Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa mediaspelaren

66 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 januari 2012 - 12:23

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har AC Ryan Essential och AC Ryan Mini och är inte nöjd med de, vill ha nåt där firmware uppdateras när nåt är knas i spelaren.

Iaf, vill ha en spelare som har usb 3.0, wifi och kan användas med iphone.
1080p .mkv ska den också klara av.

Nån som kan hjälpa mig, tack ??

Är inne på Boxee Box eller Mede8er 450X2.
Aldrig mer AC Ryan, sämsta supporten som aldrig uppdaterar sina firmwares.

Tack för all svar

#2

Postad 29 januari 2012 - 14:58

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag köpte Boxee igår... Vad jag kan läsa så verkar den vara grym överlag, och firmwaren verkar vara flitigt uppdaterad...

Kan rekommendera webhallen som har Boxee för 1590:- under helgen...

http://www.webhallen...-link_boxee_box

#3

Postad 30 januari 2012 - 11:31

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
aaaaaa:

Det finns många bra, frågan är vad du menare med "använda med iPhone"? Vill du använda den som fjärr, eller vill du kunna strömma via Airplay? De flesta spelare fixar fjärr som app för iPhone o Android. Ganska få kör Airplay. men Boxee Box har det o några Xtreamer. Vill du ha mycket webtjänster osv är det Boxee Box som gäller.

I övrigt kan jag rekommendera Mede8er o HDi Dune, stabila o bra spelare.

#4

Postad 30 januari 2012 - 12:24

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Vill kunna spela upp alla de vanligaste filerna, .rar, .iso och .img är ett plus.

Använda mobilen som fjärrkontroll.

Hur fungerar webbtjänsterna ??

Kan man koppla spelare till en router med nätverkskabel, och sedan spela upp saker som man har i datorn som kör trådlöst till routern, eller måste den vara kopplad med kabel ??

Tack

#5

Postad 30 januari 2012 - 18:06

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Vill kunna spela upp alla de vanligaste filerna, .rar, .iso och .img är ett plus.

Använda mobilen som fjärrkontroll.

Hur fungerar webbtjänsterna ??

Kan man koppla spelare till en router med nätverkskabel, och sedan spela upp saker som man har i datorn som kör trådlöst till routern, eller måste den vara kopplad med kabel ??

Tack


vore jag du skulle jag köra på en popcorn hour A200 just nu, 999 spänn på teknikmagasinet.
den kan du fjärra med app osv och gillar du inte designen kan du köpa ett nytt chassi så blir den som a210.
jag kör min trådat och den sväljer ALLT bluray isos på 100 gig är inga problem (sagan om ringen).
då spelar jag upp från hårddisken. finns wlan plutt å köpa till för några hundralappar.

#6

Postad 30 januari 2012 - 19:52

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
aaaaaa:

A-200 är ett riktigt bra tips. Sen är det en smaksak, på A-200 har du inga playkanaler, den är stabil o gör det den ska mycket bra. Kanske lite tråkig o teknisk när man ska installera, men för 1000-lappen är den lysande!

På Boxeen funkar Play-kanalerna mycket enklet, det finns Appar för SVT o TV4-play. Sen har Boxeen en "browser" eller sökfunktion, du skriver bara in det du vill se o vips kommer svaren. Den hittar programmen på våra svenska Play-kanaler, den klarar SVT, TV3, TV4, Kanal5, TV6 osv osv. Det enda den inte klarar är Viaplay som kör med Microsofts Silverlight, de andra kör mest med Flash. Vill du ha Play är det Boxee som gäller!

Självklart hittar den din dator som står trådlöst mot ditt trådade nät, inga problem!

#7

Postad 31 januari 2012 - 12:51

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Tror det lutar sig åt en Boxee Box.

1. Kan man höja och sänka undertexten, plus att den sparar inställningen så att man inte behöver flytta upp den varje gång som på AC Ryan ??

2. Startar undertexten automatiskt eller måste man aktivera den varje gång ??

3. Om man kopplar in en extern hdd, hittar den filerna direkt som på en pc eller måste den scanna igenom en lång tid ??

4. Kan man ändra till L/R audio på gamla .rmvb-filer, vissa har 2 olika ljudspråk ??

Tacksam för all svar

#8

Postad 03 februari 2012 - 18:57

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

vore jag du skulle jag köra på en popcorn hour A200 just nu, 999 spänn på teknikmagasinet.
den kan du fjärra med app osv och gillar du inte designen kan du köpa ett nytt chassi så blir den som a210.
jag kör min trådat och den sväljer ALLT bluray isos på 100 gig är inga problem (sagan om ringen).
då spelar jag upp från hårddisken. finns wlan plutt å köpa till för några hundralappar.


Sugen på en sån men har läst lite negativt om den.

Hur är det med undertexterna? Läste att dom var stora och fula samt att visa har problem med mkv och srt?

Kommer det nån efterträdare eller lägger dom ner helt nu?

Dom trådarna som finns är ju ca 1år gamla så denna kanske inte är mkt att ha?

Hur stora externa hdd tar den?

Och spelar den verkligen upp "ALLT" ?

Redigerat av jdaniels, 03 februari 2012 - 18:58.


#9

Postad 03 februari 2012 - 19:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Tror det lutar sig åt en Boxee Box.

1. Kan man höja och sänka undertexten, plus att den sparar inställningen så att man inte behöver flytta upp den varje gång som på AC Ryan ??

2. Startar undertexten automatiskt eller måste man aktivera den varje gång ??

3. Om man kopplar in en extern hdd, hittar den filerna direkt som på en pc eller måste den scanna igenom en lång tid ??

4. Kan man ändra till L/R audio på gamla .rmvb-filer, vissa har 2 olika ljudspråk ??

Tacksam för all svar


1: Ja du kan flytta runt dom och den kommer ihåg inställningarna. Du kan ändra storlek,färg och font på undertexterna också.

2: Du kan välja att undertexterna ska vara på som default eller att du sätter på dom manuellt varje gång när du tittar på film.

3: Eftersom Boxee Box gör en databas på dina filmer tar det en stund att scanna igenom det du delar ut till den.
Men då får du omslag och beskrivning på filmerna/serierna i ett snyggt gränssnitt. Viktigt är att namnge filerna korrekt för att den ska kunna identifiera filerna och hur hittar du på support sidorna för Boxee Box.

4: Vet inte riktigt vad du menar men om en fil har flera ljudspår kan du välja vilken du vill lyssna på.

#10

Postad 04 februari 2012 - 16:09

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

3: Eftersom Boxee Box gör en databas på dina filmer tar det en stund att scanna igenom det du delar ut till den.
Men då får du omslag och beskrivning på filmerna/serierna i ett snyggt gränssnitt. Viktigt är att namnge filerna korrekt för att den ska kunna identifiera filerna och hur hittar du på support sidorna för Boxee Box.


Jag som kör med en extern hd som jag flyttar mellan datorn och mediaspelaren lär väl bli skapligt irriterad då den rymmer ett hundratal filmer och varje gång jag kopplar in den så ska den göra databas på disken varje gång ?!?!

Och, omslag, beskrivning mm. Då måste man väl ha nån speciell fil i filmmappen för att den ska kunna identifiera filmen?

#11

Postad 04 februari 2012 - 16:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag som kör med en extern hd som jag flyttar mellan datorn och mediaspelaren lär väl bli skapligt irriterad då den rymmer ett hundratal filmer och varje gång jag kopplar in den så ska den göra databas på disken varje gång ?!?!

Och, omslag, beskrivning mm. Då måste man väl ha nån speciell fil i filmmappen för att den ska kunna identifiera filmen?


Varför skulle du bli irriterad? Den scannar dina filmer i bakgrunden och du kan ställa in i vilka intervaller den ska göra det.
Har man många filmer så förslagsvis delar min in i mappar och filmer som man tänker spara scannas bara en gång.
Och filmer som man slänger ligger i en mapp som scannas ofta.

Filmerna identifieras genom filnamnet och det är viktigt att dom är rätt namngivna tex Avatar 2009.mkv för serier Seinfeld S01E01.mkv
Det går också att skapa en text fil med information i som Boxee Box läser och för sin information ifrån.
Det finns mer utförlig information på Boxee Box´s hemsida för att läsa och förstå så det blir rätt.

Men normalt om man har filerna korrekt namngivna kommer BB att hitta dom och göra ett snyggt bibliotek.
Skulle vissa filer inte hittas,typ svenska filmer,kan man söka manuellt och få till det.

#12

Postad 04 februari 2012 - 17:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Varför scanna överhuvudtaget? Oerhört överskattat om man ändå slänger allt... Gå till katalogen och spela upp istället så slipper du bekymret.

#13

Postad 04 februari 2012 - 17:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Varför scanna överhuvudtaget? Oerhört överskattat om man ändå slänger allt... Gå till katalogen och spela upp istället så slipper du bekymret.


En stor sak just med BB är att man får ett snyggt bibliotek med omslagsbilder och info.
Om man inte vill ha det varför ska man då köpa BB när man kan köpa en för billigare peng?

Personligen har jag en massa serier som jag planerar att spara och ett antal filmer också för den delen.

#14

Postad 04 februari 2012 - 18:03

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Jag har mina bilder och filmer sorterade efter årtal och är uppdelade i varsin mapp i min externa hdd.

Vill ha en mediaspelare som är STABIL och inte med en massa lull-lull.
Jag vill att den ska klara av att spela upp mina bilder och filmer utan att den startas om osv.

Kommer inte att använda mig utan nätverk.
Utan bara min externa hdd som kommer vara ikopplad, kanske nån annan usb-sticka också.

Vill kunna höja-sänka undertexten om det behövs.
Aktivera undertexten automatiskt när en film spelas upp.
Visa mina film-cover som jag har i varje mapp från mina filmer.

Vill inte att mediaspelaren ska hålla på att scanna mina filer hela tiden.

Är då Boxee Box den rätta tror ni för mig ??

#15

Postad 04 februari 2012 - 18:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag har mina bilder och filmer sorterade efter årtal och är uppdelade i varsin mapp i min externa hdd.

Vill ha en mediaspelare som är STABIL och inte med en massa lull-lull.
Jag vill att den ska klara av att spela upp mina bilder och filmer utan att den startas om osv.

Kommer inte att använda mig utan nätverk.
Utan bara min externa hdd som kommer vara ikopplad, kanske nån annan usb-sticka också.

Vill kunna höja-sänka undertexten om det behövs.
Aktivera undertexten automatiskt när en film spelas upp.
Visa mina film-cover som jag har i varje mapp från mina filmer.

Vill inte att mediaspelaren ska hålla på att scanna mina filer hela tiden.

Är då Boxee Box den rätta tror ni för mig ??


Nej är mitt enkla svar

Nej bara för att BB skiter fullständigt hur du har organiserat filmerna.

Vill kunna höja-sänka undertexten om det behövs.
Aktivera undertexten automatiskt när en film spelas upp.


Ja på detta

Visa mina film-cover som jag har i varje mapp från mina filmer


Då måste du namnge om alla cover till tex folder.jpg för att BB ska sätta dom som omslag.

#16

Postad 04 februari 2012 - 18:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Om man inte vill ha det varför ska man då köpa BB när man kan köpa en för billigare peng?

Enda fabriksspelaren som klarar rar.
Jag använder aldrig movie wall etc på någon av mina spelare. Det skulle ta ett halvår att gå igenom allt.

#17

Postad 04 februari 2012 - 19:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Enda fabriksspelaren som klarar rar.
Jag använder aldrig movie wall etc på någon av mina spelare. Det skulle ta ett halvår att gå igenom allt.


Jag har +300 filmer och 47 serier med i snitt 100 avsnitt per serie och det tar ett par timmar att gå igenom.
En lätt ekvation säger att du har oändligt många filmer och serier som inte ens skapats än ;)

#18

Postad 04 februari 2012 - 21:16

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Tack lappen71 för svaren.

Vet ni nåt om Mede8er MED450x2 ??
http://www.mede8er.c...s_med450x2.html

Den är liten, fläktlös och kan ha 2,5" hdd.

Har AC Ryan Mini och Essential och vet att de förut tog Mede8ers firmware etc.
Mede8er har kommit längre nu och ger ut firmware oftare än AC Ryan.
Men hur stabil är deras spelare ??

#19

Postad 05 februari 2012 - 17:33

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Mede8er MED450x2, ser intressant ut.

Jag är mest intresserad av en mediapelare som man pluggar in extern hd i och den ska spela mkv, srt.
Använder mig just nu av en LG bd-spelare som gör det men den tar bara ca 75% av filmerna beroende på hur dom är rippade.

#20

Postad 05 februari 2012 - 23:03

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Mede8er MED450x2 bootas upp på ca 1min, pga att den är flash baserad, vet ej men så står det i deras forum.
Boxee box startas också långsamt, testade den i elgiganten.

#21

Postad 05 februari 2012 - 23:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Mede8er MED450x2 bootas upp på ca 1min, pga att den är flash baserad, vet ej men så står det i deras forum.
Boxee box startas också långsamt, testade den i elgiganten.


Vad har det för betydelse hur snabbt den startar?
Det viktigaste är väl ändå hur den spelar upp material?

#22

Postad 06 februari 2012 - 14:30

Unregistered0a7b6a4d
  • Unregistered0a7b6a4d
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Går det stänga av scanningfunktionen på Dlink Boxee och bara använda sig av typ en filhanterare som bara speglar den HD som är inkopplad? Jag är inte intresserad av att döpa om filnamn osv.

#23

Postad 06 februari 2012 - 14:50

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Går det stänga av scanningfunktionen på Dlink Boxee och bara använda sig av typ en filhanterare som bara speglar den HD som är inkopplad? Jag är inte intresserad av att döpa om filnamn osv.

Jäpp, inga problem

#24

Postad 06 februari 2012 - 15:08

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Boxee Box verkar bra, men efter läst en hel del så verkar den bli sämre och sämre efter varje uppdatering.
Man känner sig tveksam då.

Har på min externa hdd, "mapp"->film.mkv + text.srt + bild.jpg,
orkar ju inte döpa om alla mina film-cover till folder.jpg.

Kanske ska man vänta in på den här:
http://www.sweclocke...med-amd-trinity
En liten htpc med xbmc och vlc som spelar upp allt utan problem.

#25

Postad 06 februari 2012 - 15:15

Unregistered0a7b6a4d
  • Unregistered0a7b6a4d
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Lysande, då lutar det åt en Boxee. Mest pga av play-tjänsterna. Finns det någon spelare som klarar mac-formaterade diskar?

#26

Postad 06 februari 2012 - 15:20

Unregisteredbaefe9b6
  • Unregisteredbaefe9b6
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ember media managerhjälper dig på ett smidigt sätt skapa info samt omslagt i rättformat till filmerna i BB en.
Jag är helnöjd med min Boxee :)


#27

Postad 06 februari 2012 - 21:45

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Skippar de vanliga mediaspelarna, det blir en liten HTPC istället.
Blir nog att testa Zotac, då Xtreamer har fått dåliga betyg för sina produkter.
http://www.zotacusa.com/zbox-id80.html

Xtreamer är lite större:
http://www.xtreamer....mer-ultra2.html

#28

Postad 06 februari 2012 - 23:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Boxee Box verkar bra, men efter läst en hel del så verkar den bli sämre och sämre efter varje uppdatering.
Man känner sig tveksam då.

Har på min externa hdd, "mapp"->film.mkv + text.srt + bild.jpg,
orkar ju inte döpa om alla mina film-cover till folder.jpg.

Kanske ska man vänta in på den här:
http://www.sweclocke...med-amd-trinity
En liten htpc med xbmc och vlc som spelar upp allt utan problem.


Håller inte med om det för många har rapporterat att med dom senaste har den blivit mycket bättre.
Och i ärlighetens namn hur många tillverkare har spottat ut sig firmware i den takt Boxee Box gjort för att förbättra den?

Men BB är inte för alla men är man ute efter en spelare som fixar till omslag och info automatisk så är det rätt spelare.

#29

Postad 18 februari 2012 - 14:18

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag är sugen på en ny mediaspelare..har en xtreamer pro. Inget större fel på den egentligen..förutom att det är xtreamer..och så är det trådlösa helt värdelöst.

Finns det något alternativ om man vill kunna köra viaplay?
Jag vill kunna streama hd filmer genom wifi? Vilken är bäst? Jag tänkte även köpa en ny router --> funderar på https://www.prisjakt...kt.php?p=532380
Spotify vore inte helt fel heller..

#30

Postad 18 februari 2012 - 14:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag är sugen på en ny mediaspelare..har en xtreamer pro. Inget större fel på den egentligen..förutom att det är xtreamer..och så är det trådlösa helt värdelöst.

Finns det något alternativ om man vill kunna köra viaplay?
Jag vill kunna streama hd filmer genom wifi? Vilken är bäst? Jag tänkte även köpa en ny router --> funderar på https://www.prisjakt...kt.php?p=532380
Spotify vore inte helt fel heller..


När du pratar om Hd-filmer menar du rena BD-iso eller HD-xvid?
Det är en väsentlig skillnad mellan dom och du kan glömma att strömma BD-iso problemfritt genom Wifi.

#31

Postad 18 februari 2012 - 14:24

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

När du pratar om Hd-filmer menar du rena BD-iso eller HD-xvid?
Det är en väsentlig skillnad mellan dom och du kan glömma att strömma BD-iso problemfritt genom Wifi.


Jag menade 1080p mkv filer...

#32

Postad 18 februari 2012 - 14:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag menade 1080p mkv filer...


En mkv-fil som är 2-6GB ska/kan gå men är den större blir det problem.
Allt beror på hur din lägenhet/hus ser ut,vad som kan störa signalen.
Med andra ord många faktorer som spelar in och det går inte att ge ett glasklart svar utan man måste helt enkelt testa.

#33

Postad 18 februari 2012 - 14:32

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

En mkv-fil som är 2-6GB ska/kan gå men är den större blir det problem.
Allt beror på hur din lägenhet/hus ser ut,vad som kan störa signalen.
Med andra ord många faktorer som spelar in och det går inte att ge ett glasklart svar utan man måste helt enkelt testa.


Det är 3-4meter fritt till mediaspelaren...
Så filer på 20gb kommer inte funka..?

Om man tar bort kravet att kunna streama trådlöst då? Kan lika gärna köra trådat!

#34

Postad 18 februari 2012 - 16:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det är 3-4meter fritt till mediaspelaren...
Så filer på 20gb kommer inte funka..?

Om man tar bort kravet att kunna streama trådlöst då? Kan lika gärna köra trådat!


Enklast är att testa skicka en fil som är så stor mellan tv datorer på ditt nätverk så ser du.

#35

Postad 18 februari 2012 - 17:29

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Jag är sugen på en ny mediaspelare..har en xtreamer pro. Inget större fel på den egentligen..förutom att det är xtreamer..och så är det trådlösa helt värdelöst.

Finns det något alternativ om man vill kunna köra viaplay?

Spotify vore inte helt fel heller..


Någon?

#36

Postad 05 mars 2012 - 14:49

osatik
  • osatik
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
TizzBird F20 är förmodligen den bästa mediaspelare som går att köpa idag! http://www.tizzbird.se

- Android 2.3 (Installera Appar direkt från Android Market på spelaren, Spotify, Viaplay, SVTPlay, Voddler,....)
- ARM Cortex A8 1GHz, 2GB NAND
- Tyst, utan fläkt
- Plats för intern hårddisk
- Gratis App TizzRemote (Android Market) Fjärrkontroll/Tangentbords/mus
- Webbläsare med stöd för flash-vide
- 3D gränssnitt (OpenGL)

Redigerat av osatik, 05 mars 2012 - 14:50.


#37

Postad 05 mars 2012 - 14:53

osatik
  • osatik
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Här hittar ni en demo-video som visar gränssnittet i TizzBird; http://www.youtube.c...4XRenDKbmRAOkk5

#38

Postad 05 mars 2012 - 14:58

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Återstår att se med tanke på att förra mediaspelaren som kom med Android blev en flopp.

Edit. Ser att Android vana troget kopierar istället för att komma med något nytt. Dom har kopierat iconen som snurrar när mediaspelaren väntar.

Redigerat av lappen71, 05 mars 2012 - 15:00.


#39

Postad 05 mars 2012 - 15:00

osatik
  • osatik
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Vilken mediaspelare var det?

#40

Postad 05 mars 2012 - 15:03

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=270551

#41

Postad 05 mars 2012 - 15:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Osatik jobbar för företaget så det är inte så konstigt att han tycker den är bäst.
Du bör registrera dig som företag här på forumet om du ska marknadsföra produkter.

#42

Postad 05 mars 2012 - 15:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Osatik jobbar för företaget så det är inte så konstigt att han tycker den är bäst.
Du bör registrera dig som företag här på forumet om du ska marknadsföra produkter.


Gör verkligen så att jag blir sugen på produkten....NOT :)

#43

Postad 05 mars 2012 - 15:18

osatik
  • osatik
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Stämmer, jag arbetar med lansering och marknadsföring av TizzBird. Jag gör dock inläggen här som privatperson och delar med mig av vad jag känner till, men har ingen avsikt att dölja vad jag pysslar med professionellt. Men det är upp till var och en att förhålla sig som man vill til informationen. Vi börjar leverera TizzBird F20 i nästa vecka och förhoppningsvis får vi rapporter från kunder om vad de tycker om produkten. Just nu är jag en av få eller kanske den enda som har testat F20 i Sverige. När jag jämför den med alla andra produkter jag har erfarenhet av är min åsikt glasklar....men den skall jag inte delge detta forum, eftersom jag är partisk :)

#44

Postad 05 mars 2012 - 15:57

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Det har du väl redan gjort genom att skriva att den "förmodligen är den bästa mediaspelaren som går att köpa idag" :) ?

#45

Postad 05 mars 2012 - 19:07

osatik
  • osatik
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag vet, det var ett skämt :(

#46

Postad 05 mars 2012 - 19:47

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

TizzBird F20 är förmodligen den bästa mediaspelare som går att köpa idag! http://www.tizzbird.se

- Android 2.3 (Installera Appar direkt från Android Market på spelaren, Spotify, Viaplay, SVTPlay, Voddler,....)
- ARM Cortex A8 1GHz, 2GB NAND
- Tyst, utan fläkt
- Plats för intern hårddisk
- Gratis App TizzRemote (Android Market) Fjärrkontroll/Tangentbords/mus
- Webbläsare med stöd för flash-vide
- 3D gränssnitt (OpenGL)


Citat från informationen på er webbplats:

True Cinema 24Hz
TizzBird har stöd för true Cinema bildfrekvens (23.976Hz) vilket garanterar bästa bildkvalitet och biokänsla om din TV klarar formatet.


Klarar spelaren även att automatiskt ställa om sig för andra uppdateringsfrekvenser för bilden (24; 29,97; 50 etc. s.k. auto refreshrate)?

Kan spelaren avkoda alla förekommande HD-format för ljud och skicka ut som LPCM 5.1 på HDMI-utgången?

För övrigt tycker jag att man redan från början tydligt bör ange om man arbetar med en produkt man skriver om.

#47

Postad 05 mars 2012 - 20:41

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Tizzbird ser snygg ut men verkar inte klara av RMVB, asiater använder fortfarande det gamla fil-formatet.
Kanske bra att fixa ett forum, där man kan ställa frågor och få svar, går ju knappt trycka sig igenom hemsidan.
Ser bara videos här och där med tizzbird, där ni visar hur snygg gränssnittet är, inte hur bra den spelar upp media.
Att använda sin mobil som fjärrkontroll, funkar till nästan alla mediaspelare.

#48

Postad 05 mars 2012 - 20:50

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Så jäkla ny verkar den inte vara om man läser här
http://www.avsforum....d.php?t=1343178

Som vi redan vet har mediaspelare med Android inte varit en hit så varför skulle denna vara ett undantag?

#49

Postad 05 mars 2012 - 21:12

Silver Fang
  • Silver Fang
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, har testat flera mediaspelare och läst om vissa, tycker att det bästa är en HTPC.
Går att få en liten och strömsnål HTPC som Zotac ID80 eller Zotac AD04, eller bygga sin egen.

Installera ett OS, t.ex. Windows 7 och XBMC,
lägg in emulatorer som Nintendo, Sega, Game Boy eller andra gamla spel + trådlös Xbox 360 handkontroll med receiver,
plus en liten tangenbort som Rii Mini, så har man spelare som klarar typ allt.
Med tusentals XBMC användare, blir det också mer hjälp eller lättare att hitta buggar, samt snabbare uppdateringar än vad andra mediaspelare uppdaterar sina firmware.

De nya moderkorten har dessutom HDMI 1.4, USB 3.0, bättre CPU och GPU än ARM Cortex.

#50

Postad 05 mars 2012 - 21:50

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hej, har testat flera mediaspelare och läst om vissa, tycker att det bästa är en HTPC.
Går att få en liten och strömsnål HTPC som Zotac ID80 eller Zotac AD04, eller bygga sin egen.

Installera ett OS, t.ex. Windows 7 och XBMC,
lägg in emulatorer som Nintendo, Sega, Game Boy eller andra gamla spel + trådlös Xbox 360 handkontroll med receiver,
plus en liten tangenbort som Rii Mini, så har man spelare som klarar typ allt.
Med tusentals XBMC användare, blir det också mer hjälp eller lättare att hitta buggar, samt snabbare uppdateringar än vad andra mediaspelare uppdaterar sina firmware.

De nya moderkorten har dessutom HDMI 1.4, USB 3.0, bättre CPU och GPU än ARM Cortex.


Säkert bra för den händiga men för en person som bara vill spela sina filmer är det inte det bästa alternativet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.