Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vanliga frågor om forumet

1 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 24 oktober 2004 - 00:07

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0
Vanliga frågor om prisjakts forum:

Q: Trots att jag registrerat mig kan jag inte skriva några inlägg. Vad beror detta på?
A: När du registrerar dig skickas det automatiskt ut ett mail till den adress du angav i registreringen. I det mailet finns det med en länk du måste klicka på för att verifiera att din adress verkligen stämmer. Om du inte fick ett sådant mail angav du antingen fel e-mailadress, har en överfylld inkorg eller något spamfilter som sorterat bort mailet. Klarar du inte av att lösa problemet skickar du ett mail till [email protected]

Q: Jag har glömt av mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?
A: Gå in i forumet, klicka på logga in och följ länken för "Jag har glömt mitt lösenord". Ange där ditt användarnamn. Du får då ett mail med instruktioner om hur du skapar ett nytt lösenord.

Q: Jag har glömt av mitt användarnamn. Hur får jag reda på det?
A: Skicka ett mail till [email protected]

Q: Jag jobbar i en butik/ i ett företag som säljer/tillverkar den sortens produkter som diskuteras i forumet. Har jag rätt att delta i diskussionen?
A: Ja, tänk dock på att uttrycka dig sakligt. Undvik kommentarer om andra butikers/tillverkares verksamhet. Dessutom måste du i din signatur ha angivit vilken butik/vilket företag du representerar.

Q: Jag har fått ett mail om ett personligt meddelande. Dock får jag aldrig någon respons när jag svarar på det mailet. Varför inte?
A: Notifikationen om personligt meddelande (PM) skickas inte från personen som skrev det personliga meddelandet. Du måste alltså svara med hjälp av eget PM. Ingen på prisjakt läser notifikationsmail utan dessa slängs automatiskt.

Q: Jag får aldrig mail som talar om att jag fått ett nytt PM. Hur löser jag det?
A: I din kontrollpanel kan du ställa in om du vill ha sådana notifikationsmail. Den vanligaste orsaken är dock att du bytt mailadress och inte ändrat din adress (görs i kontrollpanelen) alternativt att din inkorg är full eller att du har ett spamfilter som stoppat mailet.

Q: Klockan i forumet verkar gå fel. Hur får jag den att gå rätt?
A: Gå in i din kontrollpanel och välj foruminställningar. Se där till att det är rätt tidszon valt samt att angivelsen om sommar/vintertid är korrekt.

Q: Jag stör mig på alla dessa avatarer (bilder) som syns under nästan varje användarnamn när man läser inlägg i forumet. Kan ni inte förbjuda dessa?
A: Det finns inga planer på förbud. Dock kan man under foruminställningar i sin kontrollpanel välja att avatarer inte skall visas.

Q: Till vänster om mina inlägg står det längst ner "Varna: (0%)". Betyder det att jag fått en varning?
A: 0% betyder att du inte fått någon varning. En varning = 33%, två = 66% och tre = 100% vilket innebär att du blivit avstängd från forumet.

Q: Trots att jag skriver flera inlägg ökar inte min inläggsräknare. Är den trasig?
A: Inlägg som skrivs i vissa forum som t.ex. off topic och testforumet påverkar inte räknaren. Det är avsiktligt så.

Redigerat av Tomas_D700, 19 oktober 2005 - 12:10.


#2

Postad 07 november 2004 - 01:33

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0
Så här fungerar sökmotorn

Z3 AE700
Visar alla inlägg som innehåller både ordet Z3 och ordet AE700

Z3 -AE700
Visar alla inlägg som innehåller ordet Z3 men inte ordet AE700

"vertical banding"
Visar alla inlägg som innehåller frasen "vertical banding"

"vertical banding" Z3
Visar alla inlägg som innehåller både ordet Z3 och frasen "vertical banding"

Z3 -"vertical banding"
Visar alla inlägg som innehåller ordet Z3 men inte frasen "vertical banding"

Ordningen bland orden eller fraserna spelar ingen roll. Ett (-)-tecken framför ett ord eller en fras innebär att ordet eller frasen inte får finnas med i sökresultatet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.