Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sälja massor av blu-ray - går det?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 juni 2015 - 15:42

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Sitter på en samling blu-ray och kollar inte så mycket på dessa längre och de samlar mest damm så tänkte sätta ut en annons på Tradera eller Blocket men tänkte kolla här om någon redan gjort något liknande och vet om det går att få i väg alla i en klump eller man måste sitta och sälja en och en?

Vad är ett skäligt pris (som man faktiskt får sålt för) för 350-400 skivor?



#2

Postad 11 juni 2015 - 16:35

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

Jag tror det blir väldigt svårt att få ut speciellt mycket pengar för en sådan mängd. Beror givetvis på vilka filmer det är, men mer än 1000-1500:- tvivlar jag på.

Orkar du inte sälja enstaka kanske du kan gruppera upp dem lite mer än alla i en klump.

 

Jag är dock nyfiken på vad det är för filmer och vill säkert köpa några stycken om du säljer dem styckvis. :)



#3

Postad 11 juni 2015 - 17:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Du lär få mer om du säljer dom en & en, jag sålde av min samling på Tradera och fick då i snitt 50:- per skiva. Sålde styckvis.



#4

Postad 11 juni 2015 - 17:20

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Jo, anade att det är en och en som gäller för att skänka bort filmerna helt enkelt... Även om man bara räknar 20kr/st så är det c:a 7000kr men det finns väl inget som vill ha exakt alla filmer om man inte har NOLL från början.

 

Jobbigaste med att sälja styckvis är ju frakten.

 

Tack för er synpunkter och åsikter!

 

Jag tror det blir väldigt svårt att få ut speciellt mycket pengar för en sådan mängd. Beror givetvis på vilka filmer det är, men mer än 1000-1500:- tvivlar jag på.

Orkar du inte sälja enstaka kanske du kan gruppera upp dem lite mer än alla i en klump.

 

Jag är dock nyfiken på vad det är för filmer och vill säkert köpa några stycken om du säljer dem styckvis. :)

 

 

Alla filmerna är listade i min profil. Får se hur jag gör men det mesta (99%) är helt vanliga filmer och inga samlarobjekt precis.



#5

Postad 12 juni 2015 - 19:51

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

Rossifumi: Du har pm.



#6

Postad 13 juni 2015 - 18:02

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

ThomasL är du skön eller?

Tror du seriöst han får mellan 3-6:- / film? Vilket skämt...

 

Jag tror att majoriteten av filmköpare i denna kaliber är filmsamlare.

Det betyder att filmerna är hanterade varsamt, de lånas inte ut hipp som happ samt de är säkerligen bara tittade på 1-3 gånger per film (om ens det).

 

Det som är lite synd när man säljer av en större samling såhär är att många av filmerna är kanske upp mot en 8 år gamla. De har mao funnits ute under kampanjer på cdon, discshop eller liknande för 10-30kr / styck flertalet gånger.

Så för att det ska vara realistiskt att sälja alla ströfilmer (filmer som inte är samlingsutgåvar, 3D etc) tror jag du måste lägga dig på en nivå mellan 10-25kr / styck.



#7

Postad 13 juni 2015 - 18:48

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

ThomasL är du skön eller?

Tror du seriöst han får mellan 3-6:- / film? Vilket skämt...

Det är inte frågan om hur mycket man får per film utan hur stor summa någon kan vara villig att lägga i en klump för en samling. Vissa filmer finns t.o.m. nya för under 10:- så inte konstigt om man får lite då.

Som jag sa förut så är det en klar fördel att sälja styckvis eller i mindre kluster, så får man ut mest.



#8

Postad 16 juni 2015 - 01:16

Mollerstrom
  • Mollerstrom
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Lägg upp din lista på vad du har (glöm inte att skriva ut region och dylikt) på olika forum, bl.a. marknadsdelen här. Låt folk säga vilka filmer de är intresserade av och kom gemensamt fram till ett pris. De resterande filmerna som ingen har nappat på kan du lägga upp på diverse annonssidor, ex. Blocket, under förutsättningen att köparen tar alla på en gång. Sätt ett pris du skulle bli nöjd med med som samtidigt är rimligt. Skulle inte detta fungera är sista utvägen att sälja filmerna individuellt på Tradera. Det kan vara skönt att slippa Tradera så länge som möjligt p.g.a. dels deras provision och dels för att slippa det tidskrävande arbetet med kontakt och skicka iväg allt var för sig.

Blocket lämpar sig bäst om du har tänkt sälja allt på en gång då de som känt tar betalt varje gång du vill uppdatera annonsen. Det kan så klart bli ledsamt i längden att få förfrågningar på filmer som redan har blivit sålda.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.