Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#7051

Postad 22 augusti 2014 - 06:56

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Ett stort problem för mig är att mina lår gnuggar mot varandra när jag springer. Trots att jag kör med korta löparbrallor så får jag ändå rejäla skavsår, idag är det öppna blödande sår. Någon som har tips på bra brallor, helst tåliga utan sömmar i grenen?


Mitt tips är riktigt tighta korvskinslöparbyxor, finns korta, knälånga och hellånga. Använd inga underbyxor/kalsonger och se till att de är uppdragna till max i skrevet.

#7052

Postad 22 augusti 2014 - 07:01

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
För er som har svårt med motivation så kanske fitocracy kan vara något för er.

https://www.fitocracy.com

#7053

Postad 22 augusti 2014 - 07:02

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Mitt tips är riktigt tighta korvskinslöparbyxor, finns korta, knälånga och hellånga. Använd inga underbyxor/kalsonger och se till att de är uppdragna till max i skrevet.


Har du några specifika tips på vart det kan finnas? Har provat ett gäng varianter men inget som funkar till 100%. De sämsta köpte jag i början av sommaren. De kändes perfekta, ingen söm i skrevet, men det tog bara 3-4 pass sen hade tyget gnuggats sönder och blivit som sandpapper.

Jag använder aldrig boxers när jag springer förresten. Hmm kanske skulle knata bort till Löpex och fråga dem. Problemet är att de inte har kläder för folk som inte är "anorektiska". ;)

Edit: Inser att korvskinnsbrallor är något jag missat, ska fråga den lokala sporthandlaren.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 22 augusti 2014 - 07:11.


#7054

Postad 22 augusti 2014 - 07:04

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Igår sprang jag blodomloppet (10 km), det blev 61 minuter till slut. Lyckades jogga hela vägen i lugnt tempo även om den första kilometern var en blandning av korta rusher och gång (galet mycket folk). Jäkligt nöjd med tanke på att jag fortfarande känner av diskbråcket och inte kunnat springa på hela sommaren. Mitt mål innan sommaren var att springa på under 55 minuter.

Såg också att jag trillat ned 2 kg denna vecka (till 116 kg), är nog väldigt mycket vätska men skönt att vara tillbaka i rutinerna igen. Man blir fan inte smal av räkmackor och öl ;)

Ett stort problem för mig är att mina lår gnuggar mot varandra när jag springer. Trots att jag kör med korta löparbrallor så får jag ändå rejäla skavsår, idag är det öppna blödande sår. Någon som har tips på bra brallor, helst tåliga utan sömmar i grenen?

Har samma problem. Såfort man börjar bli svettig börjar det gnaga hål i fläsket. Skulle vara jättebra med någon lösning där. :)

Ah där hann ju komma ett bra tips. Korskinnsbyxor och med vanliga shorts utanpå får det bli. :)

Redigerat av laddie15, 22 augusti 2014 - 07:06.


#7055

Postad 22 augusti 2014 - 07:12

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Jag är märkesfanatiker och köper inget annat än Asics men om deras modeller passar dig kan jag tyvärr inte svara på. :(

#7056

Postad 22 augusti 2014 - 11:01

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Sitter och funderar på en sak och är troligtvis helt fel ute som vanligt, men utan frågor lär man sig inget :)

När det gäller grepp vid bänkpress har jag för mig att jag blev lärd av någon att med tummen bakom stången (typ som Kapten Krok) så aktiverade man mindre "fuskmuskler" än vad man gör när man greppar stången med tummen framför.

Jag gissar på att jag är ute och cyklar lite nu, men vad har ni för grepp när ni bänkar?

#7057

Postad 22 augusti 2014 - 11:12

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på en sak och är troligtvis helt fel ute som vanligt, men utan frågor lär man sig inget :)

När det gäller grepp vid bänkpress har jag för mig att jag blev lärd av någon att med tummen bakom stången (typ som Kapten Krok) så aktiverade man mindre "fuskmuskler" än vad man gör när man greppar stången med tummen framför.

Jag gissar på att jag är ute och cyklar lite nu, men vad har ni för grepp när ni bänkar?


Nja det blir ju svårare att rotera in armbågarna och därmed aktivera latsen om man kör suicide greppet. Om man vill kalla detta "fuskmuskler" är personligt. Tummen runt så att man kan "böja" stången och därmed skapa en starkare position att pressa ifrån är melodin för mig.

Jag bänkar för styrka, inte för volym.

#7058

Postad 22 augusti 2014 - 12:48

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Hört att några stycken av er provat GVT så blev lite sugen och idag var första passet..
Spontant känns det kul o prova lite nytt och känns som det kan passa mig riktigt bra!

#7059

Postad 22 augusti 2014 - 15:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag bänkar aldrig med suicide-grepp. Tycker att det känns för farligt. Jag vill då inte tappa 80kg över halsen.

#7060

Postad 22 augusti 2014 - 16:22

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Fyfan vilken värdelös gymvecka det har varit. Provade ändra om schemat lite med bröst/triceps,rygg/biceps samt axlar/ben, enda som fungerade något tillfredsställande var väl rygg/biceps passet.

#7061

Postad 22 augusti 2014 - 18:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kör alltid suicide grip. Det känns mycket bättre, och så länge man kör med vikter som är enkla att kontrollera så är det ingen fara när man satt stången rätt i handen. För mig iaf. Jag vill varken rekommendera eller avråda från greppet till andra.

#7062

Postad 22 augusti 2014 - 18:31

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
För att få en bra start på dagen vad äter ni andra för frukost? Tänkte proteinrikt.

#7063

Postad 22 augusti 2014 - 19:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Proteindrink plus endel Hårdbröd med mycket pålägg

#7064

Postad 22 augusti 2014 - 19:06

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Köpte proteinpulver idag för första gången, ska pröva som mellanmål men kör du det till frkost + senare eller?


#7065

Postad 22 augusti 2014 - 19:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kör alltid till frukost samt efter träning. Ibland mellanmål.

#7066

Postad 22 augusti 2014 - 20:11

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Frukost: antingen kvarg och knäckebröd, gröt och proteinshake, äggrörpå 6 ägg. (3 st exempel, inte allt på en gång ;)

Vad tycker folk om casein? Aldrig testat det förr men köpte det för ett tag sen. Smaken var inge fel men konsistensen var väldigt annorlunda jämfört med vassle, väldigt krämig. Vet inte vad jag tycker helt ärligt :s

Bänkpress: kör väldigt sällan suicidal grepp, känner ingen direkt skillnad i styrka/kontakt men känns säkrare med vanligt grepp

#7067

Postad 22 augusti 2014 - 21:12

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Jag bänkar aldrig med suicide-grepp. Tycker att det känns för farligt. Jag vill då inte tappa 80kg över halsen.


Jag bänkade med just 80 kg, suicide-grepp, och benen korsade i luften i många år innan jag i fjol tog reda på hur man "egentligen" ska bänkpressa. Med så låg vikt var det inga problem, men jag skulle aldrig använda tumlöst grepp när jag pressar vikter som är tunga för mig (typ 100 kg). När jag gick över till fötterna i marken så kände jag av ländryggen för första gången vid bänkpress och kom på att det var mina problem med ländryggen som fick en PT att lära mig den märkliga teknik jag använt i många år.

Grejen är att eftersom jag har dorsalflexade handleder när jag kör tumlöst så är det ingen direkt risk, stången sitter ju liksom i ett fast grepp ändå.

#7068

Postad 22 augusti 2014 - 21:13

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Vad tycker folk om casein? Aldrig testat det förr men köpte det för ett tag sen. Smaken var inge fel men konsistensen var väldigt annorlunda jämfört med vassle, väldigt krämig. Vet inte vad jag tycker helt ärligt :s


Föredrar Casein framför vassle både smak och konsistensmässigt, Även perfekt till fredagsmyset i form utav Proteinpudding. Vassle tycker jag smakar för sött och syntetiskt.

#7069

Postad 22 augusti 2014 - 21:18

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Jag kör alltid suicide grip. Det känns mycket bättre, och så länge man kör med vikter som är enkla att kontrollera så är det ingen fara när man satt stången rätt i handen. För mig iaf. Jag vill varken rekommendera eller avråda från greppet till andra.


precis så.

Jag äter oftast inte frukost då jag kör 16/8-metoden. Bcaa till träningen och vassle efteråt.

Frukost: antingen kvarg och knäckebröd, gröt och proteinshake, äggrörpå 6 ägg. (3 st exempel, inte allt på en gång ;)



6 ägg? Hur många gram protein blir det?

#7070

Postad 22 augusti 2014 - 23:30

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

6 ägg? Hur många gram protein blir det?


Beror på storleken på äggen. :) Kolla livsmedelsverkets hemsida, de har tabeller över näringsinnehållet i det mesta som går att äta.

#7071

Postad 22 augusti 2014 - 23:58

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Beror på storleken på äggen. :) Kolla livsmedelsverkets hemsida, de har tabeller över näringsinnehållet i det mesta som går att äta.

Hmm, anar att det kommer lukta annat än svett i lokalen med den dieten. :)

#7072

Postad 23 augusti 2014 - 06:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Hmm, anar att det kommer lukta annat än svett i lokalen med den dieten. :)


Blir man dålig i magen av ägg? Trodde det var en myt. Äter nog iaf 50 ägg i veckan utan problem. Tror sambon hade protesterat högljutt om det medförde gasutsläpp! :D

(Har iofs alltid haft stålmage)

#7073

Postad 23 augusti 2014 - 07:03

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tackar för tipsen grabbs (såvitt jag sett är vi fortfarande bara av manliga könet). Proteindrycken var ändå rätt god, kan nog fortsätta med det.

6 ägg borde väl ligga runt 50g protein eller något sådant.

#7074

Postad 23 augusti 2014 - 07:09

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Hmm, anar att det kommer lukta annat än svett i lokalen med den dieten. :)


Aldrig känt något speciellt så det tror jag inte

#7075

Postad 23 augusti 2014 - 08:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
6 st ägg i storlek medium blir typ 45g protein.

#7076

Postad 23 augusti 2014 - 09:27

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Blir man dålig i magen av ägg? Trodde det var en myt. Äter nog iaf 50 ägg i veckan utan problem. Tror sambon hade protesterat högljutt om det medförde gasutsläpp! :D

(Har iofs alltid haft stålmage)


Samma här, äter också mycket utan några problem.

#7077

Postad 23 augusti 2014 - 15:32

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Ok, då avfärdar vi "äggmöken" som en myt och förmodar att uttrycket refererer till att den svavelaktiga doften helt enkelt påminner om ägg. :)
Dock har jag för mig att man vid magproblem avrådes från att äta bla ägg.

#7078

Postad 23 augusti 2014 - 16:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Amatörer. När jag kör ägg så är det mellan 18 och 30 som gäller.
Avfärda äggmyten efter det ;)

Edit: det jag missade att komma fram till är att det nog är rätt individuellt hur mycket ägg man kan äta innan det händer spännande saker. Ett sexpack tror jag dom flesta klarar någon gång då och då.

Redigerat av Zartok, 23 augusti 2014 - 16:48.


#7079

Postad 23 augusti 2014 - 18:31

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Oj, jag som tycker jag att svullar när jag äter två ägg, istället för ett, när jag äter kvällsmat. Ett sexpack räcker en hel vecka. Tror jag ska öka på ägg-ätandet lite. Å andra sidan äter jag alltid ägget på surdegsbröd med kaviar så det är möjligt att brödet och kaviaren innehåller lika många kalorier som själva ägget.

#7080

Postad 23 augusti 2014 - 18:33

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Amatörer. När jag kör ägg så är det mellan 18 och 30 som gäller.
Avfärda äggmyten efter det ;)

Edit: det jag missade att komma fram till är att det nog är rätt individuellt hur mycket ägg man kan äta innan det händer spännande saker. Ett sexpack tror jag dom flesta klarar någon gång då och då.

Japp, vi kan nog med det avfärda myten. Med det intaget vore du annars att betrakta som ett dödligt vapen, och skulle blivit destruerad i en öken i USA. :)

#7081

Postad 24 augusti 2014 - 16:17

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Min axelinflammation börjar ge sig sakta men säkert, kunde gå rätt tungt idag i smalbänk för triceps, i smith maskinen ´, blev många set började på 40kg och arbetade mig upp till 3st 6òr på 110kg :) kan även köra cablecross i de nedre trissorna för bröst men bara 3plattor, blev dock 5st 12òr
bara aprikos kvar av triccarna nu.
En timmes promenad och en dubbel proteinare får kröna det fina passet

#7082

Postad 24 augusti 2014 - 16:27

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Nja det blir ju svårare att rotera in armbågarna och därmed aktivera latsen om man kör suicide greppet. Om man vill kalla detta "fuskmuskler" är personligt. Tummen runt så att man kan "böja" stången och därmed skapa en starkare position att pressa ifrån är melodin för mig.

Jag bänkar för styrka, inte för volym.


Så latsen får mer aktivering vid "tummen-runt"-greppet?


Jag bänkar aldrig med suicide-grepp. Tycker att det känns för farligt. Jag vill då inte tappa 80kg över halsen.


Vanesak antar jag.
Tyckte själv att det var obehagligt när jag testade första gången, numera kan jag knappt köra utan det.


Jag kör alltid suicide grip. Det känns mycket bättre, och så länge man kör med vikter som är enkla att kontrollera så är det ingen fara när man satt stången rätt i handen. För mig iaf. Jag vill varken rekommendera eller avråda från greppet till andra.


+1


Jag bänkade med just 80 kg, suicide-grepp, och benen korsade i luften i många år innan jag i fjol tog reda på hur man "egentligen" ska bänkpressa. Med så låg vikt var det inga problem, men jag skulle aldrig använda tumlöst grepp när jag pressar vikter som är tunga för mig (typ 100 kg). När jag gick över till fötterna i marken så kände jag av ländryggen för första gången vid bänkpress och kom på att det var mina problem med ländryggen som fick en PT att lära mig den märkliga teknik jag använt i många år.

Grejen är att eftersom jag har dorsalflexade handleder när jag kör tumlöst så är det ingen direkt risk, stången sitter ju liksom i ett fast grepp ändå.


Just benen i luften är väl extra träning i just bänk väl?
Då har man ju inget som tar balansen mer än att man håller stången rakt och lyfter rakt.
Körde själv med benen upp i luften tidigare, men då hade jag även någon som passade bakom.


Bänkpress: kör väldigt sällan suicidal grepp, känner ingen direkt skillnad i styrka/kontakt men känns säkrare med vanligt grepp


Var länge sedan jag körde vanligt grepp, så jag får nog ta och testa det under nästa pass igen.

#7083

Postad 24 augusti 2014 - 19:59

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Så latsen får mer aktivering vid "tummen-runt"-greppet?


När man roterar in armbågarna aka "böjer stången" så aktiverar man latsen. Svårt att göra detta med suicide då man mest troligt roterar ur stången ur händerna.

#7084

Postad 24 augusti 2014 - 20:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Första veckan med nolle-p avklarad. Nu är det bara en vecka kvar och efter det så borde jag hinna med att börja gymma igen. Idag är egentligen den enda dagen jag haft lite tid över och den tiden har då gått till matteplugg samt att laga mat. Det blev sex stycken matdosor, borde räcka några dagar som luncher/middagar när det är som stressigast.

#7085

Postad 24 augusti 2014 - 21:09

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Jag provade också att börja köra bröst igen, efter min armbågsinflammation i våras. Men det förvärrade skadan så det blir till att fortsätta med bara cable fly på 30 kg några månader till och kanske lägga på lite armhävningar om det blir bättre. Tveksamt om det blir någon mer bänkpress för mig i år. Å andra sidan kan jag träna rygg, axlar och traps etc där jag tidigare varit svagare än bröst. Har även problem med ett knä efter att ha kört 70 min inlines per dag under en varm sommarvecka. Jävligt bra träning, men tyvärr tog mina knän stryk. Trist att inte kunna köra mina tunga benpressar längre, och även knäböjsträningen får läggas på is. På pluskontot så blir ryggen bättre och bättre efter skadan för ett år sedan.

#7086

Postad 24 augusti 2014 - 21:23

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 1
Lite stötar från Bristol 2012. 205kg är det tyngsta jag har stött. Har dock vänt 210kg och försökt stöta i en tung grundperiod så där är nog mer att ge i ett tävlingsupplägg!

https://www.youtube....h?v=DDY6etKyxtQ

#7087

Postad 24 augusti 2014 - 21:51

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Första veckan med nolle-p avklarad. Nu är det bara en vecka kvar och efter det så borde jag hinna med att börja gymma igen. Idag är egentligen den enda dagen jag haft lite tid över och den tiden har då gått till matteplugg samt att laga mat. Det blev sex stycken matdosor, borde räcka några dagar som luncher/middagar när det är som stressigast.


Vad läser du och var?
Känner en som också säger matdosor och inte matlådor, måste vara något med er som bor längre norrut :P

#7088

Postad 24 augusti 2014 - 22:09

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
En dosa är en fjärrkontroll, inget annat!

#7089

Postad 24 augusti 2014 - 22:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

En dosa är en fjärrkontroll, inget annat!


Dosor har man till snusen :P

#7090

Postad 25 augusti 2014 - 08:50

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Jag provade också att börja köra bröst igen, efter min armbågsinflammation i våras. Men det förvärrade skadan så det blir till att fortsätta med bara cable fly på 30 kg några månader till och kanske lägga på lite armhävningar om det blir bättre. Tveksamt om det blir någon mer bänkpress för mig i år. Å andra sidan kan jag träna rygg, axlar och traps etc där jag tidigare varit svagare än bröst. Har även problem med ett knä efter att ha kört 70 min inlines per dag under en varm sommarvecka. Jävligt bra träning, men tyvärr tog mina knän stryk. Trist att inte kunna köra mina tunga benpressar längre, och även knäböjsträningen får läggas på is. På pluskontot så blir ryggen bättre och bättre efter skadan för ett år sedan.


Du verkar ha lite otur, vad är det som bidragit till allt? Inflamation är ju en sak men tänkte främst ryggskadan?

Det blev sex stycken matdosor, borde räcka några dagar som luncher/middagar när det är som stressigast.


Klart att det heter matdosa!

#7091

Postad 25 augusti 2014 - 09:20

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Det verkar som att båda uttrycken används.....Matdosor......Matlådor :)
http://www.trangia.s...komplement.html

#7092

Postad 25 augusti 2014 - 09:27

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Vet inte om det bara är i Skåne, eller helt enkelt uråldrigt, Men UnikaBox är ett gammalt vedertaget uttryck som förmodligen härhör från något varumärke typ Unic. :)

#7093

Postad 25 augusti 2014 - 17:16

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Småskum dag på gymmet. Hade en jäkla massa bry på bänken med positionen och fick inte till det trots flera resets. Skulle kört 5x5 på 85 idag men fick backa ner till 80 för att jag inte fick till positionen. Styrkan var där men lyften kändes fel. Nåja, en av de där dagarna antar jag.

Börjat komma igång med ätandet nu igen och morgonvikt var på 76 så det går åt rätt håll iaf. Om en vecka påbörjas nya schemat och får hoppas på att allt klickar då.

#7094

Postad 25 augusti 2014 - 17:28

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Käkat pizza både lördag (dubbelpizza) och söndag (vanlig pizza, fast med störd mängd vitlök och peperoni). Svullarhelg deluxe alltså. Dessutom godis på fredag och lördag. Och whisky och öl på fredag.

Är lite uppblåst i magen idag, konstigt nog. :ph34r: plus dryga tre kilo på vågen i morse, men har nog lätt pinkat ut fem liter idag (helt sjukt mycket springande på toa idag), så det jämnar nog ut sig i morgon...

Glömde till råga på allt träningskläderna till jobbet så det blev en(1) chin på jobbgymmet och sedan gick jag. Jag låtsas helt enkelt att jag sparar mig till cyklingen och korpfotbollen ikväll :)

#7095

Postad 25 augusti 2014 - 18:19

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Nja, jag tror inte det handlar så mkt om otur. Däremot gick jag från att "mysträna" i många år till att börja träna stenhårt för ca. ett år sedan och jag pressar kroppen så hårt det går. Kanske inte så konstigt att den då reagerar genom att tjura lite. Just ryggskadan (mycket lindrig) handlade om att jag hade lite fel teknik i benpressen och för mkt vikt pålastad, men knät är nog mest överansträngning och armbågen likaså även om det är en mysko skada som jag fick för många år sedan och nu fick tillbaks när jag försökte öka min styrka i bänkpressen istället för att ligga på samma 80 kg som jag gjort i många år. Blir till att besöka sjukgymnasten igen.

#7096

Postad 26 augusti 2014 - 20:14

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Småskum dag på gymmet. Hade en jäkla massa bry på bänken med positionen och fick inte till det trots flera resets. Skulle kört 5x5 på 85 idag men fick backa ner till 80 för att jag inte fick till positionen. Styrkan var där men lyften kändes fel. Nåja, en av de där dagarna antar jag.



Ja bänk är lite lurigt. Ibland är man "stark" (kan pressa tunga vikter) men får ingen direkt kontakt med musklerna. Ibland är det tvärtom. Den dagen när jag skadade mig i våras kommer jag aldrig att glömma. Det var ett typiskt struligt bänkpass. Pinnarna som man lägger upp stången på satt för långt ner (tjejhöjd) och jag hade inte fattat att det gick att flytta dem uppåt. Det gör att man nästan får utföra en bänkpress för att lyfta ut stången till startposition. Det gjorde ont redan när jag lyfte ut stången. Sedan om det berodde på det att jag skadade mig eller på att jag rent allmänt kört alldeles för mkt armar och bänkpress den månaden kanske jag aldrig får reda på. Jag körde fem femmor på 95 kg men jag gick inte ner hela vägen till bröstet eftersom det gjorde som mest ont längst ner. Dum som jag var så körde jag klart hela passet trots att det gjorde ont redan på första repetitionen. Det kommer jag förhoppningsvis inte göra om igen.

Som ytterligare irritationsmoment var det en liten spinkig kille på bänken bredvid mig som körde någon slags cirkelträning på bänkpressbänken. Han körde "bänkpress" med typ 30 kg och sedan satte han sig längst ut på kanten av bänken och körde bicepscurl med minimala hantlar och efter det körde han situps på en matta som han lagt mellan min och hans bänk. Tre varv körde han detta med vila och mobiltelefonande emellan. Om det inte vore för att jag hade ont i armbågen sa hade jag sagt till honom att i bänkpressen kör man bänkpress och inget annat. :ph34r:

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 26 augusti 2014 - 20:14.


#7097

Postad 27 augusti 2014 - 06:10

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Varför är det irriterande om någon kör cirkelträning? Jag kör något liknande nu när jag rehabiliterar nacken. Kör 3-4 övningar åt gången, låga vikter och många reps och ingen direkt vila mellan setten. Kanske pustar några sekunder efter varje varv. Om någon vill ha maskinen eller vikterna jag använder under varven så tar jag bara något annat istället.

Det enda jag kan reta mig på är folk som ockuperar en bänk eller maskin och bara sitter eller ligger där i evigheter.

#7098

Postad 27 augusti 2014 - 09:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Störande tycker jag är när människor svamlar på gymmet. För några dagar sen var det en trio tjejer som höll på och skratta, skrika, kramas och fjanta runt extremt högljutt. Det är störande för mig. Om folk tränar biceps i en bänkpress spelar ingen roll för mig.

En annan sak som jag avskyr är när killar får med tjejer på gymmet och killen är allvetande inför träningen. Tjejen gör allt han säger oavsett hur fel hans instruktioner är och hur mycket duktigare hon är på övningarna än henne. Nej, han är kille så han kan träna på gymmet. Jojo...

#7099

Postad 27 augusti 2014 - 10:27

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Störande tycker jag är när människor svamlar på gymmet. För några dagar sen var det en trio tjejer som höll på och skratta, skrika, kramas och fjanta runt extremt högljutt. Det är störande för mig. Om folk tränar biceps i en bänkpress spelar ingen roll för mig.

En annan sak som jag avskyr är när killar får med tjejer på gymmet och killen är allvetande inför träningen. Tjejen gör allt han säger oavsett hur fel hans instruktioner är och hur mycket duktigare hon är på övningarna än henne. Nej, han är kille så han kan träna på gymmet. Jojo...


Störande fjantande männsikor kan jag hålla med om! Del 2 har jag faktiskt inte varit med om. Har endast tränat ett par månader så har inte så mycket erfarenhet men lärde man ganska snabbt att spela musik. Inte för att peppa upp mig själv utan för att stänga ut andra ^_^

#7100

Postad 27 augusti 2014 - 20:32

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
He, ja det är nog väldigt olika vad man stör sig på. En del stör sig på att andra stönar, men jag har alltid musik på hög volym, annars skulle jag aldrig stå ut med allt tjatter. Jag gillar när folk tar ut sig järnet och stönar och blir alldeles röda i ansiktet med varenda muskel aktiverad i kroppen. Tycker det är mycket värre med folk (ungdomar) som ser gymmet som sin fritidsgård, men som sagt med hög musik i lurarna så är det oftast inga större problem, bara det inte blir för trångt på gymmet.

Jag stör mig alltså inte på cirkelträning, men vi har bara två bänkpressar och de är väldigt populära (man får ofta vänta på att de ska bli lediga); biceps curl och situps kan man däremot köra nästan var som helst i gymmet.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 27 augusti 2014 - 20:36.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.