Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#2151

Postad 11 maj 2010 - 07:35

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hehe igår släppte han Artemis ROM V14 oxå ... Den snubben ligger i han

Redigerat av Peppo73, 11 maj 2010 - 07:37.


#2152

Postad 11 maj 2010 - 07:42

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Tänkte bara kolla med er ifall ni vet. Har några dvd filmer här hemma som jag skulle vilja ha på min kära telefon. Vet dock inte vilket program jag ska använda för att konvertera, har ni några tips? Sedan så undrar jag också vad det är för upplösning man ser filmerna i, är det 480x800 lr? Jag fick med 2 transformersfilmer i telefonen och bilden på filmen är HELT SINNESSJUK för att vara mobiltelefon, känns nästan som det är en bluray film man kollar på. Dock är filerna bara 1 gb stora.

Vad har ni för programm att rekomendera? Vad ska jag konvertera till för att få bästa bild?

Jag använder DVDfab 6.2.1.8 som du kan göra väldigt många inställningar på ... Rekomenderas starkt av mej då jag testat dom flesta av den typen av program :blush: ;) :P

#2153

Postad 11 maj 2010 - 10:37

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Har upptäckt en bugg nu i senaste firmware. Skulle ansluta till Wi-Fi med ett 16 långt tecken lösenord, visade sig vara fel lösenord och nu försöker den hela tiden ansluta till wi-fi med felaktigt lösenord vilket leder till att jag inte kan använda snabb genvägen högst upp på skärmen där man ser om man fått nya medelanden. När jag klickar där kommer jag som vanligt till överblicks bilden men allt jag trycker på markeras bara och varken wi-fi eller sms eller email kan öppnas därifrån.

Jag har testat stänga av wi-fi utan resultat, och startat om telefonen flera ggr.

trist.

#2154

Postad 11 maj 2010 - 10:58

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Vilken firmware syftar du på Artemis v14 eller stock HTC ROM?

#2155

Postad 11 maj 2010 - 11:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Men seriöst.. Tänk er om Microsoft släppte en ny version av Windows en gång i veckan.. Någon form av schema för uppdateringar borde finnas men killen som gör Artemis romen kör bara på som om han har en eldgaffel i baken.. :blush:


Microsoft släpper nya SYS-builds av WM med hög frekvens. Vi har WM 6.5/21903 nu t.ex och för bara någon vecka sedan var det 21901.

Det är ingen nackdel att en ROM uppdateras ofta, tvärtom. Sedan får man ju helt enkelt läsa sig till om just den uppgraderingen lockar eller ej. Ofta uppdateras ROMarna utifrån användarnas önskemål.

#2156

Postad 11 maj 2010 - 11:40

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Microsoft släpper nya SYS-builds av WM med hög frekvens. Vi har WM 6.5/21903 nu t.ex och för bara någon vecka sedan var det 21901.

Det är ingen nackdel att en ROM uppdateras ofta, tvärtom. Sedan får man ju helt enkelt läsa sig till om just den uppgraderingen lockar eller ej. Ofta uppdateras ROMarna utifrån användarnas önskemål.


Mmm ok vill man flasha rom en gång om dagen så.. Personligen använder jag min telefon och inte bara pillrar med inställningar och flashar rom så det är inte för mig.. :blush:

#2157

Postad 11 maj 2010 - 11:52

Sir_Moomin
  • Sir_Moomin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa HD2an idag men frågan är om man kan få Facebook på den där slidegrejen? Även om man kan ta bort stocks, twitter och footprints??

Har kört med android nu ett tag och vill prova winmo 6.5.

#2158

Postad 11 maj 2010 - 12:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Mmm ok vill man flasha rom en gång om dagen så.. Personligen använder jag min telefon och inte bara pillrar med inställningar och flashar rom så det är inte för mig.. :blush:


Jag flashade rätt mycket tidigare men har lugnat mig. Hittar men en ROM med den funktionsuppsättning man vill ha så kollar man in XDA, väljer ut en och kör med den om den fungerar bra. Har lärt mig att jakten på senaste systemversionen o.dyl ofta leder till problem.

Men jag kan överlag rekommendera en ROM som har alla tabbar i Sense, d.v.s dokument, Facebook, Twitter, Footprints, Call History, E-reader o.s.v som standard.

#2159

Postad 11 maj 2010 - 12:59

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag flashade rätt mycket tidigare men har lugnat mig. Hittar men en ROM med den funktionsuppsättning man vill ha så kollar man in XDA, väljer ut en och kör med den om den fungerar bra. Har lärt mig att jakten på senaste systemversionen o.dyl ofta leder till problem.

Men jag kan överlag rekommendera en ROM som har alla tabbar i Sense, d.v.s dokument, Facebook, Twitter, Footprints, Call History, E-reader o.s.v som standard.

Kan verkligen skriva på om att det bara blir problem om man hela tiden ska flasha med dom senaste ROMarna & Radioversionerna. Om det blir så att man flashar ofta så kommer nya fel som dyker upp men som då måste rättas till med bl. Task 29 osv ... Suck
Ska dock ändå flasha in ny ROM nu & sen får det nog vara tills i höst ........ Kanske :blush:

Redigerat av Peppo73, 11 maj 2010 - 13:04.


#2160

Postad 11 maj 2010 - 13:15

barbapappa_86
  • barbapappa_86
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa HD2an idag men frågan är om man kan få Facebook på den där slidegrejen? Även om man kan ta bort stocks, twitter och footprints??

Har kört med android nu ett tag och vill prova winmo 6.5.


Det kan du. Det finns in cab-fil (installationsfil) på xda-developers.com. Du kan dock inte ta bort stocks etc från din rom, men du kan avaktivera dom så att de inte är aktiva i Sense.

Facebook tabben tycker jag dock är lite seg och inte riktigt 100% Jag nöjer mig med den som är i Sense UI.

#2161

Postad 11 maj 2010 - 14:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
När man avaktiverar tabbar i Sense är det en god idé att i registret (HKLM/Software/HTC/Manila) döpa om respektive .dll-fil till t.ex "Twitterservices.dll" till "TwitterservicesXXX.dll". Detta exempel gäller då om Twitter avaktiverats.

På så vis laddar inte nallen in det i minnet och man får mer minne ledigt. Har man ändå stängt av taben finns det ju ingen anledning att ha den procesen igång ö.h.t.

#2162

Postad 11 maj 2010 - 15:44

Sir_Moomin
  • Sir_Moomin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nu är jag en ägare till en HTC HD2, helt underbar hittils! Men hur ändrar jag inställningar så man får 3G då den bara får GPRS??

#2163

Postad 11 maj 2010 - 17:27

Brune
  • Brune
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Börjar inte denna telefon bli lite omordärn nu när EVO 4G finns på gång

8 Mpix kamera, 1GB minne, 64 GB SD kort om man vill, 4G, HDMI utgång om man vill stela upp film på PlatTV. Multi tuch, Ingen lagtstop på filmer eller Gmap satelit bilds Zomning, inbygt stöd för att kuna titta på film. Anars samma storlek på skärmen som HD2. Android med förbätringen Senc som styrning uppepå.

http://www.engadget....uperphone-armo/

http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av Brune, 11 maj 2010 - 17:30.


#2164

Postad 11 maj 2010 - 17:28

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Nu är jag en ägare till en HTC HD2, helt underbar hittils! Men hur ändrar jag inställningar så man får 3G då den bara får GPRS??

Kolla i comm manager om du har 3G, se till att den står på auto i så fall.

#2165

Postad 11 maj 2010 - 18:51

Sir_Moomin
  • Sir_Moomin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Stör mig stort på att skärmen inte går igång när man får ett SMS och kan man inte få en "popup"-ruta med smset utan måste gå in i meddelanden varje gång?! :blush:

#2166

Postad 11 maj 2010 - 18:57

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Stör mig stort på att skärmen inte går igång när man får ett SMS och kan man inte få en "popup"-ruta med smset utan måste gå in i meddelanden varje gång?! :blush:


På skjutreglaget när du tänder skärmen så står det 1 ( eller någon annan siffra beroende på hur många sms/samtal du missat) - tryck på skjut så kommer ett till skjutreglage fram, med antingen sms eller missade samtal, som du sedan drar åt sidan och kommer direkt till meddelandet eller telefonlistan.

#2167

Postad 11 maj 2010 - 19:19

Sir_Moomin
  • Sir_Moomin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

På skjutreglaget när du tänder skärmen så står det 1 ( eller någon annan siffra beroende på hur många sms/samtal du missat) - tryck på skjut så kommer ett till skjutreglage fram, med antingen sms eller missade samtal, som du sedan drar åt sidan och kommer direkt till meddelandet eller telefonlistan.

Jo det är ju inte svårt att missa men jag vill att skärmen ska tändas när jag får ett sms...! Trodde HD2an skulle vara bra men återgår nog till Android istället... =/

#2168

Postad 11 maj 2010 - 20:09

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Är det för en sån liten grej så ska du nog verkligen inte ens äga en WM lur. Finns mer avancerade saker i telefonen som din lilla toleransnivå alternativt kunskapsnivå inte kommer att klara av. Så snälla byt till Android


P.S Jag vet hur man får den att vakna (tändas ) när man får sms men det känns som att det kvittar att berätta det för dej efter den sågningen av HD2:an

Redigerat av Peppo73, 11 maj 2010 - 20:28.


#2169

Postad 12 maj 2010 - 00:12

Sir_Moomin
  • Sir_Moomin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Är det för en sån liten grej så ska du nog verkligen inte ens äga en WM lur. Finns mer avancerade saker i telefonen som din lilla toleransnivå alternativt kunskapsnivå inte kommer att klara av. Så snälla byt till Android


P.S Jag vet hur man får den att vakna (tändas ) när man får sms men det känns som att det kvittar att berätta det för dej efter den sågningen av HD2:an

ha ha ha...

#2170

Postad 12 maj 2010 - 06:51

Gusen80
  • Gusen80
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är det för en sån liten grej så ska du nog verkligen inte ens äga en WM lur. Finns mer avancerade saker i telefonen som din lilla toleransnivå alternativt kunskapsnivå inte kommer att klara av. Så snälla byt till Android


P.S Jag vet hur man får den att vakna (tändas ) när man får sms men det känns som att det kvittar att berätta det för dej efter den sågningen av HD2:an

Håller fullständigt med dej Peppo

#2171

Postad 12 maj 2010 - 20:00

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Tjenare har fått två små repor i skärmen. Kan jag laga det med replagningskräm eller vad man nu kalla det utan att skärmen tappar känsel?

#2172

Postad 13 maj 2010 - 08:50

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har en liten fundering...

Det är så att när jag startar om telefonen och HTC bilden kommer fram (den med vit bakgrund) så lyser bakgrundsbelysningen igenom i nederkant. Är detta något vanligt fel? Syns aldrig annars då jag alltid har mörkt i telefonen, bakgrund osv..

Reklamation?

Tackar!
/ Anders

#2173

Postad 17 maj 2010 - 13:06

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Börjar inte denna telefon bli lite omordärn nu när EVO 4G finns på gång

8 Mpix kamera, 1GB minne, 64 GB SD kort om man vill, 4G, HDMI utgång om man vill stela upp film på PlatTV. Multi tuch, Ingen lagtstop på filmer eller Gmap satelit bilds Zomning, inbygt stöd för att kuna titta på film. Anars samma storlek på skärmen som HD2. Android med förbätringen Senc som styrning uppepå.

http://www.engadget....uperphone-armo/

http://www.youtube.c...player_embedded


Omodärn? snarare tvärtom, den var klart före sin tid. Kudos till HTC som valde att släppa den trotts den bara var i slutstegen av beta tester. Ser mycket häldre att en sådan här telfon får komma ut tidigt än att vänta som SE X10 användarna fick göra. Där har du en omodärn telefon redan från release dan!

Sedan kommer väl EVO 4G inte till Sverige utan endast till USA där dom sattsat på ett bantat 4G som egentligen är ett 3G på steorider altså ett gammalt system.

Så 4G telefon, no chance.

8mpix kamera? Vad som är mer intressant är optiken, men visst är den lite bättre än hd2 eftersom den har HD-Video inspelning (720p).

hdmi kontakten ska man inte lyfta i skyarna, blir nog mest för att titta på semester bilder på tvn. Och då tycker jag vi är mer i tiden att göra det trådlöst via någon usb adapter mellan tvn och telefonen.

Redigerat av dealerovski, 17 maj 2010 - 13:24.


#2174

Postad 19 maj 2010 - 16:56

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Har de senaste veckorna börjat få problem med att mitt i ett samtal låter det som ett vattenfall i högtalaren och sedan tappar den kontakten med nätet. Telefonen söker sedan efter kontakt som återfås efter en stund.
Har inte haft detta problem tidigare.
Telia abb. Senaste org. ROM.
Någon som haft liknande problem eller tips?

#2175

Postad 19 maj 2010 - 19:05

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Förlåt bara men en kommentar angående HDMI: Det är utmärkt att ha en sådan anslutning av det enkla skälet att det bara är att plugga in nallen i receivern och köra ut bild och ljud via sitt hemmabiosystem. Inget ont om trådlös överföring men jag anser helt klart att HDMI är en lämplig lösning för TV-ut från nya nallar.

Sedan gör en HDMI-anslutning att nallen med stor framgång kan agera signalkälla till anläggningen. T.ex som jukebox eller i största allmänhet för att det är smidigt.

För mig är det uppenbart en fördel om HDMI finns, detta då jag faktiskt använder TV-ut och även kör nallen som signalkälla av och till.

#2176

Postad 20 maj 2010 - 11:55

stock
  • stock
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Har de senaste veckorna börjat få problem med att mitt i ett samtal låter det som ett vattenfall i högtalaren och sedan tappar den kontakten med nätet. Telefonen söker sedan efter kontakt som återfås efter en stund.
Har inte haft detta problem tidigare.
Telia abb. Senaste org. ROM.
Någon som haft liknande problem eller tips?


Samma problem här, dock ingen lösning. Har inte kunnat hitta något mönster till när det inträffar. Det händer sporadiskt under samtal, ibland med veckor mellan tillfällen, ibland flera ggr samma dag.

Har telenor, senaste org. ROM jag också. Dock hade jag problemet med tidigare ROM's också.

edit: haft telefonen och problemet sedan releasen.

Redigerat av stock, 20 maj 2010 - 11:57.


#2177

Postad 21 maj 2010 - 09:01

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Samma problem här, dock ingen lösning. Har inte kunnat hitta något mönster till när det inträffar. Det händer sporadiskt under samtal, ibland med veckor mellan tillfällen, ibland flera ggr samma dag.

Har telenor, senaste org. ROM jag också. Dock hade jag problemet med tidigare ROM's också.

edit: haft telefonen och problemet sedan releasen.

Det ni båda kan testa är att installera en ny radio ROM, annars låter det som en reklamation.

#2178

Postad 21 maj 2010 - 12:59

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hej! Jag har ett problem med min hd2. Ibland verkar det som volymjusteringen av samtal "hänger sig" , oftast på högsta volym... Detta resulterar i rundgång så personen jag pratar med hör sig själv. Mycket drygt att lägga på, reboota och sedan ringa upp igen. Nån som varit med om liknande?

#2179

Postad 23 maj 2010 - 22:21

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Om ni är på jakt efter en ny telefon så ta en titt på mitt lilla klipp på YouTube.. Det visar min HTC HD2:a med Artemis ROM v11 och SPB Mobile Shell 3.5, liten snutt film uppspelad med CorePlayer också.. Gillar grymt min HD2a för den har så bra skärm, har sett flera filmer på den bland annat när jag legat i förläggning på hemvärnsövning.. :)

Videoklipp

Redigerat av Preed, 23 maj 2010 - 22:21.


#2180

Postad 26 maj 2010 - 23:35

blodgrape
  • blodgrape
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Någon som vill köpa? Funderar på att sälja min älskade HD2:a.

HTC HD2 T8585 Unbranded (SVE)
ROM: Artemis HD2 ROM Ver 15.0 SVE (kan installera den som önskas)
RADiO: 2.10.50.28_2 (kan installera den som önskas)

TomTom Europa senaste kartor, CorePlayer etc.

Några bud?

#2181

Postad 29 maj 2010 - 12:37

jolzz
  • jolzz
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!
jag är relativt ny med min lur och jag behöver hjälp.
jag förstår inte hur man laddar ner apps/program/spel från dator och lägger in dem i mobilen? vilka filer ska man ladda ner samt vart ska man lägga in dem på mobilen? när, var och hur ska man packa upp dem etc.
väldigt tacksam för svar

#2182

Postad 29 maj 2010 - 22:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Hej!
jag är relativt ny med min lur och jag behöver hjälp.
jag förstår inte hur man laddar ner apps/program/spel från dator och lägger in dem i mobilen? vilka filer ska man ladda ner samt vart ska man lägga in dem på mobilen? när, var och hur ska man packa upp dem etc.
väldigt tacksam för svar


Kort svar: sök och du skall finna. Proceduren är beskriven flera gånger och en vanlig hederlig sökning gör livet lättare i många sammanhang.

#2183

Postad 30 maj 2010 - 00:51

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Hej!
jag är relativt ny med min lur och jag behöver hjälp.
jag förstår inte hur man laddar ner apps/program/spel från dator och lägger in dem i mobilen? vilka filer ska man ladda ner samt vart ska man lägga in dem på mobilen? när, var och hur ska man packa upp dem etc.
väldigt tacksam för svar

Koppla in luren med USB till datorn, för över filerna till SD kortet och installera därifrån.
Filerna skall vara i .cab format och behöver inte packas upp.

#2184

Postad 30 maj 2010 - 18:49

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga.. Hur kan jag synca mobilen mot mitt Office Outlook på datorn utan att använda USB-sladden och utan att ha någon Exchange server? Går det alls? Jag använder annars USB-sladden och Windows Mobile Device Center(Center för Windows Mobile Enheter) och ActiveSync(på luren)...
Vill gärna slippa ha USBn ansluten...

#2185

Postad 30 maj 2010 - 19:32

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jadå, med bluetooth (förutsatt att du har det i datorn)

#2186

Postad 30 maj 2010 - 23:40

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Jadå, med bluetooth (förutsatt att du har det i datorn)


Nepp, inge BT i datorn.. Går det inte över WIFI, eller nätet?

#2187

Postad 31 maj 2010 - 15:58

jolzz
  • jolzz
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har en ny fråga jag hoppas någon kan svara på. jag ville fixa någon typ trum eller piano app till min hd2 men när jag provade en app som hette Wdrum så stog det att jag behövde en uppgradering av .NET framework så jag unrar hur jag uppgraderar denna samt om någon vet nån bra tex trum eller piano app? tacksamm för svar!

#2188

Postad 31 maj 2010 - 20:44

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Har en ny fråga jag hoppas någon kan svara på. jag ville fixa någon typ trum eller piano app till min hd2 men när jag provade en app som hette Wdrum så stog det att jag behövde en uppgradering av .NET framework så jag unrar hur jag uppgraderar denna samt om någon vet nån bra tex trum eller piano app? tacksamm för svar!


Här är senaste .net framework http://cl.ly/0eee96542a223cf1af05

Ett exempel på piano app är http://www.pocketgea...no-Concert.html

Och en gratis variant http://www.freewarep...ad-omniano.html

#2189

Postad 31 maj 2010 - 21:46

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Nepp, inge BT i datorn.. Går det inte över WIFI, eller nätet?

Du måste använda Windows Mobile Device Center när du syncar och det klarar inte av anslutningar via WiFi, vill du synca över nätet så kan du inte synca med din egen outlook.
Finns ju dock smidiga BT adapters att sätta i en USB port http://www.komplett....aspx?sku=587203

#2190

Postad 18 juni 2010 - 16:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Har en tid kört med cookies hometab version 1.7 och såg att det kommit version 1.8. Körde in de nya cabbarna men det resulterade i att htc sense slutade fungera, wtf!!!

Har provar att avibstallera allt som har med hometab att göra, men sense kommer aldrig igång.

Förslag? Sista utvägen är väl att installera rom på nytt, men måste ju lägga in allt på nytt!

/Magnus

#2191

Postad 20 juni 2010 - 12:10

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har installera och testa Artemis 21,5 och är otroligt bra, nya audiobooster med utmärkt ljud och inte längre går ut efter varje låt ,ladda audiomanager supersnabbt, allt fungerar som det ska,rekommenderas för alla!!! :P B)

#2192

Postad 20 juni 2010 - 14:38

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Jaha, då kan jag konstatera att min telefon har blivit bäng. Den tappar täckning väldigt ofta, vilket är klart frustrerande. Ser att fler har samma problem, även om dom kör original-rom - o jag kör artemis 11.
Får prova att lägga in ny rom/radio.

#2193

Postad 23 juni 2010 - 22:00

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Hej alla HD2 fans!
Länge sedan jag skrev här, är nöjd med min HD2 md orginal rom.
Har dock om installerat den och har några frågor! Kanske någon har svaren?

1. Efter ominstallation kanjag inte skriva in i Aktietabbeln "eursek=x" och få upp kursen, har Yahoo begränsat ny inprogrammeringar av kurser? Gillade denna funktion skarp. Saknar :)

2. För att slippa fler ominstallationer pga Lagringsminnet tar slut, hur hittar jag cache filer? Ju längre tid som går ju mer jag surfta etc så tar "Använd lagring" slut. Det startar med ca 50-55 MB redan när teleon är blank för att stiga till det till slut är så lite att tex YouTube appen inte startar...

Någon med bra svar ?? Tack på förhand!

#2194

Postad 26 juni 2010 - 16:46

maxeffekt
  • maxeffekt
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har haft min nya HD2'a i ca en vecka och jag är mycket nöjd med telefonen, men det är två saker som jag stör mig rejält på:

1. När jag har headsettet (ej bluetooth, utan vanligt headsett) anslutet så kommer ring signalen endast i headsettet vid inkommande samtal.

2. När jag får ett sms så varken vibrerar det eller det kommer en signal, trots att det är inställt att det ska signalera och vibrera.

Är det nån som har en fundering på detta ?

Mvh Klas

#2195

Postad 28 juni 2010 - 15:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har bestämt mig för att ta steget till denna modell och beställde ett exemplar idag. Det mesta känner jag mig säker på, däremot vore det intressant med lite information om ROM-fronten.

Artemis är populär här har jag märkt, mitt intryck är att det beror på att den är svenskspråkig eller har jag fel?

Det är engelsk ROM som gäller för min del och de krav jag gärna ser uppfylls är:

1. Sense 2.5 All Tabs. Dokumenttab, Call History-tab och ev Manila TV m.fl.
2. För WM 6.5.x vill jag ha transparenta glasliknande knappar längst ner. Det finns i en ROM för TP2 (TPC). Det utseende jag strävar efter med dessa knappar framgår av denna skärmdump från min nalle:

Postad bild

Finns det någon 6.5.x-ROM till HD2 med dessa glasknappar?

Iövrigt känner jag mig inkörd på det mesta då jag redan kör Sense 2.5 All Tabs på TP2.

#2196

Postad 29 juni 2010 - 16:12

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Utseendet har inte mycket med själva ROM´en att göra. Det finns så du kan ändra precis alla aspekter av utseendet på din HD2. Problemet är väl mer vad man ska välja.

En bra tråd att få insperition ifrån är - http://forum.xda-dev...ight=show start

En bra tråd att hitta iconer och olika Bar´s finns på - http://forum.xda-dev...ad.php?t=639002

#2197

Postad 29 juni 2010 - 18:30

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag tackar för länkarna.

Jag håller på och läser in mig på HD2an. I grunden ingen direkt omställning från TP2 som jag redan konfigurerat i hög grad med HD2-cabar etc men ROM-scenen är helt annorlunda.

En sak är i.a.f klar och det är att det blir HardSPL och T-Mobile US radio när den anländer så jag kan flasha som vanligt och får 576 MB RAM.

Jag uppfattar CleanEX som en tilltalande ROM som jag funderar på att testa. Annars ligger någon av Dutty´s ROMar eller Miri bra till, dessa två kockar är ju tämligen etablerade (Dutty har jag aldrig kunnat testa eftersom han inte funnits till vare sig X1 eller TP2).

Glasknapparna längst ner på min skärmdump är Windows 7-inspirerade. Jag har inte hittat något exakt i den stilen men vissa fynd har gjorts så jag skall nog få till utseendet.

Edit: RTT 7pOS Final ser riktigt intressant ut med alla Manila-tabar inkl ManilaTV, Call History etc.

Har någon här testat den ROMen?

Redigerat av Unregistered43b822d3, 29 juni 2010 - 18:38.


#2198

Postad 30 juni 2010 - 15:57

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag är nu nyss hemkommen med en HD2. Det var inte helt lätt att få tag i den, dålig lagerstatus i nästan alla butiker så det enda alternativet har varit att ringa runt men till slut lyckades det.

Nu väntar bara synkronisering av kontakter m.m från TP2, därefter in med HardSPL i HD2 och så in med en ROM och radio. Jag kommer att skriva ner mina första intryck när jag börjar bli klar med den.

#2199

Postad 30 juni 2010 - 19:09

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Har iofs inte testat andra ROM än Artemis själv, men det är en hel del som postar mellan varven att dom återvänder till hans ROM efter att ha testat olika andra då den varit i särklass stabilast, framför allt WWE versionen då.
Uppfattningen jag fått är att de ROM som har mycket customisering är många gånger mycket ostabilare än en ROM som bygger på "stock" principen som Artemis.
Hade jag varit dig hade jag tagit en stabil ROM och sedan lagt in custumiseringerna i efterhand, detta gör samtidigt att du enkelt kan ta bort en som skapar instabilitet.

Sen gällande 576 mb ram så räcker det inte med en T-mus radio utan romen måste vara konfigurerad för detta också.
Ytterliggare så tvistar dom fortfarande om det verkligen existerar 576 mb ram på den vanliga HD2:an och personligen tror jag inte det gör det.
De vanliga HD2 som uppvisar 576 mb ram är i själva verket ett "display trick" genom att speciella drivrutiner i romen kombinerat med en T-mus radio "felaktigt" visar 576 mb ram.

#2200

Postad 30 juni 2010 - 19:40

zhogun
  • zhogun
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
jag har en på lager! :huh:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.