Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6101

Postad 02 september 2014 - 09:19

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Hoppas de går buss från fagersta också annars får man väl ta cykeln... Såg årets tema var ipa iaf :)

#6102

Postad 02 september 2014 - 09:28

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Hoppas de går buss från fagersta också annars får man väl ta cykeln... Såg årets tema var ipa iaf :)


Ja beroende på vart du bor i Fagersta så känns ju cykel som ett vettigt alternativ ;) Men det går tåg rätt ofta som tar 19 minuter, jag är också rätt säker på att jag tagit buss den sträckan men hittar inget på reserobot.se.

#6103

Postad 12 september 2014 - 01:01

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Testar denna alkoholfria öl i natt :) Riktigt god faktiskt. Ett bra alternativ för chauffören till och från festen tex. Kan verkligen rekommendera den :)

Postad bild

#6104

Postad 12 september 2014 - 06:32

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Bra tips! Jag fyller på med ytterligare ett par: Clausthaler blir bra om man blandar den med BrewDog Nanny State. Den är lite sötare än Spendrups alkoholfria så är bra på att lyfta humlearomen från Nanny State. Ett annat bra tips är Weihenstephaner som är bra på egen hand men blir lite mer spännande med en skvätt Nanny State.

#6105

Postad 12 september 2014 - 07:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
För mig är Mikkellers "alkoholfria" (0,3%) den bästa i sin kategori. Jag dricker den som vilken öl som helst.

#6106

Postad 12 september 2014 - 07:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

För mig är Mikkellers "alkoholfria" (0,3%) den bästa i sin kategori. Jag dricker den som vilken öl som helst.

Ja det är min favorit också. Tycker den är totalt överlägsen faktiskt.
Inte smakat något som varit i närheten så god :)

#6107

Postad 12 september 2014 - 11:38

LYD
  • LYD
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
För er som gillar små bryggerier kan jag tipsa om Westerbottens bryggeri som håller till utanför Umeå. Jag har testat två av deras sorter. IPA:n Hummelholm och pilsnern Röbäck. Väldigt välbryggt öl. Har ni vägarna förbi Umeå så finns ölen på några av krogarna.

http://westerbottensbryggeri.se

#6108

Postad 12 september 2014 - 11:41

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Skrev detta i morse men glömde skicka:

Ja Mikkellers står sig riktigt bra på egen hand. Jag tycker dock Weihenstephaner är aningen bättre om man ska se till öl som inte blandas. Finns ett gäng riktigt bra alkoholfria. Har ni t.ex. provat Sundancer? Tyvärr finns den dock inte på Systembolaget.

#6109

Postad 19 september 2014 - 18:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nu är första versionen av öl-listan till SBWF 2014 klar. Jag kommer uppdatera den fram tills festivalen börjar: http://www.beerdrivel.se/?p=7311

#6110

Postad 24 september 2014 - 06:28

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nu har jag lagt upp version 1.3 av öllistan, tror inte det blir några fler uppdateringar, eller iallafall inga stora uppdateringar. Jag har även skrivit ihop fyra inlägg om nya bryggerier och ny öl på mässan. Kommer en hel del skoj till festivalen. En grej som säkert intresserar en del är att Amagers collab-öl som bryggdes under CBC kommer finnas i Elixir Wines monter.

Jag hörde att det finns en begränsning i antalet nedladdningar från Google Drive. Jag har därför lagt upp hela listan i inlägget men ni kan också maila mig på stefan (at) beerdrivel . se så skickar jag listan till er.

http://www.beerdrivel.se/?p=7311

PS. Jag tjänar inga pengar på detta på något sätt så jag hoppas ingen misstycker i att jag länkar till den. Gör den nästan enbart för egen del men sprider den vidare då jag vet att folk uppskattar den.

#6111

Postad 24 september 2014 - 06:38

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Trevligt ska kolla igenom listan lite bättre sedan. Ska för andra året och andra gången åka ner till årets SBWF. Slänger in frågan här, kan man gå på Torsdag eller är det mest utställarna och fackfolk då? Hörde någon som pratade om det?

#6112

Postad 24 september 2014 - 06:52

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Det går alldeles utmärkt att gå på torsdagar, festivalen öppnar dock 12:00 för fackfolk och 14:00 för övriga besökare. Torsdagar är att föredra om man kan gå då eftersom det är betydligt färre besökare på en torsdag jämfört med fredag och lördag.

#6113

Postad 24 september 2014 - 07:10

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tackar! Åker från Umeå Torsdagsmorgon och ska ju till hotell och checka in och sådant så att de inte blir förren 14 är inte så farligt. Förra året var vi där 14-22 och efter det börjar ju smaklökarna tappa en del ;) .

#6114

Postad 24 september 2014 - 07:37

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Ett tips är att göra en prioriteringslista och sen försöka börja alkoholsvagt och lätt (låg smak och IBU) och sen öka med tiden. På slutet dricker du bara tungviktare. Sen dricka vatten varje gång du lämnar en monter och samtidigt skölja glaset. Samt ta matpauser var x:de timma och se till att äta något milt. Det sista tipset är det svåraste för många, det är att hälla ut öl du inte gillar eller inte känner att du vill dricka upp.

Jag är medveten om hur svårt det är att hålla detta men lyckas man i stora drag så brukar dagen och smaklökarna vara räddade. Jag ser rätt ofta folk börja med ekfatslagrad Imperial Stout som kryddats med chili eller liknande och sen är dagen förstörd.

Jag har skrivit en mer utförlig lista med tips och lagt på Ölsvammel men kommer inte åt bloggen för tillfället.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 24 september 2014 - 07:40.


#6115

Postad 24 september 2014 - 07:47

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Absolut, var enligt det vi körde förra året och framförallt inte stressa. Vi började med öl och lite försiktigt med whisky. Sista stunden tog vi ex Armageddon (diskuterat med är väl utnämnd till världens starkaste öl) eftersom smaklökarna inte är på topp ändå.

#6116

Postad 24 september 2014 - 08:07

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Måste ju ha dålig syn eller något. Kolla igenom din blogg men hittar inte riktigt tipsen. Du får länka åt dem senare är du bussig.

Såg förresten att du inte var så gammal än och det känns roligt. Ligger nog inte i samma höga nivå men tycker att 1god öl är bättre än 10 halvdana. Lite minus får du för att du inte föll för HobGoblin ;) , blev min första favorit.

#6117

Postad 24 september 2014 - 08:10

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Ja whiskyn är rätt tung så efter det brukar det vara godnatt. Förr så körde vi öl till 17 och sen whisky i några timmar innan vi åkte hem. De senaste 8-9 åren har jag dock kört enbart öl.

Jag provade också Armageddon förra året. Helt sjukt att de (Brewmeister) kan sälja förfalskad öl helt ostraffat. Skönt att AST Wines avbrytit samarbetet med dem. För er som inte är insatta så gick de ut med att det var världens starkaste öl men när den testades i labb så låg resultatet runt 10-19 ABV beroende på metod. Inte ens de grövsta metoderna gav ett resultat över 20% ABV. Ett av de mer seriösa testerna genomfördes av en forskare i Uppsala och han fick 11% om jag minns rätt. Personligen hade jag gissat på under 10%. Brewmeister har dock stått på sig in i det sista och t.o.m. bryggt en ny och "starkare" öl. Kan också tillägga att AST hade en hel kyl full med deras öl och vid frysdestillering blir det inte mycket öl kvar, det skulle krävts enorma mängder öl för att kunna fylla en hel kyl. Sen sålde de flaskorna dyrt.

#6118

Postad 24 september 2014 - 08:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Måste ju ha dålig syn eller något. Kolla igenom din blogg men hittar inte riktigt tipsen. Du får länka åt dem senare är du bussig.

Såg förresten att du inte var så gammal än och det känns roligt. Ligger nog inte i samma höga nivå men tycker att 1god öl är bättre än 10 halvdana. Lite minus får du för att du inte föll för HobGoblin ;) , blev min första favorit.


Fixar det när jag är hemma.

Jag är bara 33 men antar att du kollade på bilderna i "Om Ölsvammel". Är nog bara 20-25 år på de flesta bilderna där.

Håller med om det där med 1 god öl. :)

Ja Hobgoblin var inget som föll mig i smaken, jag har nog aldrig fattat tycke för Whychwoods öl. Detta trots att jag gått förbi utanför bryggeriet flera gånger. Har en vän i Witney som vi besöker då och då.

Jag googlade på det och tror jag hittat rätt inlägg: http://www.beerdrivel.se/?p=4324

#6119

Postad 24 september 2014 - 08:43

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tackar! Själv lutar jag lite mer åt whiskyhållet men tycker på senare år att öven ölen har blivit fruktansvärt spännande. Har lite av en oskriven tradion mellan en kompis och jag, att när den andre fyller år köper vi de dyrare ölen 50kr och uppåt åt varandra för att få pröva nya marker.

Är själv 35 och pratar man om whisky eller läser om det (nu ber jag om ursäkt innan jag drar alla över en kam) är det oftast äldre herrar som pratar ett väldigt fint språk och är på snudd till lite överstatus över det hela. Därför känns det bra att vi yngre (hrm) oxå får uppleva detta.

#6120

Postad 24 september 2014 - 10:25

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Låter som en bra deal :) Förr så gick vi alltid 2-4 pers och alla beställde olika, sen bytte vi glas med varandra. Numera ber jag om halva smakprov istället.

Ja det är nog mer snobberi bland vin och whisky även alla inte är såna. Finns väll en del i öl-världen också men inte alls i samma utsträckning. Jag upplever öl-världen som väldigt avslappnad. Sen är det kul att det finns en yngre generation ölentusisaster som kommer fram. Många av de nya bryggerierna och importörerna startas av folk runt 30-35 år. När jag började intressera mig för öl i slutet av 90-talet var öl betydligt mer gubbigt. Besökarna på SBWF t.ex. var mest gubbar med skägg till en början och numera är det ju förrutom yngre människor också en hel del tjejer/damer.

#6121

Postad 24 september 2014 - 13:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Framförallt var det betydlig färre besökare i slutet på 90-talet. Jag tror jag var där första gången...98. Då var det på Sollentuna-mässan.
Men det var ju å andra sidan betydligt sämre ölutbud då också.

Vi får se om det blir nåt SBWF i år, i sånt fall blir det från öppning nästa lördag 4/10 då jag och en polare ska gå på UFC-galan i Globen då.

#6122

Postad 24 september 2014 - 15:22

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att det var mindre folk då, det var först nån gång i mitten av 00-talet som det började bli packat på lördagar. Sista gången jag gick på en lördag kändes det nästan som en Ålandsfärja. I början av 00-talet kunde man få bra plats vid montrarna även mitt på dagen.

#6123

Postad 03 oktober 2014 - 12:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna från I&G?

http://www.systembol...k/?varuNr=11441

Ska prova den ikväll.

#6124

Postad 03 oktober 2014 - 13:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 2
Tror den smakar smör som alla andra Innis :)

#6125

Postad 03 oktober 2014 - 13:51

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Ja det tror jag med. Hoppade över den men plockade alla andra nyheter som jag kunde hitta på hyllan idag. Men det var många andra som var intresserade av smörsmak i pappkartong. ;)

#6126

Postad 03 oktober 2014 - 15:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 1
Blev storköp av Sint Amatus ... bourbonlagrad quadrupel, blir ju inte mycket bättre :)
Sen ett antal av Cuvee Delphine ... Black Albert på Four Roses ... inte dumt det heller. Sen styckplock av lite annat av de jag inte testat förut.

#6127

Postad 03 oktober 2014 - 15:38

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

För er som gillar små bryggerier kan jag tipsa om Westerbottens bryggeri som håller till utanför Umeå. Jag har testat två av deras sorter. IPA:n Hummelholm och pilsnern Röbäck. Väldigt välbryggt öl. Har ni vägarna förbi Umeå så finns ölen på några av krogarna.

http://westerbottensbryggeri.se

,
Röbäck.... oojoj, vilka minnen där från ungdomens dagar. En av den galnaste nätterna... :lol:

#6128

Postad 03 oktober 2014 - 15:40

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna från I&G?

http://www.systembol...k/?varuNr=11441
Ska prova den ikväll.

Mycket god !
Som originalet med lite whiskey i bakgrunden,lite sötare

#6129

Postad 09 oktober 2014 - 06:38

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Själv så avslutade jag dagen med en St Eriks IPL. Måste säga att den var riktigt god med en bra kontrollerad berska. Dock gjorde den höga procenten 7.0% att mot slutet blev det en överlag spritaktig smak.

http://www.systembol...k/?varuNr=11432

Redigerat av Satsvear, 09 oktober 2014 - 06:39.


#6130

Postad 09 oktober 2014 - 07:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna från I&G?

http://www.systembol...k/?varuNr=11441

Ska prova den ikväll.


Ja jag gillade den iaf. Blir att köpa några till innan lagret är slut.
Precis som Trayser skriver - smak av whiskey och lite sötare.

#6131

Postad 10 oktober 2014 - 21:58

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 1
Några fler som ska på smöf på lördan? Vet att du ska ölsvammel Stefan. Har precis hällt upp en röd apa nu som skall serveras där. Får se hur den smakar =)



#6132

Postad 11 oktober 2014 - 08:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 2
Jag ska dit!

#6133

Postad 11 oktober 2014 - 20:40

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Kanon squeezemaster!!!
Drack röda apan nyss o njaa den var väl hyffsad. Men däremot lagunitas little sumpin extra var ju riktigt riktigt god

#6134

Postad 17 oktober 2014 - 10:25

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nyhetssläpp på bolaget idag. Någon som var iväg och handlade? Jag kompletterade med sånt jag inte hann prova på SBWF samt att jag ska ge Oppigårds/Närke Ädelweiss en extra chans. Köpte även en Hoptimum av samma anledning då jag inte provat den sen jag drack en svindyr 65 cl flaska på Sorbon för ett antal år sen.

#6135

Postad 17 oktober 2014 - 11:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Handla online såklart!
Men var tvungen att komplettera lite. Ett par Amager, riktigt bra dom som släpptes.

#6136

Postad 17 oktober 2014 - 11:09

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Köper bara Shadow Picture.

Ikväll blir det avdelningsmöte med nya jobbet och sen blir det nog lite öl på O'Connors och loyalty-baren.

#6137

Postad 17 oktober 2014 - 22:15

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Var tvungen att vabba så det blev bara en snabbsväng till ett Bolag på vägen hem och dom hade naturligtvis INGA nyheter alls. Riktigt surt så det fick bli några säkra kort som t.ex. Yeti istället.

Å andra sidan så är jag rätt trött på IPA/DIPA och liknande nu efter sommaren så det kanske inte gör så mycket. :)

#6138

Postad 18 oktober 2014 - 10:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 1
Finns bara ett par bolag i hela Sverige som har hela nyhetssläppen.
Så det är alltid 10.00 på systembolaget.se som gäller.

#6139

Postad 18 oktober 2014 - 12:24

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nu finns det bara en entrébiljett kvar till lördagens SMÖF så jag stänger anmälningen till bussresan. Men skulle ni ha en biljett och bara vill åka med på bussen så är det bara att höra av er så fixar jag det. Finns ett fåtal platser kvar för tillfället. Jäkligt skoj att vi nästan fyllt två bussar från Örebro, Frövi och Linde :) Då är det dessutom ett gäng som åker dit hela helgen.

#6140

Postad 25 oktober 2014 - 23:47

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Mkt gott på smöf var de allt.. de molen och Flying dogs -bat out of hell 2010 var kanon. Tyckte även de var rätt guldskum som vann. Den dubbelipan var de smak på.

#6141

Postad 26 oktober 2014 - 19:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Bat out of hell var slut när jag skulle dricka den. Men jag drack ett helt gäng riktigt bra öl. Westbrook 3rd Anniversary Orange Chocolate Stout var grymt bra bl.a. Bland de nya bryggerierna så tyckte jag Villovägen imponerade med sin IPA. DIPA:n provade jag bara blint på domartävlingen och då var den så där. Skulle nog gett den en ytterligare chans.

Väldigt kul festival i år igen. Jäkligt mycket folk runt 15:00-18:00 dock. Övriga tider var det helt ok. På fredagen var det rätt lugnt hela kvällen.

#6142

Postad 26 oktober 2014 - 20:42

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Ja vi kom runt 15.00 och då var de tjockt i flaskbaren. Höll mest till vid fatölen vid den tiden ändå. Poppels nya världens ipa väntade ja länge på och den var helt okej. Lasse i gatan blev ja positivt överraskad av. Nej de var många goda öl helt enkelt. Såg att du stod vid flaskbaren precis innan dem stängde den =). Hitta du nå fint på slutet?
Annars precis som vanligt en Grymm ölfestival. Den bästa i Sverige om du frågar mej.

#6143

Postad 27 oktober 2014 - 07:20

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag gav Lasse i Gatan pris som bästa fatöl faktiskt. Tyckte den var riktigt bra. Var ett par andra som låg bra till också.

Jag avslutade med De Molen Hemel & Arde Bourbon Barrel och Bommen & Granaten från samma bryggeri. Sen blev det även smakprov av Carnegie Porter 175 Anniversary. Riktigt bra öl alla tre, den sistnämnda hade lagrats väldigt väl.

Det är något speciellt med SMÖF. Har svårt att inte charmas av den.

#6144

Postad 31 oktober 2014 - 10:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Vad finns det för några bra pumpaöl där ute? Är sugen på att testa, både Ale och Stout .

Kollade på mitt bolag och det verkar inte finnas en enda sort där. Så jäkla tråkigt att dom alltid bara ska ha det mest vanliga.
Trist att behöva beställa varje gång man vill ha nåt

#6145

Postad 31 oktober 2014 - 10:34

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Jag har bara testat Samuel Adams Fat Jack vilken var helt ok. Dock blev det lite väl maffigt att dricka en hel 650ml-flaska helt själv. Har för mig att Smuttynose har en pumpaöl på bolaget i 33cl-flaska, så den kanske hade varit intressant att leta upp.

#6146

Postad 31 oktober 2014 - 10:50

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Igår drack jag en Amager Orange Crush. Den var riktigt fin. mycket Citra :)

#6147

Postad 31 oktober 2014 - 11:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Smuttynose finns fortfarande kvar så den borde gå att beställa om du tar kontakt med din lokala butik. Nögne Ö fanns bara i en butik och kan vara saldofel. Fat jack fanns det bara två flaskor kvar av så det är nog saldofel. Vet att Southern Tier Pumking är rätt bra, men hittar den inte på de importörers hemsidor som tidigare haft den.

I brist på annat så tyckte jag årets Hibernation hade lite drag åt pumpa, en släpps på måndag. Väldigt bra öl oavsett så du lär inte bli besviken.

Instämmer om Amager Orange Crust, tyckte den var riktigt trevlig.

#6148

Postad 31 oktober 2014 - 11:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Ok menar du att det är ont om pumpaöl alltså? Är jag för sent ute eller finns det knappt i Sverige ?
Trodde det var stort ja.


#6149

Postad 31 oktober 2014 - 11:29

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Det är både ingen stor öltyp i Sverige och dessutom är du lite sent ute. Det släpptes ju tre stycken förra månaden. Sen hittar du säkert ett par pumpaöl på divserse ölfestivaler kring denna tiden på året.

#6150

Postad 31 oktober 2014 - 11:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Ok trist då. Det är ju walloween idag. Konstigt att det är försent då :)

Jag får dricka prips blå istället för det har dom på bolaget i alla fall



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.