Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konsol vs PC

1461 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#751

Postad 08 mars 2014 - 14:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Haha ja det är ju det som är problemet, sitter med en 1440p skärm! :D

Tack för länken Zoiler, precis vad jag var ute efter! :)

lättast är nog att bestämma sig för ett pris och utgå från det.

Hur gammalt nätaggregat är det har det flera pci express strömkablar? Detta kräver oftast de nyare korten.
1500kr kommer du nog inte så långt med om du vill spela i 1440p det klarar inte ens ett 780 med allt lull lull på i de nyaste spelen..

Speltest grafikkort http://www.nordichar...h-gigabyte.html

Begagnat är ju ett alternativ swecklockers marknad har mycket när det gäller grafikkort processorer moderkort m.m billigt.

Redigerat av jimjans, 08 mars 2014 - 14:23.


#752

Postad 08 mars 2014 - 14:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Hembio är kul så inga (nåväl) problem där. ;)


Ja, men frågar du valfri "snubbe på stan" så har de ingen aning om hur man kopplar in förstärkare, kalibrerar projektorn osv. De tycker förmodligen bara att det är jobbigt trams ;)

#753

Postad 08 mars 2014 - 14:23

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Nya directx 12 som skall komma http://www.sweclocke...-12-pa-gdc-2014
Den skall visst redan vara kompatibelt med Xbox one och även vara ett svar på AMDs Mantle...

#754

Postad 08 mars 2014 - 14:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

lättast är nog att bestämma sig för ett pris och utgå från det.

Hur gammalt nätaggregat är det har det flera pci express strömkablar? Detta kräver oftast de nyare korten.
1500kr kommer du nog inte så långt med om du vill spela i 1440p det klarar inte ens ett 780 med allt lull lull på i de nyaste spelen..

Begagnat är ju ett alternativ swecklockers marknad har mycket när det gäller grafikkort processorer moderkort m.m billigt.


Tror där sitter 2 faktiskt, går man upp till ett R280 får man ju lägga ut 2500. Kör man det med AMDlösningen ligger det totalt kring ~4700-4800. Det är inte så farligt, frågan är sen om ett R280 räcker till för 1440p.

Ja som du säger är ju begagnat ett bra alternativ.

#755

Postad 08 mars 2014 - 14:30

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Tror där sitter 2 faktiskt, går man upp till ett R280 får man ju lägga ut 2500. Kör man det med AMDlösningen ligger det totalt kring ~4700-4800. Det är inte så farligt, frågan är sen om ett R280 räcker till för 1440p.

Ja som du säger är ju begagnat ett bra alternativ.

Räkna även med minst I5 quad qore för när det gäller spel är AMD processorer är inte att föredra om du vill utnyttja grafikkortet fullt ut kan ju komma att ändra om Mantle slår förstås..

Ett litet test med R9 280X http://www.anandtech...0x-toxic-review

Redigerat av jimjans, 08 mars 2014 - 14:41.


#756

Postad 08 mars 2014 - 14:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ja, men frågar du valfri "snubbe på stan" så har de ingen aning om hur man kopplar in förstärkare, kalibrerar projektorn osv. De tycker förmodligen bara att det är jobbigt trams ;)


Självklart. My point exactly

#757

Postad 08 mars 2014 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 0
Allt (nästan) man inte är insatt i är svårt i början, frågan är snarare hur lång tid det tar att lära sig.

#758

Postad 10 mars 2014 - 07:37

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Stefan: inte behöver du köpa ny TV, koppla in konsolen till datorskärmen bara.


Den tanken hade faktiskt aldrig slagit mig.

#759

Postad 10 mars 2014 - 17:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Jag har ett antal spelkompisar som sitter på datorskärm och spelar med sin One. Det är lättare att få tag på en skärm med minimal input-lag än en TV och du får bättre överblick över en skärm än en stor TV (men kanske inte lika bra inlevelse, så dett beror lite på vad du är ute efter och vilka spel du spelar).

#760

Postad 10 mars 2014 - 17:23

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Har faktiskt tänkt den tanken när jag lirar på projektorn - så grymt mycket bättre inlevelse med 95 tum på tre meter men överblicken du får på en mindre skärm ger definitivt fördelar rent spelmässigt...eller iaf brukar jag ha det som ursäkt ;)

#761

Postad 10 mars 2014 - 18:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Fördel/nackdel är att du ser mer detaljer med en mindre skärm nära dig än en större längre från. Sedan blir det ju billigare också med samma bildratio jämte tv i regel. Speciellt som det är vad jag vet bara Sony W-serien som ligger under 10 ms i input lag och de är inte de billigaste direkt om det är ett kriterie.
Nackdel främst på konsol då det är så lågupplöst.

Fördel med större skärm/större tittavstånd är också att jag tycker det är vilsammare fokusera på något längre bort än något nära sedan är det ju trevligt med bild som täcker mer av vår periferisyn. Men 1080p tycker jag begränsar rätt duktigt redan med 50" tv hur nära jag kan sitta...

Redigerat av oqvist, 10 mars 2014 - 18:39.


#762

Postad 10 mars 2014 - 19:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Men du sitter ganska nära din 50-tummare, väl?

Redigerat av SC-Zap, 10 mars 2014 - 19:44.


#763

Postad 10 mars 2014 - 19:54

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Det här måste dom gjort med watch dogs bara för att de med nya next gen konsolerna inte ska bli helt förstörda.. http://www.youtube....BGIi9VA_AI#t=56 det verkar som de även försämrat pc versionen kraftigt..

Redigerat av jimjans, 10 mars 2014 - 19:56.


#764

Postad 10 mars 2014 - 20:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0

Men du sitter ganska nära din 50-tummare, väl?


Jo relativt 180 cm däromkring. Där någonstans blir inte pixel griden alltför påtaglig för min del men egentligen borde man sitta längre ifrån.

Redigerat av oqvist, 10 mars 2014 - 20:05.


#765

Postad 10 mars 2014 - 20:26

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 1

Det här måste dom gjort med watch dogs bara för att de med nya next gen konsolerna inte ska bli helt förstörda.. http://www.youtube....BGIi9VA_AI#t=56 det verkar som de även försämrat pc versionen kraftigt..


Dom vill nog fokusera på majoriteten av marknaden (konsol och low/med pcs//där köpkraften finns) :)

Redigerat av WarpGuN, 10 mars 2014 - 21:20.


#766

Postad 25 mars 2014 - 09:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
MS lovar fokus på PC-spelande: http://www.edge-onli...s-phil-spencer/

Speaking more specifically about Valve and its Steam Machines, Spencer praised the company, and suggested that its success will see Microsoft redouble its efforts in PC gaming. “They’ve been the backbone for PC gaming for the last decade when you think about the work that they’ve done,” he said. “As the Windows company I appreciate what they’ve done. In a lot of ways they’ve focused more on PC gaming than we have, and for me that’s something inside the company that we’ll have a renewed focus on – Windows and PC gaming inside of Microsoft is definitely happening – you saw the DX12 demos here and you will see more from us over the summer.”



#767

Postad 25 mars 2014 - 09:34

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

MS lovar fokus på PC-spelande: http://www.edge-onli...s-phil-spencer/


Såg detta, låter lovande. Hoppas på mer crossover när det gäller spelen på Xbone och PC. Quantum Break på PC! :D

#768

Postad 25 mars 2014 - 10:31

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 2
Woops! ;)

Postad bild

#769

Postad 25 mars 2014 - 10:37

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 2

Woops! ;)

Postad bild



#770

Postad 25 mars 2014 - 11:19

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 1
Hahahaha vilken snubbe!

Får gå och spela lite Wii U känner jag! :)

#771

Postad 25 mars 2014 - 11:26

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Hahahaha vilken snubbe!

Får gå och spela lite Wii U känner jag! :)


mjo han figurera i en dröss med "memes" ;)

Redigerat av WarpGuN, 25 mars 2014 - 11:26.


#772

Postad 12 april 2014 - 13:10

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
prollen ligger på ca 4,5Ghz en kompis har klockat den, en intel core i7-2600, grafikkort x280 radeon... låter ganska friskt vid belastning...
Men kontrollen brukar faktiskt vara bättre till konsoll när det är såna här spel, även om man kopplar xbox kontrollen till PC...
Sen är ju FPS spel bättre på min kära spelPC... men kör på ps4an med ibland... :)

Redigerat av Garrett, 12 april 2014 - 13:10.


#773

Postad 12 april 2014 - 13:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Ja, datorn du har är ju betydligt snabbare än PS4, fast kontrollen beror väl på vad man är van vid...

Jag har själv väldigt svårt för att spela openworld-spel som GTA osv utan mus. Känslan av att kunna röra sig hur man vill finns helt enkelt inte med handkontroll. Ett av de sämre exemplen är GTA IV på PS3, där man inte ens kan sikta hur man vill. Det känns som att ha en tvångströja på sig när man är van vid PC-versionen. Spel som Uncharted osv funkar bättre, även om kontrollerna inte direkt är felfria där heller. Bilspel osv är däremot (såklart) mycket bättre med analoga spakar än med tangentbord.

#774

Postad 12 april 2014 - 13:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 0
Nu var det evigheter sedan som jag köpte ett nytt tangentbord, men finns det tangentbord idag som simulerar analogspakarna? Dvs, du kan trycka på dem olika hårt och så springer gubben olika snabbt? Eller hur har de löst det?

För jag förstår att man kan känna sig låst i siktet om man har svårt för sikta med spakarna, men en bra grej med analogspakarna är att du kan röra dig i olika hastigheter. I plattformsspel vore det t.ex omöjligt att vara låst till antingen gå eller spring. Jag räknade de olika hastigheterna i infamous, tror det låg på sex, sju olika. Dark Souls är ännu mer. Så kontrollen man har över sin karaktär blir lidande eller man borde känna så iaf. Och även fordonen i GTA, måste ju vara tråkiga att kontrollera när du inte kan bromsa eller gasa i olika nivåer?

Men som sagt, det kanske de har löst numera?

#775

Postad 12 april 2014 - 13:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Men som sagt, det kanske de har löst numera?


Inte vad jag vet. Det bästa vore såklart en kombination, eller motsvarighet till både analoga spakar och mus. Det var väl det som var tanken med Steamcontroller.

#776

Postad 13 april 2014 - 09:49

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Oftast är det 3 olika hastigheter man har i PC-spel, ibland 4 beroende på spel.
Då är det Gå (W), Springa (Shift-W), Krypa (CTRL-W) och ibland även "kräla", då är det oftast "C" som är standardknappen för att komma ner till det.

De flesta spel är mus + tangentbord helt överlägset till, tex Hitman och random FPS medans till tex sportspel som FIFA eller bilspel så är handkontroll (Eller ratt) ett måste.

#777

Postad 13 april 2014 - 12:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 1

Oftast är det 3 olika hastigheter man har i PC-spel, ibland 4 beroende på spel.
Då är det Gå (W), Springa (Shift-W), Krypa (CTRL-W) och ibland även "kräla", då är det oftast "C" som är standardknappen för att komma ner till det.


Jo det vet jag. Men det går att krypa/smyga och kräla på konsol också om det finns stöd för det i spelet. Hastigheterna jag pratar om är när du trycker analogspaken olika mycket framåt och då är PC binärt, springa eller gå.

De flesta spel är mus + tangentbord helt överlägset till, tex Hitman

Att inte ha analog kontroll i ett smygspel hade känts begränsande för mig. Det är inte direkt spel som kräver snabb precision heller.

Kan inte hålla med om att mus + tb skulle vara överlägset i de flesta spel.

Objektivt:

Bilspel = ratt/hk
Plattformsspel = hk
RTS/moba = mus
FPS = mus/hk
Tredjepersonsspel = mus/hk
Sport = hk
Beat em up/fighting = hk/arkadsticka
JRPG = hk
Simspel (Football Manager, Flight Sim) = mus

Argument för/mot?

FPS som en del kanske kommer att säga mus + kb är helt och hållet en vanesak. Det finns extremt populära FPS på konsol, faktum är att det är där de säljer bäst. Det går utmärkt att spela med handkontroll om man lär sig, man kan vara riktigt snabb och träffsäker. Inte lika snabb som med mus + kb, men man tappar ingen funktionalitet förutom viss hastighet och precision. Online kör alla på lika villkor.

I strategispel är mus alltid bäst, i sportspel är hk alltid bäst. I FPS/TPS däremot skiljer det sig från person till person vad man föredrar.

Ett bra exempel är denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=PCHycaybErs

Hans argument är att mus/kb är överlägset och det demonstrerar han genom att visa hur värdelös han är på att spela med hk i första matchen, för att sedan byta till mus/kb och spela mer strategiskt i andra. Men man kan ta något från det - det är så det ser ut när en riktigt van PC-spelare ger sig på hk, de är helt enkelt ovana och klarar inte att sikta. Det krävs träning, inlärning och en helt annan approach. Mus är ett mycket smidigare verktyg eftersom det är intuitivare, man pekar dit man vill sikta. Lättare att lära sig,

Så ser man bara på vad folk föredrar så skiljer det sig i vissa genres, tekniskt är mus/kb bättre i FPS, om man möter varandra så vinner mus/kb, men det finns ändå de som föredrar hk eftersom det faktiskt går utmärkt att spela med den när man har lärt sig.

Redigerat av Zoiler, 13 april 2014 - 12:18.


#778

Postad 13 april 2014 - 13:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 1
Dock hur många fps finns det utan stora hit boxes, värmesökande kulor. Vapen som är designade så man inte behöver ha precision för att träffa, auto aim hjälpmedel och AI som är förbluffande långsam på att komma på att de ska skjuta.

Hur många finner det komfortabelt att lira fps på dator utan några av de haloeska hjälpmedlena :).
Halo framfördes ju länge som ett argument på att fps kunde va bra på konsol.

I multiplayer kör ju alla samma hjälpmedel absolut men kanske det är något fel med gamepaden som gör att så mycket av dessa trick behövs.

Vi har ju facit i att ingen har än så länge vunnit VM i CS eller Quake ex med gampead vilken kontroll som är objektivt bättre för action fps.

#779

Postad 13 april 2014 - 15:17

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jo det vet jag. Men det går att krypa/smyga och kräla på konsol också om det finns stöd för det i spelet. Hastigheterna jag pratar om är när du trycker analogspaken olika mycket framåt och då är PC binärt, springa eller gå.


Jag förstår vad du menar och vet att det finns, men det är för mig onödigt.

Att inte ha analog kontroll i ett smygspel hade känts begränsande för mig. Det är inte direkt spel som kräver snabb precision heller.

Kan inte hålla med om att mus + tb skulle vara överlägset i de flesta spel.


För mig är det tvärtom, jag känner mig handikappad i sådana spel med en handkontroll

Argument för/mot?

FPS som en del kanske kommer att säga mus + kb är helt och hållet en vanesak. Det finns extremt populära FPS på konsol, faktum är att det är där de säljer bäst. Det går utmärkt att spela med handkontroll om man lär sig, man kan vara riktigt snabb och träffsäker. Inte lika snabb som med mus + kb, men man tappar ingen funktionalitet förutom viss hastighet och precision. Online kör alla på lika villkor.

I strategispel är mus alltid bäst, i sportspel är hk alltid bäst. I FPS/TPS däremot skiljer det sig från person till person vad man föredrar.

Så ser man bara på vad folk föredrar så skiljer det sig i vissa genres, tekniskt är mus/kb bättre i FPS, om man möter varandra så vinner mus/kb, men det finns ändå de som föredrar hk eftersom det faktiskt går utmärkt att spela med den när man har lärt sig.


Jag har spelat väldigt mycket med handkontroll, bla Rainbow Six Vegas 2 och det är betydligt bättre med tgb/mus.

Även flertalet vänner har slutat spela FPS på konsoll efter att ha fått testa spela på min PC.

#780

Postad 13 april 2014 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 0

I multiplayer kör ju alla samma hjälpmedel absolut men kanske det är något fel med gamepaden som gör att så mycket av dessa trick behövs.

Vi har ju facit i att ingen har än så länge vunnit VM i CS eller Quake ex med gampead vilken kontroll som är objektivt bättre för action fps.

Mus + kb är snabbare och mer precist i en direkt jämförelse, det skrev jag själv. Det innebär inte att det upplevs som bättre av just anledningen att de anpassar spelet efter kontrollens brister, dvs det finns hjälpmedel eftersom de gör spelupplevelsen bättre. Vilket inte fungerar i många andra genres.

Man kan dra ner det till hur många procent i en grupp som föredrar att spela med handkontroll eller mus + kb i olika genres. Frågar du en population om alla genres ovan så kommer min lista förmodligen att slå in. För extremerna som RTS och sport så kommer det var ytterst få som föredrar att spela tvärtemot vad jag skrev, men om du frågar om TPS eller FPS så kommer resultatet att vara mer blandat. Frågar du på forumet skulle det inte förvåna mig om de flesta föredrog handkontroll.

Så det jag frågar är vad en population objektivt föredrar, inte vad som är bäst i en direkt jämförelse för det är självklart.

Halo framfördes ju länge som ett argument på att fps kunde va bra på konsol.

Det menar du att det inte kan?

Jag har spelat väldigt mycket med handkontroll, bla Rainbow Six Vegas 2 och det är betydligt bättre med tgb/mus.

Även flertalet vänner har slutat spela FPS på konsoll efter att ha fått testa spela på min PC.

Visst, men mus + kb är inte överlägset bäst i de flesta spel. Enligt min lista är hk t o m att föredra i de flesta genres.

Finns för övrigt en hyfsat stor genre till, actionspel som God of War, Lords of Shadow, Heavenly Sword. Går också till HK. Hacknslash-spel går till mus + kb, fast det går ju iofs rätt bra på konsol också när de anpassar det (Diablo 3).

#781

Postad 13 april 2014 - 18:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Fast nu diskuterar vi ju objektivt vilka kontroller som är bäst.

HALO kan inte tas som exempel pga alla inbyggda fusk nej. Spelar ingen roll hur bra det säljer eller om du trivs med det. Det är en subjektiv åsikt betyder inte att du får bättre precision eller kontroll med den utan hjälpmedel. Trots alla dessa hjälpmedel är jag rätt hundra på att om de skulle implementera musstöd så vete gudarna om det ändå räcker till...

Bättre ex är väl kanske Forza där de lyckats fixa hjälpmedel så gamepad jockeys kan va väl så snabba som de som kör med ratt.

Samma när det gäller simflyg. Du sätter mus där??? Då får du byta namn till arkadflyg med hjälpmedel. Joystick, HOTAS plus headtracking typ TrackIR. Även gamepad med sina mini joysticks och andra analoga reglage.

Och angående steam controllern. Ju mer man kompromissar ju mer mellanmjölk blir det. Jag kan hitta ännu mindre genrer än gamepad där jag kan tänka mig den är optimal. Svårt att se att den inte kommer va sämre än mus eller sämre än gamepad. Det går alldeles utmärkt att kombinera på PC redan.

För att inte snacka om känslan touch kontroller vs joystick. joystick tack...

#782

Postad 13 april 2014 - 21:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 0

Fast nu diskuterar vi ju objektivt vilka kontroller som är bäst.

Det bästa musspelarlaget i fps slår det bästa gamepadlaget, det diskuterar inte jag. Jag diskuterar vad folk föredrar mest generellt. Det blir objektiv, faktabaserad statistik när man lägger ihop flera synpunkter oavsett om de individuella synpunkterna är subjektiva. Se Metacritic.

Sinnes lade fram följande som objektiv fakta, "de flesta spel är mus + kb helt överlägset till". Men för vem och I vilka genres? Det skiljer sig. Och det skiljer sig antagligen mest av allt i just TPS/FPS.

Samma när det gäller simflyg. Du sätter mus där???

Ja det var inte mycket eftertanke bakom det. Tänkte på att flygnördarna sitter vid datorn men klart, de använder ju inte musen, det vet jag ^_^

HALO kan inte tas som exempel pga alla inbyggda fusk nej. Spelar ingen roll hur bra det säljer eller om du trivs med det. Det är en subjektiv åsikt betyder inte att du får bättre precision eller kontroll med den utan hjälpmedel.

Vadå, så det kan inte fungera "bra" på konsol för att det inte är "bäst"? Så det finns inga FPS som fungerar bra på konsol enligt din högst subjektiva åsikt?

#783

Postad 13 april 2014 - 22:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Bra ej lika med bäst. Sedan är ju bra en definitionsfråga speciellt när man måste ta till så många hjälpmedel för att få spelare att känna att de har bra kontroll :).

Det finns fps jag kan lira på konsol. Speciellt på Wii med wii moten mycket trevlig kontroll för fps.

#784

Postad 14 april 2014 - 04:00

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Metacritic är skit och borde försvinna från internet.

Handkontroller kanske är "störst" men det har snarare att göra med att en sådan skickas med konsollen och att mus/tgb stödet i spel till dessa enheter inte finns.

#785

Postad 14 april 2014 - 07:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2
Många (inkl jag) tycker att det är behagligare att lira med handkontroll trots att det är lite svårare att sikta. Så för mig är den överlägsen upplevelsemässigt. Alla man tävlar mot har ju samma utrustning så det blir kanske till och med mer rättvist än på PC. Det som skiljer är förstås bildvisaren och bredbandet.

Redigerat av hassesolo, 14 april 2014 - 07:06.


#786

Postad 14 april 2014 - 09:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 3

Det finns fps jag kan lira på konsol. Speciellt på Wii med wii moten mycket trevlig kontroll för fps.

Nej fy...

#787

Postad 14 april 2014 - 09:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Nej fy...


Ja Wiimoten måste vara sämsta sikthjälpmedlet någonsin...

#788

Postad 14 april 2014 - 09:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 988 inlägg
  • 0
Haha nej. Playstation Move är t.ex chanslöst i jämförelse.

#789

Postad 14 april 2014 - 09:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Försökt snurra såhär med mus :P


https://www.youtube....64mfg8Kk&t=1m9s



#790

Postad 14 april 2014 - 10:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Haha nej. Playstation Move är t.ex chanslöst i jämförelse.


Move har jag inte testat. Undviker all form av viftande efter Wiil. Undviker även pekskärmar som styrmedel så långt det går så WiiU har tyvärr strukits från inköpslistan på obestämt tid.

#791

Postad 14 april 2014 - 12:59

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Jag har inte riktigt greppat storheten med tangentbord och mus när det gäller sikte. Ja det är lättare att sikta och träffa men vad är det för realism i det. Vem kan skjuta så i verkligheten?. Så därför tycker jag det inte spelar någon roll mellan kontroll och mus i det avseendet. Viktiga är ju att man möter folk med samma förutsättning.

#792

Postad 14 april 2014 - 13:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0

Jag har inte riktigt greppat storheten med tangentbord och mus när det gäller sikte. Ja det är lättare att sikta och träffa men vad är det för realism i det. Vem kan skjuta så i verkligheten?. Så därför tycker jag det inte spelar någon roll mellan kontroll och mus i det avseendet. Viktiga är ju att man möter folk med samma förutsättning.


Då har du ju greppat storheten :) Realistiskt är det inte.

wii mote är den av standardkontrollerna som kommer närmast när det gäller realism. Tja det finns ju ex novint Falcon med pistolgrepp också men rörelsefriheten där är ju mer begränsad. Och så light guns men vete tusan vart man köper sådana numer. Kan väl bli tradigt köra house of dead på repeat :)

#793

Postad 14 april 2014 - 13:51

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1
;)

Postad bild

#794

Postad 14 april 2014 - 14:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Fy för att spela vid en kontorsplats. Så här skall man sitta tycker jag (för det gör jag).
Stresslessfåtölj. :wub:

Postad bild

Redigerat av hassesolo, 14 april 2014 - 14:09.


#795

Postad 14 april 2014 - 14:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Sitter i denna http://www.nixim.com...ttachmentid=155

Skrivbordet saknar man inte nej

Konsol blir det soffa eller fåtölj på plasman allt som oftast.

Redigerat av oqvist, 14 april 2014 - 14:17.


#796

Postad 14 april 2014 - 14:31

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Sitter i denna http://www.nixim.com...ttachmentid=155

Skrivbordet saknar man inte nej

Konsol blir det soffa eller fåtölj på plasman allt som oftast.



O.o
Den har till och med hjul. Rullar du in den i ett eget litet garage när du inte spelar?

Jag sitter hyffsat relaxad i ett soffa men är det fokus som gäller så sitter jag lätt framåtböjd med armarna vilande på knäna. Egentligen inte särskilt ergonomiskt men jag hamnar där mer eller mindre omedvetet.

#797

Postad 14 april 2014 - 14:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Hjulen är bara till för att jag ska kunna flytta den. Den väger så pass man behöver va två och den är ändå tung då :P. Händer inte ofta men varje gång man ska husera om eller flytta så har man tackat högre makter att man köpte till hjulen. Gör det lite lättare komma in och ut ur den också.

Angående ergonomi så tja man ska ju variera sin sittställning om man inte sitter perfekt. I soffa sitter man i stort sett aldrig perfekt för lite stadga. Recliner gärna med fotstöd är det som gäller. Egentligen ska man stå och lira. Gärna gå på rullband samtidigt :P

#798

Postad 14 april 2014 - 15:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Sitter i denna http://www.nixim.com...ttachmentid=155

Skrivbordet saknar man inte nej

Konsol blir det soffa eller fåtölj på plasman allt som oftast.


Episkt cool och nördig pryl! Jag önskar att jag hade plats för en. :lol:

#799

Postad 27 april 2014 - 11:48

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Verkar som pc marknaden gått om konsoll marknaden när det gäller att generera inkomster från spel


http://m.sweclockers...spelforsaljning

Redigerat av jimjans, 27 april 2014 - 11:49.


#800

Postad 17 juli 2014 - 14:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
@improwise

PC kan ju inte dö som spelplatform. Sony kan döda Playstation och Microsoft kan döda Xbox men det finns inte ett bolag som kan döda PC som spelplatform. Dödar Microsoft Windows så finns det ju Linux och andra operativ system att tillgå.

Förutspåelsen om att PC skulle dö som spelplattform har vart otroligt märklig och överdriven. Det fanns folk som på rak arm bara köpte att Xbox 360 och PS 3 hade super dator prestanda :)

Hatar du teknik så är Xbox One och PS 4 ett bättre val men om du vart borta några år så finns det ju en mängd bra spel du kan köpa i stort sett gratis på PC i alla fall så beroende på hur mycket du lirar går det rätt snabbt tjäna igen investeringen. När du är klar med dem så har det väl börjat komma ut vettiga spel till konsolerna förhoppningsvis och de sjunkit i pris lite. Men du får ju leva med dyrare spel där och sämre grafik. Intressanta spelexklusiviteter som Endless Ocean 3 är vad som skulle kunna få mig att köpa konsol där det sitter.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.