Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS8

493 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 10 oktober 2014 - 14:18

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Numbers och Pages fungerar ju!?


Ok för att klargöra här nu så det inte uppstår några som helst misstag. :)
Vad är det för filer/program som du inte ser?

#252

Postad 10 oktober 2014 - 14:44

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Ok för att klargöra här nu så det inte uppstår några som helst misstag. :)
Vad är det för filer/program som du inte ser?


Det är Readdles Documents som jag har på flera iPhones. Det står att den stöder iCloud Drive och då trodde jag att om jag lägger in ett dokument i en enhet så dyker det upp även i de andra enheterna. Om det nu inte är så är frågan hur startar jag iCloud.com på en i-enhet? Går det? Försöker jag så hamnar jag bara i Apples instruktioner hur man aktiverar iCloud Drive och det har jag ju redan gjort!?

#253

Postad 10 oktober 2014 - 15:13

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det är Readdles Documents som jag har på flera iPhones. Det står att den stöder iCloud Drive och då trodde jag att om jag lägger in ett dokument i en enhet så dyker det upp även i de andra enheterna. Om det nu inte är så är frågan hur startar jag iCloud.com på en i-enhet? Går det? Försöker jag så hamnar jag bara i Apples instruktioner hur man aktiverar iCloud Drive och det har jag ju redan gjort!?


Har du aktiverat iCloud Drive så går det inte att återgå till iCloud.
Den informationen fick du när du hade valet att aktivera iCloud Drive.
Vad jag kan se så står det att Readdle stöder iCloud och inte iCloud Drive.

#254

Postad 10 oktober 2014 - 15:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Om det nu inte är så är frågan hur startar jag iCloud.com på en i-enhet? Går det? Försöker jag så hamnar jag bara i Apples instruktioner hur man aktiverar iCloud Drive och det har jag ju redan gjort!?


Det går inte

#255

Postad 10 oktober 2014 - 15:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det verkar ju som Apple snurrat till det ordentligt denna gång😕

#256

Postad 10 oktober 2014 - 16:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det verkar ju som Apple snurrat till det ordentligt denna gång��


Har Apple snurrat till det för att Readdle uppger att dom synkar med iCloud och inte iCloud Drive?

Redigerat av lappen71, 10 oktober 2014 - 16:03.


#257

Postad 10 oktober 2014 - 16:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det står iCloud Drive i uppdateringen!!!! Hur fan skall jag kunna veta att synkningen inte fungerar om jag aktiverar iCloud Drive? Varför fungerar Numbers och Pages då? Jag fick aldrig någon varning om att aktivering av iCloud Drive skulle sabba all framtida synkning för icke-apple-appar? Det är ju det som varit fördelen med iPhone - att vanliga dödliga skall kunna hantera det!?

#258

Postad 10 oktober 2014 - 16:35

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Går jag in i ett dokument i Documents i en i-enhet så kan jag exportera den till iCloud Drive. Går jag in i en annan i-enhet så kan jag hämta det i Documents från iCloud Drive där! Trodde bara detta skulle gå automatiskt som i Numbers. Här måste man tydligen aktivera cellerna!!

#259

Postad 10 oktober 2014 - 16:38

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det står iCloud Drive i uppdateringen!!!!


Då är det utvecklaren av appen som snurrat till det och inte Apple.

Hur fan skall jag kunna veta att synkningen inte fungerar om jag aktiverar iCloud Drive?


Därför att du får en varning när du aktiverar iCloud Drive att program som synkar med iCloud INTE kommer åt filerna då eftersom det är två olika tjänster.
Denna varning,fast på svenska då får man upp när man aktiverar iCoud Drive.

Postad bild


Sen så behöver du inte ha en sådan otrevlig ton mot mig bara för att jag kommer med information som inte passar herrn.

Går jag in i ett dokument i Documents i en i-enhet så kan jag exportera den till iCloud Drive. Går jag in i en annan i-enhet så kan jag hämta det i Documents från iCloud Drive där! Trodde bara detta skulle gå automatiskt som i Numbers. Här måste man tydligen aktivera cellerna!!


Det är något som du får ta upp med utvecklarna varför dom inte har automatisk synkning mot iCloud Drive.
För det har andra appar som tex 1Password

#260

Postad 10 oktober 2014 - 16:54

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Jag är väl inte otrevlig mot dig? Jag är irriterad på Apple! Jag trodde vi befann oss i samma läge som användare?? Det står ju i varningen som du visar att det inte fungerar om inte de andra enheterna är uppdaterade till iOS8? Mina enheter är uppdaterade till iOS8! Jag har som sagt inga Macar - men det har vi ju gått igenom tidigare😄 Förstår inte varför en i-enhet inte kan komma åt iCloud Drive på samma sätt som en Windowsdator kan och en Mac kommer att kunna göra? (Obs - detta är en generell fråga som användare - inte ett påhopp på dig😊)!!

#261

Postad 10 oktober 2014 - 17:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag är väl inte otrevlig mot dig? Jag är irriterad på Apple! Jag trodde vi befann oss i samma läge som användare?? Det står ju i varningen som du visar att det inte fungerar om inte de andra enheterna är uppdaterade till iOS8? Mina enheter är uppdaterade till iOS8! Jag har som sagt inga Macar - men det har vi ju gått igenom tidigare�� Förstår inte varför en i-enhet inte kan komma åt iCloud Drive på samma sätt som en Windowsdator kan och en Mac kommer att kunna göra? (Obs - detta är en generell fråga som användare - inte ett påhopp på dig��)!!


Och jag säger att det är inte Apple du ska vara irriterad på bara för att en tredjeparts utvecklare inte fått till det med synkningen mot iCloud Drive.
För det fungerar klart och tydligt med andra appar såsom Apple´s egna och tex 1Password och en handfull fler jag använder.
Du får felanmäla att synkningen inte fungerar som den ska.

#262

Postad 10 oktober 2014 - 19:58

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Har ett problem med 8.0.2. Så fort jag stänger ner en app och går till hemskärmen börjar blomman uppe i vänstra hörnet snurra, som när man laddar en hemsida eller dyl. Det verkar som den håller på att ladda konstant men fattar inte vad den kör!!! Har stängt ned alla appar, push mail, bakgrundsuppdatering, platstjänster. Vad är det som snurrar!???

Varför har jag inte läst någonstans att man kan köra dubbel touch på hemknappen för att plock ner övre delen av skärmen? Har försökt googla men har inte hittat något om denna funktion, är jag blind eller? Finns det fler "dolda funktioner"?

#263

Postad 10 oktober 2014 - 20:15

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

...



#264

Postad 10 oktober 2014 - 20:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Hade samma bekymmer ("snurrblomma") redan innan IOS8. Stängde av allt automagiskt skit och alla appar, ändå försökte den ladda något. Enda sätter att bli av med det har varit att starta om luren.

#265

Postad 10 oktober 2014 - 20:57

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Jag har fått ett retligt "problem"
Ibland på min ipad Air får jag upp denna rutan nedan...
Någon som vet vad detta kan bero på???

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   493,1K   8 Antal nerladdningar

Redigerat av alexander_e_b, 10 oktober 2014 - 21:03.


#266

Postad 11 oktober 2014 - 12:33

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Har ett problem med 8.0.2. Så fort jag stänger ner en app och går till hemskärmen börjar blomman uppe i vänstra hörnet snurra, som när man laddar en hemsida eller dyl. Det verkar som den håller på att ladda konstant men fattar inte vad den kör!!! Har stängt ned alla appar, push mail, bakgrundsuppdatering, platstjänster. Vad är det som snurrar!???


Upplever samma sak på min iPhone 6, trodde också att nåt låg och laddade i bakgrunden hela tiden men det handlar nog snarare om en bugg.

#267

Postad 11 oktober 2014 - 13:28

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Kan jag undvika att få upp mobilversionen av webbsidor på något vis?

#268

Postad 11 oktober 2014 - 19:21

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 1
Tryck i adressfältet, i rutan som dyker upp då drar du neråt, då ska det ovanför alla bokmärken finnas ett alternativ som heter "Begär webbversion".

#269

Postad 12 oktober 2014 - 19:49

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Är det någon som har varit med om att er Iphone 6 har höjt volymen på musiken till max och det inte gått att sänka? Jag var tvungen att starta om telefonen för att få bukt med problemet. Det var ingen höjdare när man låg och körde bänkpress och volymen hamnade på max utan att det gick att sänka.

Även så får min tele för sig att justera ljusstyrkan på skärmen av sig själv. Ibland är ljusstyrkan på max och ibland på min. Eller så justerar den styrkan lite hit och dit, inte max inte min. Någon som upplevt detta???

#270

Postad 13 oktober 2014 - 06:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Är det någon som har varit med om att er Iphone 6 har höjt volymen på musiken till max och det inte gått att sänka? Jag var tvungen att starta om telefonen för att få bukt med problemet. Det var ingen höjdare när man låg och körde bänkpress och volymen hamnade på max utan att det gick att sänka.

Även så får min tele för sig att justera ljusstyrkan på skärmen av sig själv. Ibland är ljusstyrkan på max och ibland på min. Eller så justerar den styrkan lite hit och dit, inte max inte min. Någon som upplevt detta???


Har du automatisk justering av ljusstryrkan igång så är det såklart därför.

#271

Postad 20 oktober 2014 - 08:31

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Någon som känner till följande:
Så fort jag går in på Google via webläsaren och skriver in första bokstaven i sökrutan så försvinner tangentbordet ner.
Ibland "hittar" den på egna sökningar ut efter vilken bokstav jag valt.
Som om jag trycker ner ett B så söker den atutomatiskt upp Blocket. (Detta va bara ett exempel)

#272

Postad 20 oktober 2014 - 09:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
vilken webläsare?

har provat både safari och chrome på min iphone 6 och mitt tangentbord stängs inte av automatiskt iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 oktober 2014 - 09:12.


#273

Postad 20 oktober 2014 - 19:50

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Att man aldrig lär sig...

La in ios 8 på frugans ipad 2 när det släpptes. Plattan blev mer eller mindre obrukbar, seg som sirap. Så ikväll när 8.1 släpptes laddade jag ner den, vad kan bli sämre tänkte jag. Ja, inte blev det bättre iaf. Den är väldigt seg fortfarande.

Hur i sjutton ska man göra nu? Måste få tillbaka 7.1.2, den fungerade suveränt. Kan man jailbreaka in 7.1.2?

Hur tänkte apple egentligen? Man kan inte göra en version som förstör tillgänglig! Stor lust man har att köpa en ny för att få det att fungera.

Nån mer som fått sin ipad förstörd med ios 8?

#274

Postad 20 oktober 2014 - 20:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Man skall inte updatera gamla Apple-prylar till nya iOS-versioner. Högst en generation nyare mjukvara. De vill att du skall köpa nytt...

#275

Postad 20 oktober 2014 - 20:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Man skall inte updatera gamla Apple-prylar till nya iOS-versioner. Högst en generation nyare mjukvara. De vill att du skall köpa nytt...


Det där är väl för att nytt operativsystem=nya funktioner=större påfrestning på hårdvaran. Då är det inte konstigt att en gammal platta som Ipad 2 inte orkar hänga med. Tror knappast det beror på att Apple diaboliskt skulle sitta och medvetet förstöra förutsättningarna för folk med gammal hårdvara.

#276

Postad 20 oktober 2014 - 20:17

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Den som söker skall finna. Du kan hitta äldre iOS versioner ute på nätet. in i iTunes, och gå tillbaka.
Precis som med iPhone 4s, så kan man stoppa in iOS8 i iPad 2, men 8:a är verkar inte optimalt på de gamla 2:orna och 4S. De blir tröttare.

#277

Postad 20 oktober 2014 - 20:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har aldrig haft det problemet. Återställ och radera enheten ordentligt så blir det nog bättre.

Ios 8.1 åkte in nyss på min iphone 6 iaf. Grymt nice att skicka sms från datorn nu.

#278

Postad 20 oktober 2014 - 20:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Att man aldrig lär sig...

La in ios 8 på frugans ipad 2 när det släpptes. Plattan blev mer eller mindre obrukbar, seg som sirap. Så ikväll när 8.1 släpptes laddade jag ner den, vad kan bli sämre tänkte jag. Ja, inte blev det bättre iaf. Den är väldigt seg fortfarande.

Hur i sjutton ska man göra nu? Måste få tillbaka 7.1.2, den fungerade suveränt. Kan man jailbreaka in 7.1.2?

Hur tänkte apple egentligen? Man kan inte göra en version som förstör tillgänglig! Stor lust man har att köpa en ny för att få det att fungera.

Nån mer som fått sin ipad förstörd med ios 8?

Den som söker skall finna. Du kan hitta äldre iOS versioner ute på nätet. in i iTunes, och gå tillbaka.
Precis som med iPhone 4s, så kan man stoppa in iOS8 i iPad 2, men 8:a är verkar inte optimalt på de gamla 2:orna och 4S. De blir tröttare.


Nej det går inte att återgå till tex iOS 7 för Apple har slutat signera dom.
Har man varit otålig och uppdaterat så får man stå sitt kast.

#279

Postad 20 oktober 2014 - 21:30

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

vilken webläsare?

har provat både safari och chrome på min iphone 6 och mitt tangentbord stängs inte av automatiskt iaf.


När jag använder safari.. Skit störigt :/ Och det gällde ipad air....

Redigerat av alexander_e_b, 20 oktober 2014 - 21:31.


#280

Postad 20 oktober 2014 - 21:50

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Hittade nog äntligen anledningen...
Stängde av Förslag under Tangentbord...

Näää det fungerad INTE. SUUCCKKK

Redigerat av alexander_e_b, 20 oktober 2014 - 22:42.


#281

Postad 20 oktober 2014 - 23:54

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Rackarns också.. trodde det skulle funka att gå tillbaka. My bad.

#282

Postad 21 oktober 2014 - 00:45

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0
Som Radiozo säger, gör en total återställning.
Min iPad 3 blev skitseg när jag uppdaterade till ios 7. Säkerhetskopierade den och gjorde en total återställning och återskapade sedan från kopian. Resultat? Mycket snabbare!

Redigerat av walle_1, 21 oktober 2014 - 00:46.


#283

Postad 21 oktober 2014 - 06:35

Unregistereda9643921
  • Unregistereda9643921
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Vet inte om detta hör hemma här men tycker inte att det förtjänar en egen tråd i alla fall:

Samtalsvolymen i mitt bluetooth-headset (Plantronics Marque 2) är så jäkla hög trots att volymen på båda enheterna är ställd på lägsta. Detta gäller endast vid samtal, vid annan användning är volymen som man väntat sig. Det har varit så här både på iphone 5S och nu sexan. Någon som känner igen detta?

#284

Postad 21 oktober 2014 - 07:18

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Någon som känner till följande:
Så fort jag går in på Google via webläsaren och skriver in första bokstaven i sökrutan så försvinner tangentbordet ner.
Ibland "hittar" den på egna sökningar ut efter vilken bokstav jag valt.
Som om jag trycker ner ett B så söker den atutomatiskt upp Blocket. (Detta va bara ett exempel)


Att tangentbordet försvinner händer ofta för mig. Har varit så i flera år, aldrig förstått varför.

#285

Postad 21 oktober 2014 - 07:33

-Markus-
  • -Markus-
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Förstörd är den väl inte? Prova blås den rent och installera om. Appleägare är så vana att allt går smärtfritt hela tiden. Tänk bara om det varit en PC som skulle ha uppdaterats från tex XP till Windos 8. Då ska vi snacka seg sak. Eller varför inte en två år gamal Androidenhet som uppdateras till senaste operativet. Dom är ju också i princip obrukbara.

Jag förstår dock din frustration men det är nog detta man får ta när man kör väldigt gamla enheter med ny mjukvara oavsett vad man kör för operativ. Kanske borde Apple dock varit så full i fn att dom hade vägrat uppdatera gamla enheter. Då slipper man ju som ägare av en sådan hamna som du säger med en förstörd enhet.



Att man aldrig lär sig...

La in ios 8 på frugans ipad 2 när det släpptes. Plattan blev mer eller mindre obrukbar, seg som sirap. Så ikväll när 8.1 släpptes laddade jag ner den, vad kan bli sämre tänkte jag. Ja, inte blev det bättre iaf. Den är väldigt seg fortfarande.

Hur i sjutton ska man göra nu? Måste få tillbaka 7.1.2, den fungerade suveränt. Kan man jailbreaka in 7.1.2?

Hur tänkte apple egentligen? Man kan inte göra en version som förstör tillgänglig! Stor lust man har att köpa en ny för att få det att fungera.

Nån mer som fått sin ipad förstörd med ios 8?



#286

Postad 21 oktober 2014 - 08:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det där är väl för att nytt operativsystem=nya funktioner=större påfrestning på hårdvaran. Då är det inte konstigt att en gammal platta som Ipad 2 inte orkar hänga med. Tror knappast det beror på att Apple diaboliskt skulle sitta och medvetet förstöra förutsättningarna för folk med gammal hårdvara.

Det funkar utmärkt med iOS 8 på iPad 3 i varje fall och den har A5x-chip. Att det skulle vara så jättestor skillnad på iPad 2 med A5-chip finner jag inte troligt. Det låter som om det är något annat som spökar. Till saken hör att vår gamla iPad3 köpte jag beg (billigt) i förra veckan och blåste den förstås och började med den som ny. Apparna tankar man ju ändå in från icloud i efterhand. Detta sätt är nog att rekommendera mot att bara uppgradera rätt av.

Redigerat av agpath, 21 oktober 2014 - 08:18.


#287

Postad 21 oktober 2014 - 08:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ipad 2 har bara 512MB RAM så det är nog därför den inte orkar med IOS 8 så bra.

#288

Postad 21 oktober 2014 - 09:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ipad 2 har bara 512MB RAM så det är nog därför den inte orkar med IOS 8 så bra.

iPad Mini (1) har samma spec som iPad 2, dvs A5 och 512 Mb och vi har inga problem med iOS 8 på den. iOS 8 hanterar därtill minnet bättre då den automatiskt stänger ned oanvända appar så att dessa inte tar minne i onödan. Det jag har läst handlar mest om att Safari upplevs som slö på iPad 2, men det är inget jag har tänkt på då vi använder de större iPad (3 och 4) för surfning och Mini för film och barnspel.

Redigerat av agpath, 21 oktober 2014 - 09:44.


#289

Postad 21 oktober 2014 - 13:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Family Share är precis vad vi väntat på. Nu ska man kunna skapa egna Apple id för barnen då alla som är med i gruppen kopplas till samma (ägarens, dvs jag) kreditkort.
Bra idé om inte Apple hade megaklantat sig! Definitionen är alltså ett KREDIT-kort! Inte bara VISA eller Mastercard vilket funkar utmärkt för sitt eget Apple id. Nä, man måste således ha KREDIT på kontot, inte bara att det är kopplat till lönekontot.
Därtill så får man inte ens ett felmeddelande utan det står att man har ett kort kopplat till sitt konto men att man måste koppla ett kort till sitt konto (läs ett annat kort med kredit då och inte bara med debet till ett konto).
Hela tanken med Family Share faller således platt med denna "lilla" detalj.
Har tagit upp det med Apple Support samt att det finns massor om det skrivet på supportforumet.

#290

Postad 21 oktober 2014 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ok. Finns det ngn anledning till att det är så? Själv så använder jag bara kreditkort så det är inget problem för mig. Har förvisso ingen familj heller :D

#291

Postad 21 oktober 2014 - 14:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ok. Finns det ngn anledning till att det är så? Själv så använder jag bara kreditkort så det är inget problem för mig. Har förvisso ingen familj heller :D

50 min i telefon med Apple support som slutade med att jag blev kopplad till en senior manager. De begrep inte detta själva. Det är amerikanerna som har klantat sig så de kommer att lyfta detta vidare.
Poängen med apple id för barnen är att de ska kunna använda iMessage och mail tex, inte att handla. Det finns ingen som helst rimlig förklaring, men de kunde se att det för barn under 13 år behövdes ett kredit kort men för 13-17 år dög ett bankkort. :blink:

Redigerat av agpath, 21 oktober 2014 - 14:29.


#292

Postad 21 oktober 2014 - 19:15

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Ipad 2an blev lite rappare efter en återställning. Inte som ios 7, men den får duga åt hustrun. Får iaf ha min air ifred ��

Dock så trodde jag att ipad 2an hade 1 GB ram?!

/Mange

#293

Postad 21 oktober 2014 - 21:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ipad 2an blev lite rappare efter en återställning. Inte som ios 7, men den får duga åt hustrun. Får iaf ha min air ifred ��

Dock så trodde jag att ipad 2an hade 1 GB ram?!

/Mange


Nej det är 3an och nyare som har det.

50 min i telefon med Apple support som slutade med att jag blev kopplad till en senior manager. De begrep inte detta själva. Det är amerikanerna som har klantat sig så de kommer att lyfta detta vidare.
Poängen med apple id för barnen är att de ska kunna använda iMessage och mail tex, inte att handla. Det finns ingen som helst rimlig förklaring, men de kunde se att det för barn under 13 år behövdes ett kredit kort men för 13-17 år dög ett bankkort. :blink:


Kul att du hittat ett så grovt fel :)

#294

Postad 22 oktober 2014 - 23:06

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

50 min i telefon med Apple support som slutade med att jag blev kopplad till en senior manager. De begrep inte detta själva. Det är amerikanerna som har klantat sig så de kommer att lyfta detta vidare.
Poängen med apple id för barnen är att de ska kunna använda iMessage och mail tex, inte att handla. Det finns ingen som helst rimlig förklaring, men de kunde se att det för barn under 13 år behövdes ett kredit kort men för 13-17 år dög ett bankkort. :blink:


Så vad händer om du försöker använda ett vanligt bankkort?

Finns mer info här bland annat, dock i linje med vad du redan sagt:

http://www.99mac.se/...delning-i-ios-8

Redigerat av improwise, 22 oktober 2014 - 23:11.


#295

Postad 23 oktober 2014 - 08:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Så vad händer om du försöker använda ett vanligt bankkort?

Finns mer info här bland annat, dock i linje med vad du redan sagt:

http://www.99mac.se/...delning-i-ios-8

Det går inte. Jag har varit i en timslång diskussion med Apple och de begrep inte detta själva. Till slut ringde de tillbaka och bekräftade att kortet måste vara kopplat till ett konto med kredit. Det räcker alltså inte med ett betal/bankkort kopplat till ett lönekonto. Detta gäller endast om Apple-idet man försöker skapa gäller en person under 13 år.

#296

Postad 25 oktober 2014 - 12:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Uppdaterade både min iPhone 6 & iPad Air till iOS 8.1 igår och upptäckte nu att man kan svara på samtal via paddan och även Mac:en. En mycket trevlig funktion!
För att det skall funka på Mac:en krävs dock OS X Yosemity kan ju tilläggas.

#297

Postad 25 oktober 2014 - 12:34

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Uppdaterade både min iPhone 6 & iPad Air till iOS 8.1 igår och upptäckte nu att man kan svara på samtal via paddan och även Mac:en. En mycket trevlig funktion!
För att det skall funka på Mac:en krävs dock OS X Yosemity kan ju tilläggas.


Det funkade redan i iOS 8, gissa om jag blev förvånad när det började ringa i paddan :)

#298

Postad 25 oktober 2014 - 12:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det funkade redan i iOS 8, gissa om jag blev förvånad när det började ringa i paddan :)


Av någon konstig anledning fungerade det inte för alla under iOS 8

#299

Postad 25 oktober 2014 - 23:35

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0
Uppdaterade min iPhone 5 från ios 7 till 8.1 igår, flyter på alldeles utmärkt tycker jag, inga problem alls.

Har haft ios 8 på ipad mini 2 sedan ett par veckor och den känns klart stabilare nu med 8.1.
Har dock ett litet problem med GPS:en. Den hittar inte min position alls. Det är en iPad wifi och har aldrig haft problem att hitta position förr. Är uppkopplad på ett nytt 4G-nätverk, har även provat att parkoppla den med telefonen men jag får ändå ingen position på paden.

Nån annan som fått problem med GPS i ios 8? Eller är det helt enkelt hårdvarufel?
En snabb googling ger att wifi-modellerna inte har någon GPS-enhet utan bestämmer position utifrån nätverk. Stämmer det? Och kan det vara för att nätverket vi har här är nyuppsatt?

#300

Postad 26 oktober 2014 - 10:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja wifi ipads har ingen riktigt GPS.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.