Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1297 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 mars 2012 - 00:03

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Nu när nya Apple tv släppts och den stöder 1080p. Hur är det med 24hz stöd? nån som sett nån info?

#2

Postad 09 mars 2012 - 14:50

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Extremt dåligt med info om denna lilla burk. Jailbreakad och med XBMC lär den bli kanon.

#3

Postad 09 mars 2012 - 16:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lite svårt att veta vad den klarar av när ingen har ngn än ;)

#4

Postad 11 mars 2012 - 15:10

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Jo men så sugen nu när den har 1080p. Den stöder ju officiellt 30hz och 50hz som tidigare men om den även stöder 24hz och man kan jailbreaka den och köra XBMC så är det ju en dröm media spelare!. Kollat mycket på Raspberry Pi som är mycket billigare. Men den kräver ju lite mer meck och sen är den typ omöjlig att få tag på än så länge. Lägg till kostnad för nåt chassi till den så känns nya ATV jätte attraktiv.

#5

Postad 11 mars 2012 - 22:43

LorenzoLameass
  • LorenzoLameass
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Har läst på flera ställen att den inte stöder 24hz men kan tyvärr inte hitta vart (nån appleforum sida bla.). Kan ha fel dock!

#6

Postad 11 mars 2012 - 23:44

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
tidigare versioner gör ju inte det men inte hittat nåt om ATV3 men har du nån länk så visa gärna.

#7

Postad 16 mars 2012 - 18:23

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Har köpt mig en nu, kan rapportera att jag inte har hittat någon inställning för 24Hz bara 1080P/60Hz samt 1080p/50Hz.

#8

Postad 17 mars 2012 - 07:43

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Var fick du tag på en?

#9

Postad 17 mars 2012 - 07:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Har köpt mig en nu, kan rapportera att jag inte har hittat någon inställning för 24Hz bara 1080P/60Hz samt 1080p/50Hz.


Det är ju faktiskt väldigt konstigt egentligen. 24p måste väl ändå vara det absolut vanligaste sättet att köra 1080p på idag? Det enda som visas i 50 eller 60 hz är väl mer eller mindre TV och det visas ju ändå inte i 1080p.

#10

Postad 17 mars 2012 - 08:11

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Har köpt mig en nu, kan rapportera att jag inte har hittat någon inställning för 24Hz bara 1080P/60Hz samt 1080p/50Hz.


Testa att ändra land till USA och se om du får andra inställningar.

Edit: Efter lite sökande ser det tyvärr inte ut som 24Hz finns som val, men att material i 24Hz flyter på bra ändå.

Redigerat av ImpreZa, 17 mars 2012 - 08:41.


#11

Postad 17 mars 2012 - 19:16

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
Köpte min igår också på MStore i Sickla. Ingen 24fps och inget högre ljud format än Dolby Digital 5.1 ljud. Streama tar tid. Läs mitt omdöme om produkten på Prisjakt så förstår ni. Bilder finns i galleri

#12

Postad 17 mars 2012 - 21:45

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Köpte min på digtalinn om det var någon som undrade.

#13

Postad 17 mars 2012 - 21:58

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Kanske byta namn på tråden, Apple TV gen 3? :)

#14

Postad 18 mars 2012 - 10:05

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
512 MB RAM är alltid något, nu kommer XBMC flyta på bra OM/när jailbreak kommer.

http://forum.xbmc.or....php?tid=125840

#15

Postad 20 mars 2012 - 22:19

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Beställde en häromdagen, kommer väl under nästa vecka. Förhoppningen är att den helt ska kunna ersätta den Mac Mini som idag agerar mediacenter, men då krävs ju givetvis ett jailbreak. Återkommer med huruvida min vision blir verklighet :-)

#16

Postad 21 mars 2012 - 11:58

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0

Beställde en häromdagen, kommer väl under nästa vecka. Förhoppningen är att den helt ska kunna ersätta den Mac Mini som idag agerar mediacenter, men då krävs ju givetvis ett jailbreak. Återkommer med huruvida min vision blir verklighet :-)


Varför köpa en Apple TV när du har en Mac Mini? Med tredje parts program som t ex AirServer så kan du ju köra Airplay från dina iOS enheter till Mac Mini.

För att Apple TV ska fungera som en media spelare så måste du först vänta på jailbreaken och sedan samtidigt ha en dator igång för att streama filmerna till din Apple TV. Din Mac Mini är bättre än denna Apple TV. Använd din beställda Apple TV och låt den agera som en extra mediacenter i ett annat rum

#17

Postad 21 mars 2012 - 15:23

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Varför köpa en Apple TV när du har en Mac Mini? Med tredje parts program som t ex AirServer så kan du ju köra Airplay från dina iOS enheter till Mac Mini.

För att Apple TV ska fungera som en media spelare så måste du först vänta på jailbreaken och sedan samtidigt ha en dator igång för att streama filmerna till din Apple TV. Din Mac Mini är bättre än denna Apple TV. Använd din beställda Apple TV och låt den agera som en extra mediacenter i ett annat rum


Vad jag vet går det utmärkt att lägga in exempelvis min Time Capsule som källa för XBMC i en Apple TV, vilket betyder att jag då inte behöver ha en dator igång. Anledningen till att jag inte vill ha kvar min Mac Mini som mediacenter är dels för att den har några år på nacken men framför allt för att jag inte vill behöva dra igång en dator bara för att kolla på TV-serier etc. Vet att många har sina Mac Minis igång 24/7 men vill jag inte.

Jag vill ha hela min medialösning så smidig och snabb som möjligt, kan jag då byta ut en dator mot en enhet som är väldigt mycket mindre, tystare och smidigare som dessutom inte har allt onödigt jag inte behöver. Jag har idag Plex på autostart på min Mac Mini vilket säger det mesta om hur mycket jag använder den som dator. Jag vet inte än om det kommer bli som jag hoppas men det är målet i alla fall :)

Jag köper inte Apple TV för att kunna köra Airplay, det kan jag redan idag med min Airport Express, även om bildspeglingen är en trevlig funktion.

#18

Postad 23 mars 2012 - 15:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Spannande att höra.
Funderar själv på en, men väntar tills den(om den blir det) blir jailbreakad, då den från start är alldeles för begränsad.
Det är en denna eller en boxee som jag funderar på. (hoppas att den blir stabil)

#19

Postad 26 mars 2012 - 07:13

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Spannande att höra.
Funderar själv på en, men väntar tills den(om den blir det) blir jailbreakad, då den från start är alldeles för begränsad.
Det är en denna eller en boxee som jag funderar på. (hoppas att den blir stabil)


Jo ett jailbreak känns som en förutsättning för att Apple TVn ska vara någon helheltslösning i TV-bänken. Verkar dock inte vara alltför långt bort om man spanar in Firecors Twitter.

#20

Postad 26 mars 2012 - 15:31

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Hoppas denna kommer fungera klockrent med Plex och spela upp allt i 1080p den vägen, på så sätt kan jag skippa min Boxee i biorummet och ha ett synkat bibliotek över alla enheter.

#21

Postad 26 mars 2012 - 22:22

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt Apple tv 3'e gen. Tänkte att jag skulle använda airflick och streama från mac'en. Men jag får felmedelanden om att mediastreamsegmenter saknas. Någon som lyckats lösa detta eller som har någon annan bra lösning på hur man får filmerna från datorn till ATV trådlöst?

#22

Postad 28 mars 2012 - 12:11

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
I och med avsaknaden på svar så tänkte jag svara själv för att kanske kunna hjälpa om någon annan råkar ha samma funderingar.

Apple TV kan vara mitt bästa köp på mycket länge. Fungerar klockrent! Jag kan streama bilder, musik och film antingen från youtube eller som jag själv filmat med iPhone. Tar mindre än tio sek att buffra och sedan flyter det kannon.

Jag kan också streama film i fullHD från macbook pro helt trådlöst. Fungerar helt perfekt detta också. Måste dock konvertera mkv till iTunes. Detta tyckte jag från början verkade jobbigt men med iFlicks funkar det riktigt bra. Bara att lägga filmerna i kö så fixar programmet både omvandling och lägger in dem snyggt och prydligt i iTunes med all info så som genre, skådespelare och alla annan info.

Dessutom så kan man välja att iFlicks tar bort den ursprungliga filen då allt är inlagt.

Det tar ca 7 min att konvertera en vanlig fil i mkv-format till itunes. vilket jag tycker är klart godkänt.

#23

Postad 28 mars 2012 - 12:34

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

I och med avsaknaden på svar så tänkte jag svara själv för att kanske kunna hjälpa om någon annan råkar ha samma funderingar.

Apple TV kan vara mitt bästa köp på mycket länge. Fungerar klockrent! Jag kan streama bilder, musik och film antingen från youtube eller som jag själv filmat med iPhone. Tar mindre än tio sek att buffra och sedan flyter det kannon.

Jag kan också streama film i fullHD från macbook pro helt trådlöst. Fungerar helt perfekt detta också. Måste dock konvertera mkv till iTunes. Detta tyckte jag från början verkade jobbigt men med iFlicks funkar det riktigt bra. Bara att lägga filmerna i kö så fixar programmet både omvandling och lägger in dem snyggt och prydligt i iTunes med all info så som genre, skådespelare och alla annan info.

Dessutom så kan man välja att iFlicks tar bort den ursprungliga filen då allt är inlagt.

Det tar ca 7 min att konvertera en vanlig fil i mkv-format till itunes. vilket jag tycker är klart godkänt.


Tack för bra information. Jag är själv sugen på en ATV3, men har fastnat på ett par punkter. Vet du om det finns något bra sätt att streama SVT Play och Spotify till ATV:n?

#24

Postad 28 mars 2012 - 12:42

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Spotify funkar klandrfritt via iPhone eller iPad. Det går även att köra det via mac men då behöver man airparrot. Finns grattis test som funkar i 10min och sedan stänger av (man kan starta om hur många gånger man vill). AirParrot kan också spegla bilden på TV'n men detta är inte nog bra kvalitet för filmer då det laggar lite. SVT play fungerar också fint från iPhone men jag tror inte att de går via mac utan att spegla skärmen.

Alla appar som spelar upp ljud, bild eller film går att streama till Apple TV med iPad eller iPhone.

#25

Postad 28 mars 2012 - 13:14

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Spotify funkar klandrfritt via iPhone eller iPad. Det går även att köra det via mac men då behöver man airparrot. Finns grattis test som funkar i 10min och sedan stänger av (man kan starta om hur många gånger man vill). AirParrot kan också spegla bilden på TV'n men detta är inte nog bra kvalitet för filmer då det laggar lite. SVT play fungerar också fint från iPhone men jag tror inte att de går via mac utan att spegla skärmen.

Alla appar som spelar upp ljud, bild eller film går att streama till Apple TV med iPad eller iPhone.


Tack för svaret, det låter ju bra. Då ska jag slå till på en ATV3!

#26

Postad 28 mars 2012 - 13:35

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Tack för bra information. Jag är själv sugen på en ATV3, men har fastnat på ett par punkter. Vet du om det finns något bra sätt att streama SVT Play och Spotify till ATV:n?

Till Sommaren kommer Mountain Lion till MA och då kommer man att kunna köra Airplay från en Mac.


Fick hem min ATV3 igår, Sålt 2an.

I och med avsaknaden på svar så tänkte jag svara själv för att kanske kunna hjälpa om någon annan råkar ha samma funderingar.

Apple TV kan vara mitt bästa köp på mycket länge. Fungerar klockrent! Jag kan streama bilder, musik och film antingen från youtube eller som jag själv filmat med iPhone. Tar mindre än tio sek att buffra och sedan flyter det kannon.

Jag kan också streama film i fullHD från macbook pro helt trådlöst. Fungerar helt perfekt detta också. Måste dock konvertera mkv till iTunes. Detta tyckte jag från början verkade jobbigt men med iFlicks funkar det riktigt bra. Bara att lägga filmerna i kö så fixar programmet både omvandling och lägger in dem snyggt och prydligt i iTunes med all info så som genre, skådespelare och alla annan info.

Dessutom så kan man välja att iFlicks tar bort den ursprungliga filen då allt är inlagt.

Det tar ca 7 min att konvertera en vanlig fil i mkv-format till itunes. vilket jag tycker är klart godkänt.

Tackar för infon, får köra detta då det ännu inte finns nån Jailbreak till Apple Tv 3. Lika bra att göra detta så har jag hela biblioteket så att man kan lägga in det i ipad när man ska på semester

#27

Postad 30 mars 2012 - 07:35

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Angående jailbreak ser det mörkt ut för oss som köpt 3an. Greenpois0n, som jailbreakar iEnheter, släppte detta meddelande igår:
http://greenpois0n.com/?p=267

Funderar just nu på om jag ska byta ner mig till 2an, trist i så fall.

#28

Postad 30 mars 2012 - 12:54

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 1
Själv tycker jag att det kan ta lång tid att streama egna filmer man filmat med iPad 3 och iPhone 4. Jag menar alltså buffringen kan ta ett tag första gången filmen ska visas. Kan ta någon minut eller två innan den buffrat klart. Som värst ca 5min på en film på ca 3-5minuter

#29

Postad 02 april 2012 - 15:27

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Förutom att man nu kan köra full-HD, finns det någon annan väsentlig fördel jämfört med 2:an? Har fördröjningen mellan iEnhet och Apple TV blivit bättre, t ex den lilla "dötid" som är när man t ex skiftar låt i Spotify, eller kör barn-appar som har ljud beroende på skärmverksamhet, där många av dessa idag inte hörs, då det är en fördröjning, i alla fall som jag upplever med min Apple TV 2.

#30

Postad 03 april 2012 - 07:48

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Förutom att man nu kan köra full-HD, finns det någon annan väsentlig fördel jämfört med 2:an? Har fördröjningen mellan iEnhet och Apple TV blivit bättre, t ex den lilla "dötid" som är när man t ex skiftar låt i Spotify, eller kör barn-appar som har ljud beroende på skärmverksamhet, där många av dessa idag inte hörs, då det är en fördröjning, i alla fall som jag upplever med min Apple TV 2.


Fördröjningen för Airplay mellan iEnheter och Apple TV är kvar. Mig veterligen är detta något som är inlagt i Airplay och spelar då ingen roll vilka enheter man använder sig av.

Skillnader i övrigt är jag osäker på. Processorn ska vara lite snabbare och har läst på nätet att det påverkar marginellt vid navigering i menyer och laddningstider. Har själv bara använt 3an och vet inte hur snabbt 2an är ute i menyer osv. Men 3an är blixtsnabb där iaf.

#31

Postad 04 april 2012 - 19:19

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 1

Angående jailbreak ser det mörkt ut för oss som köpt 3an. Greenpois0n, som jailbreakar iEnheter, släppte detta meddelande igår:
http://greenpois0n.com/?p=267

Funderar just nu på om jag ska byta ner mig till 2an, trist i så fall.


Jag funderar på att köpa denna ATV3:a enbart för att kunna ha den som media player med XBMC. Därför är detta med Jailbreak extremt viktigt!
I en hackervärld, vad menas egentligen med att det kommer ta "lång tid" att jailbreak:a? Veckor? månader, halvår, år?

/M

#32

Postad 05 april 2012 - 07:15

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 1

Jag funderar på att köpa denna ATV3:a enbart för att kunna ha den som media player med XBMC. Därför är detta med Jailbreak extremt viktigt!
I en hackervärld, vad menas egentligen med att det kommer ta "lång tid" att jailbreak:a? Veckor? månader, halvår, år?

/M


Väldigt oklart tror jag, skulle väl kunna hända närsom samtidigt som det kan ta lång tid. Synd att en så fantastisk liten maskin har så låst mjukvara, verkligen slöseri på resurser.

#33

Postad 05 april 2012 - 07:31

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Jag hade också hoppats på en snabb JB, men jag klarar mig ganska väl genom att köra Plex på ipad/iphone och köra airplay. Jag hoppas att istället för JB att Apple snart kommmer att öppna upp app store för Apple tv också.
Sen xbmc har jag inte alls tyckt varit smidigt de gånger jag har försökt att pilla med det. Plex är oerhört mycket smidigare att ha att göra med. Men sen kanske det beror på att man måste ställa in det korrekt, vilket jag inte har orkat göra eftesom Plex fungerade så bra.
Var som exempelvis ett tag sen man fick felmeddelande när den skulle söka efter metadata på tv serier. och visa filmer hackade nåt djävulskt, vet inte varför. (Atv2)

#34

Postad 05 april 2012 - 07:53

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Jag hade också hoppats på en snabb JB, men jag klarar mig ganska väl genom att köra Plex på ipad/iphone och köra airplay. Jag hoppas att istället för JB att Apple snart kommmer att öppna upp app store för Apple tv också.
Sen xbmc har jag inte alls tyckt varit smidigt de gånger jag har försökt att pilla med det. Plex är oerhört mycket smidigare att ha att göra med. Men sen kanske det beror på att man måste ställa in det korrekt, vilket jag inte har orkat göra eftesom Plex fungerade så bra.
Var som exempelvis ett tag sen man fick felmeddelande när den skulle söka efter metadata på tv serier. och visa filmer hackade nåt djävulskt, vet inte varför. (Atv2)


Nackdelen med Plex och airplay tycker jag är att man hela tiden måste ha en dator igång, samt att gå via iPhone/iPad för att spela upp. Vill helst bara kunna mata allt direkt från Time Capsule.

#35

Postad 05 april 2012 - 17:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Köpte en idag till mina föräldrar. Provat den hemma lite med min ipad och det är riktigt nice. Kanske bli att man skaffar en till sig själv sen ;)

#36

Postad 07 april 2012 - 12:03

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Nackdelen med Plex och airplay tycker jag är att man hela tiden måste ha en dator igång, samt att gå via iPhone/iPad för att spela upp. Vill helst bara kunna mata allt direkt från Time Capsule.

Jag har inga problem med det då min dator är på 24 seven nästan... Plex är väldigt barnvänligt och fruvänligt. Lätt att ta hitta sina filmer mm. Ok med korrekt inställd och ej buggigt xbmc så blir det samma sak.

(testade för länge sen olika filmer via xbmc, men fick väldigt många som hackade trots trådat nät. Inställningssak?? tips?) Vet ej om metadatahanteringen fungerar bättre i den senaste versionen.

Nåja, hoppas i all fall på ett JB eller att appar släpps fritt på ATV, det hade varit kanon.

#37

Postad 11 april 2012 - 23:03

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Kommer man på ett enkelt o smidigt sätt åt sina egna foton på en NAS-server hårddisk t.ex.? Presenteras detta på ett snyggt sätt?

Samma sak för eget film- och musikbibliotek?


Tack på förhand.

#38

Postad 12 april 2012 - 06:02

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Kommer man på ett enkelt o smidigt sätt åt sina egna foton på en NAS-server hårddisk t.ex.? Presenteras detta på ett snyggt sätt?

Samma sak för eget film- och musikbibliotek?


Tack på förhand.


Tror endast att det går att spela upp direkt från en dator via iTunes. Då kommer du åt både musik, foton och film vilket fungerar utmärkt och presenteras snyggt. Skulle gissa på att du behöver jailbreak för att komma åt media direkt från NAS.

#39

Postad 12 april 2012 - 06:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tror endast att det går att spela upp direkt från en dator via iTunes. Då kommer du åt både musik, foton och film vilket fungerar utmärkt och presenteras snyggt. Skulle gissa på att du behöver jailbreak för att komma åt media direkt från NAS.


Helt korrekt. Man måste jailbreaka om man ska använda den med ngt annat än Itunes.

#40

Postad 12 april 2012 - 06:50

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Helt korrekt. Man måste jailbreaka om man ska använda den med ngt annat än Itunes.


Men när kommer det :blink:
Orkar inte vänta längre..... :)

#41

Postad 12 april 2012 - 11:52

ickenham
  • ickenham
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Men när kommer det :blink:
Orkar inte vänta längre..... :)


Jag har en synology NAS (ds211j) som har en itunes-server inbyggd. skulle det räcka för att komma åt mediafilerna på nätverket?
Sitter idag på en boxee box men funderar på att byta in mig i apples ekosystem.

#42

Postad 12 april 2012 - 11:57

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Jag har en synology NAS (ds211j) som har en itunes-server inbyggd. skulle det räcka för att komma åt mediafilerna på nätverket?
Sitter idag på en boxee box men funderar på att byta in mig i apples ekosystem.


Om du råkar ha all din media i ett format som itunes mot all förmodan accepterar...

#43

Postad 16 april 2012 - 21:52

Titite
  • Titite
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hejs! Är det någon där ute som har en Samsung UE46D8005 som skärm till sin Aptv 3? Min kommer inte överens med Aptvn! Bilden hackar då & då....???

#44

Postad 20 april 2012 - 11:56

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Finns det någon bra guide för dummys när det gäller följande bitar
Jailbreakad apple tv med plex.

Fungerar det så som jag har tänkt mig. En nas med plex installerad. Eller måste jag ha plex på en annan dator och filerna på min nas för full tillgång till apple tv.

Löser plex "alla" formatproblem genom att native spela upp dom, eller konverterar den on the fly, t.ex flac?

#45

Postad 20 april 2012 - 12:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Finns det någon bra guide för dummys när det gäller följande bitar
Jailbreakad apple tv med plex.

Fungerar det så som jag har tänkt mig. En nas med plex installerad. Eller måste jag ha plex på en annan dator och filerna på min nas för full tillgång till apple tv.

Löser plex "alla" formatproblem genom att native spela upp dom, eller konverterar den on the fly, t.ex flac?


Ska du köra plex så måste du köpa den gamla appletv. Den nya går inte att jailbreaka.

#46

Postad 20 april 2012 - 12:04

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0

Ska du köra plex så måste du köpa den gamla appletv. Den nya går inte att jailbreaka.


Jo så mycket visste jag, om än inte mycket mer :P
tänkte dock att nya apple var lite vassare hårdvarumässigt och förmodligen(?) snart går att jailbreaka (?)

#47

Postad 20 april 2012 - 13:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Det kan nog dröja rätt många månader innan det händer.

#48

Postad 22 april 2012 - 07:31

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Det kan nog dröja rätt många månader innan det händer.


Verkar dock vara någonting på gång nu. Firecore skriver bland annat följande på sin hemsida där man köper aTV Flash för Apple TV 2:

Apple TV 3 update coming soon! Order now and get access to both versions.


Går även att läsa lite mer om hur arbetet fortlöper här.

Bara att hålla tummarna, även om det verkar va lite jobb kvar så är det skönt att de i alla fall kommit någonstans på vägen.

#49

Postad 23 april 2012 - 14:13

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
Dom här påstår sig ha knäckt Apple Tv3, känns inte troligt:

http://seas0npass.co.cc/

eller så är det troligt...men väntar gärna till en untethered version

Redigerat av Midnight, 23 april 2012 - 14:18.


#50

Postad 23 april 2012 - 17:15

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt streama MKV utan att konvertera filerna? Eller kanske spegla skärmen från datorn och på så vis spela upp filmen.

Och hur pass funktionell är en ATV3 tillsammans med en windows-pc?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.