Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (322) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) 1 508:-
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 2 088:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 3 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 7 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 8 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 8 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 8 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 9 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 10 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 10 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 11 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 11 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 12 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 12 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 12 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 12 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 13 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 13 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 13 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 13 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 14 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 14 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 14 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 14 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 14 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 14 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 14 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 14 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 16 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 16 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 16 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 17 år sedan

#51

Postad 10 augusti 2005 - 19:47

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
@baba: Jag kollade just upp att både H/K 8500 och Sony CDP-CX250 finns med i databasen för Harmony 885.

@Gurra101: Första gången jag laddade batterierna så tror jag hade i dem en eftermiddag (när jag satt på jobbet), dvs ungefär 5 timmar.

#52

Postad 10 augusti 2005 - 21:25

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Det fixa sig nu funkar det perfa! Jevligt nöjd!

Redigerat av Gurra101, 13 augusti 2005 - 23:08.


#53

Postad 12 augusti 2005 - 08:51

Unregistered43cf3072
  • Unregistered43cf3072
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Installerade min Harmony fjärr igår kväll. :P
Lite pill för att få det att funka men websidan man är inloggad på för att justera sina settings är mycket pedagogisk.
En annan grej som är mycket smart är den help knapp som finns på remoten. Tex så stängdes inte DVDn av när jag tryckte på "off" på remoten. När man då trycker help så får man lite frågor i fönstret på remoten och den försöker kirra problemet själv. Funkade utmärkt! :P

Rekommenderar att ha datorn nära sin anläggning när man gör sin installation, så man kan göra justeringarna och testerna utan att springa benen av sig :D

Använde min Apple iBook med Tiger. Funkade utmärkt.

#54

Postad 12 augusti 2005 - 10:24

Unregistered43cf3072
  • Unregistered43cf3072
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

kan någon som har harmony 885 kolla  om den har i sin databas H/K8500 recievern , cd växlaren sony cdp-cx250

<{POST_SNAPBACK}>


Kollat och den svarar H/K AVR8500 och Sony CDP-CX250.

#55

Postad 13 augusti 2005 - 06:18

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Funkar denna fjärr tillsammans med Canal digitals combo Sat box?

#56

Postad 16 augusti 2005 - 11:12

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Jag har nu testat min Harmony 885 i någon vecka och har beslutat mig för att sälja den. Detta i första hand för att jag inte riktigt kommer överens med sättet denna fjärr arbetar, med aktiviteter som Se på TV, Se på DVD, Lyssna på CD osv. Jag är van ett mer enhetsspecifikt tillvägagångssätt som finns på min gamla MX500. Dock måste jag säga att 885 var bra på det flesta sätt, den var skön i handen, hade rätt bra knappar, grymt bibliotek av olika enheter som man kunde välja bland (jag hade inga som helst problem att koppla upp min TV, DVD, förstärkare, HDD, Xbox, digitalbox och Lacie Silverscreen). Sen kan man enkelt (fast lite tidskrävande) filtrera bort de funktioner man inte vill använda. Min förstärkare (Yamaha RX1400) fick t.ex. 14 olika sidor med funktioner när den las upp, men genom att ta bort en drös som jag inte använde (en massa DSP-lägen t.ex.) så var jag nere i fyra sidor.

Gränssnittet för att lägga upp olika aktiviteter via Internet fungerade alltid bra för mig, det enda som var lite negativt för min del var att man var lite låst till de wizards som Harmony satt upp, även om de var smart utformade med punch-through osv. Allt gick att anpassa, men det blev lite extra jobb som hade kunnats undvikas om man fått lite friare tyglar på en gång. I övrigt tycker jag denna fjärr är riktigt bra om man vill få ett enkelt sätt att styra sina enheter och jag rekommenderar den för de som inte har för stora krav på att anpassa med mängder av macros och dylikt. Men som sagt, jag kommer att sälja min och köpa en MX850 istället

Redigerat av Horrabin, 16 augusti 2005 - 11:12.


#57

Postad 16 augusti 2005 - 20:09

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Jag har haft min 885 i ett par veckor och är nästan helt nöjd.

Det bästa med den är att nu kan alla i familjen använda all utrustning (TV, proj, förstärkare, tuner, DVD, Sat receiver, video och dator).

Jag tycker tvärtemot Horrabin att aktiviteterna är suveräna just för att även ovana kan förstå den snabbt.

Den är också skapligt lätt att programmera även om man som horrabin säger är lite låst och jag inte ännu har listat ut hur jag ska göra med switchfunktioner (t.ex. projektorn har en knapp för att välja mellan vga/dvi, hur kan jag vid uppstart styra det?)

#58

Postad 19 augusti 2005 - 14:08

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Hej alla

Kan man även använda denna fjärr för att styra sin dator ? Som tex använda styrplattan för att styra mus ?

//C

#59

Postad 28 augusti 2005 - 19:08

maola
  • maola
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden och undrar lite.

Har 885:an någon typ av Macrofunktion?

Hur fungerar annars de definierade lägerna typ "titta på tv? talar man inte om en serie kommandon som ska skickas för respektive funktion, typ Macro?

#60

Postad 29 augusti 2005 - 09:30

Zebbaloo
  • Zebbaloo
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Har läst igenom tråden och undrar lite.

Har 885:an någon typ av Macrofunktion?

Hur fungerar annars de definierade lägerna typ "titta på tv? talar man inte om en serie kommandon som ska skickas för respektive funktion, typ Macro?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den har makro-funktion och de fungerar klockrent (för mig). Det är enkelt att skapa makron och även finslipa detaljer i efterhand.

#61

Postad 07 september 2005 - 14:17

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Jag gillar inte hundbensformen på de tidigare Harmonymodellerna, men den här är rätt snygg. Verkar dessutom prisvärd för 750:- (rek.pris enl. M3)

Postad bild

Logitech

#62

Postad 08 september 2005 - 11:49

hornefors
  • hornefors
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Logitech´s New Harmony 890 Pro and 895 Remotes Deliver Complete Multi-Zone Home-Entertainment Control

Harmony 890 Remote Control


No Line of Sight Needed; New Remotes Deliver Control of IR Devices Anywhere in the Home

INDIANAPOLIS — Sept. 7, 2005 — CEDIA — Logitech (SWX: LOGN) (NASDAQ: LOGI), a leading manufacturer of remote controls, today unveiled the Harmony 890 Pro and 895 advanced universal remote controls, the first in Logitech´s award-winning family of Harmony remotes to use both radio frequency (RF) and infrared (IR) wireless signals to deliver powerful and complete control of multi-zone home-entertainment systems and the most advanced home-theater setups. With the Logitech® Harmony® 890 Pro and 895 remotes, no line of sight is needed — the remotes can control sophisticated home-entertainment systems with equipment in multiple rooms or hidden behind closed doors. For example, one can stand in the kitchen and turn off a TV in the den before switching on music from an audio receiver located in the living room. The Harmony 890 Pro remote will be available in North America and the Harmony 895 remote, which features dedicated Teletext buttons, is designed for Europe.

The Harmony 890 Pro and 895 remotes enable custom audio/visual system installers to save valuable setup time and to provide their customers a remote with unmatched versatility. The remotes work as part of a modular system that may include any number of Harmony RF base stations — typically one for each room, or zone. With a wireless range of up to 100 feet, the Harmony 890 Pro and 895 remotes send RF commands to a base station, which then blasts infrared signals to any components in that zone. An installer can create a system that involves multiple remotes and/or base stations to deliver complete control of many entertainment zones throughout the home. A Harmony 890 Pro or 895 remote can also navigate photos, videos, and music on a PC by using the optional Harmony USB wireless PC transceiver, which plugs directly into a computer.

The Harmony 890 Pro and 895 remotes also include support for the Z-Wave wireless technology standard, used by manufacturers of advanced lighting, climate control, and security systems. Initially, the Harmony 890 Pro and 895 remotes will be able to control the advanced lighting systems using this standard, and they will eventually support other categories of home-automation systems.

“These new remotes will do for multi-zone, sophisticated home-entertainment systems what previous Harmony remotes have done for living-room entertainment: make universal control simple for the user,” said Bryan McLeod, vice president of Logitech´s remote control products. “We expect the Harmony 890 Pro and Harmony 895 remotes to be extremely popular with custom A/V installers and dealers, because the online setup process is a proven time saver, and the remotes themselves are extremely easy to use — sparing dealers the demands of extensive customer support.”

Time-Saving Setup, Fewer House Calls
One of the staples of the award-winning Harmony family of universal remote controls is the easy online setup. Logitech´s comprehensive online database features discrete codes and characteristics of more than 80,000 different devices models from more than 2,500 different manufacturers. This online database of detailed information is updated daily with the latest devices. As installers set up a Harmony 890 Pro or 895 remote for a client, they enter component or appliance model numbers using the online interface, and the Harmony setup wizard matches the component with the appropriate infrared codes. This simple process alleviates the need for an installer to program a remote with dozens of individual infrared commands. The Harmony 890 Pro and 895 remotes plug into a PC so that these codes can be easily downloaded to the remote. Once programmed, the Harmony remote sends wireless signals that automatically update all the Harmony RF base stations throughout the house with the latest control information.

The online setup also makes it easy for installers to update a remote without having to make a house call. When a customer wishes to alter the setup of a system, or in the event of any difficulties, the installer can remotely access the customer´s online account and make any adjustments needed. The customer needs only to log into the account and click update to automatically download the changes to the remote.

Logitech Smart State Technology
The Harmony 890 Pro and 895 remotes deliver powerful activity control by using Logitech´s patented Smart State Technology®, which allows a remote to track the operations of the various components it controls. Harmony 890 or 895 remote users can effortlessly switch between watching home theater in the living room and listening to music on the porch, by selecting a single activity button. Each time a new activity is selected, the remote establishes the proper state of all of the components needed for the current activity, and turns off the components not needed.

The Harmony 890 and 895 remotes use one-touch activity buttons that include any combination of entertainment components, and even light settings. The simplicity of Logitech Smart State Technology makes it easy for customers to operate the remote, which results in less support and fewer house calls.

Designed for State-of-the-Art Home-Entertainment Systems
Maintaining the same popular comfort-grip design featured on previous Harmony remotes, the new Harmony 890 Pro and 895 remotes include a vibrant, color display that serves as a personalized activity control center. Colorful icons accompany text on the LCD screen to allow for quick and easy command of home-entertainment equipment and household appliances. The remote is fully backlit so it is easy to navigate in the dark, and the finely sculpted primary navigation controls — such as play, pause, record and the number buttons — are easily identified by touch due to their varied size, shape and location. The remote´s sleek polished chrome directional pad and buttons are contrasted by the remote´s glossy black finish.

The remote also uses a rechargeable lithium-ion battery, eliminating the need to change batteries. When the remote is not in use, it rests on an attractive charging platform.

Pricing and Availability
The Harmony 890 Pro advanced universal remote will be available in North America beginning in November, and will be primarily sold through custom installers and audio/video dealers. The components will be sold separately. The suggested retail price of the remote will be $449.99 in the U.S. The Harmony RF Base Station will carry a manufacturer´s suggested retail price of $99.99, and the Harmony USB wireless PC transceiver will be available for a manufacturer´s suggested price of $99.99 . The Harmony 895 remote will be available in Europe beginning in November.

Bifogad fil  8545.jpg   1,44K   378 Antal nerladdningar

Redigerat av tb303, 12 september 2005 - 08:31.


#63

Postad 09 september 2005 - 09:29

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Den ser intressant ut, är nöjd med min Harmony 885. Det kommer även en Harmony 520 som ser ut att vara en riktigt fin instegsmodell. 895:an är dock ganska högt prissatt..

/Stefan

#64

Postad 12 september 2005 - 08:31

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Har gjort denna tråd Officiell nu :)
Alla Harmony modeller ska samlas i denna tråd :lol:

Redigerat av tb303, 12 september 2005 - 08:32.


#65

Postad 16 september 2005 - 10:04

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Har just fått hem min 885, den ligger o kör första laddningen nu över dagen.

En fråga dock, när den nu ligger o laddar och det på displayen står "In base station" så flashar displayen till lite var 3´e sekund typ...som om det blir lite strömbortfall...

Är detta nåt som alltid är när den laddar eller kan det kanske vara nåt galet med min?

Ska köra igenom installationen ikväll så kanske det löser sig själv.

/N

#66

Postad 16 september 2005 - 10:36

ingbert
  • ingbert
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Min gjorde likadant innan jag konfiguerade den

#67

Postad 26 september 2005 - 13:44

Xerazor
  • Xerazor
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Är det någon som kan kolla upp ifall den stödjer Andersson R2?

#68

Postad 26 september 2005 - 13:58

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Är det någon som kan kolla upp ifall den stödjer Andersson R2?

<{POST_SNAPBACK}>


Andersson finns med som Manufacturer under AV Reciver, så jag skulle väl säga att den funkar med 885, dock så har jag inte testat

mvh

/a

#69

Postad 27 september 2005 - 12:26

Xerazor
  • Xerazor
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Min kollega köpte en igår så fick ju jag köpa en idag på webhallen. Andersson R2 fanns med vilket var grymt skönt.

Nu blir det hem o lattja med den några dagar innan flyttlasset går på fredag.

#70

Postad 27 september 2005 - 21:53

d00mo
  • d00mo
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Hej,

Är väldigt nyfiken på denna fjärrkontroll och funderar starkt på att köpa den. Har dock en liten fundering. Med de universalfjärrkontroller jag har haft tidigare har det stört mig att man måste hålla inne en knapp länge vid makrofunktioner. T.ex om man vill slå på alla enheter med en knapptryckning måste denna knapp hållas inne länge innan hela kommandosekvensen kommit fram. Gör man inte detta resulterar det i att endast en apparat slås på eller liknande.

Finns detta problem med Harmony 885 också, ni som har erfarenhet av den? Eller kommer kanske sekvensen fram snabbt så det räcker med en "vanlig" kort knapptrycking?

Många tack på förhand!

#71

Postad 28 september 2005 - 12:35

Xerazor
  • Xerazor
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Harmony 885 lagrar allt i en speciell ordning. En kort knapptryckning räcker eftersom den ändå tar sin tid på att skicka ut signaler till dina prylar. Man kan ställa in hur många millisekunder den ska "vara intryckt" på varje device. Default var det 3000 millisekunder på min digitalbox. Tryckte flera gång på kanalväljaren och märkte att inget hände förrän efter 3 sekunder. Sen börja den byta kanal som aldrig förr :) Det var då jag märkte att den buffrade alla knapptryckningar. Efter det så ändrade jag responstiden till 200 millisekunder och då gick det mycket bättre och den svarade direkt på knapptryckningarna.

Det kanske ger en liten aning om hur den funkar. Har bara pillrat med den en kväll, dock en lång kväll.

#72

Postad 28 september 2005 - 12:56

d00mo
  • d00mo
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaret!

Har lite funderingar till. Det räcker alltså med en kort knapptryckning för att makrot skall börja sändas. Men tar det lång tid för ett långt makro att komma fram? Låt oss säga att jag vill skicka ett makro som gör en massa saker. Då räcker det med en kort knapptryckning. Men måste jag sedan rikta fjärrkontrollen en "lång" stund mot mina enheter innan hela sekvensen kommit fram? Eller är det kanske inte så känsligt att man måste rikta precis mot enheterna när makrot sänds?

#73

Postad 29 september 2005 - 21:48

Calder
  • Calder
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Vet inte om nån kan hjälpa, men har en fråga angående 895... Vill gärna ha en fjärr som klarar min motordrivna projjeduk via RF. Kommer denna fjärr att kunna klara det eller använder den bara RF för att kommunicera med basstationerna?

#74

Postad 01 oktober 2005 - 07:49

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Vill bara berätta hur supernöjd jag är med min nya Harmony 885! :)

Jag har programmerat den för att styra följande:
- LG Plasma 42PX5R
- Yamaha AV-receiver
- Yamaha DVD
- Echostar sat.box med hårddisk
- Philips DVD-Recorder

och allt uppträder tillsammans som om det vore en enda apparat: Volym, kanalväxling, favoritkanaler, inspelning av pågående program.

Den håller reda på vilka enheter som är av och på när man byter aktivitet. Alltså inga onödiga av- och påstängningar. Och bäst av allt: I Harmonys databas för fjärrkommandon finns det kommandon som inte finns på min egen fjärr!! Exempel: Det finns "direktknappar" för val av ingång på LG-TVn (AV1, AV2, HDMI, Komponent etc) fastän LGns orginalkontroll bara har in INPUT-knapp som man måste cykla runt med för att komma till rätt ingång.

Det "användarvänliga" web-gränssnittet för programmering tog dock lite tid att begripa sig på. Eftersom det är så "användarvänligt" var det lite svårt att begripa hur man skulle komma åt de mer avancerade funktionerna...

Hans

#75

Postad 01 oktober 2005 - 12:36

Calder
  • Calder
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Nån som vet om där finns koder till HP zv6061 i databasen? Skulle gärna vilja använda fjärren till min dator, men har ingen fjärr till den - dock finns ir port på den!

#76

Postad 02 oktober 2005 - 02:56

Marulk
  • Marulk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej , funkar styrplattan att använda som muspekare ????

#77

Postad 03 oktober 2005 - 16:39

Xerazor
  • Xerazor
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Nån som vet om där finns koder till HP zv6061 i databasen? Skulle gärna vilja använda fjärren till min dator, men har ingen fjärr till den - dock finns ir port på den!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag gjorde en sökning på följande.

Your Laptop is HP (Hewlett Packard) zv6061.
Similar models:
HP (Hewlett Packard) ZV-6000 (Recommended)
HP (Hewlett Packard) ZV-6007
HP (Hewlett Packard) ZV5260US
HP (Hewlett Packard) ZX6000
HP (Hewlett Packard) ZD-8000

#78

Postad 04 oktober 2005 - 12:00

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Finns det någon info någonstans på nätet där man kan läsa vilka apparater som är "förinlästa" (alltså sådana som man inte behöver programera knapp för knapp)?

Edit:

Jag har hittat nu ;)


Om någon är intresserad:
Devices Supported by the Harmony Remote

Redigerat av Unregisteredd8f31aef, 04 oktober 2005 - 12:47.


#79

Postad 04 oktober 2005 - 12:44

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Harmony fjärrarna fungerar inte på samma sätt som andra universalfjärrar, dom har inte några maskiner 'förprogrammerade' utan vad man alltid gör är att man konfiguerar sin fjärr via logitechs website, där dom har en massa olika apparater att välja mellan, tror nästan att den har support för flest tillverkare/apparater av alla dom universalfjärrar jag testat.

Detta sättet innebär också att du inte behöver programmera 'knapp för knapp' utan när du valt din apparat i web interfacet så kommer alla knappar och funktioner att mappas till hyffsat logiska ställen på harmony fjärren, det finns dock möjlighet att omprogrammera vart knapparna är mappade om man inte gillar logitechs default layouts

/a

Redigerat av Unregisteredd07f8978, 04 oktober 2005 - 12:47.


#80

Postad 05 oktober 2005 - 12:59

Wec
  • Wec
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Vad är det egentligen för skillnad på 525 och 885'an ? om man bortser från form/färgdisplay/pris ? Är lite sugen på 525'an, nån som testat eller bara hållt i den ? Undrar bara för att knapparna ser lite plastiga ut. Hur fungerar kontrollen då man programmerar den till htpcn ? Får man med någon mottagare och nån programvara ? Dessutom, svarar komponenterna direkt efter man trycker ? Eller får man en viss (märkbar) fördrjöning?

#81

Postad 07 oktober 2005 - 16:21

Unregistered165ee438
  • Unregistered165ee438
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Vilken fjärr är bäst av :

- Logitech 525

- Phillips 760

70 kr mer för logitechen är ju ingenting, men jag tycker nog 760:n är ngt snyggare.


/ jl

#82

Postad 07 oktober 2005 - 20:14

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 314 inlägg
  • 0
Halloj!!

Jag blev akut sugen när jag såg 525:an, så jag har beställt den. Det verkar som jag får den någon gång i början av nästa vecka... hoppas jag!

Kan återkomma med lite info & intryck då!

#83

Postad 08 oktober 2005 - 11:52

Unregistered165ee438
  • Unregistered165ee438
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Super ! Jag kommer köpa någon av dessa fjärrar snart. Sitter nu med en gammal pronto som sett sin sista dagar ...

/ jl

#84

Postad 09 oktober 2005 - 10:47

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
hej funderar också starkt på 525an då 885 e lite dyr ...

väntar på dina kommentarer om den själv har ja följande produkter som ska styras :

yamaha 1500
pioneer dvd 575
force 315 com hem digitalbox (denna är mest viktigt den kan styra då knapparna på medföljande fjärr är helt kassa och ir öga funkar inge bra heller måste rikta exakt mot )

sony 32" en vanlig widescreen tv

tacksam för svar ...

Redigerat av Unregistered850f6856, 09 oktober 2005 - 11:01.


#85

Postad 11 oktober 2005 - 11:07

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 314 inlägg
  • 0
Hej igen!

Jag var och hämtade min Harmony 525 igår, inte helt lyckat än så länge, men jag återkommer i fallet!

Jag fick ögonbllickligen problem, när man kör Harmonyns programvara över nätet (det är ända sättet som går) så lyckades jag inte replikera över mina inställningar till fjärren :blink: . De hänvisade till att man skulle stänga av några funktioner som skulle göra min installation mindre... men gissa?! Hjälpte inte ;)

Så jag har nu mejlat supporten för att få råd, väntar svar idag. Jag är dock bortrest till imorrn så jag kan inte återkomma förrän imorrn kväll (onsdag).

Intryck hittills:

+ Skitsnygg, hyfsat kvalitet Mixat gummi/plast tangenter
+ Klarar 15 enheter
+ Bra upplägg av knappar (känns flexibelt)

- Yxig programvara, enbart programmering via webb
- Kräver att brandväggar osv ska vara urkopplade (känns inte bra)

Min bakgrund, har tidigare en Remotec fjärr (Clas Ohlson) som har fungerat otroligt bra, helt programmerbar dock inget bibliotek. Lättjobbad, dock känns det lite gammal och stor.

Har Yamaha dvd, Pioneer receiver, Yamaha tuner, Sony MD, Mitsubishi video, Sagem ITD64, Sharp TV (köp aldrig Sharp). Harmonyn hittade alla mina enheter sånär på 2 st som jag fick använda orginalfjärren för att lotsa till rätt val.

Återkommer med mer intryck! :rolleyes:

#86

Postad 11 oktober 2005 - 20:17

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
ok låter ju ok än så länge..... utom de där med att stänga av bandvägg !!! :) har man haft virus och fått göra om hela datorn och slitit sitt hår några ggr så stänger man knappast av brandväggen :( no way .....


men ska bli kul att höra mr a dina åsikter....



raz

#87

Postad 12 oktober 2005 - 11:56

MarkG
  • MarkG
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Hej igen!

Jag var och hämtade min Harmony 525 igår, inte helt lyckat än så länge, men jag återkommer i fallet!

Jag fick ögonbllickligen problem, när man kör Harmonyns programvara över nätet (det är ända sättet som går) så lyckades jag inte replikera över mina inställningar till fjärren :) . De hänvisade till att man skulle stänga av några funktioner som skulle göra min installation mindre... men gissa?! Hjälpte inte :(

Så jag har nu mejlat supporten för att få råd, väntar svar idag.  Jag är dock bortrest till imorrn så jag kan inte återkomma förrän imorrn kväll (onsdag).

Intryck hittills:

+ Skitsnygg, hyfsat kvalitet Mixat gummi/plast tangenter
+ Klarar 15 enheter
+ Bra upplägg av knappar (känns flexibelt)

- Yxig programvara, enbart programmering via webb
- Kräver att brandväggar osv ska vara urkopplade (känns inte bra)

Min bakgrund, har tidigare en Remotec fjärr (Clas Ohlson) som har fungerat otroligt bra, helt programmerbar dock inget bibliotek. Lättjobbad, dock känns det lite gammal och stor.

Har Yamaha dvd, Pioneer receiver, Yamaha tuner, Sony MD, Mitsubishi video, Sagem ITD64, Sharp TV (köp aldrig Sharp). Harmonyn hittade alla mina enheter sånär på 2 st som jag fick använda orginalfjärren för att lotsa till rätt val.

Återkommer med mer intryck!  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Fick min igår också. Jag håller med om "+" och "-" ovan förutom att den stödjer bara 12 enheter och att jag inte behövde stänga av brandväggen. Jag har brandvägg inbyggd i routern och inte stänger jag av den ;)

Jag äger:
* Viewpia 32" LCD TV
* Dilog DT355 digital box
* Logitech Z-680 surround högtalare
* BBK DV971H dvd spelare

Alla enheter fanns i databasen och kodningen av fjärren gick på en minut efter att jag valt vilka aktiviteter jag ville ha med. Nu har jag:
* Watch TV
* Watch a DVD
* Listen to music
och har testad dessa och allting funkade direkt :wacko:

Skitnöjd! :D

/Mark

#88

Postad 12 oktober 2005 - 16:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 314 inlägg
  • 0
Hej igen!!

Tillbaka efter en dag i metropolen Jönköping...

MarkG: Kul som f..n att du är nöjd, enligt det som står på den genomskinliga plast"flärpen" på asken så är det 15 enheter, rätt eller fel?!?! Ingen aning.

Min stödjer ju just nu 0 enheter, så just nu ser det ut som det kan vara minnesbegränsning som ställt till det för mig, ska testa ikväll. Jag har ju kört ca 8 enheter medan du kört 4... jag håller tummarna för att det är det.

En annan negativ pryl är att supporten skall återkomma inom 24 timmar, det har snart gått 48 timmar, hm.... ;) inte bra!

#89

Postad 13 oktober 2005 - 09:36

Mike T
  • Mike T
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Jag kollade i produktlistan som någon ovan länkade till. Och tyvärr hittade jag inte Cinemteq Optimizer II SDI med (Scaler). Kan någon bekräfta att det inte går att använda den till 885? Isådana fall finns det någonstans man kan maila och önska att de knapprade in denna enhet i Logitechs databas?

#90

Postad 14 oktober 2005 - 22:44

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 314 inlägg
  • 0
Hej igen!!

Jag har fortfarande inte fått svar från Supporten?! Nu börjar just det lukta lite illa tycker jag.

Men... jag har kommit underfund med mitt problem. Testade med att dra ner på antalet enheter och när jag kör 6 st så funkar det... Känns lite lustigt när de själva anger 15 på karongen?! Hittade en annan tråd där det var flera som hade samma trubbel.

Vän av ordning kan tycka att de kör lite oseriöst, de anger inte storleken på minnet nånstans, sen överdriver dom antalet enheter osv...

Men jag ska fortsätta att undersöka om jag kan minska antalet funktioner per enhet och kanske lösa det den vägen.

Sen tycker jag fortsättningsvis att programvaran är rörig, omständig och väldigt lååångsam att jobba med.

#91

Postad 16 oktober 2005 - 22:53

Lobtec
  • Lobtec
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Grymt sugen på en 885. Dock, någon som har mer nyheter angående 895? I pressmeddelandet stod det i början av november så mer info borde finnas ute nu.

En annan fråga angående 885, går texten i displayen få på svenska?

Redigerat av Lobtec, 17 oktober 2005 - 13:26.


#92

Postad 17 oktober 2005 - 08:43

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Går det använda en Logitech Harmony köpt i USA här i Sverige? Har en släkting i USA som kommer hem nu i jul, är ju lite billigare där borta

#93

Postad 17 oktober 2005 - 16:07

C0LD
  • C0LD
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Köpte också en Logitech Harmony 525 idag.
Det var otroligt enkelt att fixa in alla sina enheter med den medföljande programvaran. Den gjorde nästan allt själv. Någon brandvägg behövde jag inte heller stänga av :)
Sakerna jag kör med är:
*Acer 32" LCD
*Harman Kardon AVR-235
*Dilog DT-355
*BBK DV971H

Hade en Kameleon 6 SE innan men denna känns mycket bättre.
Ganska generöst av Logitech att slänga med totalt 8st AAA Duracell batterier i paketet också.
Köpte fjärrisen för 595:- hos webhallen. För det priset tycker jag det är ett mycket bra köp.

#94

Postad 18 oktober 2005 - 02:46

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Vet inte om nån kan hjälpa, men har en fråga angående 895... Vill gärna ha en fjärr som klarar min motordrivna projjeduk via RF. Kommer denna fjärr att kunna klara det eller använder den bara RF för att kommunicera med basstationerna?

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.wi-fiplan...cle.php/3546896 skriver:

"A $100 Harmony RF base station should be stationed in various zones of a house to control IR-equipped products, while the $100 Harmony USB wireless PC transceiver will permit control of digital media (photos, videos, music, etc.) for playback via the PC. The Z-Wave remote can naturally run home controls for lights, shades, thermostats, garage doors, etc., if those items have a Z-Wave radio inside. As new products are made available with Z-Wave technology, the remotes can be upgraded to support them."

Så jag antar det beror på om duken drivs med "Z-Wave"-teknologin eller inte...

#95

Postad 20 oktober 2005 - 07:01

LGR01
  • LGR01
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hur byter jag till kanal over 9? Har Harmony 525 och får det inte till att fungera. 1- visas men endast ental kanaler kommer fram.
Leif

#96

Postad 21 oktober 2005 - 21:31

LGR01
  • LGR01
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Fick det att fungera. Satte ned hastighet på tast från 800 till 300 ms.
Leif

#97

Postad 21 oktober 2005 - 22:35

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 314 inlägg
  • 0
Tjena allihop!!

Nu fick jag äntligen svar från Logitechs support, det står inom 24 timmar.... Jag har fått efter 9 dar... (ca 216 timmar...). De verkar hyfsat hårt belastade.

Det verkar som det jag upplevt, och många andra, jag har inte fått in fler än 6 enheter. Enligt uppgifterna på kartongen ska den klara 15 enheter.

Här saxat från svaret:

"we do apologize for the memory on your 525 Harmony remote. If you Log into your account on Tuesday October 25,2005 we will have a new firmware upgrade available for all 500 series customers. This will allow you to upload 15 devices into your remote"

Så det känns lovande!! :)

#98

Postad 22 oktober 2005 - 10:57

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan ändra ikonerna på sina activites? Jag har skapat en från början och alla andra har så söta iconer, men inte den jag skapade själv.
Är det något som inte går? Kommer dom ordna så att man kan ändra ikonerna?

#99

Postad 23 oktober 2005 - 12:26

Calder
  • Calder
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Fått hem min 885 nu, kanonfjärr! Men nu undrar jag om man kan göra egna macron (inget svar från supporten ännu)?

Har en Dreambox 500T, och vill gärna lägga in så att man kan börja spela in med bara en knapptryckning. På orginalfjärr får man ju först trycka <, sedan > har jag för mig..

Nån som vet?

#100

Postad 24 oktober 2005 - 11:08

Unregisteredb677f88b
  • Unregisteredb677f88b
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Vart kan man se vilka modeller som stöds av Logitech? Jag har hittat vilka tillverkare men varje tillverkare har ju en uppsjö med modeller.
Ni som har köpt en Harmony, hur bra har databasen varit? Måste man ändå programmera knappar själv eller har alla funktioner funnits med för era modeller?
Har:
Pioneer PDP-506XDE
Pioneer AX-5i
Pioneer DV-868
Pioneer DVR-5100H
Samsung DSR 9500
Thomson Viasat mottagare
Köper endast en sån om den är extremt lätt att ersätta alla fjärrar med. Har en Pronto som väntar på att bli programmerad men det har inte skett något på ett år...så en Harmony skulle var i väntan på att tummen kommer ur a**let.

Hoppas att någon kan svara.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.