Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#2901

Postad 12 augusti 2011 - 20:08

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag hoppar in i traden igen. Min HD2 blir nu flashad med Omega v30 XT da jag bestamt mig for att dra igang den efter en tids fortidspensionering. Det blir traditionell WM och Android via SD. Anledningen till att jag drar igang den i full fras beror pa att jag borjat fa utrymmesbrist i Thunderbolten samtidigt som Office och bildhanteringen fortfarande ar battre i WM. Darfor flyttar jag bilder och dokument till HD2an och borjar med two box.

Sedan kanner jag att det kan vara trevligt att halla liv i WM 6.5.x igen med tanke pa det tragiska WP 7 och affaren med Nokia.

Det ar ratt manga manader sedan jag korde WM nu men jag kommer att kora med den traditionella konfigurationen jag brukar anvanda.

Min X1 med 826x rullar i ungefar det utforandet.

Android kommer att aka in pa minneskortet och det far bli en build med Sense 3.0 da jag kor det i Thunderbolten.

#2902

Postad 16 augusti 2011 - 18:43

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har lånat ut min HD2 till min dotter och hon har inget surfabonemang, så jag undrar om nån vet hur man ser till att den inte ligger och tankar ner massa data? Blir ju lite dyrt då ju:(
Är det bara att stänga av "dataanslutning"?
Är lite osäker på om det är så man gör, men det känns rätt för om den är på så ser man att tiden tickar på under "3G Telia".
Hon var nämligen inne en kort stund på Facebook, hon tänkte inte på det:/


Mvh Reino

#2903

Postad 17 augusti 2011 - 00:41

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
For att koppla bort datauppkopplingen i WM kan man ladda ner detta lilla program.

Manila Dial up enabler/disabler

Detta ar en Sensifierad version av klassikern Modaco NoData.

Pa ROM-fronten kan jag meddela att jag flashat om till Laurentius26 istallet for Omega. Det blev hogre prestanda och avsevart mer ledigt minne i nallen trots att jag installerat alla program jag brukar anvanda.

#2904

Postad 22 augusti 2011 - 19:38

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig med en enkel (helst svensk) guide om nand andriod. Har självklart läst en hel på xda.

Alla pratar om hardspl, task 29 etc. Jag har inget av det installerat. Kör i dagsläget med andriod på sd men skulle gärna flasha luren till en stabil nand version.

Vad ska man fixa först till telefonen, ska man installera saker i winmode? Att man sen ska köra mag/clk borde ju vara relativt enkelt, men det är ju vad som man måste förbereda med.

Hoppas nån kan förklara de olika begreppen på svenska :D

/Mange

#2905

Postad 22 september 2011 - 10:24

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Hej!

Jag vet inte hur det har gått för dig men kolla följande tråd för bra tips:
http://forum.xda-dev...d.php?t=1090783

Själv går jag i samma tankar då jag nu helt har övergått till Android på min HD2. Använder min HD2 då jag reser, kör utländska simkort i den och mitt svenska i min iPhone 432. Jupp, leker nu med en iPhone igen... tog steget över och jailbreakade (via jailbreakme.com, supersmidigt) och trixade så den är ganska hyfsad nu. Har ett " lätt moddat HTC Sense" tema oftast (då grunden är testad av många) men har flera olika teman att leka med bl.a. Samsung S2 som jag kör nu. Laddade ned och installerade OS X "Lion" och det är klart ballt för att impa men nyttan är väldigt begränsad... Hursomhelst så blir det en skön telefon med lite handpåläggning men det kräver tålamod (mycket in i kod, bara för så enkla saker som att ändra vad för grader som ska visas i väderappar) och den blir inte alla lika stabil som den tråkiga grundtelefonen. Det som är roligt är att varje olika tema är som en egen "rom".

:)
Patrick

#2906

Postad 25 september 2011 - 19:42

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Så tråden om hd2an har i princip gått över till Android helt och hållet eller? Bara jag som sitter och surar över min windows mobil...?

#2907

Postad 28 september 2011 - 19:25

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Så tråden om hd2an har i princip gått över till Android helt och hållet eller? Bara jag som sitter och surar över min windows mobil...?

Nädå... frugan som övertog min HD2:a när jag gick över till SGS2 är hur nöjd som helst med WM6.5. Jag tror att de som kör WM på sin HD2 är nöjda och inte hänger på telefonforum ;-)

/AudioSmurf

#2908

Postad 02 oktober 2011 - 13:26

joppeperkele
  • joppeperkele
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag har nu försökt med att få in android att boota via nand men fastnar på det här med partitionering av både system och sd- kort. kommer ingenvart! nu senast har jag snurrat in mig på det här med ClockworkMod Recovery men förstår inte hur jag ska starta det ifrån Magldr.

jag har kört med android tidigare men när jag gav mig på det här med nand blev det galet....

hujedamej vad komplicerat detta var haha

#2909

Postad 01 december 2011 - 20:11

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Sådärja, blev jag först i Sverige på att köra Ice Cream Sandwich (Android 4.0.1) på min HD2? ;)

Fungerar imponerande bra! Iofs fungerar inte kameran men annars är det en riktigt snitsig uppdatering. Bl.a. GMail ser mycket bra ut men även allt annat som menyer m.m.

Återgår dock till 2.3.7 då jag har behovet av "allt fungerar". :)

#2910

Postad 28 december 2011 - 18:54

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hej ,
Jag har fått överta en HTC HD2 på jobbet , (Själv kör jag en Arc privat)
Såg att det hade kommit lite uppdateringar ROM mm till den , telefonen var helt återställd när jag fick den.
Problemet är att jag vete fasen hur jag ska uppdatera den ?? Datorn verkar inte hitta den (Windows 7 ultimate)
Vad behöver jag för att kunna uppdatera den ?


Edit: Löste det...

Redigerat av Unregistered2fc90cb8, 28 december 2011 - 20:24.


#2911

Postad 25 mars 2012 - 16:53

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag lyfter upp tråden lite.

Sitter och pillar en del med HD2an igen då den kommer att få agera test-telefon för bl.a Google Voice inför en framtida konvertering av en användare från en trasslig fasttelefon där en knölig tjänst för utlandssamtal används till en modern mobil lösning med smidigt handhavande utan behov av steg som "slå 1-800-xxxx, slå kod 123456789, slå nummer". Genom att använda GV "fångas" utlandssamtalen upp och dirigeras över - något som medger billiga samtal samtidigt som metoderna "ring från telefonboken" respektive "slå numret" går att använda utan problem.

Som led i detta har jag lagt in AmericanAndroid på SD-kortet. Jag provade med NAND-metoden utan framgång, det verkar som att mitt exemplar lider av problemet med bad blocks i NAND, något som bl.a gör det omöjligt att starta CWM (det blir fatal error). Därför får det bli körning av WM där istället och så Android på kortet.

Annars använder jag en Galaxy Note nuförtiden men kör av och till med både HD2 och Xperia X1 (den är fullt konfigurerad med 826X).

Redigerat av Unregistered43b822d3, 25 mars 2012 - 16:56.


#2912

Postad 16 juli 2016 - 23:24

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

https://youtu.be/EK1dc52tZzs

 

HTC Leo, mer känd som HD2, är utan överdrift en legendarisk enhet. En "WVGA TFT-skärm 4,3 och en halv Gb RAM är inte lika imponerande idag som de var 2009, ändå var enhetens sanna skönheten den programvara som har prytt mobilens kisel. Enheten levererades ursprungligen med Microsoft Windows Mobile 6.5 Professional, men har sedan sedan, av community, anpassats till alla stora mobila operativsystem, inklusive Android, MeeGo och Windows Phone 7.8. Faktiskt också stationära operativsystem, som Ubuntu och  Windows, har hittat sin väg till denna enhet.


Redigerat av ruva, 16 juli 2016 - 23:26.


#2913

Postad 26 augusti 2016 - 12:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 1

https://youtu.be/EK1dc52tZzs

 

HTC Leo, mer känd som HD2, är utan överdrift en legendarisk enhet. En "WVGA TFT-skärm 4,3 och en halv Gb RAM är inte lika imponerande idag som de var 2009, ändå var enhetens sanna skönheten den programvara som har prytt mobilens kisel. Enheten levererades ursprungligen med Microsoft Windows Mobile 6.5 Professional, men har sedan sedan, av community, anpassats till alla stora mobila operativsystem, inklusive Android, MeeGo och Windows Phone 7.8. Faktiskt också stationära operativsystem, som Ubuntu och  Windows, har hittat sin väg till denna enhet.

 

Trevligt med en liten tribut till HD2. Onekligen en enhet som satte en helt ny standard för hur en mobil dator skall vara och den prickade in alla punkter på ett fantastiskt sätt när den kom.

 

För min egen del var det enheten som konverterade mig till Android och jag minns den här tråden med nostalgi. Numera skall det tydligen gå att köra Marshmallow på den.


Redigerat av Unregistered43b822d3, 26 augusti 2016 - 12:14.


#2914

Postad 10 oktober 2023 - 19:24

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

En gång i tiden hade jag en HTC HD2. Världens coolaste mobil, det gick att köra allt på den.

Ojoj, memory lane...


Redigerat av frollic, 27 oktober 2023 - 12:28.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.