Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia ZR

311 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia ZR C5503 (Mobiltelefoner) 9 8,46 (23) Inga priser

#51

Postad 06 juli 2013 - 07:37

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Trodde inte en smile skulle behövas. Håller helt med dig.
Telefonen har varit tillgänglig i bla Indien ett tag nu de har inte fått fram en manual ännu. Sedan de grejer som defiant skriver om.

Jag antar att du skojar, eftersom sony har känt till specarna för telefonen hur länge som helst och det är sonys egen shop!



#52

Postad 08 juli 2013 - 11:31

faffel89
  • faffel89
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Ut med den i butik så att man kan få tillfälle att se och testa den...

Någon som vet eller hört något angående tillgänglighet i butik?

#53

Postad 08 juli 2013 - 14:41

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Telia har inte den i sina butiker, men den kommer nog snart för de har artikeln i sina system. Lagersaldo 0, tyvärr...

Det börjar bli lite frustrerande tycker jag, när Sony på produksidan anger att den "kommer snart", men när man klickar på beställningslänken under "kommer snart" så kommer man till deras shop där det står att den finns i lager och kan levereras på så kort tid som 1-2 dagar...

Jag börjar ana att de andra butikerna som har angett dom har den i lager, i själva verket menar att den finns hos deras leverantörs lager och att man därför kan lägga en beställning. Ungefär som en förbeställning. Problemet är att jag misstänker att "leverantörs-lagret" som dom finns på är Sony's svenska lager och att dom fortfarande inte har ett datum för att börja skeppa lurarna till butikerna, därav att det fortfarande står "kommer snart" på produkthemsidan...

M.a.o. så får vi väl ge oss till tåls lite till och försöka glädas oss åt att det går framåt, även om det går med snigelfart enligt min mening...

#54

Postad 08 juli 2013 - 15:33

faffel89
  • faffel89
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
På den Globala sidan står telefonen som "New" och inte "coming soon"... Har det gjort det länge eller är bara den svenska sidan inte uppdaterad?

http://www.sonymobil...roducts/phones/

Redigerat av faffel89, 08 juli 2013 - 15:37.


#55

Postad 08 juli 2013 - 18:48

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det kan nog vara så att den svenska sidan inte blivit uppdaterad, för redan vid första anblicken så ser det ju märkligt ut på den svenska websidan:
http://www.sonymobil...roducts/phones/

Med början från vänster så står det ovanför de 3 senaste telefonerna "Kommer snart", men från och med ZR så står det under telefonerna i raden "Köp nu" och raden slutar med Xperia L.

Det ser onekligen ut som att någon har haft lite bråttom med att komma iväg på sin semester eller nå't...

#56

Postad 09 juli 2013 - 10:39

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ut med den i butik så att man kan få tillfälle att se och testa den...

Någon som vet eller hört något angående tillgänglighet i butik?


Jag fick mail i fredags från Elgiganten att de ska få in ZR till deras Jönköpingsbutik någon gång under den här veckan, och från Phonehouse där de räknar med att få in dem v 49.

Edit: Som GuessWho påpekar nedan, ska det givetvis vara v 29. :)

Redigerat av bkd, 10 juli 2013 - 07:21.


#57

Postad 09 juli 2013 - 16:03

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Vecka 49???
Vem vill köpa ZR om ett halvår, när badsäsongen är här nu?

Oj oj, vad dom kommer att förlora på det om det datumet nu stämmer!

Du menar inte vecka 29?

#58

Postad 09 juli 2013 - 19:36

leksand32
  • leksand32
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag fick mail i fredags från Elgiganten att de ska få in ZR till deras Jönköpingsbutik någon gång under den här veckan, och från Phonehouse där de räknar med att få in dem v 49.


Vi har haft ZR i vår butik i ljungby sedan i måndags!
/ Andreas på Åkervalls

#59

Postad 10 juli 2013 - 14:15

Sokar
  • Sokar
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Helt sjukt detta skaffa denna mobilen för några dagar sen och otur som man har tabbar man den i backen från ca 60cm höjd. Blir två små märken ett upp å ett nere på kanten men även touchen dör i överkanten :(
de komiska med detta är att i deras fina reklamtex på sonys store är de följande text

"
Köp Xperia ZR - Svart En smartphone som klarar det mesta

Lever du ett aktivt liv? Då kan Xperia ZR vara din perfekta följeslagare. Den är extremt hållbar och vattentät*."

http://shop.sonymobi...lack/1273-9412/

hur tolkar ni den texten med ord som Aktivt liv och extremt hållbar

när fan skapet inte äns klarar å bli tapad en gång från 60cm höjd
de är fan skamligt tycker jag
vad tycker ni här på forumet??
och på sony vägrar de ta detta på garanti
grumt jivla besviken på dem alltså :(
4900:- och de står extremt hållbar borde den fan klara ett drop på 60cm????

#60

Postad 10 juli 2013 - 14:27

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Maximal otur, skulle jag kalla det. Den ÄR inte stötskyddad, men tål mycket mer än många andra.
Det är klart att man inte får den reparerad på garanti. Så länge inte en leverantör GARANTERAR att den ska klara ett fall från en bestämd höjd på vilket underlag som helst, så kan man ju inte hoppas på garantiåtgärder heller.

"Extremt hållbar" är ju inte något definitivt begrepp utan snarare en subjektiv bedömning, till skillnad från IP-klassningen som ÄR ett definivt begrepp under de förutsättningar som föreskrivs.

Jag kan förstå om du är besviken, men jag förstår också att Sony vägrar ta det på garantin, för om de hade godkänt reperation av en tappad telefon på garanti så hade dom till slut blivit tvingade att t.o.m. reparera telefoner som kastats flera meter eller som fallit från hög höjd. Hur ska Sony eller någon annan kunna bevisa att en skada har uppstått p.g.a. ett fall från en bestämd höjd. Opartiska vittnen, videoinspelningar?

Jag är övertygad om att telefonen klarar av fall på högre höjd än 60cm, men kanske inte alltid. Jag skulle gissa på att om man släppte telefonen slumpmässigt från t.ex. 1 meters höjd så kommer den att klara av fallet utan skador (förutom kanske en repa i glaset eller liknande) 9 gånger av 10. Men ingen kan ju säga om det första fallet råkar vara just den där 1 av 10, som skadar luren, man kan ju lika gärna tappa den 9 gånger utan att det händer något.
Sannolikhetslära you know!

Redigerat av GuessWho, 10 juli 2013 - 14:29.


#61

Postad 10 juli 2013 - 14:39

Sokar
  • Sokar
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
mer än maximal otur man har ju tappat sin iphone 4 galet många ggr utan att äns spräcka glaset på den så nog fan är de ******** otur

nä men skriver man ändå en sådan text med aktivt liv å extremt tålig förväntar man sig mer än de
falsk marknadsförning vilseledande reklam etc kallar jag de för
att andvända så starka ord utan innebörd är ju bara löjligt

#62

Postad 10 juli 2013 - 17:02

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Då är vi inte helt överens. Just vattentätheten berättigar ju marknadsföringen. Nog kan man ha ett mer aktivt mobiltelefonliv med en mobil som tål regn och har starkare glas än de flesta telefonerna på marknaden. Jag tycker inte "aktivt liv" och extremt tålig är ord utan innebörd, med tanke på att ZR är den enda telefonen som garanterat klarar 1,5 meters djup...

Frugan har också en Iphone 4 och dess glas har klarat av hur många fall som helst, men helt plötsligt hade hon också otur och spräckte glaset.

2 gånger på en månad!!!

Det är bara att gilla läget och inse att otur är otur och att det hur besviken man än är inte handlar om någon falsk marknadsföring, så länge man inte har köpt en telefon som garanterat ska klara av olika typer av fall.
Det finns ju faktiskt sådana "ruggade" telefoner också om man nu vill ha det. Fast då får man avstå från prestandan, men går telefonen sönder så kanske prestandan då den fungerade inte är det primära i alla fall...

#63

Postad 10 juli 2013 - 17:53

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
GuessWho, så bara för att det är subjektivt så får man skriva vad som helst?

#64

Postad 10 juli 2013 - 22:45

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Ja, I stort sett. Det kallas för yttrandefrihet och är något som alla I vårt land åtnjuter.

Att framhäva fakta som inte stämmer är lurendrejeri, men fakta och subjektivt tyckande är och förblir två helt skilda saker.

Jag tycker personligen inte att ZR är överdrivet extrem. Så märkvärdigt är det inte med IP-58, där 8:an innebär ytterligare en halvmeter i djupgåendet.
Extremt för mej hade varit en stötsäker mobil som är vattentät till 50 meter och med bra prestanda och fungerande touch under vatten.

Men med tanke på hur många mobiltelefoner som har dött p.g.a. lite fukt i en regnvåt ficka så har jag full förståelse för om någon marknadsförare väljer ord som "extremt tålig" och "aktivt liv". Jämfört med min gamla SE Neo som nästan dog härförleden p.g.a. ett skyfall i samband med en konsert, så gissar jag på att ZR trots allt är EXTREMT mycket tåligare med avseende på fukt och vatten, än min Neo...

Någon som har hittat den i en fysisk butik ännu?

Vad tyckte du om ZR'en innan den gick sönder Sokar?

#65

Postad 12 juli 2013 - 08:34

faffel89
  • faffel89
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Reducerat pris hos Halebop! Hoppas det börjar hända lite nu och fler butiker kommer in i matchen.

https://www.prisjakt...t.php?p=1955868

Priset lär väl kunna sjunka ännu lägre om man väntar lite... eller vad tror ni?

Redigerat av faffel89, 12 juli 2013 - 08:34.


#66

Postad 12 juli 2013 - 10:04

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Tja, utgångspriset för ZR ser ju ut att vara högre än Xperia Z'ans dagspris och med tanke på att ZR INTE skulle ses som en premiumtelefon så är det väl rimligt att anta att priset sjunker.

Jag misstänker också att priset i verkligheten när man tecknar abbonemang också kommer att bli lägre ungefär som det blev med Xperia Z. Z:an skulle ju kosta strax över 6000 var det sagt från början, men så fort operatörernas subventioner adderades så landade priset betydligt lägre.

Nu är jag om möjligt än mer otålig.
Tycker att det tar ovanligt lång tid för luren att nå ut till butik. Om inte minnet sviker mej så nådde Xperia Z butikerna inom några veckor efter att telefonen hade offentligjorts men ZR är snart uppe i 6 veckor och finns fortfarande inte ute i de flesta butikerna. Inte ens för förbeställning!

Moto X skulle enligt ryktena lanseras i Augusti och lägger inte Sony på en rem nu så kommer lanseringen av ZR att få konkurrens av Moto X som i vissa avseenden har bättre prestanda än ZR...

#67

Postad 12 juli 2013 - 21:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
De första fick väl sina ZR i början på veckan?
När Z´an släpptes dröjde det nån vecka innan tex ElGiganten mfl hade den i lager.
Jag fick min nån dag efter släppdatumet, och efter ytterligare någon dag ringde Phonehouse på orten upp där jag bokat en vit, och sa att de hade fått hem en - svart..
Men visst det kan ju variera hur lång tid det tar ifrån den visas första ggn tills den börjar säljas.

ZR kommer nog dyka upp på de flestas butikshyllor under kommande vecka/or. :)

#68

Postad 12 juli 2013 - 21:35

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag håller tummarna!
Inte så sugen på att köpa ZR'en osedd så som jag gjorde med Z'an innan jag upptäckte att den var för stor...
...Fast det är ju klart. Det finns inte så mycket mindre alternativ med prestandan som ZR har, så det får nog bli en sådan oavsett. Den kan ju inte vara svårare att hantera med en hand än Z'an, tycker jag...

Så jag skulle nog kunna köpa ZR'en osedd i alla fall...

#69

Postad 13 juli 2013 - 08:20

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Vill du jämföra den fysiska storleken så kan du ju kolla på Xperia SP som nästa när identisk. Den kan finnas i någon butik

Jag håller tummarna!
Inte så sugen på att köpa ZR'en osedd så som jag gjorde med Z'an innan jag upptäckte att den var för stor...
...Fast det är ju klart. Det finns inte så mycket mindre alternativ med prestandan som ZR har, så det får nog bli en sådan oavsett. Den kan ju inte vara svårare att hantera med en hand än Z'an, tycker jag...

Så jag skulle nog kunna köpa ZR'en osedd i alla fall...



#70

Postad 13 juli 2013 - 09:37

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag tänkte på det för ett par veckor sedan, men då hade inte SP'n hittat ut i butikerna i min omgivning.
Kikade in som hastigast hos Phonehouse i Hyllinge tidigare i veckan och de hade i vart fall ingen SP uppställd för visning.
Så det är inte bara ZR som tar god tid på sej för att nå ut i butikerna...

#71

Postad 13 juli 2013 - 18:32

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Var i klämde på en SP på Elgiganten idag. Aningen stor men bättre än Z:an så det blir nog en ZR om inte annat i brist på alternativ (ännu)

#72

Postad 13 juli 2013 - 20:25

dudek1
  • dudek1
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har nu besökt ett par butiker( tele2,telenoor,phonehouse) i sthlm.Det är ingen som har koll på när ZR kommer in. Folk som jobbar där vet inte äns va det är för telefon, verkar jävligt konstigt.

#73

Postad 14 juli 2013 - 00:43

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Instämmer...
Så fort man nämner Xperia ZR så börjar dom plocka fram xperia Z...

-"menar du inte Z (äta)?"

Hör det till vanligheterna att konsumenter har bättre koll på vad som komma skall än "proffsen" som jobbar i telefonbranchen?

#74

Postad 14 juli 2013 - 03:24

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
ZR står för Zero Recognition verkar det som... :P

Jag har funderat på att byta mobil från min ständigt krånglande Xperia S, och hoppats på att Sony börjat skärpa sig så att det kunde bli en Z, ZR eller framtida modell istället. Kaoset kring ZR skänker definitivt inte mycket tilltro åter.

Får hoppas att de får bukt med det, annars kanske jag tvingad sälja min själ till någon annan vidrig mobiltillverkare...

#75

Postad 15 juli 2013 - 16:12

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Fick precis besked ifrån Telia att dom trodde att dom skulle få in ZR denna veckan. Sen lär det väl ta några dagar till innan de finns ute i alla Telia butiker...

#76

Postad 15 juli 2013 - 19:18

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Fick precis besked ifrån Telia att dom trodde att dom skulle få in ZR denna veckan. Sen lär det väl ta några dagar till innan de finns ute i alla Telia butiker...


Fick du något pris?

#77

Postad 15 juli 2013 - 19:32

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Förresten, om ni inte sett:
http://www-support-d..._Android4.1.pdf

#78

Postad 15 juli 2013 - 22:50

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Fick du något pris?

Tänkte inte på att fråga om priset, men det borde ju landa under Xperia Z:as lanseringspris.

De visste inte heller vilka färgalternativ de skulle få tillgång till, men det ger väl sej snart, det också skulle jag tro...

#79

Postad 16 juli 2013 - 12:36

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Förresten, om ni inte sett:
http://www-support-d..._Android4.1.pdf


Hu, det märks i översättningen att de har flyttat... :(

#80

Postad 18 juli 2013 - 18:39

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 1
Nu är jag kanske lite gnällig men jag vill gärna känna att proffs jag vänder mej till faktiskt är kompetenta inom sitt gebit. Gärna engagerade och intresserade av det som hör till deras bransch.

Jag är själv en yrkesman och min yrkesstolthet bygger till stor del på mitt intresse för mitt område och på att jag kan erbjuda kunskaper som både kommer ifrån erfarenheter och bevakning av aktualiteter och framtida utveckling inom mitt område. Om jag inte kan svara på frågor inom mitt område så ser jag till att så gott det går täppa till den kunskapsbristen jag har upptäckt.

Därför blir jag besviken när jag går in i mobiltelefonbutiker och får fånstirrande blickar av personalen när jag frågar om lagerstatus och leveransdatum för t.ex. Xperia ZR. I nästan alla butiker har det funnits minst en säljare som lite nedlåtande har undrat om det inte är Xperia ZÄTA jag egentligen menar. Som om jag skulle ha talsvårigheter och inte förmår att utala "zäta" utan råka slänga med ett "ärr".

Nu senast så stod det två försäljare bakom disken som båda två var halvt övertygade om att jag menade Zäta, Sony's nya 5" mobil.

Det är väl OK om mobil-säljare inte har stenkoll på alla mobiler som ryktesvis kan komma att produceras och kanske lanseras, men Xperia ZR ligger ju runt hörnet och väntar nu. Ett antal butiker och webbshopar levererar ju redan telefonen. Den officiella releasen av luren skedde ju redan i Maj.

Vi pratar ju inte om något nattagammalt rykte längre.

Tack för att jag fick gnälla av mej lite...

Någon som kanske redan har börjat leka med luren och som känner för att dela med sej av sina intryck?

#81

Postad 18 juli 2013 - 19:07

LondonCalling
  • LondonCalling
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Lite intryck, luren är riktigt skön, rundade hörn. Väldigt snabb, inga lagg, small apps gillar jag, laddningsdockan som medföljer är bra, man slipper fippla med usbporten. Ni som funderar på att köpa mobilen gör det, ni kommer inte att bli besvikna.

#82

Postad 18 juli 2013 - 20:22

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Så dockan DK28 kommer alltså med?

... laddningsdockan som medföljer är bra, man slipper fippla med usbporten. ....



#83

Postad 18 juli 2013 - 21:12

LondonCalling
  • LondonCalling
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Svar ja

#84

Postad 18 juli 2013 - 22:52

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Hur är det med att flytta appar till SD-kortet?
Läste någonstans att det bara var mediafiler som gick att lagra på SD-kortet och inte att flytta appar så som man kan göra på de flesta andra Android lurar...

Vad gäller för spotify musik som är nedladdad och går att spela när man är offline, går sådana filer att lagra på SD-kort också?

#85

Postad 18 juli 2013 - 23:04

LondonCalling
  • LondonCalling
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Hur är det med att flytta appar till SD-kortet?
Läste någonstans att det bara var mediafiler som gick att lagra på SD-kortet och inte att flytta appar så som man kan göra på de flesta andra Android lurar...



Ingen av de nya xperiamodellerna har den funktionen.

Redigerat av LondonCalling, 18 juli 2013 - 23:05.


#86

Postad 19 juli 2013 - 09:41

faffel89
  • faffel89
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Ingen av de nya xperiamodellerna har den funktionen.


Hur är det då med Spotify musiken som man syncar... tar den plats från telefon-minnet eller kan man dirigera den till SD-kort?

#87

Postad 19 juli 2013 - 10:07

LondonCalling
  • LondonCalling
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...d.php?t=1984322

#88

Postad 19 juli 2013 - 10:18

faffel89
  • faffel89
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

http://forum.xda-dev...d.php?t=1984322


Snyggt... finns en lösning på de mesta ;) tack för info

#89

Postad 19 juli 2013 - 10:23

LondonCalling
  • LondonCalling
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
:-)

#90

Postad 19 juli 2013 - 16:20

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Hur är det med att flytta appar till SD-kortet?
Läste någonstans att det bara var mediafiler som gick att lagra på SD-kortet och inte att flytta appar så som man kan göra på de flesta andra Android lurar...

Ingen av de nya xperiamodellerna har den funktionen.


Verkar bero på att Google inte stödjer detta i Android. Men känns ju tyvärr ganska begränsande när det bara är 8GB i telefonen och bara hälften är tillgängligt.

Samsung har nyligen släppt en fix så att det går att flytta apparna till SD kortet på Galaxy S4 hoppas Sony gör likadant. http://forums.androi...w-possible.html

Redigerat av defiant, 19 juli 2013 - 16:22.


#91

Postad 20 juli 2013 - 00:19

makrolon
  • makrolon
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Funkar det inte med appmgr III att installera på SD-kortet?

#92

Postad 20 juli 2013 - 00:55

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Ingen av de nya xperiamodellerna har den funktionen.

Märkligt! Utvecklingen brukar ju gå framåt, men det är ju ett steg tillbaka.
T.o.m. min gamla neo kan flytta appar till SD-kortet, dock inte alla men ändå...

#93

Postad 20 juli 2013 - 08:48

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Märkligt! Utvecklingen brukar ju gå framåt, men det är ju ett steg tillbaka.
T.o.m. min gamla neo kan flytta appar till SD-kortet, dock inte alla men ändå...

Är väl bara en del i Googles aversion mot minneskort. De vill väl promota deras molntjänster snarare än lokal lagring

#94

Postad 20 juli 2013 - 11:25

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Mer om olika minnen och lagring: http://talk.sonymobi...m/thread/102710

Funkar det inte med appmgr III att installera på SD-kortet?


Verkar inte fungera på en orootad xperia.(http://talk.sonymobi...m/thread/120215)

#95

Postad 22 juli 2013 - 19:20

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Nu har sony folket vaknat så pass så att det inte längre står att xperia zr "kommer snart" utan istället står att den är en "nyhet"...
Alltid något...

Netonnet verkar har lite kalenderproblem för dom har under en tid visat "Åter i lager ca: 2013-07-10 ". I morse stod det 2013-07-22, men nu ikväll så var datumet tillbaka på "Åter i lager ca: 2013-07-10".

Lite småkomiskt med tanke på att den 10:e nu har passerats med nästan två veckor...

#96

Postad 22 juli 2013 - 19:31

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Det stod 2013-07-26 för någon dag sen

#97

Postad 23 juli 2013 - 15:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Hur är det med att flytta appar till SD-kortet?
Läste någonstans att det bara var mediafiler som gick att lagra på SD-kortet och inte att flytta appar så som man kan göra på de flesta andra Android lurar...

Vad gäller för spotify musik som är nedladdad och går att spela när man är offline, går sådana filer att lagra på SD-kort också?


Appar kan normalt inte flyttas men app-data går att flytta med FolderMounter. Jag kör det och det fungerar utmärkt, alla mina tunga speldata ligger fint och bra på minneskortet.

#98

Postad 23 juli 2013 - 21:43

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det låter intressant, kanske kan vara en lösning om minnet skulle börja tryta.

Jag såg förresten att ZR:en är beställningsbar i Telias webshop nu också (för den som är intresserad av Telia abbonemang).
Frågan är om Telia har fått ut ZR:en i sina butiker också...

Ska ringa och kolla i morgon. Återkommer...

EDIT:
Måste man roota nallen för att FolderMounter ska fungera?

Redigerat av GuessWho, 23 juli 2013 - 21:44.


#99

Postad 23 juli 2013 - 21:55

LondonCalling
  • LondonCalling
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Ja man måste roota.

Redigerat av LondonCalling, 23 juli 2013 - 21:55.


#100

Postad 23 juli 2013 - 22:46

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Då får det bli en senare fråga...
...Jag har ju inte ens köpt telefonen ännu ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.