Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Motorola Milestone / Droid *

165 svar i tråden
Motorola Milestone (Mobiltelefoner) 0 9,29 (7) Inga priser

Skickat 14 januari 2010 - 15:31

Emaihantering är ju ett av Androids tveklöst starkaste kort, om man har Gmail vill säga. Då har du pushmail, labels och i princip alla funktioner som gör Gmail så smidigt.
Andra epostkonton hanteras också bra men av ett annat separat app.

Skickat 14 januari 2010 - 22:51

Visa inläggGolgo_13 Jan 14 2010, 15:31 skrev:

Emaihantering är ju ett av Androids tveklöst starkaste kort, om man har Gmail vill säga. Då har du pushmail, labels och i princip alla funktioner som gör Gmail så smidigt.
Andra epostkonton hanteras också bra men av ett annat separat app.

Så om man kör IMAP mot ett vanligt e-postkonto får man inte lika bra e-post? Någon som testat POP3 eller IMAP och har åsikter?

A

Skickat 14 januari 2010 - 23:04

Jag har ett jobbmail-konto över IMAP och det fungerar bra. Inget att klaga på.
Om du kommer med lite mer preciserade frågor kanske jag kan ge dig ett bättre svar, om det är något särskilt du undrar över.

Skickat 15 januari 2010 - 03:23

Beställde min Milestone från handtec.co.uk i förrgår (tisdags). De ville ha bild på mitt körtkort och mitt visakort samt ett hemtelefon nr PLUS ett papper som styrkte min hemadress. Jag ringde och maila dom men de gick inte med på att ge efter för deras säkerhetsregler gällande "international orders of big amounts". Jag MMS:ade över en bild på körkort, visakort och skickade min interneträkning (hade den som efaktura i mailen) till dem, med en uppmaning att dom gärna fick betala räkningen :). Tillslut accepterade dom det och skickade telefonen med fedex igår (torsdag). Pris 418 pund ca: 4700kr, med frakt.

Och på frågan om man kan uppdatera Miletone: Motorola kommer släppa Android 2.1 till Milestone i hela europa. Sweet! http://www.swedroid.se/?s=milestone

Hoppas tråden kommer igång ordentligt när lite folk skaffat telefonen så vi kan ha en schysst feedback tråd!

Besök min teknikblogg

Skickat 15 januari 2010 - 14:51

Haft min Milestone i 1 vecka nu och är ruskigt nöjd. Har i princip slutat använda min laptop, enda som fattas är flashstöd vilket kommer snart samt stöd för divx/xvid, när det kommer är denna telefonen komplett :)

Skickat 16 januari 2010 - 10:53

Visa inläggmogge44 Jan 15 2010, 03:23 skrev:

Beställde min Milestone från handtec.co.uk i förrgår (tisdags). De ville ha bild på mitt körtkort och mitt visakort samt ett hemtelefon nr PLUS ett papper som styrkte min hemadress.

Märkligt, det behövde inte jag? Bara betalade med mitt Mastercard sen skickade dem, fick mobben på 3 dagar.

Skickat 16 januari 2010 - 13:35

Visa inläggElectrix Jan 16 2010, 10:53 skrev:

Märkligt, det behövde inte jag? Bara betalade med mitt Mastercard sen skickade dem, fick mobben på 3 dagar.
Sjukt jag har oxå mastercard. Dom sa att det var deras säkerhetsavdelning som krävde uppgifterna. Jag fick den igår dvs två dagars leverans, helt otroligt! Riktigt riktigt bra mobil! :D

Skickat 17 januari 2010 - 11:15

Visa inläggPNilsson Jan 2 2010, 20:21 skrev:

2. Vissa som köpt obrandade Milestones verkar inte få full tillgång till Market, bla betalappar. Hur funkar det för er som importerat? Läste också att folk inte kunde få tag på facebook-appen på Milestone?

3. Hur smidigt funkar åäö på hardkeys? Blir det ett extra moment som saktar ner skrivandet, eller som tidiga iphones, (innan åäö fanns på t-bordet) där det gick fort att skriva åäö ändå?

Mvh / P-o
2. För att få tillgång till betal-apps måste man ladda ner en annan androidmarket som finns som app. sen registrera ett betalkort å så ska det funka. Jag kör en gratis FB widget som funkar fint :).

3. Jag ställer mig i ledet med dom som säger att det Inte e jobbigt med on-screen åäö. Man bara håll ner a en halv sekund så kommer det fram precis ovanför.

Visa inläggAnaesthisia Jan 10 2010, 22:48 skrev:

Slutligen undrar jag om någon har några tankar på hur denna står sig i en jämförelse med Nokias nya N900? Vilken av apparaterna har exempelvis bästa klienten för e-post?

A
Har problem med email clienten, har lagt in mina hotmailkonton och telefonen ger notification med ljud och vibb varje gång jag får mail. Skitbra MEN ett av hotmailkontona har "mappfiltrering" och jag kan inte se mina olika mappar, endast Inkorgen är tillänglig. Det gör att den ger notofication var 15e minut till jag läst de nya mailen vilket får bli på pc då... tröttsamt. Hittade inte lösningen så jag stängde av email notification helt. Någon som har lösningen?

Annars är väl största skillnaden på N900 och Mstone användarvänligheten, N900 har ex ingen home/tillbakaknapp något som torde bli rätt jobbigt under användning. Mstone har ett mer utförligt tangentbord, som för övrigt enligt mitt tycke är ett sk*tbra tangentbord :). Sen hela app grejen, Ovi store går inte att jämföra med Androidmarket (jag har haft nokia5800). Bästa med N900 är prestandan, full flash stöd och riktigt bra filformat stöd. Jag va inne på N900 innan men användarvänligheten och apps avgjorde saken för mig.

Är helnöjd med Mstone. Största klagomålet just nu är; den dåliga batteritiden.

Skickat 18 januari 2010 - 22:09

undrar varför inte prisjakt slurpar denna?

http://www.pixmania.se/se/se/4323642/art/m.../milestone.html

Skickat 19 januari 2010 - 09:27

Visa inläggNyqa Dec 9 2009, 12:15 skrev:

Droid är milestone. Tror knappast det är någon skillnad i mjukvaran enbart p.g.a namnet är annorlunda i Europa.

Bara för att du tror det, gör det inte sant. Nu har dock milestone också hackats, http://www.engadget.com/2010/01/19/motorol...ne-gets-rooted/

Skickat 20 januari 2010 - 16:55

Tjabba! är grymt sugen på en milestone:) har dock lite frågor kring den. Är i USA ganska ofta så tänkte köpa den där isf.

1. Hur fungerar den vid importering? altså är det många funktioner som inte kommer att fungera?

2. Läste lite här innan att det är problem med facebook applikationen, är det något som är löst?

3. Har en hero i dagsläget och där finns det T9 när man skriver på skärmen. Är det ngt som finns även på milestone?

Vore väldigt tacksam om någon snäll själ kunde tänka sig att besvara mina frågor:) tack på förhand:)

Skickat 20 januari 2010 - 17:41

DROID, som de har i USA, och MILESTONE är två olika mobiler. Droid är anpassad för CDMA-nätet så den fungerar inte på GSM som vi har här, t.ex. finns det ingen SIM-slot.

Facebook sync fungerar fortfarande inte på Milestone.

Ordlista finns för onscreen kb.

Skickat 20 januari 2010 - 19:10

okey!
Vet du ifall det finns ngn plan på när det ska fungera med facebook?

Hur fungerar det med svenska ord i ordlistan? Finns det nånont "svenskt lexikon" att ladda ner så att de svenska orden blir inlagda?

Det här inlägget har ändrats av anderzzon11 20 januari 2010 - 19:13

Skickat 20 januari 2010 - 19:33

Vill köpa en Motorola Milestone och är som många andra sur över att det inte finns återförsäljare i Sverige. Googlade runt lite och hamnade i denna tråd, vilken verkar vara den klart bästa i ämnet Milestone. Har alltså inte köpt någon än men är så trött på min gamla Ericsson, har haft Motorola tidigare och är det något de är bra på så är det att grejorna håller.

Ett par frågor.

Eftersom jag inte är sådär jättetekniskt bevandrad bland dessa androider behöver jag en instruktionsbok jag förstår. Ni som köpt via England får förstås en instruktion på engelska, men hur är det med er som köpt från Tyskland. Har ni bara fått tysk beskrivning eller följer det med en på engelska också?

När jag först kom i kontakt med Motorola Milestone så har jag för mig det stod att den var "bestyckad" med Radio, men nu kan jag inte hitta någon sådan info, så hur är det med den saken?

Skickat 20 januari 2010 - 19:48

Engelsk användarhandbok

http://www.motorola.com/staticfiles/Suppor...04114004_v1.pdf

Skickat 20 januari 2010 - 19:58

Visa inläggSuAmigo Jan 20 2010, 19:33 skrev:

När jag först kom i kontakt med Motorola Milestone så har jag för mig det stod att den var "bestyckad" med Radio, men nu kan jag inte hitta någon sådan info, så hur är det med den saken?

Verkar vara samma problem med den som med N900:an. Det finns en FM-mottagare på ett av chippen (antingen gsm eller bt-chippet, googla om du vill veta) men på telefoner med "officiell" radio finns även ett samplingschip som gör en ljudström till os-et från fm-chippet. Det verkar det inte göra på varken N900:an eller milestonen. På N900:an har de löst detta genom att emulera ett sådant samplingschip i os-et mha processorn. Förmodligen kommer en sådan lösning även till rootade droids/milestones inom tid. Problemet är dock att det drar en del CPU att emulera samplingschippet så telefonen drar en del batteri av att lyssna på radio. Telefoner med dedikerat samplingschip drar inte mycket batteri av att lyssna på radio.

Givetvis kan det vara så att det, olikt n900, faktiskt SITTER ett samplingschip i milestonen fast det inte används... Nu när den är rootad så får vi se vad alla små hackers lyckas gräva fram ur den. Att de inte lyckats gräva fram nåt ur droiden än på den fronten är dock ett ganska dåligt och ickelovande tecken... =( Får hoppas att det bara betyder att n900 hacekrs är mer 1337 och att det inte är omöjligt.

den som lever får se =)

Skickat 20 januari 2010 - 20:06

Visa inläggmoparman Jan 20 2010, 19:48 skrev:

Sweet, då var ett eventuellt problem ur världen. Snabba svar från fredst och moparman, man tackar.

Det här inlägget har ändrats av SuAmigo 20 januari 2010 - 20:10

Skickat 20 januari 2010 - 21:27

För alla som går i Milestone-tankar så finns det bra mycket mer info och diskussion i swedroids milestone-avdelning.

anderzzon:
- Facebook sync fungerar på Droid och det finns en facebook version ute på en del forum som en del säger fungerar. Jag väntar dock först på att Motorola släpper 2.0.1 firmwaren och ser om det löser saken (rollout har redan börjat så den bör trilla in när som helst).

- Det finns både svensk tgb-layout och svensk dictionary på Market som fungerar ypperligt.

fredst: Intressant, det kände jag inte till. Det känns dock som ett icke-problem då det finns en strålande SR-app på Market <_<

Skickat 28 januari 2010 - 16:49

Enligt:
http://www.androidguys.com/2010/01/27/moto...hidden-feature/

har FM radion aktiverats på milestonens androidkusin Cliq. Kan vara en bra och hoppfull nyhet ang radion. Dock kan det ju vara annan radiohårdvara... borde iofs gå att kolla upp för den som orkar.

Skickat 28 januari 2010 - 20:20

• Nyqa
  • Lärjunge

• 409 inlägg
För er som går i Android tankar bör ni också titta på Nexus One om ni inte gjort det redan. :P

http://www.minhembio...howtopic=250768

Jag hade länge tänkt Droiden men nu faller den bort mot Nexus p.g.a dess oerhörda kraftiga hårdvara. B)

Skickat 29 januari 2010 - 13:08

Det är lite lurigt det här med marknadsföringen av Snapdragon 1GHz.

Som du säkert hört gnäll om så laggar HTC HD2 (en Snapdrgon) när det kommer till 3D-grafik och opengl.

Och varför lanseras nya telefoner som N900 och 3GS med Cortex A8 + PowerVR processorer och inte med Snapdragon?

Saken är den att valet av snapdragon är inte helt självklart ur ett tekniskt perspektiv. Tyvärr dock blir det mer självklart ur ett marknadsföringsmässigt perspektiv.

Vad skulle du välja:
1. En dator med 3 GHz processor utan separat grafikkort
2. En dator med 1,5 GHz processor med ett Nvidia 250 GTS?

De som inte vet vad en 250 GTS är för något väljer kanske 1, medans de som vet väljer 2.

Saken är den att Snapdragon axlar all grafik själv medans den andra familjen (t.ex OMAP) lastar över det på PowerVR grafikkretsar som i sin tur har egna klockfrekvenser.

Resultatet är att processortunga applikationer (och även operativsystem) blir snabbare på en 1Ghz Snapdragon medans grafiktunga (och framförallt 3D) applikationer blir snabbare på en 550Mhz Milestone (Cortex A8 + PowerVR SGX530).

Inte ens jag tycker att det är ett självklart val mellan de två, men att påstå att den ena är mycket bättre än den andra tycker jag är vilseledande. Jag har sett hur snabbt och fint apps startar och stängs på en snapdragon men också hur laggigt grafikgrejer kan vara på den. Se bara på stackars X10:ans fina GUI =(

Sen kan man iofs klocka sin motorola om man vill =)
http://alldroid.org/...hp?f=312&t=1637

Förresten så har inte Nexus nåt hårdvarutangentbord.

Läs mer om Snapdragon, Cortex A8, OMAP och PowerVR här:
http://en.wikipedia....RM_architecture
http://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR
http://en.wikipedia....gon_(processor)
http://en.wikipedia.org/wiki/OMAP

Skickat 29 januari 2010 - 16:23

Nu har ju iofs Snapdragon också en dedikerad grafikkrets (AMD Z430) men den presterar uppenbarligen klart sämre än PowerVR i många fall.

Edit: och ja, tangentbordet är HELT klart underbart skönt att ha. Även om du inte tror att du kommer använda det så mycket så kan jag lova dig att du efter några veckor kommer inse hur grymt bekvämt det är att ha - inte bara för textinput men bl.a. för att många apps verkligen vinner stort på det. Tänk t.ex. emulatorer och terminalapp!

Det här inlägget har ändrats av Golgo_13 29 januari 2010 - 16:35

Skickat 29 januari 2010 - 16:53

• Nyqa
  • Lärjunge

• 409 inlägg
Jag har nu en SE P1i sen två år tillbaka och som alla vet har den ett QWERTY tangentbord. Jag tycker detta har fungerat jättebra så jag har varit väldigt skeptisk till mobiler utan hårdvarutangentbord sedan jag skaffade denna telefon.

Efter jag dock testat iPhone och upptäckt hur bra den var (för mig) att skriva på så släppte dock mycket av min skeptiska sida.
Så nu tycker jag inte alls det är nödvändigt med hårdvarutangentbord även trots jag haft det nu i två år.

Sen är det inte bara processorn som utgör hur fort telefonen går utan även mängden RAM minne. Kör du apps och fyller minnet kommer telefonen att bli långsam vilken processor du än har. Många minns säkert hur det var på gamla (goda?) Windows XP tiden när man uppgraderade från 512MB till 1GB. Wow vilken skillnad! Kort sagt kan man säga att ju mer ledigt RAM desto bättre.

Att Nexus har hela 512MB RAM är en anledning i sig som gör att jag väljer den före Droid/Milestone.

Skickat 29 januari 2010 - 17:50

@nyqa:
Men haha, du kan ju inte gärna jämföra Windows XPs resurshantering med Androids :(
De fungerar på helt olika vis - en Androidmobil kommer aldrig slöas ned p.g.a. för lite RAM - resurshanteraren släcker vid behov helt enkelt ned processer som ligger i bakgrunden och suger minne.
Så det är förstås sant att du kan köra fler apps parallellt på Nexus men sen vill du nog ändå inte ha allt för många processer igång samtidigt med tanke på batteriet.

Vad jag menar är att det naturligtvis inte är någon nackdel med mer minne - det har dock inte den effekten du tror.

Skickat 29 januari 2010 - 18:12

Milestone = Multitouch
Nexus 1 = Singletouch

Singletouch gör det mindre smidigt att göra en massa saker. Bl.a. blir mjukvarukeyboarden mycket sämre vilket många iPhone-användare som gått till nexus kan vitna om. Sen pinch-to-zoom i browsern/kartor.. visst, har man aldrig använt det så kanske man aldrig saknar det, vad vet jag. Men gud vad det sparar tid och irritation.
Sen vad gäller spel och emulatorer så finns det många som integrerar en vitruell kontroller i displayen (vilket man måste använda om man inte har en hw-keyb). Har man inte multitouch då så kan du glömma att lira de spelen.

Skickat 29 januari 2010 - 21:57

fredst: Det där stämmer inte riktigt.
Multitouch är faktiskt nästan lika dåligt implementerat i både Milestone och Nexus, dvs. det finns stöd för det I Android >2.0 men det används inte särskilt utbrett I OSet.
På Milestonen (till skillnad från Nexus) fungerar det I browsern och bildgalleriet, däremot finns det ingen multitouch implementerat i onscreen kb eller GoogleMaps i någon av dem.

Skickat 30 januari 2010 - 13:48

Nä ok.

Det här inlägget har ändrats av fredst 30 januari 2010 - 13:53

Skickat 03 februari 2010 - 13:07

Om någon missat:

nexus-one-gets-a-software-update-enables-multitouch

http://www.engadget.com/2010/02/02/nexus-o...les-multitouch/

Skickat 03 februari 2010 - 13:15

Felpost :blink:

Det här inlägget har ändrats av TomasL 03 februari 2010 - 13:20

Skickat 03 februari 2010 - 13:52

Visa inläggfredst Jan 29 2010, 18:12 skrev:

Milestone = Multitouch
Nexus 1 = Singletouch

Singletouch gör det mindre smidigt att göra en massa saker. Bl.a. blir mjukvarukeyboarden mycket sämre vilket många iPhone-användare som gått till nexus kan vitna om. Sen pinch-to-zoom i browsern/kartor.. visst, har man aldrig använt det så kanske man aldrig saknar det, vad vet jag. Men gud vad det sparar tid och irritation.
Sen vad gäller spel och emulatorer så finns det många som integrerar en vitruell kontroller i displayen (vilket man måste använda om man inte har en hw-keyb). Har man inte multitouch då så kan du glömma att lira de spelen.

Tänkt bara säga att det har kommit en uppdatering till Nexus som ger multitouch I webbläsaren och bildgalleriet.

Skickat 03 februari 2010 - 14:45

Gött att de släppt multitouch även för Nexus, det visar ju att de lyssnar på användarna iaf.
Om de bara kunde ge Androids keyboard multitouch också så skulle det vara en bättre värld för alla.

Skickat 03 februari 2010 - 18:59

Visa inläggGolgo_13 Jan 20 2010, 21:27 skrev:

Jag väntar dock först på att Motorola släpper 2.0.1 firmwaren och ser om det löser saken (rollout har redan börjat så den bör trilla in när som helst).

- Det finns både svensk tgb-layout och svensk dictionary på Market som fungerar ypperligt.
2.0.1 firmware lyser med sin frånvaro... Om jag fattat det rätt kom den bara till Droid. Nån som har mer/bättre info?

Svensk tgb-layout och dictionary på market, vad heter de?

I allmänhet:
Phonedog.com video som jämför Nex1 och Motorola Droid

Mitt val av Milestone framför Nex1 handlar om utseende. Milestone är svart, av metall och framförallt den har fysiskt tangentbord. Vilket i utskjutet läge höjer utseendet på telefonen med si så där 10-12 poäng. Nex1 däremot har inget fysiskt tangentbord och... den är grå. Jag förstår varför HTC gav den till Google och behöll Bravo för sig själva :)

Skickat 04 februari 2010 - 11:12

Visa inläggmogge44 Feb 3 2010, 18:59 skrev:

2.0.1 firmware lyser med sin frånvaro... Om jag fattat det rätt kom den bara till Droid. Nån som har mer/bättre info?

Svensk tgb-layout och dictionary på market, vad heter de?

I allmänhet:
Phonedog.com video som jämför Nex1 och Motorola Droid

Mitt val av Milestone framför Nex1 handlar om utseende. Milestone är svart, av metall och framförallt den har fysiskt tangentbord. Vilket i utskjutet läge höjer utseendet på telefonen med si så där 10-12 poäng. Nex1 däremot har inget fysiskt tangentbord och... den är grå. Jag förstår varför HTC gav den till Google och behöll Bravo för sig själva :)

Njä, den är på väg till Milestone och håller nu på att verifieras av operatörerna i varje land.
Den finns dock redan en fransk och Hongkong version ute på "teh intrewebz".
Jag kör nu 2.0.1 med Nexus home launcher, Nexus media galleri (jävligt läckert app) och en del annat fluff.
Kolla in alldroid.org för mer info.

Skickat 17 februari 2010 - 05:31

Tja!

tråden verkar ha blivit lite kall, men hopps att få svar ändå.
Sjukt sugen på denna luren. Min undring är: ni som har haft den nu en stund va tycker ni? är den fortfarande lika kanon? vad vet ni om man sätter den head to head mot SE xperia2 tex?

Oavsett, fungerar fortfarande milestone smärtfritt efter två månader?

Tacksam för svar!

Skickat 17 februari 2010 - 08:36

Visa inläggfrasse_1 Feb 17 2010, 05:31 skrev:

Tja!

tråden verkar ha blivit lite kall, men hopps att få svar ändå.
Sjukt sugen på denna luren. Min undring är: ni som har haft den nu en stund va tycker ni? är den fortfarande lika kanon? vad vet ni om man sätter den head to head mot SE xperia2 tex?

Oavsett, fungerar fortfarande milestone smärtfritt efter två månader?

Tacksam för svar!

Haft min sen början av januari och jättenöjd fortfarande. Slidern fungerar lika bra som när jag köpte den. Det enda jag varit missnöjd med har varit batteritiden och att musiken "skippar" ibland. Dock löste sig batteriproblemet i och med 2.0.1 uppdateringen. Angående Xperia2 så anser jag att en telefon med windows mobile aldrig kan konkurera med en Androidmobil, men det är ju bara min uppfattning :rolleyes:

Skickat 18 februari 2010 - 22:03

Visa inläggGolgo_13 Jan 14 2010, 23:04 skrev:

Jag har ett jobbmail-konto över IMAP och det fungerar bra. Inget att klaga på.
Om du kommer med lite mer preciserade frågor kanske jag kan ge dig ett bättre svar, om det är något särskilt du undrar över.

Hur stora inboxar har ni som kört mail med Milestone? Har hört att det inbyggda programmet saknar en hel del funktioner, men att det finns ett bättre gratis program att ladda ned som heter K9. Någon som testat?

Jag har flera tusen mail i inkorgen, så ska jag köpa en ny telefon vill jag att mailprogrammet klarar det minst lika bra som min nuvarande kombo...

A

Skickat 24 februari 2010 - 11:42

Om jag förstått saken rätt går det inte att få skärmen att rotera utan att dra ut tangentbordet?
Blir det då inte ganska bökigt att använda skärmtangentbordet i liggande läge?

A

Skickat 24 februari 2010 - 14:58

Visa inläggAnaesthisia Feb 24 2010, 11:42 skrev:

Om jag förstått saken rätt går det inte att få skärmen att rotera utan att dra ut tangentbordet?
Blir det då inte ganska bökigt att använda skärmtangentbordet i liggande läge?

A

Stämmer ej.
Skärmen roterar automatiskt i alla appar som stödjer landscape utan att dra ut tgb. Undantaget är Homescreen.
Går även att helt stänga av g-sensorn om man är lagd åt det hållet.

Skickat 24 februari 2010 - 22:19

Visa inläggGolgo_13 Feb 24 2010, 14:58 skrev:

Stämmer ej.
Skärmen roterar automatiskt i alla appar som stödjer landscape utan att dra ut tgb. Undantaget är Homescreen.
Går även att helt stänga av g-sensorn om man är lagd åt det hållet.
Det var en bra upplysning!

Ingen som testat K9 Mail?

A

Det här inlägget har ändrats av Anaesthisia 24 februari 2010 - 22:20

Skickat 03 mars 2010 - 12:48

Visa inläggmogge44 Jan 17 2010, 11:15 skrev:

2. För att få tillgång till betal-apps måste man ladda ner en annan androidmarket som finns som app. sen registrera ett betalkort å så ska det funka. Jag kör en gratis FB widget som funkar fint ;).
Var hittar man appen "Androidmarket", då?

Citat

Är helnöjd med Mstone. Största klagomålet just nu är; den dåliga batteritiden.
Den är fortfarande dålig?

A

Skickat 03 mars 2010 - 12:57

Visa inläggGolgo_13 Jan 2 2010, 20:59 skrev:

2) Det problemet du beskriver har Motorola sagt att de skall åtgärda, om du nu inte redan gjort det. Jag har en vodafone-brandad tysk mobil (brandingen utgör sig av en genväg till vodafone.de i appmenyn) och jag har tillgång till hela Market iaf.
Är det en tysk- eller Vodafone-anpassad Android Market du har tillgång till, då?

A

Skickat 09 mars 2010 - 14:15

Ni som har köpt en mobil från tyskland med vodafone-brandad. Den är fortfarande olåst ? Eller måste man ha vodafone ?

Skickat 09 mars 2010 - 16:31

Visa inläggAnaesthisia Mar 3 2010, 12:57 skrev:

Är det en tysk- eller Vodafone-anpassad Android Market du har tillgång till, då?

A

Nej, det är helt vanliga Market.

Citat

Ni som har köpt en mobil från tyskland med vodafone-brandad. Den är fortfarande olåst ? Eller måste man ha vodafone ?

Helt olåst, alla operatörer fungerar.

Ang- batteritiden har den förbättrats avsevärt sedan 2.0.1.
2.1 ligger förresten i pipeline för mitten-slutet av Mars :wub:

Skickat 09 mars 2010 - 20:44

Visa inläggGolgo_13 Mar 9 2010, 16:31 skrev:

Ang- batteritiden har den förbättrats avsevärt sedan 2.0.1.
2.1 ligger förresten i pipeline för mitten-slutet av Mars :wub:
Kom 2.0.1 som OTA, eller var man tvungen att uppdatera via Windows?

A

Skickat 09 mars 2010 - 23:16

Visa inläggAnaesthisia Mar 9 2010, 20:44 skrev:

Kom 2.0.1 som OTA, eller var man tvungen att uppdatera via Windows?

A

Den skall ha kommit som OTA, jag orkade dock inte vänta tills dess.

Skickat 10 mars 2010 - 08:34

Eftersom du uppenbarligen har rootat och "flashat" in en ny rom ? heter det så ? Undrar jag om de romar som finns på alldroid.org t.ex funkar fast de är för droid ? (vilket alla är typ) ?

Lagt en beställning på en igår nämligen (: Och är lite småförälskad i HTCs UI som jag gärna skulle vilja hacka in på telefonen vore nice. Men den utvecklas ju t.ex för droid (eller i droid delen i alla fall).

Skickat 10 mars 2010 - 14:48

Visa inläggbenknackan Mar 10 2010, 08:34 skrev:

Eftersom du uppenbarligen har rootat och "flashat" in en ny rom ? heter det så ? Undrar jag om de romar som finns på alldroid.org t.ex funkar fast de är för droid ? (vilket alla är typ) ?

Lagt en beställning på en igår nämligen (: Och är lite småförälskad i HTCs UI som jag gärna skulle vilja hacka in på telefonen vore nice. Men den utvecklas ju t.ex för droid (eller i droid delen i alla fall).

Ja, rootat har jag och det öppnar ju som bekant dörren för en hel del "customizations."
Det finns dock en viktig begränsning med Milestone vs. Droid - Motorola har av någon anledning valt att använda en bootloader på Milestonen som gör signaturcheckar vid uppstart.
Detta innebär kort sagt att custom roms INTE utvecklas till Milestone eftersom ingen har lyckats komma runt denna säkerhetsdörr än och försöker du flasha en Droid-ROM får du en tegelsten som belöning.

Men, eftersom det tack o lov fortfarande finns en root-exploit så kan man som sagt göra mycket roligt ändå. Dock är allt som involverar en modifierad kernel som t.ex. överklockning inte aktuellt. På alldroid finns det en hel del som skapat egna nandroid-backups med alla möjliga godsaker i. Detta är väl att se som "the next best thing" vid sidan av ROMS.

Apropå Sense så la jag in ett Sense UI-tema igår och tog några sceenshots på det (kolla galleriet). Det är ju inte riktiga Sense utan mer ett skin i detta stadiet.

Skickat 10 mars 2010 - 16:01

Visa inläggGolgo_13 Mar 10 2010, 14:48 skrev:

Men, eftersom det tack o lov fortfarande finns en root-exploit så kan man som sagt göra mycket roligt ändå. Dock är allt som involverar en modifierad kernel som t.ex. överklockning inte aktuellt. På alldroid finns det en hel del som skapat egna nandroid-backups med alla möjliga godsaker i. Detta är väl att se som "the next best thing" vid sidan av ROMS.
Kan man "roota" både 2.0 och 2.0.1? Är det besvärligt och riskfyllt, eller en någorlunda rättfram metod?

Citat

Apropå Sense så la jag in ett Sense UI-tema igår och tog några sceenshots på det (kolla galleriet). Det är ju inte riktiga Sense utan mer ett skin i detta stadiet.
Hur hade det sett ut utan Sense-temat? Det måste väl finnas väder-widgetar etc även för vanilj-Android?

A

Skickat 10 mars 2010 - 18:07

Visa inläggGolgo_13 Mar 10 2010, 14:48 skrev:

Ja, rootat har jag och det öppnar ju som bekant dörren för en hel del "customizations."
Det finns dock en viktig begränsning med Milestone vs. Droid - Motorola har av någon anledning valt att använda en bootloader på Milestonen som gör signaturcheckar vid uppstart.
Detta innebär kort sagt att custom roms INTE utvecklas till Milestone eftersom ingen har lyckats komma runt denna säkerhetsdörr än och försöker du flasha en Droid-ROM får du en tegelsten som belöning.

Hmmm typiskt, jag som trodde det var custom-romen du körde för droid... Såg bilderna innan du svara här. Men vad är det du kör då ? För mods alltså ?

Skickat 10 mars 2010 - 19:32

Både 2.0 och 2.0.1 är root-bara. Proceduren är mycket simpel och i princip riskfri.
Är också enkelt att "un-roota" om det skulle behövas.

@benknacken:
Vid det här laget har jag meckat och lagt till en hel del i så det är inte mycket som är stock längre här inte :)
Just Desire-temat kommer från en tysk dev-sida:
http://www.android-hilfe.de/root-hacking-m...er-2-0-1-a.html

HTC-tgb:t är det en kille på xda-devs som portat. Det är ursprungligen till Nexusen men funkar mkt bra på Milestone också.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • QRS, Sonus Faber, System Audio.
    Hifi_Perka
    2013-05-26 09:59:31
  • _marantz_
    2013-05-26 09:45:19
  • _marantz_
    2013-05-26 09:21:54
  • Mistermister
    2013-05-26 09:20:30
  • _marantz_
    2013-05-26 09:20:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.