Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

scansonic ny MB series

214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Scansonic MB-1 (Surroundhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Scansonic MB-2.5 (Golvhögtalare) 4 (0) Inga priser
Scansonic MB-3.5 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Scansonic MB-6 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 06 maj 2015 - 17:30

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Varit på Lars Bengtsson i Stockholm och lyssnat på mb-1 och mb-2,5 sjukt bra spridning och ljud från en liten låda. lyssnade faktiskt mot raidho x-1 dem hade för demo också tycker man får väldigt för pengarna med mb-1 dock var känslan från x-1 att man inte hörde vart högtalaren stod extremt stor ljudbild.

#2

Postad 06 maj 2015 - 18:04

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Känns som en genomtänkt högtalare. Hoppas man tar hem den för demo hos Hembioconsult.
Skulle även vara intressant att få höra skillnad mellan denna och storebror (lilla golvaren). Eftersom man slipper stativet till den så blir inte prisskillnaden särskilt stor och den borde ta ungefär samma plats i rummet.

 

X1 är fin men det är ju bra mycket mer pengar &så.



#3

Postad 15 maj 2015 - 11:26

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Ja den fick ju dessutom väldigt bra betyg i det här testet!

http://www.ljudochbi.../scansonic-mb-1

#4

Postad 15 maj 2015 - 15:43

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har tidningen och ja det var inte mycket på minuskontot där.

Nu har jag fått reda på att man har MB-2.5 hemma för demo på Hembioconsult  så det får bli ett besök där snart.



#5

Postad 04 juni 2015 - 22:52

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Mycket snygga MB 2.5 IRL. Bra mycket snyggare än på bild. Serien under låter dock något bättre enligt mig, mer upplöst i diskanten samt tightare bas. Men dessa gick något djupare i basen :)

 

1177473.jpg


Redigerat av Unregistered2294, 04 juni 2015 - 22:52.


#6

Postad 07 juni 2015 - 10:20

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0

Har varit och lyssnat fort hos Lennart på HembioConsult, riktigt trevliga högtalare med hög finnish.

 

För min del går dom dock bort då de inte finns center i serien, då jag även kör flerkanal.



#7

Postad 07 juni 2015 - 11:11

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har varit och lyssnat fort hos Lennart på HembioConsult, riktigt trevliga högtalare med hög finnish.

 

För min del går dom dock bort då de inte finns center i serien, då jag även kör flerkanal.

Bara lite nyfiken på hur du upplevde att de hanterade de lägre frekvensregistret?

 

"har tyvärr inte haft tid att åka till Lennart ännu"



#8

Postad 07 juni 2015 - 20:03

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0

Bara lite nyfiken på hur du upplevde att de hanterade de lägre frekvensregistret?

 

"har tyvärr inte haft tid att åka till Lennart ännu"

 

Stram och detaljerad bas, med riktigt bra pondus.

 

Hade dom utannonserat att en Center ska byggas till serien, så hade jag definitivt övervägt dessa högtalare.


PS. ingen djup/tung bas, men det ska man inte tvinga på dessa små element heller. (Potenta subbar finns ju för den biten)



#9

Postad 08 juni 2015 - 08:03

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Stram och detaljerad bas, med riktigt bra pondus.

 

Hade dom utannonserat att en Center ska byggas till serien, så hade jag definitivt övervägt dessa högtalare.


PS. ingen djup/tung bas, men det ska man inte tvinga på dessa små element heller. (Potenta subbar finns ju för den biten)

Tack för svaret. Ja det skulle ju varit trevligt om det fanns en center att välja till, kan säkert vara svårt att hitta någon annat center som låter tillräckligt likt.
Personligen kanske jag skulle kunna tänka mig att kompromissa om de är tillräckligt bra. Prioriterar ändå musiken högst.

 

Nä någon avgrundsbas hade jag väl inte heller förväntat mig men det är ju trevligt om det ner till en rimlig nivå (50-60Hz) gör ett riktigt bra jobb så får man fixa en bra delning med sub där.

 

Känner att det börjar bli dags att åka och lyssna i stället för att bara spekulera:-)



#10

Postad 08 juni 2015 - 08:18

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Ja ner till 50-60hz med iaf golvarna är inga prproblem, och själva kvaliteten på basen ner dit är riktigt bra.

Ja åk och lyssna, finns ju annat kul att jämföra mot i butiken också! :-)

#11

Postad 10 juni 2015 - 15:48

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Jag tyckte att basen var mycket imponerande. Kanske inte en sån där jätte-fläska-på-bas som Klipsch men detta räcker iaf gott och väl för dom flesta hifi-nördar. Det som jag var mest impad av var den stora scenen. MB-2.5 fyllde denna mycket bra. En otroligt stor scen och jag var överraskad av att dessa små 4.5 tums element kunde spela så mycket och tung bas som dom faktiskt gjorde med tanke på måtten. Om jag inte minns fel så är MB-1:an numera redan utnämnd till årets högtalare enligt Sven Bilén chefredaktör på hifi-tidningen Nomono :) Alla Scansonic:s högtalare spelar många gånger bättre än priset, sen får man lite bättre design ju mer man betalar men redan instegs-serien är rena rånet i ljudkvalitét som jag ser det. Jag skulle kunna prata hela dagen om dessa högtalare :wub:

 

:D



#12

Postad 10 juni 2015 - 17:28

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Ja absolut. Det är bra tryck i basen men utan att den blir blaskig. Sen tycker jag också att det är sjukt bra spridning på dem svårt att avgöra vart dem står när man lyssnar plus att man hör alla detaljer och vart dem olika instrumenten var placerade under inspelningen av låten.

#13

Postad 10 juni 2015 - 17:53

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Kul att ni tycker om Scansonic HD! :)

Upplösningen i diskanten i MB-serien är verkligen skyhög. :)

Anledningarna till "trycket" i basen är flera men framförallt så finns det två anledningar: Talspolen är i titan, vilket ger ett betydligt mindre motstånd när den rör sig i gapet i magneten än om den hade varit i aluminium, och så har den inte någon basreflexport i den traditionella bemärkelsen utan en ventilerad (kammare) port som gör att det blir mindre motstånd på hög volym, vilket i sin tur gör att basen inte sjunker lika mycket i nivå i förhållande till övriga register när man höjer volymen som med vanlig basreflexport. Be mig inte förklara den ventilerade porten mer än så! :)



#14

Postad 10 juni 2015 - 18:17

HembioConsult
  • HembioConsult
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Känns som en genomtänkt högtalare. Hoppas man tar hem den för demo hos Hembioconsult.
Skulle även vara intressant att få höra skillnad mellan denna och storebror (lilla golvaren). Eftersom man slipper stativet till den så blir inte prisskillnaden särskilt stor och den borde ta ungefär samma plats i rummet.

X1 är fin men det är ju bra mycket mer pengar &så.


Hej,

Vill bara meddela att Scansonic MB-2.5 finns för demo hos oss på HembioConsult.

kika förbi så bjuder vi på en kaffe samt provlyssning!

Med vänlig hälsning,
Daniel

#15

Postad 10 juni 2015 - 18:26

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Det gör Balance ljud och bild med :D Dom har också både MB-2.5 och Kaffe...Vet inte om det är Gevalia eller Zoegas men det går säkert att ordna. Jag blev erbjuden kaffe i Torsdags förra veckan när dom demade Scansonic...Kaffe bryggt med kärlek :D Uppväxt 2500 m över havet i dess mest otillgängliga bergs-slätter! ;) Så ta gärna en sväng dit när du har tid över.. Han i butiken är förresten mycket trevlig och butiken har ett riktigt intressant sortiment. Det som inte finns hemma kan oftast plockas hem på beställning vilket är ett riktigt stort plus! :)

 

Mvh



#16

Postad 10 juni 2015 - 18:34

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 1
Detsamma gäller HembioConsult, trevligaste butiken med bäst sortiment i området.

Serverar enbart High-End kaffe också! ;-)

#17

Postad 10 juni 2015 - 18:35

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Detsamma gäller HembioConsult, trevligaste butiken med bäst sortiment i området.

Serverar enbart High-End kaffe också! ;-)

Det undrar ja... :) High-End kaffe...låter som man måste ha nåt vitt pulver i. Kan det stämma?  ^_^


Redigerat av Unregistered2294, 10 juni 2015 - 18:40.


#18

Postad 10 juni 2015 - 18:36

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
4,5" register som imponerar är även Sunfires kevlar-diton, grymt bra helt enkelt.

#19

Postad 10 juni 2015 - 18:40

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

PL Audio kör med Golden Ear Technology...Vad nu det kan vara? :)

 

http://www.plaudio.com/?p=5202


Ett nytt märke tydligen :)



#20

Postad 10 juni 2015 - 18:50

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Ja relativt nya i Sverige iaf, men funnits ett bra tag utanför.

Har inte hört dom tyvärr, är också lite småintresserad.

#21

Postad 10 juni 2015 - 19:10

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Dom verkar iaf ha funnits sedan 2010 minst tillbaka i tiden vad jag kan se iaf :)

 

Är lite sugen på deras Triton Seven. Det verkar som ett rätt bra pris. Frågan är bara hur dom låter? Lite Polk stuk är det ju på lådan. Jag gillar högtalare som ser ut som torn.. Ju högre desto bättre helt enkelt ;) 



#22

Postad 10 juni 2015 - 19:23

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Bjöd på kaffe när man lyssnade på scansonic på Lars Bengtsson med. Hur det nu förbättra ljudet vet jag inte riktigt men man var mer vaken och alert haha

#23

Postad 10 juni 2015 - 19:28

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0

Bjöd på kaffe när man lyssnade på scansonic på Lars Bengtsson med. Hur det nu förbättra ljudet vet jag inte riktigt men man var mer vaken och alert haha

:D  :lol:


Dom verkar iaf ha funnits sedan 2010 minst tillbaka i tiden vad jag kan se iaf :)

 

Är lite sugen på deras Triton Seven. Det verkar som ett rätt bra pris. Frågan är bara hur dom låter? Lite Polk stuk är det ju på lådan. Jag gillar högtalare som ser ut som torn.. Ju högre desto bättre helt enkelt ;)

 

Jäklar vad sugen jag blev nu på Golden Ear, såg att dom släppt en ny ännu större Center också... Subbarna (Den största ser trevlig ut på papperet också)

 

Måste åka och lyssna och klämma nu! 


Starta en trevlig Golden Ear tråd Perra!? :)



#24

Postad 10 juni 2015 - 19:50

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 1

:D  :lol:


 

Jäklar vad sugen jag blev nu på Golden Ear, såg att dom släppt en ny ännu större Center också... Subbarna (Den största ser trevlig ut på papperet också)

 

Måste åka och lyssna och klämma nu! 


Starta en trevlig Golden Ear tråd Perra!? :)

Done! :)



#25

Postad 11 juni 2015 - 19:10

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Kaffe é gott! ;)

 

Här kommer bilder på MB-centern som släpps på marknaden i sommar. Den har justerbara fötter och kan monteras på golvstativet från Scansonic (Twin Stand). Vägledande pris: 12.250kr.

 

https://www.facebook...id=300214236181


Redigerat av Unregistered4eb959ca, 12 juni 2015 - 12:38.


#26

Postad 11 juni 2015 - 19:27

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0

Kaffe é gott! ;)

 

Här kommer bilder på MB-centern som släpps på marknaden i sommar. Den har justerbara fötter och kan monteras på golvstativet från Scansonic (Twin Stand). Cirka-pris: 12.500kr.

 

https://www.facebook...id=300214236181

 

 

Nu snackar vi!  :)



#27

Postad 21 juni 2015 - 05:10

Unregistered0e87a371
  • Unregistered0e87a371
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Jag tyckte att basen var mycket imponerande. Kanske inte en sån där jätte-fläska-på-bas som Klipsch men detta räcker iaf gott och väl för dom flesta hifi-nördar. Det som jag var mest impad av var den stora scenen. MB-2.5 fyllde denna mycket bra. En otroligt stor scen och jag var överraskad av att dessa små 4.5 tums element kunde spela så mycket och tung bas som dom faktiskt gjorde med tanke på måtten. Om jag inte minns fel så är MB-1:an numera redan utnämnd till årets högtalare enligt Sven Bilén chefredaktör på hifi-tidningen Nomono :) Alla Scansonic:s högtalare spelar många gånger bättre än priset, sen får man lite bättre design ju mer man betalar men redan instegs-serien är rena rånet i ljudkvalitét som jag ser det. Jag skulle kunna prata hela dagen om dessa högtalare :wub:

:D

Samma här.

Har lyssnat på S-serien och verkligen fått haksläpp över prestandan.
Både i ljudrum och i gigantisk lada.

Det är nästan så att dom har lyckats bräcka fysikens lagar med golvarna.

Pushade verkligen på både här och där efter första lyssningen, och så blev det säljarens favoriter.
Tyvärr lyckades jag inte ens få nån jag känner (eller här) att lyssna när Mediamarkt sålde ut dom (alla) billigt, halva priset.

Inte så kända, måhända, men vilken pris/prestanda!
Dessutom intressant story bakom märket.

Sedan såg jag dessa i tråden nämnda högtalare testas.
Resultatet förvånade inte!

Kolla mina inlägg. Se om mina intryck känns igen ;)

Jag köpte stativarna (av olika anledningar) och kör med sub (brist på bra bas i golvarna är det verkligen inte. Riktigt bra).
Ska köpa ett gäng till om jag hinner.

Det var därför jag hittade den här tråden.

När jag lyssnade på S9:orna första gången fanns namnet ScanSonic inte nämnt nånstans!

Redigerat av Unregistered0e87a371, 21 juni 2015 - 05:15.


#28

Postad 21 juni 2015 - 20:17

Unregistered0f37fb00
  • Unregistered0f37fb00
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Inte hört dem själv men köpte ett par Raidho x1 efter 5 mins lyssning!

om dom är i närheten av Raidho så måste de vara ett kap utan dess like!

#29

Postad 21 juni 2015 - 20:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Samma konstruktör med mindre budget men samma ambition, frågan är hur lågt ifrån Raidho nivån han landat projektet?



#30

Postad 22 juni 2015 - 17:36

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Raidho har bättre upplösning och soundstage men mb 1 är klart värt pengarna.

#31

Postad 24 juli 2015 - 18:59

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Sitter det samma bas/mellanregister element i Sonus Faber Venere som i Scansonic MB-serien? :)

 

Elementen ser faktiskt ganska identiska ut på bild :)



#32

Postad 24 juli 2015 - 21:47

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Nej det är inte samma.

Inte samma matrial, Scansonic är bara 4,5", förmodligen inte samma fabrikat.

På bild är konerna ganska lika, men där slutar likheterna :)



#33

Postad 25 juli 2015 - 04:15

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Men dom ser ju båda ut som kolfiber :) Det ska jag kolla med Ludde på Audionord ;)


Redigerat av Unregistered2294, 25 juli 2015 - 04:17.


#34

Postad 25 juli 2015 - 11:25

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Står vad elementen är gjorda av på deras respektive hemsidor:

 

Sonus Faber Venere har mellanregister & basar av ett matrial som kallas Curv (vilket innebär polypropylen och textil/tyg).

 

Scansonic har som du misstänkte kolfiberelement



#35

Postad 25 juli 2015 - 11:37

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Såg att Scansonic har en enklare M-serie också. Ingen som har lyssnat på den?



#36

Postad 25 juli 2015 - 12:31

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Såg att Scansonic har en enklare M-serie också. Ingen som har lyssnat på den?

Jag har lyssnat på den serien både dom passiva och dom trådlösa och jag uppskattade faktiskt den serien mer rent ljudmässigt än MB-serien även om MB ser väldigt bra ut. Jag tyckte att M-serien spelade något bättre men ytterst små skillnader mellan dom båda serierna. MB går något djupare och har en hårdare bas. Vad ska man säga, lite mer tjoong i basen i MB och det var rätt otroligt för elementen i dom MB-2.5 jag lyssnade på var bara 4.5 tummare och det lät verkligen inte som det. Dom spelade mycket större.

 

Nu var det ett tag sedan men om jag nu minns rätt så var M-serien lite lenare i diskanten också även om båda serierna påminde väldigt mycket om varandra. Ytterst små skillnader alltså. Den trådlösa största golvaren i M-serien spelade mycket bra även den. Att den var trådlös märktes inte av, iaf inget negativt med tanke på störningar som kan uppstå genom luften med alla nätverk som cirkulerar överallt. Det sägs ju att man kan störa ut signalen om man går förbi med en telefon med samma Ghz band. Jag har för mig att Dynaudio mfl kör på samma 2.4Ghz.

 

Kommer du gåendes med en Iphone utanför fönstret eller använder din nyckel till bilen så skulle det kunna vara tänkbart att det går att störa ut signalen. Vissa kallar det HIEND. Jag kallar det hifi utan skärmning, men som sagt..Inget sådant märkte jag av här. Vi kanske hade tur :)



#37

Postad 27 juli 2015 - 11:31

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Inte hört dem själv men köpte ett par Raidho x1 efter 5 mins lyssning!

om dom är i närheten av Raidho så måste de vara ett kap utan dess like!

Lägg gärna upp en bild här eller i ditt album på dina Raidho X1 och delge lite intryck.


Redigerat av Blåtand, 27 juli 2015 - 11:32.


#38

Postad 31 augusti 2015 - 18:45

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Så då har man lyssnat och blivit imponerad inte mindre än två gånger samma dag. Först Scan Sonic MB-2.5 och därefter Raidho X1.

 

Ja vad skall man säga MB-2.5 imponerar stort med den bas de levererar ur så smäckra kabinett och det finns både luft och detaljer i de övre registret.

Framför allt uppskattar jag att ljudet aldrig blir hårt eller ansträngt. Helt klart mycket högtalare för pengarna och den är dessutom smidig och snygg.

Djupbas, nä kanske inte men väldigt pigg och alert midbas med förvånansvärd pondus. Verkar vara lite svår att få till placeringsmässigt just med avseende på basen vilket gör att jag hemskt gärna skulle vilja lyssna på den mindre varianten (MB1) med framåtriktad basport.

 

X1 å andra sidan imponerar ännu mer och får ljudet från MB 2.5 att blekna en hel del när det kommer till det övre registret, högtalarna försvinner helt i ljudbilden och man får betydligt mer ljud från dessa än man någonsin skulle kunna föreställa sig.

Den bas de åstadkommer är även om den aldrig riktigt kan bli fysisk så känns de som man trottsat naturlagarna med denna lilla högtalare, för liten det är den verkligen. Förmodligen en av världens bästa högtalare i sin storlek och ett pris därefter. Frågan är om man kan köpa något annat efter att ha lyssnat på X1? Ja förmodligen för om man gillar riktig djupbas så klarar den sig inte på egenhand. Men för normal lyssning på musik så är det inte mycket man saknar, få om ens någon annan högtalare lär överträffa denna i mellanregistret och diskanten. Skall lyssna på denna med sub vid tillfälle. Blir det så bra som man befarar så blir det kanske ett köp i framtiden.

 

Man börjar ju på allvar inse hur bra de större Raidho är men tyvärr lär det aldrig bli något annat än en dröm.


Redigerat av Blåtand, 13 september 2015 - 08:43.


#39

Postad 04 september 2015 - 12:24

Unregistered0e87a371
  • Unregistered0e87a371
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

För "onormalt" bra resultat inom "normal" buget - testa S9 golvarna, onormalt extraordinära, och dom skulle sälja mig ett par för - 3 lax!

Varför hade jag inte plats ! *sliter håret i testar*



#40

Postad 12 september 2015 - 13:00

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

För "onormalt" bra resultat inom "normal" buget - testa S9 golvarna, onormalt extraordinära, och dom skulle sälja mig ett par för - 3 lax!

Varför hade jag inte plats ! *sliter håret i testar*

Ge bort det du redan har så ska du se att du kommer få som du vill :D Ge det till brorsan om du har nån. Annars kan du ge det till syrran osv. Snabbt och smidigt! :D



#41

Postad 13 september 2015 - 00:04

Unregistered0e87a371
  • Unregistered0e87a371
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Brukar ge bort det mesta, eller sälja alldeles för billigt - nu var det total platsbrist som ställde till det ;)



#42

Postad 13 september 2015 - 08:46

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Så hur går det med erfarenheter från MB-serien är det någon som varit ute och lyssnat.
Skulle vara intresserad av att hör lite om hur man i så fall upplevt MB1 och MB3.5



#43

Postad 16 september 2015 - 00:03

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Ny modell: Scansonic MB-6.

 

10421495_987677094616943_176407543016727

 

12002252_987677084616944_175773924240786

 

11988234_987677071283612_171158621941933



#44

Postad 16 september 2015 - 00:17

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Dra mig baklänges va snygga!

#45

Postad 16 september 2015 - 00:17

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

hahaha :D



#46

Postad 16 september 2015 - 00:39

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Jag vet inte heller om jag har sett en mycket snyggare golvare.

 

Jag läste nu på Scansonic:s hemsida att priset blir någonstans runt 10.000 US Dollar för MB-6. Ungefär det man hade gissat på. Därmed fick även Scansonic High-End priser och jag vill inte längre kalla serien Mid-End eller Low-End som förr.


Redigerat av Unregistered2294, 16 september 2015 - 02:52.


#47

Postad 16 september 2015 - 05:52

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
Såå himla läcker...! Står i valet Revel, Dynaudio Contour 3.4 samt Scansonic, men nu vete katten!!

#48

Postad 16 september 2015 - 07:39

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
SHIIT VA SNYGGA! Låter dem lika bra som 2.5 så är det en vinnare lätt!

#49

Postad 16 september 2015 - 08:29

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

He he, ser lite ut som en photoshoppad 2.5. :) Personligen så tycker jag fortfarande att 2.5 är snyggast i MB-serien men 6:an hade varit intressant att se och lyssna på, inget snack om den saken.



#50

Postad 16 september 2015 - 13:37

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Visst är den skitsnygg men antar att denna varianten börjar komma upp i rejäla summor.

Var de inte MB serien som skulle ge den inte är så bemedlade en möjlighet att komma i närheten av Raidhos ljud.

Inte för att man lyckats fullt ut men MB-1 och MB-2,5 är ju rimligt prissatta. Redan på MB-3,5 börjar ju priset att stegras rejält så var hamnar denna?

 

Om den närmar sig 100ksek så tror jag helt ärligt att de kommer att bli väldigt få sålda exemplar.
 

Jag är lite nyfiken på det du säger Audiostar om MB-2,5 för jag har varit och lyssnat på just denna.

Jag gillar mycket med denna högtalaren men jag upplevde inte att basen riktigt fungerade. Jag nämnde detta för säljaren som sa att det varit väldigt svårt att få basen att lira i deras demorum. Men din upplevelse är alltså att detta inte var något problem. Hur var den riggad. ungefärlig placering och rums dimensioner hade varit intressant att höra om. Jag tycker den borde vara idealisk hemma hos mig men just detta med placering och basen gör mig lite avhållsam.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.