<{POST_SNAPBACK}>


Kan nog inte ha mer smak för detta kabelmÀrke!!! ;)
Är rĂ€tt sugen att börja med Anacondan mellan försteget och delningsfiltret och sen köra mina King Cobra frĂ„n delningsfiltrerna till slutsteget!
Tror du verkligen detta kan göra sÄ otroligt stort lyft??? :)

#115

Postad 26 augusti 2005 - 23:48

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
kör du anaconda rakt igenom sÄ hÀnder det grejer! jag blandade ju anaconda med cobra innan jag fick mitt sista ex. det blev betydligt mycket bÀttre...

#116

Postad 26 augusti 2005 - 23:52

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

kör du anaconda rakt igenom sÄ hÀnder det grejer! jag blandade ju anaconda med cobra innan jag fick mitt sista ex. det blev betydligt mycket bÀttre...

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du sÀtta fingeret pÄ vad du upplevde för skillnad??? :)
Jag Àr mycket nöjd med det jag har och 8750:- Àr rÀtt mycket pengar för 7st kablar skulle jag behöva i sÄ fall (6st till front och 1st till center steget) ;)
Men som sagt skulle det bli ett sÄdant lyft sÄ kanske det kan vara vÀrt pengarna! :D

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 27 augusti 2005 - 00:28.


#117

Postad 27 augusti 2005 - 00:37

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • ForumrĂ€v

  • 841 inlĂ€gg
  • 0
Det blir ett mega lyft.. Jag jÀmförde iofs med jaggan och den emot anaconda sÄ fick jag hÄlla i hatten kan jag ova..

Jah sÀger sÄ hÀr att signalkablar har ca 70% 20% pÄ nÀtkablar samt 10% pÄ högtalarkablar sÄ du kan rÀkna med att hela din högtalare kommer att öppna sig pÄ ett sÄdant sÀtt som du inte kan ana... Den Àr vÀrd varenda krona. Toppen pÄ kronverkat Àr att du byter aq rca kontaken mot bullet plugs i silver.. dÄ har du sÄ det rÀcker Ä blir över..

#118

Postad 27 augusti 2005 - 00:38

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

Det blir ett mega lyft.. Jag jÀmförde iofs med jaggan och den emot anaconda sÄ fick jag hÄlla i hatten kan jag ova..

Jah sÀger sÄ hÀr att signalkablar har ca 70% 20% pÄ nÀtkablar samt 10% pÄ högtalarkablar sÄ du kan rÀkna med att hela din högtalare kommer att öppna sig pÄ ett sÄdant sÀtt som du inte kan ana... Den Àr vÀrd varenda krona. Toppen pÄ kronverkat Àr att du byter aq rca kontaken mot bullet plugs i silver.. dÄ har du sÄ det rÀcker Ä blir över..

<{POST_SNAPBACK}>


XLR rakt över blir det isÄfall :)

#119

Postad 27 augusti 2005 - 00:39

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
jag tyckte skillnaden var stor i mellanregistret. mellanregistret mötte bÄda bas och diskant mer balanserat.
det mÀrktes tydligare nÀr jag körde med classicen jag upplevde det tydligt.
stegen Àr sitt ringa pris mycket bra och dom Àr vÀldigt dynamiska i sin karaktÀr sÄ jag valde att testa med cobra och anaconda och redan nÀr jag hade cobra i första ledet ( cd till försteg ) upplevde jag skillnad. det finns ju stora skillnader i isolering och mÀngd koppar mellan kablarna och att jag sÀger att jag upplevde skillnad sÄ Àr det just sÄ, men det Àr inte sÀkert att det motiverar att byta med tanke pÄ priset.
samtidigt sÄ kör jag pÄ volcano och anaconda Àr den som tillhör enligt tillverkar samt desigt och konstruktion.

ska du lyssna pÄ musik ocksÄ i samma system? dÄ kan du ju vÀlja anaconda för fronterna t ex.

jag har ingen nytta av alla mina kablar dÄ jag kommer att vara utan högtalare ett tag men om du pröjsar frakten sÄ litar jag pÄ dej och lÄnar jÀrna ut en anaconda till dej, dock Àr det rca pÄ dom.

( jag och andy ska testa aq mot bullet terminerade anacondor för att se om det finns skillnader. )

#120

Postad 27 augusti 2005 - 00:52

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

ska du lyssna pÄ musik ocksÄ i samma system? dÄ kan du ju vÀlja anaconda för fronterna t ex.

jag har ingen nytta av alla mina kablar dÄ jag kommer att vara utan högtalare ett tag men om du pröjsar frakten sÄ litar jag pÄ dej och lÄnar jÀrna ut en anaconda till dej, dock Àr det rca pÄ dom.

( jag och andy ska testa aq mot bullet terminerade anacondor för att se om det finns skillnader. )

<{POST_SNAPBACK}>



Det vÄgar jag absolut inte just nu!!! :D
Men tack sÄ jÀttemycket iallafall! ;)
Först och frÀmst Àr det absolut musik som Àr viktigast för mig (det kan du sÀkert förstÄ pga min tv ;) )

ska du lyssna pÄ musik ocksÄ i samma system? dÄ kan du ju vÀlja anaconda för fronterna t ex.

jag behöver 6st till frontarna totalt dÄ det skall gÄ en frÄn försteget till delningfiltret och 2st frÄn delningsfiltret till slutstegskanalerna per sida,sen kan det ju aldrig vara fel att ha en likadan kabel till centern :)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 27 augusti 2005 - 00:53.


#121

Postad 27 augusti 2005 - 00:59

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
ja du... nu blev det jobbigt.. :) förstÄr dej att du stannar pÄ cobran. det Àr ju deras mest prisvÀrda kabel om man ser till egenskaper.

#122

Postad 27 augusti 2005 - 01:08

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

ja du... nu blev det jobbigt.. ;) förstÄr dej att du stannar pÄ cobran. det Àr ju deras mest prisvÀrda kabel om man ser till egenskaper.

<{POST_SNAPBACK}>


Fördelen Àr ju att man kan ju testa isÄfall med att börja med 1 par frÄn försteg till delningsfilter,dÄ har man ju en rÀtt kraftig signal in i delningsfiltrerna.
Signal Àr ju lite som nÀr vatten rinner genom rör,och med tÀnke pÄ att nÀr jag kör 1st King Cobra som skall (pÄ sÀtt och vis) gÄ till tvÄ stycken dito sÄ mÄste ju signalen Àndras (försÀmmras nÄgot) Àven om det som i mitt fall gÄr igenom aktiva delningsfilter.
Maila gÀrna mig hans mail sÄ tror jag nog att det fÄr bli ett par Anaconda till att börja med! :)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 27 augusti 2005 - 01:09.


#123

Postad 31 augusti 2005 - 18:06

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
ja ha dÄ var dom hemma!

AQ KE-4 högtalarkablar Àr ett nytt intressant steg för den som vill strama upp basen och öppna mellanregistret.
vilken skillnad!

uppföljning kommer efter mer ingÄende lyssning. men ett byte Àr troligt av första intrycket!

lite bilder kanske?

lÄdan och ke-4 bredvid volcano... tunna dom Àr men sÄ bra dom lÄter!

edit: sitter nu och lyssnar pÄ roger waters -amused to death och det Àr sÄ tydliga skillnader mellan solid koppar och solid silver ledade kablar...

ke-4 öppnar mellanregistret och diskanten till att bli mycket mer artikulant i dialoger. basen blir förvisso stramare men mot volcano som Àr en reference för bas sÄ Àr skillnaden inte stor i högre volumer, i lÀgre volume sÄ mÀrks det att basen fÄr en lite mer avslappnad karaktÀr och dÄ med lite mer detaljer.
jag kan inte riktigt uttala mej om skillnaden i djup bas dÄ jag inte har kommit sÄ lÄngt.

hur som.

pÄ nÀmnda skivan sÄ finns ett spÄr ( nummer 3 ) som har en början med ett blÄsande ljud och dialog lÄngt till min vÀnstra sida/snett bakom mitt öra och för att sedan följas upp med piano i mitt högra öra ( inspelat med q-sound ).
jag kan erkÀnna att mellanregistret inte Àr canton rc-ls starka sida med fel elektronik och ljud bilden Àr lite för mono-lik.
med ke-4 blev det en mycket större bredd pÄ inledningen till spÄr 3. dialogen som följde fick mycket mer pondus.


...
lyssnar pÄ brothers in arms... oj oj oj... silver nÀsta...! ( jag ska skriva en utförlig recention men jag vill bara lyssna nu...
nÄn som Àr sugen pÄ lite volcano eller anaconda fÄr skicka ett pm, det kÀnns som dom Àr till salu till förmÄn för ke-6/ke-8 eller kilimanjaro... :ph34r:

Bifogad fil(er)


Redigerat av softman3, 31 augusti 2005 - 18:49.


#124

Postad 31 augusti 2005 - 19:03

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • ForumrĂ€v

  • 841 inlĂ€gg
  • 0
intressant mannen!

Jag som inte kan fÄ nog utav bra upplösning i mellanregistrerna kanske silver kan vara nÄgot ÀndÄ? Med en Amazon pÄ detta sÄ vet man inte vart detta kan sluta? :ph34r:

#125

Postad 31 augusti 2005 - 19:10

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
jag ska byta andy... det var en upplevelse...

om jag kan ha kablarna hemma lite lÀngre sÄ ska du fÄ höra vad dom gÄr för...

#126

Postad 31 augusti 2005 - 19:12

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
Softman!
Skall du inte köpa Everest av Stefan för 22.000:- 2.5meter sbw???
Jag har funderat lite sjÀlv pÄ det hÀr med silver ledare mellan dvdŽn och försteget...
Är lite sugen pĂ„ att testa SKY modellen nĂ„n gĂ„ng. :ph34r:

#127

Postad 31 augusti 2005 - 19:14

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

Skall du inte köpa Everest av Stefan för 22.000:- 2.5meter sbw???

<{POST_SNAPBACK}>


tror du inte jag har tÀnkt tanken? men jag har fÄtt ett pris pÄ 2x2,5m ke-4 pÄ 500$ inkl frakt.

men 22 har jag inte... jag behöver ju minst 2 amazon ocksÄ... :ph34r: dÄ blir det dy.....rt....

#128

Postad 31 augusti 2005 - 19:18

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0

Skall du inte köpa Everest av Stefan för 22.000:- 2.5meter sbw???

<{POST_SNAPBACK}>


tror du inte jag har tÀnkt tanken? men jag har fÄtt ett pris pÄ 2x2,5m ke-4 pÄ 500$ inkl frakt.

men 22 har jag inte... jag behöver ju minst 2 amazon ocksÄ... :ph34r: dÄ blir det dy.....rt....

<{POST_SNAPBACK}>


Kunde vÀl tÀnka mig det!!! :P :D ;) :lol:
Amazon verkar ju vara en fin kabel,varför inte Cheetah eller Sky???

#129

Postad 31 augusti 2005 - 20:05

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

varför inte Cheetah eller Sky???

<{POST_SNAPBACK}>



6 ledare ska det vara... :D



btw. tog en bild ( mörkt och sunkigt utan skÀrpa - tyvÀrr :P )
hÄller pÄ att flytta sÄ jag passar pÄ att visa samlingen som finns hemma. :ph34r:

Bifogad fil(er)


Redigerat av softman3, 31 augusti 2005 - 20:07.


#130

Postad 31 augusti 2005 - 22:24

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
Hur tycker du diskanten blir med silver ledare? :ph34r:

#131

Postad 01 september 2005 - 09:10

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlĂ€gg
  • 0
En liten frÄga till er kunniga barn: Funderar pÄ att uppgradera mig frÄn vanliga kablar (Linn, Supra o dyl) till AudioQuest. Kommer dock behÄlla mina Van Den Hul mellan cd o stÀrkare dÄ jag gillar dem.

Vad kan ni rekommendera som inte kostar en Ärslön? Behöver följande:

Högtalarkabel: 1x 1.5m samt 1x 2.5m, möjligtvis för center oxÄ 1x 1.5m
Coax digital: 1x 0.5-1m

NĂ„gra ideer?

#132

Postad 23 september 2005 - 10:27

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • LĂ€rjunge

  • 335 inlĂ€gg
  • 0
Jag frÄgade om passande nÀtkablar till min nya stereo pÄ Lefflers dÀr jag köpte den och de rekommenderade Audioquests nÀtkabel för 1200 och sa att Supra LoRad inte var nÄt för min anlÀggning.
Jag fick komma och lÄna den nÀr jag har spelat in mina grejer sa försÀljaren sÄ ni kan fÄ en liten recension ganska snart fÄr jag hoppas.

#133

Postad 23 september 2005 - 11:41

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlĂ€gg
  • 0

En liten frÄga till er kunniga barn: Funderar pÄ att uppgradera mig frÄn vanliga kablar (Linn, Supra o dyl) till AudioQuest. Kommer dock behÄlla mina Van Den Hul mellan cd o stÀrkare dÄ jag gillar dem.

Vad kan ni rekommendera som inte kostar en Ärslön? Behöver följande:

Högtalarkabel: 1x 1.5m samt 1x 2.5m, möjligtvis för center oxÄ 1x 1.5m
Coax digital: 1x 0.5-1m

NĂ„gra ideer?

<{POST_SNAPBACK}>




Vilka prisklasser fÄr vi röra oss i, om du tittar in pÄ www.lefflershifi.com och vÀljet AudioQuest sÄ ser du de olika prisklasserna.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 23 september 2005 - 11:45.


#134

Postad 12 oktober 2005 - 13:58

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

  • 731 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkt att köpa in nya kablar till mitt system:

Har följande utrustning:
Högtalare:
Canton RCL
Canton CM500
Canton LE 103

FörstÀrkare:
Marantz 4500 till center och rear
Vincent 997 till frontarna.
Vincent 996 ska inhandlas till centern snart och Ànnu senare till rear.
DVD Pioneer 380 som ska bytas ut men en till HDMI utgÄng och bÀttre ljud och bild. Funderar pÄ marantz 7600 lr Denon 1920
Proj: LG RD-JT92

Funderat pÄ dessa kablar:

Bild: HDMI-X 9m 2200kr med adapter till DVI ingÄngen pÄ projen.
Tycker att nÀsta steg ksotar lite vÀl mycket

DVD till reciever:
Digital: NĂ„got form av optilink vet ej vilken.
Analog: Copperhead 770kr

Reciever till RCL box till vincent:
2st Copperhead 2x770kr = 1540kr

Vincent till RCL
Diskant: CV-4 2x2m 800kr
Bas: Slate 2x2m 1800kr

Vincent till CM500
CV-4 1m 200kr


Baksignal och högtalarkabel vÀntar jag med.

Ett par frÄgor.
Vad Àr vettigast att köra till marantzen digital in till musik eller ska man köra med en analog kabel?

NĂ„gra andra tips??
Ska naturligtvis lyssna pÄ kablarna och se/höra om det Àr nÄgon skilnad.

#135

Postad 12 oktober 2005 - 14:54

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlĂ€gg
  • 0
Har efter hjÀlp av softman3 nu bestÀllt de kablar jag börjar med iaf.
Det blev King Cobra mellan cdn o receivern, sen Bedrock biampat till högtalarna.
FrÄn dvd kommer det sen att bli nÄgon coaxkabel för ca 1500:-, fÄr se vad man ramlar över.

#136

Postad 14 oktober 2005 - 01:20

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

Har efter hjÀlp av softman3 nu bestÀllt de kablar jag börjar med iaf.
Det blev King Cobra mellan cdn o receivern, sen Bedrock biampat till högtalarna.
FrÄn dvd kommer det sen att bli nÄgon coaxkabel för ca 1500:-, fÄr se vad man ramlar över.

<{POST_SNAPBACK}>



kul att du vart nöjd med cobran, Àr du lika nöjd med bedrocken?

lÄter det bra?!?

#137

Postad 18 oktober 2005 - 07:33

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlĂ€gg
  • 0
Skulle vara kul att veta för mig oxÄ, kablarna frÄn USA har nÀmligen inte dykt upp Àn :blink:

Återkommer sĂ„ snart allt Ă€r uppe!

#138

Postad 21 oktober 2005 - 11:23

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlĂ€gg
  • 0
Nu ni, nu har kablarna anlÀnt, stort + till bÄde Audio Advisor samt Shop The States som fixade detta.
MÄste erkÀnna att det var bland det fetaste o mest gedigna kablar jag har varit i kontakt med. Visst finns det vÀrre (eller hur softman3) men jag tror nog dessa rÀcker ett tag;)

#139

Postad 27 oktober 2005 - 16:10

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0
och hur upplever du ljudet???

#140

Postad 05 november 2005 - 14:09

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlĂ€gg
  • 0
LÄter underbart, homogent o öppet. Trodde inte det skulle göra sÄdan skillnad :wub:

Kolla mitt galleri för bilder pÄ kablarna, feta Àr ordet!

#141

Postad 12 november 2005 - 11:27

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlĂ€gg
  • 0
Jag har funderingar pÄ att möblera om hemma. Detta kommer göra att mina nuvarande högtalarkablar INTE kommer rÀcka. Ommöbleringen kommer resultera att jag kommer behöva

Slutsteg - VF = 3,5m
Slutsteg - C = 3,5+2,5+1,2 = 7,2m
Slutsteg - RF = 3,5+4,3=7,8m
TOTALT: 3,5+7,2+7,8= 18,5m

Dessutom (Àven om det inte har betydelse för ommöbleringen, men) en liten nagel i ögat Àr analog-kablaget bakom.
Mitt system Àr Rotel RSP-1066, och ett RMB-1066. HÀr emellan kör jag lakrits :D Mellan DVD-spelarn och försteget kör jag analogt med Xindak AC-01 nÀr jag spelar CD-skivor och en HAMA-digital kabel vid film och HDCD-avkodning. (försteget avkodar, inte dvd-spelarn)
Högtalarna jag kör med som högtalarkablarna skall gÄ till Àr Infinitys största Beta-serie.

Iom att jag flyttar Utrustningen men inte bildvisarn kommer jag Àven fÄ byta bildkablaget som i det hÀr fallet Àr scart. Summan blir en scart pÄ 6 meter. Vet att lÀngden nu blir nÄgot att beakta, men iom min bildvisare som Àr en 28" WS sÄ tror jag inte att kabeln hÀr blir nÄgon större flaskhals.

Utöver 5 kablar dÀr emellan sÄ skulle jag vilja ha 5.1 kablar mellan DVD och försteg oxÄ, för DVD-A uppspelning.
Med detta sagt sÄ funderar jag pÄ Audioquests billigaste kablar till allt detta. pga högtalarkablarnas kanske mÀrkliga lÀngder lÀr det kanske vara svÄrt att hitta dessa begagnat.
Men rÀknar man snabbt pÄ priser frÄn ljudmakarn sÄ blir det:

AudioQuest Type4, 75kr/m * 18,5 = 1387,5 kr.
AudioQuest G-Scart, 650+950 = 1600 kr
AudioQuest G-snake, 395kr/par*6 par = 2370 kr.
Detta blir ungefÀr 5360 kr.

FrÄgan Àr nu.
1. Hur tror ni mitt system kommer skilja sig med detta köp?
2. Hur stÄr sig Type4 mot Xindak SC-01?
3. Kan det finnas prutmÄn om man handlar kablage för över 5000:-? Hur mycket Àr rimligt.
4. IngÄr kontaktdon i högtalarkablaget, Àr dem fÀrdigterminerade nÀr man fÄr dem frÄn ljudmakarn? Om inte, finns det nÄgon handlare som gör det? Hur mycket mer kostar detta isf?
5. (kanske fel stÀlle att frÄga pÄ) Men Àr AudioQuests billigare prisvÀrda.. Om man funderar pÄ kablage i dessa serier, bör man titta efter andra leverantörer som kanske skullevara bÀttre pris/prestanda?
(finns sÀkert fler frÄgor, som jag inte kommer pÄ nu, men dem dyker vÀl upp under följande diskution)

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 12 november 2005 - 12:58.


#142

Postad 12 november 2005 - 21:45

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlĂ€gg
  • 0
hmm.. hehe va inte mÄnga som visste om prisvÀrda AQ-lösningar hÀr inne? hehe trots 12 timmars betÀnketid typ

//Loofy

#143

Postad 12 november 2005 - 22:39

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

hmm.. hehe va inte mÄnga som visste om prisvÀrda AQ-lösningar hÀr inne? hehe trots 12 timmars betÀnketid typ

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>



tjena loofy!

jag Àr nog den som haft mest och lÀngst aq erfarenhet hÀr inne. jag kan ju sÀga att jag inte gillar aq kablar som inte har en mer seriös konstruktion, dvs inte byggda som en konventionell coaxkabel.för mej Àr det nog diamond back som gÀller som lÀgst, just för att kabeln Àr semibalanserad.

dock sÄ vet jag att det finns att fÄ dom billigare modellerna begagnade ( rca ) och om du tÀnkt att lÀgga t ex 2000 pÄ bara rca kablar sÄ kan du sÀkert fynda lite bÀttre för samma pengar...
med tur kan du fÄ ett 5.1 set med coral ( dagen cobra ) för strax över 1000 om du etar pÄ rÀtt stÀlle och inte har sÄ brÄttom.

högtalarkablarna fÄr du efter önskemÄl, bÄde lÀngd och termineringsval.

kan ej svara pÄ skillnader mellanxindak dÄ jag inte jÀmfört, inte haft möjlighet till det.

tycker att du kan pruta lite men förvÀnta dej inget.

Ă€rligt svar.

nej inte prisvÀrd.... inte nÄnstans, det Àr prisvÀrt att bygga egna kablar. cobran Àr prisvÀrd, diamond backen Àr prisvÀrd, under det nej nej nej... kolla pÄ aq sidan och se bilder pÄ kablarna sÄ ser du var jag menar.

#144

Postad 13 november 2005 - 21:04

Unregistered42a15e42
  • Unregistered42a15e42
  • Amatör

  • 54 inlĂ€gg
  • 0
Tro Ni CV-4 passar bÀst till att köra till centern eller Type 4 ? Ska köra singel wire.

#145

Postad 13 november 2005 - 22:40

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlĂ€gg
  • 0
Har idag en Marantz SR6300 reciever, Panasonic DMR E-50 dvd brĂ€nnare Infinity Beta högtalare och Rotel RB 850 slutsteg. Snart kommer jag fĂ„ cd spelare Rotel RCD-1072 och senare uppgradera med Rotel helt i systemet. Funderar pĂ„ Audioquest King Cobra som signalkabel mellan CD spelare och Reciever, tycker ni det Ă€r ett bra val och vad skall jag sedan ha för högtalarkablar till? Allt audioquest dĂ„, det fĂ„r ju inte vara för dyrt sĂ„ jag har tĂ€nkt max 200 kronor metern. Är det sedan viktigt jag köper liknande och bra signalkabel mellan slutsteg samt reciever eller kan jag köra den standard RCA jag har? Är det lika viktigt ha bra högtalarkablar som singnalkabel? Skall jag kanske ta en billigare signalkabel sĂ„ jag kan matcha den med högtalarkablar av samma kvalite?

För att summera dessa frÄgor, vad för signalkablar och högtalarkablar rekommenderar ni ihop? Inte för dyra som sagt. Vart Àr det viktigast att ha bra kablar, signal eller högtalar? Har jag nog bra utrustning för att behöva sÄ bra kablar? Varför blir det sÄ dyrt totallt dÄ dem terminerat högtalarkablarna gentemot vad signalkabeln kostar fördig?

#146

Postad 14 november 2005 - 15:00

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

  • 1 307 inlĂ€gg
  • 0
Letar ÄterförsÀljare av AudioQuest-kablar. Har inte lÀst hela trÄden, sorry, men nÄn som kan tipsa?

MVH//André

#147

Postad 14 november 2005 - 15:42

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlĂ€gg
  • 0
Kolla www.ljudtema.se Dem Àr vad jag förstÄr generalagenter för AQ i sverige. DÀr kan man klicka sig fram till audioquest och fÄ upp en lista över dem företag som sÀljer audioquest.

//Loofy

#148

Postad 14 november 2005 - 18:31

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlĂ€gg
  • 0

Tro Ni CV-4 passar bĂ€st till att köra  till centern eller Type 4 ? Ska köra singel wire.

<{POST_SNAPBACK}>


vad har du för övrig kablage???

Letar ÄterförsÀljare av AudioQuest-kablar. Har inte lÀst hela trÄden, sorry, men nÄn som kan tipsa?

<{POST_SNAPBACK}>


varför? köp inte aq i sverige, köp utomlands, det Àr vÀl mycket billigare

Kolla www.ljudtema.se Dem Àr vad jag förstÄr generalagenter för AQ i sverige. DÀr kan man klicka sig fram till audioquest och fÄ upp en lista över dem företag som sÀljer audioquest.

<{POST_SNAPBACK}>


mycket riktigt sÄ Àr det ljudtema, tyvÀrr...

#149

Postad 14 november 2005 - 19:58

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

  • 1 307 inlĂ€gg
  • 0

varför? köp inte aq i sverige, köp utomlands, det Àr vÀl mycket billigare


Tips pÄ ett stycke sÄdan butik dÄ? :)


MVH//André

#150

Postad 14 november 2005 - 20:01

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • LĂ€rjunge

  • 484 inlĂ€gg
  • 0
PÄ första sidan i denna trÄd hittar du lÀnkar till svenska butiker som sÀljer Audioquest... :)
Lycka till! :)



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.