Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify connect hittar ej Onkyo TX-NR636

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 mars 2015 - 10:10

tqila
  • tqila
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jag får inte spotify connect att lira med min onkyo tx-nr636 av någon anledning. den dyker inte upp i listan i spotify appen på mobilen. så jag hoppas nu att någon här har ett bra svar på varför och hur jag kan åtgärda detta så att det fungerar.

 

jag har senaste firmware på min förstärkare, Version 2020-9110-2001-0502-0203

senaste versionen av appen i min iphone (2.7.0.1943)

jag kör på samma nätverk med wifi.

 

jag har spotify premium och kör ibland spotify connect till min mac mini så inga problem där.

 

jag har provat att starta om förstärkaren och sedan helt ta bort strömmen från förstärkaren för att sedan starta den igen.

 

jag har provat att logga in och ur från spotify på mobilen.


Redigerat av tqila, 29 mars 2015 - 10:11.


#2

Postad 29 mars 2015 - 10:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
Jag hade ett liknande problem fast med Heos link och iPad. Det löstes med att jag startade om hela paddan.

#3

Postad 29 mars 2015 - 10:30

tqila
  • tqila
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jag hade ett liknande problem fast med Heos link och iPad. Det löstes med att jag startade om hela paddan.

 

ja men se där. det var ju lätt löst. :)

 

tack så mycket för hjälpen och ber om ursäkt för att jag inte testade det innan jag startade tråden.



#4

Postad 25 april 2015 - 08:06

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite.

 

Har denna uppsättning:

Samsung PS51D8005 <-> Onkyo NR636 via HDMI och ARC aktiverat.

 

När allting är avstängt och jag startar Spotify Connect via telefonen så går förstärkaren igång, däremot slår den igång TVn också på samma gång. Detta är störande för mig då det tar bort lite av själva grejen att kunna köra Spotify utan att TVn är igång.

 

Går det att fixa så att TVn inte går igång när jag startar Spotify Connect och fortfarande ha det så att ARC fungerar?



#5

Postad 25 april 2015 - 10:00

Unregistered2413ad54
  • Unregistered2413ad54
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Finns det någon inställning för HDMI-control synk? I så fall skall du stänga av synkningen eller välja något synkalternativ som bara startar tvn om du startar upp receivern med en bildkälla eller väljer en bildkälla. Synkningen kan också fungera så att när du stänger av tvn så stängs receivern alltid av alternativt endast då man har en bildkälla vald.

#6

Postad 27 april 2015 - 09:17

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Finns det någon inställning för HDMI-control synk? I så fall skall du stänga av synkningen eller välja något synkalternativ som bara startar tvn om du startar upp receivern med en bildkälla eller väljer en bildkälla. Synkningen kan också fungera så att när du stänger av tvn så stängs receivern alltid av alternativt endast då man har en bildkälla vald.

 

I TVn kan jag ju ställa in att den inte ska "kontrolleras av externa enheter" eller dylikt, vilket jag stängt av. I förstärkaren har jag inte hittat något sådant alternativ.

 

Det känns lite "rangligt" med ARC, för att få det att fungera måste jag ha det inställt exakt som jag har det när det fungerar, en lite ändring på någon inställning gör att det slutar fungera.

 

Lösningen just nu är att köra TVn via optisk och strunta i ARC, då fungerar det att köra Spotify Connect utan att TVn hoppar igång.



#7

Postad 27 april 2015 - 14:50

Unregistered2413ad54
  • Unregistered2413ad54
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0

I TVn kan jag ju ställa in att den inte ska "kontrolleras av externa enheter" eller dylikt, vilket jag stängt av. I förstärkaren har jag inte hittat något sådant alternativ.

 

Det känns lite "rangligt" med ARC, för att få det att fungera måste jag ha det inställt exakt som jag har det när det fungerar, en lite ändring på någon inställning gör att det slutar fungera.

 

Lösningen just nu är att köra TVn via optisk och strunta i ARC, då fungerar det att köra Spotify Connect utan att TVn hoppar igång.

Om jag förstått det rätt så är ARC beroende av HDMI-kontroll som verkar vara svajigt och fungerar olika hos olika tillverkare. Sedan så är väl den enda skillnaden mellan att använda och inte använda ARC behovet av en optisk digitalkabel. Så varför inte skippa ARC som du säger! Ser själv ingen anledning till att använda ARC!



#8

Postad 30 april 2015 - 08:40

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Om jag förstått det rätt så är ARC beroende av HDMI-kontroll som verkar vara svajigt och fungerar olika hos olika tillverkare. Sedan så är väl den enda skillnaden mellan att använda och inte använda ARC behovet av en optisk digitalkabel. Så varför inte skippa ARC som du säger! Ser själv ingen anledning till att använda ARC!

Min främsta anledning till ARC istället för Optisk är att den optiska utgången i min TV blivit skadad så att sladden inte sitter kvar utan tejp :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.