Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 4 mån sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 7 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 8 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 8 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 8 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 9 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 10 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 11 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 11 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 11 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 11 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 12 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 12 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 12 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 12 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 12 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 12 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 12 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 12 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 12 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 13 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 13 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 13 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 13 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 14 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 14 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 14 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 14 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 14 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 14 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 14 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 14 år sedan
Nytt från Harman/kardon (850 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 14 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 14 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 14 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 14 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 15 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 15 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 15 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 15 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 15 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 15 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 15 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 15 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 15 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 15 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 15 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 15 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 15 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 15 år sedan

#1601

Postad 07 april 2011 - 14:13

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu har det gått två veckor sen jag lämnade in min AVR 255. Har inte hört ett ljud sen dess.

#1602

Postad 12 april 2011 - 20:30

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Har någon bra tips bra eq?

Verkar inte finnas så många som använder det nu för tiden

Mvh Peter

#1603

Postad 13 april 2011 - 20:01

dr Tukt
  • dr Tukt
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har en AVR 335 som tappar minnet nästan varje gång man startar den, har någon annan haft detta problem?
Provade att söka lite snabbt men hittade inget?


Mycket tacksam för hjälp!

#1604

Postad 14 april 2011 - 16:07

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu har det gått tre veckor sen jag lämnade in min AVR255, inte hört ett ljud.

Om ni tycker att det är irriterande att jag sitter och grinar över min reciever i den här tråden så kan jag bara konstatera att detta är högst relevant konsumentinformation. Om jag skulle köpa en ny reciever idag så skulle jag definitivt vilja veta hur retur och reparationsärenden hanteras.

Nu kan man ju tycka att HK informerat tydligt här på forumet att det föreligger byte av verkstad, men helt ärligt, jag vet ju bara det för att jag är en nörd som hänger här. Hade jag varit en "vanlig" konsument hade jag inte hört ett ljud eftersom varken Assist Workshop eller HK har bemödat sig att ringa eller mejla ut en uppdatering om vad som händer med min reciever.

Hur som haver.... jag kommer fortsätta rapportera om mitt ärende här så andra kan bestämma sig om det är värt att köpa från HK eller inte.

#1605

Postad 19 april 2011 - 12:16

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej!

Redtapes AVR 255 är nu till färdig reparerad. Den anlände till STT Mediaservice 6/4, skickades åter till Redtape 13/4, anlände 15/4. Apparaten lämnades in till Assist i Stockholm 24/3.

Tyvärr tog hanteringen och vidaresändningen en tid då detta skede när vi bytte serviceverkstad.

Felet på apparaten konstaterades. Omlödningav spänningregulatorer som förser HDMI-kortet med spänning och firmwareuppdatering gjordes.

Harman service har som måla att service ska gå så fort som möjligt. Normalt tar en service ca 10-15 arbetsdagar inklusive transporter.

Hälslningar
Joakim Malm
Harman Consumer Nordic

Redigerat av Unregistered43749, 19 april 2011 - 12:16.


#1606

Postad 19 april 2011 - 17:02

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Yes, nu har jag fått tillbaka den. Fick den i fredags och packade upp den i lördags. Först strulade bilden ett tag, men nu söndag - måndag har den funkat fint, dock har den vid nått tillfälle när man startar xbmc svartnat, (antar att det har med att xmbc körs i fullskärmsläge och att bytet förvirrar recievern på nått sätt. Startar då bara om recievern och då funkar det). Men bilden har inte svartnat mitt i en film iallafall vilket är sjukt najs. Ljudet är som det ska.

Hade fått en repa på maskinen, dock tur i oturen så var den på baksidan, så den skiter jag i. Fick ingen riktigt klar beskrivning av vad serviceverkstan hade gjort heller. Hade varit trevligt med en liten lapp med en lite mer mänsklig beskrivning, typ: "Vi har konstaterat felet, och åtgärdat genom att...".

Men overall om bilden håller i sig och inte börjar blinka så är jag sjuuuuukt glad över servicen :)
Och trevligt att HK håller koll på forumet och tar kontakt med folk här.

Tackar för det.

#1607

Postad 19 april 2011 - 18:54

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem med min AVR 255. Satt och spelade på Xboxet och helt plötsligt försvinner ljud och bild, jag tror först att det kanske har blivit glapp i någon HDMI-kabel men efter att ha försökt med både dator och PS3 och Wii så får jag ingen bild. Dator/PS3/Xbox är anslutna via HDMI medan Wii är anslutet med komponent. Efter lite trixande med olika HDMI-kablar fram och tillbaka så visar det sig att det inte är något fel på kablarna. Ingen Bild/ljud med HDMI, ljudet får jag dock ut från Wii, likaså om jag ansluter en annan analog källa via RCA-kablage. Med andra ord. Absolut ingen bild. Försökte ta mig in i reciverns meny men när jag trycker på fjärrkontrollen går det inte. Det enda som fungerar är att höja/sänka ljudvolym och byta källa. Samma resultat om jag försöker trycka på några knappar på recivern. Någon som vet vad som har hänt? Jag hade den senaste firmwaren inlagd. Recivern är inköpt 2008-06 så frågan är vad kostar det att skicka in den för undersökning?

#1608

Postad 20 april 2011 - 16:06

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej noone2k!

Lämna in din AVR till din återförsäljare för undersökning. De allra flesta återförsäljare erbjuder någon form av service också.

Svårt och säg vad en undersökning kostar men det brukar ligga kring 500:- ca. Det får du oftast sedan använda som delbetalning för reparationen. Jag kan inte uttala mig om vad det är för fel då jag inte undersökt din receiver och kostnaden går inte att uppskatta i förväg, tyvärr. Hoppas det löser sig.

Mvh
Joakim
Harman Consumer Nordic

#1609

Postad 22 april 2011 - 20:09

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med min AVR 255. Satt och spelade på Xboxet och helt plötsligt försvinner ljud och bild, jag tror först att det kanske har blivit glapp i någon HDMI-kabel men efter att ha försökt med både dator och PS3 och Wii så får jag ingen bild. Dator/PS3/Xbox är anslutna via HDMI medan Wii är anslutet med komponent. Efter lite trixande med olika HDMI-kablar fram och tillbaka så visar det sig att det inte är något fel på kablarna. Ingen Bild/ljud med HDMI, ljudet får jag dock ut från Wii, likaså om jag ansluter en annan analog källa via RCA-kablage. Med andra ord. Absolut ingen bild. Försökte ta mig in i reciverns meny men när jag trycker på fjärrkontrollen går det inte. Det enda som fungerar är att höja/sänka ljudvolym och byta källa. Samma resultat om jag försöker trycka på några knappar på recivern. Någon som vet vad som har hänt? Jag hade den senaste firmwaren inlagd. Recivern är inköpt 2008-06 så frågan är vad kostar det att skicka in den för undersökning?


Hoppas det har löst sig för dig. Annars har jag en teori... Jag råkade ut för en märklig grej för ett par år sen. Jag hade dator kopplad till tv via DVI. Jag hade tv på ett eluttag och dator på ett annat uttag. När jag stoppade in kontakten så slutade den helt plötsligt att fungera, och jag tror att det gick nån knepig strömspik från ena kontakten via datorn till tvn och till den andra elkontakten. Kan det vara nått sånt som spökar här kanske?
Både datorn och tvn funkade som de skulle förutom att dvi-porten på grafikkortet som va bränd. Folk med lite mer elkunskap kanske kunde fylla i luckorna här :)

#1610

Postad 09 maj 2011 - 14:36

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med min AVR 255. Satt och spelade på Xboxet och helt plötsligt försvinner ljud och bild, jag tror först att det kanske har blivit glapp i någon HDMI-kabel men efter att ha försökt med både dator och PS3 och Wii så får jag ingen bild. Dator/PS3/Xbox är anslutna via HDMI medan Wii är anslutet med komponent. Efter lite trixande med olika HDMI-kablar fram och tillbaka så visar det sig att det inte är något fel på kablarna. Ingen Bild/ljud med HDMI, ljudet får jag dock ut från Wii, likaså om jag ansluter en annan analog källa via RCA-kablage. Med andra ord. Absolut ingen bild. Försökte ta mig in i reciverns meny men när jag trycker på fjärrkontrollen går det inte. Det enda som fungerar är att höja/sänka ljudvolym och byta källa. Samma resultat om jag försöker trycka på några knappar på recivern. Någon som vet vad som har hänt? Jag hade den senaste firmwaren inlagd. Recivern är inköpt 2008-06 så frågan är vad kostar det att skicka in den för undersökning?


Det hela har löst sig ;) Reklamation på det hela, nätdelen i recivern byggdes tydligen om. Det känns bra med en fungerande serviceorganisation, drygt en vecka tog det hela...Så nu kan man spela grannarna ur huset igen :)

#1611

Postad 12 maj 2011 - 14:03

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
En fråga: Volymratten är den steglös eller har den "hack" för varje volymnivå på AVR255?

#1612

Postad 13 maj 2011 - 09:22

bellevik
  • bellevik
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hejsan!

Toppen-nöjd med ljudet via min AVR 255!
Har ett tråkigt men inte allt för allvarligt problem. När det är tyst ett tag i t.ex. en film, eller när man bläddrar i menyer, så kan det dröja 1-2 sekunder sen innan ljudet kommer igång igen när det ska börja låta.
Alltså säg att jag kollar på en film och så blir det knäpptyst i filmen, när de sen börjar prata igen hör man inte den första sekunden av talet. Samma sak i menyer. Om jag t.ex. stannar upp och sedan börjar bläddra igen så dröjer det innan klick-ljudet kommer igång igen...
Någon som har någon aning om vad det kan bero på?

#1613

Postad 30 juni 2011 - 20:02

Mr Olofsson
  • Mr Olofsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Måste tacka alla som skrivit om uppdateringar här, äntligen lyckades jag tack vare er. Som många andra påpekat så verkar windows XP fungera bättre än 7.

Kan dock inte tänka mig ett krångligare sätt att göra en uppdatering, men jag antar att seriell-portar inte används på de nyare modellerna. HK må bygga fina förstärkare men användarvänlighet är knappast deras starka sida, detta lär bli min sista HK-produkt.

#1614

Postad 01 juli 2011 - 10:25

loop75
  • loop75
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Måste tacka alla som skrivit om uppdateringar här, äntligen lyckades jag tack vare er. Som många andra påpekat så verkar windows XP fungera bättre än 7.

Kan dock inte tänka mig ett krångligare sätt att göra en uppdatering, men jag antar att seriell-portar inte används på de nyare modellerna. HK må bygga fina förstärkare men användarvänlighet är knappast deras starka sida, detta lär bli min sista HK-produkt.


Håller med. Hårdvaran är suverän (förutom seriell-porten), men mjukvaran är under all kritik.
Min 255 fungerar nästan som jag vill nu. Jag hoppas på en uppdatering till som rättar de sista buggarna, även om det är en mardröm att utföra den - det är ett jätteprojekt för mig att plocka ur den ur TV-möbeln.

#1615

Postad 07 juli 2011 - 17:00

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Varför inte skaffa en lång kabel som jag gjorde så kan du uppdatera den i tv-möbeln.

Bara ett tips

#1616

Postad 08 juli 2011 - 11:08

loop75
  • loop75
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Varför inte skaffa en lång kabel som jag gjorde så kan du uppdatera den i tv-möbeln.

Bara ett tips


Tack, men det är för trångt att komma åt den där input/output-knappen som man ska trycka in typ 10 ggr under uppgraderingen...

#1617

Postad 08 juli 2011 - 11:20

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Har en 255, och mjukvara 98.
Är på det hela nöjd, förutom att den ibland tappar ljudet, så man får byta källa och så tillbaka igen, och så funkar det.
Vanligt problem? :)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 08 juli 2011 - 11:21.


#1618

Postad 08 juli 2011 - 22:16

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Har en 255, och mjukvara 98.
Är på det hela nöjd, förutom att den ibland tappar ljudet, så man får byta källa och så tillbaka igen, och så funkar det.
Vanligt problem? :)


Har precis samma problem. Men bara när jag kör både ljud och bild via HDMI, då får den inget ljud vissa gånger. Då måste man byta källa eller starta om. Rätt irriterande, men men .. på det hela är jag sjukt nöjd med min 255a. Enda jag saknar är fler optiska ingångar. :)

#1619

Postad 10 juli 2011 - 16:21

eden
  • eden
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej
Jag söker tips på ersättare till min H/K 4550.
Lika bra eller vassare man vill ju inte byta ner sig.
Då jag inte tror det är lönt att laga den.
Mvh

#1620

Postad 16 juli 2011 - 02:24

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
När kom den senaste mjukvaran till avr 255?

#1621

Postad 20 juli 2011 - 09:16

loop75
  • loop75
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

När kom den senaste mjukvaran till avr 255?


Den senaste är väl drygt ett år gammal - "Software release June 10 Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1"

x55 FW

#1622

Postad 24 juli 2011 - 17:30

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
en liten fundering...

kan jag med min avr 255 koppla på en hörlursförstärkare och sedan på nått sätt spela musik i hörlurar kopplade till hörlursförstärkaren OCH SAMTIDIGT som jag använder recivern till ljud vid tv-tittande. Alltså hantera två signaler samtidigt även om det i ena fallet bara handlar om att släppa igenom signalen till hörlursförstärkaren.

#1623

Postad 24 juli 2011 - 22:28

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

en liten fundering...

kan jag med min avr 255 koppla på en hörlursförstärkare och sedan på nått sätt spela musik i hörlurar kopplade till hörlursförstärkaren OCH SAMTIDIGT som jag använder recivern till ljud vid tv-tittande. Alltså hantera två signaler samtidigt även om det i ena fallet bara handlar om att släppa igenom signalen till hörlursförstärkaren.



Har forskat lite mer på lite amerikanska forum tror mig nu veta hur jag ska lösa mitt problem, skulle dock gärna få det bekräftat eller dementerat av någon med bra koll på detta.

Det fungerar att koppla in en hörlursförstärkare till min AVR255, lyssna på tex musik från cd spelare i hörlurar. Samtidigt som jag har tex tv-ljud via AVR255 i högtalarna. Detta förutsatt att jag har en analog koppling mellan cd och AVR255. (fundering; gäller det även kopplingen mellan AVR255 och hörlursförstärkaren?)

Redigerat av HOTDOG2004, 24 juli 2011 - 22:28.


#1624

Postad 06 augusti 2011 - 21:01

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
håller på o bli galen!!
har en avr 255 som fungerat fint fram tills idag då jag skulle koppla in en digitalbox jag fått utbytt. nu verkar det som om hdmi växeln lagt av. oavsett vilken källa jag väljer så blir det ingen bild eller ljud på något. nån som varit med om detta och har något tipps eller råd vad man kan göra?

#1625

Postad 13 augusti 2011 - 21:45

saidy
  • saidy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ny inom musikanläggningsområdet. Vad tror ni om en HK AVR 255 till mina 2 yamaha ns-g40 (4ohm, 60/120watt)?
Kommer skaffa fler högtalare, troligtvis 5.1 tot. Lite funderasam över detta med effektangivelserna på 255:an, sår 50 watt och även vid kubmätningar verkar den ligga under konkurrenter i samma prisklass, kan någon förklara?

MVH Erik

#1626

Postad 22 augusti 2011 - 14:42

nomadmeister
  • nomadmeister
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

håller på o bli galen!!
har en avr 255 som fungerat fint fram tills idag då jag skulle koppla in en digitalbox jag fått utbytt. nu verkar det som om hdmi växeln lagt av. oavsett vilken källa jag väljer så blir det ingen bild eller ljud på något. nån som varit med om detta och har något tipps eller råd vad man kan göra?


Jag har också en 255a där HDMI-ingångarna har slutat fungera. Jag flyttade för en månad sedan och när jag kopplade in allt igen efter flytten var HDMI-ingångarna döda.
Jag har provat att flasha in den senaste firmwaren men det hjälpte inte.

Jag ska åka förbi Media Markt idag och fråga om dom kan hjälpa mig att skicka in den på reparation. Garantin har tyvärr gått ut.


Ny inom musikanläggningsområdet. Vad tror ni om en HK AVR 255 till mina 2 yamaha ns-g40 (4ohm, 60/120watt)?
Kommer skaffa fler högtalare, troligtvis 5.1 tot. Lite funderasam över detta med effektangivelserna på 255:an, sår 50 watt och även vid kubmätningar verkar den ligga under konkurrenter i samma prisklass, kan någon förklara?

MVH Erik


Jag har ett 5.1-system kopplat till min AVR255 med dom här frontarna https://www.prisjakt...kt.php?e=232724 och det funkar bra.
Jag är absolut ingen expert på det men Harman har väl aldrig skrutit med uppskruvade effektsiffror.
AVR255 ska kunna leverera 50W på alla 7 kanaler samtidigt medan många andra tillverkare uppger vad deras förstärkare klarar på 1 kanal åt gången. Står lite om det på deras supportsida.
http://www.harmankar...upportFAQs.aspx

#1627

Postad 22 augusti 2011 - 20:51

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Har en HK 255 som tyvärr blir min sista HK. Varför?

Kontaktade supporten och frågade vad inställningen Sub size gjorde med ljudet? Man hör ju en stor skillnad på ljudet beroende på om man väljer t.ex. 8" eller 15". Fick då till svar att det kunde man inte svara på och att jag skulle testa mig fram till dess att jag var nöjd med ljudet!

Vilket svar eller hur?

Jag skrev tillbaka att jag hoppades på att det där bara var ett automatiserat svar, annars var det min sista produkt från dom. Dom måste ju kunna förklara vad inställningen gör med signalen när inte manualen gör det eller hur? Dom har ju skapat inställningen så. Man kunde dock läsa i mailet att det naturligtvis INTE var ett automatsvar utan dom hoppades att jag skulle nöja mig med det första svaret.

Fick till svar att dom vidarebefodrat det till sin support i Danmark. En kille där på tekniska supporten svarade med att man ställer in crossover frequencies (stavning?) och att subben hanterar det som ligger under de satta frekvenserna. Men det var ju inte det jag frågade om. Jag vet ju vad crossover freq. har för funktion. Men det har ju inget med den alldeles egna inställningen Sub size att göra. Den ändrar ju ljudet oavsett crossover freq.

Svarade att han inte gav mig svar på det jag ville och förtydligade min fråga. Det var ett par veckor sedan nu och inte ett pip. Skickade ett till mail och inte ett svar. Ska ringa han i veckan och svarar han då (och inte är på semester) så är det min sista produkt från HK. För då har dom bara ignorerat mina mail.

Ville bara att fler skulle få se hur fint deras support arbetar för oss slutkunder. Dom kan inte ens förklara vad deras egen mjukvara gör med signalen. Skoj eller hur?

Men om nu någon här kan förklara vad sub size gör med signalen så är jag hjärligt tacksam, för HK vill inte förklara det i alla fall.

/en som är less och börjat kika på en ny receiver.

#1628

Postad 22 augusti 2011 - 21:16

Murre R
  • Murre R
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Har en HK 255 som tyvärr blir min sista HK. Varför?

Kontaktade supporten och frågade vad inställningen Sub size gjorde med ljudet? Man hör ju en stor skillnad på ljudet beroende på om man väljer t.ex. 8" eller 15". Fick då till svar att det kunde man inte svara på och att jag skulle testa mig fram till dess att jag var nöjd med ljudet!

Vilket svar eller hur?

Jag skrev tillbaka att jag hoppades på att det där bara var ett automatiserat svar, annars var det min sista produkt från dom. Dom måste ju kunna förklara vad inställningen gör med signalen när inte manualen gör det eller hur? Dom har ju skapat inställningen så. Man kunde dock läsa i mailet att det naturligtvis INTE var ett automatsvar utan dom hoppades att jag skulle nöja mig med det första svaret.

Fick till svar att dom vidarebefodrat det till sin support i Danmark. En kille där på tekniska supporten svarade med att man ställer in crossover frequencies (stavning?) och att subben hanterar det som ligger under de satta frekvenserna. Men det var ju inte det jag frågade om. Jag vet ju vad crossover freq. har för funktion. Men det har ju inget med den alldeles egna inställningen Sub size att göra. Den ändrar ju ljudet oavsett crossover freq.

Svarade att han inte gav mig svar på det jag ville och förtydligade min fråga. Det var ett par veckor sedan nu och inte ett pip. Skickade ett till mail och inte ett svar. Ska ringa han i veckan och svarar han då (och inte är på semester) så är det min sista produkt från HK. För då har dom bara ignorerat mina mail.

Ville bara att fler skulle få se hur fint deras support arbetar för oss slutkunder. Dom kan inte ens förklara vad deras egen mjukvara gör med signalen. Skoj eller hur?

Men om nu någon här kan förklara vad sub size gör med signalen så är jag hjärligt tacksam, för HK vill inte förklara det i alla fall.

/en som är less och börjat kika på en ny receiver.


OJOJ, nästan dags att skriva till kvällstidningarna om detta. Katastrof minst sagt. (ironisk)

Nä, du verkar ha alldeles för lite problem i ditt liv om du ska haka upp dig såpass mycket på det där. Jag menar, är du nöjd med enheten eller inte? Har du några problem med den? För det låter mest som att du SÖKER problem.

Jag är långt ifrån någon ljud expert men jag kan ganska lätt lista ut svaret på din fråga alldeles själv.

#1629

Postad 23 augusti 2011 - 16:02

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

OJOJ, nästan dags att skriva till kvällstidningarna om detta. Katastrof minst sagt. (ironisk)

Nä, du verkar ha alldeles för lite problem i ditt liv om du ska haka upp dig såpass mycket på det där. Jag menar, är du nöjd med enheten eller inte? Har du några problem med den? För det låter mest som att du SÖKER problem.

Jag är långt ifrån någon ljud expert men jag kan ganska lätt lista ut svaret på din fråga alldeles själv.



Katastrof? Nej, jag kan fortfarande sova om nätterna. Men när man köper en receiver för ett par tusen och funderar över vad en viss inställning gör med ljudet, då ska dom f*n kunna svara på det också om det inte står beskrivet i manualen. Det är väl ändå nått man ska kunna förvänta sig?

Nu har min anläggning börjat bli så pass seriös att jag vill kunna veta en sån sak. Hade jag haft råd så hade jag dock bytt förstärkare omedelbart då denna är lite av akilleshälen numer.

Jag ska köpa XTZ Analyzer framöver & då kan jag ju alltid mäta mig fram till vad den gör, men det ska man inte behöva göra!

Men du kan gärna få förklara för mig vad inställningen gör, och hur det skiljer sig mellan Sub size på 8", 10", 12", 15" och Present. Och hur passar en 8" inställning in på en Sunfire HRS-8 jämfört med en Coop-sub på 8" för 299:-?

Ser fram emot din redogörelse, för som sagt, HK vill inte förklara.

Helt seriöst, är det så mycket begärt att få en inställnings funktion förklarad för sig? Är man petig då?

#1630

Postad 23 augusti 2011 - 21:27

Murre R
  • Murre R
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Katastrof? Nej, jag kan fortfarande sova om nätterna. Men när man köper en receiver för ett par tusen och funderar över vad en viss inställning gör med ljudet, då ska dom f*n kunna svara på det också om det inte står beskrivet i manualen. Det är väl ändå nått man ska kunna förvänta sig?

Nu har min anläggning börjat bli så pass seriös att jag vill kunna veta en sån sak. Hade jag haft råd så hade jag dock bytt förstärkare omedelbart då denna är lite av akilleshälen numer.

Jag ska köpa XTZ Analyzer framöver & då kan jag ju alltid mäta mig fram till vad den gör, men det ska man inte behöva göra!

Men du kan gärna få förklara för mig vad inställningen gör, och hur det skiljer sig mellan Sub size på 8", 10", 12", 15" och Present. Och hur passar en 8" inställning in på en Sunfire HRS-8 jämfört med en Coop-sub på 8" för 299:-?

Ser fram emot din redogörelse, för som sagt, HK vill inte förklara.

Helt seriöst, är det så mycket begärt att få en inställnings funktion förklarad för sig? Är man petig då?


Förstår inte riktigt ditt resonemang. Du menar alltså att man i hifi-världen (där 99% av upplevelserna är subjektiva bedömningar) ska kunna utgå enbart efter en funktions beskrivning i manualen när man ställer in ljudet? Att en viss inställning ska lira ihop med precis alla anläggningar bara för att kon-diametern är den rätta?

Klart att dom ska kunna svara på en sådan fråga du ställer. Men det jag reagerade över var hur du iddes skriva en uppsats om saken. En petitess i mina ögon, no offence.

Jag antar att "subsize" ställer om EQ utefter storleken på subben. Olika subbar och storlekar passar olika bra ihop med olika frekvenser, men det vet du förmodligen. Men jag kan säga dig att trots att min sub är på 10" så lirar den bättre om jag ställer in sub size på 12". Alltså, gå inte alltid efter vad manualen säger.

#1631

Postad 24 augusti 2011 - 06:15

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt ditt resonemang. Du menar alltså att man i hifi-världen (där 99% av upplevelserna är subjektiva bedömningar) ska kunna utgå enbart efter en funktions beskrivning i manualen när man ställer in ljudet? Att en viss inställning ska lira ihop med precis alla anläggningar bara för att kon-diametern är den rätta?

Klart att dom ska kunna svara på en sådan fråga du ställer. Men det jag reagerade över var hur du iddes skriva en uppsats om saken. En petitess i mina ögon, no offence.

Jag antar att "subsize" ställer om EQ utefter storleken på subben. Olika subbar och storlekar passar olika bra ihop med olika frekvenser, men det vet du förmodligen. Men jag kan säga dig att trots att min sub är på 10" så lirar den bättre om jag ställer in sub size på 12". Alltså, gå inte alltid efter vad manualen säger.


Då HK numer ignorerar mig, så har jag gjort egna efterforskningar och resultatet var inte alls vad jag hade kunnat tro eller hoppats på tyvärr. Att köra på 10" eller 12" är knappast en "hit" med det jag nu fått se. Edit: eller 15" heller för den delen.... 8" & Present är troligen de som kommer passa bäst (bjuder på den), resten får ni klura ut själva som HK och ni själva uppenbarligen är nöjda med.

Men då bara jag verkar vara intresserad av att veta vad som händer med ljudet vid de olika inställningarna så kan ni gärna köra vidare på 12" :).

Redigerat av Jonas__W, 24 augusti 2011 - 06:18.


#1632

Postad 24 augusti 2011 - 07:44

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hejsan alla glada. Har en en AVR 255 förstärkare. Det är så att jag inte kan uppdatera firmwiren på den då datorn helt enkelt inte hittar den. Jag har en kabel, rs-323 till usb som jag försöker använda, men så fort jag ansluter den så står det at det inte går att installera drivrutinerna. Jag har testat allt, det medföljande programmet som kom med kabeln är totalt värdelöst då det inte fungerar. Finns det någon som vet hur jag ska göra för att så enkelt så möjligt uppdatera min firmwire?

#1633

Postad 24 augusti 2011 - 10:28

Murre R
  • Murre R
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Då HK numer ignorerar mig, så har jag gjort egna efterforskningar och resultatet var inte alls vad jag hade kunnat tro eller hoppats på tyvärr. Att köra på 10" eller 12" är knappast en "hit" med det jag nu fått se. Edit: eller 15" heller för den delen.... 8" & Present är troligen de som kommer passa bäst (bjuder på den), resten får ni klura ut själva som HK och ni själva uppenbarligen är nöjda med.

Men då bara jag verkar vara intresserad av att veta vad som händer med ljudet vid de olika inställningarna så kan ni gärna köra vidare på 12" :blink:.


Fel av mig. Blev osäker och kollade och jag kör min 10'a på "present". Vet inte vilken frekvens den skär av vid nu men om jag sätter den till 10 eller 12" så bryter den vid högre frekvenser låter det som.

Spelar ingen roll vad det står att man ska köra med eller vad som rekommenderas. När det gäller ljud ska man alltid prova sig fram. Om man vill vara seriös dvs.. Manualer är för tjejer B)

#1634

Postad 24 augusti 2011 - 12:20

nomadmeister
  • nomadmeister
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hejsan alla glada. Har en en AVR 255 förstärkare. Det är så att jag inte kan uppdatera firmwiren på den då datorn helt enkelt inte hittar den. Jag har en kabel, rs-323 till usb som jag försöker använda, men så fort jag ansluter den så står det at det inte går att installera drivrutinerna. Jag har testat allt, det medföljande programmet som kom med kabeln är totalt värdelöst då det inte fungerar. Finns det någon som vet hur jag ska göra för att så enkelt så möjligt uppdatera min firmwire?

Om felet är på USB-adaptern så prova en annan. Vissa adaptrar fungerar bättre än andra.

Jag uppdaterade min med den här http://www.dustin.se...duct/5010031619 på en Dell E5400 och med Win XP.
Jag behövde inte installera några program eller drivrutiner vad jag kan minnas för att få den att funka. Jag har använt den flera gånger i jobbet också och jag har inte haft några problem med den adaptern.

#1635

Postad 23 september 2011 - 22:17

POi
  • POi
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Snyft!
Kopplade in 255:an till datorn vilket var ett bra tag sedan ... kort därefter hör man *spraaak* och det luktar bränt .. och nu har jag inget ljud ut. Antar att en konding har gått ... varför håller inte saker och ting bara :(

Redigerat av POi, 23 september 2011 - 22:18.


#1636

Postad 21 december 2011 - 20:14

Luzen
  • Luzen
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
En AVR255...
Vad betyder "audio auto polling" i "Set up Source"?
Och vad gör den för nytta?

Redigerat av Luzen, 21 december 2011 - 20:16.


#1637

Postad 16 januari 2012 - 13:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Visste inte riktigt vart jag skulle placera min tråd (som handlar om AVR255 med ljudproblem med Samsung Bluray-spelare via HDMI).

Tråden hittar ni här: https://www.minhembi...howtopic=293868

#1638

Postad 18 januari 2012 - 13:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ingen som har nån aning?

Nästa fråga - när man ska uppdatera firmwaren (har aldrig gjorts på min) så har jag läst om en del problem med USB->RS232 kablar som strular, framför allt med Windows 7.
På jobbet har jag tillgång till en dator med några år på nacken som har seriell ut på baksidan + att jag hittat en gammal kabel. Nackdelen är väl att det är W7 installerat men vad tror ni - är det värt att släpa med sig nästan 14 kg förstärkare till jobbet och försöka uppdatera den?

#1639

Postad 18 januari 2012 - 19:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Lånade hem en RS232-kabel till min gamla laptop hemma...men så visade det sig att jag måste ha en hona - hane och fick med mig en hona-hona hem. Nytt försök imorgon!

#1640

Postad 19 januari 2012 - 22:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Kastar snart ut skiten ur fönstret, fan va jag avskyr H/Ks förbannade seriella överföring (som jag inte får att fungera).

Nån som vet en billig USB-serielladapter som FUNKAR?

#1641

Postad 23 januari 2012 - 15:01

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Hej!


Har en fråga ang avr 255 hur har ni ställt subben i sub mode off eller LFE,L/R-LFE?

Blir inte klok på det har rs 6 som frontar och en monitor audio
Monitor Audio Silver RX Centre och en H/K ts-11


Mvh Peter

#1642

Postad 02 februari 2012 - 19:01

Luzen
  • Luzen
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Problem med avr255..
för två månader sedan flyttade jag och min 255:a låg oanvänd någon vecka.
När jag kopplat in den och slår på strömmen brakar, sprakar, brummar och smäller det i alla högtalare (HKTS11) nmågra sekunder. Sedan står det protect i displayen och den stängs av automatiskt. Efter att ha kopplat ur och i alla högtalare ett par gånger fick jag den att funka igen. vet dock inte hur eller varför.
Den har funkat i två månader tills i tisdags. Jag hade varit bortrest några dagar och satte på den och då hände ovanstående igen. sprak och brak och frånslag. Nu får jag inte igång den igen..
Någon teori vad som kan vara fel?
Tacksam för hjälp.

red: Nu har jag kopplat ur samtliga enheter och samtliga högtalare.
När jag slår på strömmen slår den ändå ifrån sig själv och protect lyser i displayen...
blir väl att besöka en service verkstad?...???
Ingen som har några idéer?

Redigerat av Luzen, 02 februari 2012 - 20:05.


#1643

Postad 02 februari 2012 - 20:26

epB
  • epB
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Skulle uppdatera min avr255 men på sista(?) steget så står det att progrtammet inte får kontakt med recievern.
Har försökt flera gånger och med olika datorer men med samma fel.
Hursomhelst när jag kopplade in den igen så fungerar inte ljudet från hdmi 2 och 3 eller från någon av dom analoga ingångarna.
(har inte provat alla andra men hdmi 1 och coax 1 fungerar iaf)
Kan detta ha med den misslyckade uppdateringen att göra?
Garantitiden gick givetvis ut för ett halvår sen också :(

Uppdatering: Har nu fått in upptaderingen. Fungerade när jag bytte till en dator med windows xp istället.
Till en början verkade förstärkaren fungera som vanligt igen. Men sen återkom problemet.
Får inget ljud typ varannan/var tredje gång jag startar den. Ibland hjälper det med att växla källingång fram
och tillbaka. Och ibland får jag slå ifrån strömmen helt en stund innan den fungerar igen.
Någon som har liknande fel? Frågan är om det är värt att skicka in på service eller om jag ska se mig om efter en ny förstärkare.

Redigerat av epB, 06 februari 2012 - 12:33.


#1644

Postad 26 februari 2012 - 23:45

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Kontaktade supporten och frågade vad inställningen Sub size gjorde med ljudet? Man hör ju en stor skillnad på ljudet beroende på om man väljer t.ex. 8" eller 15".

Har du läst denna? http://www.avsforum....18#post17155118
Iofs rätt gammal men ändå rätt intressant, han fortsätter sin utvärdering med grafer längre ner på sidan och konstaterar att ju större element du väljer i Sub Size ju högre delar förstärkaren. 200Hz vid 15" och betydligt lägre med t.ex Present eller 8". Det är ju faktiskt ett anmärkningsvärt konstigt förfarande... Varför skulle man vilja dela en 15" sub högre än en 8"?

200Hz och subwoofer ska ju inte ens vara i samma mening...va fan.

Redigerat av Falcy, 26 februari 2012 - 23:48.


#1645

Postad 01 mars 2012 - 05:04

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Har du läst denna? http://www.avsforum....18#post17155118
Iofs rätt gammal men ändå rätt intressant, han fortsätter sin utvärdering med grafer längre ner på sidan och konstaterar att ju större element du väljer i Sub Size ju högre delar förstärkaren. 200Hz vid 15" och betydligt lägre med t.ex Present eller 8". Det är ju faktiskt ett anmärkningsvärt konstigt förfarande... Varför skulle man vilja dela en 15" sub högre än en 8"?

200Hz och subwoofer ska ju inte ens vara i samma mening...va fan.


Jo, jag har gjort det. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå varför man har gjort så här. Visst, en högkvalitativ, större subwoofer KAN säkert spela över 80Hz utan att det låter pankaka. Men inte f*n vill man spela så högt som 200Hz.

Med en mindre subwoofer har du ett annat problem. Sunfire HRS-8, Velodyne 800 osv brukar inte låta så bra över 60-80Hz delning, här är du istället tvingad till 100Hz som lägsta.

Sedan så säger man att deras 660/760 som sagt ska fixa att dela lägre, trots att manualen säger annat. Det finns heller inte (vad jag kan se i deras manual) något alternativ att helt stänga av "sub size", så jag tror att det är skitsnack från H/K:s sida för att deras "premiumkunder" inte ska känna sig lika lurade som vi.

Oavsett OM det nu mot all förmodan skulle fungera på 660/760 som Joakim på H/K säger, så är det ju ännu pissigare att man inte fixar det till oss instegskunder som sitter på 255/260 och övriga modeller ovan & under. Då koden redan finns där och allt vi behöver är en ny firmware. Man skiter helt enkelt i oss och säger att det kanske kommer till nästa generation förstärkare.

Känns det som en företag som bryr sig om vad användarna säger & tycker?

#1646

Postad 02 mars 2012 - 12:09

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jo, jag har gjort det. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå varför man har gjort så här. Visst, en högkvalitativ, större subwoofer KAN säkert spela över 80Hz utan att det låter pankaka. Men inte f*n vill man spela så högt som 200Hz.

Med en mindre subwoofer har du ett annat problem. Sunfire HRS-8, Velodyne 800 osv brukar inte låta så bra över 60-80Hz delning, här är du istället tvingad till 100Hz som lägsta.

Sedan så säger man att deras 660/760 som sagt ska fixa att dela lägre, trots att manualen säger annat. Det finns heller inte (vad jag kan se i deras manual) något alternativ att helt stänga av "sub size", så jag tror att det är skitsnack från H/K:s sida för att deras "premiumkunder" inte ska känna sig lika lurade som vi.

Oavsett OM det nu mot all förmodan skulle fungera på 660/760 som Joakim på H/K säger, så är det ju ännu pissigare att man inte fixar det till oss instegskunder som sitter på 255/260 och övriga modeller ovan & under. Då koden redan finns där och allt vi behöver är en ny firmware. Man skiter helt enkelt i oss och säger att det kanske kommer till nästa generation förstärkare.

Känns det som en företag som bryr sig om vad användarna säger & tycker?

Har du själv testat en 660/760 eller finns det mätningar någonstans på 660/760? Borde inte vara så svårt att få låna hem ett demo-ex över dagen. Jag har inga mätinstrument eller ens kunskap om hur det ska mätas, annars hade jag själv lånat hem 660/760 direkt.

#1647

Postad 05 mars 2012 - 07:50

Matthewchuck
  • Matthewchuck
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har problem med min AVR 255. För några veckor sen började jag få problem med min Blu-Ray spelare (Philips BDP-2850) kopplad till AVR 255 att så fort en film skulle spelas upp så får jag felmeddelande i displayen på spelaren som lyder "hdcp error" och bilden blir svart. Testar då att starta om systemet (Tv, AVR 255 och spelaren) ett antal gånger och till slut hoppar filmen igång. Detta fel kunde komma upp sporadiskt och har inte dykt upp tidigare. Sen fungerade inte hdmi växlingen så bra.

Testade olika hdmi kablar men felet kom upp ändå. Sedan slutade det med att AVR 255 inte kunde spela upp ljud eller få upp upplösningen till mer än 576p. Testade med olika kablar till källorna för att försäkra mig att det inte var kabel problem och sedan åkte AVR'n in på reparation.

Fick tillbaka den förra veckan och service verkstaden kunde inte hitta några fel utan hänvisade mig att kolla kablage samt att kolla så att HDMI utgången på tv'n (5år gammal lcd med endast en hdmi) skickade rätt upplösning. Så då kollade jag detta med mitt xbox 360 inkopplat. Drog upp information om upplösningen på tv'n och mycket väl såklart så körde den bara 576p och inget ljud.

Gaaah..Så det slutade med att en ny TV inhandlades förra veckan.

Har nu testat och kört systemet till nya teven och allting verkade till en början fungera bra men sen kom det förbannade "hdcp error" på blu-ray spelaren. Sen har jag stora problem att växla mellan olika källor på avr'n, ibland bild och ibland inte bild.

Blu-Ray spelaren kör numera direkt in i teven och utan "hdcp error" problemet.

Men som sagt så är det fortfarande problem med hdmi växeln på AVR 255. Drog igår in senaste uppdateringen till AVR'n men hade fortfarande problem med växlingen. Testade då imorse att växla mellan olika källor för att se att om problemet är värmerelaterat i mitt fall. Mycket väl så fungera växlingen imorse utan problem eftersom AVR'n var kall. Har även testat att höja hyllan som är ovanför AVR'n ett snäpp för att försäkra mig att det är god luftflöde där den står men ändå så jävlas hdmi växeln.

Så troligen fungerar växlingen bättre när den är kall men inte när den har varit igång någon timme för då har jag väldiga problem.
Detta kan då inte verkstaden har kollat utan endast testat den när den var kall.

Så hur ska jag göra?? Ska jag lämna in den på service igen och be dom göra en mer grundligare kontroll??(Garanti finns kvar)

#1648

Postad 05 mars 2012 - 08:36

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Så hur ska jag göra?? Ska jag lämna in den på service igen och be dom göra en mer grundligare kontroll??(Garanti finns kvar)

Det är ett välkänt problem och verkstaden borde känna till det. HDMI-växlarna i många av H/Ks AVR-255 är dåliga.

#1649

Postad 05 mars 2012 - 09:58

Matthewchuck
  • Matthewchuck
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Det är ett välkänt problem och verkstaden borde känna till det. HDMI-växlarna i många av H/Ks AVR-255 är dåliga.


Jo, man tycker ju att de borde ha kollat det sist eftersom felet jag angett var ju hdmi växling relaterat dock visste jag inte om värmeproblemet vid det tillfället. Fick ju dessutom pynta 500kr i felsökningsavgift. Är ju inte sugen att betala ytterligare 500kr.

#1650

Postad 06 mars 2012 - 09:37

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jo, man tycker ju att de borde ha kollat det sist eftersom felet jag angett var ju hdmi växling relaterat dock visste jag inte om värmeproblemet vid det tillfället. Fick ju dessutom pynta 500kr i felsökningsavgift. Är ju inte sugen att betala ytterligare 500kr.

Nä, du ska inte behöva betala 500:- till. Du skulle inte behövt betala något alls, om du frågar mig. Med tanke på att du har garanti kvar.
Skicka ett PM till H/K ansvarige Joakim här på MHB, du hittar han lite längre upp i tråden.
Återkom med hur allt gick.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.